eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
3.9هزار دنبال‌کننده
706 عکس
179 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سومین جلسه نامســألـــگــی علـــوم پایــه در ایــران علم‌گرایی مصداق عقلانیت دوره مدرن است. روش علمی یکی از محورهای اصلی مباحث فلسفه علم است. در خصوص روش علمی آراء و گمانه‌های مختلفی از جمله اثبات‌گرایی، استقراءگرایی، تاییدگرایی، ابدال‌گرایی و غیره اظهار شده است. همه این روش‌شناسی‌ها در یک عنصر اساسی با هم اشتراک دارند و آن همان عنصری است که از آن به طبیعی‌گرایی تعبیر می‌شود. حداقل شرط لازم برای اینکه یک روش علمی به حساب بیاید این است که معیار طبیعی گرایی را رعایت کند. طبیعی‌گرایی به این معنا است که در کار علمی باید به گونه‌ای رفتار کنیم که گویی هیچ هویت فراطبیعی وجود ندارد. به تعبیر دیگر در تبیین هویت‌های طبیعی از هیچ هویت فراطبیعی استفاده نکنیم و هویت‌های طبیعی را باید صرفا بر اساس هویت‌های طبیعی دیگر تبیین کرد. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بازسازی برده‌داری مدرن در نظام بین‌المللی ✍ گزیده‌ای از جلسه سوم درسگفتار دکتر 🔻نگرش سوم در مطالعات نظم جهانی، که غالبا متفکران مارکسیست آن را مطرح کرده‌اند، معطوف به مقوله‌ی اقتصاد است. این نگرش بر این نکته تاکید دارد که ماهیت نظمی که در یک فرآیند تاریخی شکل گرفته و و در برهه‌ای از زمان خود را در سیمای واقعیت‌های محسوس و ملموس جهانی آشکار نموده است، تابع ساختارهای اقتصادی است؛ مهم‌ترین کارکردی هم که نظم جهانی دارد، کارکرد اقتصادی است. طرف‌داران این رهیافت معتقدند اگرچه بعد ساختاری و فرآیندی در شکل‌گیری نظام بین‌الملل حائز اهمیت است، اما مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین بعد، معطوف به هدفی است که اساسا نظم به‌خاطر آن شکل گرفته است. این هدف در نظم فعلی، حفظ و بسط و توسعه‌ی اقتصاد سرمایه‌داری در جهان است. 🔻اگرچه این نظامِ نو در ظاهر آزادی را برای شهروندانش به ارمغان آورده است، اما در باطن، با حاکم‌ساختن یک سیستم پیچیده‌ی اقتصادی، کار انسان‌ها را به کالا تبدیل نموده و به استثمار کم‌دردسرتر این کالای پرارزش می‌پردازد.تفکر سرمایه‌داری در دوران مدرن، شکلِ بازسازی‌شده‌ی برده‌داری سنتی است؛ همان‌گونه‌که در نظام برده‌داری قدیم، جان و مال انسان‌ها تحت تملک تعداد محدودی از برده‌داران قرار می‌گرفت، در نظام سرمایه‌داری نیز «کار» و «تولید» و «ارزش‌افزوده»‌ی انسان‌ها در اختیار عده‌ی معدودی از سرمایه‌داران جهانی قرار می‌گیرد. 🔻به‌عبارت‌دیگر، نظام سرمایه‌داری به‌جای این‌که انسان را به‌عنوان کالا به اسارت خود درآورد، جنبه‌های مفید و پرسود انسان، یعنی کار و ارزش‌افزوده‌ی کار او را در سیستم خود به خدمت گرفت و جنبه‌های چالش‌زای او را به خود ایشان وانهاد. ازآن‌جایی‌که در این سیستم جهانی، ثروت و سرمایه و ابزارهای تولید در دست مالکان باقی مانده و انحصار جدیدی را رقم زده است، برده‌های آزادشده‌ای که شهروندان این نظام محسوب می‌شوند، باز هم ناگزیرند برای تمشیت امور زندگی در استخدام اربابان تغییرچهره‌داده‌ی خود باقی بمانند؛ بی‌آن‌که دست به شورش بزنند یا هزینه‌های زندگی روزمره‌شان را بر آن‌ها تحمیل نمایند. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
🔻«قال أَبُو الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام: وَ اللَّهِ لَا تَمْضِي الْأَيَّامُ وَ اللَّيَالِي حَتَّى يَرْزُقَنِيَ اللَّهُ وَلَداً ذَكَراً، يَفْرُقُ بِهِ بَيْنَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِلِ» 🔳 شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جواد (ع) تسلیت باد. مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌
در روزگـــاری به‌ســر می‌بریم که روایــت‌های متعددی از سرشــت و سرنوشت زن ایــرانی ارائه می‌شود. زنی پرمــاجرا که می‌خواهد خودش باشد، و در کشاکش الگــوهای شرق و غرب گــونه‌ی متفاوتی از «حضـــور» و «بودن» را تجربه کند. این که این شخصیت چه هویتــی داشته و در تاریخ بدنبال چه منــزلتی بوده که این همه مـــرارت را به جان خریده، از قصــه‌های جذاب و کمتر گفته شده تاریخ سرزمیـــن ماست. بنا به روایتی نقطه شروع زن ایـــرانی معاصر، دوره قاجار است؛ دوره‌ای که به دلیل هم‌زمانی با ورود مدرنیته به زیست‌جهـــان ایرانیان بخش زیادی از زندگی او را متـــأثر از خود کرده است. زمانی زن ایرانی خواهد توانست جایگاه خود را در جهـــان پرتلاطم کنونی بیابد که روایتی واقعی‌ و مستند‌تر از آنچه بر او گذشته و در طلبش بوده، ارائــه شود. | مستـــوره (۲) | پیــدا و پنهـــان زن ایــرانی در دوره قاجــار سرفصـــل‌ها • درسگفتـــار • ارائـه و تحلیـل آثـار زن‌نگـــار • نقد دیــدگاه • نقد کتـــاب • نقــد فیـــلم شروع دوره: ۱۲ تیـــرماه ۱۴۰۲ 🎴شیوه اجرا: حضورے‌‌ و مجازے‌‌ 🎁 شرکت‌کننـــدگان بعد از اتمام دوره بصورت رایـــگان در کارگاه مهارتی روایـــت‌نویسی شرکت خواهند کرد. ✅ با مشــارکت پایگاه تخصصی عصــر زنــان . دانشــگاه باقـــرالعلوم . مدرســـه فکـــرت . پژوهشـــکده باقـــرالعلوم لینک ثبــت‌نــام http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2450981038C684782fb42
شهیدآیت‌الله‌بهشتی: کارگـــران! کشــاورزان! تحصیل‌کـــرده‌های برومنـــد و علاقه‌مند به اســـلام! تز اقتصـــادی ما برای بیــــرون‌بردن جامعه از بن‌بست فقــــر و محـــرومیت این است که دولت جمهــــوری‌اسلامی در برابر هر انسانی که می‌خواهد کار مــــولّد انجام بدهد، وظیفه دارد «سرمــــایه و ابــــزار کار» فراهم کند تا در اختیار او باشد. |نظام اقتصـــادی در اسلام(مباحث نظری)| استاد: حجت‌الاســــلام‌والمسلمین قنبــــریان تعدادجلسات: ۳ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای شروع: ۴ تیرماه 🎴شیوه برگزاری: حضورے‌‌ و مجازے‌‌ لینک ثبــت‌نــام http://www.negahschool.ir/product/nezam-eghtesadi/ 🎁 پیش از ثبت‌نام تخفیف‌ها را ببینید. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2450981038C684782fb42
در روزگـــاری به‌ســر می‌بریم که روایــت‌های متعددی از سرشــت و سرنوشت زن ایــرانی ارائه می‌شود. زنی پرمــاجرا که می‌خواهد خودش باشد، و در کشاکش الگــوهای شرق و غرب گــونه‌ی متفاوتی از «حضـــور» و «بودن» را تجربه کند. این که این شخصیت چه هویتــی داشته و در تاریخ بدنبال چه منــزلتی بوده که این همه مـــرارت را به جان خریده، از قصــه‌های جذاب و کمتر گفته شده تاریخ سرزمیـــن ماست. | مستـــوره | پیــدا و پنهـــان زن ایــرانی در دوره قاجــار شروع: ۱۲ تیـــرماه ۱۴۰۲ 🎴شیوه اجرا: حضورے‌‌ و مجازے‌‌ 🎁 شرکت‌کننـــدگان بعد از اتمام دوره بصورت رایـــگان در کارگاه مهارتی روایـــت‌نویسی شرکت خواهند کرد. ✅ با مشــارکت پایگاه تخصصی عصــر زنــان . دانشــگاه باقـــرالعلوم . مدرســـه فکـــرت . پژوهشـــکده باقـــرالعلوم لینک ثبــت‌نــام http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2450981038C684782fb42
مطالعه آثار زن‌نگـــار در دوره قاجــار، یعنی ارتباط با تاریـــخ. یعنی نشستن پشت خطـی که در آن‌سو زنی از عهــــد قاجار با ما به مکالمــه می‌نشیند. از مهم‌ترین دستـــاوردهای این گفتگوی با زنان تاریخ ایــــران، شکستن ذهنیتی است که تا هم‌اکنـــون زن آن دوره را به عنوان موجــودی درجه دو، بی‌دست‌وپا، بیکـــاره و هیچ‌کاره و وابستــه به مرد تصـــویر می‌کند. ارائـــه‌ و تحلیل‌ آثار زن‌نگـــار | مستـــوره | پیــدا و پنهـــان زن ایــرانی در دوره قاجــار شروع دوره: ۱۲ تیـــرماه ۱۴۰۲ 🎴شیوه اجرا: حضورے‌‌ و مجازے‌‌ 🎁 شرکت‌کننـــدگان بعد از اتمام دوره بصورت رایـــگان در کارگاه مهارتی روایـــت‌نویسی شرکت خواهند کرد. ✅ با مشــارکت پایگاه تخصصی عصــر زنــان . دانشــگاه باقـــرالعلوم . مدرســـه فکـــرت . پژوهشـــکده باقـــرالعلوم لینک ثبــت‌نــام http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2450981038C684782fb42
قله‌ی تاریــخ اجتمــاعی زنــان در عصــر قاجار، آن‌جایی نیست که ما برای اولین بار کشــف یا فتح کرده باشیم. پیش از این افراد بسیاری در دامنه‌ی وسیع آن و یا بر فــراز آن ایستاده‌اند. اما متاسفــانه این تلاش‌ها بدون ایراد نیست. مهم‌تــرین اختــلال آنکه زمینی که آنها برای تاختن تاریخ طــراحی کرده‌اند، هرچند از پروداکشــن عظیمی برخوردار است و همانند تابلویی مینیــاتوری فربهی جزئیات در آن به چشم می‌آید، اما جامعه ایــرانی در این صحنه‌پردازی، دیالــوگ تام و کاملی با سنت، دین و تجــدد ندارد. ارائـــه‌ و نقد دیدگــاه، کتــاب، فیــلم | مستـــوره | پیــدا و پنهـــان زن ایــرانی در دوره قاجــار شروع: ۱۲ تیـــرماه ۱۴۰۲ 🎴شیوه اجرا: حضورے‌‌ و مجازے‌‌ 🎁 شرکت‌کننـــدگان بعد از اتمام دوره بصورت رایـــگان در کارگاه مهارتی روایـــت‌نویسی شرکت خواهند کرد. ✅ با مشــارکت پایگاه تخصصی عصــر زنــان . دانشــگاه باقـــرالعلوم . مدرســـه فکـــرت . پژوهشـــکده باقـــرالعلوم لینک ثبــت‌نــام http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2450981038C684782fb42