🔘دعای روز اول ماه مبارک رمضان
▫️ خدایا روزه مرا در این روز مانند روزه روزه داران حقیقی قرار ده و اقامه نمازم را مانند نمازگزاران واقعی مقرر فرما و مرا از خواب غافلان هوشیار ساز و هم در این روز جرم و گناهم را ببخش ای خدای عالمیان و از زشتیهایم عفو فرما ای عفو کننده گناهکاران عالم.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘اهمیت پلتفرم ملی در زیست مجازی مردم
◽️پلتفرمها قوانین بیرحمانهای دارند. راه فرار هست؛ اما هر کسی نمیتواند آن را پیدا کند. بعضی مواقع هم که حساسیتها آنقدر زیاد میشود که راهی برای سرکار گذاشتن هوش مصنوعی باقی نمیماند.
◽️پلفترمها برای هر فردی که وارد ساختارشان میشود، برنامهی جداگانهای دارند. هر شخص باید در مارپیچی که برایش تعریف شده حرکت کند. برای جوامع هم همینگونه ریلگذاری میشود تا به سمت اهداف صاحبان آن پلتفرم برسند.
◽️اغتشاشات و انتخابات ثابت کردند که پلتفرمها عنصر مهم در تصمیمگیری اقشار جامعه هستند و این حاکمیت بر عقول و قلوب را باید از دشمن گرفت.
@FarajNezhad110
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘بازتاب منشور روحانیت در قاب تلویزیون
▪️ نیمنگاهی به سریال «سرزمین مادری»
✍️ سید محمدحسین دعائی
▪️فصل دوم سریال موفق «سرزمین مادری» هم به پایان رسید؛ سریالی پُرمضمون و خوشساخت که نه بهدرستی دیده شد، نه ضریب رسانهای پیدا کرد و نه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
▪️از توفیقات «سرزمین مادری» در عرصۀ کارگردانی، انتخاب بازیگر، چهرهپردازی و طراحی صحنه که بگذریم، باید بر این نکته تأکید کرد که این سریال، بدون فروغلتیدن در ورطۀ نمادزدگی، دلالتهای نمادین فراوانی داشت. یعنی در ضمن برخورداری از یک داستان جذاب و بهدنبال یک شخصیتپردازی قوی، توانست حجم قابلتوجهی از مطالب را نیز با نمادسازیهای زیرکانه و ظریفانۀ خود به مخاطب منتقل کند:
▪️ شخصیت اصلی داستان ـ یعنی «رهی» ـ در واقع نماینده شخصیت سیال و ممتد جامعۀ ایرانی در طول تاریخ ـ خصوصا دوران معاصر ـ است: یتیم، مظلوم، مهربان، متشخص، معنویتگرا، هوشمند، هنردوست، جسور، پویا، خستگیناپذیر، آرمانخواه، عدالتطلب، حقجو و ظلمستیز. بهعلاوه آنکه انتخاب نام «رهی» ـ بهمعنای راهرو، آزادشده یا هواخواه ـ برای این شخصیت را هم میتوان در همین راستا تحلیل کرد.
▪️ حضور «رهی» در میان «بهادریها» ـ بهعنوان یک خانوادۀ امروزی، با سبک زندگی مدرن ـ ، ارتباط او با «پروانه» و در نهایت دلکندنش از این فضا، میتواند استعارهای از نسبت جامعۀ سنتی ایران با عالم تجدد باشد.
▪️ همچنانکه حملۀ نیروهای ساواک ـ بعد از ماجراهای پانزده خرداد ـ به منزل «رهی»، دستگیری او و سقطشدن فرزندش نیز پرداختی نمادین از افول موقت نهضت و به ثمر نرسیدن تلاشهای انقلابیون در آن مقطع زمانی است.
▪️یکی دیگر از وجوه مثبت سریال «سرزمین مادری»، تبیین هنرمندانۀ بخشهایی از تاریخ معاصر ایران است؛ همان امر مهم و در عین حال مهجوری که اساسیترین سلاح جبهۀ فکری و فرهنگی انقلاب در نبرد جاری این روزها، یعنی نبرد روایتهاست. برخی از واقعیتهای تاریخی روایتشده در این سریال از این قرارند:
▪️ فراز و فرود مبارزات مردم ایران بر ضد سلطنت پهلوی
▪️ دستهبندیهای سیاسی قبل از انقلاب
▪️ فساد درباریان، خصوصا اشرف
▪️ نفوذ بهائیان در دستگاه حاکم
▪️ جنایات ساواک
▪️ فقر عمومی و شکاف طبقاتی
▪️ ناکامی گروههای غیردینی ـ مثل حزب توده و ملیگراها ـ در مواجهه با رژیم
▪️ نقش عالمان دینی ـ مثل آیة الله کاشانی، شهید نواب صفوی و امام ـ در پیشبرد مبارزات
✔️ متن کامل در این صفحه
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
lakzaee_tarhkoli_1.mp3
20.69M
🌙#فصل_برکت | #طرح_کلی
☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی در اندیشه اسلامی در قرآن
🔸 جلسه اول
با ارائه:
👤حجتالاسلام نجف لکزایی
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
📲@Fekrat_Net @Fekrat_sch
🔘 #رسانه #قدرت دارد؛
▪️ ذهنیت
▪️ اعتقادات
▪️ علایق
▪️ سلایق
▪️ سبک زندگی
▪️ و..
فرزندان ما را شکل دهد و #مدیریت کند.
▫️ رسانه قدرت دارد
در #ذهن فرزندان ما بدی را خوبی و #شیطان را فرشته بسازد.
▫️ سریال #ونزدی که نوجوانان دختر ما به شدت با آن ارتباط گرفته اند
دختری
▪️از یک خانواده #جادوگر
▪️ با اعتقادات #فمنیستی_رادیکال
▪️ و ارتباط گیری با دستی که الهام گرفته از #هیولای_فرانکشتاین ( شیطان) است
▪️ عادی بودن ارتباطش با #اجنه
▪️ اجنه را منبع قدرت و راه رسیدن به قدرت و نجات میداند؛
▪️ و دخترانی که علایقشان را بر مدار این فیلم تنظیم میکنند از تم های تولد و کیک تولد و پوشش و آرایش و فضاسازی اتاق و..
همه و همه نشان از قدرت رسانه در #تسخیر_اذهان دارد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘تحمیل فشار تربیتی بر نسل z
▪️ «به گزارش نیوزویک، براساس تحقیقات انحصاری انجام شده توسط این پایگاه اطلاعاتی-خبری، بخش قابل توجهی از نسل z، با ماندن پدران در خانه موافق نیستند. به عبارت بهتر این افراد معتقدند که وضعیت کودکان در شرایطی که مادر بیرون از خانه شاغل باشد و پدر در خانه به امورات خانه و خانواده رسیدگی کند بدتر است. »
▪️میتوان گفت بسیاری از نحلههای فمینیستی (به جز نحلهی فمینیسم رومانتیسم و فمینیسم پست مدرن) بر این باور بودند که برای رهایی زن از انقیاد و فرودستی تحمیل شدهای که پدرسالاری بر آنان وارد میکند و در نهایت داغ جنس دومی بودن را بر پیشانی آنان میزند آن است که تقسیم نقشها را برآمده از ساختارهای اجتماعی بدانیم. بر این اساس نیاز است تا تغییرات محسوسی در جابهجایی نقشها اتفاق بیفتد. زنان به اشتغال خارج از خانه مشغول شوند و مردان به خانه و خانه داری اشتغال یابند. آنان معتقد بودند که در صورت ایجاد این تغییر نقشها زنان قابلیت دستیابی به پول و قدرت را دارند و از انقیاد، جنس دومی شدن میرهند.
▪️بر اساس پژوهش های عدیده ای که در راستای بررسی میزان صحت این مفروض در غرب اتفاق افتاده است، نتایج ماحصل ارائه شده، ارتقاء جایگاه زنی که در خانواده تغییر نقش را تجربه کرده نشان نمیدهد. این امر در جامعه نیز به همین صورت است! در کتاب «تفاوتهای جنسیتی را جدی بگیریم» ارائه شده از استون ای.رودز مجموعه ای مبسوط از این پژوهشهای انجام شده ارائه شده است.
▪️در این کتاب به تفاوتهای عمیقی که میان بروز و شدت خشونتهای زنان و مردان در خانه، میادین ورزشی، رانندگی، درگیریها وجود دارد پرداخته شده است. در تمام این موارد خشونتهایی اعمال شده از جانب مردان بیشتر و شدید تر از زنان است. در بررسیهای انجام شده یکی از علتهای این شدت و سرعت اعمال خشونت از جانب مردان میل به برتری خود و به کرسی نشاندن نظر و میل خودشان است درحالی که زنان کمتر و در زمان بیشتری میتوانند خشونت خود را سرکوب کرده و با محیط منعطفانه برخورد کنند. بر این اساس دور از انتظار نیست که نتیجهی نظر سنجی ارائه شده نیوزویک میگوید که نسل z مخالف این جابهجایی نقشها و ماندن پدر در خانه هستند. اصطکاک رخ داده میان کودک و والدین برای مادر قابل پذیرش تر است زیرا انعطاف درونی زنی که در مقام مادری قرار دارد برای فرزند خود بیشتر از سایرین و خصوصا پدر کودک است.
▪️نکته دیگر این گزارش ارائه شده از نیوزویک آن بود که مادرانی که خارج از منزل اشتغال دارند و همسرشان در داخل خانه از فرزندان مراقبت میکنند غالبا خانواده ای با ضعف مالی قابل توجهی دارند. در گزارشات متعددی که از بسیاری از کشورهای دنیا خصوصا کشورهای غربی چون سوئد که بهشت فمینیسم سوسیال محسوب میشود شکاف دستمزدی قابل توجهی میان زنان و مردان شاغل در شغلی همسان و درجهای همسان مشاهده میشود، به طوری که دستمزد زن از مرد کمتر است. نتیجهی این امر در مخارج خانوار و هزینه کردها قابل ملاحظه است. طبیعتا زمانی که درآمد خانواده ای کم تر است، محدودیتهای خرج کردی نیز بر آن خانواده تحمیل میشود.
▪️این امر نشان میدهد جا به جایی نقشها و ورود زن به دنیای اشتغال خارج از خانه، دسترسی به پول و شغل و قدرت، نتوانسته او را در ظواهر امر حتی با مردان برابر کرده. حتی میتوان گفت فشارهای مضاعفی بر زنان تحمیل کرده که نشات گرفته از نارضایتی خانواده از درآمد خود، محدودیتهای بیشتر در هزینه کردها و همچنین اصطکاک زیاد میان فرزندان و پدر خانه دار آنان میباشد.
|@asrezanan_ir|
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘نزاع زن و روحانی
▫️خلسه ابهام و یکهتازی دشمن
✍️سید عبدالله هاشمی در فکرت نوشت:
▪️ متاسفانه داستان درگیری خواهر محترم کم حجاب با یک روحانی حافظ قرآن، مثل گذشته، ابتدا از زبان دشمن روایت شد. بسیاری رفتار هتاکانه را محکوم کردند به گونهای که در توییتر #روحانی_مظلوم پرشمارترین هشتک شد و نشان داد حتی در فضایی مانند توییتر نیز رفتار پرخاشگرایانه این خانم با نجابت مومنانه این روحانی حافظ قرآن زشت و زننده دانسته شده است.
▪️در عین حال در این باره توجه به چند نکته لازم است:
▪️نکته اول؛ باز هم اردوگاه دشمن در جنگ روایتها، از فضای ابهام واقعیت، بهترین استفاده را کرده و به مهندسی ذهن مردم پرداخت. لازم و بایسته بود در اولین اقدام، صحیحترین روایت از ماجرا در سطح گسترده منتشر میشد تا دشمن از این خلسه ابهام برای اغمای ذهن مردم استفاده نکند.
▪️نکته دوم؛ بخش زیادی از جبهه خودی، بر خطای تصویربرداری از جرم متمرکز شدند و در نهایت صداقت و راستی به نادرستی رفتار روحانی پرداختند و همه کاسهها را بر سر او شکستند.
باید توجه داشته باشیم که در جنگ روایتها هر حرف #راستی «درست» نیست. نباید به سخنی ضریب دهیم که روایت دشمن از ماجرا را تقویت میکند. در شرایط عادی و معمولی انسان برخی موضوعات را میتواند مطرح کند اما وقتی امپراتوری رسانهای دشمن به دنبال فتح ذهن جامعه است، نباید نقاط ضعف و نفوذ را فریاد زد، بلکه باید به ترمیم ضعفها و مقابله با جنبههای روشن و قابل دفاع جبهه خودی پرداخت. برخی از عالمان و فضلای وارسته با سلامت نفس و صداقت خود و گمان نادرستی کار روحانی این موضوع را بررسی نمودند که لازم است به فضای حاکم بر موضوع و مقتضیات مساله نیز توجه داشت و با رعایت همه قیود موثر در موضوع، حکم داد.
▪️نکته سوم؛ حوزه علمیه در یک کارزار سخت قرار دارد و یکی از هدفهای اصلی دشمن در جنگ شناختی است. مجموع حوادث در این دو سال اخیر به روشنی تمرکز دشمن بر نفرت پراکنی نسبت به روحانیت را نشان میدهد. اما در مقابل حوزه علمیه رفتار شناخته شده و سیاست روشنی در این باره اتخاذ نکرده است. بدون شک در عرصه جنگ شناختی وقتی ایجاد تنفر از روحانیت در دستور کار دشمن است و مدام برای آن روایت سازی میکند، حوزه باید با هوشیاری ذهن جامعه خود را مراقبت کند و نگذارد روایتهای نادرست به پمپاژ نفرت در دل مردم بپردازد و رابطه ریشهدار و کهن مردم و روحانیت را دچار چالش نماید.
▪️نکته چهارم؛ همه طلاب و روحانیت در شرایط فعلی باید به رفتار کریمانه امام حسن مجتبی علیه السلام با مردم عادی در مقابل جنگ رسانه ای معاویه تاسی نمایند و با هوشیاری در مقابل نفرت پراکنی رسانهای دشمن مهر و امید را در جامعه تقویت نماید.
▪️اکنون در دوگانه «امید و نفرت» و «مهر و قهر» باید بر طبل امید کوبید و بر شانههای مهر تکیه کرد تا دشمن نتواند مردم را تنها و روحانیت را تنها گیر بیاورد و از میدان به در کند آنگونه که در داستان مشروطه همین روایتها و نفرت پراکنیها توانست مرجع اصلی تهران را در میدان پایتخت شیعه بر دار آویزان کند و مقلدان به تماشای پیشوای سر به دار خود اجتماع کنند.
▪️همه روایتهای حوزه و روحانیت باید به تقویت «امید و مهر»با مردم منتهی شود و نباید با روایت دشمن مخرج مشترک پیدا کرد. اکنون زمان بازکردن سفره دل و فریاد غصهها نیست.در شرایط فعلی باید با «دلپرخون، لب خندان» به میان آورد تا سرمایه اصلی نظام و انقلاب و دین مردم یعنی ذهنیت و شناخت مردم ترمیم شود و زمینه رشد دشمن را گرفت شاید زمان گفتن برخی دردها فرا برسد.
▪️یک سینه حرف موج زند در دهان ما
از بیم دین اگر چه خموشیم چون حباب
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘قدردانی سردار قاآنی از تلاش رسانه ملی برای پیشبرد اهداف نظام
▫️پیمان جبلی رییس صداوسیما در دیدار با سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، با اشاره به شرایط حاکم بر فلسطین، ماه مبارک رمضان و روز قدس، امسال را بیسابقهترین ماه مبارک در سالهای پس از انقلاب دانست و گفت: باید الگویی برای کشورهای دیگر در روز قدس باشیم و یاد مردم مظلوم غزه را زنده نگه داریم.
▪️رییس رسانه ملی در ادامه به برنامهریزی رسانه ملی و تدارک مقدماتِ برگزاری باشکوهترین راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: نباید در حمایت معنوی و کمک مردمی به بیپناهان غزه کم بگذاریم. باید خشم انباشته و عزم مردم برای حمایت از مظلومان فلسطین را به میدان آورده و تمرکزمان را در ماه مبارک بر روز قدس بگذاریم و برای آن روز آماده شده و با تمام توان در میدان باشیم.
▫️سردار اسماعیل قاآنی نیز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قدردانی از تلاش رسانه ملی در پیشبرد اهداف عالیه نظام بهویژه در تبیین مسایل فلسطین، گفت: جغرافیای این حادثه بزرگ، غزه، اما شعاع اثرگذاریاش جهانی است. یک ویژگی مشخص عملیات طوفانالاقصی این بود که یک بار همه کشورها چه دوست و چه دشمن امتحان شدند.
▪️فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عملیات طوفان الاقصی را نشانهای بر تغییر آرایش قدرت در جهان دانست و گفت: "بهرهبرداری مفهومی در رسانه ملی از آنچه در غزه گذشته حایز اهمیت است. در این میان شبهه افکنیهای بسیاری هم رخ میدهد که تحلیل مسایل و رفع شبهات در رسانه ملی اثرگذار بوده و میتواند در ادامه مسیر نیز روشنگر باشد. هرچقدر ظرفیتهای رسانهای مان را توسعه دهیم میتوانیم موفقتر و اثرگذارتر ظاهر شویم".
▫️قاآنی رسانه ملی را معیار و مبنایی برای روایت مسایل فلسطین دانست و گفت: امیدواریم صدای رسای رسانه ملی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در همه جهان شنیده شود.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
زیاده روی در انتقاد.mp3
164.6K
🔘«مدرن بودن عدالت اجتماعی»
▪️اگر می گوییم عدالت اجتماعی مفهومی مدرن است، بدین معنا نیست که به طور کل در تاریخ اسلام یا در زمان نزول قرآن اساسا مسأله عدالت اجتماعی وجود نداشته است یا قرآن مطلقا بدان بی توجه بوده است. بلکه بدین معناست که با تشکیل دولت مدرن و تغییر الزامات حکمرانی، مفهوم عدالت اجتماعی کمی متغیر شده است.
▪️شاید بهتر است بگوییم آنچه قدمت بیشتری دارد عدالت فردی ست که در حوزه اخلاق و فقه از آن صحبت می کنیم و ناظر به رعایت انصاف و عدالت در مناسبات فردی ست. یا از تبلور و عینیت عدالت در یک فرد مانند شاهد و قاضی سخن می گوید. دیگر چیزی که می توان رد پای آن را در تاریخ یافت، عدالت توزیعی است که ناظر به توزیع امکانات و مواهب است. اما عدالت اجتماعی قدمت چندانی ندارد. در تفاوت عدالت توزیعی و عدالت اجتماعی بسیار می توان سخن گفت که مورد بحث ما نیست.
▪️در همین حد کافی ست بدانیم که عدالت اجتماعی از اواخر قرن نوزدهم با نوشتن کتاب social justice نوشته وستل ویلوگبی به عناوین کتاب ها اضافه شد. مکاتبی مانند مارکسیسم نیز با عدالت اجتماعی میانه چندانی نداشتند چرا که عدالت اجتماعی را دستاویز سرمایه داری برای بقای خود می پنداشتند. آن ها معتقد بودند نظام سرمایه داری از اساس مبتنی بر استثمار طبقه کارگر است و باید فرو بپاشد.
▪️بهر حال مواجهه های چندگانه مفاهیمی مانند رفاه، دولت، بیمه، سرمایه، پول، آزادی های فردی، شایستگی، برابری، دموکراسی، ساختار، مالیات و .... با یکدیگر، مفهوم عدالت اجتماعی را پیچیده تر کرد. عدالت اقتصادی، عدالت کیفری، عدالت آموزشی، عدالت جنسیتی و ... همه ذیل عدالت اجتماعی می گنجند و در «توزیع» خلاصه نمی شوند.
✍️احمد اولیایی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
lakzaee_tarhkoli_2.mp3
23.69M
🌙#فصل_برکت | #طرح_کلی
☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🔸 جلسه دوم
با ارائه:
👤حجتالاسلام نجف لکزایی
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔘دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘موضوع زن، حمله یا دفاع؟
▪️رمزگشایی از علت اصلی هجوم رسانههای دشمن به موضوع #زن و #حجاب
▪️به روایت امام خامنه ای
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙 نماهنگ "بخشش"
📿 عارفانه ای برای لحظه های دلتنگی من و خدا...
🔥جدیدترین اثر قرارگاه تربیتی خشت اول
🎨 برای دریافت فایل باکیفیت این اثر به آدرسhttps://www.aparat.com/v/n3FES مراجعه کنید (لایک یادتون نره👍)
#بخشش
#التماس_دعا
📌قرارگاه تربیتی خشت اول
📌مجموعه فرهنگی ندای بهشت
🆔 @kheshteaval
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
🔘محوریت جادوگر در ارباب حلقهها
1️⃣ #جی_آر_آر_تالکین با تخصّص در ادبیات غربی، فولکلورهای اروپایی و شناخت کافی از مسیحیت، اثری را خلق کرده که میتواند موضوع پایاننامههای متعددی باشد.
2️⃣ اگر بپذیریم نیّت تالکین از نگارش کتاب، ترویج الگوهای صلیبی بوده است، باید گفت علیرغم زحمات زیاد، به خبطی بسیار مهم دچار شده و مؤلفههای زیادی از اساطیر مشرکانهٔ اروپایی در کتاب و به تبع، در فیلم دیده میشود.
3️⃣ نتیجهٔ کتابهای تالکین، ارائهٔ شخصیت و فضائل اخلاقی #منجی_مسیحی، در یک جهان غربی با قهرمانان چشمرنگی، در قامت عدهای غیرمسیحی است!
4️⃣ جذابترین قهرمان تالکین یک #جادوگر است؛ جادوگری که شبیه به #اودین، خدای خدایان نورس بوده و با عصای خود کارهای خارقالعاده انجام میدهد.
5️⃣ #گندالف دیالوگهایی اخلاقی دارد، امیدبخشی وی نسبت به جهانهای پس از مرگ ارزشمند است و مبعوثشدن وی از طرف یک قدرت ماورائی و بازگشت وی به سرزمین میانه، مؤلفههای دینگرا و توحیدی است.
6️⃣ اما باید دقت کرد که یک جادوگر تمام این سخنان را گفته و هدایتها را بهعهده دارد. علیرغم ممانعت شدید مسیحیت نسبت به #جادوگری، جای تعجب است که چرا تالکین چنین شخصیتی را به یک جادوگر داده است.
7️⃣ در مجموع، نتیجهٔ #ارباب_حلقهها، نه ساختن یک جهان مسیحی، بلکه ساختن جهانی مخلوط از عناصر مسیحی و اسطورهای در اثری مسیحی-نئوپاگان است.
8️⃣ جهانی که موجودات عجیب و غریب اسطورهای با انسانها علیه شیاطین متحد شده، هدف رسیدن به پادشاهی دنیوی است و جادوگر، مهمترین نقشِ #هدایت را بر عهده دارد.
9️⃣ #ارباب_حلقهها نگاهی التقاطی داشته و بهجای آنکه مبلّغ مسیحیت باشد، مبلّغ فرقههای کفرکیش جدید شده است. به همین علت است که محققین #نئوپاگانیسم بهدنبال مصادره و استفاده از اثر تالکین به نفع گسترش گفتمان خود هستند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 #سانسور و #برجسته_سازی
تکنیک های ثابت رسانههای فارسیزبان خارجی
▪️میزان رضایتمندی مردم انگلیس از احزاب این کشور تنها به ۱۲ درصد رسیده است.
این آمار را روزنامه سیاسی - اقتصادی فایننشال تایمز منتشر و علت آن را اوضاع نابسامان معیشتی مردم عنوان کرده است.
▪️این گزارش در حالی منتشر شده که کمتر از ۳ ماه دیگر تا انتخابات پارلمانی در انگلیس باقی مانده اما خبری از این آمار در رسانههای بیگانه ی مستقر در لندن نیست؛
در عوض تا دلتان بخواهد خبر از وضعیت فقر و فلاکت در ایران و عدم شرکت مردم ایران در انتخابات است:
#سانسور بعضی و #برجسته_سازی برخی دیگر
به مجموع این تکنیک ها #دروازه_بانی_خبر هم می گویند...
▪️در برابر اخبار گزیننشی و دروازه بانی شده ی رسانه ها
مخاطب باسواد و فعال باشیم
نه مخاطب بیسواد و منفعل !
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘آیا شبکههای اجتماعی آزادی رسانهای برای ما آوردهاند؟
▪️بشنوید از مجید نقدی، مدرس روزنامه نگاری حوزه
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘چرا اوپنهایمر اینهمه جایزه برد؟
▪️اوپنهایمر فیلمی است در باب تطهیر و تهدید اتم. در این فیلم هم تطهیر بمب اتم و لزوم استفاده از آن برای پایان جنگ و جلوگیری از رخداد جنگ جهانی سوم را میبینیم، هم میبینیم که آمریکا خود را تنها کشور دارای صلاحیت استفاده ار اتم می داند و هشدار استفاده مجدد از آن را می دهد
▫️بمب اتم صرفا یک سلاح برای تهدید است نه استفاده. چون از انحصار آمریکا خارج شده و حتی پاکستان هم اتم دارد. احمق ترین ها هم از خطر جنگ اتمی آگاه اند و قصدی ندارند تحت هیچ شرایطی به سمت پرتاب اولین بمب برای آغاز جنگ اتمی بروند
▪️به این دلایل آمریکا باید خود را تنها کشور دادای صلاحیت استفاده از اتم معرفی کند و صد البته ترس از جنگ اتمی را به جان دنیا بی اندازد(با دیالوگ آخر اوپنهایمر در فیلم). همچنین خود را با محاکمه اوپنهایمر، معرفی اتم به عنوان سلاحی برای پایان دادن به همه جنگ ها و عذاب وجدان گرفتن اوپنهایمر تطهیر کند. با اینکه هیچ ردی از پشیمانی در چهره رئیس جمهور وجود ندارد
▫️تولید این فیلم پس از جنگ اوکراین شروع شد و تراز اول ترین کارگردان هالیوود، کریستوفر نولان، برای ساختش انتخاب شد. اعطای انبوهی از جوایز به بیشتر دیده شدن و تاثیرگذار تر بودن فیلم کمک خواهند کرد. اینهمه جایزه برای رساندن پیام آمریکا به جهانی است که درگیر دو جنگ مهم است: جنگ اوکراین و جنگ غزه
▪️قطعا آمریکا نمی خواهد بازنده این جنگ ها باشد و عملیات روانی اش را به خوبی شروع کرده
@inaghd_ir
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘برای انتقال پیام، باید مهندسی رسانه بدانید
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
26.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸#گزارش_تصویری
☑️ فکرت در سالی که گذشت...
✔️رسانه و مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت در سال ۱۴۰۲ فضای تضارب آرا و گفتوگوهای نخبگانی را فراهم کرده است.
🔹آنچه میبینید برگزیدهای از برنامهها و حضور نخبگان حوزه و دانشگاه است که آثار آن به مرحله تولید و تدوین رسیده و در سکوهای رسانهای منتشر شده است.
🔰 مجموعه فکرت در یک سال گذشته با برنامههایی همچون «مدار»، «محفل»، «گعده»، «عصر پرسش»، «نشست نخبگانی»، «درسگفتار» و «متنخوانی»؛ مسائل حوزه اندیشه را از دل رویدادهای مناسبتی و فرهنگی و اجتماعی به قاب متن و تصویر درآورده است.
➕فکرت؛ پاتوق فراگیر فردا برای نخبگان حوزه و دانشگاه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔘قرق رسانه ای چه می گوید؟
▪️قرق در فرهنگ لغت دهخدا به ممانعتکردن، قدغنکردن، چیزی را راه ندادن معنا شده است. قرق رسانهای می گوید رسانههای قدرتمند و بزرگ به کمک رسانههای همگرا و همسو، قرقی رسانهای ایجاد می کنند که اجازه ورود دیگر رسانهها را به آن قرق نمیدهند و بدین ترتیب جریان اخبار و اطلاعات را یا پوشش خبری نمیدهند و یا با انتشار اخبار مخالف و منحرفکننده، جریان اخبار و اطلاعات را بهکلی از مسیر خارج میسازند.
▪️قرق رسانهای در دو سطح ملی و فرا ملی به وقوع میپیوندد.
▪️در سطح فراملی و بینالمللی آنچه حائز اهمیت است #سختافزار و #نرمافزاری است که در اختیار قرقگران جهانی قرار دارد؛ به این مفهوم که قرقگران جهانی به دلیل در اختیار داشتن زیرساختهای سختافزاری مانند اینترنت و ماهوارهها و فناوریهای ارتباطی از یک سو، و داشتن قدرت نرمافزاری همچون دانش استفاده از سختافزار و داشتن منابع انسانی متخصص با استفاده از تکنیک #تکرار_اخبار و یا بهرهجستن از #اعتبار_رسانه باورپذیری را در مخاطب ایجاد میکنند.
قدرتهای بزرگ در واقع با رسانههای خود، #باورها_و_ارزشهای ملتها را تغییر میدهند، همانطور که در جنگ سخت اساساً #جامعه_هدف مطرح است، در فضای رسانهای نیز جامعه هدف مطرح است؛ آنها کشورها و ملتها را بهعنوان جامعه هدف مطرح میکنند و با استفاده از نرمافزارها و سختافزارها، باورها و ارزشها را تغییر میدهند.
▪️جریان قرق رسانهای در سطح ملی جریان معیوبی است که #تاریخ_کشور را دگرگون میکند بهگونهای که بعضاً اخبار جهتدار از سوی رسانههای استکباری و عناصر داخلی آنها در کشور ، در فضای مجازی منتشر میشود (جریان نفوذ) و سپس برخی رسانههای مکتوب نیز آن را بازنشر میدهند درحالی که این نسخهها میماند و آیندگانی که با تاریخی دگرگون و نامطلوب مواجه میشوند؛ از همین حیث یک پژوهشگر 20 سال آینده به منابع مجهولی دست پیدا میکند که تحت سیطره جریان قرق رسانهای به وجود آمده و ثبت شده است.
✍️🏻 مهدی یار
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh