14.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معــرفی کوتاهی از #ویــژهبرنــامه_فاطمیـه مدرسه نگــاه با عنوان «آن ســهماه»
از زبان مجریکارشناس این برنامه، «سید میثم میرتاجالدینی»
#فاطمیه
#ویژهبرنامه
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
مسئولیت فوری در قبال فاطمیه.mp3
7.46M
«آن ســهماه»
ویــژهبــرنامه فاطمیـه: روایتی از نقش حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبــر(ص)
🎙#پادکست | قسمت اول
موضــوع:
مسئـولیت فــوری ما در قبــال فاطمیــه
گفتوگو با
حجتالاســلام حسین مهدیــزاده
#فاطمیه
#جدال_صابرین
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
11.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#برایدیدن
🔻رسانه و گذر انسان از بردهی شاکی به بردهی راضی!
#شهیدصدر
#مکتب_اسلام
#انسانمعاصر_نظاماجتماعی
#استاد_موذنی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
امر جدید و پایان عصر خدابازی ها.mp3
9.74M
«آن ســهماه»
ویــژهبــرنامه فاطمیـه: روایتی از نقش حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبــر(ص)
🎙#پادکست | قسمت دوم
موضــوع:
امـر جدید و پایان عصــر خدابازیها
گفتوگو با
حجتالاســلام حسین مهدیــزاده
@social_theory
#فاطمیه
#جدال_صابرین
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
#عکس_نوشت
🎙ویژهبرنامهی صوتی «آن ســهماه»
جــدال صابــرین؛ روایتی متفاوت از نقش حضـرت زهــرا(س) در سه ماه بعد از رحلت پیــامبر(ص) 🔻۱۱ جلسه گفتگـوی مدرسه نگـاه با حجتالاسلام حسین مهدیـزاده @social_theory 🎙صوت جلسات را از اینجا بشنوید. #فاطمیه #جدال_صابرین ✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah
💢 راه حل تیلور برای بحران «اضطرابِ وجودیِ انسان پست مدرن» چیست؟
🔻بخش اول
▫️چارلز تیلور برای اینکه انسان معاصرِ غربی را از بیپناهی، تنشِ وجودی و درماندگیِ هستی شناختیاش خارج سازد به سراغ مقوله نظم اخلاقی در مقابل نظم مسیحی و نظم مادی_ماتریالیستی رفته است.
▫️او باور دارد نظم مسیحی در دوران مدرن به دو دلیل، آن نظمی نخواهد بود که امکان فراگیری داشته باشد:
۱. ساحت هایی که مسیحیت به آنها ورود کرده برای بسیاری مورد قبول نیست.
۲. اساسا در جهان امروز مسیحیت به یک گزینه میان سایر گزینهها تبدیل شده و امکان فراگیری ندارد.
▫️تیلور اما نظم مادی و ماتریالیستی را هم ناتوان از ایجاد نظمی فراگیر معرفی کرده چراکه باور دارد اوج لذت و اوج لیبرالیسم ما را به نوعی از ماتریالیسم و اختلاف میکشاند و چنانچه شما لذت گراییِ مادی و ماتریالیستی را آزاد بگذارید، اقتصاد در خشونت زایی اش به اوج میرسد و روابط انسانی به خشونت میگراید.
بنابراین تیلور راه نجات را در نظم سومی به نامِ نظم اخلاقی (عرفی، این جهانی و سکولار) جستجو میکند.
🔻برشی از جلسه چهارم درسگفتار
#علیه_وضع_سکولار
#عصر_سکولار
#استاد_بابایی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
💢 راه حل تیلور برای بحران «اضطرابِ وجودیِ انسان پست مدرن» چیست؟
🔻بخش دوم
✍️ گذشت که تیلور نظم اخلاقی (عرفی، این جهانی و سکولار) را جایگزین نظم مسیحی و نظم مادی_ماتریالیستی دانسته است و همان را راه حل بحرانِ «اضطرابِ وجودیِ انسان پست مدرن» معرفی میکند.
▫️اما نظم اخلاقی چیست؟ نظمی است که مبتنی بر احترام متقابل به یکدیگر در زندگی دنیوی و در نظام مناسبات اقتصادی در جامعه شکل میگیرد. چارلز تیلور محصولِ این نظم را تمدن مؤدبی میداند که ادبِ آن در اقتصاد جلوه میکند.
▫️اساسا همانطور که در کار تیلور نیز مشخص است، در نظم اخلاقیِ مدرن سعی بر آن است تا جایگزین جنگ را تجارت قرار دهند و امنیت به منظور تأمین شرایط مورد نیاز بازار فراهم شود. بنابراین امنیتِ یک جامعه به سود متقابلی بستگی دارد که من و شما از بازار میبریم و بازار خود میتواند یک صلح اخلاقی ایجاد کند اما نه اخلاقی که فضیلت است بلکه این بار اخلاقی که یک معامله خواهد بود.
▫️در نتیجه اخلاق در غرب به «قانون» تبدیل شده است زیرا امنیتِ جامعه به این اخلاقِ قانونی وابستگی پیدا کرده است. به همین جهت تحسینهایی که ما شرقیها و ایرانیان از رفتارهای اخلاقی در غرب داریم غافل از این پشتوانهها بوده و با ذهنیتهای شرقی و اسلامی خودمان است که چنین برداشتهایی میکنیم.
🔻برشی از جلسه چهارم درسگفتار
#علیه_وضع_سکولار
#عصر_سکولار
#استاد_بابایی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir