eitaa logo
بازگشت
213 دنبال‌کننده
96 عکس
49 ویدیو
3 فایل
حاضرین به غایبین همه برگردید وقت تنگ و راه دراز ومسیر طولانی راه نجات بازگشت به قرآن است
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دست برسینه،سلامی بفرستیم،زدور اینچنین در "حرمت" زائر نامحسوسیم دلتنگ کربلا که شدی دست ادب بر سینه رو به قبله زیر آسمان سه بار زمزمه کن: صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین دلخوشیم به مستحبی که جوابش واجب است.
🔻بهمن ۵۷ آیت‌اللّه خمینی با قبای نوک‌مدادی و عرقچین سفید درحالی که پارچه سفید با خط‌های آبی روی دوش‌انداخته، در کلبه‌ محقری میان دهکده نوفل‌لوشاتو مشغول چای‌نوشیدن است. چند کتاب قطور کهنه اطراف خود چیده و روی میز تحریر کوچک‌اش مشغول تصحیح آخرین کتابش است. پنجره اتاق باز است. نسیم خنکی از میان درختان حیاط، می‌خزد توی اتاق؛ کاغذها را جابه‌جا میکند و گونه‌های آقا را نوازش میکند. امروز جمهوری اسلامی فقط درحد فکری در ذهن آقاست و ایده ولایت فقیه، فقط درحد نوشته‌های سیاهی روی کاغذهای سفید روی میز. ابرقدرت‌ها به تلاطم افتاده‌اند. روح‌اللّه اما کار را به‌ خدا سپرده. خدا اگر بخواهد نظم ظالمانه جهانی تغییر خواهد کرد. حاج‌آقا روح الله چایش را می‌نوشد. 🔻بهمن ۱۴٠۲ آیت‌اللّه خامنه‌ای در اتاق کارش در خیابان فلسطین‌جنوبی تهران مشغول کار است. حالا جمهوری اسلامی روی زمین است. ولایت فقیه دیگر لای کاغذها نیست. شهرهای موشکی زیر پاهایش در جریان است و ماهواره جدید، بالای سرش در مدار قرار گرفته. مشت مستضعفین پر شده. نیروهای آیت‌اللّه، نه در میدان ژاله تهران که در قلب بیروت و دمشق و بیخ گوش اسرائیل شهید می‌شوند. دریا را بچه‌های یمن قبضه کرده‌اند و خشکی را چریک‌های حزب‌اللّه و قدس و کتائب. متخصصان، آمریکای امروز را حتی قابل مقایسه نمی‌دانند با آمریکای ۵۷ . اسرائیل توان خروج از پیچیده‌ترین و طولانی‌ترین نبرد تاریخ خود را ندارد. عکس امام روی دیوار لبخند میزند. سیدعلی، چایش را می‌نوشد. 🇮🇷
آیا این آیه قرآن کریم می تواند دلیل بر ضرورت یا شرطیت بومی گزینی در انتخاب کاندیدای خبرگان باشد؟ 👇 «وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» ﴿توبه:١٢٢﴾ و مؤمنان را نسزد که همگی [به سوی جهاد] بیرون روند؛ چرا از هر جمیعتی گروهی [به سوی پیامبر] کوچ نمی کنند تا در دین آگاهی یابند و قوم خود را هنگامی که به سوی آنان بازگشتند، بیم دهند، باشد که [از مخالفت با خدا و عذاب او] بپرهیزند. تأملاتی پیرامون «آیه نفر» و برخی محتوای آیه و ادعاها در مورد دلالت آیه بر بومی گزینی در کاندیدای خبرگان رهبری: ۱) نفر به معنای کوچ از محل زندگی به محلی دیگر است که با اهداف مختلفی صورت می پذیرد. ۲) صدر آیه حکایت از «شوق مؤمنین به جهاد با دشمن» دارد که می تواند نشان از ضرورت آمادگی دائم جامعه ایمانی برای جهاد با دشمن باشد لکن در همین قسمت بر عدم ضرورت حضور همه مومنان در جهاد سخت اشاره داشته و در قسمت بعد نوع دیگری از ضرورت جامعه ایمانی یعنی کوچ برای «جهاد علمی» به معنای تفقه در دین را تذکر می دهد. بنابراین هر دو گروه را می توان مجاهد فی سبیل الله نامید. ۳) هدف از فهم عمیق دین یا همان تفقه در آیه شریفه انذار دادن قوم خویش بیان شده و عادتا انذار از طریق رجوع بعد از تفقه محقق می‌شود بنابراین تفقه بدون ارتباط با مردم قوم ابتر و بی حاصل است و ثمره فهم دینی باید رجوع به مردم و انذاز باشد؛ به عبارت دیگر هدف آیه شریفه تنها «دیندانی فقیه» نیست و به ضرورت «دینداری مردم» تصریح دارد و این مهم عادتا از طریق بازگشت بین مردم قوم خویش محقق می گردد. ۴) قسمت آخر آیه شریفه غایت و هدف از این کوچ علمی، تفقه و بازگشت را پرهیز مردم از مخالفت با خدا و جلوگیری از عذاب الهی می داند. ۵) حاصل آنکه غایت آیه تحقق تحذیر و منع مردم از مخالفت با دین الهی است و این مهم عادتا و نه ضرورتا از طریق فقیه قوم محقق می شود اما منحصر در فقیه قوم نیست و اگر هدف و غایت آیه از طریق دیگری محقق شود وافی به مقصود است. بنابراین نمی توان از آیه به عنوان دلیل برای بومی گزینی در نمایندگان مجلس خبرگان استفاده نمود و این آیه دلالت بر کلیت اخذ به معارف دین و تحقق تحذیر دارد. البته در صورت تحقق این احذار و دسترسی به فقیه بومی این مسئله صرفا یک امتیاز است نه یک دلیل.
منذر فقیه یا فقیه قوم احتراما عطف به مکتوبه حضرتعالی با عنوان«آیا آیه نفر دلیل بر ضرورت یا شرطیت بومی گزینی در انتخاب کاندیدای خبرگان می باشد» که در فضای مجازی منتشر گردید مطالبی را چند به اختصار تقدیم حضور می گردد قبل از نگارش هر مطلبی به عنوان یک خواننده متن تبلیغات برای کاندیدای بومی مجلس خبرگان استان به ذهن متبادر شد تا بیان نکات تفسیری از یک آیه قرآن اگر چه اصل مطلب اشکالی ندارد اما مستند مطلب به نظر می رسد صحیح نیست. 1. اینکه مرقوم داشتید عادتا تحذیر مردم از طریق فقیه قوم( بخوانید بومی بودن کاندیدای خبرگان )محقق می‌شود بین نتیجه تبلیغ دین و انذار قوم و انتخابات خبرگان رهبری خلط شده است که (بینهما بون بعید) 2.احتمالاً بومی بودن منتخب خبرگان را از واژه (قومهم) در آیه شریفه استفاده کردید در حالی که واژه (قومهم) نه ربطی به بومی دارد نه ربطی به انتخابات و نه ربطی به انتخابات خبرگان از اول انقلاب که استان چهارمحال و بختیاری در انتخابات خبرگان کاندیدای بومی نداشته آیا مردم استان دیندار نبودند؟! آیا استانهایی که کاندیدای بومی ندارند مردم دیندار و خدا ترس نیستند قطعا پاسخ منفی است 3.«آیه نفر» شرط اساسی انذار که منجر به تحذیر مردم شود را تفقه به معنای عام ( فهم عمیق در احکام،اخلاق و عقاید) منذر بیان میکند نه فقیه قوم 4.رسالت منذر فقیه در آیه نفر تحذیر مردم و رسالت منتخب خبرگان رهبری طبق اصل 107قانون اساسی تعیین،عزل و نظارت بر رهبر جمهوری اسلامی است و این دو ارتباطی به هم ندارند 5.بر اساس استفاده حضرتعالی اگر منتخب مردم در خبرگان رهبری کاندیدای بومی استان شد و تحذیر مردم اتفاق نیفتاد تکلیف چیست؟ آیا فقیه قوم فقیه نبوده است یا برداشت چنین مطلبی از آیه شریفه درست نبوده هر کدام باشد برداشت شما از آیه نفر صحیح نخواهد بود. دوام توفیقات روز افزون جنابتان را از حضرت سبحان خواستارم. سید مهدی هاشمی
انتخابات مصداق «أَمْرٍ جَامِعٍ» ✅ سید مهدی هاشمی خدای سبحان در آیات پایانی سوره نور به یک نکته سیاسی اجتماعی مهمی تذکر می دهد و آن همراهی و لبیک به ندای رهبر جامعه اسلامی در امور اجتماعی بعد از ایمان خدا و رسولش است که با پشتوانه مردمی انجام می شود و در این باره می فرماید: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ ءَامَنُواْ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا کَانُواْ مَعَهُ عَلَى‏ أَمْرٍ جَامِعٍ لَّمْ یَذْهَبُواْ حَتَّى‏ یَسْتَئْذِنُوهُ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَئْذِنُونَکَ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ فَإِذَا اسْتَئْذَنُوکَ لِبَعْضِ شَأْنِهِمْ فَأْذَن لِّمَن شِئْتَ مِنْهُمُ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمُ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ‏ در این آیه سه شاخصه مومن انقلابی را مطرح می کند که عبارتند از؛ ۱.ایمان به خدا ۲.ایمان به پیامبرخدا ۳.و همراهی با رهبر جامعه اسلامی در امور اجتماعی در اینکه مراد از «أَمْرٍ جَامِعٍ» در آیه شریفه چیست برخی مفسرین مصداق امر جامع را بیان کردند نظیر نماز جمعه. جهادو نماز استسقا و برخی تعریف ارایه کردند یعنی هر امر اجتماعی و عمومی که نیاز به حضور مردم است «انتخابات» یکی از مصادیق اتم «أَمْرٍ جَامِعٍ» دانست زیرا تحقق آن به حضور مردم و یک تصمیم جمعی برای اقدام و انتخاب است بنابراین مشارکت در یک امر اجتماعی مثل انتخابات مطالبه رهبر جامعه اسلامی است و از نشانه های مومنین راستین معرفی شده است و ادامه آیه تذکر می دهد فراخوانی که رهبر جامعه اسلامی به مردم و ملت خود میدهد مثل دیگر فراخوانها نیست که برخی بپذیرید برخی نپذیرید بلکه باید همگان اطاعت کنند آنجا که میفرماید لَا تَجْعَلُوا دُعَاءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعَاءِ بَعْضِكُمْ بَعْضًا ۚ قَدْ يَعْلَمُ اللَّهُ الَّذِينَ يَتَسَلَّلُونَ مِنْكُمْ لِوَاذًا فَلْيَحْذَرِ الَّذِينَ يُخَالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَنْ تُصِيبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ يُصِيبَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ البته برخی ها از این امر تخلف میکنند و اطاعت نمی‌کنند که در ادامه آیه شریفه به این مهم می پردازد و می فرماید کسانی که با رهبر جامعه اسلامی مخالفت کنند بدانند که خدا آنها را به یک فتنه ای در دنیا و عذاب دردناک در آخرت مبتلا می کند این است فرجام تنها گذاشتن رهبر جامعه اسلامی آنچه شایسته تامل است آن است که اطاعت از رهبر جامعه اسلامی از علامت های مومن انقلابی شمرده شده است که در کنار ایمان به خدا و ایمان به رسول خدا معرفی شده است و اگر رهبری در موضوع مهمی مثل انتخابات فراخوان عمومی داد همگان باید همراهی کنند. https://eitaa.com/sayedmahdi1361
نامزد اصلح در خبرگان کیست؟ ▫️صلاحیت نامزد خبرگان با نماینده مجلس و ریاست جمهوری متفاوت است؛هرچند در برخی ویژگی‌ها مشترک هستند.شایستگی نامزد خبرگان را باید متناسب با وظیفه و رسالت خطیر قانونی او تعیین کرد. ▫️ طبق اصل 107 قانون اساسی مجلس خبرگان،مسئول نظارت بر عملکرد رهبری و انتخاب رهبر در زمان خاص است.اولین ویژگی رهبری در اصل 109قانون اساسی نیز، مساله فقاهت است. ▫️با توجه به این دو اصل مهم قانون اساسی ،شایسته ترین نامزد مجلس خبرگان،کسی است که فقاهت و دیانت فقیه حاکم،را بهتر بتواند احراز کند. ▫️نشانه این شایستگی برای نامزد خبرگان قوت علمی وسابقه فقاهت ریشه دار و عمیق در حوزه علمیه است تا توانایی کامل برای درک اندیشه فقهی فقیه حاکم را داشته باشد. ▫️علاوه بر ویژگی مهم فقاهت، شایستگی‌های دیگری نیز برای نامزد خبرگان لازم است تا بتوان او را برای نظارت و انتخاب عالی‌ترین مقام سیاسی و معنوی کشور انتخاب کرد.زهد وپارسایی،عدم وابستگی حزبی به جریان های سیاسی،استقلال شخصیت و عدم تاثیر پذیری،قدرت تشخیص و...از جمله این شرایط است. 🔸در صورتی که همه نامزدهای خبرگان، در شرایط لازم، یکسان باشند و فردی بیش از دیگران، برخوردار از فقاهت نباشد،می‌توانیم یکی را انتخاب کنیم. اما در صورتی که شرایط یکسان نباشد و در میان نامزدها یکی شایسته‌تر باشد،وظیفه ما این است که انتخاب مهمترین تصمیم تاریخ یک ملت را به او بسپاریم و در این زمینه احتیاط لازم را رعایت کنیم. 🔸شناخت فقاهت و مقام علمی عالمان دینی و برتری برخی از آنان،برای عموم مردم کار آسانی نیست. بهترین راه در این زمینه شهادت عالمان آگاه و وارسته است.در صورتی که نسبت به برخی از نامزدها،عالمان دینی و وارسته مثل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح به برتری علمی آنان داشته باشند و اطمینان قلبی برای انسان حاصل شود،موظفیم اصلح را انتخاب کنیم. 🔻تعیین سطح حداقلی اجتهاد در بند۸ ماده ۱۱ قانون انتخابات خبرگان در واقع معیار عمل شورای نگهبان برای تشخیص «نامزد صالح» است نه «نامزد اصلح»چراکه احراز شرایط نامزدهای خبرگان وظیفه قانونی شورای نگهبان است نه مردم و برای معرفی نامزد صالح حداقل شرایط کافی است،اما مردم موظف به انتخاب اصلح هستند و اجتهاد حداقلی معیار تشخیص اصلح نیست بلکه برتری یک نامزد در فقاهت وسایر شرایط در تشخیص اصلح تاثیر‌گذار است. لذا مستند به این اصل قانون اساسی نمی‌توان گفت برتری فقهی برخی از نامزدها معیاری برای تشخیص اصلح نیست. ارتکاز و فهم عمومی مردم و متشرعین تا به امروز هم اینگونه بوده است. به طور مثال در رقابت میان مرحوم آیت الله مومن و طلبه جوانی به نام جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دوست‌محمدی برای خبرگان در قم،مردم به معیار حداقلی در انتخاب اکتفا نکردند و جامعه مدرسین و دیگر بزرگان آیت‌الله مومن را اصلح می‌دانستند. سیره عقلا در امور خطیر و مهم نیز،گزینش شایسته‌تر هست و به شرایط حداقلی اکتفا نمی‌کند. البته اصلح بودن از مجموع شرایط از جمله اجتهاد حاصل می‌شود و منحصر در اجتهاد نیست. یکی از آسیب ها در انتخاب اصلح ،انحراف در ملاک‌های نامزد شایسته است.در صورتی که معیارهای دیگری برای نامزد اصلح مطرح شود نتیجه آن انحراف در آرای مردم است و مسئولیت تاریخی به دنبال دارد. برجسته ساختن منافع قومی،وابستگی‌های صنفی یا منطقه‌ای برای انتخاب نامزد خبرگان یکی از مصادیق انحراف درمعیارهای انتخاب اصلح است. نشانه‌ی خلوص کامل و الهی بودن انتخاب انسان، این است که دلبستگی‌ها و منافع فردی و .. در انتخاب انسان تاثیر‌گذار نباشدبلکه تنها رضای خدا و ملاحظه شایستگی‌ها معیار انتخاب باشد؛هرچند برخلاف دلبستگی‌ها و تمایلات انسان باشد. 🔰رهبر انقلاب در تبیین اصول انقلاب اسلامی می‌فرمایدفرمودند: " اصلاً جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی برای تشکیل شد؛ اصلاً برای این است که جامعه با شکل و زندگی کند و تنظیم بشود. حکومت با هندسه‌ی دینی تنظیم بشود و حرکت کند و پیش برود و اقدام کند؛ این جزو بیّنات انقلاب بود. مردم جان دادند، خون خودشان را تقدیم کردند، نثار کردند برای اینکه این اتّفاق بیفتد؛ این جزو اصول انقلاب است؛ " https://khl.ink/f/49361 با توجه به سخنان امامین انقلاب و مراجعه به سیره شهدای عزیز می توانیم اهتمام به تکلیف‌مداری در کنش‌های سیاسی و اجتماعی را مشاهده کنیم. ما نیز با تاسی به شهدا از خواسته‌ها و سلایق خود باید عبور کنیم و مصالح اسلام و سرنوشت انقلاب را معیار قرار دهیم. صحنه انتخابات عرصه قربانی کردن اسماعیل‌های حزبی و قومی و دل سپردن به رضایت معبود شهیدان است. 🔻فاستبقوا الی الخیرات •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅╯
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلتنگ کربلا که شدی دست ادب بر سینه رو به قبله زیر آسمان سه بار زمزمه کن: ((صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین )) دلخوشیم به مستحبی که جوابش واجب است. https://eitaa.com/sayedmahdi1361
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دست برسینه،سلامی بفرستیم،زدور اینچنین در "حرمت" زائر نامحسوسیم دلتنگ کربلا که شدی دست ادب بر سینه رو به قبله زیر آسمان سه بار زمزمه کن: صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین دلخوشیم به مستحبی که جوابش واجب است.
🔰یادداشت انتخاباتی/چراطالوت؟ ✍ سید عبدالله هاشمی 🔸معیارشناسی در گزینش، یک ضرورت است. پیش از انتخاب افراد برای تصدی یک مسئولیت، باید معیارهای انتخاب درست را شناخت تا به دنبال آن، فرد شایسته برگزیده شود.معیارهای درست، انتخاب صحیح را به ارمغان می آورد و معیارهای معیوب انتخاب نادرست را دنبال دارد. ▫️انتخاب مصداق‌ها به دنبال تعیین معیارها صورت می‌گیرد. بنابراین، بحث از معیار رتبه پیشین بر مصداق دارد. به جای تحمیل مصداق‌ها و نامزدها باید معیارهای انتخاب درست را در جامعه تبیین نمود تا جامعه آزادانه انتخاب کند. لذا بیان معیار صحیح در شناخت شایستگان از مصادیق جهاد تبیین است. ▫️طی چند یادداشت اخیر پیرامون انتخابات به ویژه خبرگان رهبری،بدون جانبداری از مصادیق و افراد، معیارهای انتخاب درست با رویکرد حقوقی و عرفی بررسی شد. دراین یادداشت،به دنبال شناخت معیارهای صحیح انتخاب مسئول، از منظر قرآن کریم هستیم. 🔸از نگاه قرآن، معیارهای صحیح برای انتخاب مسئول در جامعه دینی چیست؟ چه معیارهای برای انتخاب مسئول صحیح نیست و جامعه نباید براساس آن مسئولیت های اجتماعی را به افراد واگذار کند؟ به یاری خدا در یادداشت‌های دیگر این موضوع از منظر تاریخی و روایی نیز بررسی می‌شود. ▫️ قرآن کریم در داستان طالوت، به تبیین معیارهای درست و نادرست گزینش و انتخاب یک جامعه می‌پردازد و نتیجه انتخاب با معیار صحیح را موفقیت و رشد اجتماعی معرفی می نماید. بازخوانی داستان طالوت برای این روزها ضروری است چرا که تدبر در آن نکات مهم و راهگشایی برای انتخابات پیش روی ملت ایران دارد. طبق آیات 246تا 252 سوره بقره و برخی روایات تفسیری،گروهی از بنی اسرائیل به دلیل عدم اطاعت از رهبران خود در وضعیت ناگوار و جنگ‌زده ای قرار گرفتند.این شرایط آنان را وادار کرد که برای نجات از جنگ، از اشموئیل پیامبر خود درخواست کنند تا فرماندهی برای آنان تعیین کند تا به جهاد با دشمن بپردازند و عزت گذشته خود را بازیابند. ▫️وقتی طالوت از سوی اشموئیل برای فرماندهی انتخاب شد،صدای اعتراض بلند شد که چرا طالوت؟ آنان طالوت را به دو دلیل شایسته رهبری خود نمی‌دانستند، نخست اینکه طالوت فردی ناشناخته،از روستایی دور افتاده بود و به اصطلاح بومی نبود برای همین می‌گفتند او از ما نیست که بخواهد بر ما باشد! بلکه از نسل بنیامین و ناشناس است. نکته دوم اینکه ثروت و مال چندانی نداشت. (انی یکون له الملک علینا ولم یوت سعة من المال) ▫️از نگاه آنان معیار در انتخاب افراد برای واگذاری مسئولیت، بومی بودن و بهره‌مندی از ثروت زیاد است.طالوت واجد این دو معیار نبود و از نگاه آنان، طالوت فرد شایسته نیست،اما پیامبر خدا اشموئیل، بومی‌بودن و ثروت داشتن را معیار درستی برای انتخاب نمی‌دانست. اشموئیل به مردم گفت بهره‌مندی از دانش و توان جسمی معیار درست برای انتخاب فرمانده است و طالوت این دو را به صورت حداکثری دارد لذا او شایسته انتخاب است.(بسطة فی العلم والجسم) و معیارهای حداقلی ملاک انتخاب اصلح نیست. ▫️با توجه به این هدایت قرآنی روشن می شود 1. این معیارها هستند که تعیین می کنند شایسته کیست؟ 2. مسئولیت های اجتماعی را به عنوان امانت به چه کسی باید سپرد؟ 3. معیارهای صحیح و ناصحیح برای شناخت شایستگان چیست؟ 🔸یکی از خطاهای محاسباتی در انتخاب جامعه،عدم درک دقیق از مفهوم «آزادی» است.از نگاه اسلام انسان‌ها آزاد هستند اما این آزادی با تعهد و مسئولیت همراه است و آزاد بودن انتخاب انسان به این معنا نیست که می‌تواند هرکسی را انتخاب کند بلکه باید شایسته‌گزینی صورت گیرد و میان خوبان بهترین، برگزیده شود. قبل از رأی به نامزدهای انتخاباتی باید معیارهای درست انتخاب را شناسایی کنیم و به آنان رأی بدهیم بعد معیارها را در نامزدها شناسایی کنیم.متناسب با وظیفه و مسئولیتی که قرار است به افراد واگذار شود، باید شایستگی‌های آنان بررسی شود. نامزدهای انتخاباتی و ستادهای تبلیغاتی آنان برای دفاع از خود، نباید معیارهای ناصحیح را برجسته کنند، بلکه معیارهای صحیح و شایستگی‌ها را تبیین کنند و در فضای آزاد و بدون هیجان فرصت انتخاب صحیح برای مردم را فراهم کنند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅╯
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دست برسینه،سلامی بفرستیم،زدور اینچنین در "حرمت" زائر نامحسوسیم دلتنگ کربلا که شدی دست ادب بر سینه رو به قبله زیر آسمان سه بار زمزمه کن: صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین دلخوشیم به مستحبی که جوابش واجب است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک رای به جمهوری اسلامی دادن سخت تر است یا همه هستی خود را فدا کردن ببینید قضاوت با شما https://eitaa.com/sayedmahdi1361
*┄┅═﷽═┅* یکی از اعمال شب نیمه شعبان خواندن دعای کمیل است انتخاب با شما التماس دعای فراوان 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅حاج آقا با مداحی https://eitaa.com/delneshinha/16787 ✅حاج مهدی https://eitaa.com/delneshinha/16788 ✅حاج مهدی https://eitaa.com/delneshinha/16457 https://eitaa.com/delneshinha/16458 ✅حاج میثم https://eitaa.com/delneshinha/16351 ✅حاج مهدی https://eitaa.com/delneshinha/15741 https://eitaa.com/delneshinha/15242 https://eitaa.com/delneshinha/29864 ✅استاد میرزا محمدی در شب لیله الرغایب https://eitaa.com/delneshinha/30821 ✅حجت‌‌الاسلام ۱۴۰۲ https://eitaa.com/delneshinha/31041 ✅حاج میثم ۱ https://eitaa.com/delneshinha/14357 ✅حاج رضا https://eitaa.com/delneshinha/20457 https://eitaa.com/delneshinha/20458 ✅حاج مهدی https://eitaa.com/delneshinha/20460 ✅مهدی https://eitaa.com/delneshinha/20461 ✅حاج علی https://eitaa.com/delneshinha/29692 ✅حاج https://eitaa.com/delneshinha/29857 ✅حاج منصور https://eitaa.com/delneshinha/31042 ✅حجت الاسلام https://eitaa.com/delneshinha/30237 ✅حاج جواد https://eitaa.com/delneshinha/30413 ✅سید جواد https://eitaa.com/delneshinha/31487 ✅حاج https://eitaa.com/delneshinha/31488 ✅حاج https://eitaa.com/delneshinha/31489 ✅حاج منصور حاج سید https://eitaa.com/delneshinha/31957 ✅حاج علی ۱۴۰۲ https://eitaa.com/delneshinha/3195 https://eitaa.com/sayedmahdi1361
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆خیلی ها گوش نداده میخوان سرباز رهبری بشن 🤣سربازی رو فعلا بذارید کنار و گوش بدید. https://eitaa.com/sayedmahdi1361/98
با سلام و درود خدمت همه عزیزان يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا در این لحظات منتهی به انتخابات تذکر یک نکته ضروری است و آن اینکه همه عزیزان به ویژه جامعه روحانیت استان چهارمحال و بختیاری را به رعایت تقوای الهی پرهیز از غیبت و تهمت به کاندیداهای انتخابات دعوت میکنم https://eitaa.com/sayedmahdi1361/98
«یار مهدیم» را برعکس بخوانید https://eitaa.com/sayedmahdi1361/100
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
عطر سیب حرمت می وزد از سمت عراق شب جمعست دلم باز هوایی شده است سلام می دهیم از بام خانه سمت حرم و دلخوشیم به مستحبی که جوابش واجب است.((صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام )) https://eitaa.com/sayedmahdi1361
آقا فرمودند: در کار خیر، حاجت هیچ استخاره نیست... بشتابید به سوی رای دادن با قصد نصرت جبهه حق https://eitaa.com/sayedmahdi1361
«تنها صندلی‌ای که هیچ کس برای به دست آوردنش، خودش رو به آب و آتیش نمیزنه...» به عشق حاج قاسم عزیز و کوری چشم دشمنانش رأی میدیم https://eitaa.com/sayedmahdi1361