eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘کنش سیاسی تراز ✍️سید عبدالله هاشمی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی در خبرگزاری حوزه نوشت: ▫️در فضای پرشور و هیجان سیاسی همواره انسان به دنبال یک تکیه‌گاه فکری محکم برای کنش سیاسی خود می‌گردد و دوست دارد از میدان پر مین سیاست جان سالم به در ببرد. ▫️نهج البلاغه به شهادت مبارزین سیاسی و رهبران خردمند یکی از بهترین منابع فکری برای سیاست ورزی است.مجموع این خطبه ها و بیانات در دوران حکومت آن حضرت بیان شده است و همگی ناظر به مسائل سیاسی ،اجتماعی موجود در متن جامعه است. ▫️یکی از مهمترین خطبه ها،در این زمینه خطبه 192 معروف به خطبه قاصعه است. این خطبه، فلسفه تاریخ و سیر حرکت پرفراز و نشیب جوامع را تحلیل می‌کند.تصمیم‌های درست و خطای امت‌ها را بازگو نموده، منشأ رفتارهای نادرست و نتایج و پیامدهای آن را گوشزد می‌کند.همچنین، یک جریان شناسی عمیق تاریخی صورت گرفته و به پرسش‌های مهمی از این قبیل پاسخ داده است. 1. مبنای حرکت‌های اجتماعی چیست؟ 2. بازیگران اصلی حرکت های اجتماعی چه ویژگی‌های دارند؟ 3. مسیر صحیح و درست حرکت جامعه چیست؟ 4. نشانه اصلی انتخاب و رأی ناصواب چیست؟ 5. نشانه انتخاب صحیح در مسائل سیاسی و اجتماعی چیست؟ ▫️در این خطبه حضرت اساس و ریشه همه انتخاب‌های نادرست امت‌ها، از ابتدای خلقت تا پایان حیات اجتماعی انسان را «عصبیت وحمیت» می‌داند.شیطان با همین خصلت از درگاه خدا رانده شد برای همین حضرت ، شیطان را امام متعصبین و پیشکسوت متکبرین معرفی می‌کند.شیطان برای گمراه کردن مردم، همین بیماری را سرایت می‌دهد. حضرت در این باره می‌فرماید: «فاحذروا عباد الله عدوالله ان یعدیکم بدائه » مراقب باشید ای بندگان خدا که دشمن خدا بیماری خود را به شما سرایت ندهد و شما را گرفتار «حمیت و تعصب» ننماید. در ادامه خطبه حضرت با تکیه برهمین موضوع به تحلیل سرنوشت امت‌ها پرداخته، توضیحات مفصلی بیان می‌فرماید.پس از نکوهش بسیار از عصبیت و حمیت‌های شیطانی ، می‌فرماید: « اگر ناچار از عصبیت باشید و نتوانید دست از آن بکشید، عصبیت خود را برای اخلاق نیکو و کردارهای پسندیده و امور زیبا قرار دهید که خاندان‌های اصیل و بزرگ‌منش عرب و روسای قبائل به آن موصوف بودند. تعصب به داشتن اخلاق مرغوب نزد عقلا و آرمان های بزرگ ودرجات بالای ارزش‌ها و آثار پسندیده که از خود به یادگار می‌گذاشتند.» ▪️از مجموع فرمایش حضرت می‌توان دریافت که تعصب وحمیت معیار مناسبی برای کنش‌های سیاسی جامعه نیست و اگر حمیت وعصبیت امری ناگزیر باشد‌،باید نسبت به ویژگی‌های شایسته و صفات برجسته تعصب داشت و چنین امری را معیار کنش سیاسی قرار دهیم. ▪️این خطبه برای همه کنش‌گران سیاسی و علاقمندان به فعالیت‌های انتخاباتی، مفید وکاربردی است.در این خطبه، پاسخ بسیاری از دغدغه های ذهنی جوان مومن انقلابی در تحلیل مسائل سیاسی داده شده است. به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم از روی کنجکاوی هم شده خطبه192 نهج البلاغه معروف به خطبه قاصعه را از دست ندهند.به لطف خدا ترجمه های بسیار دقیق و فراوانی نیز در این زمینه موجود است. ▪️ چقدر خوب می‌شد اگر برای تحلیل مسائل سیاسی ،نشست‌های معرفتی با محوریت این خطبه، در فضای نخبگان، شکل می‌گرفت و به جای تکیه بر اندیشه‌های رعشه‌دار و تحلیل‌های آبدار، منبع معرفت سیاسی اجتماعی خود را به «امیر کلام» و «کلام امیر» می‌سپردیم. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 سناتورها علیه مدیر واتساپ و اینستاگرام ▪️سناتور اد مارکی خطاب به مارک زاکربرگ: زمان شما برای تجاوز به حریم خصوصی، تبلیغ محتوای سمی و شکار کودکان و نوجوانان به پایان رسیده است. بزودی کنگره در این باره اقدام خواهد کرد.   🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 آغوشی که باز نشد ▫️وقتی که نام بهروز شعیبی را به عنوان کارگردان فیلم «آغوش باز» دیدم، با خود گفتم که با فیلم خوبی مواجهم. با اشتیاق به دیدن فیلم رفتم. از بهروز شعیبی بعید بود که چنین فیلمی بسازد. انتظارش را نداشتم. ▫️فیلم جدید شعیبی همانند کارهای قبلی او محوریتش خانواده و زندگی خوب بود. کارگردانی فیلم نقصی نداشت ولی ضعف فیلمنامه مشهود بود. گرچه فیلمنامه «آغوش باز» یک سروگردن نسبت به بقیه فیلم‌ها در جشنواره جلوتر بود و شروع و پایان مشخصی داشت ولی برخی شخصیت‌های داستان برایم قابل هضم نبود. ▫️یک نکته مهم در فیلم به چشم می‌خورد. زندگی طبقه مرفه جامعه در فیلم روایت می‌شد ولی لاکچری مثبت بود، از آن دست لاکچری‌های تازه به دوران رسیده و کثیف نبود که از فیلم زده بشوی. داستان در یک سوم ابتدایی مشخص است ولی شعیبی می‌توانست با خلق تعلیق‌ها و موقعیت‌ها، بیننده را تا پایان با خود همراه کند. «آغوش باز» ارزش یکبار دیدن دارد. ✍🏻 حسن مرادپور 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘رسانه و سینما؛ سلاح‌های جنگ شناختی-ترکیبی برای براندازی شوروی ▪️ چگونه رسانه و سینما توانست بزرگترین حکومت دنیا را براندازی کنند؟ برشی از مستند 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 «انقلاب آگاهی» ▪️جهان دچار شده بود، آری رکودی رنج‌آور و خسارتبار. ظاهر پر زرق و برق، پر حادثه و پرابتکار این واقعیت را مخفی می کرد، ولی آگاهان به‌خوبی می‌دانستند که حیات بشری مبتنی بر الگوهای فکری منجمدی که نه خدا را می‌شناخت نه با انسان مهربان بود و برای او عمقی و قداستی قائل نبود و نه با جهان طبیعت با مهر و احترام برخورد می‌کرد، تحلیل و تدبیر می‌شود. ▪️جهان گرفتار کلیشه‌های کهنۀ بود؛ مکتب لیبرالیسم و مکتب کمونیسم که به تعبیر مقام معظم رهبری «شرق و غرب امانیزم» به شمار می رفتند. نتیجۀ سیطرۀ این دو فکر بر حیات بشری تنها و تنها به قهقرا رفتن جامعۀ بشری و بیگانه شدن بشر با خود و جهان هستی بود. ▪️ سخنی دیگر داشت، نه یکی دو خط سخن جذاب، بلکه اندیشۀ کاملی که همه چیز را به گونۀ دیگری می‌دید و تعریف متفاوتی از سعادت بشر و راه و رسم کرامت و سعادتمندانه زیستن داشت. طبعاً این کلیشه ها را شکست و طرحی نو برای زندگی پیشنهاد کرد. جهان منتظر یک بود. ایمان و عشق و حماسه و پای کار آمدن ملت مستعدی که همواره کارهای بزرگی کرده بود، کلید این رستاخیز بزرگ بود. ▪️پس از آن بود که هر انسان آزاده ای که به شعار «نه شرقی و نه غربی» امام ره می پیوست در واقع به کاروانی از آزادفکرانی که به رهایی بشر از تاریکیهای خودساخته می اندیشیدند، گرویده بود. ▪️اگر کسی قائل بود باید «معنویت» را با «سیاست» جمع زد و سیاست را در خدمت معنویت قرار داد، داشت به گونۀ جدیدی می اندیشید چون در واقع نهادهای حاکمیتی ریز و درشت دنیا که هیچ، عالم اندیشه و علم نیز این سخن را نمی پذیرفت و عالَمی سراسر پر از سیطره و استیلا و نحوست سیاست پدید آورده بود و این تنها حرکت امام بود که اینگونه می اندیشید و چنین نیز عمل کرد. ▪️اگر کسی قائل بود که « صاحب اصلی کشورند» نه نظام سلطه و نه نظام استبدادی، آزاداندیش بود. ▪️اگر کسی قائل بود که «ما می توانیم. نگویید ما ناتوانیم» از منطقۀ استعمارزده و غربزدۀ فکر و فرهنگ ایران آن روز بیرون زده بود و آزادفکر شده بود. ▪️امروزه هر کسی که در نقطه ای از جغرافیای فکری، فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی و ایران اسلامی ایستاده باشد، در نقطه ای از جغرافیای دگراندیشی و آزادفکری ایستاده است. ▪️بیرون از منطقۀ «انقلاب اسلامی» عملاً رهایی از تمدن مادی و ضد بشری غرب ممکن نیست. ▪️این است آن حقیقت بزرگی که چشم بسیاری از جهانیان را پر کرده است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
💢تحلیل و بررسی جشنواره فیلم فجر ۴۲ ▪️با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘 فیلم‌های جشنواره فجر در بوته نقد ▪️ نقد فیلم سینمایی "ظاهر" ◻️ فیلم سینمایی "ظاهر" اولین تجربه سینمایی آقای حسین عامری است که با حمایت کانون پرورش فکری ساخته شده است. فیلم داستانش را راحت و بدون تکلف می‌گوید شاید این را مدیون سبکی است که از روی آن مشق کرده است. سبکی که در کارهای مجید مجیدی دیده‌ایم. در فیلم ظاهر، همانند دیگر فیلم های کانون پرورش فکری، زندگی جریان دارد و مخاطب فیلم روی خوش و لایه سخت زندگی را توامان در آن می‌بیند. عشق بی‌حاشیه‌ی دو زوج جوان رو به همراه عشق به خانواده و توجه به دفاع مقدس و سفر بی‌بازگشت قهرمان فیلم و حسرت و انتظار پیرمرد، پیرزنی را که با عشق، ظاهر را به فرزندی قبول کرده بودند و الان چیزی جز جانماز آن از او باقی نمانده و قابهای زیبا از طبیعت سرسبز پادگان ارتش در گستره دشت دلنواز در کنار رودخانه خروشان که همسایه مردم و نظام است ما را به یاد فیلم "رنگ خدا" می اندازد. اینها بخشی از برتری های فیلم ظاهر است. اما ریتم کند و نگرانی از مخاطبی که گریز پاست و حوصله و گاه انتظار این آرامی را در یک ساعت و اندی بر روی پرده سینما ندارد، موضوع بازگشت سرمایه و استقبال از گیشه از نکات ضعف این فیلم و موارد مشابه است. ✍️ مهدی رادنیک 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 ا ☑️ روز عظمت ملت ایران 🎙مقام معظم رهبری ✔️روز ۲۲ بهمن روز عظمت ملت ایران است. روز نشان دادن عزت ملت ایران است. هرسال در این چهل و چند سال، عظمت ملت را ۲۲بهمن نشان می‌دهد.۲۲ بهمن در حیات تاریخی و ملی کشور و هدایت سرنوشت ملت ایران به سوی حق و صلاح نقش بزرگی داشته است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❤️ فراخوان انتشار عکس و فیلم از راهپیمایی ۲۲ بهمن و پرچم‌های افراشته جمهوری اسلامی ایران؛ در پویش برای عید انقلاب 🌷 🔹️ بخش پویش‌های تعاملی رسانه KHAMENEI.IR "همگام"، در دهه فجر دهه بزرگداشت عید انقلاب اسلامی، از کاربران شبکه های اجتماعی دعوت میکند که از راهپیمایی ۲۲ بهمن محل زندگی خود و پرچم‌های افراشته جمهوری اسلامی ایران در مسیرهای راهپیمایی عکس و فیلم بگیرند و آن را با عنوان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. 💻 تصاویر ارسالی در حساب شبکه‌های اجتماعی رسانه KHAMENEI.IR تجمیع و منتشر خواهد شد. 🌷 Farsi.Khamenei.ir
🔘انقلاب اسلامی در فضای مجازی/جهاد تبیین رمز عاقبت بخیری این روزهای انقلابی‌ها در برابر جنگ ترکیبی شناختی ✍سید علیرضا آل داود ▪️۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت. پنجمین سال چهل سال دوم که با نقشه راهی بسیار دقیق با اهداف ایجاد تمدن نوین اسلامی و ظهور همراه شد.همان بیانیه گام دوم انقلاب که آنگونه که شایسته بود اجرایی نشد. ▪️امام خمینی(ره) از سال 42 تا 57 با شبکه های اجتماعی و ارتباطی مسجد، حسینیه، تکیه، هیئت و با ابزارهای انتقال پیام آن روز مانند نوار کاست، اعلامیه، روزنامه ها و نشریات طراحی شده توسط شبکه مردمی، روشنگری را در برابر گلوله، ترکش، تانک، ساواک و انواع و اقسام تهدیدات نرم، سخت و نیمه سخت به جد دنبال کردند تا انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 با اتکال به خداوند و آگاهی جمعی قشر سفید و خاکستری جامعه با شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به پیروزی رسید. ▪️از سال ۵۷ تا ۱۴۰۲ انواع و اقسام توطئه ها و فشارها برای ساقط کردن این نظام الهی توسط دشمنان خارجی و جریان نفوذ-تحریف داخلی طراحی شد، اما جنسِ توطئه های دو دهه اخیر کاملا متفاوت از توطئه ها و خباثت‌های پیشین بود، نفوذ موریانه وار با ابزارهای تعاملی، هوشمند، ذائقه ساز، جذاب، بستر جنگ شناختی ادراکی ترکیبی به نام فضای سایبر-مجاز که در کنار فرصت های بی نظیر خود، تهدیدات بیشماری هم برای ما ساخت که نمونه‌اش را در شورش‌های پاییز۱۴۰۱ تجربه کردیم. ▪️آمریکایی‌های تحقیر شده، شکست خورده و رو به افول و از دَر توسط مردم بیرون انداخته شده با انواع و اقسام دیوانگی‌ها در برابر ایران اسلامی قرار گرفتند، اما از پنجره فضای مجازی یله، رها و ول با کمک موریانه های نفوذی و فسیل های خسته از انقلاب به کشور بازگشتند. ▪️حال در این شرایط طبق بیانیه گام دوم انقلاب باید بستر اینترنت آمریکایی بی‌بند و بار، رها که بستر اخبار جعلی و مایوس کننده است و آن منتج به حصر تبلیغاتی کشور شده را بشکنیم و این نخستین و ریشه ای ترین با قدم اول یعنی استقرار انقلاب اسلامی در فضای مجازی با استقلال در حوزه های زیرساختی، سرویس و خدمات، تولید محتوای امیدوار کننده و تربیت انسان رسانه‌های مجهز شده به سلاح سواد، تربیت و مهارت رسانه‌ای است. ▪️انسان رسانه هایی که با هدفشان با ساختن رسانه های تمدن ساز اینست که در برابر این نزاع تمدنی قرار گرفته و با عمل و پیدا کردن نقش خود در بیانیه گام دوم انقلاب، حاج قاسم‌های فضای مجازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی شوند و استمرار و ثبات قدمشان تحت لوای ولایت مطلقه فقیه و امام خامنه ای منتج به ظهور بشود ان شاء الله... ▪️امسال ۲۲ بهمن ۲ شیرینی ویژه دارد، یکی موفقیت‌های دولت انقلابی آیت الله رئیسی و دوم آمادگی برای خلق حماسه‌ای بی‌نظیر در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در اسفندماه ان شا الله ▪️همراه، همصدا، هم قدم با حاج قاسم و شهدا ایران عزیز را میسازیم به اذن الله 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔻جنگ بر پایه فرهنگ و زبان ▪️چکسلواکی در آغاز جنگ سرد یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای شرقی و بین المللی را در اختیار داشت. بنابراین ، اتحاد جماهیر شوروی مجبور شد برای نابودی اقتصاد و تغییر افکار عمومی ، که در ابتدا ماهیت خصمانه ای نداشت ، سخت کار کند. ▪️حال چندان مهم نیست که چگونه چک ها و اسلوواکی ها بوی خاک شخم زده ، هوای تازه و نسیم خنگ تابستانه را دوست داشتهداند، آنها  بایستی به شکلی تا محسوس از نظر اقتصادی ناکارآمدی مزارع کوچک خود را درک می کردند.بنابراین ، تلاش ها برای عبور از تفکرات کمونیستی در چکسلواکی جذابیت اولیه ای پیدا کرد. ▪️علاوه بر این ، زبان شهروندان چک متعلق به همان خانواده زبان روسی است (زبان اسلاوی غربی با نفوذ قوی لاتین و آلمانی) و  از بعد زبان ، مخالفت های بالقوه ای به رقم تاریخ طولانی همچنان وجود داشت. ▪️از سوی دیگر ، استالین در آغاز دوران سلطنتش بر شوروی محدودیت هایی را در چکسلواکی برای بیان نگاه خود و همچنین سانسورهای شدید اعمال نمود ، که بیان فرهنگی ، تقابل اجتماعی و آزادی رسانه ها را به شدت محدود و کانالیزه کرده است .ترس از ابراز وجود و ارتباطات شهروندان به طور کلی ترس عمومی از کمونیسم را برانگیخت. ▪️رمان نویس مشهور اورول ، در رُمان "1984"خود چنین پیشنهاد می کند: "اگر می خواهید یک راز را حفظ کنید ، باید آن را نیز از خودتان پنهان نگه دارید." خانواده ها و حتی فرزندان می توانند به طور بالقوه ای "اسرار" واقعی ، یا شناخته شده درونی شما را فاش کنند. ▪️دیری نپاید، سانسور و سرکوب اجتماعی در همه سطوح به شدت موجب ترور و مخالفت تمامی کمونیسم در چکسلواکی شد. دانشجویان و جوانان، روشنفکران و رهبران افکار ، نمایشنامه نویسان - نویسندگان و فیلمسازان ، روزنامه نگاران و داستان نویسان ، همه هدف قرار گرفتند و در عین حال مخالفت پنهانی علیه نفوذ کمونیسم شکل گرفت که همه تحت نظر و دیدگاه ایدیولوژیکی ناظران کمونیست قرار گرفتند. 🔍کانال مطالعات جنگ هیبریدی https://eitaa.com/joinchat/3625648430Cad2d5cd975