eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 «قلب رقه»؛ عاشقانه‌ای بی‌مزه در دل داعش ▫️وقتی به نام فیلم برخوردم تصورم این بود که با یک فیلم داعشی پرهیجان و کمی با چاشنی ترس مواجهم، اما بعد از تماشای آن در سینما، کوه تصوراتم از هم متلاشی شد و با یک عاشقانه‌‌ی امنیتی در دل داعش روبرو شدم. ▪️جدای از اینکه باگ‌های امنیتی فیلم برای یک مامور ایرانی خیلی در چشم می‌زد، با فیلمنامه‌ قوی و سرحالی نیز طرف نبودیم؛ گرچه فیلمبرداری و صداگذاری را جزء نقاط قوت فیلم برمیشمارم. ▫️داستان از ابتدا لو رفته بود ولی میتوانست با شخصیت‌پردازی کاراکترها و تقویت قصه، همچنان بیننده را پای فیلم نگه دارد و در پایان بتواند تشویق را از تماشاگر بگیرد، گرچه رخ نداد. فیلم با پرداخت بهتر می‌توانست برای پخش در خارج از ایران هم ادعا داشته باشد. ✍🏻 حسن مرادپور 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘انیمیشن شمشیر و اندوه؛ افسوس ▫️این انیمیشن رو یک استودیوی بازی سازی ساخته به همین دلیل به شدت بهش بدبین بودیم و می‌گفتیم خوب درنمیاد. با توجه به اینکه بالاترین نمره انیمیشن های جشنواره رو داشت خوشحال شدیم گفتیم شاید خوب باشه... ولی نبود ▪️کیفیت، متحرک سازی، حرکت لباس ها، صداگذاری، دوبله، لب زدن شخصیت ها، طراحی حیوانات، درام همشون داغون به علاوه دیالوگ های زیاد ملال آور ▫️داستان هیچ حرکتی نداره همش دیالوگه و اصلی ترین تعلیق که پیدا کردن خائنه قابل حدسه. هیچ احساسی به مخاطب منتقل نمیشه و ما هیچ درک بصری از اهمیت قیام علیه معاویه و یزید نداریم ▪️سوتی انیماتوری زیاد داره مثلا دست میمون یزید از توی ریشای یزید رو میشه یا موهای شخصیت توی بدنش فرو میره ▫️داستان هم هیچ حس افتخار، غم، افتخار و... رو به مخاطب نمیده با اینکه به عنوان یک اثر عاشورایی باید اینطور باشه ▪️در آخر هم اگر مخاطب یزید و معاویه و امام علی و امام حسن و امام حسین رو نشناسه هیچی ازشون نمیفهمه و فقط اسمشون بدون هیچ پیش زمینه ای میاد. به علاوه چند سکانس از معاویه و یزید که قساوت و عیاشی شون رو چندان نمیتونن نشون بدن @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘وادادگی در برابر سینمای غربی ▪️مرحوم استاد فرج نژاد @FarajNezhad110 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نماهنگ «پهلوی های کودتاچی» آن رژیمی که در بیست‌دوّم بهمن به دست مردم ایران ازاله شد و از این خاکِ پاک، از این کشورِ خدایی بیرون رانده شد، یک رژیم وابسته و کودتایی بود... یک عدّه‌ای امروز نمی‌خواهند این را بعد از چهل سال باور کنند. آمریکایی‌ها و دُوروبَری‌های آمریکایی‌ها و وابستگان به آمریکایی‌ها هم با ساده‌دلیِ تمام ــ عجیب است؛ سیاستمدارند، دیپلماتند، امّا در این قضیّه نهایت ساده‌اندیشی را دارند به کار می‌برند! ــ با محاسبه‌ی غلط، دارند دوباره توجیه می‌کنند چهره‌ی رژیمی را که ۴۵ سال قبل، با لگدِ مردم از این کشور رانده شده و بیرون افتاده شده. ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ✅ «ترن؛ حرکت قطار انقلاب» ▪️در اوج روزهای انقلاب، لوکوموتیورانی پیر به نام فولاد، قطاری سوخت‌رسان را به مقصد اصفهان می راند. با اعتصاب کارگران شرکت نفت و راه آهن، برای رفع نیاز مردم، مسیر قطار را به سمت مناطق سردسیر تغییر می دهند. ارتش وارد عمل می شود تا محموله را پس بگیرد، اما فولاد با یاری دستیارانش مصمم می شود قطار را به مقصد برساند. مردم با مشعل‌های فروزان به همراهیِ قطار ، تا مقصد می آیند و لکوموتیوران در آخرین لحظات جان خود را در این راه از دست می دهد. ▪️«ترن» از جمله فیلم‌هایی است که در دهه ۶۰ ساخته شد آن‌هم در روزگاری که فیلم‌هایی مهیج و خوش‌ساخت با مضمونی انقلابی جلوی دوربین رفت و به موفقیت هم رسید. 💢 تماشای فایل با کیفیت در: 🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔘 «آپـاراتـچی»؛ یک طنز تماشاگرپسند ▪️تا به اینجای جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر، فیلم آپاراتچی توانسته نظر مخاطبان را جلب کند و بتواند به طور واقعی، تشویق را از تماشاگری که در سالن حضور دارد، بگیرد. فیلم آپاراتچی که روایت یک داستان واقعی است، قصه دارد و از ریتم نمی‌افتد. کنایه‌های «آپاراتچی» به حواشی سینما هم جالب توجه بود. ▪️موقعیت‌های طنز کلامی و طنز موقعیت فیلم از آب در آمده است و خندۀ واقعی بر لبان بیننده می‌نشیند. اینکه بتوان در یک نمایش طنز، غیرمستقیم به شخصیت شهید اسدالله لاجوردی پرداخت، هنری بود که حسین تراب نژاد در فیلمنامه خود از عهده‌اش بر آمده و علی طاهرفر، کارگردان فیلم اولی هم از عهده اجرایش برآمده است. ✍🏻 حسن مرادپور 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘کنش سیاسی تراز ✍️سید عبدالله هاشمی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی در خبرگزاری حوزه نوشت: ▫️در فضای پرشور و هیجان سیاسی همواره انسان به دنبال یک تکیه‌گاه فکری محکم برای کنش سیاسی خود می‌گردد و دوست دارد از میدان پر مین سیاست جان سالم به در ببرد. ▫️نهج البلاغه به شهادت مبارزین سیاسی و رهبران خردمند یکی از بهترین منابع فکری برای سیاست ورزی است.مجموع این خطبه ها و بیانات در دوران حکومت آن حضرت بیان شده است و همگی ناظر به مسائل سیاسی ،اجتماعی موجود در متن جامعه است. ▫️یکی از مهمترین خطبه ها،در این زمینه خطبه 192 معروف به خطبه قاصعه است. این خطبه، فلسفه تاریخ و سیر حرکت پرفراز و نشیب جوامع را تحلیل می‌کند.تصمیم‌های درست و خطای امت‌ها را بازگو نموده، منشأ رفتارهای نادرست و نتایج و پیامدهای آن را گوشزد می‌کند.همچنین، یک جریان شناسی عمیق تاریخی صورت گرفته و به پرسش‌های مهمی از این قبیل پاسخ داده است. 1. مبنای حرکت‌های اجتماعی چیست؟ 2. بازیگران اصلی حرکت های اجتماعی چه ویژگی‌های دارند؟ 3. مسیر صحیح و درست حرکت جامعه چیست؟ 4. نشانه اصلی انتخاب و رأی ناصواب چیست؟ 5. نشانه انتخاب صحیح در مسائل سیاسی و اجتماعی چیست؟ ▫️در این خطبه حضرت اساس و ریشه همه انتخاب‌های نادرست امت‌ها، از ابتدای خلقت تا پایان حیات اجتماعی انسان را «عصبیت وحمیت» می‌داند.شیطان با همین خصلت از درگاه خدا رانده شد برای همین حضرت ، شیطان را امام متعصبین و پیشکسوت متکبرین معرفی می‌کند.شیطان برای گمراه کردن مردم، همین بیماری را سرایت می‌دهد. حضرت در این باره می‌فرماید: «فاحذروا عباد الله عدوالله ان یعدیکم بدائه » مراقب باشید ای بندگان خدا که دشمن خدا بیماری خود را به شما سرایت ندهد و شما را گرفتار «حمیت و تعصب» ننماید. در ادامه خطبه حضرت با تکیه برهمین موضوع به تحلیل سرنوشت امت‌ها پرداخته، توضیحات مفصلی بیان می‌فرماید.پس از نکوهش بسیار از عصبیت و حمیت‌های شیطانی ، می‌فرماید: « اگر ناچار از عصبیت باشید و نتوانید دست از آن بکشید، عصبیت خود را برای اخلاق نیکو و کردارهای پسندیده و امور زیبا قرار دهید که خاندان‌های اصیل و بزرگ‌منش عرب و روسای قبائل به آن موصوف بودند. تعصب به داشتن اخلاق مرغوب نزد عقلا و آرمان های بزرگ ودرجات بالای ارزش‌ها و آثار پسندیده که از خود به یادگار می‌گذاشتند.» ▪️از مجموع فرمایش حضرت می‌توان دریافت که تعصب وحمیت معیار مناسبی برای کنش‌های سیاسی جامعه نیست و اگر حمیت وعصبیت امری ناگزیر باشد‌،باید نسبت به ویژگی‌های شایسته و صفات برجسته تعصب داشت و چنین امری را معیار کنش سیاسی قرار دهیم. ▪️این خطبه برای همه کنش‌گران سیاسی و علاقمندان به فعالیت‌های انتخاباتی، مفید وکاربردی است.در این خطبه، پاسخ بسیاری از دغدغه های ذهنی جوان مومن انقلابی در تحلیل مسائل سیاسی داده شده است. به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم از روی کنجکاوی هم شده خطبه192 نهج البلاغه معروف به خطبه قاصعه را از دست ندهند.به لطف خدا ترجمه های بسیار دقیق و فراوانی نیز در این زمینه موجود است. ▪️ چقدر خوب می‌شد اگر برای تحلیل مسائل سیاسی ،نشست‌های معرفتی با محوریت این خطبه، در فضای نخبگان، شکل می‌گرفت و به جای تکیه بر اندیشه‌های رعشه‌دار و تحلیل‌های آبدار، منبع معرفت سیاسی اجتماعی خود را به «امیر کلام» و «کلام امیر» می‌سپردیم. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 سناتورها علیه مدیر واتساپ و اینستاگرام ▪️سناتور اد مارکی خطاب به مارک زاکربرگ: زمان شما برای تجاوز به حریم خصوصی، تبلیغ محتوای سمی و شکار کودکان و نوجوانان به پایان رسیده است. بزودی کنگره در این باره اقدام خواهد کرد.   🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 آغوشی که باز نشد ▫️وقتی که نام بهروز شعیبی را به عنوان کارگردان فیلم «آغوش باز» دیدم، با خود گفتم که با فیلم خوبی مواجهم. با اشتیاق به دیدن فیلم رفتم. از بهروز شعیبی بعید بود که چنین فیلمی بسازد. انتظارش را نداشتم. ▫️فیلم جدید شعیبی همانند کارهای قبلی او محوریتش خانواده و زندگی خوب بود. کارگردانی فیلم نقصی نداشت ولی ضعف فیلمنامه مشهود بود. گرچه فیلمنامه «آغوش باز» یک سروگردن نسبت به بقیه فیلم‌ها در جشنواره جلوتر بود و شروع و پایان مشخصی داشت ولی برخی شخصیت‌های داستان برایم قابل هضم نبود. ▫️یک نکته مهم در فیلم به چشم می‌خورد. زندگی طبقه مرفه جامعه در فیلم روایت می‌شد ولی لاکچری مثبت بود، از آن دست لاکچری‌های تازه به دوران رسیده و کثیف نبود که از فیلم زده بشوی. داستان در یک سوم ابتدایی مشخص است ولی شعیبی می‌توانست با خلق تعلیق‌ها و موقعیت‌ها، بیننده را تا پایان با خود همراه کند. «آغوش باز» ارزش یکبار دیدن دارد. ✍🏻 حسن مرادپور 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘رسانه و سینما؛ سلاح‌های جنگ شناختی-ترکیبی برای براندازی شوروی ▪️ چگونه رسانه و سینما توانست بزرگترین حکومت دنیا را براندازی کنند؟ برشی از مستند 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 «انقلاب آگاهی» ▪️جهان دچار شده بود، آری رکودی رنج‌آور و خسارتبار. ظاهر پر زرق و برق، پر حادثه و پرابتکار این واقعیت را مخفی می کرد، ولی آگاهان به‌خوبی می‌دانستند که حیات بشری مبتنی بر الگوهای فکری منجمدی که نه خدا را می‌شناخت نه با انسان مهربان بود و برای او عمقی و قداستی قائل نبود و نه با جهان طبیعت با مهر و احترام برخورد می‌کرد، تحلیل و تدبیر می‌شود. ▪️جهان گرفتار کلیشه‌های کهنۀ بود؛ مکتب لیبرالیسم و مکتب کمونیسم که به تعبیر مقام معظم رهبری «شرق و غرب امانیزم» به شمار می رفتند. نتیجۀ سیطرۀ این دو فکر بر حیات بشری تنها و تنها به قهقرا رفتن جامعۀ بشری و بیگانه شدن بشر با خود و جهان هستی بود. ▪️ سخنی دیگر داشت، نه یکی دو خط سخن جذاب، بلکه اندیشۀ کاملی که همه چیز را به گونۀ دیگری می‌دید و تعریف متفاوتی از سعادت بشر و راه و رسم کرامت و سعادتمندانه زیستن داشت. طبعاً این کلیشه ها را شکست و طرحی نو برای زندگی پیشنهاد کرد. جهان منتظر یک بود. ایمان و عشق و حماسه و پای کار آمدن ملت مستعدی که همواره کارهای بزرگی کرده بود، کلید این رستاخیز بزرگ بود. ▪️پس از آن بود که هر انسان آزاده ای که به شعار «نه شرقی و نه غربی» امام ره می پیوست در واقع به کاروانی از آزادفکرانی که به رهایی بشر از تاریکیهای خودساخته می اندیشیدند، گرویده بود. ▪️اگر کسی قائل بود باید «معنویت» را با «سیاست» جمع زد و سیاست را در خدمت معنویت قرار داد، داشت به گونۀ جدیدی می اندیشید چون در واقع نهادهای حاکمیتی ریز و درشت دنیا که هیچ، عالم اندیشه و علم نیز این سخن را نمی پذیرفت و عالَمی سراسر پر از سیطره و استیلا و نحوست سیاست پدید آورده بود و این تنها حرکت امام بود که اینگونه می اندیشید و چنین نیز عمل کرد. ▪️اگر کسی قائل بود که « صاحب اصلی کشورند» نه نظام سلطه و نه نظام استبدادی، آزاداندیش بود. ▪️اگر کسی قائل بود که «ما می توانیم. نگویید ما ناتوانیم» از منطقۀ استعمارزده و غربزدۀ فکر و فرهنگ ایران آن روز بیرون زده بود و آزادفکر شده بود. ▪️امروزه هر کسی که در نقطه ای از جغرافیای فکری، فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی و ایران اسلامی ایستاده باشد، در نقطه ای از جغرافیای دگراندیشی و آزادفکری ایستاده است. ▪️بیرون از منطقۀ «انقلاب اسلامی» عملاً رهایی از تمدن مادی و ضد بشری غرب ممکن نیست. ▪️این است آن حقیقت بزرگی که چشم بسیاری از جهانیان را پر کرده است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh