eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘وقتی ۴۲ سال پیش شهید دکتر بهشتی، جواب اراجیف احمق هایی چون برهانی و آقامیری را می‌دهد و مشت محکمی بر دهان آن ها می کوبد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
24.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢دوره تربیت مربی سواد رسانه (جریان شناسی سینمای ایران) ▪️دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘استثمار شیک کودکان در شبکه‌های اجتماعی(۲) ▪️مسئله کودکان کار اینستاگرامی را از سه منظر می‌توان مورد بررسی قرار داد. ▪️اول) منظر اول، استفاده از کودکان برای کسب درآمد است که ماده ۳۲ کنوانسیون حقوق کودکان که ایران نیز جزو امضاکنندگان آن است، از دولت‌ها خواسته تا از استثمار اقتصادی کودک و هرگونه کاری که برایش زیانبار بوده و یا موجب توقف در تحصیل او شده و یا برای بهداشت جسمی، روحی، اخلاقی و اجتماعی او مضر باشد، جلوگیری کنند. بر این اساس کودک وقتی در ساعاتی از شبانه روز به جای آن که مشغول تحصیل و اموری همچون بازی و سرگرمی ‌باشد، برای کسب درآمد به بازی در کلیپ‌های اینستاگرامی وادار می‌شود در واقع از حقوق خود محروم شده است ▪️دوم) مسئله بعدی درباره کودکان کار اینستاگرامی‌ که بسیار قابل تأمل و دارای اهمیت است، نقض حقوق کودک با تجاوز به حریم خصوصی اوست. حریم خصوصی افراد در واقع همان حریمی ‌است که در عرف و قانون باید به آن احترام گذاشته شود و در برابر ورود و تعرض سایر افراد مصون بماند.  ▪️سوم) موضوع سوم در خصوص کودکان کار اینستاگرامی، امکان به خطر انداختن کودکان با انتشار تصاویر آنهاست. بر اساس اعلام مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی و سایت‌های خبری علاوه بر نقض حریم خصوصی و حقوق آنها، کودکان را در معرض مخاطره و سوء‌استفاده قرار می‌دهد و این اقدام ممنوع است. با ارسال تصاویر کودکان در شبکه‌های اجتماعی، در واقع شما به تمام کاربران اجازه می‌دهید به تصاویر کودک شما دسترسی داشته باشند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
12.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا 🌕عناوین برگزیده حجت الاسلام عبدالله حسن زاده آملی، پیشکسوت عرصه نشریات دینی در بیستمین گعده نویسندگان رسانه فکرت: ✔️مخاطب‌شناسی و ساده‌نویسی از رموز مهم توفیق در نشریه‌داری است.مقاله‌سازی و کتاب‌سازی آفت روزگار ماست. ✔️مسأله مهم در واقع آن است که پیش از هر چیز دیگری مخاطب خود را به خوبی بشناسید و بدانید برای چه کسی قرار است تولید محتوا داشته باشید. ✔️از رموز موفقیت آن است که نیروهای تحریریه اول درک و زبان مشترکی برای فعالیت رسانه‌ای داشته باشند و دوم هم این که بر اساس توانمندی‌ها و علائق، تقسیم کار خوبی بین آنها صورت بگیرد. ✔️اگر در حوزه اندیشه و علوم انسانی قلم می زنید مساله مهم این است که حرف دیگران را به درستی بفهمید و زود دست رد بر اندیشه و تفکر دیگران نزنید، بلکه در نوشتن مطالب یا خودمان پربار باشیم و یا اگر چیزی را نمی‌دانیم سریع قضاوت نکرده و رد نکنیم. ➕مطالعه گزارش در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔘 «دوئل بوکمال»؛ روایتی از عملیات آزاد‌سازی بوکمال ▪️به مناسبت چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی ▫️ یکشنبه ١٠/١٠ ▫️ساعت ١٩:۴۵ ▫️شبکه یک سیما ▪️تهیه شده در بنیاد مکتب حاج قاسم 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
اکران مستند آن زمستان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انجمن سواد رسانه طلاب
💢کج‌روایت‌های شبه روشنفکران علیه آیت‌الله مصباح یزدی پاسخ به نسبت‌هاو شبهات مطرح در مورد شخصیت آیت الله مصباح یزدی(ره) 🔻با حضور: استاد علی ابوترابی و استاد مهدی ابوطالبی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
