eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
95 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
تاریخ تولد جناب ابزار.mp3
6.36M
💢تاریخ تولد جناب ابزار... ⭕️دانستن تاریخچه و تاریخی شی‌ء یا ابزاری که مدام در حال استفاده از آن هستیم فقط برای برخی از آدم‌ها می‌تواند جالب باشد اما این‌که بفهمیم آن از زمان خلقت آدم در دسترس، قرار داشته برای اکثر مردم جذاب است. 👈این پادکست ادامه دارد... •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 آتش! چرا در حوزه‌های علمیه؟ ⭕️ در اوج فتنه ها، مخصوصا از فتنه ۸۸ به بعد، یکی از مراکزی که از سوی آشوبگران و فتنه گران تهدید شده است حوزه های علمیه بودند لذا شاهد بودیم که به این بناها و ساختمان ها هر چند گاها به صورت ایذایی یورش برده و تخریب کرده و آسیب میزدند. ⁉️ اما چرا؟! یاد آن گریه پر مفهوم و پر معنای میرزای شیرازی افتادم؛ داستان از این قرار است. ⭕️در صدور فتوای تاریخی تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی و تأثیر انکارناپذیر آن در جامعه آن روز جهان تشیع، نکته‌ای وجود دارد که توسط دختر ایشان مطرح شده است و داستان را اینگونه بیان کرد: زمانی که مرحوم آیت الله سیدحسن مدرس، طلبه جوانی بودند، به سامرا رفته تا با مرحوم میرزای شیرازی ملاقات کنند؛ میرزای شیرازی بعد از پرسیدن نام و نشان شهید مدرس که می‌فهمد اهل اصفهان ایران است، از اوضاع و احوال ایران از او می‌پرسد که شهید آیت الله مدرس در پاسخ مرحوم میرزای شیرازی، می‌گوید: فتوای شما در ایران غوغا به پا کرده و همه مردم حتی در قصر ناصرالدین شاه قلیان‌ها را شکستند؛ بعد از این که میرزای شیرازی این سخنان را از شهید آیت الله مدرس می‌شنود شروع به گریه می‌کند؛ شهید آیت الله مدرس از ایشان می‌پرسند که چرا گریه می‌کنید من فقط واقعیت‌های ایران را عرض کردم؟؛ میرزای شیرازی نیز در پاسخ به شهید آیت الله مدرس می‌فرمایند من از اهمیت دادن مردم به سخن عالمان دینی ناراحت نیستم، بلکه گریه و ناراحتی من به این دلیل است که دشمنان اسلام که تا کنون نمی‌دانستند قدرت اسلام در کجاست، از امروز فهمیدند؛ و از این رو از همین امروز برای شکستن قدرت اسلام کار می‌کنند. ⭕️ امروز ما در سالهای بعد از انقلاب نیز همین بوده است، دشمن ما به خوبی فهمیده است که باید کجا را هدف قرار دهد! چرا که حوزه ها قرارگاه و پایگاه انقلاب اند. به همین جهت صنفی که بیشترین شهید را تقدیم این نظام کرده است حوزه ها و روحانیت بوده اند؛ آن صنفی که به صورت جهادی در آسیب های طبیعی و آسیب های اجتماعی میدان داری کرده اند حوزه ها و روحانیت بوده است، لذا انها خوب قلب جریان انقلاب را شناخته اند و ان را نشانه رفته اند ولی حوزه و روحانیت را چه باک از این تهدیدها و آتش زدن ها. 🔻 هر چند دشمن فهمیده که کجا را باید بزند و ما هم میدانیم که این آسیب ها ثمره ای ندارد جز این که به قول حافظ «عرض خود می بری و زحمت ما میداری» ولی انچه آسیب برای حوزه محسوب می شود استحاله از درون است مثلا تیتری از سایت رادیو فردا خواندم که برایم جالب بود (البته با غرض این سایت معاند کاری نیست ولی اصل مطلب قابل تأمل است) و باید ما حوزویان توجه کنیم. 🔻 آن تیتر بدین صورت بود: « آتش زدن حوزه‌های علمیه؛ آیا روحانیت صدای اعتراضات مردم را می‌شنود؟ - رادیو فردا» ♦️انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن، با مردم بودن و برای مردم تلاش کردن هویت اصلی حوزه از ابتدای تاسیس و البته شدت یافته بعد از انقلاب اسلامی ایران است و اگر اینها را از دست بدهیم یعنی دیگر حوزه با آن هویت و ماهیت نخواهیم بود لذا متولیان حوزه و متصدیان آن برای حفظ این ماهیت هر چه می توانند باید تلاش کنند. @HOWZAVIAN •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢آمریکا از شدت آزادی و رفاه، رتبه ۳۰ جهان تو خودکشیِ! و ایران از شدت بدبختی و نبود آزادی، رتبه ١۴٠ جهان تو خودکشیِ! حالا شما دنبال ‎اعتصاب اجباری و براندازی و زن زندگی آزادی باش... منبع: سایت رسمی بین‌المللی آمار •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢پدران شعار «زن، زندگی، آزادی» را بشناسید 📌 به ترتیب از راست(تصویر را لمس کنید): 1️⃣ پادشاه عربستان که به چند همسری نه، به شصت همسری معتقد است. 2️⃣ مسعود رجوی که همه زنان سازمان مجاهدین را به عقد خود در آورده و رحم آنها را خارج کرد تا باردار نشوند! خاطرات خانم مریم سنجابی را درباره کثافت کاری های مسعود رجوی بخوانید. منافقین بازیگر مهم رسانه ای در آزادی زنان هستند. 3️⃣ بن سلمان که حتی به مادر خودش هم رحم نکرد و او را حبس خانگی کرد. وی شبکه اینترنشنال را برای آزادی زنان ایران تاسیس کرده است! 4️⃣ مولوی عبدالحمید هم در تبعیت از سلطانِ زن دوستِ عربستان، بلوچ ها را به چند همسری تشویق میکند و زنان حق ورود به مسجدش را ندارند اما خب شعار آزادی زن میدهد! 5️⃣ عبدالله اوجالان موسس پ ک ک و سازنده شعار زن زندگی آزادی معتقد بود که ازدواج، مرد کُرد را فلج می کند پس زنان باید بصورت مشترک در اختیار همه اعضای حزب مخصوصا خودش باشد. حجم کثافت کاری اوجالان به حدی بود که همسرش از دستش فرار کرد با اینحال، بخاطر آزادی زنان ایرانی تروریست تربیت میکند! 🖋 حالا اگر کسی به این شعار و پدران آن علاقه دارد، خود داند🚶‍♀️🚶‍♀️ @darseenghelab •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢این فیلم خطرناک را حتما ببینید تا بفهمید چطور ممکن است اعتراض چند فوتبالیست و سلبریتی به کشته شدن ۶۰۰هزار نفر ختم شود! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مشکل دانشگاه ما در چیست؟ ⭕️ نقد نگاه مسئولین کشوری و دانشگاهی به درون دانشگاه و نحوه برخورد آنها با اتفاقات اخیر. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رئیسی: دانشگاه غربی‌ها را عصبانی می‌کند برای همین به دنبال تعطیلی دانشگاه هستند ⭕️اینجا ایران است مردان و زنان فرهیخته‌ای دارد مگر اجازه می‌دهد به شما هر کاری بکنید •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
13.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 قربانی شدن دانشجویان ایرانی پیش پای معــاون رئیس جمهور آمریکا!!! 🔻 ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بر دانشجویان چه گذشت؟! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 ۱۶ آذر متعلق به دانشجوی ضدآمریکاست ⭕️ رهبر معظم انقلاب در باره فلسفه روز دانشجو می‌گویند: جالب است توجه کنید که ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه‌ی نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیله‌ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می‌آید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند. حالا ۱۶ آذر در همه‌ی سالها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از جنگ رسانه ای
📚معرفی کتاب «سینما، دین و سیاست: بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب» - بخش اول 📑ناشر: بوستان کتاب قم 👤نویسنده: دکتر رفیع الدین اسماعیلی 📅سال نشر: 1398 📃تعداد صفحات: 408 🖇سینمای ایران، به ویژه سینمای پس از انقلاب، اثرگذارترین، پرمخاطب ترین و البته موفق ترین شاخۀ هنر در ایران معاصر بوده است. پس از گذشت چهار دهۀ پرفراز و نشیب از انقلاب اسلامی ایران، ترسیم جریان های سینمایی موجود و ارزیابی آنها می تواند به درک آن کمک کند. 🖇در این کتاب جریان سینمای دینی در سینمای پساانقلاب بررسی شده است. پس از انقلاب به علت پررنگ شدن نقش مذهب و تعهدات دینی در زیست سیاسی - اجتماعی مردم، افکار هنرمندان متعهد و اولویت های سیاست گذاران، جریان سینمای دینی به مثابه پاسخی هنری - سیاسی به یک تقاضای اجتماعی، کم‌کم پدید آمد و تاکنون در میدان سینما حضوری نسبتاً فعال داشته است. بافت اجتماعی، زمینۀ تاریخی و دولت ها نقش جدی در فراز و فرود جریان سینمای دینی داشته اند که در این کتاب نقش هر یک از آنها بررسی شده است. 🔗 @r_esmaeili
هدایت شده از جنگ رسانه ای
📚معرفی کتاب «سینما، دین و سیاست: بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب» - بخش دوم 📎در این پژوهش تلاش شده است تا با رویکردی کلیت‌نگر، موضوعاتی همچون سینمای دینی، سیاست‌های حاکمیتی و اقتصادسیاسی دولت‌های گوناگون پس از انقلاب و همچنین بازنمایی دین در سینمای بعد از انقلاب اسلامی سال 1357، و ارتباطات مختلف آنها، با استفاده از مجموعه نظریات انتقادی مورد بررسی قرار گیرد. 📎در این راه قبل از هر کاری مقطع زمانی بعد از انقلاب تا پایان سال 1391 را با توجه به تغییرات حاکمیتی و سیاسی به چهار دوره‌ی متمایز تقسیم کردیم: الف) دوران تثبیت حاکمیت انقلابی و جنگ 8 ساله با عراق ب) دوران سازندگی ج) دوران اصلاحات د) دوران بازآفرینی گفتمان انقلابی 📎بعد از این مرحله، پیرامون اقتصاد سیاسی هر دوره و شرایط اجتماعی و سیاسی آن به شیوه‌ی اسنادی مباحثی را طرح کردیم. سپس فیلم‌های دینی سینمایِ بعد از انقلاب را تمام‌شماری کرده و نسبتِ کمیِ هر دوره را مشخص و با استفاده از نمونه‌گیریِ متناسب با حجم، تعدادِ بیست فیلم را برای مقطع زمانی مورد بحث انتخاب نمودیم. 📎در آخر نیز با استفاده از نظریه‌هایی مانند صنعت فرهنگ‌سازی و زندگی روزمره و بازتاب، آنها را تفسیر و روندها و آسیب‌های حاکم بر سینمایِ دینی مقاطعِ مختلفِ بعد از انقلاب را مشخص کردیم. در این پژوهش مشخص شد که عمده‌ی تولیدات سینمایی تمام ادوار پس از انقلاب کارکرد تبلیغی و اقناعی داشته است. 🔗 @r_esmaeili
💢 سایه آسیب‌ها بر روی فعالیت‌های سازمان‌های فرهنگی ⭕️فرهنگ عبارت از مجموعه باورها، ارزش‌ها و الگوهای متفاوت رفتاری که برای گروهی از مردم اهمیت دارد. فرهنگ هر کشور با کشور دیگر متفاوت می‌باشد. شناخت الگوها و تفاوت‌های فرهنگی به لحاظ مدیریتی و ارتباطی در دو سطح بین‌المللی و ملی حائز اهمیت است. 🔻شناخت این تفاوت‌ها برای حفظ انسجام، اقتدار، هویت جامعه، پیشرفت و تعالی کشور ضرورت دارد و در این زمینه، نیازمند به تحول فرهنگی برای دست‌یابی به توسعه نمایان می‌شود. جامعه‌ای که دچار ضعف فرهنگی باشد، سبب سقوط و زوال تمدن می‌شود. 🔻یکی از مواردی که باعث عدم پویایی فرهنگی یک کشور می‌شود، ناکارآمدی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی آن کشور است، بنابراین بازنگری بنیادین بر فعالیت‌ سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی از ضروریات هر جامعه است. واضح است این امر مهم حاصل نمی‌گردد مگر این‌که نخست به آسیب‌شناسی این سازمان‌ها بپردازیم. ♦️ آسیب‌شناسی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در دو بُعد خُرد و کلان مورد بررسی قرار می‌گیرد. ♦️ ناکارآمدی‌های ناشی از ضعفِ نظامِ قانون‌گذاریِ در سطح کلان فرهنگی: 1️⃣ فقدان استراتژی فرهنگی 2️⃣ فقر کادرهای تخصصی 3️⃣ فقدان نگرش بلندمدت به پدیده‌های فرهنگی 4️⃣ عدم درک تحولات محیطی 5️⃣ سیاست‌زدگی نهادهای فرهنگی 6️⃣ عدم ارتباط نهادهای فرهنگی و علمی 7️⃣ فعالیت‌ها و اقدامات موازی نهادهای فرهنگی 8️⃣ فقدان الگوها و مدل‌های مطلوب مدیریت فرهنگی 9️⃣ عدم توجه به گسترش نهادهای مدنی فرهنگی 0️⃣1️⃣ ساختار معیوب اداری در نهادهای فرهنگی ♦️ ناکارآمدی‌های مدیریت سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی (سطح خُرد): 1️⃣ ضعف آموزش کادرهای فرهنگی 2️⃣ فقدان اهداف (بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت) 3️⃣ ناکارآمدی ساختاری و تشکیلاتی (بوروکراسی اداری) 4️⃣ عدم پویایی و تحول پذیری (سیستمی) 5️⃣ عدم بهره‌مندی از ابزار و تکنولوژی اطلاعات (lT) 6️⃣ تداخل وظایف سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی 7️⃣ فقدان تولید و باز تولید فرهنگی (انجماد فرهنگی) 8️⃣ تمایل به اهداف غیرذاتی 9️⃣ انفعال یا تسلیم فرهنگی 0️⃣1️⃣ مشتری محوری و فقدان ماهیت فرهنگی (مهندسی ارزش) 🔻دسته نخست که به آسیب‌های نظام سیاست‌گذاری کلان کشور مربوط می‌باشد، بر روی فعالیت‌های سازمان‌های فرهنگی سایه انداخته‌است؛ دسته دوم مربوط به اداره داخلی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی می‌باشد. 🔻در بُعد کلان شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با تلاش بیشتر معضلات فوق را، مرتفع نماید. 🔻در بُعد خُرد هم مدیران عالی اجرایی سازمان‌های فرهنگی بایستی با جدیت بیشتری به این نکات توجه نموده تا بتوانند از مدیریتی مؤثر و کارآمد جهت دستیابی به اهداف فرهنگی بهره‌برداری نمایند. ♨️ یک نظام جامع مدیریت فرهنگی، می‌تواند روند تحولات مدیریتی جامعه را اصلاح کرده و بستر توسعه پایدار کشور را فراهم سازد. ♨️سیاست‌گذاران و مدیران فرهنگی برای ارتقای انسجام درونی و افزایش توان سازمان و جامعه در تطابق با محیط بیرونی نیازمند تسلط بر دانش، مهارت و رویکرد مطلوب در عرصه مدیریت فرهنگی هستند تا بتوانند با ایجاد، تثبیت و گسترش ارزش‌ها و سیاست‌های خاص خود از طریق برنامه‌ها و خدمات فرهنگی متناسب و جذاب موثر باشند. ♨️بهره‌گیری از دانش مدیریت فرهنگی با توجه به فرهنگ غنی اسلامی _ ایرانی و ظرفیت بالای نخبگان، ما را قادر خواهد ساخت تا بر مشکلات موجود در حوزه فرهنگ با موفقیت فائق آییم. ✍️عاطفه رضازاده 🖋ویراستار: گلستانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh