eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4هزار دنبال‌کننده
706 عکس
198 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت‌الله‌شهیدصدر: مسأله‌ای که امروزه در جهــان، فکــر انسانی را به خود مشغول کرده و عمیقاً به واقعیت زندگی او مربوط است، مسأله‌ی نظام اجتماعی است. واقعیت این است که احساس انسـان معاصر از این مشکل اجتماعی، شدیدتر از احساس انسان به آن در تمامی دوران تاریخ گذشته است. انسـان امـروزی دریافته که خود، پدید آورنده این مشکل است. بدیهی است که وقتی انسان بــاور کرد این روابط، یکی از مظاهر رفتاری است که خود او آن را انتخاب کرده است و اراده‌اش را در آن زمینه از دست نداده است، مشکل اجتمـاعی در او به‌جای تلخیِ تسلیم‌شدن، تلخی‌ای انقلابی خواهد نشاند. لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/modern-man/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
چرا به سراغ بازخوانی کتاب «مکتب اسلام» رفته‌ایم؟ وقتی نام شهید محمد‌باقر صدر(ره) به میان می‌آید، بی‌اختیار ذهن‌مان به سمت ” اقتصادنا ” و ” فلسفتنا “ می‌رود و شناخت چندانی از دیگر آثار این نابغه‌ی جهان تشیع در حافظه‌ی علمی ما یافت نمی‌شود، غافل از این‌که ایشان بعد از نگارش ” اقتصادنا ” و ” فلسفتنا ” متوجه ضرورتی جدید می‌شوند: «ما از آغاز، علی‌رغم استقبال بی‌نظیری که از مجموعه‌ی اقتصادنا و فلسفتنا شد، تا جایی که نسخه های چاپ شده کتاب فلسفتنا در طول تقریبا چند هفته به پایان رسید؛ به میزان تفاوت بین سطح عالی اندیشه اسلامی و واقعیت اندیشه‌ای که به طور عموم در جوامع‌مان وجود دارد، پی بردیم. این تفاوت سطح به قدری است که بسیاری از مردم توان درک آن سطح عالی را مگر با بذل تلاشی زیاد ندارند. بنابراین لازم بود که حلقه‌های متوسطی که در طی آن خوانده به‌تدریج رشد کند و بتواند سطح عالی را نیز در یابد، نگاشته شود. این‌جا بود که اندیشه‌ی ” مکتب اسلام “ شکل گرفت، یعنی تلاشی در جهت ارائه اندیشه اسلامی در سطح آکادمیک و به‌مثابه‌ی حلقه‌هایی سلسله‌وار و در راستای کتاب‌های اقتصادنا و فلسفتنا.» ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
|❓خسارت اقتصـادی ناشی از این نوع شهرسـازی چقدر است؟! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
| عَلیهِ وَضْعِ سکِـولاٰرْ | مسأله‌های «ایمـان» در جامعه کنونی ایـران در گفت‌وگو با چارلز تیلور لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/secular/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
18.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 ما سکولار شدگی را حس نمی‌کنیم! آنچه که منتقدین ما علیه سکـولاریسم مطرح می‌کنند با سکولاریسمی که در خیابــان‌های ما تجربه می‌شود، متفاوت است. | عَلیــهِ وَضْعِ سِـکولاٰرْ | مسأله‌های «ایمـان» در جامعه کنونی ایـــران در گفت‌وگو با چارلز تیــلور با ارائه حجت‌الاسلام دکتـر حبیب‌الله بابایی دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیر گروه مطالعات فرهنگی تمدنی دانشگاه باقرالعلوم(ع) لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/secular/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
در حال برگزاری ... جلسه سوم دوره رنسانس شهری در ایران استاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جستار از فرم‌های محبوب نوشتار امروز است و در مقایسه با قالب‌های شناخته‌شده‌ای که دیگر مویی سپید کرده‌اند، یک قالب نوظهور محسوب می‌شود. جستار منعکس کننده‌ی تجربه ی فرد از جهان است؛ فردی که مثل همه ی آدم‌های دیگر، نه همه چیز را می‌داند و نه همه‌کس را می‌شناسد. جستارنویس با پرسه‌زدن در مرزهای هنــر و اندیشـه با اعتقاد به اینکه این پرسه‌زدن‌های در ظاهر بی‌هدف، اصلی‌ترین هدف‌ها را خواهد یافت، به نور انداختن‌های متعدّد در مسیر پرسه‌هایش می‌پردازد و با پیمودن این راه، تجربۀ خود را به انحای مختلف برای دیگران روایت می‌کند. جستارنویس از دل این نقش در تاریخ مانا خواهد شد، تاریخی که گاهی خواندن آن از عهدۀ انسان‌های معمولی برنمی‌آید و نیازمند پرسه‌زنانی با چشم‌های عقابی است. | جُسْتار‌ نِویسی | چگونه متـن تخصصی خود را سـاده و روان بنویسیم؟ مدرس: اسماعیل جلالی 🎴شیوه برگزاری: حضورے‌‌ | مجازے‌‌ تعدادجلسات: ۸ جلسه، ۱۲۰ دقیقه‌ای شروع: پنج‌شنبه، ۴ آبان‌ماه زمان برگزاری: پنج‌شنبه‌ها، ساعت ۱۵:۳۰ لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/jostar-nevisi/ 🎁 پیش از ثبت‌نام را ببینید. مشاهده تخفیف‌ها ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
🌘 إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ حمله تروریستی و وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان در غزه قهرمان را محکوم و شهادت مردم مظلوم فلسطین را تسلیت عرض می‌نمائیم. «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُكِّرَ بِآياتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْها إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ» به اطلاع می‌رساند، برنامه‌های امروز مدرسه جهت ابراز هم‌دردی با مردم مظلوم فلسطین تعطیل می‌باشد. مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«انا من المجرمین منتقمون» بالاتـر از سیاهی هم رنگی است، آن هم سرخی خون شهیـد است که روی زمیـن می‌ریزد. مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
تاریخ برگزاری اشتباه اعلام شده بود که تصحیح شد. شروع برگزاری کارگاه ۴ آبان است.
34.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ما به امتداد سکولاریسم در مقوله‌ی مرگ، فلسفه‌ حیات و معنای زندگی توجه نکردیم! | عَلیــهِ وَضْعِ سِـکـولاٰرْ | مسأله‌های «ایمـان» در جامعه کنونی ایـــران در گفت‌وگو با چارلز تیــلور لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/secular/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
35.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔻دنیای غرب ذاتا سکولار بود! | عَلیــهِ وَضْعِ سِـکـولاٰرْ | مسأله‌های «ایمـان» در جامعه کنونی ایـــران در گفت‌وگو با چارلز تیــلور لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/secular/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
در کارگاه جستارنویسی، چه می‌آموزیم؟ 🔻 ما قصد داریم ابتدا بصورت آزمایشی کنار هم مواجهه‌ای جدّی و پُر کشش را در ۸ جلسه مزمزه کنیم و در صورتی که این چشیدن به مذاق مخاطبان خوش نشست، آن را تا جایی که امکان داشت، امتداد بخشیم و آثارش را به نظاره نشینیم. 🔻در این کارگاه ۸ جلسه‌ای با هم دربارۀ مبانی، زیرساخت‌ها، چیستی، ضرورت و عناصر جستار سخن خواهیم گفت. بیش از ۲۰ نوشتار را خواهیم خواند و درباره‌اش در جلسات بحث خواهیم کرد و به برخی فیلم‌ها و سریال‌ها سرک خواهیم کشید. 🔻همۀ این تلاش‌ها که عرق روح‌مان را بر میزهای نشسته در جلسات، نمایش خواهد داد، برای این است که آماده شویم تا در یک کارورزی و جستجوی آفرینشگرانه، تولّد جستاری از همۀ اعضای شرکت‌کننده در این دوره را با چشمان‌مان شاهد باشیم و بخوانیم. 🔻 هدف اصلی ما در این دوره این است که شرکت‌کنندگان در هر سطح و با هر میزان توانایی نوشتن، حداقل یک جستار در پایان دوره نوشته باشند و اگر بازخوردهای دوره و روند اجرایی به خوبی پیش رفت، با گزینش و علاقۀ شرکت‌کنندگان بتوانیم یک دورۀ یک ساله با محوریّت تولید جستارهای کنشگرانه را طراحی کنیم و شاهد باشیم.  ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
یادآورے با توجه به تعطیلی برنامه‌های مدرسه در چهارشنبه‌ی هفته قبل، جلسه اول و دوم درسگفتـار «بازخوانی کتاب مکتب اسلام» اثر شهید آیت‌الله محمد باقر صدر(ره)، چهارشنبه؛ ۳ آبان برگزار خواهد شد. لذا عزیزانی که تمایل به شرکت در این برنامه را دارند، همچنان امکان ثبت‌نام برایشان فراهم است.
در حال برگزاری ... جلسه چهارم دوره رنسانس شهری در ایران استاد
در کارگاه جستارنویسی، چه می‌آموزیم؟(۲) 🔻در این کارگاه ما شما را با دنیای جستارنویسی(sa writing) آشنا می‌کنیم. اینکه چطور بتوانیم مشاهدات و افکارمان را به‌دور از استدلال‌های انتزاعی و خشک، بی‌تکلف و با بیانی زیبا و دلپذیر ارائه کنیم. 🔻این فرم نوشتاری، در حقیقت یک نوشته غیر داستانی محسوب می‌شود که در آن نویسنده از دیدگاه‌های مختلف بهره می‌گیرد و در قالبی محکم، زیبا و روان افکار خودش را روی کاغذ می‌آورد. از ویژگی‌های این فرم نوشتاری این است که مخاطب تخصصی هم با خواندن آن احساس نمی‌کند با متنی سطحی مواجه است. 🔻«جستار» در حقیقت نوع خاصی از کنش‌گری است چرا که در جستار برخلاف سایر فرم‌های نوشتاری که عمدتا توصیفی از پدیدارهای اطراف ارائه می‌دهند، نوعی اعلام موضع ما نسبت به آن‌هاست. جستارنویسی کمک می‌کند تا اگر حرف حسابی داریم یا موضعی نسبت به اتفاقات پیرامون‌مان داریم، بهتر بتوانیم آن را آشکار کنیم. 🔻بنابراین اگر به حوزه‌های اجتماعی علاقه دارید و بواسطه‌ی مطالعات‌ و تأملات‌ پیشین‌تان در این زمینه، احساس می‌کنید ایده یا حرف حسابی دارید که ناتوان در ارائه آن هستید یا نمی‌توانید بی‌تکلف آن را به گوش مخاطب برسانید، این کارگاه به شما کمک خواهد کرد.
چرا در درسگفتار «علیــه وضــع سکــولار» شرکت کنیم؟ ✍ بخش اول 🔻 ایمانی مردّد تیلور در عصر سکولار توصیفی از عصر ما می‌دهد که نشان می‌دهد اکثرمان در فضایی زندگی می‌کنیم که میان دو تیغۀ قیچی گرفتار آمده‌ایم؛ جایی که هم لاأدری‌گری و هم تدیُّنِ ما متقابلاً دست از سر یکدیگر بر نمی‌دارند و یکدیگر را پریشان می‌سازند. جولین بارنز در رمانِ چیزی برای ترسیدن وجود ندارد میگوید: من به خدا اعتقاد ندارم اما جای خالی‌اش را حس می‌کنم. 🔻 زندگی در عصر سکولار پرسش هایی مانند «ما ایرانیان چقدر سکولار هستیم؟» «جامعه ایران چه مقدار سکولار شده است؟» «آیا سکولاریسم در زندگیِ فردی ما تأثیرگذار است؟» «آیا واقعا سکولاریسم از اختلافات جلوگیری می‌کند؟» همگی محتاج آن هستند که بتوانیم به پرسشِ سکولار کیست و سکولاریسم چیست پاسخ دهیم و این پاسخها تنها زمانی مفید هستند که بتوانیم سکولارشدگی را در زندگی حس کنیم. تانیا لورمانِ انسان شناس در کتاب وقتی خدا جواب میدهد میپرسد «اگر میشد به خدا اعتقاد داشت، چرا نباید چنین اعتقادی می داشتیم؟» ولی اعتراف می‌کند که «اعتقاد به خدا باید سخت و دشوار باشد». زندگی در عصر سکولار یعنی سکونت در همین فضا و تنش. لوازم و اقتضائات چنین تنشی برای مؤمنانِ حاضر در عصر سکولار چیست؟ چگونه متوجه دشواریِ باور و اعتقاد می‌شویم و آنرا تصدیق می‌کنیم؟ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
چرا در درسگفتار «علیــه وضــع سکــولار» شرکت کنیم؟ ✍ بخش دوم 🔻 تیلور برای حس کردن وضع سکولار شدهٔ زندگی‌مان چه راهی را برمی‌گزیند؟ او می‌گوید تغییری که من سعی در تبیین و ردیابی آن دارم این است که ما را از جامعه‌ای که در آن بی‌ایمانی به خدا تقریبا غیرممکن بود به جامعه‌ای رهنمون می‌شود که در آن، ایمان حتی برای پایدارترین مؤمنان، یک امکان انسانی میان دیگر امکانات است. ممکن است من رها کردن ایمان خود را تصور ناشدنی فرض کنم، اما افراد دیگری هستند که احتمالا شامل افرادی بسیار نزدیک به من هم باشند که اعتقادی لااقل به خدا یا امر استعلایی ندارند و شیوۀ زندگی آنها را در کمال صداقت نمی‌توانم به راحتی منحط، کورکورانه یا بی‌ارزش تلقی کنم. باور به خدا دیگر بدیهی نیست. جایگزین‌هایی وجود دارند و این احتمالا بدان معناست که لااقل در برخی محافل ممکن است ایستادن بر سر ایمان خویش مشکل باشد. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir