eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 جشنواره فیلم فجر چه جایگاهی در فرهنگ کشور دارد؟ ▪️گفت و گو با اصحاب سینما پیرامون جشنواره فیلم فجر 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نماهنگ | عید انقلاب؛ حیات دوباره ملت ایران این ایام، سالگرد انقلاب عظیم اسلامی است و برای ملت ایران و بلکه مسلمانان عالم یک عید است. اسلام توانست این افتخار را به‌دست آورد که با سیطره و سلطه قدرت‌های چپاولگر و جهانخوار پنجه بیندازد و یک ملت را نجات دهد. ۱۳۸۲/۱۱/۱۵ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘نقد سریال دگردیسی The Strain ▪️گیِرمو دل تورو گومِس کارگردان، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس و رمان‌نویس مکزیکی است که به خلق آثار فانتزی، ترسناک و البته جن‌گرا شهرت دارد. ▪️سریال دگردیسی (The Strain) از آثار مهم او است که اسطوره یهودی هولوکاست در آن پررنگ بوده و داستان سریال در جهانی مبتنی بر فیزیکالیسم و اومانیسم پیش می‌رود. 🔗ادامه مطلب 📝 @FarajNezhad110 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 💢کاش ندیده بودمت! همین اول بروم سر اصل مطلب که این فیلم نه تنها قصه بلکه فیلمنامه هم نداشت. نه تعلیقی، نه شخصیت‌پردازی و داستانی که بشود به آن تکیه کرد. من شاید تا آخر فیلم خیلی از رابطه‌ها و کاراکترهای فیلم را متوجه نشدم و برایم مبهم بود. در یک جمله میشود گفت که فیلم «نبودنت» مانند اسمش واقعاً «نبود». صدا خوب نبود، موسیقی خوب نبود، دیالوگ‌ها خوب نبود، شخصیت‌ها خوب نبود. به راستی حیف خانم سحر دولتشاهی و آقای امیر آقایی که حیف شدند. ✍️ حسن مرادپور 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
تحلیل و بررسی جشنواره فیلم فجر از آغاز تا امروز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بختیار: بعضی‌ها می‌گویند ما یه بهشتی داشتیم، خمینی آن را خراب کرد. نه بعضی ها میگویند ما داشتیم ژاپن می‌شدیم و... که اینها اباطیل است. دلیل اصلی گناه اون رژیم این بود که مردم ایران رو به حساب نمی‌آورد. پ.ن: البته الان شرایط به گونه‌ای است که خود محمدرضاشاه هم زنده شده و بگوید که این چیزهایی که در مورد دوره حکومت ما گفته می‌شود دروغ است، طرفدارانش او را به نوکری آخوندها و سیاه‌نمایی متهم خواهند کرد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 نفوذ رسانه ای چیست: ▪️در عصر کنونی و با پیشرفت تکنولوژی و فن آوری‌های رسانه‌ای، شاهد نوع جدیدی از که یکی از مهمترین روش‌های جمع آوری و اقدام اطلاعاتی می‌باشد هستیم. در این نوع از نفوذ با دستکاری ذهن مخاطبین از طریق صفحات فیک ، ربات‌ها و خبرگزاری‌هایی مانند ایران اینتر نشنال و بی بی سی فارسی و ...به صورت غیر محسوس کار نفوذ را انجام می دهند . ▪️در واقع اگر سازمان‌های اطلاعاتی در روش‌های سنتی با روش نفوذ رخنه‌ای و جلبی تغییرات و اقدامات مد نظر خود را در کشور هدف انجام می‌دانند در نفوذ رسانه‌ای تغییرات مد نظر توسط رسانه‌ها و با کمترین هزینه مادی و معنوی برای سازمان‌های اطلاعاتی انجام می شود. ▪️بارها در حوادث و تحولات مختلف شاهد نفوذ رسانه‌های خارجی بر روی ذهن افراد بویژه جوانان کشور بوده‌ایم، که در این نفوذ برخی از سلبریتی‌ها  خواسته و یا ناخواسته در زمین دشمن بازی و نقش پر رنگ‌تری داشته‌اند. ▪️شاه بیت این نوع از نفوذ ، است یعنی دشمن با شناخت و اشرافی که بروی جامعه مخاطبین (سو گیری‌های ذهنی ،  مشکلات اجتماعی، سیاسی و...)دارد، توسط رسانه‌ها به خواسته خود می‌رسد که این قدرت رسانه در عصر کنونی را بیشتر نشان می دهد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘جشنواره فیلم فجر مسیر اصلی را گم کرده است ▪️مهدی عظیمی میرآبادی، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه: ◻️ جشنواره فیلم فجر تنها به ویترینی برای نمایش آثار سینمایی تبدیل شده است، در حالی که جشنواره با این هدف راه‌اندازی شد تا در آن آرمان‌های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد. ◻️ به دلیل اجباری که برای نمایش آثار در این فستیوال وجود دارد شاهد برخی آثار هستیم که چندان ربطی با عنوان فجر ندارد. ◻️ بخش بین الملل جشنواره نیز عاری از تماشاگر است و ما تنها در اختتامیه شاهد اعلام اسامی برگزیده شدگان هستیم. ◻️ هدف از برگزاری این بخش جریان‌سازی در سینمای جهان به ویژه کشورهای مسلمان است، زیرا تنها در پی نمایش هستیم. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘راهکارهای ترویج حضور مردم در انتخابات ▪️امام خامنه‌ای در دیدار مردم قم در ۱۹ دی ۱۴۰۲ در خصوص حضور مردم فرمودند؛ "حضور مردم در صحنه، باید ترویج بشود. تواصی به حق وظیفه همه است." تواصی به حق همان ترویج حضور مردم در انتخابات است. ترویج یعنی متقاعدسازی، مشتاق سازی. متقاعد‌سازی مهارتی است که به انسان کمک می‌کند تا رضایت دیگران را جلب کند و آن‌ها را با خود همراه سازد. در ادامه به بعضی از راهکارهای متقاعد‌سازی می‌پردازیم. ۱- در هر جمعی که حاضر می‌شوید، با افراد حاضر همراه شوید؛ به این صورت که از زاویه دید آنها به انتخابات نگاه کنید و در بعضی موارد برای ایجاد همدلی، با آنها در صحبت‌هایشان همراه شوید و بعد با دلیلی محکم‌تر ضرورت حضور در انتخابات را مطرح کنید. ۲- برقراری ارتباط حضوری و صمیمی با افراد به بهانه‌های مختلف برای تواصی به حق، ضروری است. ۳- اصرار نکنید؛ فقط اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل حضور در انتخابات را با صمیمیت و گفتگو بیان کنید اما اصراری بر پذیرش نکنید. ۴- محکم و باصلابت از دیدگاه خود برای رای دادن حرف بزنید؛ در زمان صحبت کردن تردید و شاید و حالا این‌بار رای بدیم ببینیم چی میشه و ... نباشد. ۵- واضح و دقیق و ساده حرف بزنید. هر چه قابل فهم‌تر و راحت الفهم، شانس متقاعدشدن و پذیرش بیشتر. ۶- آن دلایلی را مطرح کنید که خود به آن باور دارید و صرفا سخنگوی باورهای دیگران نباشید. ۷- نظرات به‌جا و درست آنان را تصدیق کنید تا ارتباط اقناع‌سازی تداوم بیشتری پیدا کند. ۸- تصویر‌‌سازی کنید؛ از اهمیت شرکت در انتخابات، از فواید رای دادن، از خسارت جبران‌ناپذیر رای ندادن و ... تصویر سازی کنید. ✍🏻پازکی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢 آپاراتچی یک کمدی پاکیزه و سالم ▪️گفت و گو با اصحاب سینما پیرامون فیلم سینمایی آپاراتچی در جشنواره فیلم فجر 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢 آغوش باز اثری تازه از بهروز شعیبی ▪️گفت و گو با اصحاب سینما پیرامون فیلم سینمایی آغوش باز در جشنواره فیلم فجر 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢تحلیل وبررسی ماهیت و تاثیر گذاری جشنواره فجر بر روی سینما ایران و دنیا ▪️با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما 🔻آقای مجید رنگی 🔻آقای محمد محسن بنی احمدی 🔻آقای سید محمد مهدی موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘فیلم سینمایی آپاراتچی؛ بهترین فیلم روز پنجم جشنواره ▪️فیلم سینمایی آپاراتچی ساخته علی طاهرفر روایت کارگردانی به نام جلیل طایفی از خطه آذربایجان است. ▪️قصه‌ی ساخت پرنشیب‌وفراز یکی از فیلم‌های «جلیل طایفی» درباره‌ی قاضی‌ای که حکم اعدام صادر می‌کرده و در دهه شصت ترور شده، درون‌مایه این فیلم است. ▪️آپاراتچی در قالب طنز و خلاف جهت معمول فیلم‌های کمدی امروزی، فیلم موفقی از آب درآمده که هم موقعیت طنز می‌آفریند، هم محتوا دارد و هم مسئله حال کنونی را بیان می‌کند. 📝نعیمه شیخ الاسلامی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘قدرت گفتمان‌سازی چگونه در رسانه شکل می‌گیرد؟ ▪️سؤال این است که رسانه‌ها تا چه میزان موضوعات کلیدی مبارزات انتخاباتی را پوشش و آن‌ را تبدیل به دغدغه اصلی مردم می‌کنند؟ ▫️خروجی تحقیق در این‌باره، همبستگی بالایی بین تاکید نسبی رسانه‌ها و باورهای رأی‌دهندگان درباره اهمیت مسائل انتخاباتی نشان داد که حاکی از تأثیر تبلیغات رسانه‌ای بر تصمیم‌گیری‌های ملی بود. ▪️حاصل این پژوهش که توسط دو استاد دانشگاه آمریکایی بنام‌های «ماکسول مک‌کامبز» و «دونالد لوئیس شاو» انجام شد به نظریه گفتمان‌سازی یا Agenda Setting Theory و یا برجسته‌سازی عنوان گرفت. ▫️نوک پیکان نظریه مذکور بر پر رنگ‌شدن مسائل سیاسی در رسانه‌های خبری را نشانه می‌گرفت که قصدی جز جذب عامه به اغراض سیاسی بازیگران رجال مملکتی نداشت. ▪️آنچه قطعی است این است که پوشش رسانه‌ای بر اولویت‌های موضوعی انواع برنامه‌های سیاسی تاثیر می‌گذارند اما هنوز این سوال وجود دارد که رسانه‌ها در چه شرایطی می‌توانند توجه سیاسی را به مسائل جذب کنند؟ ▫️سیاست‌مداران با استفاده از تسلط خود بر چرخه اخبار یا سواری بر موج، سعی در ایفای نقش یک سیاست‌مدار فعال، پاسخگو و نگران پیش چشم دنبال‌کنندگان‌شان دارند. آنان فقط حواس کاربران را به خود متمرکز نمی‌کنند بلکه توجه سایر رسانه‌ها مخصوصا روزنامه‌نگاران را به شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر جلب می‌کردند. ▪️در ایران هم یک شرکت تحقیقاتی تحلیل داده به مدیریت دکتر «میثم علی‌زاده» پژوهشی با عنوان«برآورد قدرت سیاست‌مداران، رسانه‌ها، سلبریتی‌ها، اپوزیسیون و مردم در گفتمان‌سازی موضوعات مرتبط با کرونا» انجام داد که یافته‌هایی همانند تأثیرپذیری رسانه‌های خبری داخل و عموم از توییت‌های سلبریتی‌ها ارائه می‌کرد. ▫️سوای از فهم قدرت گفتمان‌سازی در شبکه‌های اجتماعی، باید بدانیم افراد برجسته همانند سیاست‌مداران یا سلبریتی‌ها قادر به تغییر گفتمان‌های رسانه‌های سنتی بنابر موضوعات موردنظرشان نیز هستند. ▪️در سال 2022 به‌عنوان یک پژوهش بزرگ تحت عنوان «شبکه‌های اجتماعی و گفتمان‌سازی سیاسی» توسط چند متخصص علم داده و علوم سیاسی با مطالعه موردی انتخابات سوئیس انجام شد که با تمرکز بر سه منبع داده توییتری، روزنامه‌ای و بیانیه‌های احزابی منتشر شد. ▫️نویسندگان مقاله با بررسی‌های ماشینی خود اعلام کردند که بستر شبکه‌های اجتماعی، برای اغراض و ارتباطات سیاسی مناسب است؛ سوشال مدیا تعداد و انواع بازیگران بالقوه گفتمان‌سازی را افزایش می‌دهد و این که ما شاهد کاهش نقش رسانه‌های سنتی در برجسته‌سازی موضوعات و یا تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر روند آن هستیم. ▪️اگر تا دیروز بحث روی روزنامه، تلویزیون و سایت‌ها بود اکنون بحث بر میزان تاثیرگذاری سوشال مدیا بر مردم و حتی سایر رسانه‌های سنتی است. 🔗 متن کامل 🖍 نویسندگان فکرت 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺مبارک باد عیدی که هلال آن؛ با ندای وحیانی «إقرأ بِاسمِ ربّك الّذي خَلَق»؛ آغاز و با ترنّم ِ«اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ»؛ به بدر ولایت مبدل شد. 🌺باشدا که باطنین «بقِيَّةُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»؛ خورشيد بعثت از افق انتظار بدمد. 🌺از اعمال پر فضیلت روز مبعث، بسیار صلوات فرستادن است. دهان خود را خوشبو و جان خود را مصفّا کنید به صلوات بر محمد و آل محمد(ص) 🌹ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وعجل فرجهم 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘ظهور تکمیل کنندۀ بعثت رسول الله ▫️حرکتی که پیامبر اکرم(ص) در روز بیست و هفتم رجب آغاز کردند و مأموریتش را شروع نمودند (بعثت ) هنوز به پایان نرسیده است. ▫️با ظهور امام عصر و تشکیل حکومت مهدوی همۀ آرمان‌های دین اسلام تحقق پیدا می کنند و هدف اصلی بعثت پیامبر اکرم (ص) محقق خواهد شد. ▫️ آری محمدی دیگر در راه است.... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 «قلب رقه»؛ عاشقانه‌ای بی‌مزه در دل داعش ▫️وقتی به نام فیلم برخوردم تصورم این بود که با یک فیلم داعشی پرهیجان و کمی با چاشنی ترس مواجهم، اما بعد از تماشای آن در سینما، کوه تصوراتم از هم متلاشی شد و با یک عاشقانه‌‌ی امنیتی در دل داعش روبرو شدم. ▪️جدای از اینکه باگ‌های امنیتی فیلم برای یک مامور ایرانی خیلی در چشم می‌زد، با فیلمنامه‌ قوی و سرحالی نیز طرف نبودیم؛ گرچه فیلمبرداری و صداگذاری را جزء نقاط قوت فیلم برمیشمارم. ▫️داستان از ابتدا لو رفته بود ولی میتوانست با شخصیت‌پردازی کاراکترها و تقویت قصه، همچنان بیننده را پای فیلم نگه دارد و در پایان بتواند تشویق را از تماشاگر بگیرد، گرچه رخ نداد. فیلم با پرداخت بهتر می‌توانست برای پخش در خارج از ایران هم ادعا داشته باشد. ✍🏻 حسن مرادپور 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘انیمیشن شمشیر و اندوه؛ افسوس ▫️این انیمیشن رو یک استودیوی بازی سازی ساخته به همین دلیل به شدت بهش بدبین بودیم و می‌گفتیم خوب درنمیاد. با توجه به اینکه بالاترین نمره انیمیشن های جشنواره رو داشت خوشحال شدیم گفتیم شاید خوب باشه... ولی نبود ▪️کیفیت، متحرک سازی، حرکت لباس ها، صداگذاری، دوبله، لب زدن شخصیت ها، طراحی حیوانات، درام همشون داغون به علاوه دیالوگ های زیاد ملال آور ▫️داستان هیچ حرکتی نداره همش دیالوگه و اصلی ترین تعلیق که پیدا کردن خائنه قابل حدسه. هیچ احساسی به مخاطب منتقل نمیشه و ما هیچ درک بصری از اهمیت قیام علیه معاویه و یزید نداریم ▪️سوتی انیماتوری زیاد داره مثلا دست میمون یزید از توی ریشای یزید رو میشه یا موهای شخصیت توی بدنش فرو میره ▫️داستان هم هیچ حس افتخار، غم، افتخار و... رو به مخاطب نمیده با اینکه به عنوان یک اثر عاشورایی باید اینطور باشه ▪️در آخر هم اگر مخاطب یزید و معاویه و امام علی و امام حسن و امام حسین رو نشناسه هیچی ازشون نمیفهمه و فقط اسمشون بدون هیچ پیش زمینه ای میاد. به علاوه چند سکانس از معاویه و یزید که قساوت و عیاشی شون رو چندان نمیتونن نشون بدن @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘وادادگی در برابر سینمای غربی ▪️مرحوم استاد فرج نژاد @FarajNezhad110 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نماهنگ «پهلوی های کودتاچی» آن رژیمی که در بیست‌دوّم بهمن به دست مردم ایران ازاله شد و از این خاکِ پاک، از این کشورِ خدایی بیرون رانده شد، یک رژیم وابسته و کودتایی بود... یک عدّه‌ای امروز نمی‌خواهند این را بعد از چهل سال باور کنند. آمریکایی‌ها و دُوروبَری‌های آمریکایی‌ها و وابستگان به آمریکایی‌ها هم با ساده‌دلیِ تمام ــ عجیب است؛ سیاستمدارند، دیپلماتند، امّا در این قضیّه نهایت ساده‌اندیشی را دارند به کار می‌برند! ــ با محاسبه‌ی غلط، دارند دوباره توجیه می‌کنند چهره‌ی رژیمی را که ۴۵ سال قبل، با لگدِ مردم از این کشور رانده شده و بیرون افتاده شده. ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ✅ «ترن؛ حرکت قطار انقلاب» ▪️در اوج روزهای انقلاب، لوکوموتیورانی پیر به نام فولاد، قطاری سوخت‌رسان را به مقصد اصفهان می راند. با اعتصاب کارگران شرکت نفت و راه آهن، برای رفع نیاز مردم، مسیر قطار را به سمت مناطق سردسیر تغییر می دهند. ارتش وارد عمل می شود تا محموله را پس بگیرد، اما فولاد با یاری دستیارانش مصمم می شود قطار را به مقصد برساند. مردم با مشعل‌های فروزان به همراهیِ قطار ، تا مقصد می آیند و لکوموتیوران در آخرین لحظات جان خود را در این راه از دست می دهد. ▪️«ترن» از جمله فیلم‌هایی است که در دهه ۶۰ ساخته شد آن‌هم در روزگاری که فیلم‌هایی مهیج و خوش‌ساخت با مضمونی انقلابی جلوی دوربین رفت و به موفقیت هم رسید. 💢 تماشای فایل با کیفیت در: 🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔘 «آپـاراتـچی»؛ یک طنز تماشاگرپسند ▪️تا به اینجای جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر، فیلم آپاراتچی توانسته نظر مخاطبان را جلب کند و بتواند به طور واقعی، تشویق را از تماشاگری که در سالن حضور دارد، بگیرد. فیلم آپاراتچی که روایت یک داستان واقعی است، قصه دارد و از ریتم نمی‌افتد. کنایه‌های «آپاراتچی» به حواشی سینما هم جالب توجه بود. ▪️موقعیت‌های طنز کلامی و طنز موقعیت فیلم از آب در آمده است و خندۀ واقعی بر لبان بیننده می‌نشیند. اینکه بتوان در یک نمایش طنز، غیرمستقیم به شخصیت شهید اسدالله لاجوردی پرداخت، هنری بود که حسین تراب نژاد در فیلمنامه خود از عهده‌اش بر آمده و علی طاهرفر، کارگردان فیلم اولی هم از عهده اجرایش برآمده است. ✍🏻 حسن مرادپور 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh