eitaa logo
صدای فکر
133 دنبال‌کننده
58 عکس
13 ویدیو
15 فایل
•┈•••✾•﷽•✾•••┈• ✍یادداشت های یک طلبه 🔸طلبه دروس خارج و دکترای مدرسی معارف اسلامی 💎ارتباط: @R_Shahryar 09014152797 🍃والله المستعان🍃
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ هر چند این نوع تجویزات در سنت عرفانی ما سابقه داره و فی نفسه منع شرعی هم نداره و شاید برای مریدان یک مراد مناسب و قابل توصیه باشه ولی آیا بیان این دستورات با این کیفیت خاص و از جمله اینکه گفته شود سر است! و نیز در منبر عمومی درست است؟ آیا باب انحراف، دوری از دستورات ماثور و سوء استفاده باز نمی شود؟ وقتی ما برای شب قدر دستورات مشخص و ماثور از جمله ادعیه و اذکار مشخص داریم چه نیازی است که در یک منبر عمومی، یک منقولی یا یک راز عرفانی بیان بشه؟! آیا این طور دستورات باعث شروع یک خط انحرافی نخواهد شد و مردم رو از دستورات ماثور دور نمی کند؟ آیا بهتر نیست در توصیه ها و جلسات عمومی، به جای ذکر دستورات سری! همان سفارشات حضرات معصومین(ع) رو مورد تاکید قرار داده، ترویج و توصیه کنیم؟ ناگفته نماند که ظاهرا شبیه این دستور البته با قدری اختلاف در منابع دینی وارد شده ولی بیان به این نحو و کلا عمومیت یافتن این سبک نادرست است. و البته معلوم نیست جلسه عمومی است یا خیر و رضایت گوینده از پخش این صوت هم معلوم نیست ولی در هر حال به نظر بنده نشر این صوت به جهت نکات پیش گفته نادرست است. ┏━🍃🌸🍃━┓ @sedayefakr ┗━🍃🌸🍃━┛
فرمود: خودتان را با استغفار و توبه معطر كنيد، تا بوى بد گناه شما را رسوا نكند! تعطروا بالاستغفار لا تفضحنكم روائح الذنوب. ┏━🍃🌸🍃━┓ https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4 ┗━🍃🌸🍃━┛
عفت عمومی اگر درهم شکند! ✍به باور این قلم، عفت و حیاء نه یک ارزش مهم بلکه دارای عمق و اصالتی است فراتر از همه ارزش های اجتماعی. بسیاری از ارزش های حیاتی در ابعاد فردی و اجتماعی با فرض وجود این ارزش محقق می شوند و مقدمه بسط و تحقق بسیاری از رذائل فردی و اجتماعی فقدان عنصر عفت است. این یعنی این ارزش نه در ردیف بقیه ارزش ها بلکه بالاتر از آنها است. با این توجه از یک سو و ملاحظه ی وضعیت آشفته و بلبشوهای در جریان برای عفاف و حجاب از سویی دیگر، باید گفت ما در یک پیچ تاریخی فراروی انقلاب اسلامی قرار داریم، چنانکه که اگر این هجوم برای بی عفتی، به سرعت چاره جویی و درمان نشود انقلاب را دستخوش حادثه ای بزرگ و تاریخی نموده و به دو دوران قبل و بعد تبدیل خواهد کرد. به واقع خط عفت عمومی اگر درهم شکند باید خودمان را برای زیستن در دوران جدیدی آماده کنیم. دورانی که از یک سو بازگشت به نقطه اول یعنی سامان دوباره عفت عمومی بسیار بعید است و از سویی شاهد اضمحال بسیاری از ارزش های فردی و اجتماعی و فوران ضدارزش ها خواهیم بود. جرات مندانه معتقدم در عصر فرآروی شکست حریم عفت عمومی، از اخلاق و تربیت اسلامی با تمام ساحت های آن تنها جسمی بی روح باقی خواهد ماند و همت مربیان تربیت تنها عطر آلود کردن و آزین بستن بر جسمی باطن مرده خواهد بود تا از تعفن آن رنج نکشیم. در این میان آنچه بیش از همه بهت آور است آنکه با وجود آغاز جنگ تمام عیار دشمنان حریم عفت که با هزار چهره و ترفند همراه است، شاهد سکوت علمای اعلام، فضلا و به صورت کلی مجموعه حوزه های علمیه هستیم. ┏━🍃🌸🍃━┓ https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4 ┗━🍃🌸🍃━┛
♨️دور از انتظار نبود و نیست... ✍وقتی وزارت آموزش و پرورش نه به عنوان یک وزارت خانه راهبردی، بلکه حتی در ردیف سایر وزارت خانه ها هم اهمیت نداشت و ندارد، این حجم از رفتارهای نابهنجار، شعارهای رادیکال و حرکات وقیحانه دانش آموزان نه بهت آور بلکه دور از انتظار نبود و نیست. 📍آن روزی که شاهد انتشار ویدئوهایی از همخوانی و رقاصی دانش آموزان مدارس مختلف با آهنگ مبتذل آن خواننده دسته چندم و خبرهای بعد از آن بودیم، باید به سوگ می نشستیم و عزای تربیت می گرفتیم و ملامت می کردیم که چرا از درد، سینه اندیشمندان و مربیان تعلیم و تربیت چاک چاک نمی شود. سوگمدانه اما تنها ابراز نگرانی کردیم و تمام همت برخی کنشگران به ظاهر غیر منفعل، خرج فحش به فضای مجازی شد تا وجدانشان آرام گیرد. 📍فراموش کردیم که خط نفوذ جریان ضدانقلاب در آموزش و پرورش را کاوش کنیم و چشممان را بستیم به روی این حقیقت که برخی معلمان اهلیت لازم را ندارند و یادمان رفت رویه ها را اصلاح کنیم. غفلت کردیم از اینکه فکری کنیم برای این حقیقت که کتب درسی اثر عملی در حوزه اخلاق و تربیت ندارد. ظاهرا دیگر معلمی شغل انبیای الهی نیست و اقتصاد و سیاست نه در خدمت فرهنگ بلکه اولویت اول و آخر هستند. 📍حالا اما در این چند روز شاهد حجم گسترده و بی سابقه ای از دریدگی، فحاشی و رفتارهای نابهنجار برخی دانش آموزان هستیم. دانش آموزانی که با وقاحت تمام در خیابان مانور بی حیایی می دهند و مقنعه روی سر می چرخانند. روسری آتش می زنند، حرکات جنسی به نمایش می گذارند و شعارهای رادیکال آن ور آبی سر دست می گیرند. 📍عجیب آنکه باز هم منفعلانه فقط نظاره گریم و حتی حال ابراز نگرانی کردن هم نداریم! انگار آن کومله های بی مقدار یا رفتار آن پادوهای مواجب بگیر برای کنشگری از این حجم از بی حیایی که بوی ذبح ایمان دینی می دهد مهمترند. ┏━🍃🌸🍃━┓ https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4 ┗━🍃🌸🍃━┛
فرمود: ✅سکوت زحمت عذرخواهی را کم می کند ┏━🍃🌸🍃━┓ https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4 ┗━🍃🌸🍃━┛
HOKOOMAT_Volume 27_Issue 2_Pages 37-60(2).pdf
344.7K
📚انتشار مقاله جدیدی از حقیر با عنوان "مبانی ارزش شناختی بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن کریم" 📆فصل نامه حکومت اسلامی، تابستان ۱۴۰۱ 🔗 لینک ثابت دانلود نسخه کامل مقاله: ✅http://mag.rcipt.ir/article_158212.html ─┅ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
شب یلدا.pdf
256K
🔹بحثی اخلاقی در باب "شب یلدا" 🔸سطح بحث: عمومی ┏━🍃🌸🍃━┓ @sedayefakr ┗━🍃🌸🍃━┛
انتشار این عکس ها و ذوق زدگی از این حضورها جز تناقض و خود زنی چیزی نیست. حقیقتا نقض غرض است. راهپیمایی یک ارزش مقدمی است برای بسط و تحقق ارزش های حقیقی مثل حجاب و عفاف و نه اینکه خود راهپیمایی ارزش و اصالتی داشته باشد. آقایان صدا و سیما و بزرگوران روحانی، شما دارید عفاف و حیا رو فدای حمایت از نظام می کنید؟! در حالی که ظاهرا هدف انقلاب اسلامی احیا، تحقق و رشد ارزش ها است و نه برعکس. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
بی حجاب انقلابی! پدیده جدید مدعیان فهم جنگ رسانه ای. ولی آقایان به نظر می رسد پوستین رو برعکس پوشیده اید. آنچه باید رو باشد زیر است و آنچه باید در زیر قرار بگیرد در رو قرار گرفته است. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
🔸تکلیف ما نه تضعیف است و نه حتی توجیه، بلکه تکمیل رسالت ماست. تکمیل یعنی در راهی که برای خدمت بازشده قدمی برداریم. مدیون انقلابیم... ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ در روزگاری که دانشمندان غرب یک به یک به اسلام می گروند به طوری که می توان از موجب اسلام گرایی در میان آنها سخن گفت(مشاهده کلیپ) چه شده است که دانش آموز و دانشجوی ایران اسلامی ما از نقد، طرد و رد اسلام عزیز و ارزش های متعالی آن هیچ ابایی ندارد؟! چه اتفاقی افتاده است که جوان ما بی محابا از پذیرش الحاد سخن می گوید در حالی که به قدر یک جزوه ۱۰۰صفحه ای درباره توحیدباوری و درباره اسلام عزیز مطالعه و تحقیق نداشته است. حقیقت این است که وقتی با این نوع از افراد مخصوصا دانشجویان به گفت و گو می نشینیم به معنای واقعی کلمه آنها را تحت اسارت و بنباران رسانه ها و هجمه های کذب می بینیم. امروزه رسانه ها چه ذهن ها که اسیر کرده و چه عقل هایی که به زنجیر کشیده اند و چه بلایی بزرگتر از اسارت عقل و فکر. روزگاری بت هایی از سنگ و چوب عامل اسارت ذهن ها و عقل هابودند در نتیجه انبیای الهی مامور بودند بت ها را بشکنند. امروز اما از بت های چوبی و سنگی خبری نیست اما حقیقتا فضای مجازی و رسانه ها عامل اسارت و بردگی شده است. اینستاها و تلگرام ها، من و توها و اینترنشنال ها نسخه های مدرن لات و عزی هستند. منظور من این نیست که رسانه و فضای مجازی ابزار شیطان است. نه اینها فقط ابزار هستند. من می گویم در این شرایط که سردمداران استکبار و اشرافیت لات و عزاهایی ساخته اند برای به زنجیر کشیدن و برای بردگی، نباید منفعل باشیم و نباید از کارزار در این اولویت قطعی غفلت کنیم. باید با تَبر جهادتبیین به شکستن این بت ها همت کنیم پیش از آنکه دیر شود.... ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
کار برای خدا... ✍در سیره امام سجاد(ع) آمده است: هرگاه علی بن حسین(ع) از راهی می گذشتند وقتی در میان راه کلوخی می دیدند از مرکب خویش پیاده می شدند و آن را با دست خود از وسط راه بر می داشتند و آنگاه بر مرکب خود سوار شده به راه خود ادامه می دادند*. 🔹وقتی امام سجاد(ع) با مقام سیدالساجدینی و مسئولیت خطیر رهبری امت، نه تنها از انجام چنین افعالی ابا ندارند، بلکه برطبق روایت(دلالت کان بر استمرار) مستمرا چنین کاری را انجام می دادند، معلوم می شود انجام کار خیر و سلوک معنوی نه میز و صندلی و مقام منصب نیاز دارد و نه منحصر در اذکار و اوراد عجیب و ثقیل است. خدمت به خلق الله همین قدر ساده و زیبا است. و البته در خور توجه است که خدمت در جامعه اسلامی یقینا زیباتر و دارای اجر مضاعف است. 🔸رحمت خدا بر شهید نواب که گفته است: ما افتخار مي‌كنيم كه سپور يك مملكت اسلامي باشيم، سپور باشيم، صبح كه بلند مي‌شويم خيابان‌ها را جارو كنيم. و ما از این نعمت بهره مند شده ایم بی آنکه رنجی برده باشیم. در مملکت امام زمان(عج) نفس می کشیم جایی که شهدا افتخار می کردند جاروکش خیابان های آن باشند. ___________ *لقد کان علی بن الحسین(ع) یمُرُ علی المدره فی وسط الطریق فینزِل عن دابته حتی یُنحّیها بیده عن الطریق. بحار،ج۷۲،ص۵۰. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
چقدر فاصله است بین آدم ها... ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
🔸"ما معتقدیم که ما از هارون الرشید برتریم، از هارون الرشید ورع و تقوایمان بیشتر است. عجب! مگر دنیای هارون الرشید به ما عرضه شد و ما نپذیرفتیم که می‌‌گوییم ورع ما از او بیشتر است؟ فرزندانم، برادرانم، عزیزانم، ای فرزندان علی علیه‌السلام آیا دنیای هارون الرشید به ما عرضه شد؟ نه، به ما یک دنیای کوچک و ناچیز و محدود عرضه شده است؛ دنیایی که خیلی زود پراکنده می‌شود و از دست می‌رود، دنیایی که وسعت دنیای هارون الرشید را ندارد. هارون الرشید به ابرها رو می‌کرد و می‌گفت: هر جا ببارید خراجتان را برای من می‌آورند" 🔹شهید سید محمد باقر صدر ره ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
✍ چند روز قبل حجت الاسلام علیرضا پناهیان در سخنانی عجیب که مملو از بی دقتی و اشتباهات علمی و حتی روشی است همقطاری عجیبی با فیلسوفان ملحد، سکولار و ضددین مانند نیچه، مارکس و جی ال مکی و بلکه امثال آقای فنایی از خود نشان داده و از " تقابل اخلاق و دین" گفتند. آقای پناهیان عزیز برخلاف اندیشمندان مسلمان که رابطه دین و اخلاق را ارگانیکی و دارای پیوند می دانند از تقابل اخلاق و دین سخن گفتند و از لزوم دور کردن ساحت دین از تفسیر اخلاقی سخن به میان آوردند. متاسفانه فهم ایشان از تعریف و تحلیل احکام و مسائل اخلاقی نادرست، ناقص و مشحون از خلط ها و فاقد پشتوانه استدلالی و روایی قابل اعتنا است تا جایی که ایشان حتی تعاریف غلط و ناقصی از اخلاق ارائه داده و از جمله قلمرو اخلاق را به آداب معاشرت تقلیل می دهند. عجیب تر آنکه ایشان از در نظر گرفتن مسائلی مانند تعارضات اخلاقی و نقش آنها در حل چالش های اخلاقی، غفلت کرده و نیز ملکات اخلاقی را وراثتی تصور کردند و همچنین در یک تعریف از اخلاق_ که موجب خلط هایی برای ایشان شده چنانکه به موجب آن برخی استدلالات را در تقابل دین و اخلاق صورت بندی کردند_ اخلاق را منحصر در صفات و ملکات نفسانی دانستند. متاسفانه آقای پناهیان توجه نکردند که ایجاد تقابل بین اخلاق و دین و لزوم دور کردن ساحت دین از تفسیر اخلاقی، خسارت بار خواهد بود و نه تنها اثر مثبتی بر ترویج دین داری نخواهد داشت بلکه بر عکس زمینه برخی سوء برداشت های از دین را فراهم خواهد کرد. ایشان توجه ندارند که زندگی و سلوک اخلاقی را هیچ گاه نمی شود از زیست انسانی حذف نمود. هیج فرد، مکتب و جریان فکری و فلسفی زیست اخلاقی را نمی تواند رد و آن را طرد کند. بلکه زندگی اخلاقی خواست و آرمانی همگانی و بلکه فطری و ارزش های آن در پاره ای از موارد بدیهی و وجدانی است در نتیجه حقیقتا نمی توان و نباید گفت اخلاقی فکر نکنید و اخلاقی عمل نکنید. فرمایشات آقای پناهیان به جهت فقدان پشتوانه های استدلالی قابل اعتنا بی اعتبار و بی نیاز از نقد و بررسی است اما آنچه موجب نگرانی است این است که ایشان مرجع فکری برای قشر زیادی از نوجوانان و جوانان هستند و گاها اندیشه های ایشان مبنای برخی طرح و برنامه ها قرار می گیرد. سوگمندانه تر آنکه اولین بار نیست که این مبلغ دینی وارد حیطه نظریه پردازی می شوند در حالی که بررسی محتوای سخنان ایشان نشان می دهد حقیقتا به مبانی اندیشه اسلامی تسلط کافی و جامع ندارند. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
این اتهامات قابل پیش بینی، نتیجه طبیعی فرمایشات آقای پناهیان است. آقای پناهیان توجه نکردند که ایجاد تقابل بین اخلاق و دین هر چند با هدف دفاع از دین باشد، هزینه ساز برای دین است. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
نقد و بررسي تقابل اخلاق با دين.pdf
334.8K
نقد و بررسی تقابل اخلاق و دین(سخنان حجت الاسلام پناهیان). ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادعوک یا رب... چند ثانیه از مناجات عاشقانه فیلسوف و فقیه مجاهد علامه مصباح یزدی رحمت الله علیه ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/sedayefakr
✅شبهه ای درباره کثرت اعمال وارد شده برای ماه رمضان ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
✍فرمایشات پدرانه حضرت آقا درباره برخی افراد بی حجاب، به معنای مقصر نبودن آنها و یا به معنای عدم برخورد قانونی با آنها نیست. حضرت آقا نفرمودند اینها را مقصر نمی دانم بلکه تعبیر ارتکاب حرام سیاسی و حرام شرعی درباره بی حجاب ها به کار بردند که یعنی اینها به صورت مضاعف مقصر هستند. هنجار شکن سفیه یا بی اراده نیست که مکلف و مقصر نباشد بلکه از روی اختیار و تعمدا اقدام می کند. اساسا وقتی فعل او حرام است یعنی مقصر است و این بدیهی است و وقتی حیث سیاسی هم بر عمل حرام او افزوده شود تقصیر و جرم او نیز مضاعف خواهد شد. 🔸نکته دیگری که از فرمایش آقا استفاده می شود ناظر به دستگاههای مسئول است. وقتی یک نفر حرام سیاسی مرتکب می شود وظیفه دولت و نظام است که در مقابل او بایستد تا نظام و ارزش های آن تضعیف نشود. مثلا دزدی از بیت المال یا فرضا جاسوسی برای سرویس های اطلاعاتی بیگانه حرام سیاسی هستند و نظام موظف است با مرتکبان برخورد کند؛ در مورد بی حجابی هم همین طور است یعنی حکومت موظف به مواجهه و برخورد است. البته این نکته صرفا برداشت از فرمایشات آقا نیست بلکه عین فرمایش ایشان است که درباره برخورد با بی حجابی فرمودند: "حکومت وظیفه دارد در مقابل او بایستد" 🔹تعبیر حرام سیاسی که اخیرا درباره هنجارشکنان به کار بردند یک فرمایش ذو وجوه است که علاوه بر اینکه نشان می دهد آنها مقصر هستند دلالت دارد بر وظیفه مجموعه دستگاههای ذی ربط در برخورد با هنجارشکنان و همچنین نقدی است بر رویکرد صرفا فرهنگی در قبال این پدیده و اقدام ضد فرهنگی و سیاسی. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4
«إن لَم تَکُن رَضِیتَ مِنّا فَالآنَ فَارضِ مِنّا» 🤲پروردگارا! اگر تا این لحظه ما نتوانسته‌ایم رضایت و خشنودی تو را کسب کنیم، درخواست و تمنا می کنیم که در همین لحظه رضایت خودت را شامل حال ما بفرما. ─┅═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═┅─ 🦋 https://eitaa.com/joinchat/4101963869Cfd4ffc79d4