11.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘سفیرای ما سفیرای اونا ▪️تولید اینگونه محتوا توسط دلسوزان و فعالان مستقل ضروری است. و تاثیرش از ۱۰۰ مقاله علمی و یادداشت تخصصی... در زمینه دیپلماسی عمومی بیشتر 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘سیاست تلویزیون در شب یلدا قابل دفاع است؟ ▪️بعد از پخش برنامه‌های صداوسیما در شب یلدا فضای مباحثه میان مخالفان و موافقان این برنامه‌ها ایجاد شده است؛ از مخاطبان عادی تا فلان وزیر سابق و بهمان هنرمند؛ بحث‌هایی مثل اینکه سیما در چند روز منتهی به شب یلدا و بلندترین شب سال خوب بود یا بد؟ تلویزیون توانسته بود مخاطبانش را پای جعبه جادو نگاه دارد؟ برنامه‌های شب یلدا چطور بود؟ ▪️اما واقعیت این است که شب یلدا و برنامه‌های پخش‌شده در این شب را - فارغ از کیفیت و محاسن و معایب‌شان - شاید بتوان نقطه عطفی در مسیر مواجهه تلویزیون با مخاطبانش دانست؛ نقطه عطفی که نشان داد صداوسیما قصد دارد مسیر قبلی را که بیشتر متکی بر کیفیت و هم‌آوازی تولیدات و برنامه‌ها بود تغییر دهد و پیش از همه اینها یک ویژگی اصلی را به عنوان ویژگی ثابت برای پس از یلدا ثبت کند و آن ویژگی هم چیزی نیست جز «اهمیت کمیت مخاطبان برنامه‌ها». ▪️بعضی برنامه‌ها حتی با وجود دارا بودن مخاطب پرتعداد هم ناچار شوند برای قرار گرفتن در باکس پخش، دست به اصلاح بزنند و بی‌محتوایی و حتی مفهومی مثل «هنر برای هنر» مجال ماندن و گسترده شدن نداشته باشد. ▪️اگر بی‌طرفانه بخواهیم قضاوت درستی از کم و کیف برنامه‌ها داشته باشیم، نمی‌توان تغییر جدی برنامه‌سازی در شب یلدا را نادیده گرفت؛ تغییر ریلی که حتی شاید بتوان آن را بخشی از حرکت تحولی این سازمان دانست؛ حرکتی که نتیجه آن توجه به طیف‌ها و تنوع مخاطب و رضایت مخاطب خواهد بود. ▪️به این ترتیب نشان داده شد کلیشه‌های ذهنی ساخته و سیاسی، تطبیقی با واقعیات فضای مدیریتی و حکمرانی ندارد. ▪️از سوی دیگر این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که با مشخص شدن مسیر جدید سیما به نظر می‌رسد دم خروس بعضی‌ها که پیش‌تر خود را دلسوز صداوسیما و رسانه و مردم نشان می‌دادند، بیشتر بیرون زده است. ▪️یک باره در ایام منتهی به یلدا همه چیز عوض شد. این بار موضع صداوسیما کاملا عکس و موضعی کنشی و تهاجمی شد. مدیران رسانه ملی نه تنها تن به بازی بازی‌گردانان گذشته ندادند که حتی به صورتی کاملا منسجم در عوض دفاع، حمله کردند و در این میان حتی استفاده از ظرفیت اینفلوئنسرها را هم مدنظر قرار دادند؛ حرکتی که باعث شد آرامش چند ساله مخالفان تلویزیون به هم بریزد و با دستپاچگی به نقد موضوعاتی بپردازند که هرکدام از قضا نقاط قوت برنامه‌های سیما در یلدا بود. ▪️اگر این گمان ما درست باشد و حرکت اخیر تلویزیون نه بر اساس سلیقه فردی و اتفاق، که برپایه تغییر مسیری هوشمندانه و با تاکید بر جذب و جلب مخاطب شکل گرفته باشد، می‌شود امیدوار و مطمئن بود صداوسیما بزودی به روزهای درخشان خود بازخواهد گشت. ▪️قطعا مدیران صداوسیما این اصل بدیهی را می‌دانند که برای انتقال مفاهیم، ابتدا باید مردم را پای تلویزیون بنشانند، آنگاه مساله آرمانی دانشگاه بودن صداوسیما مورد پیگیری قرار بگیرد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘هفت مهارت سواد رسانه‌ای 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘عقده‌گشایی سیاسی با چاشنی جذابیت جنسی ▪️نویسنده:دانیال بصیر ▪️مستندِ تازه‌‌ ساخته شده از شمقدری که دست بدست در حال چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی است، چیزی جز یک مستند به نهایت، سخیف و زرد نیست. شاید در بدو امر حجاب بهانه است اما لایه‌های پنهان مستند ماموریتی برای تخریب و زدن انقلاب را دنبال می‌کند. تحریک روحانیت علیه انقلاب و دوگانه سازی کذاب، انگارسازی گسل بین انقلاب و جامعه روحانیت و به تعبیری "الغريق يتشبث بكل حشيش" چنگ به چیزی میزند تا علیه انقلاب نمایی را نشان دهد. علت‌العلل را خود جمهوری اسلامی معرفی می‌کند. ▪️اگر بی بی سی و منوتو ماموریتی برای ساخت مستند داشتند، همین حرف‌ها را می‌زدند. مبتذل‌ترین بخش مستند نیز اینجاست که کوشیده با جلوه‌گری زنان و دختران مکشفه، مخاطب را پای مستندش نگه دارد. موقعیت هم‌نشینی آن روحانی منفعل و گیج هم با مکشفه‌ها، حاصلش تحقیر و تمسخر روحانیت است. در واقع، روحانیت را آدم‌هایی معرفی کرده که در دعوای دروغین مردم با نظام، باید بفهمند که جانب مردم را بگیرند. یک برش به‌شدت گزینشی و تحریفی و غلط از جامعه. و یک روحانی که هرگز نماینده‌ی روحانیت نیست. و تصویری از نظام، که سیاه‌نمایی مطلق است. ▪️از نظر هنری و فنی که باید این اثر را تهوع دانست؛ به غایت غیرهنرمندانه و گل‌درشت و متظاهرانه و فرصت‌طلبانه. حداقل، نیروهای اصلی و سرشناس انقلاب، وارد بازی رسانه‌ای او نشوند و موضع‌گیری آشکار و رسمی نکنند. نباید در زمین خودش به او پاسخ داد. نباید او را جدی گرفت و به رسمیت شناخت. خواسته‌ای او همین است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh