eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4هزار دنبال‌کننده
706 عکس
195 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 اتمام جنگ‌های صلیبی و آغاز دین‌زدایی در اروپا 🔻پایانِ جنگ‌های صلیبی به معنای آغاز دین‌زدایی در اروپاست. اگر جنگ‌های صلیبی جنگ‌هایی بود که با انگیزهٔ دینی صورت گرفت و اگر کلیسای کاتولیک در این جنگها نقش آفرین بود، چرا بعد از جنگ‌های صلیبی مسیحیت در اروپا تضعیف شد؟ چرا تقویت نشد؟ 🔻پس از جنگ‌های صلیبی از دو طرف به کلیسا و مسیحیت حمله شد؛ یکی از درون و دیگری از برون! حمله از درون: چنین بود که مثلا ازدواج کشیش‌ها تحریم شد و نباید ازدواج می‌کردند یا اینکه یک نوع فتواهایی از کلیسا گرفته شد علیه علم، تحت عنوان تشبه به کفار و منظور از کفار، مسلمین بودند. خودِ مخالفت با ذاتِ علم یک نقطه ضعف بزرگ برای کلیسا شد که از همین‌جا به او حمله کنند. هر نقطه ضعفی که در کلیسا وجود داشت را بزرگ کردند، چه مسائل اخلاقی که طبیعتا در این شرایط پیش می‌آمد، چه مسائل مالی. حمله از برون: در دوران رنسانس شروع کردند به نقاشی کردن مقدسات مسیحیت به بدترین شکل ممکن! مثلا حضرت مریم را کشیدند با سینۀ باز، حضرت عیسی را نقاشی کردند، لخت مادرزاد، در حالی که حضرت عیسی و مریم کیستی‌شان مقدس است نه چیستی‌شان. 🔻زمانی که اسلام وارد اروپای جنوب غربی شد، یعنی شبه جزیرۀ ایبری، همان موقع دو اروپا داشتیم؛ ۱. اروپای متمدن ۲. اروپای بربر یا جنگل نشین. این جریانِ دین‌زدایی و ایمان‌زدایی که در اروپا بعد از جنگ‌های صلیبی آغاز شده بود، در اروپای بربر پیشرفت بیشتر و در اروپای متمدن پیشرفت کمتری داشت. یعنی کاتولیک‌ها در روم کاملا پیروز شدند، در آلمان میان ژرمن‌ها تا حدودی موفق شدند و نیز در میان فرانکها موفق بودند اما در میان ساکسون‌ها، اینگل‌ها، وایکینگ‌ها و قبایل اروپای بربر موفقیت چندانی نداشتند. الان هم اروپای بربر پروتستان هستند و اروپای متمدن، کاتولیک. به هرحال این جریان دین‌زدایی به مرور پس از جنگ‌های صلیبی توانست در اروپا حاکم شود. امویــان در اروپـا / دکتر محمدحسن ▫️برشے‌‌ از جلسه پنجم ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ـــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
💢 انقـلاب صنعتی، تحول در جهـان و انتظــار انقــلاب : پیدایش انقــلاب صنعتی و تحولات مــادر 🔻اگر چنانچه اتفاقاتِ شبه‌جزیرهٔ ایبــری نبود، باز هم انقلاب صنعتی رخ می‌داد، اما نه اینکه انقلاب صنعتی خارج از حوزهٔ تمدن اسلامی صورت بگیرد زیرا تمام زمینه‌های انقلاب صنعتی در داخلِ تمدن اسلامی فراهم شده بود. 🔻یکی از نتایج اینکه گفته می‌شد دین را کنار بگذارید و فقط روی ماده متمرکز شوید و جستجوی حقیقت را فقط در عالم طبیعت دنبال کتید، پیشــرفت در علوم مادی بود. دانشمندان به این جهت از این تحولات استقبال می‌کردند که در جستجوی حقیقت بودند اما اُمرای سکولار در جستجوی بسط قدرت بودند و به همین جهت از تحولات مذکور استقبال می‌کردند. این دو استقبال که روی هم جمع شد، انقلاب صنعتی شکل گرفت. البته الان از نظر تاریخچهٔ انقلاب صنعتی ادعا این است که از ایالت شیفیل شروع شد، دهکده‌ای هم آنجا وجود دارد که اسم آن‌ را دهکده انقلاب صنعتی گذاشته‌اند. 🔻انقلاب صنعتی که آغاز شد یک سلسله «تحولاتِ مادر» داشت و یک سلسله «تحولات ملازم». تحول مادر تحولی است که برای آن برنامه‌ریزی می‌شود و تحول ملازم آن تحولی است که برای آن برنامه‌ریزی نشده است. 🔻«تحولاتِ مادر» ناشی از انقلاب صنعتی ۱. بنــای بهشت مدرنیــته ۲. ساخت جهــان سکــولار ۳. ایجاد انســان سکــولار ۴. فتح بــازارهای جهــانی امویــان در اروپـا / دکتر محمدحسن ▫️برشے‌‌ از جلسه ششم ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ـــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
💢 انقلاب صنعتی ، تحول در جهان و انتظار انقلاب ✅ بخش دوم: تحولات ملازم انقلاب صنعتی و انتظار جهان برای انقلاب تحول ملازم آن تحولی است که برای آن برنامه‌ریزی نشده است ۱. لغو برده‌داری: ماشین اختراع نشد که خدمتی بشود به برده‌ها ولی ماشین برده‌داری را لغو کرد. ۲. تعمیم آموزش: قبل از انقلاب صنعتی آموزش خاصِ اشراف بود و قیمت کتاب‌ها نیز بسیار بالا بود اما با انقلاب صنعتی کتاب وارد زندگی توده مردم شد و آموزش آسان گشت. ۳. تعمیم سیاست: با اختراع ماشین چاپ و چاپِ انواع فصلنامه، ماهنامه و روزنامه، اخبار وارد کوچه و خیابان شد. ۴. گسترش طبقه متوسط شهری: به تدریج طبقه‌ای رشد کرد که نه آن قدر بی‌درد بود که به فکر درد جامعه نباشد و نه آن قدر دردمند که جز دردهای خودش چیزی را نشناسد. ۵. تضعیف تعصبات دینی: سکولاریسم سوار بر امواج تکنولوژی در مقیاس جهانی، تعصبات دینی را تضعیف کرد. ۶. تقویت خرد جمعی ۷. ارتقاء پایگاه اجتماعی زنان ۸. ارتقای نظری حقوق بشر ۹. فرهنگ جهانی ۱۰. پیدایش جهان‌شهر و ساز و کارهای دولت جهانی ۱۱. پیدایش سازمان‌های جهانی ۱۲. پیدایش چرخه‌های تصمیم‌گیری بین‌المللی ۱۳. افزایش آمیزش نژادها و افزایش نژاد گونۀ تمدن اسلامی ۱۴. حذف جغرافیا در نظام اداری ۱۵. سیستم ارتباطات بین المللی ۱۶. جهانی شدن و مسئله شمال و جنوب ۱۷. بت‌شکنی و پیدایش زمینۀ مناسب برای خداشناسی ۱۸. مسئولیت جهانی 🔻شش انقلاب و شعار لا إله إلّا الله پیش از انقلاب جهانی، شش انقلاب رخ داده است که این شش انقلاب یک «لا إله إلّا الله» را در تاریخ نوشته‌اند؛ انقلاب مشروطه انگلیس، انقلاب آمریکا، انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه، انقلاب چین و انقلاب اسلامی ایران. از این 6 انقلاب، 5 انقلابِ انگلیس، آمریکا، فرانسه، روسیه و چین گفتند «لا إلهَ» و ششمین انقلاب که انقلاب اسلامی ایران است گفته «إلا الله»! بدین شکل یک «لا إله إلّا الله» از گلوی 6 انقلاب در دنیا منتشر شده است. اکنون دنیا متوجه شده که فراطبیعت یک واقعیت است و آن خدایی که ما آنها را آفریده بودیم باید شکسته شوند. 🔻انتظار انقلاب در جهان من حیث المجموع شرایط به این سمت رفته است که از همه نظر زمینه‌های یک انقلاب جهانی در حال آماده شدن است. اما این انقلاب جبراً اتفاق نمی‌افتد زیرا هیچ چیزی در تاریخ جبری نیست. این بستگی دارد که علمای دنیا، روشنفکران دنیا و آزادی خواهان دنیا چگونه از این فرصت استفاده کنند. در این میان مسئولیت شیعیان سنگین است و در میان شیعیان مسئولیت علمای شیعه و روشنفکرانِ شیعه‌ای که آزاده باشند، یعنی ذهنشان اسیرِ تئوری‌های القایی نباشد، خیلی سنگینی‌تر است. به شرط عمل کردن به این مسئولیت سنگین، امکانِ انقلاب جهانی وجود دارد. زمینه‌های انقلاب جهانی به وجود آمده است. امویــان در اروپـا / دکتر محمدحسن ▫️برشے‌‌ از جلسه ششم ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ـــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
سالــروز رحلت رحمت «صلی‌الله علیه و آله» و شهادت «علیه السلام» تسلیت بــاد. (ص): «طوبی لِمَن مَنَعَهُ عَیبُهُ عَن عُیوبِ المُؤمِنینَ مِن إخوانِهِ» | خوشـا به‌حال آنکـه خودش، او را از پرداختن به عیب‌های برادران مؤمنش باز دارد. بحارالأنوار: ج ۷۷، ص ۱۲۶، ح ۳۲ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ـــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
با سلام خدمتِ همراهـان عزیز مدرسه نگــاه آغاز و شروع سال تحصیلی جدید رو به همگی تبریک می‌گیم‌. 🌸🌸 امیدواریم با شروع این فصل با عزم و همت بیشتر، فصلی نو، روبه پیش و پر از موفقیت براتون رقم بخوره. این خبر رو هم بدیم که به امید خدا و همراهی شما عزیزان، برنامه‌های مدرسه، بزودی آغاز خواهد شد. با ما همــراه باشید ... ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔️ @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| رُنِسـانْسِ شَهْــرے‌‌ٖ دَر ایـٖرانْ | تحلیل چندوجهی «شهـر معاصـر ایـرانی» در نسبت با «سبک‌زندگی ایرانی اسـلامی» مدرس: دکتـر محمدمنان رئیسی دانشیار دانشگاه قم و مدیر پژوهشکده معماری و شهرسازی اسلامی 🎴شیوه برگزاری: حضورے‌‌ | مجازے‌‌ تعدادجلسات: ۵ جلسه، ۹۰ دقیقه‌ای شروع: سه‌شنبه؛ ۱۸ مهرماه زمان: یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها، ساعت ۱۶ همراه با اعطاے‌‌ گواهی پایان دوره مشترک از طرف: قطب علمے‌‌ معمارے‌‌ اسلامے‌‌(دانشگاه علم و صنعت) و پژوهشکده معمارے‌‌ و شهرسازے‌‌ اسلامے‌‌(دانشگاه قم) لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/ronesans-shahri/ 🎁 پیش از ثبت‌نام را ببینید. مشاهده تخفیف‌ها ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«شهر معاصر ایرانی»، علی‌رغم پیشینه تاریخی خود در ترسیم کالبــد شهری در نسبت با امر دینی، به فضایی برای پیشبرد ایده‌ی سکولاریزم تبدیل شده است و ما با سکولاریزمی شهری در ایران مواجهیم. بی‌تردید مقدمه‌ی رهایی از این وضعیت که محصول غفلت جریان انقلابی از مسأله‌ی «شهر» و ناتوانی در تبدیل ایده‌ی اجتماعی خود به فضای اجتماعی است، شناخت «فضا» و خودآگاهی نسبت به وجوه نفوذ و شکل‌گیری «امر سکولار» در ساخت شهر معاصر ایران است. | رُنِسـانْسِ شَهْــرے‌‌ٖ دَر ایٖـرانْ | تحلیل چندوجهی «شهـر معاصـر ایـرانی» در نسبت با سبک‌زندگی ایرانی اسـلامی مدرس: دکتـر محمدمنان رئیسی رئیس سابق مرکزمطالعات‌وبرنامه‌ریزی شهر تهران لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/ronesans-shahri/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
🔰 وَ اعتَصِمـوا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًــا در اعتصـام به حبل‌الله، می‌توان تک‌تک به حبل‌الله اعتصـام پیدا کرد، این را اســلام توصیه نمی‌کند؛ وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا؛ همه با هم به حبل الهی تمسّـک کنید، با هم باشید.| رهبرانقلاب ۱۳۷۲/۱۰/۲۷ میــلاد با سعـادت پیــامبر اکــرم(ص) و امام جعفر صــادق(علیه‌السلام) گــرامی باد.🌸🌸🌸 ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
🌐 نسخه جدید سـایت مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ رونمایے‌‌ شد. همــراهان گــرامی مدرسـه نگـاه می‌توانند با مراجعه به سـایت مدرسه، دوره‌ها و محصولات آمـوزشی پیشین را دریافت کنند و در جریان آخرین برنامه‌ها و تولیـدات رسانه‌ای قرار بگیرند. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعالَمِينَ‌ ... و هستی سـراسـر خندید و روشـن شد. 🎁 هدیه ویــژه مدرسه نگــاه به مناسبت میلاد پیـــامبر(ص) را از اینجا دریافت کنید. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
🎁🎁🎁 اگر تصمیم به شرکت در دوره را دارید، می‌توانید با تخفیف عیدانه در این دوره ثبت‌نام نمایید. اولویت با عزیزانی است(۱۰ نفر اول) که سریعتر از این کد استفاده کنند.‌ کد ۸۰٪ تخفیف عیدانه: Rasul_negah
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| سِکُولاریٖسـمْ دَر بٰافْتِ شَهـْـری محمدمنان رئیسی: انقلاب اســلامی هنوز وارد عرصه معمــاری و شهرســازی نشده است! 🔻درسگفتار | رُنِسـانْسِ شَهْــرے‌‌ٖ دَر ایٖـرانْ | لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/producگt/ronesans-shahri/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
| رُنِسـانْسِ شَهْــرے‌‌ٖ دَر ایٖـرانْ | تحلیل چندوجهی «شهـر معاصـر ایـرانی» در نسبت با سبک‌زندگی ایرانی اسـلامی لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/ronesans-shahri/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت‌الله‌شهیدصدر: مسـأله‌ای که امـروزه در جهــان، فکــر انسانی را به خود مشغول کرده و عمیقاً به واقعیت زندگی او مربوط است، مسأله‌ی «نظــام اجتماعی» است. واقعیت این است که احساس انسـان معاصر از این مشکل اجتمــاعی، شدیدتر از احساس انسان به آن در تمامی دوران تاریخ گذشته است. انسـان امـروزی دریافته که خود، پدیدآورنده‌ی این مشکل است. بدیهی است که وقتی انســان بــاور کرد این روابط، یکی از مظاهر رفتاری است که خود او آن را انتخاب کرده است و اراده‌اش را در آن زمینه از دست نداده است، مشکل اجتمـاعی در او به‌جای تلخیِ تسلیم‌شدن، تلخی‌ای انقلابی خواهد نشاند. |انسـان معاصـر و مشکل نظـام اجتمـاعی| بازخوانی مقاله «الانسان المعاصر والمشكلة الإجتماعية» از مجموعه «المدرسة الإسلامية» مدرس: حجت‌الاسلام‌ سید امیـد مؤذنی معاون پژوهشی پژوهشگاه تخصصی شهید صدر(ره) 🎴شیوه برگزاری: حضورے‌‌ | مجازے‌‌ تعدادجلسات: ۴ جلسه، ۶۰ دقیقه‌ای زمان: چهارشنبه‌ها؛ ۲۶ مهر و ۳ آبان، ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/modern-man/ 🎁 پیش از ثبت‌نام را ببینید. مشاهده تخفیف‌ها ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir