eitaa logo
مدرسه اقتصاد
811 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
950 ویدیو
195 فایل
اینجا محلی‌است برای اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها، درسگفتار، صوت، کلیپ،فیلم، سخنرانی اساتید و جزوات اقتصادی،برای رشد و پیشرفت مردم و کشور درعرصه اقتصاد و سبک زندگی‌اقتصادی سالم ذیل تمدن جهانی اسلام.منتظرنظرات شمادر: http://eitaa.com/joinchat/715718678C6b9ae86a0b
مشاهده در ایتا
دانلود
💥👈نقدی بر رویکرد‌ ، و مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی؛ با تأکید بر سخنان اخیر ایشان (بخش سوم) ♦️این نوشتار پاسخ به سؤالات سیاسی مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در دو کلیپ منتشر شده ایشان است: ✅تحلیل سیاسی 🔷🔹 آقای مولوی عبدالحمید مدعی شده است که اهل سنت ایران به تمامی حقوق خود دست نیافته‌اند؛ در حالی که این ادعا بر خلاف واقعیت موجود در کشور است. خدمات جمهوری اسلامی ایران به اهل سنت نسبت به قبل از انقلاب قابل‌شمارش نیست. 🔶🔸طبق قانون اساسی، اهل سنت بسان دیگر شهروندان از حقوق یکسانی برخوردارند و هیچ‌گونه تبعیضی از سوی حاکمیت رخ نداده است؛ جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های متفاوت، خدمات ارزنده‌ای به اهل سنت در کشور داشته و بسیاری از نخبگان و فرهیختگان اهل سنت به این خدمات اعتراف دارند و خود را مدیون انقلاب می‌دانند؛ ♦️🔻 در حالی که آقای عبدالحمید به‌صورت طلبکارانه و بر اساس اغراض، تمایلات شخصی و سیاسی خود و با مطرح کردن دوگانه شیعه و سنی به دنبال اهداف حزبی خود است؛ در حالی که بسیاری از فرهیختگان اهل سنت در مناصب کلان و خرد کشور مسئولیت‌های متفاوتی دارند و خود را خادم نظام می‌دانند و به دور از دوگانه شیعه و سنی به‌دنبال خدمت هستند ولی آقای اسماعیل‌زهی تعصب مذهبی را به مطالبه‌گری خود اضافه می‌کند که این امر بر خلاف امنیت ملی است. 🔷🔹 آن‌قدر خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به اهل سنت فراوان است که بیان همه از عهده این مقاله خارج است و نیازمند تدوین ده‌ها جلد است؛به گوشه‌ای از این خدمات در استان‌ سیستان‌و‌بلوچستان به‌عنوان یکی از مناطق سنی نشین اشاره خواهد شد؛ 🔰 1. خدماتی مذهبی: الف) آزادی انجام مراسم مذهبی: در حال حاضر در کشور قریب به 17000 مسجد متعلق به اهل سنت وجود دارد که بر اساس آمار، اهل سنت نسبت به شیعیان سهمی ۲ برابری از مساجد دارند که سهم مساجد اهل سنت استان سیستان‌وبلوچستان از این آمار بیش از 4000 مسجد است (1). ب) گسترش حوزه‌های علمیه استان: در استان سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب، تعداد اندکی مدرسه دینی وجود داشته است و اکنون بیش از ۲۲۰ مدرسه دینی مختص برادران فعالیت دارند و بیش از ۲۲ هزار طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند (2). 🔰 2. خدمات اقتصادی: الف) در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی در این استان خدمات شایان توجهی انجام‌شده است؛ رشد 90 درصدي بخش آموزش با ده برابر شدن تعداد مدارس در سيستان و بلوچستان نمايانگر توجه صورت گرفته به بخش آموزش است. در همین زمینه می‌توان به رشد 99 درصدي آب‌رسانی به روستاها، توسعه‌ی خدمات مخابراتی، رشد 140 درصدي تعداد بيمارستان‌ها و 96 درصدي خانه‌هاي بهداشت و هفت برابر شدن تعداد مراكز بهداشت اشاره کرد (3). ب) 50 برابر شدن طول راه‌هاي روستايي استان،چهار برابر شدن راه‌هاي آسفالته، رشد 75 درصدي ميزان صيد و صيادي، تقویت تأسیسات زیربنایی دریایی و... از ديگر خدمات ارائه‌شده در سيستان و بلوچستان مي‌باشد.اين استان بيش از 2000 پارچه آبادي دارد كه بيش از 95% درصد آن داراي برق و بيش از 85% آن داراي آب آشاميدني بهداشتي مي‌باشند (4). 🔰3. خدمات مدیریتی: الف) طبق برخی آمارها، بیش از 60% بخشداران در استان سیستان‌و‌بلوچستان و قریب به 98% اعضای شوراهای شهر و روستا در این استان از اهل سنت هستند، همچنین، تعداد قابل‌توجهی از شهرداران سنی مذهب هستند. تمامی دهیاران از میان فعالان اهل سنت منصوب‌شده‌اند و برخی فرمانداران، برخی مدیران کل و حتی معاونین استاندار از برادران اهل سنت هستند که در هیچ کشور اسلامی نظیر آن را نمی‌توان یافت(5). ب) 90% اعضای شوراهای حل اختلاف از معتمدین اهل سنت در مناطق سنی‌نشین انتخاب و توسط دادگستری استان‌ها برای آن‌ها حکم صادرشده است. فارغ‌التحصیلان حقوق اهل سنت به تعداد موردنیاز توسط قوه قضائیه انتخاب‌شده و در محاکم به‌عنوان دادیار، بازپرس و قاضی به خدمت اشتغال دارند(6). 🔰 4. خدمات امنیتی: حاکمیت توانسته به‌صورت حداکثری امنیت مرزها را برای برادران اهل سنت حفظ نماید تا آنان در سایه آرامش امنیتی، زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند؛ از سوی دیگر حضور برادران اهل سنت در نهادهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی نیز در سیستان‌وبلوچستان قابل‌توجه است؛ به‌عنوان نمونه چند هزار نفر از برادران اهل سنت در سپاه استان عضو هستند. 🔶🔸ازسوی دیگر به‌صورت متقابل، اهل سنت نیز به‌عنوان شهروند در مقابل حاکمیت وظایفی دارند که در بسیاری از امور این وظایف توسط برخی از بزرگان اهل سنت همچون مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی به‌درستی انجام‌نشده است؛ ‌به‌عنوان نمونه: 🔰1. وظایف مذهبی: با توجه به آزادی مذهبی اهل‌سنت در ایران، جریان‌های افراطی اهل سنت به‌شدت در استان سیستان‌وبلوچستان در حال فعالیتند؛ در این نوشتار به نمونه‌هایی از ترویج مکتب وهابیت توسط برخی مولوی‌ها در استان اشاره می‌شود: 👇👇 ادامه در پست بعد
👆👆 ادامه بخش سوم: 🔰1. وظایف مذهبی: با توجه به آزادی مذهبی اهل‌سنت در ایران، جریان‌های افراطی اهل سنت به‌شدت در استان سیستان‌وبلوچستان در حال فعالیتند؛ در این نوشتار به نمونه‌هایی از ترویج مکتب وهابیت توسط برخی مولوی‌ها در استان اشاره می‌شود: الف) توزیع کتب ضد شیعی به زبان فارسی چاپ کشور پاکستان. ب) تحریک بر جهاد علیه نظام بشار اسد از طریق پیوستن به گروه‌های تروریستی در افغانستان. ج) معرفی خاندان آل سعود به‌عنوان پایگاه حامی اسلام در جهان. د) ترویج عقاید وهابیت در حوزه توحید، شفاعت، استغاثه، توسل و علی‌الخصوص در قبال مواجهه با پیروان اهل‌بیت (7). 🔶🔸با توجه حجم این فعالیت‌ها، بایستی آقای عبدالحمید و دیگر بزرگان اهل سنت جلوی این جریان‌ها ایستادگی نمایند و وظیفه شهروندی خود را انجام دهند، در حالی که ایشان به‌صورت حداقلی با این جریان‌های رادیکال مقابله کرده‌اند. 🔰 2. وظایف مدیریتی: با این‌که جمهوری اسلامی ایران به‌صورت حداکثری و بر اساس حقوق شهروندی بسیاری از مناصب‌های مدیریتی سیستان‌وبلوچستان را به نخبگان اهل سنت اعطاء نموده است، آقای مولوی این‌همه خدمات را نادیده گرفته و بارها و به‌صورت کلی‌گویی مدعی است که اهل سنت به حقوق خود دست نیافته‌اند؛ در حالی که در کشورهایی همچون عربستان اقلیت شیعه به‌صورت نادر و آن‌هم در مسئولیت‌های جزء، متصدی برخی مناصب هستند! حجم بالای اعطای مدیریتی به اهل سنت در ایران اسلامی نسبت به تعامل سایر کشورهای اسلامی با اقلیت‌های خود قابل مقایسه نیست و ایشان نباید این‌همه اعطای مناصب را نادیده بگیرند. وانگهی ایران اسلامی با شعار ام‌القری جهان اسلام، تفاوتی میان اهل سنت و شیعیان در اعطای مناصب قائل نشده است. 🔰 3. وظایف اقتصادی: با توجه به حجم گستره خدمات اقتصادی حاکمیت به اهل سنت خصوصاً در استان سیستان‌وبلوچستان، به چه میزان آقای مولوی عبدالحمید و هم‌فکران او با پدیده قاچاق و پول‌شویی در این استان مبارزه کرده‌اند؟ واقعیت خارجی نشان می‌دهد که ایشان کم‌ترین مبارزه را با جریان قاچاق و پول‌شویی داشته‌اند! در حالی‌که این دو پدیده اقتصاد استان را به چالش کشانده است. 🔷🔹 با ذکر نمونه‌هایی از ضعف عملکرد برخی از بزرگان اهل سنت همچون آقای اسماعیل‌زهی در مقابل حاکمیت، این نکته آشکار می‌شود که آقای عبدالحمید و برخی دیگر از هم‌فکران او، به‌جای انجام وظایف شهروندی خود دست به فرافکنی زده و خود را طلبکار حاکمیت معرفی می‌کنند؛ در حالی که حاکمیت از این دسته از افراد طلبکار است! 🔶🔸 جناب مولوی عبدالحمید در شرایطی با منت، تهدید و طلب‌کارانه، دیگران رو به نمک‌نشناسی از خدماتش متهم می‌کند که در اظهارات خود اصلاً اشاره‌ای به این‌همه خدمات نظام به مردم شریف اهل سنت در ابعاد مختلف نمی‌کند که بماند، بسیاری از وقت‌ها با طرح اتهام ظالمانه تکراری کلیدواژه تبعیض و ظلم به اهل سنت از طرف نظام، به‌طور طبیعی عامل برانگیختن تفکر و تحریک روحیه خشن، تند، افراطی و نفرت علیه نظام در میان افراد بی‌اطلاع و فاقد تحلیل و شناخت از ترفندهای تفرقه‌انگیز دشمن و معاندین انقلاب هستند. 🔷🔹 چقدر به‌جا و لازم است به قول جناب آقای مولوی برای شفاف‌سازی، لطفاً از سوابق مبارزاتی خود و خاندان و هم‌فکران و حلقه مشاوران خود علیه رژیم پهلوی و همچنین سوابق رزمندگی حضور در جبهه و جنگ و دفاع مقدس و تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان خاندان و طلاب و هم‌فکران مدرسه علمیه تحت امر خود و مسجد تحت تولیت خود بفرمایند تا بدین طریق اول اثبات برادری شود و بعد ادعای ارث و همیشه طلبکاری؟! 🔶🔸 انصافاً انتظار است بر اساس رفتار و ادعای صادقانه به نسبت جمعیت، باید تعداد رزمنده، شهید، آزاده روحانی از مدرسه تحت مدیریت مولوی، نسبت به حوزه علمیه امام صادق (علیه‌السلام) زاهدان، بیشتر باشد؟ آیا واقعاً چنین است؟ درصورتی‌که در اعزام به جبهه محدودیت جذب برای اقوام و مذاهب نبود! 🔷🔹 لطفاً به‌جای ادعاها و طلبکاری‌های با منت و غیرواقعی، شفاف و صادقانه به مردم از سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب و افتخارات و مجاهدت‌های خودتان در دوران دفاع مقدس بفرمایید؟ جناب مولوی با چنین پیشینه و کارنامه‌ای «این تذهبون»؟! ✅پی‌نوشت‌ها 1. خبرگزاری فارس، http://fna.ir/dd6yzl 2. سلطانی، عبدالظاهر، اهل سنت ایران فرصت‌ها و چالش‌ها، سنندج، ص ۱۰۳-۱۰۴. 3. خبرگزاری تقریب، کدخبر: 401686. 4. همان. 5. همان. 6. همان. 7. سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اداره مشاوره و پاسخ. 👈💥پایان خلاصه مقاله؛ 👈💥 منتظر ارائه فایل متن کامل PDF این نوشته، نیز در ادامه باشید...
نقدی بر رویکرد‌ اجتماعی ـ کلامی ـ سیاسی مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی.pdf
323.1K
✅نقد و تحلیل منطقی و متقنی بر رویکرد‌ کلامی، اجتماعی و سیاسی مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی؛ با تأکید بر سخنان اخیر ایشان و منابع کلامی و فقهی اهل سنت/ 👈💥 متن خلاصه این مقاله در پست‌های ذیل: 🔰چکیده مقاله: eitaa.com/SchoolofEconomics/3154 🔰 نقد و تحلیل کلامی: eitaa.com/SchoolofEconomics/3155 🔰 نقد و تحلیل اجتماعی: eitaa.com/SchoolofEconomics/3156 eitaa.com/SchoolofEconomics/3157 🔰 نقد و تحلیل سیاسی: eitaa.com/SchoolofEconomics/3158 eitaa.com/SchoolofEconomics/3159 👈💥محتوای این مطلب مستدل و مستند، توسط برخی دوستان فاضل و دانشمند، در زمان معتنابهی، مورد تحقیق و مطالعه و تدوین قرار گرفته است؛ جهت معرفی آن، حتی بدون ذکر نام این کانال، هر یک از فعلان فضای مجازی و مدیران کانال‌های دوستدار ایران و اسلام که صلاح دیدند، تلاش خود را داشته باشند. به نظر می‌رسد باید برای نقد چنین مطالبی، با روحیه‌ای مردمی و جهادی وارد میدان بصیرت‌افزایی شد... .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈💥: بزرگترین‌ مالی تاریخ بشر در شرایط ویروسی! 👈جعل شش تریلیون دلار (شش هزار میلیاد دلار) بدون پشتوانه توسط آمریکا به بهانه کرونا؛ آمریکا که خود متهم به ایجاد این بحران است؛ اکنون بزرگ‌ترین بسته مالی تاریخ را به جیب و آمریکایی می‌ریزد؛ درست مانند هزار و پانصد میلیارد دلار در بحران مسکن، باور ندارید، فیلم مستند «» را ببینید... 💥 سرمایه‌دارن غالبا یهودیِ حاکم بر آمریکا که متشکل از سیزده بانک یهودی در اوایل قرن بیستم بود ()؛ چطور هم‌پیمانان و شرکت‌های همسو را پولدار می‌کنند وبه عموم مردم آمریکا و جهان ظلم می‌کنند! تنها راه‌حل، روشنگری و شکستن است... @schoolofeconomics
👈💥 نقدی بر رویکرد‌ کلامی، اجتماعی و سیاسی مولوی عبدالحمید: https://eitaa.com/SchoolofEconomics/3161
👁🗨 🔹 پس از جنگ جهانی با 🔶🔸امین‌الاسلام تهرانی نوشت: بیش از صدسال از پایان جنگ جهانی اول می‌گذرد، جنگی که یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاثیرگذار قرن بیستم بود، قربانیان فراوانی گرفت، ویرانی‌های گسترده‌ای بر جای گذاشت، نظم جهان را تغییر داد، مرزهای جغرافیایی جدید بر جای گذاشت و اقتصاد دنیای به اصطلاح مدرن را دگرگون کرد. از این جنگ که به توهم، جنگی برای پایان جنگ‌ها خوانده می‌شد، چندان نگذشته بود که جنگ جهانی دوم شروع شد تا خیلی چیزها را برای همیشه تغییر دهد؛ یکی از آن چیز‌ها «اقتصاد جهانی» بود. 🔷🔹بشری که حالا خود را مدرن می‌نامد، از آن زمان تاکنون چندان بر سر عقل نیامده و هنوز مشغول‌ کارهای گذشته خود است، اما دیگر درگیر جنگ جهانی نشده بود تا این‌که ویروس کرونای جدید یا کووید-۱۹، از راه رسید. این بار دنیای مدرن وارد یک جنگ جهانی با کرونا شده که نتایج سوء آن در شئون مختلف بشر هنوز چندان روشن نیست؛ در یادداشت پیش رو کوشش شده تا با داده‌های در دست و آن‌چه کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند تا جای ممکن پرده از آیندۀ احتمالا تاریکِ اقتصادِ جهانِ پسا-کرونا کنار زنیم. 🔶🔸صندوق بین‌المللی پول چندی پیش اعلام کرد که جهان وارد شده که بسیار بدتر از سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ است. در آن بحران، اقتصاد جهانی حدود «یک‌دهم درصد» کوچک‌تر شده بود، اما اکنون گفته می‌شود که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ در بهترین حالت ممکنش حدود «۱/۵ درصد» کوچک‌تر می‌شود که همین پیش‌بینی به حد کافی شوکه‌کننده است.... ادامه مطلب👇👇👇 kayhan.ir/fa/news/185175 @schoolofeconomics
📣 کلبه کرامت ❇️ سیر مطالعاتی کلبه کرامت در لایو اینستاگرام «حسن عباسی» 🔰 امروز ۱۹فروردین:جلسه ۸۵ جامعه ؛تدریس شده در آذر ۱۳۸۶ 🔸کرسی نظریه‌پردازی استادحسن عباسی؛دانش دکترینولوژی/علوم استراتژیک؛ برای ملاحظه، نشانی پایین را لمس کنید: 👉 instagram.com/hasanabbasi.ir می‌توانید فیلم جلسه را از کلبه کرامت، آپارات و یوتیوب کلبه کرامت، ببینید: 📹 Aparat.com/v/erQjw 📹 Youtube.com/watch?v=9jHNO_QftHA 📹 Kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/484 🌐 @Dr_abbasi 🌐 @SchoolofEconomics
🌍 🔹نشریه آمریکایی: جنگ با انصارالله 100 میلیارد دلار برای بن سلمان آب خورده است!! متن خبر:👇👇👇 kayhan.ir/fa/news/185174 🌐 @SchoolofEconomics
💥یک اقدام مردمی: ممنوعیت جمع‌آوری پول مردم توسط 🔶🔸رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: در شرایط بحرانی تنها نهاد‌های رسمی و افرادی که مجوز دارند امکان جمع‌آوری کمک‌های مردمی را دارند. 🔷🔹سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگو با میزان اظهار داشت: هنگام وقوع بحران در کشور برخی نهاد‌های رسمی از مردم می‌خواهند در صورت امکان، برای حل مشکلات کمک مالی کنند. به همین منظور نهاد‌های مختلفی مانند هلال احمر، بهزیستی یا کمیته امداد شماره حساب‌هایی برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام می‌کنند؛ 😳 اما در این میان عده‌ای دیگر که جزو نهاد‌های رسمی نیستند نیز ادعا می‌کنند قصد امدادرسانی به مردم آسیب دیده را دارند .کاظمی افزود: این افراد که معمولا شامل شخصیت‌های مشهور هنری یا ورزشی هستند، شماره حساب شخصی خود را در اختیار طرفداران قرار داده و آن‌ها را به پرداخت پول به نام کمک ترغیب می‌کنند. وی ادامه داد: هیچ فردی به جز نهاد‌های رسمی نمی‌تواند تقاضای کمک مردمی کند و پلیس این افراد را شناسایی می‌کند. kayhan.ir/fa/news/185148 🌐 @SchoolofEconomics
هدایت شده از مدرسه اقتصاد
معرفی کتب اقتصادمقاومتی-نفوذ-جهاد-2.pdf
526.2K
📢📢 ⚡️@schoolofeconomics ، ، ، و 📌 سطح‌بندی شده در چهار لایه 📌 با رده‌بندی آسان به سخت 📌 تهیه توسط جمعی از پژوهشگران حوزه و دانشگاه 💥 به مدرسه اقتصاد بپیوندید: eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
🌐 🌐 👈 تعداد شرکت‌ها و مؤسساتی که به صورت رسمی می‌سازند. 💥 ساخت این کیت‌ها و سایر لوازم بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا، به صنعت بزرگی در کشورهای جهان تبدیل شده است و ما می‌توانیم در این صنعت، سهم خوبی داشته باشیم. حجم این تولیدات در ایران بسیار بیشتر از آمارهای رسمی است. باید بتوان این ظرفیت تولیدی را حفظ کرد و محصولات بهداشتی را به سایر کشورهای نیازمند ازجمله کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای همسایه صادر کرد. باید هرچه سریعتر بازارگشایی کند. @QasdWay @SchoolofEconomics
👈💥 هم‌اکنون شبکه افق برنامه عصر👈 با حضور میهمانانی از آمریکا و اروپا و استاد میرباقری و سپس پروفسور کرمی درباره کرونا، قرنطینه و بیوتروریسم....