eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.1هزار دنبال‌کننده
802 عکس
230 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
در حال برگزاری ... جلسه چهارم دوره رنسانس شهری در ایران استاد
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
جستار از فرم‌های محبوب نوشتار امروز است و در مقایسه با قالب‌های شناخته‌شده‌ای که دیگر مویی سپید کرده
در کارگاه جستارنویسی، چه می‌آموزیم؟(۲) 🔻در این کارگاه ما شما را با دنیای جستارنویسی(sa writing) آشنا می‌کنیم. اینکه چطور بتوانیم مشاهدات و افکارمان را به‌دور از استدلال‌های انتزاعی و خشک، بی‌تکلف و با بیانی زیبا و دلپذیر ارائه کنیم. 🔻این فرم نوشتاری، در حقیقت یک نوشته غیر داستانی محسوب می‌شود که در آن نویسنده از دیدگاه‌های مختلف بهره می‌گیرد و در قالبی محکم، زیبا و روان افکار خودش را روی کاغذ می‌آورد. از ویژگی‌های این فرم نوشتاری این است که مخاطب تخصصی هم با خواندن آن احساس نمی‌کند با متنی سطحی مواجه است. 🔻«جستار» در حقیقت نوع خاصی از کنش‌گری است چرا که در جستار برخلاف سایر فرم‌های نوشتاری که عمدتا توصیفی از پدیدارهای اطراف ارائه می‌دهند، نوعی اعلام موضع ما نسبت به آن‌هاست. جستارنویسی کمک می‌کند تا اگر حرف حسابی داریم یا موضعی نسبت به اتفاقات پیرامون‌مان داریم، بهتر بتوانیم آن را آشکار کنیم. 🔻بنابراین اگر به حوزه‌های اجتماعی علاقه دارید و بواسطه‌ی مطالعات‌ و تأملات‌ پیشین‌تان در این زمینه، احساس می‌کنید ایده یا حرف حسابی دارید که ناتوان در ارائه آن هستید یا نمی‌توانید بی‌تکلف آن را به گوش مخاطب برسانید، این کارگاه به شما کمک خواهد کرد.
چرا در درسگفتار «علیــه وضــع سکــولار» شرکت کنیم؟ ✍ بخش اول 🔻 ایمانی مردّد تیلور در عصر سکولار توصیفی از عصر ما می‌دهد که نشان می‌دهد اکثرمان در فضایی زندگی می‌کنیم که میان دو تیغۀ قیچی گرفتار آمده‌ایم؛ جایی که هم لاأدری‌گری و هم تدیُّنِ ما متقابلاً دست از سر یکدیگر بر نمی‌دارند و یکدیگر را پریشان می‌سازند. جولین بارنز در رمانِ چیزی برای ترسیدن وجود ندارد میگوید: من به خدا اعتقاد ندارم اما جای خالی‌اش را حس می‌کنم. 🔻 زندگی در عصر سکولار پرسش هایی مانند «ما ایرانیان چقدر سکولار هستیم؟» «جامعه ایران چه مقدار سکولار شده است؟» «آیا سکولاریسم در زندگیِ فردی ما تأثیرگذار است؟» «آیا واقعا سکولاریسم از اختلافات جلوگیری می‌کند؟» همگی محتاج آن هستند که بتوانیم به پرسشِ سکولار کیست و سکولاریسم چیست پاسخ دهیم و این پاسخها تنها زمانی مفید هستند که بتوانیم سکولارشدگی را در زندگی حس کنیم. تانیا لورمانِ انسان شناس در کتاب وقتی خدا جواب میدهد میپرسد «اگر میشد به خدا اعتقاد داشت، چرا نباید چنین اعتقادی می داشتیم؟» ولی اعتراف می‌کند که «اعتقاد به خدا باید سخت و دشوار باشد». زندگی در عصر سکولار یعنی سکونت در همین فضا و تنش. لوازم و اقتضائات چنین تنشی برای مؤمنانِ حاضر در عصر سکولار چیست؟ چگونه متوجه دشواریِ باور و اعتقاد می‌شویم و آنرا تصدیق می‌کنیم؟ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
چرا در درسگفتار «علیــه وضــع سکــولار» شرکت کنیم؟ ✍ بخش دوم 🔻 تیلور برای حس کردن وضع سکولار شدهٔ زندگی‌مان چه راهی را برمی‌گزیند؟ او می‌گوید تغییری که من سعی در تبیین و ردیابی آن دارم این است که ما را از جامعه‌ای که در آن بی‌ایمانی به خدا تقریبا غیرممکن بود به جامعه‌ای رهنمون می‌شود که در آن، ایمان حتی برای پایدارترین مؤمنان، یک امکان انسانی میان دیگر امکانات است. ممکن است من رها کردن ایمان خود را تصور ناشدنی فرض کنم، اما افراد دیگری هستند که احتمالا شامل افرادی بسیار نزدیک به من هم باشند که اعتقادی لااقل به خدا یا امر استعلایی ندارند و شیوۀ زندگی آنها را در کمال صداقت نمی‌توانم به راحتی منحط، کورکورانه یا بی‌ارزش تلقی کنم. باور به خدا دیگر بدیهی نیست. جایگزین‌هایی وجود دارند و این احتمالا بدان معناست که لااقل در برخی محافل ممکن است ایستادن بر سر ایمان خویش مشکل باشد. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
چرا در درسگفتار «علیــه وضــع سکــولار» شرکت کنیم؟ ✍ بخش سوم 🔻 سکولاریسم و جایگاه دین در جامعه تیلور عقیده دارد سوال از کاهش یا افزایش دین‌داری یک پرسش فرعی است، آنچه اهمیت دارد پرسش از «شرایط باور» است. مسئله آن است که چطور از شرایطی که در آن در عالَم مسیحیت آدمها ساده و بی‌آلایش ذیل تفسیری خداباورانه زندگی می‌کردند، به «شرایطی» منتقل شدیم که در آن همه‌مان بین دو موضع در رفت و آمدیم، شرایطی که در آن برای بسیاری از افراد، بی اعتقادی به گزینه پیش‌فرض اصلی تبدیل شده است. این پرسش از باورِ افراد یا از امور باورپذیر سوال نمی‌کند، بلکه از حالات پیش‌فرضی که در باب امور باورپذیر وجود دارد می‌پرسد و همین صورت‌بندی از پرسشگری درباره دین و سکولاریسم است که به تعریف منحصر به فرد تیلور از «امر سکولار» منتهی میشود. 🔻 جهانِ سکولار جهان سکولار صرفا جهانی بی طرف، عقلانی و غیردینی نیست که پس از خلاص شدن از شر خرافه و مناسک و اعتقاد به خدایان به جا مانده باشد، سکولاریسم شیوه‌ای است برای ساخت معنا بدون ارجاع به امر الهی یا ساحت متعالی. لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/secular/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
🔰مقیاس و شاخصه‌های شهر اسلامی چنانچه در جلسه اول گفته شد، طبق برخی متون دینی، ساخت ابنیه مسکونی بیش از دو طبقه، مگر در شرایط اضطرار، مطلوبیت شرعی ندارند. لذا چنین استنباط می شود که یک محله اسلامی حداکثر می تواند شامل 320 خانه باشد. توسعه افقی شهری بنابر استنباط از روایات مرتبط با نماز جمعه، حداقل و حداکثری دارد. بدین معنا که قطر شهر اسلامی حداقل 3 میل و حداکثر 12 میل معادل 22 کیلومتر می‌باشد. طبق این اعداد اگر بعد خانوار را 5 نفر لحاظ کنیم، آنگاه حداکثر جمعیت چنین محله ای (به صورت تقریبی) برابر است با 1600 نفر که از لحاظ تراکم جمعیت یک عدد مطلوب است 🔰مسجد، محور شهر الگوی شهرسازی اسلامی هم در مقیاس محله و هم در مقیاس کل شهر، بایستی مسجد محور طراحی شود. .محوریت دادن به مسجد در شهر و سپس محله، علاوه بر اینکه اصالت را به نیازهای معنوی انسان می‌دهد، قواعد و شاخصه‌هایی را برای طراحی محله پیش روی ما می‌گذارد. به عنوان مثال: بنابر روایاتی که تا 40 خانه همسایه مسجد حساب می‌شود، حدود کالبدی محله برابر است با چهل خانه از اطراف مسجد محله در چهار جهت. یعنی یک محله مطابق با سبک زندگی اسلامی عبارت است از مسجد و ارسن عمومی در مرکز و خانه¬هایی که از چهار طرفِ مسجد حداکثر تا چهل باب را شامل می¬شوند. قاعده تعرف نیز که در سوره حجرات آیه 13 بدان اشاره شده، موید تفسیری است که تعداد خانه های محله را حداکثر 160 خانه در 4 جهت مسجد می‌داند.در نتیجه این محاسبه مساحت پیشنهادی 900 متری برای مسجد محله، مساحت موجّهی به نظر می رسد. چرا که بیش از نیمی از جمعیت محله، مربوط به کودکان و بانوان و کهنسالان و سایر گروه‌هایی است که بنابر متون دینی، از لزوم حضور در مساجد برای فریضه نماز، معاف شده‌اند. 💢برشی از جلسه دوم درسگفتار دکتر محمدمنان ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
🔰مبانی لیبرالیسم و ترجمان آن در معماری ریشه¬های تاریخی ظهور لیبرالیسم (به ویژه لیبرالیسم فرهنگی- اعتقادی) را بایستی در تحولات رنسانس و به طور خاص، نهضت اصلاح دینی(پرتستانیسم) جستجو نمود. مبانی لیبرالیسم به طور واضحی در ساخت شهر و معماری اثرات مهمی برجای گذاشت. مبانی لیبرالیسم را می‌توان اینگونه برشمرد: سکولاریسم، اصالت آزادی، اومانیسم، فردگرایی، عقل گرایی. 🔻تاثیرات سکولاریسم بر معماری نگاهی به نمونه‌های معماری در ایران گواه این مطلب است که مسجد به عنوان رکن مهم در معماری همواره لحاظ می‌شد. به عنوان مثال: میدان نقش جهان اصفهان نمونه‌ای بارز است از شکل‌گیری بازار و مدرسه و دارالحکومه در مجاورت مسجد. همچنین میدان گنجعلیخانی کرمان یا امیرچخماق یزد. علاوه بر این، شباهت معناداری در الگوهای کالبدی- فضایی مسجد و بازار وجود داشت که بازار را شبیه مسجد می‌کرد. ⁉️حذف مسجد از معماری شهری اما با ورود مدرنیته به عرصه معماری شهری ایران، ما شاهدیم که برای نخستین‌بار در ایران معاصر، میدان توپخانه تهران با تأثیرپذیری از مبنای سکولاریسم، بناهای مذهبی را از بدنه‌های یک فضای مهم شهری حذف کرده است. چهار بدنه این میدان عبارتند از چهار کاربری نوظهور شامل بلدیه (بدنه شمالی)، نظمیه (بدنه غربی)، بانک شاهنشاهی (بدنه شرقی)، و ساختمان پست و تلگراف (بدنه جنوبی). 🔰ظهور شهر-ثروت در برابر شهر-عبودیت این رویه چنان ادامه یافت که امروزه شاهد تسلط بانک به‌عنوان نماد ثروت بر بافت شهری معاصر هستیم که در مقایسه با تسلط مسجد به‌عنوان نماد معنویت و عبودیت بر بافت شهری سنتی به ما خبر از سکولار شدن معماری شهری می‌دهد. این یعنی ظهور شهر-ثروت در برابر شهر-عبودیت. البته کار به همین جا محدود نماند و مساجدی در شهرهای معاصر ایران ساخته شدند که معماری آن به وضوح برگرفته از مراکز تجاری و فراغتی است. نمونه‌هایی مانند: مسجد ولیعصر و مسجد و موسسه فرهنگی امام رضا در تهران. درست بعکس گذشته که بازار از کالبد مسجد متاثر بود. 💢برشی از جلسه سوم درسگفتار دکتر محمدمنان ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
در حال برگزاری ... جلسه پنجم (پایانی) دوره رنسانس شهری در ایران استاد
46.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اَرابٖـه‌‌‌‌ی آزادی روایـت شهید سید محمد باقــر صـدر از چالشی‌ترین اختلاف اســلام و مدرنیتـه (برشی از مقاله انسان معاصر و مشکل نظام اجتماعی) لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/modern-man/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
#درسگفتار | عَلیهِ وَضْعِ سکِـولاٰرْ | مسأله‌های «ایمـان» در جامعه کنونی ایـران در گف
۱ روز تا پایان ثبت‌نام درسگفتار «علیه وضع سکولار». تا الان دوره‌های مختلفی در مدرسه نگاه برگزار شده، دوره «علیه وضع سکولار» از اون برنامه‌هایی‌ست که به علاقه‌مندان به برنامه‌های مدرسه، توصیه می‌کنیم حتما شرکت کنند. هم موضوع دوره[سکولاریزم]، هم کتابی که محور این برنامه انتخاب شده[کتاب عصر سکولار] و هم استادی که بیش از ۱۵ ساله روی موضوع سکولاریزم تمرکز کرده و قراره شاهد گفتگوش با نویسنده کتاب و تطبیقش با جامعه ایران باشیم[دکتر بابایی] قطعا تجربه متفاوتی از یک کلاس درس رو برای ما رقم خواهد زد. ما تو این پست تلاش کردیم اطلاعات کامل‌تری از این درسگفتار رو در اختیارتون قرار بدیم. منتظر دیدن شما در این برنامه هستیم.🙋‍♂
گزیده‌ای از جلسه اول کارگاه جستارنویسی(استاد جلالی) × در مسیر نویسنده‌شدن، تراکم(استمرار) تمرین اهمیت ویژه‌ دارد. × نوشتن قدرت‌آفرین است و اگر نتوانیم از فن(مهارت) به‌کارگیری کلمات به‌جا و درست استفاده کنیم، در معرکه انسانی دچار اشتباه می‌شویم. × هر فرهنگی یا ملتی که نتواند از کلمات استفاده کند و زایش نداشته باشد، به افول می‌رسد. × نوشتن مادری به‌نام «تجربه» و پدری به‌نام «اندیشیدن» دارد. × نویسنده، اتفاقی هرچند ناخودآگاه را رقم می‌زند: دریافت(فهم مسأله) + صورت‌بندی(تعیین فرم) + طرح ذهنی(نقشه ساختمان) براساس چنین طرحی، نویسنده یک مهندس یا معمار است. × غذای نویسندگی مطالعه و اندیشه است. × اگر نتوانیم خوانش متن داشته باشیم، نمی‌توانیم بنویسیم. از گذر خوانش متن است که نویسنده معنای واقعی خود را پیدا می‌کند. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
هرچند «حکمت عملی» در دوره‌ی معاصـر با ورود علوم انسـانی جدید دچار رکود شده اما غنـای این حکمت به لحاظ پشتوانه معرفتی و نسبت وثیقش با انسـان مسلمان ایـرانی و نیز تاریخ این سرزمین دارای ظرفیتی ژرف و کارآمد برای سامـان‌دادن به زندگی مسلمین و تمدن اسلامی-ایرانی است. لذا درک «حکمت عملی» و آشنایی با سرگذشتی که از پی گذرانده، از جمله خطوط اساسی احیاء حکمت عملی و گفتگو در نسبت آن با علوم انسانی در وضعیت کنونی است. کانون اندیشه‌جوان با مشارکت مدرسه‌تفکر ونوآوری نگـاه برگزار می‌کند: درسگفتار | حکمت عملی و مسئله‌ی علوم انسانی | علاقه‌مندان شرکت در این دوره، جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر اقدام نمایند. http://B2n.ir/q21029 @canoon_org ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
Hampaye Jelodar.mp3
12.19M
سرود انقلابی «تکبیرزن، لبیک‌گو، بنشین به رهوار مقصد دیار قدس، همپای جلودار ..» این سرود فوق العاده زیبا را از دست ندهید. سراینده شعر مرحوم سبزواری است با دکلمه مرحوم فرج الله سلحشور و صدای حسام‌الدین سراج ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
💠جهانِ صدر پیش از پرداختن به متن کتاب" مکتب اسلام "، پرداختن به جهانِ صدر امری ضروری است تا بتوانیم محتوای کتاب را در بافت خودش فهم کنیم و فلسفه رجوع خودمان به این اثر گرانقدر را دریابیم. مرحوم شیخ جواد مغنیه که جزو فقها و مفسرین برجسته‌ی معاصر شیعی است می‌گوید اگر شهید صدر نبود من مارکسیست شده بودم! این تعبیر، حکایتی از دوران متلاطم فکری جهان اسلام در عصر شهید صدر دارد. آن عصر، دوران هیمنه و تسلط افکار غیر اسلامی اعم از لیبرالیسم و سه گانه‌ی کمونیسم، مارکسیسم و سوسیالیسم بر تمام لایه های وجودی جهان اسلام است. این در حالی است مردم در حیطه‌ی زندگی شخصی و فردی به شدت متمسک به مظاهر دینی هستند اما این دین و اعتقاد اجمالی مردم به دین، نهایتا در لایه‌ی عاطفی آنان جریان دارد و بیش از این با زندگی آن ها ارتباطی ندارد. در حکومت نیز وضعیتی مشابه وضع مردم دیده می‌شود، یعنی حکومتی که حاکم آن مسلمان و شیعه است اما حکومت آن با تمام اجزاء غیر اسلامی است! علت این معضل آن بود که اسلام هیچ نسبتی با زیست مردم برقرار نمی‌کرد و انسان مسلمان نیز هیچ پاسخ منسجمی برای زیست اجتماعی از اسلام دریافت نمی‌کرد و هیچ گاه اسلام در قواره یک مکتب اجتماعی در ذهن و تصور انسان مسلمان تصور نمی‌شد. 💢برشی از جلسه اول درسگفتار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
📌اسلام در قواره‌ی یک مکتب اجتماعی انسان مسلمان در عصر شهید صدر دو مشکل اساسی داشت و تلاش ایشان در این دوران که در آثار ایشان معکس شده است منعطف به حل این دو معضل مهم جهان اسلام بود: ۱. معرفت‌شناسانه: بدین معنا که هیچ گاه نمی‌توانست جامعه اسلامی و حتی پیش تر از آن نظام اجتماعی اسلام را در غالب یک مکتب و راهبر اجتماعی در برابر دوگانه لیبرالیسم و مارکسیسم تصور کند در حدی که به تعبیر شهید صدر تصور عبارت اقتصاد اسلامی در دوران معاصر ایشان مانند مثلث چهر ضلعی محال بود! ۲. روانشناختی: انسان مسلمان حتی اگر می‌توانست نظام اجتماعی اسلام را تصور کند، هیچ باوری نسبت به قدرت اسلام در حل معضلات اجتماعی نداشت. اولین حرکت شهید صدر ایجاد تصور و ذهنیت نسبت به مکتب اجتماعی اسلام بود، ایشان در " اقتصادنا " و " فلسفتنا " با تکیه بر میراث فقهی و معرفتی شیعه، اسلام را در قواره یک مکتب منسجم اجتماعی مطرح کردند، کاری که تا پیش از شهید صدر به طور منسجم شکل نگرفته بود و توان ایجاد یک تصور درست برای انسان مسلمان را نداشت و بسیاری از تلاش های قبل از ایشان منجر به تعریف کردن اسلام در بستر مارکسیسم و یا لیبرالیسم و تولد اسلام التقاطی می‌گشت. قسمتی دیگری از تلاش های ایشان معطوف به ایجاد باور به کارآمدی مکتب اسلام در حل مسائل عینی انسان مسلمان است که در کتاب " اسلام یقود الحیات " به روشنی منعکس شده است. نقطه حائز اهمیت و شاید به نوعی فلسفه رجوع ما به شهید صدر و دیگر آثار متفکرین اسلامی، استقرار ما در کلان مشکلات و معضلات نیم قرن گذشته است. به رغم انقلاب اسلامی و حرکت رو به رشد جهان اسلام، هنوز قسمت عمده‌ای از جامعه‌ی عمومی و نخبگانی مسلمان با دو معضل معرفت‌شناختی و روان‌شناختی در تصور مکتب اسلام و باور به مکتب اسلام دچار هستند. 💢برشی از جلسه دوم درسگفتار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
در این روزهای پر آتش و خون که غزه‌ی غیور با «طوفان الاقصی» حماسه آفرید و مظلومانه با طوفان بلای صهیونیست‌های پلید و نظارت و حمایت نهادهای سلطه ظالمانه استکبار جهانی با بی‌رحمانه‌ترین روش‌ها قربانی می‌دهد، دستگاه رسانه‌ای نظام سلطه همه‌ی توان خود را برای چیره ساختن روایت برساخته خود از واقعیت فلسطین به کار بسته است. در چنین شرایطی وظیفه انسانی و دینی همه حق‌باوران است که چه در عرصه میدان و چه در عرصه سیاست و رسانه خودآگاهانه به دفاع از مظلوم بپردازند. گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع) با همکاری مدرسه تفکرو‌نوآوری نگاه بر پایه چنین درکی، بر آن است تا با مروری بر منابع تاریخی بازتاب‌دهنده‌ی اخبار فلسطین و بررسی نقش مهمترین پایگاه دینی این منطقه یعنی «مسجد الاقصی» و شهر کهن غزه، زمینه‌های تاریخی تشکیل رژیم اشغالگر و مناسبات اعراب با آن را مورد بررسی قرار دهد. |فِلِسْطیٖن؛ پیشینه تاریخی و تمدنی| محـورها: * نگاهی به پیشینه غــزه و نقش کنونی تمــدنی آن | * تحــولات تاریخی منجر به شکل‌گیــری رژیم اشغال‌گــر | * مناسبات اعــراب با اسرائیل پس از تشکیل رژیم اشغال‌گــر | * نام‌بــَری از فلسطین؛ گذری بر منابع تاریخی متقدم | * بررسی جایگاه و نقش مسجدالاقصی در تراث شیعه و عامه زمان: چهارشنبه، ۱۰ آبان‌ماه، ساعت ۹ الی ۱۲ مکان: دانشگاه باقرالعلوم، تالار امام حسین(ع) حضور برای عموم دانشجویان و طلاب آزاد است. لینک حضور آنلاین: http://dte.bz/res1 ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
🔰 جلسه اول درسگفتــار «علیه وضعِ سکولار» استــاد: حجت‌الاسلام دکتر حبیب‌الله ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
🔰 جلسه اول کارگاه «جستار نِویسی» استــاد: حجت‌الاسلام اسماعیل ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah