eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.5هزار ویدیو
109 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 درخواست عاجزانه شهروند جمهوری آذربایجان از رئیس‌جمهور ایران: باکو جای زندگی نیست، خواهش می‌کنم اجازه دهید، پناهنده ایران شوم... 🔸 این خانم یعنی حمیده کریم‌اوا از رییس‌جمهور کشورهای روسیه، ایران و ارمنستان کمک می‌خواهد... ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 انقلاب در قاب کنش رسولانه: تکان‌دادن تاریخِ منجمدشده 🖊 1️⃣. امام خمینی، یک آرمان‌گرای انقلابی بود که توقع حداکثری داشت؛ یعنی امکان‌ها و بضاعت‌ها را فراوان می‌دانست و معتقد به شدن و تحقّق بود. در همان شرایط، دیگرانی بودند که از نشدن و امتناع سخن می‌گفتند و تحقّق انقلاب یا پیشروی پساانقلاب را توهم تصوّر می‌کردند، اما امام خمینی، نه‌فقط مصلحِ امکان‌ها بود، بلکه امکان‌ها را نیز حداکثری و گسترده می‌انگاشت. ایشان متعرضِ بی‌عملی برخی بزرگان بود و به آنها انتقاد می‌کرد و از آنها، مبارزه و موضع‌گیری را می‌طلبید، اما چون درک دیگران از شرایط، محدود و حداقلی بود، وارد وادی عمل نمی‌شدند و کناره‌گیری و خاموشی را ترجیح می‌دادند. این‌گونه نبود که نقطۀ آغاز شکل‌گیری شرایط انقلابی، همان نقطه‌ای باشد که امام خمینی شروع به مبارزه کرد، بلکه این بستر، از چند دهه پیش فراهم شده بود، اما چهره‌ها و شخصیّت‌ها از آن بهره نمی‌بردند. پس تفاوت در «عاملیّت‌ها» بود و نه «شرایط». چنین نبود که در دورۀ کنشگری امام خمینی، ناگهان شرایط مساعد پدید آمده باشد، بلکه این شریط، چه‌بسا در گذشته، هموارتر نیز بودند، اما آنان که باید برمی‌آشفتند، نگاه حداقلی داشتند. امام خمینی در انتظار شرایط ننشسته بود، بلکه شرایط را برای کنشگری، فراهم می‌دید و به انفعال و خاموشی بزرگان، معترض بود. ازاین‌رو، چنین نبود که امام خمینی در نخستین واکنش‌های انتقادی خود نسبت به حکومت پهلوی، دریابد که شرایط برای قیام و نهضت، مساعد است و می‌توان پیش رفت. طرح ذهنی ایشان، در همان یادداشت سال ۱۳۲۳ مشهود است و این متن از منطق متقن امام خمینی برای درافکندن انقلاب و ستاندن حکومت از طاغوت حکایت می‌کند. ایشان پیش از عمل، امکان و شدن را دریافته بود و آن‌گاه وارد میدان عمل و عین شد. 2️⃣. برخلاف روایت‌هایی که در دهه‌های اخیر از امام خمینی ارائه می‌شود، مقصد ایشان از انقلاب، «توحید» بود و نه «مردم‌سالاری». توحید در نظر ایشان، اصالت داشت و در حکم هدف غایی بود، اما ایشان بر این باور بودند که باید این مقصد اعلی را از طریق حضور و کنشگری مردم، محقّق کرد و جامعه را در راستای آرمان‌های قدسی و انقلابی برانگیخت. به بیان دیگر، ایشان برای مردم‌سالاری، جنبۀ «طریقیّت» در نظر گرفته بود و آن را در کنار و در عرض توحید ننشانده بود. فهم تاریخی ایشان این بود که «تحقّق اجتماعیِ شریعت»، وابسته به در اختیار گرفتن حکومت است و تا زمانی که حکومت در دست قدرت‌های طاغوتی باشد، آرمان‌های دینی، در تعلیق خواهند ماند. ازاین‌رو، باید حکومت را در اختیار گرفت تا تحوّل بنیادی رخ بدهد و ساختارها و نظامات اجتماعی در خدمت هدف‌های دینی قرار بگیرند. پس در انقلاب ایران، توحید جنبۀ عالی و غایی داشت و هیچ امر دیگری در عرض آن قرار نگرفت. 3️⃣. در میان لیبرال‌های رسمی، از آنجا که میل به عبور از روایت امام خمینی از انقلاب وجود دارد، کوشیده می‌شود با تاریخی تفسیر کردنِ منطق نظری و عملی ایشان، زمینه برای چنین گذاری فراهم شود. اینان بر این باور هستند که امام خمینی در نسبت با موقعیّت‌های خاص و منحصربه‌فردی که در آنها قرار داشت، موضع‌گیری می‌کرد و از این جهت، مواضع ایشان، «فراتاریخی» نیست؛ جز مجموعه‌ای از کلّیّات که جنبۀ تاریخی ندارند. در واقع، اینان نمی‌توانند به صراحت، تفکّر امام خمینی را کنار بگذارند و در برابر ایشان، پرچم انکار و نفی و عبور برافراشته کنند، اما می‌توانند با ساختن یک برداشت به‌شدّت تاریخی و موقعیّتی و اقتضایی، ایشان را در گذشته و تاریخ و وضعیّت‌هایی که تکرار نمی‌شوند، محصور و محدود کنند و به این واسطه، دستاویزی برای چرخش فکری و هویّتی خویش بیابند. این در حالی است که آنچه که آنها، عَرَضیات تفکّر امام خمینی می‌شمارند، بارهاوبارها تکرار شدند و چه در دورۀ پیشاانقلاب و چه در دورۀ پساانقلاب، در کنش ایشان بازتاب یافتند؛ به‌طوری‌که شخصیّت فکری و سیاسی امام خمینی، گره‌خورده با همین مواضع قطعی و تکرارشونده است. به بیان دیگر، این قطعات از کنش‌های امام خمینی، «سنّت» و «منطق» ایشان بوده‌اند و نه پاره‌ای «کنش‌های اقتضایی». امام خمینی در موقعیّت‌های مشابه، از جمله مواجهه با نهضت آزادی، قائم‌مقام رهبری، گروهک‌ها، سلمان رشدی و انحراف‌های فرهنگی، آنچنان قاطع و صریح و جدّی موضع‌گیری کردند که نمی‌توان این مواضع را به تاریخ خاص، نسبت داد. مسأله، تاریخ و شرایط متغیّر آن نیست، بلکه این است که کسانی در درون ساختار رسمی، دچار استحاله و دگردیسی شده‌اند اما چون نمی‌توانند امام خمینی را انکار کنند، او را به تاریخ حواله می‌دهند تا تناقض‌ها و تعارض‌های خویش را در دیدۀ مخاطب، مستحیل نمایند. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۵۰۵ ↩️ شامل آیات ۲۱ تا ۲۸ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) فرمودند: «إنّ هذهِ القُلوبَ تَصدَأُ كما يَصدأُ الحَديدُ إذا أصابَهُ الماءُ. قيلَ: وما جَلاؤها؟ قالَ: كَثرَةُ ذِكرِ المَوتِ، وتِلاوَةِ القرآنِ؛ همچنان كه آهن اگر آب به آن رسد زنگ مى‌زند، اين دلها نيز زنگار مى‌بندد. عرض شد: صيقل دادن آنها به چيست؟ فرمود: بسيار به ياد مرگ بودن و تلاوت قرآن.» 📚 (كنز العمّال: ۴۲۱۳۰.) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ [۲۵۹] ⬇️سید رضا ترکانی (۱۲۸۹ - ۱۳۸۸ ق) 🔸 آخوند سید رضا ترکانی فرزند آقا میر جمال و معصومه خانم در سال ۱۲۸۹ق (۱۸۷۲م) در شهرستان خلخال از توابع اردبیل متولد شد. مقدمات علوم دینی را در خلخال و به احتمالی در حوزه علمیه اردبیل فراگرفت. سپس عازم حوزه علمیه مشهد مقدس شد و سالیانی متمادی در آن حوزه مبارک به تحصیل علوم اسلامی پرداخت. از مدت تحصیل و سطح علمی و استادانش اطلاعی به دست نیامد. جز آنکه بنا به اظهارات نوادگان و روحانیون زادگاهش اقامت ایشان در حوزه علمیه مشهد مقدس مدت طولانی را شامل شده و نیز وی به علم و فضیلت اشتهار داشته است. ایشان پس از اتمام دوران تحصیل به زادگاهش بازگشت و پس از توقفی اندک در سال ۱۳۲۸ق (۱۹۱۰م) از خلخال به باکو هجرت کرد و در روستای بُلبُله و بعد از آن در روستای ترکان از توابع باکو اقامت گزید و به فعالیت‌های دینی و فرهنگی پرداخت و از آن‌جا که عمدتاً در این روستا اقامت گزید، به ترکانی معروف شد. ایشان فرزندانی به نام‌های سید حسین میر جمال، میر جلال و سیده فاطمه و سيّده معصومه داشته است. وی در سال ۱۳۸۸ق (۱۹۶۸م) دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۲۴۲. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
63.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 رئیس سازمان تالشان جمهوری آذربایجان در روسیه: هدف غرب از رو در رو قرار دادن باکو با مسکو، ممانعت از اجرایی شدن توافق راهبردی روسیه و ایران است! ⬇️ ادامه ۱/۲
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 رئیس سازمان تالشان جمهوری آذربایجان در روسیه: هدف غرب از رو در رو قرار دادن باکو با مسکو، ممانعت ا
⬆️ ادامه ۲/۲ 🚨 رئیس سازمان تالشان جمهوری آذربایجان در روسیه: هدف غرب از رو در رو قرار دادن باکو با مسکو، ممانعت از اجرایی شدن توافق راهبردی روسیه و ایران است! 🔻 هدف اصلی طرح ایجاد "کریدور زنگزور" (دالان تورانی ناتو) نیز قطع ارتباط ایران با ماورای قفقاز است! الهام علی‌اف برای اینکه با ترامپ دیدار کند، به روسیه و ایران بدگویی می‌کند! 🔹 اسماعیل شعبان، رییس سازمان تالشان جمهوری آذربایجان در روسیه گفت: «هدف انگلیس و روسیه و ترکیه و اسراییل و آمریکا و مجموعه غرب از رو در رو قرار دادن باکو با مسکو به بهانه ساقط شدن هواپیمای مسافری ج.آذربایجان در آسمان گروزنی در هنگام حمله پهپادی اوکراین، ممانعت از اجرایی شدن توافقنامه راهبردی روسیه و ایران است. زیرا، آمریکا و انگلیس و اسراییل و ترکیه و مجموعه غرب به شدت از امضای توافقنامه راهبردی میان روسیه و ایران ناراحتند و به انحاء مختلف سعی در جلوگیری از اجرایی شدن این توافق خواهند کرد و ج.آذربایجان نیز به‌عنوان پلی میان روسیه و ایران، در ممانعت از اجرایی شدن برخی از مفاد این توافق‌نامه همچون طرح حمل و نقلی شمال – جنوب و طرح مبادله گاز میان ایران و روسیه، اهمیت دارد و غرب از ج.آذربایجان به‌عنوان ابزاری برای ممانعت از اجرایی شدن این همکاری‌های روسیه و ایران استفاده می‌کند.» 🔹 اسماعیل شعبان گفت :«اشاره ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اینکه "طرف‌های ثالث" برای تخریب روابط ج.آذربایجان با روسیه تلاش می‌کنند و روسیه اجازه نخواهد داد این تلاش‌های غرب به نتیجه برسد نیز اشاره به همین مسأله دارد و نه‌تنها سخنگوی وزارت خارجه روسیه، بلکه تمامی مراکز سیاسی روسیه و صاحبان تفکر و اندیشه در روسیه همین‌طور فکر می‌کنند. مسأله سانحه هوایی به‌هیچ‌وجه برای غرب اصالت و اهمیت ندارد و این سانحه فقط به‌عنوان بهانه مورد استفاده غرب و عوامل وابسته به آن قرار گرفته است. در شرایط کنونی، آنچه برای غرب مهم است، امضای توافق‌نامه همکاری راهبردی ایران و روسیه است که به‌هیچ‌وجه برای غرب و به‌خصوص انگلیس و رژیم صهیونیستی خوشایند نیست. زیرا، این توافق‌نامه شامل همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه خواهد شد. به همین خاطر، غرب و به‌خصوص انگلیس و رژیم صهیونیستی و آمریکا سعی دارند برای تضعیف همکاری ایران و روسیه، از ج.آذربایجان که جایگاه جغرافیایی مهمی میان ایران و روسیه برخوردار است، استفاده کنند. غرب سعی می‌کند با ایجاد بحران در ج.آذربایجان، به این ارتباطات میان روسیه و ایران لطمه بزند. غرب از ج.آذربایجان علیه منافع روسیه و ایران استفاده می‌کند. من معتقد نیستم که الهام علی‌اف، رییس‌جمهوری آذربایجان این واقعیت را درک نمی‌کند!! در واقع الهام علی‌اف نیز سعی دارد نرخ خودش را بالا ببرد و به این طریق بتواند شروط خود را به ایران و روسیه تحمیل کند. به‌عنوان مثال، یکی از این شروط، قبولاندن گشایش "کریدور زنگزور" (دالان تورانی ناتو) به ایران و روسیه است و همچنین یکی دیگر از این شروط، انتقال گاز از روسیه نه به ایران بلکه از طریق ج.آذربایجان به ترکیه ست! موارد و مصادیق و خواسته‌های این چنینی زیاد است و به یکی دو مورد خلاصه نمی‌شوند و در پشت پرده این خواسته‌های الهام علی‌اف نیز اسرائیل و ترکیه و انگلیس قرار دارند. بطور مستقیم‌، در پس این قبیل سخنان علی‌اف، ترکیه و شخص اردوغان ایستاده است و تمامی مراکز اطلاعاتی و تحلیلی ما این واقعیت را تأیید می‌کنند.» 🔹 اسماعیل شعبان افزود: «ایجاد "دالان زنگزور" (دالان تورانی ناتو) نیز طرح اسراییل و انگلیس است تا ارتباط ایران با قفقاز قطع شود. هدف انگلیس و اسرائیل از ایجاد این دالان کاهش تأثیر ایران در قفقاز است. الهام علی‌اف نیز از فرصت‌ها برای اجرای این طرح استفاده می‌کند و اطمینان دارد که تکیه‌گاهش غرب است. او اطمینان دارد که به این طریق، از حمایت غرب برخوردار خواهد شد. در شرایط کنونی‌، او می‌فهمد که هرکس می‌خواهد خوشایند غرب باشد، باید به ایران و روسیه فحش بدهد! الهام علی‌اف نیز از این عامل برای منافع خود استفاده می‌کند. امروز الهام علی‌اف برای اینکه نزد ترامپ، رییس‌جمهوری جدید آمریکا اعتبار کسب کند، از این شگرد استفاده می‌کند تا شاید بتواند با ترامپ دیدار کند!» 🔹 زابیل محرم‌اف، از فعالان فرهنگی تالشان در روسیه با ارسال ویدئوی این سخنان اسماعیل شعبان، از اینکه شبکه سحر ایران تحلیل وی درباره فرصت‌طلبی و سوءاستفاده الهام علی‌اف از این شرایط سانسور کرده است، به شدت گلایه کرد! ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 رهبر انقلاب: آذربایجان، سپر مستحکم ایران در برابر عربده‌ها و زوزه‌های دشمن است/ جوان تبریزی و آذربایجانی امروز دشمن و دوست را می‌بیند و میشناسد و بدون ترس و انفعال، احساس قدرت میکند 🔹️رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار مردم آذربایجان شرقی: ✏️امروز جوان تبریزی ما که اوضاع منطقه را میبیند، میشناسد، دشمنان را، دوستان را تشخیص میدهد، در مقابل عربده‌های یک نفر از آن طرف و زوزه‌های یک نفر از این طرف هیچ احساس ترسی نمیکند، احساس انفعالی نمیکند، احساس قدرت میکند. ✏️جوان آذربایجانی، جوان تبریزی امروز در مقابل این حوادثی که افراد کارکشته‌ی سیاست را متزلزل میکنند مثل کوه می‌ایستد. این جوان بداند که این روحیه میراث چه کسانی است، متعلق به چه حادثه‌ای است. ✏️جوان ما که دوران انقلاب را درک نکرده و از بیست‌ونهم بهمن جز یک نام و یک حادثه چیزی در خاطر ندارد اگر نداند که گذشته‌ی این مجموعه و مردمی که این حادثه را بوجود آوردند این واقعه‌ی عظیم را ایجاد کردند که بودند، چه بودند، چه کار میکردند، با چه روحیه‌ای در میدان حاضر میشدند اگر این را نداند روایتهای غلط ساخته‌ی دشمن بر ذهنها غالب خواهد شد. ✏️آذربایجان و تبریز درواقع سد مستحکم ایران در دوره‌های مختلف در قبال تعرض و تجاوز بیگانگان بوده، در مواردی بخاطر اینکه مرکزنشینان و پایتخت‌نشینان بی‌عرضگی بخرج دادند مأموران دولتهای تزاری یا عثمانی بر مناطقی از آذربایجان حتی بر خود تبریز مسلط شدند اما این مردم تبریز بودند که توانستند با ایستادگی خود، با صبر خود در مقابل دشمن رفتاری را دنبال کنند که دشمن را مجبور به فرار بکنند. ۱۴۰۳/۱۱/۲۹ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
🚨 جمهوری آذربایجان و مسأله جوامع بومی و اقلیت در کالدونیای جدید 🔻 در پی صف‌بندی جدید قدرت‌های بیگانه در قفقاز بعد از جنگ ۲۰۲۰، باکو تحت‌تأثیر سیاست لندن مسأله حق تعیین سرنوشت کالدونیای جدید را در مقابل پاریس مطرح کرده است 🔗 مطالعه متن کامل مقاله https://www.zias.ir/fa/node/53945 ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۵۰۶ ↩️ شامل آیات ۲۹ تا آخر سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) فرمودند: «جَلاءُ هذهِ القُلوبِ ذِكرُ اللّه ِوتِلاوَةُ القرآنِ؛ صيقل دهنده اين دل‌ها، ياد خدا و تلاوت قرآن است.» 📚 (تنبيه‌الخواطر : ۲/۱۲۲.) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ [۲۶۰] ⬇️ رضا لنکرانی(۱۳۱۳ - ۱۳۷۶ ق) 🔸 آخوند حاج رضا لنکرانی فرزند سیف‌الله در سال ۱۳۱۳ق (۱۸۹۵م) در روستای روو از توابع لنکران متولد گردید. دروس مکتب‌خانه‌ای و مقدمات علوم حوزوی را در لنکران فرا گرفت. سپس در جوانی به همت دایی خود به حوزه علمیه تهران عزیمت کرد و سالیانی چند در آنجا به تحصیل علوم اسلامی همت گمارد. سپس به حوزه علمیه نجف اشرف مهاجرت نمود و از محضر اساتید آنجا بهره برد. از مدت اقامت و تحصیل و اساتید وی در حوزه‌های علمیه مذکور اطلاعی در دست نیست جز آنکه وی تحصیلات کاملی داشته و به فضل و فضیلت مشهور بوده است. حاج رضا در پی آزار و اذیت و تهدید و خفقان حاکمیت کمونیستی به ناچار در سال ۱۹۳۶م به یکی از شهرهای ایران مهاجرت کرد و به بنا به گفته دخترش بانو عالیه در سال ۱۳۷۶ق (۱۹۵۷م) بدرود حیات گفت.[۱] 📚📚📚📚📚پ.ن. ۱. مصاحبه با سرکار خانم عالیه، دختر معظم‌له. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۲۴۲ و ۲۴۳. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 تمام کابینه جولانی با تابعیت ترکیه هستند ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