May 11
🔘گل یا پوچ با دستان خونی! /موشهای سکه خوار به جان فرهنگ افتادند
▪️مدتی است با پخششدن خبر برنامه «گلیاپوچ» به میزبانی مهران مدیری که فیلیمو انتشار آن را برعهده دارد، نام کارگردان این برنامه حواشی بسیاری را ایجاد کرده است؛ فیلمساز و تدوینگر جوان، نیک یوسفی. این شخصیت جنجالی کسی است که در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱، زمین براندازان را برای بازی انتخاب کرده و در پی اقدامات خود بازداشت هم شده بود. یوسفی با ساختن اثر کوتاه «زن، زندگی، آزادی» که همچنان میتوان آن را در صفحههای مجازی وی تماشا کرد، بهصورت کاملاً مستقیم همراهی خود را با این جریان نشان داده بود و حالا از ساترا مجوز تولید رئالیتیشو دریافت کرده است.
▪️به گزارش رجانیوز، «گلیاپوچ» تازهترین برنامه پلتفرم فیلیمو است که بنا است اولین قسمت این برنامه یکشنبه ۷ مرداد منتشر شود. این روزها در میان اهالی فرهنگ، گفتگوهایی پیرامون شکلگرفته که البته نه بهخاطر جذابیت این برنامه و یا حضور مهران مدیری در جایگاه مجری که برای حضور یک برانداز توییتری در جایگاه کارگردان این برنامه است.
▪️نیک یوسفی، فرد هتاک و آشوبگری که در ماجراهای ۱۴۰۱ مردم را به شورش علیه امنیت ملی تشویق میکرد و وعده سرنگونی میداد و رجز پیروزی میخواند، امروز نهتنها در زندان نیست و محکومیتی برای او صادر نشده، بلکه بهراحتی از پلتفرم فیلیمو پروژه کلان گرفته و در فضای فرهنگی کشور به تولید آثار خود مشغول است.
▪️یوسفی در بحبوحه ۱۴۰۱ علناً سران نظام را تهدید میکرد و حتی در یکی از مطالب اینستاگرامی خود نوشته بود: «من مرده شما زنده این ورق برمیگردد... ولی دیگر سوراخ موش هم برای شما جای امنی نخواهد بود. با دندان زمینها را میکنیم و پیداتون میکنیم». یوسفی امروز زنده است و نهتنها نظام اسلامی سقوط نکرد؛ بلکه او برای همین نظام در حال تولید برنامه است.
▪️در این ماجرا چیزی که عجیب به نظر میرسد این است که ساترا ساخت این برنامه به کارگردانی یک فرد هتاک و برانداز را تأیید کرده است. این اتفاق نشان میدهد که مقررات ساترا نمیتواند در جهت تنظیمگری محتوای پلتفرمها، پویا و همگام با افکار عمومی مؤثر عمل کند و باتوجهبه عدم وجود راهبردی مشخص در بخش فرهنگی و همچنین امنیتی کشور بهمنظور بررسی کارنامه و بازخواست یوسفیها و برخورد لازم با آنها، احتمالاً در آینده مجدداً شاهد همکاری چنین افرادی با نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی خواهیم بود.
▪️همکاری یوسفی با چنین کارنامه قابلتوجهی با پلتفرم فیلیمو، سبب واکنش منفی مردم کشور در فضای مجازی شد؛ بهویژه به این دلیل که او همچنان هیچ عذرخواهیای بهخاطر همراهی با اغتشاشگران نکرده و همچنان به اظهارنظرهای تند خود ادامه میدهد.
▪️فیلیمو که در اغتشاشات ۱۴۰۱ نیز شانهبهشانه قاتلان شهدایی همچون آرمان علی وردی ایستاده بود، با استفاده از این عناصر خائن به امنیت ملی، بار دیگر نشان داد که کسب درآمد برای آنها اهمیت بیشتری از امنیت ملی دارد. تکرار عملکرد ضدامنیت ملی فیلیمو اما ذهنها را به یاد تابلوی موشهای سکه خوار کاظم چلیپا و سخنان شهید آوینی درباره این اثر میاندازد. سید مرتضی آوینی در تعریف از این اثر میگوید: «کاظم چلیپا نتوانسته است به آن موشهای سکهپرستی که منافقانه در جنگ نیز به دنبال گنج هستند و کاخهای رفاه و تجمل خویش را بر حقوق تضییعشده فقرا و دردمندان بنا کردهاند بیاعتنا بماند… تابلوی «موشهای سکه خوار» از لحاظ محتوا، متأثر از همان رنجی است که قلب حضرت امام و امتی را که با همه وجود خویش در جنگ بودند مجروح ساخته است و این جراحت خنجری است که از پشت خوردهایم.» و رفتار منافقانه امروز امثال نیکیوسفیها و مدیران پلتفرم فیلیمو یادآور همان خنجر از پشت موشهای سکه خواری است که از خون جوانان برومند ایران مینوشند و کسب درآمد میکنند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 نقد فیلم سینمایی «شور عاشقی»
▫️ایده خلاقانهای که به پای فرم ضعیف، ذبح شد/ قصهگویی، مهمترین مزیت شور عاشقی
▪️«شور عاشقی» سومین اثر سینمایی داریوش یاری، همچون دو اثر قبلی یک سوژه عاشورایی را دنبال میکند. مهمترین وجه تمایز این فیلم با دیگر فیلمهای عاشورایی، داستان خلاقانه است. داریوش یاری یک ایده بکر را در قالب یک داستان پر افتو خیز، جلوی دوربین برده اما عدم خلاقیت و توانمندی فرمی باعث شده است تا این فیلم دچار ضعف در فرم باشد.
▫️داریوش یاری پس از فیلم «دخیل» و مستند سینمایی «عاشورا، جغرافیای یک تاریخ» در سومین اثر سینمایی خود به سراغ یک سوژه عاشورایی دیگر رفت. قصه «شور عاشقی»، در بستر زمانی پس از واقعه عاشورا روایت میشود و مخاطب را با کاروان اسارت اهل بیت علیهمالسلام از کوفه تا شام همراه میکند.
▪️سلما با بازی شهره موسوی و عبدالرحمن با بازی مهدی زمینپرداز، زوجی هستند که با یکدیگر عهد بسته بودند تا پای جان در رکاب اباعبدالله علیهالسلام و اهل بیت ایشان بمانند.
🔗 مشروح گزارش را در لینک زیر بخوانید:
http://rajanews.com/node/381883
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘ریال دیجیتال (بخش سوم)
▫️مزایای ریال دیجیتال
▪️استفاده از ریال دیجیتال، مزایای متعددی برای ذینفعان مختلف، از جمله مردم، بانکها و دولت به ارمغان خواهد آورد. برخی از این مزایا عبارتند از:
1️⃣سرعت و سهولت بیشتر در تراکنشها: تراکنشهای ریال دیجیتال به صورت آنی و بدون نیاز به حضور در بانک یا صرافی انجام میشوند.
2️⃣کاهش هزینههای مبادلات: کارمزد تراکنشهای ریال دیجیتال به مراتب پایینتر از کارمزد تراکنشهای بانکی سنتی است.
3️⃣دسترسی آسانتر به خدمات مالی: ریال دیجیتال میتواند به اقشار کمبرخوردار و ساکنین مناطق روستایی که دسترسی محدودی به خدمات بانکی دارند، امکان دسترسی آسانتر به خدمات مالی را فراهم کند.
4️⃣امنیت بیشتر: ریال دیجیتال با استفاده از فناوریهای نوین رمزنگاری، از امنیت بالایی برخوردار است و در برابر جعل و تقلب مصون است.
5️⃣قابلیت برنامهریزی: ریال دیجیتال میتواند برای انجام پرداختهای خودکار و برنامهریزی شده مورد استفاده قرار گیرد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘کارزاری برای انسانیت
▪️کاربران جهانی اینستاگرام درخواست تحریم اسرائیل در المپیک را استوری میکنند؛ عکس به شکل آشکاری نشان میدهد ورزشکاری در کار نیست صرفا سربازان نتانياهو نقش عوض میکنند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#دکوپاژ | #نقد_فیلم
💢 اکران خصوصی، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی شورعاشقی
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
⏰ زمان: سه شنبه 9 مردادماه
🔻 ساعت: 15:30
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، نبش کوچه ۱۷، سالن سینما اشراق، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی
▪️جهت شرکت به آیدی زیر پیام بدهید
🆔@savade_rasane
🛑ظرفیت محدود است🛑
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #اختصاصی
🔘مدیریت بحران در رسانه
▪️امروزه یکی از مولفههای اساسی در مراحل مختلف بحران، نقش مهم رسانهها میباشد. رسانهها به دلیل توانایی در جهت دهی به افکار عمومی، نقش اساسی در مراحل مختلف بحران ایفا میکنند. نقش دوگانه رسانهها در بحران زایی و بحران زدایی، برجسته کردن و کوچک نشان دادن، القای امید و یا ناامیدی و...برای همگان واضح است.
👤خانم معصومه قمقامی(دکترای ارتباطات)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
May 11
#نقد_سینما | #اختصاصی
🔘34 فیلم بدون مجوز
▪️سید ضیاء هاشمی تهیه کننده فیلمهایی چون شوکران و عروس در مصاحبهای ضمن نقد عملکرد سازمان سینمایی و وزارت ارشاد مبنی صدور پروانه نمایش گفت: «ما اعتقاد داریم که در حال حاضر هر کسی که میخواهد فیلم بسازد، سعی میکند به شورای پروانه ساخت کلک بزند؛ یعنی فیلمنامه را جوری مینویسد و فیلم را جور دیگری میسازد. ممکن است علاوه بر تغییر فیلمنامه ساخت فیلم را هم عوض کنند و گرفتاریهایی را برای سینمای ایران به وجود میآورد. پس بنابراین اگر پروانه ساخت نباشد، خود افراد با مسایل و مشکلات آشنا هستند.»
▫️او همچنین اضافه کرد که: « ۳۴ فیلم ساخته شده بدون حجاب و بدون مجوز را داریم که به جشنوارههای برلین و کن رفتهاند. بالاخره اطلاعات بیرون آمده است و کسانی که آنجا بودهاند، دیدهاند. من میخواهم بگویم فیلمسازی الان قابل کنترل نیست، میشود فیلم ساخت و کسی متوجهاش نباشد.»
▪️اینکه در سالهای پس از جنبش «زن،زندگی،آزادی» فیلمهای سینمایی بدون حجاب به تولید رسیده و در کشورهای غربی مثل فرانسه و سایر جشنوارههای کوچک و بزرگ به نمایش در آمده شکی نیست. برای نمونه فیلم «کیک محبوب من» به کارگردانی «بهتاش صناعیها» و «مریم مقدم» که در ایران نیز سر و صدای زیادی کرد و در جشنواره کن به نمایش در آمد. یا فیلم «من، مریم، بچهها و ۲۶ نفر دیگر»، به کارگردانی «فرشاد هاشمی» که هیچکدام از قانونهای کشور را رعایت نکردند.
▫️ اما مسئله تولید فیلم و رعایت نکردن قوانین کشور، آنقدرها که آقای هاشمی در مصاحبهشان گفتهاند ارتباطی به وجود پروانه نمایش ندارد و اتفاقا نبود پروانه نمایش، فضا را برای تولید آثار ضد قانونی بیشتر میکند. چرا که اساسا در کشور ما، نوعی سینما وجود دارد به نام سینمای جشنوارهای، یعنی فیلمهایی تولید میشود که اساسا برای نمایش در گیشه داخلی و مخاطب ایرانی نیست و فقط به نیت حضور در جشنوارههای خارجی ساخته میشود. حال در صورت حذف پروانه نمایش فیلم سازی که برای جشنواره خارجی فیلم میسازد و اصلا نمایش در ایران اهمیتی برایش ندارد، چگونه ملزم به رعایت قانون در فیلمهایش میباشد؟
▪️آیا حذف پروانه نمایش باعث تولید بیشتر چنین فیلمهایی نمیشود؟ ضمن اینکه برای بعضی دیگر از فیلم سازانی که برای همین داخل نیز فیلم میسازند گیشه اهمیت چندانی ندارد. چون اصولا در بخش مهمی از سینمای ما؛ نان در تولید است و نه در فروش. فیلمسازی که فیلمش را ساخته و بعدا هم مانند «برداران لیلا» و «تفریق» و «جنگ جهانی سوم» آن را منتشر میکند و دغدغه بازگشت سرمایه را ندارند. این تولید و عدم بازگشت سرمایه هم به اقتصاد سینما آسیب زننده است و هم فضا را برای ساخت غیر قانونی آثار زیاد میکند.
▫️اما با این حال تولید آثار غیرقانونی در ایران برای جشنوارههای خارجی، اصلا برای دستگاههای نظارتی امری قابل قبول نیست.
مسئولین سازمان سینمایی و وزارت ارشاد باید پاسخگو باشند که چرا کار را به جایی رساندند که امروز ادعا میشود بیش از 34 فیلم سینمایی بدون رعایت قانون به تولید و انتشار رسیده است.
✍️نویسنده: محسن بنیاحمدی(مسئول کارگروه رسانه معاونت تبلیغ)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘به هیچ عنوان برای افراد غریبه، تاکسی اینترنتی نگیرید!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘توییتر تسلیم قوانین هند شد
▪️هند با وضع قوانین جدید به دنبال قانونمند کردن محتوای ارسالی کاربران هندی در شبکههای اجتماعی و مجبور کردن شبکههای اجتماعی به پاسخگویی در قبال مطالب غیرقانونی یا مضر است.
▫️این هفته دولت هند به دادگاهی اعلام کرده بود که توییتر نتوانسته به مسئولیت خود در قبال این قانون عمل کند و توییتر نیز با هدف تبعیت از قوانین هند، یک فرد هندی را به عنوان نماینده خود منصوب کرد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘تأثیر تحریمهای ایالات متحده آمریکا بر هواوی
▪️همانطور که گفته شد، هواوی از زمان اعمال تحریمهای ایالات متحده، تلاش کرده تا بخشی از منابع مالی خود را از طریق حق امتیازهای خود تأمین کند. از طرفی در سال 2020 وزارت بازرگانی ایالات متحده محدودیتهایی در قوانین صادرات وضع کرد که به موجب آن، تولید تراشههای شرکت هایسیلیکون با مشکل روبهرو شد؛ مخصوصاً اینکه تا پیش از تحریمها، این شرکت چینی دومین مشتری بزرگ TSMC پس از اپل بود. بههمین دلیل هواوی تلاش دارد با تأمین منابع مالی مدنظر، پروژههای تحقیقاتی نظیر هوش منصوعی را در کنار توسعه تراشههایش پیش ببرد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_فیلم | #اختصاصی
🔘در انتهای شب یک نه بزرگ به جریان فمنیستی
▪️در انتهای شب یک نه بزرگ به جریان فمنیستی حاکم بر سینمای ایران است. یک درام اصولی به دور از قضاوتهای رایجِ زردِ بین مرد و زن.
▫️سریال در انتهای شب سریالی بدون جنجال و حواشی زرد بود که سعی داشت با نشان دادن چالشهای زندگی یک زوج، آن را درست روایت کند. از شیرینیهای سریال این بود که کارگردان با اینکه خود زن است اما هیچگونه نگاه جانبدارانهای در روایت چالشی که مابین این دو وجود داشت، اعمال نکرد.
▪️همین موضوع نقطه تمایز این سریال با مابقی آثار زرد هم موضوع خود است؛ چیزی که نقطه مقابل آن در سینمای ایران آنقدر زیاد است که دل مخاطبین، علی الخصوص زنان جامعه را نیز میزند.
▫️سالیان سال است که سینمای ایران و محصولات شبکههای خانگی از نبود یک روایت صحیح و به دور از جنسیت زدگی از روابط زناشویی رنج میبرد. این فاجعه تا جایی پیشروی کرده که به خاطر جذب مخاطب و فروش بیشتر، پدیده فمنیستهای سیبیلوی را نیز در سینمای ایران شاهد بودهایم.
▪️حال اینکه جریان فمنیستی و به طور کلی تفکر فمنیست، بزرگترین خشونت علیه زنان است. فمنیست یعنی مرد ساختن از زن؛ فمینیست یعنی کشتن بخش عمدهای از وجود یک زن و احساسات یک زن، برای هم تراز کردن آن با مرد برای بهتر جنگیدن با آن است. موضوعی که در آثار تهمینه میلانی به وضوح میتوان دید. آثاری که در دهه ۷۰ و ۸۰ و حتی ۹۰ چالشترین و پر بحثترین مباحث را در جامعه ایجاد کرد.
▫️با نگاهی به آثار آیدا پناهنده میتوان یافت که او از همان ابتدا با این نوع نگاه به زن مخالف بود. "زن به ماهوَ زن" دارای شخصیت و کرامت و همچنین یک نقش اجتماعی است و در هر جایگاه و موقعیتی اعم از دختر، زن و یا حتی مادر بودن که قرار بگیرد، دارای برکات فراوان و ای بسا دارای اشتباهاتی نیز خواهد بود. مسئلهای که به خوبی به شکل هنرمندانهای در سریال در انتهای شب به تصویر کشیده شد.
▪️مرد این سریال نیز یک مرد واقعی بود، نه یک مرد ساختگی از ذهن یک فمینیستِ متحجر. مردی که در مقام یک پدر خوبیها و اشتباهاتی دارد و هیچ وقت از طرف کارگردان دچار سیاه نمایی نشد. پذیرش اشتباهات از زن و مرد سریال یعنی حرکت رو به جلو برای حل مشکل و برای جبران آن. احترام متقابل زن و مرد سریال، حتی در زمانی که از یکدیگر جدا شدند، نقطه عطف و محل رجوع آنان به یکدیگر بود.
▫️اینجاست که محل اختلاف این کارگردان با فمینیستهای زن احیاناً فمنیستهای سیبیلوی سینمای ایران مشخص میشود. ساخت فیلم و سریال با موضوع طلاق، صرفاً غر زدن جنسیتها برای یافتن مقصر نیست که بگوییم تقصیر مرد است یا تقصیر زن؛ در جایی از فیلم و سریال به عنوان یک کارگردان، باید به جامعه راهکار داد. اتفاقی که در سریال در انتهای شب به خوبی و به هنرمندانهترین شکل خود رقم خورد.
▪️دعوت زوجین به گفتگو، به احترام به هم، حتی پس از جدایی و در عین حالی که با یکدیگر اختلاف دارند، یکی از موثرترین مسیرهای حل این نوع از مشکلات اجتماعی است که در جامعه ما کمرنگ شده و جای خود را به کینه و چالش و مقصریابی و دعواهای زردِ اجتماعی این چنینی، داده است.
▫️امید است با بست این نوع نگاه در سینمای ایران، این نوع نگاه مترقی و غیر ابزاری به زن نهادینه شود؛ که به طور قطع خواهید دید این نگاه، باعث حل بسیاری از مشکلات خانوادگی جامعه در میان مدت میشود.
✍️نویسنده: محمدرضا نصیری(لیسانس ارتباطات)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘بازگشت درام به شبکه خانگی / شروع خوب داریوش
▪️رویکرد هادی حجازی فر در کارگردانی این سریال نشان میدهد که داستان گویی و دراماتیزه کردن آن برای مخاطب، پیش از بیان هر محتوایی برای او ارجحیت و موضوعیت دارد.
▪️ترسیم موقعیتهای دراماتیک و قرار دادن شخصیتهای اصلی در آن، همان باور پذیر کردن و الصاق عاطفی به نگاه مخاطب است.
▪️موضوعی که باعث نجات یک اثر هنری از شعارزدگی میشود.
▪️کار مهم دیگری که هادی حجازی فر انجام داده، بازگرداندن قهرمانهای دهه ۶۰ و ۷۰ به سینمای ایران است. قهرمانهایی که با برادری و و رفاقتهای مثال زدنی آن دوره، سینما را برای مخاطب شرینتر میکرد.
▪️چیزی که امروز جای خود را به خشونت، خیانت و خونریزی در سینمای ایران داده است.
▪️در دو سه سال اخیر، سینمای ایران کارگردانان جوان و جدید و قهرمان ساز خوبی را معرفی کرده است که قطع و یقین بایستی بیشتر در این عرصه حضور داشته باشند.
▪️حضور حجازی فر با این رویکرد ونوع نگاه، در عرصه شبکه خانگی فرصت مغتنمی است تا نگاهی دوباره به درام نویسی و قصهگویی داشت.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #اختصاصی
🔘اوریون و تاریکی؛ ترسهای کودکانه
▪️اوریون به عنوان یک قهرمان، نمایانگر کهنالگوی کودک در روانشناسی یونگ است. او در ابتدای فیلم در سایههای مربوط به شخصیت ناخودآگاه خود گرفتار است، یعنی جنبههای مردانه و جسورانه شخصیتش، که سرکوب شدهاند. سفر او در تاریکی، در واقع سفری برای فردیتیابی و تکامل نفس است. اوریون در مواجهه با تاریکی، که نماد ناخودآگاه جمعی است، با ترسهای خود روبرو میشود و با پذیرش آنها، به یکپارچگی شخصیت خود نزدیکتر میشود.
🌐نسخه با کیفیت
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
40.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘روایت ضربه اطلاعاتی به تیمهای واردکننده دستگاه استارلینک
▪️بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱، رسانههای معاند این خط رسانهای را دنبال کردند که اینترنت استارلینک باید وارد ایران شود تا در زمان اغتشاش، اینترنت قطع نشود و بهراحتی بتوانند اقدامات ضدامنیتیشان را دنبال کنند.
▪️اطلاعات بهدست آمده حاکیست که چند میلیون دلار برای این پروژه سرمایهگذاری شده و دستگاههای استارلینک بهصورت رایگان به کشور قاچاق و وارد شده است؛ معاندین میخواستند این دستگاهها را به سراسر کشور برده و مستقر کنند تا در زمان نیاز، از آن برای اقدامات خرابکارانه بهره ببرند.
▪️روایتی از ضربهی سربازان گمنام امام زمان(عج) به این تیمسازیها و اقدامات ضدامنیتی را مشاهده میکنید.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘کتاب «شبه جنگ: شبکههای اجتماعی، جنگافزاری نوین»
▪️در سال ۲۰۱۴، #داعش با حضور در صحنهی جهانی، تصورات #اینترنت را مانند قلابی در چنگ خود درآورد. در زمان اوج داعش، دستگاه #تبلیغاتی آن حداقل ۷۰هزار حساب #توییتر را شامل میشد. تبلیغات داعش به بیش از ۱۰ زبان مختلف انجام میشد.
▪️توییتر به دنبال اقدامی عملی بود، اما داعش مانند سرطان به آن چسبید. مبارزان نسخههایی را ایجاد کردند که با قطع اتصال، بهطور خودکار شبکهی آنها را بازسازی میکرد. وقتی نام کاربری نسبتاً واضح «داعش» برای صدمین بار روی یک حساب کاربری توییتری گذاشته شد، کاربر آن با ارسال تصویری از کیک تولد جشن گرفت!
▪️در سال ۲۰۱۷، توییتر اعلام کرد که سیستمهای داخلیاش ۹۵ درصد از حسابهای «نگرانکننده» تروریستها را به خودی خود #شناسایی کرده و سهچهارم آنها را قبل از ارسال اولین توییت #حذف میکند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘آموزش دیلیت اکانت تلگرام
▫️تلگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در جهان است. با این حال به دلایل مختلفی ممکن است افراد بخواهند اکانت تلگرام خود را به طور کامل حذف کنند. به عنوان مثال ملاحظات امنیتی، مسدود بودن تلگرام در ایران، محدود کردن حضور در شبکههای اجتماعی، ناراضی بودن یا عدم آشنایی با ویژگیها و ...
▪️آموزش حذف حساب کاربری تلگرام (یا به اصطلاح دیلیت اکانت تلگرام) را در چهار مرحله ساده و آسان را مرور خواهیم کرد:
1️⃣ابتدا وارد صفحه حذف اکانت تلگرام به این آدرس شوید: https://my.telegram.org/delete.
2️⃣شماره تلفنی که قصد حذف اکانت تلگرام آن را دارید، در قسمت Your Phone Number وارد کنید و روی Next کلیک کنید. دقت کنید که شماره تلفنهای موبایل در ایران را به جای صفر باید با کد 98+ آغاز کنید.
3️⃣کد تاییدی که در اپلیکیشن تلگرام برای شما ارسال شده است را وارد کنید و روی گزینه Sign in کلیک کنید. در هنگام وارد کردن این کد به حروف بزرگ و کوچک انگلیسی دقت کنید.
4️⃣روی گزینه Delete My Account کلیک کنید.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘جشنواره بزرگ پادکست حوزه (ویژه طلاب خواهر و برادر)
▪️محورهای جشنواره:
▫️ قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) ، جهاد تبیین، اخلاق و تربیت، زن و خانواده، انقلاب اسـلامی، دفاع مقــدس، عفـاف و حجـاب ، جمعیت و فرزندآوری، فرهنگ کتابخوانی، محیط زیست، تعاون و همکاری و سایر موضوعات فرهنگی و دینی
▪️بخش های ویژه:
معرفی علما، تحصیل و زی طلبگی
▪️ جوایز:
▫️رتبه اول : تندیس جشنواره و 60 میلیون ریال وجه نقد
▫️رتبه دوم: لوح تقدیر و 40 میلیون ریال وجه نقد
▫️رتبه سوم: لوح تقدیر و 30 میلیون ریال وجه نقد
▫️بخش ویژه : تندیس جشنواره و 100 میلیون ریال وجه نقد
▫️علاقمندان به تولید پادکست می توانند با مراجعه به سامانه جشنواره پادکست یا رادیو حوزه به آدرس https://hresane.ir ضمن ایجاد نام کاربری و صفحه شخصی، در این جشنواره شرکت نموده و از امتیازات آن از جمله درخواست دریافت هزینه ساخت پادکست، امکان اشتراک گذاری پادکست، قرار گرفتن اثر در بخش برترین ها و سایر ویژگی های دیگر بهره مند گردند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_فیلم | #اختصاصی
🔘بازگشت درام به شبکه خانگی
▪️بعد از اینکه سریالهای نازل شبکه خانگی به خشونت و خونریزی و خرق عادت برای جذب مخاطب خو کرده و سعی در استفاده از بازیگران تماشاگر جذب کن، برای محتوای سطح پایین خود داشتند؛ سریال خوش ساخت داریوش، نسیم خنکی در گرمای طاقت فرسای شبکههای خانگی بود.
▫️سریال داریوش با نوشته و کارگردانی هادی حجازی فر پا به عرصه گذاشت و در قسمت اول به همه نشان داد که میتوان با درام درست و روایت صحیح، مخاطب را جذب کرد.
▪️ شخصیت پردازی درست نشان دهنده یک رویکرد صحیح در روایت داستان است. فرم این سریال که برای مخاطب هم جذابیت بصری دارد و هم قصهگویی دلنشین، تمامی المانهای یک اثر هنری را به خوبی به ارمغان میآورد.
▫️داریوش پس از سالها به دلیل قتل غیرعمد از کشور گریزان بود که پس از اعلام خبر رضایت خانواده مقتول در حال بازگشت از کشور ترکیه است. قابهای زیبا نشان از پرداخت درست دارد که به قصهگویی صحیح هادی حجازی فر کمک میکند.
▪️عدم پرداخت به حواشی و زیاده گویی(اوراَکت) باعث شد تا در قسمت اول، تیر خود را به هدف بنشاند. قهرمان داستان به ایران بازگشته و میخواهد گذشته خود را جبران کند؛ گذشته خالی که باعث آزار خانوادهاش شده است.
▫️بازی خوب حجازی فر درکنار بازیگیری خوب از نوجوان این سریال نشان از شناخت و ارتباط گیری خوب حجازی فر با این قشر دارد. صد البته که تجربه موفق موقعیت مهدی و بازیگری خوب بازیگر نوجوان فیلم-روحالله زمانی- که از نقطه عطفهای مهم این فیلم بود، در این امر بی تاثیر نیست.
▪️رویکرد هادی حجازی فر در کارگردانی نشان میدهد که داستان گویی و دراماتیزه کردن آن برای مخاطب، پیش از بیان هر محتوایی برای او ارجحیت و موضوعیت دارد. ترسیم موقعیتهای دراماتیک و قرار دادن شخصیتهای اصلی در آن، همان باور پذیر کردن و الصاق عاطفی به نگاه مخاطب است. موضوعی که باعث نجات یک اثر هنری از شعارزدگی میشود.
▫️ مخاطب بایستی توجیه شود که چرا به این سریال باید اهمیت دهد. کار مهم دیگری که هادی حجازی فر انجام داده بازگرداندن قهرمانهای دهه ۶۰ و ۷۰ به سینمای ایران است. قهرمانهایی که با برادری و و رفاقتهای مثال زدنی آن دوره، سینما را برای مخاطب شرینتر میکرد.
▪️چیزی که امروز جای خود را به خشونت، خیانت و خونریزی در سینمای ایران داده است. در دو سه سال اخیر، سینمای ایران کارگردانان جوان و جدید و قهرمان ساز خوبی را معرفی کرده است که قطع و یقین بایستی بیشتر در این عرصه حضور داشته باشند. حضور حجازی فر با این رویکرد ونوع نگاه، در عرصه شبکه خانگی فرصت مغتنمی است تا نگاهی دوباره به درام نویسی و قصهگویی داشت.
✍️نویسنده: محمدرضا نصیری(لیسانس ارتباطات)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش_تصویری |#دوره_آموزشی
🔘دوره آموزش نحوه فیلم دیدن و تسلط بر محتوای فیلم و نقد محتوایی آثار تصویری
▪️برای ۴۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه ملاصادق
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام