eitaa logo
کانال سید مقدام حیدری
788 دنبال‌کننده
939 عکس
239 ویدیو
50 فایل
این‌جا نه با غذا؛ که با یادداشت‌های فاخر پذیرایی می‌شوید. و نه اطلاعات زیاد؛ بل‌که نگاه و زاویه‌ی دید تقدیم حضورتان می‌شود. مدیر و نویسنده‌ی کانال @meqdam
مشاهده در ایتا
دانلود
نویدهای قطعی و حتمی امام شهید و پیام‌های پی‌درپی امام رشیدمان خبر از انزوای آمریکا، پیروزی قاطع ایران، نابودی اسرائیل و گسترش فکر مقاومت در سراسر جهان می‌دهند. فراز و نشیب‌ها و تند و کند شدن کاروان انقلاب طبیعی است. ولی خون امام شهیدمان به هدر نمی‌رود و همه‌ی این وعده‌ها محقق می‌شود. ما به عقب نمی‌رویم. رزم خیابانی مردم اثر وضعی دارد و ردخور ندارد. ✍سید مقدام حیدری
هدایت شده از پونز
4.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️ رهبر شهید: «اگر صد تا ازین حوادث ناپسند شما و ناخوشایند _بالفرض گرایش سیاسی فلان شخصیت، اشکال در کار فلان مسوول در فلان قوه_ مشاهده میکنید ناامید نشوید... ان شاء الله همه شما نابودی تمدن منحط آمریکایی و صهیونیزم را خواهید دید.» 📌 @ponezs
🔻حیف است درجا بزنیم ✍هر از گاهی باید در اصلِ دین اندیشید؛ برای یافتن نگاهِ تروتازه‌تر، کسبِ برداشتِ شورانگیزتر، کشف تصویر زیباتر و داشتن فهم دقیق‌تر، که پیش‌نیازِ عمل به‌تر به دین است. 🔹روزمرّگیِ دین‌داری، ما را به این می‌کشاند که دین را مجموعه‌ای از ضوابط و مقررات بدانیم که انسان را از فاسد شدن می‌رهاند. لابد در عوض رنج و زحمت مؤمنین برای دوری از فساد و تباهی، خدا جایزه‌ی بهشت را برای‌شان پیش‌بینی کرده تا خستگی‌شان در برود. 🔸این نگاهِ ناقص، دستِ پایین و نازیبا چندان نمی‌تواند ما را به دین جذب کند. دین در این نگاه، زیادی حداقلی است؛ چیزی شبیه مقررات راه‌نمایی و رانندگی برای حفظ نظم خیابان، یا ضوابط و سازوکارهای اداری که مانع تقلب و زدوبند است. چنین دینی را با هم‌چین کارکردی نمی‌شود دوست داشت و عاشق شد. هم‌چنان که نه مقررات راه‌نمایی و رانندگی دوست داشتنی‌اند و نه سازوکارهای اداری چندان خواستنی. صرفا می‌توان قبول‌شان داشت و به آن‌ها پای‌بند شد. 🔹دین قاعدتا زیباتر از این حرف‌هاست. پس لابد کارکرد هیجان‌انگیزتری از آن چه خیلی‌ها می‌پندارند دارد. دین صرفا برنامه نیست؛ راه است. که در این راه، انسان بزرگ‌تر، زیباتر، قوی‌تر، داناتر و روز به روز به خدا نزدیک‌تر می‌شود. پشتِ چراغ قرمز ایستادن یا فلان قانون اداری را رعایت کردن هیچ طعم و مزه‌ای ندارد. هر چه هم تکرار کنی، حس تازه‌ای ندارد. اما نماز که ستون دین است، چنین نیست. رنگ و بو و مزه دارد. هر چه هم نماز بخوانی و مزه‌ی نماز را بچشی، باز طعم‌های شیرین‌تر و دل‌چسب‌تری هست که هنوز نچشیده‌ای. باز راه نرفته و قله‌های هنوز فتح نشده هست. 🔸دین‌داری شکوفای‌مان می‌کند. برای کشف خودمان کمک‌مان می‌کند. آن‌گاه از تجربه‌ی خودِ جدیدمان لذت می‌بریم و این لذت بردن نوبه‌نو می‌تواند تا آخر عمر ادامه یابد. چرا که آخرِ خطّی به کار نیست. دینِ اسلام برنامه‌ای برای بی‌نهایت به‌تر شدن، و راهی بی‌انتها برای به خدا نزدیک شدن است. هر چه به خدا نزدیک‌تر شویم، مسیر زیباتر و هیجان‌انگیزتر می‌شود. هر چه انسان پیش برود، زیباتر و قوی‌تر و نورانی‌تر می‌شود و هرگز به آخر خط نمی‌رسد. 🔹تکرار مکررات در نماز، حکایت از این دارد که هر چه انسان به کبریائی، رحمت، مالکیت و احدیت خدا یقین کند، باز این مفاهیم جای کار دارد و بیش‌تر می‌توان باورشان داشت. هر پله‌ی بالاتر در یقین به اسما و صفات خدا یعنی قدرت بیش‌تر، درجه‌ی بالاتر، وجود زیباتر، قلب نورانی‌تر و زندگی با سعادت‌تر. 🔸قرار نبوده سال‌ها نماز و عبادت و معرفت‌مان در یک سطح بماند. حواس‌مان به این ویژگی دین باشد، توقع‌مان بالاتر می‌رود و ای بسا سریع‌تر پیش برویم. با چنین دین پرخاصیتی حیف است درجا بزنیم.
هدایت شده از شبکه نویسندگان
چه کسانی امروز در تحریرگران قلم زدند؟ ۱ـ حواس جمعی مردم مبعوث‌یافته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ✍️طاهره قادری https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781604180963179444 ۲ـ دستورالعمل پیروزی در مذاکرات با هیولای فریبکار ✍️ محمدرضا قربان‌زاده https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781606841529140998 ۳ـ امتِ‌بیدار، کابوسِ‌استکبار ✍️حسین سلطان محمدی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781612429063395848 ۴ـ از سواد سفید تا سواد سیاه - باسوادانِ بی سواد ✍️ امیرعطاران_یک معلم https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781615742492347832 ۵ـ چراغهایی که بایدخاموش شوند ✍️اکرم مسعودی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781618297778465565 ۶ـ سه نکته مهم برای تبیین این ایام ✍️مهدی عامری https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781623825268567516 ۷ـ نبرد عقیده‌ها؛ طلیعه‌ی فجر عظیم «أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ» ✍️ امیر عطاران_یک معلم https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781626089177399546 ۸ـ حیف است درجا بزنیم ✍️سید مقدام حیدری https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781628167481236804 ۹ـ صد. ✍️سمیه رضایی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781630161319175978 ۱۰ـ دیپلماسی در تراز طلوع؛ تفاوت مذاکره‌ی انفعالی با مذاکره‌ی مقتدرانه‌ی تمدنی ✍️حسین انجدانی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781632561112919303 ۱۱ـ "میان دیپلماسی و میدان؛ چرا واقع‌گرایی امروز یک ضرورت ملی است؟" ✍️افسانه حاجیلو https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781636490955048930 ۱۲ـ دیپلماسی؛ پیروزی عقلانیت در سایه اقتدار ✍️معصومه جمشیدی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781637593439339394 شبکه نویسندگان؛ محلی برای نوشتن جمعی https://eitaa.com/writersnetwork
زمان: حجم: 184.2K
🔴به هیچ عنوان طعنه نزنید که دیدید ما درست گفتیم و..... رهبرمون جلوی غربال رو گرفت 🤲 ✅ |بیـکـران👇 ♾️ @bikarran ♾️ ☫
✍خدا را شکر در این مدت یک کلمه در تأیید مذاکرات حرفی نزدم، و یک کلمه هم به مذاکره‌کنندگان توهین نکردم. پیام آقا اگر چه تأیید موضع ما بود، ولی کام ما را تلخ کرد. خدایا به این شب‌های خیابان دولتی به ما لطف کن که آقا لب تر نکرده، بگویند چشم! این دولت را هم به وظایفش آشناتر و موفق‌تر کن. گناه و تقصیرمان را هم ببخش.
🔻منهجِ تفکرِ «علی الأصول» ✍هم آقای شهید، هم آقای رشید، علی رغم مخالفت‌شان با مذاکره با آمریکا، اجازه‌اش را صادر کردند. شاید یکی از علل چربیدن کفه‌ی مذاکره‌خواهان بر خواستِ دلِ امام امّت، تحلیل‌ها و موضع‌گیری‌های ما بچه‌های انقلابی باشد. 🔸دیربازی است که امام شهید، هرازگاهی علیه مذاکره سخن می‌گفت، ولی ما بچه‌های انقلابی مذاکره را توجیه می‌کردیم و برایش دلیل‌ها می‌تراشیدیم. مثل این که الآن مذاکره لازم است تا ایران در افکار عمومی دنیا و داخل، سفید و صلح‌طلب شناخته شود. یا این که این مذاکرات، غیر مستقیم است، اما سخنان آقا ناظر به مذاکرات مستقیم است. یا این مذاکرات، از جنس بده‌بستان نیست؛ ارائه‌ی راهی آبرومندانه به آمریکا برای خالی کردن عرصه‌ی جنگ است. یا این مذاکرات، برای تثبیت دست‌آوردهای جنگ است؛ نه بده بستان. یا این مذاکره پوششی برای زمان خریدن است. یا این یکی از موضع قدرت است، پس اشکال ندارد. یا این مذاکرات با ره‌بری هم‌آهنگ است. یا در شرایط جنگی هم‌چین مسائلی صددرصد به دست ره‌بر جامعه است و کسی نمی‌تواند نظر خودش را بر خلاف ره‌بر اعمال کند. یا این بار، شورای عالی امنیت ملی پای کار است و همه چیز درست پیش می‌رود. یا لفظ مذاکرات، بین این مذاکرات با مذاکرات برجام، صرفا یک اشتراکِ لفظی است که حکم آن بر این جاری نیست. یا هر چه حضرت آقا درباره‌ی نفی مذاکرات فرمودند، ناظر به نوع خاصی از مذاکرات با آمریکاست، نه این مذاکرات. 🔹جنسِ این تیپ استدلال‌ها بر پایه‌ی ظن و گمان یا بر اساس اطلاعات و متغیراتِ هر چند درست، ولی خارجی و سطحی است. بر اساس مبانی و اصول نیست. در حالی که شماری از آیات و روایات، در کنار سخنانِ پرشمارِ امام راحل و امام شهید در نفیِ من الأساسِ مذاکره با آمریکا، در حدی بوده است که برای ممنوعیت مذاکره با آمریکا اصلی محکم شکل دهد. 🔸اصل، موجب می‌شود که متغیرات سطحی و فریبنده ما را به دیدگاه‌های چپ و راست نکشانند. اصول، ما را از فکر کردنِ زیادی در پیِ هر تغییر و رخ‌دادی معاف می‌دارند. شناختِ اصول، تکلیف انسان را در شرایط گوناگون روشن می‌کند. مشت، که از اصول پر باشد، با هر جابه‌جایی و بالا پایین شدنی، انسان نظرِ خلق الساعه‌ای نمی‌دهد و دم به دقیقه نظرش را عوض نمی‌کند. با تمسک به اصولِ محکم، انباشتِ اطلاعات و داده‌ها، ما را به در و دیوار نمی‌کوبد. 🔹دشمن، هر روز برای ما شرایطِ به ظاهر جدید می‌سازد و هر روز بهانه‌ی جدیدی برای مذاکره می‌تراشد. مسئولین ما هم که با دشمن درگیرند، هرازگاهی احساس می‌کنند این بار، قضیه فرق می‌کند و گریزی از مذاکره نیست. اما ره‌بر رشید و جوان‌مان با پیامِ کوتاه و پرنکته و تاریخی‌شان، پرده از سبک تفکرشان در این زمینه برداشتند. ایشان فارغ از رخ‌دادها، تهدیدها، چالش‌ها و مهره‌چینی‌ها «علی الأصول» با مذاکرات مخالفت کردند. این سبکِ تفکر، منهج حکما و انبیاست که البته قابل یادگیری و بکارگیری است. ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های خودش را دارد، ولی بسیار راه‌گشا و نقطه‌زن است. 🔸سال‌هاست که کشور، در ایست‌گاهِ نه به مذاکره با آمریکا متوقف مانده و معطل فهم و شناخت مسئولین، مردم و حتی بدنه‌ی انقلابی است. شاید اگر، فقط ما انقلابی‌ها به اصلِ خویش برگردیم و به اقتدای ره‌بر عزیزمان «علی الأصول» بیندیشیم و موضع بگیریم، کار در می‌آید و این گردنه هم به سلامت طی می‌شود.
توبه و استغفار به‌خاطر تفاوت نظر با رهبری 🔰 ویراست و توئیت 🔸 فایل با کیفیت جهت نصب در مسجد، مدرسه، محل کار و... 🔻 ما را در ویراستی دنبال کنید 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
هدایت شده از کانال حسین دارابی
❗️ از برخی اعضا شورا انتظار دیگری می‌رفت.... اون روز اول وقتی فهمیدم فقط یک نفر رأی منفی داشته درباره متن تفاهم نامه، سرم درد گرفت از ناراحتی که منصوبین رهبری و نظامی‌ها هم رأی مثبت دادن؟ همه اعضا در رفت و برگشت پیام‌ها با رهبری درباره بند بند تفاهم‌نامه و ایراداتی که ایشون می‌گرفتند و مخالفت‌هایی که ابراز می‌کردند، فهمیدند که نظر ولیّ جامعه چیز دیگریست، ولی بجز یک نفر بازهم ترجیح دادن نظر تیم دولت محقق بشه از برخی اعضای شعام انتظار دیگری میرفت از منصوبین رهبری مثل رئیس قوه قضائیه، فرماندهان نظامی و از رئیس مجلس بعنوان نماینده مردم شاید یک درصد احتمال نمی‌دادن اینطوری بشه و رهبری چنین پیامی بدن شاید هم واقعا در رفت و برگشت پیامها، متوجه نشدن نظر رهبری درباره این تفاهم نامه چیه و خطای محاسباتی داشتن، اشکال نداره. الان که رهبری صراحتا نظرشون رو اعلام کردن که دیگه نظر آقا رو فهمیدن. چرا بازم بیانیه میدن و همون مسیر قبلی رو ادامه میدن؟
🔻داستانِ کوتاه آمدن‌های امام! ✍هر گاه در نظام اسلامی، کاری بر خلاف نظر قائد امت پیش رفت، بحث تحمیل بر ره‌بری پیش می‌آید. ولی لزوما تحمیل هم‌راه با نفاق و خیانت نیست. چه این که لزوما به معنای دست‌بسته بودن و زندانی بودن ره‌بری هم نیست. 🔸در صراط مستقیمی که از شمشیر تیزتر و از مو باریک‌تر است، لابد خیلی وقت‌ها مرز بین حق و باطل زیادی کم‌رنگ است. موضوع تحمیل بر ره‌بری که البته اصطلاح نه چندان گویا و رسایی است، یک پدیده‌ی شدت و ضعف‌پذیر است. به اصطلاح علم منطق تشکیک‌بردار است. طیفی است که این ورش سفید است و آن ورش سیاه. در این میانه هم یک طیف خاکستری عریض و طویلی است که از کم‌رنگ مایل به سفید شروع می‌شود تا پررنگ نزدیک به سیاه. 🔹شاید به‌تر باشد، به جای اصطلاح غلط‌اندازِ «تحمیل بر ره‌بری» به «کوتاه آمدن ره‌بری» بپردازیم. راستی چه می‌شود که امام جامعه از نظر ایده‌آل خودش کوتاه می‌آید؟ البته که بله، گاهی به این خاطر است که رسما دستش را می‌بندند، بل‌که طناب به گردنش می‌اندازند. پیش آمده جناحی از لشکر، شمشیر بر امام جامعه کشید که یا تن به خواسته‌ی ما می‌دهی یا سروکارت با همین شمشیر است! سراغ داریم فرماندهان لشکر، یکی پس از دیگری به امام خود خیانت کردند و به دشمن پناهنده شدند. این برگ‌های تاریخ، دربردارنده‌ی تلخ‌ترین داستان‌های تحمیل بر ره‌بری است. 🔸اما داستانِ کوتاه آمدن‌های امام همه از این جنس نیست! تاریخ حکومت پیام‌بر (صلی الله علیه وآله) و امیرالمؤمنین (علیه السلام) گواه است که بارها امامِ جامعه علی رغم داشتن قدرت و مبسوط الید بودن، از امر نخستین خود کوتاه آمد. نه به خاطر تهدید جانی یا شکل‌گیری دیوار سرپیچی مردم؛ بل‌که شاید صرفا به این خاطر که ابا داشت دستور خود را دو بار صادر کند. یا می‌خواست نتیجه‌ی مشورت غلط یکی از یارانش را به او نشان دهد. یا این که اتمام حجت کند و کلاس معرفت امام‌شناسی را یکی دو پله بالا ببرد. یا شاید به احترام فلان یار و شیعه‌ی خوبش، تن به پیش‌نهادش داده، اگر چه می‌دانست پیش‌نهادِ درستی نیست. سیره‌ی حضرت پیام‌بر(ص) و حضرت امیر(ع) را اگر مطالعه کنیم خواهیم دید گاهی همین که کسی پیش‌دستی کند و با تحکّم مشورتی بدهد، امام به حرفش عمل کرده است. لابد به خاطر این جور اخلاق‌های امام است که شخصی مثل قمر بنی هاشم، نزد ائمه‌ی خودش لب می‌دوزد، تا جایی که تاریخ به سختی از او به اندازه‌ی یک صفحه، سخن و حدیث ضبط کرده است. 🔹کافی است کارگزارِ مؤمنِ مخلصِ دل‌سوزی نزد امام جامعه هرازگاهی بگوید: هر چه شما امر بفرمایید ولی به نظر من چنین و چنان باید کرد! با همین گفتگوی بسیار طبیعی و شاید ناگزیر، امام از برخی حرف‌ها و سیاست‌هایش کوتاه می‌آید؛ بدون این که آن کارگزار خائن و منافق باشد. هم‌چنان که امام، ظرفیت مردمش را می‌سنجد و مراعات‌شان می‌کند، هوای کارگزارانش را هم دارد. دست‌گاه محاسباتی کارگزاری اگر با امامش تراز نباشد، این امام است که دل‌سوزانه کوتاه می‌آید و به خواست کارگزارش تن می‌دهد. 🔸وانگهی وقتی تمدن نوین اسلامی هنوز محقق نشده است، یعنی دولت و ملت هم‌چنان در تراز و توان و ظرفیت تحقق آن نیستند. امام شهید ما فرمود، ما به قله نزدیک شده‌ایم. پس لابد هنوز نرسیده‌ایم و هم‌چنان جای کار داریم. به اندازه‌ی فاصله‌ی ما با قله که ان شاء الله زیاد نیست، ره‌بر جوان و رشیدمان، همانند همه‌ی انبیا و اوصیا راهی جز این ندارد که ضعف ملت و دولت را مراعات کند و گه‌گداری کوتاه بیاید. گاهی امام، از اصل نظام اسلامی کوتاه می‌آید، گاهی از یک حکم و گاهی از یک استراتژی ایده‌آل. هر چه جامعه جلوتر بیاید، کوتاه آمدن‌های امام کم‌تر می‌شود. 🔹این که پیام‌بر(ص) فرمود: به ما پیام‌بران امر شده که در حد و اندازه‌ی عقل و شعور مردم با آن‌ها صحبت کنیم؛ «إِنَّا مَعَاشِرَ الْأَنْبِيَاءِ أُمِرْنَا أَنْ نُكَلِّمَ النَّاسَ عَلَى قَدْرِ عُقُولِهِمْ.» [الكافي/ج1/ص23] لابد به این معنی است که دستور و اوامر و سیاست‌ها هم باید به اندازه‌ی عقل و درک مردم باشد. هوای کارگزاران را هم باید داشت چرا که برایند ظرفیت و درک و شناخت مردم‌ند. باید ما دولت و ملت با هم‌دلی و دل‌سوزی نسبت به هم‌دیگر به هم کمک کنیم و کاری کنیم کوتاه آمدن‌های امام به حداقل برسد. شاید پس از ظهور به صفر برسد. والله العالم!
هدایت شده از محسن قنبریان
30.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجت الاسلام و المسلمین ۲۹خرداد۱۴۰۵ ❓چرا این پیام قبل امضا به مردم نرسید؟! چگونه دو صدایی و حاکمیت دوگانه و تفرقه القا نشود؟! ❗️«اتقوا ظنون المومنین» را خوانده بودم ولی حالا که نظر رهبری نظر همان جامعه انقلابی در آمده آیا پیام را در چشم دولت و مذاکره کننده و برچسب زننده بکنیم؟! ❗️دو نحوه ابطال تفاهم نامه... ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از کانال حسین دارابی
نعیم قاسم: «ما در خطرناک‌ترین مرحله زندگی در لبنان به سر می‌بریم؛ ولی در نهایت ما تصمیمی حسینی و کربلایی گرفتیم.. ۲۴ ساعت اخیر یکی از سخت‌ترین روزهای لبنان بود