eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘همای سعادت بر شانه‌های پایتخت؛ تحلیلی برشخصیت زن در سریال پایتخت ✍زهرا راد ◾️زن بودن مفهومی است که پس از دوران مدرن و شکل گیری جنبش زنان با چالش جدی مواجه شد و در خلال دهه های 60 و 70 از قرن بیستم با شکل گیری نظریات فمینیستی لیبرال ، رادیکال ، سوسیال-مارکسیست و بعدها فرامدرن دچار دگرگونی های جدی شد. این نظریات از پیگیری حق رأی زنان تا مساوات در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی تا نظریات رادیکالی که حتی بسیاری صفات بیولوژیک زنانه را نه ذاتی زن بلکه برساخته نظام تربیتی مردسالار می دانست را دربرمی گیرد. ▪️این مساوات خواهی بی قاعده که ناشی از روح اومانیستی و غلبه فردگرایی افراطی حاکم بر غرب مدرن زده بود، با وارد کردن بی ضابطه زنان به عنوان نیروی کار نظام صنعتی و سرمایه داری به محیط های مردانه، آنان را از سرشت و طبیعت زنانه و لطیف خود دور کرد. شعارهای فمینیستی و انقلاب جنسی در راستای همین تفکر روح وروان زنان به عنوان منشأ آرامش بخشی در عالم هستی و خانواده را به انحطاط کشاند و بدین سان جامعه انسانی در معرض زوال و نابودی قرار گرفته است. زنان در این کشاکش و در رقابتی نه بر سبیل عدالت با مردان جنبه های مهم شخصیتی و روانی خویش را قربانی پیروزی در عرصه هایی کردند که اساساَ برای جولان دادن و درخشیدن در آن خلق نشدند. تونی گرنت نویسنده کتاب ((زن بودن)) معتقد است جنبه هایی چون مادری ، همسرس و معشوقگی ریشه های عمیقی در روان زنان دارند و هیچ زنی بدون تجربه کردن این جنبه ها به لحاظ روانی کمال خود را بازنمی یابد. این آموزه علمی در متون دینی مورد تأکید فروان قرار گرفته و معارف فراوانی زنان را به آن ترغیب می کند. ◾️در این میان رسانه ها با تصاویری که از زنان بازنمایی می کنند، نقش مهمی در ایجاد ارزش ها، نگرش ها و الگوهای رفتاری ایفا می کنند، که از آن به آثار اجتماعی رسانه ها تعبیر می شود. رسانه های غربی تلاش فراوانی در خلق آثاری برای بازتولید اجتماعی نظریات فمینیستی به عنوان ظهورات زنانه مدرنیسم داشته اند و تا حد زیادی به اهداف خود رسیده اند. در این میان رسانه ملی ایران نیز گاهی با تولیدات خود در همان راستا حرکت کرده است. اما سریال پایتخت صرف نظر از ایراداتی که به هر اثر هنری وارد است ،از جهت بازنمایی تصویر زن متعادل یا همان زن خانواده که در ایفای نقش های مادری و همسری موفق باشد توفیق خوبی حاصل کرده است. ◾️"هما سعادت" را شاید بتوان رکن عقلانیت و درستکاری در سریال پایتخت برشمرد. هما زنی است که تقریبا در تمامی جنبه ها به اصول اخلاقی در روابط انسانی پایبند است و باقی شخصیت های داستان از جمله نقی"همسرش" را هدایت می کند. اما نکته اساسی در شخصیت او علاقینتی است که رنگ فمنیستی به خود نمی گیرد یعنی مادری و همسری او با مواضع فمنیستی و برای اثبات برتری زنان بر مردان به طور کلی و اثبات برتری و سکان داری زن در خانواده نیست. او در حالی این جایگاه را به خود اختصاص داده است که دانایی او در راستای حفظ بنیان خانواده و بقای جایگاه مردانگی و اقتدار نقی قرار گرفته است. رعایت حال نقی و حفظ آرامش او در کنار درستکاری فصل الخطاب عملکرد هما در تمامی پنجگانه پایتخت بوده است.اعتراض و مخالف های هما با نقی همیشه در راستای اصلاح وضعیت خانواده و اشتباهات نقی بودهاست. اما هیچگاه به اقتدار مردانه او لطمه وارد نکرده است. شخصیت هما به جای ایرادگیری های آزار دهنده برخی زنان که بیشتر مدعی تفوق عقلانیت بر مردان هستند یا اداهای لوس بچه گانه که این روزها خیلی میان زنان جوان رایج است، به انتقاد های سازنده در جهت رشد و ارتقای نقی و به تبع آن خانواده، در تمامی جوانب زندگی می پردازد. این به معنای اصالت همسری حتی نسبت به مادری در رابطه نقی و هماست؛اینکه یک زن حتی با وجود بچه ها بداند که حفظ و بقای رابطه صمیمانه و عاشقانه با همسر رکن رکین خانواده است و مادری در سایه همسری است که معنا و مفهوم دارد. چون فرزندان پدر و مادر را در کنارهم و در یک رابطه صمیمی می خواهند. ▪️ نکته قابل توجه اینکه هما همیشه از لحاظ سطح تحصیلات و موقعیت احتماعی از جایگاه بالاتری نسبت به نقی برخوردار است اما این وضعیت به خاطر رفتار زنانه و بجای هما لطمه ای به زندگی خانوادگی او وارد نکرده است.عملکرد هما در این شرایط یک نتیجه مهم و اساسی به همراه داشته و آن همراهی و حمایت نقی از او در فعالیت های اجتماعی اوست. همچنین عشق و محبت عمیق و پایداری میان این زن و شوهر وجود دارد که اعتماد و احترام متقابل حتی در سخت ترین شرایط زندگی را در پی دارد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
◾️نقش مهم دیگر هما مادری است. هرچند دختران هما و نقی در این سریال نقش بسیار کمرنگ و کلیشه ای دارند، اما در همان چند سکانسی که روابط بین هما و فرزندانش به نمایش درآمده، به بهترین شکل ممکن نقش مادری اش را ایفا می کند. در صحنه هایی که اشتباهات فاحش از فرزندان سر می زند او با اقتدار مادرانه که از محبت نشأت می گیرد با آنان برخورد کرده و تربیت آنان را به واسطه عاطفه مادری نادیده نمی گیرد. ▪️ویژگی دیگر هما جایگاه ارزش مداری است که در خانواده همسرش دارد. رفتارهای هما حرمت ویژه ای نزد نقی و خانواده اش برای او به وجود آورده؛ به طوری که از انجام دادن کارهای غلط در مقابل او و با اطلاع او خودداری می کنند. مهمترین امتیاز هما در ارتباط با خانواده شوهر رفتار توام با محبت و احترام نه از سر تکلیف با پدر شوهر پیر و مبتلا به آلزایمزش است. صبر و استقامت هما در کنار مسئولیت پذیری نقی،پدرشوهرش را به عنوان عضو مهم و اصلی خانواده پذیرفته و در تمام موقعیت های مهم زندگی، در شادی و غم او را کنار خود دارند. ارتباط صمیمانه و خواهرانه هما با خواهر شوهرش فهیمه که البته با دوستی متقابل از جانب فهیمه همراه است، یکی دیگر از مصادیق ارتباط صحیح هما با خانواده همسر است. آنچه روابط خانواده نقی معمولی تداعی می کند ارتباط گرم و صمیمانه عروس خانواده با اعضای خانواده همسر است، چیزی که این روزها در خلال روابط با خانواده زن در حال تضعیف شدن است طوری که نسبت های خانواده مادری برای فرزندان خانواده پررنگ تر از معادل این نسبت ها در خانواده پدری است. سریال نشان می دهد که عمه و عمو هم نزدیک ترین افراد به خانواده هستند. ◾️هما در تمام سریال شخصیت یک زن سازگار،کم توقع و به دور از تجملات و چشم و هم چشمی های رایج برخی زنان را به نمایش می گذارد. ویژگی های فوق در پوشش او هم به خوبی نمایان است. روابط او با نامحرمان فامیل و غیر فامیل در عین احترام و تواضع با حجب و حیای مخصوص زن مسلمان ایرانی همراه است و از حدود هنجارهای دینی و اجتماعی ما پافراتر نمی گذارد. ◾️با همه اوصافی که برشمردیم بزنگاه شخصیت پردازی هما در این نکته است که وظایف همسری و مادری برای هما اولویت دارد و تمامی هنر او موفقیتش در انجام این وظایف است. این در حالی است که در بسیاری از برنامه های تلوزیونی زن موفق زنی معرفی می شود که فعایلت های اجتماعی موفق او در اولویت هستند و زندگی خانوادگیش در سایه قرار دارد. به طوری که موفقیت یک زن در انجام وظایف اصلیش که همان همسری و مادری باشد، اساسا موفقیت چشمگیری به شمار نمی آید. دیگر همسر خوب و مادر خوب بودن و جایگاه تربیتی یک زن دانا نسبت به فرزندان و همدلی سازنده نسبت به همسر برای یک زن ارزش محسوب نمی شود. دیگر منبع آرامش بودن و به وجود آوردن فضای شاد و آرام در خانواده به عنوان اصلی ترین وظیفه یک زن نه تنها مصداق موفقیت نیست بلکه گاهی نقص هم محسوب می شود.در عوض حضور پایاپای مردان در جامعه و فدا کردن آرامش همسر و فرزندان به خاطر موفقیت های اجتماعی نه چندان مهم و اساسی امری است که از طریق رسانه ملی و سریال های مختلف تلویزیونی به مخاطبان القاء می شود. هما یک زن فرهیخته است که در عین موفقیت در انجام وظایف اصلی خودش یعنی همسری و مادری، از پس موقعیت های اجتماعی خطیری چون عضویت در شورای شهر بر می آید. این نشان می دهد که سریال درصدد تقلیل دادن توانایی های یک زن و ترغیب او به خانه نشینی مطلق نیست و لی سعی دارد اصالت نقش های سنتی همسری و مادری که در حال تحقیر شدن و به قهقراه رفتن توسط گفتمان غالب فمنیستی دفاع از حقوق زنان است را، جان تازه ای ببخشد ◾️شخصیت هما طوری در سریال تعریف شده که حتی اگر هرگز عضو شورای شهر نمی شد یا آشپزخانه ای دایر نمی کرد، باز چیزی از ارزش های او به عنوان زن خانواده کم نمی شد و همچنان یک زن موفق لقب می گرفت که توانسته در جایگاه های اصلی خودش به عنوان مادر و همسر بدرخشد. بنابراین حضور اجتماعی هما فضیلتی افزون بر دارایی های اوست. زن بودن هما در تمام سریال مورد تأکید واقع شده و هیچگاه و در هیچ موقعیتی چه برای پیشبرد فعالیت های اجتماعی و چه در شرایط دیگر، رفتارهای جسورانه و مردانه و در گذشتن از زنانگی از او دیده نشده و همه جا موفقیت هایش را مدیون حمایت های نقی بوده و در سایه یک مرد به دست آورده است. ◾️ نهایت اینکه هما مظهر قدرت نرم زنانه در روابط خانوادگی است که بدون اخلال به نقش های مذهبی و سنتی یک زن مسلمان ایرانی این قدرت را در راستای حفظ و بقای خانواده اعمال می کند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تو همانگونه که "من" بخواهم فکر و عمل خواهی کرد ولی تصورت این است که خودت تصمیم میگیری ...! ▫️این بلایی است که رسانه‌ها بر سر ما می‌آورند ... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
26.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔘 یک کار رسانه‌ای بسیار زیبا و عالی ◾️مذهبی های واقعی یا ساختگی؟ ▫️ چیزی که رسانه ها توی ذهن ما ساختن vs چیزی که واقعیت داره... ▫️به همراه روایتی کوتاه از رزمنده دفاع مقدس"حبیب جعفری" 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
2.13M
🔘توضیح روش های نقد فیلم: ▫️۱. نقد صنعتی ▫️۲. نقد هنری ▫️۳. نقد رسانه‌ای و محتوایی 🎙حجت الاسلام عرفان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای یقظه اهالی معنا؛ 🔘فیلم ۱۰۰ ثانیه ای "مادر" خیلی دوسش داشتم...! ▫️با تشکر از خانواده محترم شهید سید محمد حامد مسکون ▫️کارگردان: نعمت الله سرگلزائی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢از حضرت رسول اکرم (ص) پرسیدند : ” اَوّلُ شیءٍ خَلَق اللهُ ما هُوَ “ 🔹اولین چیزی که خدا خلق کرد چیست؟ ” فَقالَ نُورُ نَبیّکَ یا جابرَ خَلَقَهُ ثُمَّ خَلَقَ مِنْهُ کُلّ خیر “ 🔹فرمود : نخستین چیزی که خداوند خلق کرد، نور نبی تو بود، سپس خداوند هر خیری را از آن نور خلق کرد. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا ✅ مصلح نجات‌دهنده ▪️پیغمبر اکرم برای عامّه‌ی مردم طیّبات را آورد، برای عامّه‌ی مردم نجات از اسارت‌ها را آورد؛ آنچه پیغمبر هدیه کرد به بشریّت، مال همه‌ی بشریّت است. آن کسانی بهره‌مند می‌شوند که از او پیروی کنند و تبعیّت کنند؛ این اغلالی که بر گردن و دست و پای انسان‌ها بسته می‌شود و آنها را از حرکت، از پرواز باز می‌دارد، این اسارت‌ها را پیغمبر اسلام از دست و پای مردم باز می‌کند. ▪️این اسارت‌ها چیست؟ این اسارت‌ها، اسارت ظلم قدرت‌ها است، استکبار مستکبرین است، وجود اختلاف طبقاتی است، اشرافیّت‌های ظالمانه و متکبّرانه است؛ پیغمبر با اینها مقابله کرد، با اینها مبارزه کرد. ملّت‌ها می‌توانند همین راه را ادامه بدهند در صورتی که بِایستند، در صورتی که استقامت بکنند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘پیامبر اعظم (ص): مَن رَدَّ عَن عِرْضِ أخِیهِ المُسْلِمِ وَجَبَتْ لَهُ الجَنَّةُ اَلْبَتَّةَ. هرکس آبروی برادر مسلمانش را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.) ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، ص ۱۴ خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم صل الله علیه و آله و سلم و امام صادق علیه السلام مبارک باد🌺❤️ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘"برباد رفته" : زنان شکست خورده سریالهای سوپر مارکتی ✍زهرا راد ◾️ناز و نیاز کلید واژه های روابط عاشقانه در دنیای سنت بود؛ ناز معشوقه و نیاز عاشق، زنی که مظهر ناز است و مردی که همه نیاز . این معنا در شعر وادبیات ایرانی نمونه فراوان دارد، چنان که حافظ خوش سرود : میان عاشق و معشوق فرق بسیار است چو یار ناز نماید شما نیاز کنید دنیای مدرن با نگاه فردگرایانه فمینیستی، زن را از دل سنت بیرون کشید و به سان مردان به او ثروت و قدرت داد. اما هویت زنانه او را نابود کرد، حال با قدرت و ثروت در پی مردان روان شده تا چند مثقال عشق بخرد البته به قیمت شکستن در خود و نابودی هویت زنانه اش. ◾️سریال های شبکه خانگی زنان (کرگدن، مانکن و ...) رل اولی را به نمایش میگذارد که به جای ناز ، مظهر نیازند و عشق گدایی می کنند و در نزد مردان به هیچ نمی ارزند. این زنان در نهایت چیزی بیش ازدر هم شکستن تمامیت زنانه خود را تجربه نمی کنند، خودکشی ، فرار از کشور .... سرنوشت محتوم آنها در قصه های سوپرمارکتی ماست. ◾️زنی که با همه لطافت و ظرافت، مظهر جمال الهی است و خداوند به او قدرتی داده تا مرد قوی جثه و با هیمنه را به بند لطیف و ظریف عشق خود بکشد، تبدیل شده به موجودی زبون که در پی خریدن عشقی ولو گذران بی محابا روان است و دست آخر چیزی حاصلش نیست. " برباد رفته " شاید حتی با فیلمی به همین نام و با کاراکتری با همین ویژگیها در اواخر قرن بیستم بهترین استعاره برای بحران هویت زنانه در عصر مدرن باشد . این نگاه البته بیانگر بحران تئوریک غرب و نگاه‌های غرب‌گرا در ارتباط با زنان، در بازنمایی تصویر مردواره از زن در رسانه ها نیز هست. سریال های شبکه خانگی البته وضعیت ولنگار و بی برنامه سیاستگذاری فرهنگی کشور در بخش رسانه های تصویری را هم بی رحمانه به رخ می کشد......... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
حاصل محافظه کاری.mp3
9.36M
| 🔘برهنگی؛ حاصل محافظه‌کاری ◾️ مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب ◾️جریان برهنگی و کشف حجاب، به‌تدریج از سال ۱۳۹۰ با ماجرای کشف حجاب سلبریتی‌های پناهنده، چهارشنبه‌های سفید، آزادی‌های یواشکی و... شروع شد، در سال ۱۳۹۹ میوه خیابانی آن چیده شد و در تابستان ۱۴۰۱ توانستند در خیابان‌ها بر سر این مسئله تنش ایجاد کنند. رسانه به این روند نپرداخت و از آن غفلت کرد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🛑 دکوپاژ ... 🔻اهل تفکر و مطالعه، والدین، معلمان و دانش آموزان، اساتید و دانشجویان ... ❓آیا فیلم هایی که میلیون ها دلار هزینه داشته اند فقط صرف سرگرمی ساخته می شوند؟! ✅ گروه دکوپاژ محفل مجازی انجمن سواد رسانه جهت نقد و بررسی و جریان شناسی سینمای ایران و جهان 👇 لینک گروه دکوپاژ👇 https://eitaa.com/joinchat/193462645C745c7f70f3
🔘چرا باوجود تولید نوشت افزار داخلی از شخصیتهای اصیل ایرانی و اسلامی، بازهم باید شاهد فروش دفاتر با الگوهای غربی و شیطانی مخصوصا از طرف آنلاین‌شاپ‌ها باشیم؟ دفتر مشق بیلی آیلیش و پیکی بلایندرز برای بچه‌ها؟ شوخیه؟ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 بجنگ ، ولی "تخم کینه" نکار... ▫️ اَللّهُمَّ ارْزُقْنی تَوْفیقَ الشَّهادَةِ فی سَبیلِک▫️ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘به گزارش هالیوود ریپورتر، لوییس بی مِیِر (بنیانگذار یهودی کمپانی مترو گلدوین میر) ، والت دیزنی (بنیانگذار کمپانی دیزنی)، سیسیل بی دمیل (فیلمساز شهیر هالیوود) و جک وارنر (از برادران یهودی وارنر و بنیانگذار کمپانی برادران وارنر) همگی ماسون بودن! ▫️اون وقت بین بعضی سینمادوست ها، وقتی از ماسون ها و نفوذشون در هالیوود صحبت می‌کنیم، بعضی ها فکر می‌کنن توهم توطئه‌ست! ▫️دقت کنیم که آثار مهم و پر مخاطب غربی، با پشتوانه‌ی مسیحیت ساخته نمی‌شه؛ بلکه حاصل کار عده‌ای ماسون و یهودیه. حتما باید در رژیم مصرف رسانه‌ایمون تجدید نظر جدی کنیم لینک مقاله: https://www.hollywoodreporter.com/news/general-news/inside-hollywoods-secret-masonic-history-disney-demille-1006571/ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘 جریان زن زندگی آزادی جریان فتنه نیست! ◾️وَإِذَا ذَكَرْتَ رَبَّكَ فِي الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْا عَلَىٰ أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا (اسراء/46) و هنگامی که پروردگارت را در قرآن به یگانگی یاد می‌کنی، آنها (کفار) پشت می‌کنند و از تو روی بر می‌گردانند. ◾️فتنه یعنی مسلمان نتواند حق و باطل را تشخیص بدهد و یا تشخیص حق و باطل برای وی دشوار شود. ◾️ یا به عبارتی طرفین هر دو ادعای اسلام می‌کنند و هر دو برای حقانیت خود به اسلام و قرآن استناد می‌کنند. اما پدیده زن زندگی آزادی صریحا ضد اسلام و برای نابودی اسلام است به عبارتی نزاع این جریان با انقلاب اسلامی، نزاع الحاد و کفر با اسلام است. ◾️ لذا اگر مسلمانی نتواند در نزاع این جریان با انقلاب اسلامی، حق و باطل را تشخیص بدهد، قطعا اگر در وقایع تاریخی اسلام مانند عاشورا ، جنگ صفین و جنگ نهروان و غیره حضور داشت مردود می شد و در سپاه دشمن قرار می گرفت. ◾️ لکن حتی سکوت و بی طرفی هم در این نزاع امروز نه تنها جایز نبوده بلکه تمکین و حمایت تلویحی دشمن است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘 ۵ دروغ بزرگ درباره مهاجران افغانستانی ▪️مراقب شیطنت دشمنان باشید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 رهبر انقلاب: امروز دشمنی با اسلام از همیشه آشکارتر است. یک نمونه جاهلانه آن، اهانت به قرآن کریم است؛ کاری که یک ابله جاهلی انجام میدهد و یک دولتی حمایت میکند. این نشان‌دهنده این است که این مساله، صحنه‌ی این قضیه و اهانت به قرآن نیست. بحث ما طراحان این جنایت و این کار نفرت‌انگیز است. اینها خیال میکنند میتوانند قرآن را تضعیف کنند؛ اشتباه میکنند؛ خودشان را خراب میکنند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘 شبکه مفهومی نظریات علمی ◾️ هر نظریه صرف نظر از این که به قلمرو فرهنگ و تاریخ بشر گام می‌نهد، به اقتضای ذات و هویت معنایی خود با شبکه‌ای از مفاهیم و معانی فرادست یا فرودست خود ارتباط و ربط منطقی دارد. حضور یک نظریه در فرهنگ به معنای ظهور و بروز آن در ظرف آگاهی جمعی جامعه است. ◾️ هر نظریه به هنگامی که به هر دلیل در یک جامعه علمی ظاهر و آشکار شود به لحاظ منطقی شبکه لوازم پیشین و پسین خود را به همراه دارد. بخش‌هایی از این شبکه که کانون توجه جامعه علمی قرار گرفته باشند، بخش‌های روشن و آشکار آن است و بخش‌های دیگر، بخش‌های پنهان و در حاشیه هستند. ◾️ معرفت‌های در حاشیه به تناسب قوت و قدرت متن‌های آشکار، آمادگی و استعداد بروز و ظهور را دارند و عوامل مختلف فردی و اجتماعی زمینه‌های بروز و ظهور معرفت‌های در حاشیه را فراهم می‌آورند. منبع: کتاب فلسفه و روش علوم اجتماعی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘امام خامنه‌ای در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت: ▫️دفاع مقدس نشان داد جوانان می‌توانند همه مشکلات را حل کنند... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
زن2.mp3
8.42M
| 🔘زن در نگاه فیلسوفان غربی ◾️مقایسه زن در نگاه فیلسوفان غربی با تفکر اسلامی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘 به مناسبت روز جهانی کودک، مدرسه‌ی فکرت با همکاری گروه کودک و نوجوان موسسه شناخت برگزار می‌کند: ◾️ ویژگی‌های روانشناختی نسل زِد و آلفا (کودک و نوجوان معاصر) با حضور: ▪️کارشناس: دکتر نصیر عابدینی ▪️ دبیر: ابراهیم سالاروند ◾️ زمان: یکشنبه‌ ساعت ۱۲:۳۰ ◾️مکان: خیابان بسیج، ساختمان مدرسه فکرت ◾️ لینک پخش زنده اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘 نقد انیمیشن موآنا (Moana) ▫️انیمیشن موآنا به تهیه‌ کنندگی «اوسنات شورر اسرائیلی» با بودجۀ حدود ۱۷۵ میلیون دلاری، توانست به فروش ۶۸۲ میلیون دلاری دست یابد. بستر فکری و دینی انیمیشن موآنا نیز بر اساس اساطیر پولی‌نزی، هاوایی و بافت فرهنگی همین منطقه شکل گرفته است. ▫️از نمایش لالوتای، جهان زیرین تا رقص‌های آیینی هاکا، کاملا منطبق بر فرهنگ پولی‌نزی است. انیمیشن موآنا همچون انیمیشن دلیر، مبلغ فمینیسم جادوگِرا و مشرکانه است. ▫️فیلمساز فیلم به زیرکی اساطیر بِکر قومی را به نفع خودش مصادره کرده و علنا می‌گوید بازگشت به شرک و خدایان‌پرستی، با یک منجی مونث، راه چارۀ جلوگیری از نابودی جهان است. 🔗ادامه مطلب را اینجا بخوانید 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘 فرایند اقناع ▫️ اقناع، فرایندی طبیعی، مستدل و عقلانی از یک سو و از سوی دیگر عاطفی و قلبی است و تفاوت آن با حالت‌های دیگر تأثیر اجتماعی این است که در اقناع، عامل کلیدی برای تغییر، ارائهٔ دلایلی در پیام است که می‌گوید چرا گیرنده باید برای رسیدن به نتایج معین خود را انطباق دهد. ▫️ با این توضیح، می‌توان اقناع را این‌گونه تعریف کرد: «فرایندی است که در آن یک منبع از پیام استفاده می‌کند تا با خلق تغییر یا تقویت نگرش‌های دیگران به هدفی دست یابد.» 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
صوت استاد داورپناه.mp3
26.36M
🔘رویداد تخصصی "حجاب از نگاه علم" ▫️به همت آکادمی اخلاق پژوهی و انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری مراکز علمی و فرهنگی کشور ▫️در تاریخ ۳۰ شهریور با موضوع "حجاب از منظر فلسفه سیاسی" ▫️و با ارائه‌ی خانم دکتر زهرا داورپناه برگزار گردید. ▫️شرح مختصر مباحث نشست؛ یکی از مباحثی که امروزه داریم «فلسفه فشن» است. لباس موضوعی قابل تفکر است و واقعیت این است که کارکرد اولیه و اختراع لباس برای حفظ بدن از گرما، سرما، آسیب‌ها و ... بود؛ اما اکنون چنین نیست و خودش یک متنی است که ما می‌توانیم آن را بخوانیم و به آن فکر کنیم. همان مباحثی که برای بدن مطرح می‌شود. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh