eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 مصاحبه انجمن سوادرسانه طلاب با حجت الاسلام رستمی مدیرعامل خبرگزاری حوزه در حاشیه بیست چهارمین نمایشگاه رسانه @HawzahNews 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و روز جوان مبارک ❤️ 🌼🌼🌼🌼🌼🌼 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔰سونامی سطحی‌نگری‼️ ✳️سطحی‌نگری و ساده‌اندیشیِ روزافزونی که توسط رسانه‌ها به جامعه تزریق می‌شود، به منزله سونامی هولناکی گشته که هر آن می‌تواند کشور را درگیر یک بحران بی‌بازگشت کرده و به سمت ویرانی ببرد؛ آشوب‌های موسوم به زن زندگی آزادی که چند ماهی وقت و امکانات کشور را درگیر خود کرد، نمایشگاه کوچکی از عوارض سطحی‌نگری بود که به نمایش گذاشته شد و همگان به چشم خود دیدند که چه هزینه سنگینی را به دست کشور گذاشت! فوت شخصی که اتفاقا سابقه بیماری هم داشته است به نیروی انتظامی نسبت داده شد و عده‌ای نیز به راحتی و بدون هیچ دردسری این ادعا را پذیرفتند و به دنبال آن، آشوب‌های کذایی را رقم زدند! ✳️شعبه‌های سطحی‌نگری محدود به یک حادثه یا رخداد نیست؛ آیا کسی که نشانه مردمی بودن یک مسئول یا عالم دین را پرخاشگری و کینه‌توزی عليه دیگر مسئولان کشور می‌داند، قربانی سطحی‌نگری نشده است؟ مگر دادوبیداد و عربده‌کشی یک شخصیت سیاسی، چه دردی از مردم را دوا خواهد کرد؟ آیا جز نشاندن آن شخص در صدر اخبار، دستاورد دیگری خواهد داشت؟! آیا این تصور که باید علمای دین فریاد برآورده و برای ارزانی فلان کالا فتوای حُرمت آن کالا را صادر کنند، برخاسته از سطحی‌نگری ‌نیست؟ آیا رسانه‌ای که تعداد بالای استیضاح و عزل وزرا را نشانه کارآمدی یک مجلس معرفی می‌کند در حال پمپاژ سطحی‌نگری به جامعه نیست؟ آیا سطحی‌نگریِ فرد و رسانه‌‌ای که تحقق همزمان "کاهش تورم" و "تداوم گرانی" را نشانه دروغگویی مسئولان قلمداد می‌کند روشن نیست؟ آیا منشا قضاوت حوادث بر اساس گزاره معروف "کار خودشونه!" سطحی‌نگری نیست؟و... همه این موارد تنها گوشه‌ای از نتایج و پیامدهای سطحی‌نگری است اما چاره چیست؟ چگونه می‌توان این روند فزاینده سطحی‌نگری را متوقف کرد؟ ✳️باید اعتراف کرد که مقابله با این آفت به جهت آن که با نقاب آگاهی و رشد فکری(!) صورت می‌گیرد، کاری بس دشوار و طاقت‌فرسا است! بسیار شنیده می‌شود که برخی‌ها فضای مجازی را عامل آگاه شدن مردم معرفی کرده و این‌گونه وانمود می‌کنند که گسترش فضای مجازی امکان فریب افکار عمومی را از بین برده است! غافل از آن که همین تصور از فضای مجازی، نقطه آغازین حیله و فریب رسانه‌ای است؛ گردانندگان فضای مجازی با تکیه بر همین تلقی است که اخبار و حوادث دروغ را به گونه‌ای هنرمندانه و بی هیچ استرسی منتشر کرده و در کنار آن توهم آگاهی را نیز به مخاطب تزریق می‌کنند تا راه هرگونه تعقل واقعی را مسدود نمایند؛ بدین ترتیب هم عطش حقیقت‌جویی انسان را سرکوب کرده و هم با انتشار جهت‌دار اخبار، عنان اختیار و فکر مخاطب را در دست می‌گیرند؛ ✅به نظر می‌رسد تقویت مبانی معرفتی با آثار و کتب بزرگان دین و همچنین یادگیری روش تفکر صحیح، تنها راه فرار از سطحی‌نگری است و همین راهکار است که اجازه نمی‌دهد انسان با هر نسیم مجازی این سوی و آن سوی شود؛ و بالأخره گفتنی است بهترین راه برای مخالفان جمهوری اسلامی آن است که به هر نحو ممکن جامعه را از اندیشیدن عاقلانه محروم کرده و سرگرم سراب آگاهی کنند؛ چرا که محصول تفکر و تعقل صحیح، هر چه که باشد در سبد جمهوری اسلامی خواهد ریخت. ✍مدیر عقال 🆔@eghaal
💢 نشست «تاثیر سلبریتی‌ها در انتخاب مردم» با حضور: 🔹دکتر محمد حسنی 🔹حجت‌الاسلام دکتر وکیلی 🔹حجت‌الاسلام محمدلو ⏰ زمان: دوشنبه ۷ اسفند، ساعت ۱۶ 🏢 مکان: قم، خیابان هنرستان، ساختمان فکرت 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘صحنه‌های غیراخلاقی را چه کسانی به سینما آوردند ▪️داستان نفوذ به هالیوود! ▪️«هیچ‌ندان‌ها»! این عنوانی بود که آمریکایی‌های اصیل به سلاطین هالیوودی نسبت دادند. سلاطینی که هالیوود را از نو پی‌ریزی کردند و طوری در همه جای آن تولید و تکثیر شدند که دیگر جایی برای دانایان نماند! ▪️تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، نویسندگان، مؤسسان استعدادیابی، قانون‌گذاران، پزشکان و گروه‌های امدادی و در نهایت فیلم‌سازان. همه و همه مشتی هیچ‌ندان بودند که برای ورود به صنعت سینما و فیلم‌سازی، نه آموزشی دیده بودند، نه دانشی داشتند و نه تجربه‌ای. اینها فقط تعدادی یهودی آس و پاس بودند که خانه و کاشانه خود را در اقصی نقاط اروپا رها کرده و به کشور پر زرق و برق آمریکا رفتند تا بخت زندگی خود را در آنجا بیازمایند. بختی که اتفاقاً با آن‌ها یار بود! ▪️یهودیان هالیوود یک چاشنی جادویی به این صنعت اضافه کردند. چیزی که آمریکایی‌های متمدن و البته مسیحی اجازه‌ی استفاده از آن را به خود ندادند: صحنه‌های غیراخلاقی این نسخه‌ای بود که مهاجران یهودی با اضافه کردنِ زنان و مردان خوش‌چهره، صحنه‌های رمانتیکِ آن‌چنانی و البته تبلیغات وسیع برای سینمای معتدل آمریکا بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰ پیچیدند. ▪️یهودیان هالیوود، دست‌کم نسل اولی که صنعت سینما را پایه گذاردند، گروهی آشکارا همگن بودند که تجربه‌های کودکی‌شان آشکارا مشابه بود. ▪️ کارل لیملی (لمله) Carl Laemmle ، در سال ۱۸۶۷ در لاوپهایم، روستای کوچکی در جنوب‌غربی آلمان، به دنیا آمد. مادر محبوبش کمی پس از سیزدهمین سالگرد تولد لیملی درگذشت و او پدرش را، که تاجری ماجراجو و آس و پاس بود، متقاعد کرد اجازه بدهد برای امتحان بختش به آمریکا برود. همین لیملی بود که نهایتاً یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) را تأسیس کرد. ▪️ آدولف زوکر (زوکور – سوکور) Adolph Zukor زاده‌ی روستایی کوچک در منطقه انگورکاری توکی مجارستان بود. پدرش در دوره‌ی نوزادی زوکر مُرد و مادرش هم چند سال بعد. آدولف را نزد دائیش در همان حوالی فرستادند که حاخامی سرد و بی‌عاطفه بود. زوکرِ تنها، مستقل و محبت‌ندیده مثل لیملی اجازه گرفت به آمریکا برود و زندگی تازه‌ای را شروع کند. او بعدها پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) را بنیان نهاد. ▪️ ویلیام فاکس William Fox هم مجار بود. والدینش مهاجرت کرده بودند، ولی پدرش بی‌کفایت و مسئولیت‌ناپذیر بود. سال‌ها بعد، ویلیام در مراسم تشییع پدر روی تابوت آب دهان انداخت. پسر به ناچار نان‌آور شده بود و نوشابه، ساندویچ و دوده بخاری می‌فروخت. او در آینده این تجربه را در فاکس فیلم کورپوریشن (Fox Film Corporation) به کار گرفت. ▪️ لوئیس بی. میر (لویی) Louis B. Mayer می‌گفت فراموش کرده که دقیقاً در کجای روسیه و چه روزی به دنیا آمده است. او بعدها چهارم جولای را روز تولد خود خواند. میر با والدینش در نواحی دریایی کانادا زندگی می‌کرد. پدرش سقط‌فروش بود و کشتی‌های آسیب‌دیده را نجات می‌داد. لویس در نوجوانی علیه اقتدار پدر شورید، به بوستون رفت و کوشید کسب و کار سقط‌فروشی و نجات کشتی خود را راه بیاندازد و البته او در آینده بزرگ‌ترین استودیوی هالیوود را رهبری می‌کرد: مترو گلدوین مایر (Metro-Goldwyn-Mayer). ▪️بنجامین وارنر، همسر، پسر و دختر نوزادش را در لهستان ترک کرد تا مانند بستگانش بخت خود را در آمریکا بیازماید. پس از دو سال پینه‌دوزی در بالتیمور، آن‌قدر پول جمع کرده بود که خانواده‌اش را از لهستان به آمریکا بیاورد. او سال‌ها در شرق آمریکا و کانادا با گاری‌اش دوره می‌گشت و خرت و پرت می‌فروخت تا بالاخره در یانگستاون اوهایو مستقر شد. در یانگستاون، پسرانش هری، سم، آلبرت و جک تصمیم گرفتند پول‌هایشان را روی هم بگذارند و یک پروژکتور بخرند. محصول این تصمیم شرکت نام آور برادران وارنر (Warner Bros) بود. ▪️نکته‌ی مهم و قابل تأمل در مورد یهودیان مهاجر، این بود که همگی آنها پس از ورود به آمریکا، گذشته‌ی خود را به باد فراموشی سپردند و به گونه‌ای با این کشور جدید هماهنگ و هم‌نوا شدند که گویی همان‌جا متولد شده و می‌خواهند به آن وفادار باشند. ▪️تمامی این افراد ضمن این‌که زندگی مشقّت‌باری در دوران کودکی، نوجوانی و حتی جوانی داشتند، نسبت به خانه و خانواده خود بی‌تفاوت و حتی متنفّر بودند. ▪️در پایان می‌توان گفت، هالیوودِ قدرتمندِ امروز، حاصل تلاش و عقده‌گشایی عده‌ای یهودی مفلوک و درمانده است که سعی‌شان برای آمریکایی‌شدن به نتیجه رسید و به مرور زمان به فرمانروایان ابدی در صنعت پول‌ساز سینما بدل شدند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ حضور وزیر محترم کشور، آقای وحیدی در غرفه رسانه فکرت، مجله خردورزی و دیده‌بان اندیشه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ✔️WWW.FEKRAT.NET 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 تاثیرگذاری رسانه‌ها ▫️اولین تاثیرگذاری رسانه بر هویت و هویت بخشی افراد است که اثرگذاری طولانی مدتی بر شخصیت و نگرش افراد دارد. ▪️دومین مورد،تاثیرگذاری دفعی است. به این معنا که بعضی ها در استفاده رسانه ای دفعاً اثر می‌گذارند،اثر موقت و کوتاه مدت. ▫️ما باید بتوانیم محیط اجتماعی، فکری و محیط زیست رسانه ای را پاک کنیم. ▪️استاد محمد لسانی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
💢 روح سرد در کالبد نمایشگاه رسانه ▫️آخرین بار که در نمایشگاه مطبوعات شرکت کردم، اگر اشتباه نکنم سال ۱۳۹۶ بود. با چه ذوق و شوقی در آن شرکت کردم. هنوز دو ماه از قبول شدنم در رشته رسانه نگذشته بود و از اینکه در نمایشگاه مطبوعات حاضر بشوم، سر از پا نمی‌شناختم. ▪️بعد از سالها وقفه در برگزاری نمایشگاه، امسال هماهنگ شد که من با جمعی از دوستان رسانه‌شناس در نمایشگاه شرکت کنم. توی فکرم اینطور داشتم تصور میکردم که وقتی وارد نمایشگاه بشوم با شور و هیجانی زیاد از مخاطبان مواجه می‌شوم اما در واقعیت همه آن تصورات کاذب بود. ورودی نمایشگاه به شدت روح سردی داشت، گویی خبری نیست. شاید ما خیلی زود رسیده بودیم. ▫️بنظرم جذابیت‌های بیشتر در فضای مجازی آنقدری زیاد شده که دیگر فرصتی برای مطبوعات و رسانه‌های رسمی نیست. اگر نمایشگاهی برای فعالین و شاخ‌های مجازی بود، بیشتر از سمت فالوئرها(!) استقبال میشد.البته رسانه‌های رسمی باید خود را با شرایط کنونی به‌روز کنند و حذف آنها برای خود جامعه مناسب نیست، چون هرج و مرج به راه می‌افتد. ▪️نکته مهمی که در نمایشگاه امسال به چشمم زیاد خورد، حضور رسانه‌های کوچیکتر بود. برای رسانه‌های کمتر شناخته شده و کوچکتر مشاهده می‌کردم که خود را باید به بزرگترها می‌شناساندند و به قول معروف باید خود را عرضه می‌کردند. این نکته هم خالی از لطف نیست که امروز هر سکویی می‌تواند یک رسانه باشد و رسالت اصلی رسانه‌بودن خود را ایفا کند. ✍️ حسن مرادپور © شهاب گرافی کپی‌رایت ندارد...🔻 💯📮@SHAHAB_GRAPHY