eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.3هزار دنبال‌کننده
815 عکس
250 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| درسِ تاریـــخ برای «تئوری‌پـــردازان ســـازش» برشی از درسگفتار «نظـــم‌جهانی و عصرپســـاسکولار» دکتر مجتبی ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
بنا به روایتی نقطه شروع زن ایـــرانی معاصر، دوره قاجـــار است؛ دوره‌ای که به دلیل هم‌زمانی با ورود م
| چرا مستـــوره، چرا تاریخ اجتمـــاعی زنان عصر قاجـــار؟ ▫️با توجه به مواجهـــه­‌ی جدی ایـــران با غرب در دوره قاجـــار، نظـــم و صورت­‌بنـــدی پیشیـــن زیستِ جامعه­‌ی ایـــرانی با مســـأله­‌های جدی­‌ای روبـــرو گشت. بسیـــاری مفاهیم از جمله پیشـــرفت و ترقی، اداره و حکـــومت، قانـــون، آزادی و عـــدالت و برابری، آموزش، زن و... در نظام معنـــایی جدیدی باز تعریف شد، به­‌گونه­‌ای که ادامـــه­‌ی ادراکِ نهادینه شده و ادبیـــات گفتمانی ِگذشته نبودند. درنتیجهْ، بررسی و تحلیـــل­‌های تاریخی از این عصـــر، امکانی را برای مقایسه شرایط و تبییـــن سهم هر کدام از مؤلفه­‌های سنت یا تجدد در مســـائل جامعه فراهم می­‌نماید. در این میان فهمیدن نسبتی که اســـلام با هر کدام از آن­‌ها برقـــرار می­‌کند، در دستیابی به نظـــم جدید سازگار با فرهنگ و تاریخ انسان ایـــرانی، بسیار حائـــز اهمیت است. ▫️ در بحث «تاریـــخ اجتماعی زنان» نیز با توجه به ورود مدرنیته به ایـــران که آغازگر تغییرات جدی در زیســـت و عاملیت زنـــان ایرانی بوده، تمرکـــز بر «عصـــر قاجار» به­‌عنوان نقطه شـــروع صورت­‌بندی جدید، حائـــز اهمیت است و فضای بهتـــری را برای تبیین کنش­ـــگری زنان و یافتن سهم مؤلفه­‌های اســـاسی هویت انسان ایرانی از جمله اســـلامیت، ایـــرانیت و تجـــدد در سامان جدید زندگی او فراهم خواهد آورد. ضمن اینکه در باب مسئله­‌ی این روزهای زن ایـــرانی و روایـــت‌های متعددی که از ســـرشت و سرنوشت او ارائه می‌شود، نیاز به مـــرور تجربیـــات زن ایرانی در ادوار گذشته داریم تا با الگـــوهای متکثر و متنوع زیست و عاملیت ­زن ایـــرانی در تاریخ بیشتر آشنـــا شویم و از جمـــود و تنگ­‌نظری در پاسخ به پرسش امـــروز رهایی یابیم. 🔻بنابراین دوره «مستـــوره» که روایتی از «پیدا و پنهان زن ایـــرانی در عصر قاجار» است، درصدد آن است تا با روایـــت زن در بافت نظـــم جنسیتی و در بستر تحـــولات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، وجـــوه ناپیدای زیست زنانه در این دوره تاریخی را بازگو کرده و به بررسی چگـــونگی تطـــورات رویکردی در توصیف مســـأله­‌ها و پاسخ­‌هایش در این دوره بپردازد. لذا در این برنامه که دومین گام از «پرونده تاریخ اجتماعی زنان» است با یک ترسیم کلی از نظم سیـــاسی، اجتماعی و اقتصـــادی، به بررسی موضـــوعات در سه حیطه کلی فرهنـــگ، اقتصاد و سیاست و نظام مسائل ذیل آن خواهیم پرداخت و تلاش خواهیم کرد، روایتی تاریـــخی از زن ایـــرانی در عصـــر قاجـــار ارائه دهیم. مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
بنا به روایتی نقطه شروع زن ایـــرانی معاصر، دوره قاجـــار است؛ دوره‌ای که به دلیل هم‌زمانی با ورود م
| محـــاق اندیشه‌ورزی، زیر ضـــرب حادثه‌ها یکی از آسیب‌های فضـــای اندیشه و فکری ما این است که زمـــانی با مسئله‌های عینی و واقعـــی جامعه نسبت می‌گیـــرد که تندباد حوادث شروع شده و شیب تند وقـــایع، امکان هرگونه دوراندیشـــی و عمـــق‌اندیشی را ممتنع ساخته است. در چنین شـــرایطی است که حتی اندیشمنـــدان و عمـــق‌اندیشان ما نیز برا‌ی رســـاندن دیدگـــاه‌های خود به ناچـــار، به ورطه توئیـــت زدن و تلگـــرافی نوشتن رو می‌آورند تا بتوانند در بـــازار مکاره اظهارنظـــرهای همه‌جوری و همه‌جایی صدای خود را به جایی برســـانند و البته بر فرض رسیدن صدایـــشان، آنچه که به محـــاق می‌رود اخلاق نقادی و فرهنگ گفتـــگو و منطق اندیشـــه‌ورزی است. نتیجه چنیـــن وضعیتی در مسئله پـــراهمیت زنـــان و خـــانواده این می‌شود که همه به‌ناچـــار به سلب و ایجـــاب طـــرح عفاف و حجابی ناگزیر می‌شوند که اساساً سقف پروازش یک‌ساله هم نیست و هیچ تصـــویری از آینـــده حجاب در ایران ۱۴۰۳ و نحوه هدایت‌گـــری حاکمیت دینی در آن نمی‌دهد، چه برسد به اینکه بخـــواهد در افق تمـــدن نوین اســـلامی پَر بکشد! در این وضعیتِ روزمَـــرِگی و زودمَرْگی اندیشـــه‌ورزی، خبـــر طراحی و اجـــرای گام دوم توسط دوستـــان خـــوش‌فکر و خوش‌سلیقه‌ی مدرسه تفکـــر و نوآوری ، حقیقتاً جای خوشحـــالی و شکرگزاری دارد. این دوره که روایتـــی از «پیدا و پنهان زن ایـــرانی در عصر قاجار» است، درصدد آن است تا با روایـــت زن در بافت نظـــم جنسیتی و در بستر تحـــولات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، وجـــوه ناپیدای زیست زنانه در این دوره تاریخی را بازگو کرده و به بررسی چگـــونگی تطـــورات رویکردی در توصیف مســـأله­‌ها و پاسخ­‌هایش در این دوره بپردازد. 🔹ای‌کاش سیاستگـــذاران، سیاست‌ورزان و مجـــریان ما این فرمایش رهبـــری در بیانیه گام دوم را خوب فهم می کردند: «برای برداشتن گـــام‌های استـــوار در آینده، باید گذشته را درست شنـــاخت و از تجـــربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبـــرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت خواهنـــد نشست و آینـــده مورد تهدیـــدهای ناشناخته قرار خواهـــد گرفت» ✍ @alimohammadi1389 مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| «حجـــاب» کنش‌گـــرِ صامت و بدون مـــرز اســـلام ضـــرورت تحلیل مســـأله حجـــاب در ترویج گفتمـــان اســـلامی از منظر سیاست بین‌الملل برشی از درسگفتار «نظـــم‌جهانی و عصرپســـاسکولار» دکتر مجتبی ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
#گزارش‌تصویری 🔰بازخوانی کتاب نظام اقتصـــادی در اسلام(مباحث نظری)، اثر شهیــد آیت‌الله‌بهشــتی مدرس: استــــاد قنبــــریان یک‌شنبه، ۴ تیرماه ۱۴۰۲ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
بنا به روایتی نقطه شروع زن ایـــرانی معاصر، دوره قاجـــار است؛ دوره‌ای که به دلیل هم‌زمانی با ورود م
یادآورے 🔻تا الان تعداد قابل‌توجهی از شما، در دوره «مستــوره» ثبت‌نام نموده‌اید. تعدادی از عزیزان تمایل به شــرکت «حضــوری» در دوره را داشتند که به دلیل سکــونت نداشتن در قم، به ناچار، «آنــلاین» خدمت‌شان خواهیم بود. 🔻هرچند ظــرفیت باقی‌مانده محدود است، اما همچنــان عزیزانی که تمایــل به شرکت حضــوری دارند، می‌توانند ثبت‌نام نمایند. ما هم علاقــه‌مندیم که بصورت حضــوری میــزبان شما باشیم. 🔻تنهــا ۶ روز تا شــروع برگزاری دوره زمان باقی مانده، لذا جهت سامــاندهی بهتر برنامه‌، از عزیزان درخــواست داریم، هرچه سریعتر نسبت به ثبــت‌نام اقدام نمایند و آن را به روزهای پایــانی موکــول نکنند. ⭐️شرائط و را می‌توانید از اینجا ببینید. لینک ثبــت‌نــام: http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
بنا به روایتی نقطه شروع زن ایـــرانی معاصر، دوره قاجـــار است؛ دوره‌ای که به دلیل هم‌زمانی با ورود م
| «مدرنیتــه آمد و در خورجینش سوغــات فراوان بود. از صنعت و تکنــولوژی و حکـــومت و قانون تا بینش‌ها و گرایش‌های جدید به انســـان و دنیا. آدم‌ها دور آن جمـــع می‌شدند و هرکس متناسب با حال مـــزاجی و مــذاقی، چیزی برمی‌گرفت. زن اما در پستــوی زیست‌گــاه ایـــرانی بود و دستش از سوغــات مدرنیته کوتـــاه. مدرنیته برای این زن در پستــو و نادیده‌انگاشته شده هم چیـــزی در توبه‌توی آورده‌هایش، پنهـــان کرده بود؛ سوغاتی از جنس «آگـــاهی و خبـــر» که شد ســـرآغاز برون‌رفت از ضعیفه‌گی. پنـــداری آیینه‌ای به دست زن ایـــرانی رسید که ناگهان با دیدن خودش در آینه سوغـــات غــرب، به درکی تازه از زنـــانگی و انســانیت خویش رسید و این ســرآغاز تغییر بود.» این روایت تحقیـــرآمیز جهـــان مدرن است از زن جهان ســـوم، که اکنون فقط زن ایـــرانی‌اش در قاب بررسی ماست. از آنجا که به قول حافظ، نـــوآوری و انداختن طرحـــی نو، در گـــرو شکافتن سقف فلک است، ما در خود همین روایت جهـــان مدرن شک کردیم که این شک ســرآغاز امکان شکافتن سقف کلیشـــه‌هاست. درنتیجه سوال‌ها یک‌به‌یک گل کردند: ❓آیا زن در تاریخ معاصـــر ایران که هم‌زمان با آمدن کاروان مدرنیته از غـــرب است، مستـــوره‌ای پستو‌نشین و ضعیفه‌ای فاقد هرگونه اثرگذاری سیاسی-اجتماعی است؟ ❓آیا در این تغییـــر بزرگ، فقط آیینه‌ی سوغات غرب مؤثر است یا آنکه می‌توان سهمی برای سنت ایرانی-اســـلامی هم درنظر گرفت تا زن در آن آینه هم به تماشای خود نشسته و برای تغییر متنـــاسب با فرهنگ و هویت خویش قدم بردارد؟ ❓آیا زن امــروز امتـــداد همان زن عصـــر قجر است که راه برون‌رفت از وضعیت نامطلوبش نسخه‌ای باشد در چنگ جهان مـــدرن؟ ❓ آیا در دوره‌ی قاجـــار که اولین کاروان تجدد از غرب رسید، می‌توان روزنه‌هایی یافت که از طریق آن به الگـــوهایی متنوع و فراوان از زندگی زن ایـــرانی رسید و آن را برای امـــروز به‌روزرسانی کرد؟ برای یافتن پاسخ، ناگزیر باید زانوی شاگـــردی زد و از اهل فن شنید. ✍ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منطق سرمایه داری.mp3
16.35M
ماجــرای شکل‌گیــری استعمــارقدیم، نــو و فــرانو 00:08 منطــق نظــام سرمــایه‌داری 02:47 استعمــار قدیم 05:18 سرمــایه‌داری و استعمــارنــو 09:06 استعمــار فــرانو 🎶 برشے‌‌ از درسگفتــار نظم‌جهانی و عصرپساسکولار مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
🔰«بهشتـی» و پیوند میان اقتصــاد و سیاست با جمهــوریت استــاد محسن 🔻نظام اقتصادی اسلام دارای یک زیربنای حقــوقی است که «جهتِ حرکت» این نظام را مشخص می‌کند. در ادبیات شهید مطهری و شهید صدر، جهت همان «مکتب اسلام» است. یکی از اساسی‌ترین مبانی این نظام حقوقی از منظر شهید بهشتی، «اصالت کــار» در برایر «اصالت سرمــایه» و تبعی بودن انواع تملیک‌ها مانند هبه و ارث و... نسبت به کار است. کار به دو صورت مستقیـم و غیر مستقیم یعنی حیازت و صناعــــت متبلور می‌شود، لذا طبق این مبنا منابع طبیعی که به مثابه‌ی مواد اولیه بسیاری از امور است، تحت مالکیت هیچ‌کس قرار نمی‌گیرد، مگر به وسیله حیازت و یا صناعت. 🔻این مبنای مهم در نظام حقوقی مولد یک بنای اســاسی دیگر به نام مالکیت خصوصی است. در واقع کار مستقیم و یا غیر مستقیم منشا ارزش و مالکیت می‌گردد. حال سؤال مهم این جاست که «آیا این مالکیت خصوصـــی همان مالکیت آزاد سرمایه‌داری است که هیچ قیدی ندارد؟» نگاه مرحوم شهید بهشتی این است که محدوده‌ی «مالکیت خصوصی» افراد تا آن‌جایی است که ضرری برای دیگر آحــاد جامـعه نداشته باشد و اگر تعارض بین مالکیت فرد و مصالح جامعه پیدا شد، مصلحت جامعه نسبت مالکیت فرد ارجحیت دارد. از این اصل حقوقی مهم اصل دیگری استفاده می‌شود که حکومتی که نماینده‌ی جامعه باشد، نسبت به تمام اموال شخصی در جهت مصالح ضروری جامعه، بر شخص مالـــک حق تقدم دارد. 💠 نوآوری شهید بهشتی در این اصول حقوقی ایجاد پیوند وثیق بین اقتصاد و سیاست با اجتماع و جمهوریت است. زیرا مالکیت خصوصــــی مقید به مصالح عمومی جامعه است و حق تقدم حکومت بر مالکیت خصوصی افراد مشــــروط بر این است که برآمده از جامعه باشد و در چارچوب مصـــــالح جامعه عمل کند. برشی از درسگفتار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ... من اینجــا به عنوان یک «طبیـــب» حرف می‌زنم، نه فقیــه برشے‌‌ از جلسه‌‌ی درسگفتــار نظــام‌اقتصــادی‌دراســلام استاد ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎁 هدیه ویــــژه به شرکت‌کنندگان در دوره مستــوره | کــــارگاه روایـت‌نویسی | مـا معتقدیم بخش مهمی از مسـائل زنـان در افـق روایتِ هویت تاریخِ فــردی و جمعـی ایشان بازنمایی می‌شود. از این رو کــارگاهی ویـــژه‌ درنظــر گرفته شده تا دغدغه‌منــدان شرکت کننده در دوره‌ی مستــوره، با کسب مهـــارت روایت‌نویسی حضور فعال و مؤثری در این زمینه داشته باشند. 💥حضــور در این دوره برای شرکت‌کنندگان در دوره جامع مستوره، کاملا رایگـــان می‌باشد. این کارگــاه با حضــور سرکارخانم سبــا نمکی؛ نویسنده و مدرس دوره‌های روایت‌نویسی برگــزار خواهد شد. سرفصل‌های کارگــاه: - داستـان و ناداستـان - چه چیــز روایت نیست؟ - عناصــر روایت - تکنیــک‌های اصلی کاربــردی - روایت بَــرنده - رســانه و روایــت تعداد جلسـات: ۴ جلســه ۹۰ دقیقه‌ای مهلت‌ثبت‌نام: یک‌شنبه، ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲ زمان برگزاری کارگاه: ۱۹ و ۲۶ مردادماه، ساعت ۱۶ الی ۱۹ لینک ثبــت‌نــام http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/ پیش از ثبت‌نام تخفیف‌ها را ببینید. مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah
||| مسـ‌تــ‌ورهــ | سمیــه‌سادات شفیعی اساسـاً زیست‌جهان زن ایــرانی در ســراسر تاریخ هرگــز تحت شرایط حقــوقی غیرانسانی، آنگــونه که زن اروپــایی در دوران پیشــامدرن آن را تجــربه کرده، نبوده است. زیرا او از ابتــدای تاریــخ ایــران تا امــروز، دارای حق مالکیت فــردی بوده و هیــچ‌گاه مانند زنــان اروپایی در دوران پیشـامدرن در زمره امــوال همســر خود و تحت مالکیت او نبوده است. حتی در دوران مــدرن نیز زنــان ایرانی می‌توانند پس‌از ازدواج نام‌خانوادگی خود را حفظ کنند؛ درحالی‌که زنــان غربی پس‌از ازدواج، نام‌خانوادگی خود را از دست می‌دهند و ناچار به استفــاده از نام‌خانوادگی همسـر خود  می‌شوند. گاهی زن ایــرانی شرایط دشواری را در طول تاریخ تجــربه کرده‌است ولی این دشواری شرایط هیچ‌گــاه در حد نادیده انگــاشته شدن او به‌عنوان یک انسـان مستقل نبوده است. برشی از کتاب «تاریخ اجتماعی زنان در عصر قاجار» مسـ‌تــ‌ورهــ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah
||| مسـ‌تــ‌ورهــ | آتنــا غــلام‌نیارمی با مـــرور دقیق و نگــاهی انتقــادی اما بدون تعصب به منابع و اسنـــاد بجا مانده تاریخی درباره ایــران، این نتیجه حاصل می‌گــردد که این برداشت عمــومی و کلیشـه‌ای که امــروز نسبت‌ به مکــانی مبهم و جنجالی به‌نام حرم‌ســرا در دربار شاهــان ایــرانی وجود دارد، تصویــری مخدوش و جنسیت‌زده است که در بافت فرهنـگی اروپایی ساخته‌شده و منعکس‌کننده انگــاره ذهنی اروپاییان درباره‌ی این مکان است که از منظــر آنان نمود استبداد و بربریت شرقی است. می‌توان ادعا کرد تصــویر نادرست و اغراق‌آمیــزی که از حرم‌ســرا در دربارهای ایــرانی در اذهان جهانی شکل‌گرفته است، ریشه در تفکــرات خشک و رادیـکال برخی غربی‌های ایــران ستیز دارد که تا امروز نیز تداوم داشته است. این ادعا هرگــز به‌ معنای دفــاع از موجودیت فضایی به نام حرم‌ســرا نیست؛ چه اگر با نگاهی انتقــادی به آن نگریسته شود، کژکارکــردها و کنش‌های غیــراخلاقی نیز در آن وجود دارد. حتی این ادعا به‌معنای تأیید سبک زندگی زنــان در این مکان نیست. اما می‌توان از زاویه دیگری به آن نگـــاه کرد و با در نظر گرفتن شرایط سیــاسی و اجتماعی هر دوره کارکردهای احتمالاً سودمند آن را نیز بازیابی کرد. برشی از کتاب تاریخ اجتماعی زنان در عصر قاجار، مقاله‌ی «نهاد شبستان در عصر قاجار» مسـ‌تــ‌ورهــ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah
||| مسـ‌تــ‌ورهــ | بشــری دلریــش در سال ۱۲۶۹ هـ.ش ناصرالدین‌شاه قاجــار و درباریان وقت، امتیــاز دخانیات در تمام مملکت را به ماژور تالبوت واگـذار کردند. در ازای این تعهــدات سنگین شــرکت مذکور نیز متعهد گردید تا ضمن پرداخت ۱۵ هزار لیره، ســالانه یک‌چهارم از ســود خود را به ایــران بپردازد. درپی عقد این معـاهده انگیزه‌های متفاوتی، قشـرهای مختلف مردم را به رهبــری روحانیت بر ضد این امتیــاز برمی‌انگیزد و طی آن، اولین حرکت مــردمی و مذهبی بر ضد سیاست‌های خائنــانه دربار ناصــری مجال ظهــور عینی می‌یابد. زنان نیز از آغــاز تا پایان این مبــارزه، فعالانه در صحنه‌های مختلف حضور داشتند. به‌گونه‌ای که وقتی خبــر می‌رسد شــاه به میــرزای آشتیانی اتمام حجت کرده‌است که یا باید در ملأ عام قلیــان بکشد و یا از ایــران خارج شود و به عتبات برود، زنــان پیشاپیش مــردان به اعتــراض علیه حکومت می‌پردازند. انبوه زنــان در سنگلج (محل استقرار میرزای آشتیانی) جمع می‌شوند و ضمن اعلام حمایت از استمــرار مبارزه، بدون حمایتی ازسوی مردان، اقدام به بستن بــازار می‌کنند. آنان در این کار آن‌چنان دقت و وسواسی به خرج می‌دهند که بنا به گفته‌ای، «هر دکــان را گشوده دیدند، خواهی نخواهی بستند. تا به‌جایی که در تمامی بــازار شهر به این عظمت، یک باب دکان دیگر گشــوده نماند.» برشی از کتاب «زن در دوره قاجار» مسـ‌تــ‌ورهــ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah
امام هــادی‌علیه‌الســلام: اُذکُــر حَسَـراتِ التَّفریطِ بِأَخذِ تَقدیمِ الحَـــزمِ «به‌جای حسـرت و انــدوه بــرای عدم‌ موفقیت‌های گذشتـه، با گــرفتن تصمیم و اراده‌ی قـــوی جبــران کن.» میـــزان الحکمـــه، ج ۷، ص ۴۵۴ ولادت اســوه طهـــارت و پیشــوای هدایت، امام هادی(ع) تهنیت باد.🌸🌸🌸 مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah
#گزارش_تصویری #روز_اول 🔰دوره جامع مستوره(۲) دوشنبه، ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ #عصر_زنان #مدرسه_فکرت #دانشگاه_باقرالعلوم‌ #پژوهشکده_باقرالعلوم ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah