eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘دعای روز سوم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌‎‎
🔘قدردانی سردار قاآنی از تلاش رسانه ملی برای پیشبرد اهداف نظام ▫️پیمان جبلی رییس صداوسیما در دیدار با سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، با اشاره به شرایط حاکم بر فلسطین، ماه مبارک رمضان و روز قدس، امسال را بی‌سابقه‌ترین ماه مبارک در سال‌های پس از انقلاب دانست و گفت: باید الگویی برای کشورهای دیگر در روز قدس باشیم و یاد مردم مظلوم غزه را زنده نگه داریم. ▪️رییس رسانه ملی در ادامه به برنامه‌ریزی رسانه ملی و تدارک مقدماتِ برگزاری باشکوه‌ترین راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: نباید در حمایت معنوی و کمک مردمی به بی‌پناهان غزه کم بگذاریم. باید خشم انباشته و عزم مردم برای حمایت از مظلومان فلسطین را به میدان آورده و تمرکزمان را در ماه مبارک بر روز قدس بگذاریم و برای آن روز آماده شده و با تمام توان در میدان باشیم. ▫️سردار اسماعیل قاآنی نیز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قدردانی از تلاش رسانه ملی در پیشبرد اهداف عالیه نظام به‌ویژه در تبیین مسایل فلسطین، گفت: جغرافیای این حادثه بزرگ، غزه، اما شعاع اثرگذاری‌اش جهانی است. یک ویژگی مشخص عملیات طوفان‌الاقصی این بود که یک بار همه کشورها چه دوست و چه دشمن امتحان شدند. ▪️فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عملیات طوفان الاقصی را نشانه‌ای بر تغییر آرایش قدرت در جهان دانست و گفت: "بهره‌برداری مفهومی در رسانه ملی از آنچه در غزه گذشته حایز اهمیت است. در این میان شبهه افکنی‌های بسیاری هم رخ می‌دهد که تحلیل مسایل و رفع شبهات در رسانه ملی اثرگذار بوده و می‌تواند در ادامه مسیر نیز روشنگر باشد. هرچقدر ظرفیت‌های رسانه‌ای مان را توسعه دهیم می‌توانیم موفق‌تر و اثرگذارتر ظاهر شویم". ▫️قاآنی رسانه ملی را معیار و مبنایی برای روایت مسایل فلسطین دانست و گفت: امیدواریم صدای رسای رسانه ملی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در همه جهان شنیده شود. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
زیاده روی در انتقاد.mp3
164.6K
| 🎧 زیاده روی در انتقاد علیه جمهوری اسلامی و نتیجه آن 👤 آیت‌الله ملک زاده ▪️ مرز سیاه نمایی علیه نظام و انتقاد؛ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔘«مدرن بودن عدالت اجتماعی» ▪️اگر می گوییم عدالت اجتماعی مفهومی مدرن است، بدین معنا نیست که به طور کل در تاریخ اسلام یا در زمان نزول قرآن اساسا مسأله عدالت اجتماعی وجود نداشته است یا قرآن مطلقا بدان بی توجه بوده است. بلکه بدین معناست که با تشکیل دولت مدرن و تغییر الزامات حکمرانی، مفهوم عدالت اجتماعی کمی متغیر شده است. ▪️شاید بهتر است بگوییم آنچه قدمت بیشتری دارد عدالت فردی ست که در حوزه اخلاق و فقه از آن صحبت می کنیم و ناظر به رعایت انصاف و عدالت در مناسبات فردی ست. یا از تبلور و عینیت عدالت در یک فرد مانند شاهد و قاضی سخن می گوید. دیگر چیزی که می توان رد پای آن را در تاریخ یافت، عدالت توزیعی است که ناظر به توزیع امکانات و مواهب است. اما عدالت اجتماعی قدمت چندانی ندارد. در تفاوت عدالت توزیعی و عدالت اجتماعی بسیار می توان سخن گفت که مورد بحث ما نیست. ▪️در همین حد کافی ست بدانیم که عدالت اجتماعی از اواخر قرن نوزدهم با نوشتن کتاب social justice نوشته وستل ویلوگبی به عناوین کتاب ها اضافه شد. مکاتبی مانند مارکسیسم نیز با عدالت اجتماعی میانه چندانی نداشتند چرا که عدالت اجتماعی را دستاویز سرمایه داری برای بقای خود می پنداشتند. آن ها معتقد بودند نظام سرمایه داری از اساس مبتنی بر استثمار طبقه کارگر است و باید فرو بپاشد. ▪️بهر حال مواجهه های چندگانه مفاهیمی مانند رفاه، دولت، بیمه، سرمایه، پول، آزادی های فردی، شایستگی، برابری، دموکراسی، ساختار، مالیات و .... با یکدیگر، مفهوم عدالت اجتماعی را پیچیده تر کرد. عدالت اقتصادی، عدالت کیفری، عدالت آموزشی، عدالت جنسیتی و ... همه ذیل عدالت اجتماعی می گنجند و در «توزیع» خلاصه نمی شوند. ✍️احمد اولیایی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
lakzaee_tarhkoli_2.mp3
23.69M
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه دوم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔘دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان ‌‎‎‌‎‎‎‌ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘موضوع زن، حمله یا دفاع؟ ▪️رمزگشایی از علت اصلی هجوم رسانه‌های دشمن به موضوع و ▪️به روایت امام خامنه ای 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙 نماهنگ "بخشش" 📿 عارفانه ای برای لحظه های دلتنگی من و خدا... 🔥جدیدترین اثر قرارگاه تربیتی خشت اول 🎨 برای دریافت فایل باکیفیت این اثر به آدرسhttps://www.aparat.com/v/n3FES مراجعه کنید (لایک یادتون نره👍) 📌قرارگاه تربیتی خشت اول 📌مجموعه فرهنگی ندای بهشت 🆔 @kheshteaval 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
🔘محوریت جادوگر در ارباب حلقه‌ها 1️⃣ با تخصّص در ادبیات غربی، فولکلورهای اروپایی و شناخت کافی از مسیحیت، اثری را خلق کرده که می‌تواند موضوع پایان‌نامه‌های متعددی باشد. 2️⃣ اگر بپذیریم نیّت تالکین از نگارش کتاب، ترویج الگوهای صلیبی بوده است، باید گفت علی‌رغم زحمات زیاد، به خبطی بسیار مهم دچار شده و مؤلفه‌های زیادی از اساطیر مشرکانهٔ اروپایی در کتاب و به تبع، در فیلم دیده می‌شود. 3️⃣ نتیجهٔ کتاب‌های تالکین، ارائهٔ شخصیت و فضائل اخلاقی ، در یک جهان غربی با قهرمانان چشم‌رنگی، در قامت عده‌ای غیرمسیحی است! 4️⃣ جذاب‌ترین قهرمان تالکین یک است؛ جادوگری که شبیه به ، خدای خدایان نورس بوده و با عصای خود کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهد. 5️⃣ دیالوگ‌هایی اخلاقی دارد، امیدبخشی وی نسبت به جهان‌های پس از مرگ ارزشمند است و مبعوث‌شدن وی از طرف یک قدرت ماورائی و بازگشت وی به سرزمین میانه، مؤلفه‌های دین‌گرا و توحیدی است. 6️⃣ اما باید دقت کرد که یک جادوگر تمام این سخنان را گفته و هدایت‌ها را به‌عهده دارد. علی‌رغم ممانعت شدید مسیحیت نسبت به ، جای تعجب است که چرا تالکین چنین شخصیتی را به یک جادوگر داده است. 7️⃣ در مجموع، نتیجهٔ ، نه ساختن یک جهان مسیحی، بلکه ساختن جهانی مخلوط از عناصر مسیحی و اسطوره‌ای در اثری مسیحی-نئوپاگان است. 8️⃣ جهانی که موجودات عجیب و غریب اسطوره‌ای با انسان‌ها علیه شیاطین متحد شده، هدف رسیدن به پادشاهی دنیوی است و جادوگر، مهم‌ترین نقشِ را بر عهده دارد. 9️⃣ نگاهی التقاطی داشته و به‌جای آن‌که مبلّغ مسیحیت باشد، مبلّغ فرقه‌های کفرکیش جدید شده است. به همین علت است که محققین به‌دنبال مصادره و استفاده از اثر تالکین به نفع گسترش گفتمان خود هستند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
13.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 و تکنیک های ثابت رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی ▪️میزان رضایتمندی مردم انگلیس از احزاب این کشور تنها به ۱۲ درصد رسیده است. این آمار را روزنامه سیاسی - اقتصادی فایننشال تایمز منتشر و علت آن را اوضاع نابسامان معیشتی مردم عنوان کرده است. ▪️این گزارش در حالی منتشر شده که کمتر از ۳ ماه دیگر تا انتخابات پارلمانی در انگلیس باقی مانده اما خبری از این آمار در رسانه‌های بیگانه ی مستقر در لندن نیست؛ در عوض تا دلتان بخواهد خبر از وضعیت فقر و فلاکت در ایران و عدم شرکت مردم ایران در انتخابات است: بعضی و برخی دیگر به مجموع این تکنیک ها هم می گویند... ▪️در برابر اخبار گزیننشی و دروازه بانی شده ی رسانه ها مخاطب باسواد و فعال باشیم نه مخاطب بی‌سواد و منفعل ! 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
9.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘آیا شبکه‌های اجتماعی آزادی رسانه‌ای برای ما آورده‌اند؟ ▪️بشنوید از مجید نقدی، مدرس روزنامه نگاری حوزه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh