معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور مطرح کرد؛
🔺مربیان امین امتیازات مادی چندانی ندارند + جزئیاتی از چهار شرط فعالیت طلاب در مدارس
حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری عصر دیروز در پانزدهمین اجلاسیه سالانه هماندیشی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش:
▫️ کلیه امور محتوایی طرح امین در شورای علمی تربیتی امین مدیریت میشود؛ سه نفر از معاونین وزیر آموزش و پرورش و ۵ نفر از اساتید علمی و تربیتی حوزه در این شورا حضور دارند؛ امور اجرایی امین نیز در کمیته اجرایی دیگری مدیریت میشود.
🔹 سال گذشته حدود ۲۵ هزار نفر(طلبه) در مدارس فعال شدند، برای تعمیق امین امسال ۴ شرط برای مربیان امین گذاشته شد و به همین منظور عمق فعالیت افزایش پیدا کرد.
▫️ سطح دو حوزه، نمره بالا در ارزیابی فعالیتهای طرح امین، حضور فعال و موثر در مدرسه و گذراندن آموزشهای طرح امین این ۴ شرط برای طلاب است.
🔹 مربیان امین امتیازات مادی چندانی ندارند، به همین منظور نیازمند حمایت مربیان و مدیران مدارس از مربیان طرح امین هستیم.
▫️ در طرح امین از حضور و مشارکت طلاب خواهر استفاده میکنیم و در تمام کشور طرح امین با حمایت و مشارکت حوزه علمیه خواهران اجرا میشود.
🔹طبق بررسیهای انجام شده، فعالیت طلاب طرح امین، آسیبهای اجتماعی را کاهش داده است و چنین طرحی با این آثار و برکات نیازمند حمایت بیشتر است.
➕ ارزیابی اجمالی وضعیت طلاب طرح امین
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️شکر نعمت رجب
🎙حضرت آیت الله خامنه ای
🆔 @sedayehowzeh
گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛
🔺طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است / یک شبانه روز بنده بدون پیگیری مسئله معیشت طلاب نمی گذرد؛ موج تورم سبب شده که همچنان در زمینه معیشت طلاب و فضلا مشکل داشته باشیم!
آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه طلاب و فضلای استان یزد در مؤسسه امام خمینی(ره) قم:
▫️بر اساس برنامه پنج ساله ای که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه تدوین شد، قریب به ۸۰۰ برنامه تعریف شده که نزدیک به ۲۰۰ برنامه آن جدید بوده و به بخش های گوناگون حوزه همچون مجمع نمایندگان طلاب برای بررسی و نظردهی ارائه شد.
🔹یکی از برنامه های حوزه، ورود جدی به مسئله تبلیغ بود و ۲۰ طرح در معاونت تبلیغ حوزه تدوین شده که برخی از آنها بسیار بزرگ و تحولی بوده است.
▫️اجرای طرح امین در مدارس آموزش و پرورش یکی از این طرح هاست که در حال حاضر به حضور ۲۵ هزار طلبه رسیده و انقلابی در این مسئله رخ داده است. وزیر کشور در جمع اعضای خبرگان رهبری بیان کرد که در ایام اغتشاشات، در مدارسی که طلبه طرح امین داشتیم، اغتشاشی نداشته ایم.
🔹حوزه ورود مناسبی به مسئله فضای مجازی داشته و بحمدالله در بخش تبلیغ اینترنتی، تولید محتوای مناسبی انجام شده که بدون وجود نام و نشانی از حوزه در فضای مجازی منتشر می شود.
▫️ پس از منویات تیرماه رهبر معظم انقلاب در جمع حوزویان که تبلیغ را اولویت اول حوزه عنوان کردند، طرح جامعی برای تقویت تبلیغ آماده و خدمت معظم له ارسال شد که نیازمند همراهی، هماهنگی و همگرایی تمام نهادهای حوزوی برای اجراست.
🔹 امروز ۶۰۰ روحانی در سراسر کشور با هماهنگی کمیته امداد مسئله امداد اسلامی را پیگیری می کنند.
▫️ ایجاد ۳۰ ستاد راهبری در حوزه همچون ستاد راهبری جمعیت، ستاد راهبری محیط زیست و ... از دیگر برنامه ها بوده است.
🔹امروز حوزه در موضوعات گوناگون کشور حرف های بسیار کارشناسی و پخته برای مجلس و دولت دارد و بحمدالله این نظرات خریدار داشته و از آن استقبال میشود.
▫️یک شبانه روز بنده بدون پیگیری مسئله معیشت طلاب نمی گذرد و جلسات مختلفی را خدمت رهبر معظم انقلاب داشته ایم و بحمدالله ایشان بزرگوارانه دستورات مناسبی داده اند، اما موج تورم سبب شده که همچنان در زمینه #معیشت_طلاب و فضلا مشکل داشته باشیم.
▫️«خروجی هدفمند» و «ماندگاری هدفمند» از سیاست های حوزه است و ماندگاری هدفمند را دنبال می کنیم تا #نهال_فروشی در حوزه انجام نشود و بحمدالله طرح مناسبی برای این مسئله تدوین شده است.
متن کامل گزارش خبری:
🌐 https://v-o-h.ir/?p=44349
➕ آقای لاریجانی، طلبههای ما را از دست ما نگیر!
➕روایت های معیشتی!
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه / رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
🔺درباره یک نامستند آشفته و بازنمایی سکولار
▫️مستند عمامه صورتی فارغ از فرم شتابزده،از حیث بازنمایی یکسری مبانی، مساله ها و دلالت هایش، حاوی نکات تامل برانگیزی است که مورد بررسی قرار میدهیم:
1️⃣ سه تصویر سکولار از روحانیت:
۱.بازنمایی "پیش از اجتماع" از روحانیت؛ خیلی کلیشهای و تکراری در سکانس اول مستند، با یک بازنمایی کاتولیکی از روحانیت، حرف آخر را اول میزند. #روحانیت_بالای_کوه بریده از جامعه که مشغول کنش ورزشی/فانتزی بوده و مبتلا به تصور شاد از خود و به اصطلاح یک #خودآگاهی_کاذب است.گویا که طعنه ای به گرایش عرفانی_اخلاقی روحانیت هم داشته باشد.
۲.بازنمایی "در اجتماع" از روحانیت؛ روحانیتی که کم توجه به قواعد و شئون ارتباطات از منظر دین(تعبیر گناه کوچک راوی)، وارد کافی شاپ، پارک و گفتگوی رو در رو با مردم!(دختران نوجوان و جوان بی/کمحجاب) با فیگور مردم شناسی! میشود. در این مواجهه با توجه به سوال راوی که خط روایت داستان را مدیریت میکند و پاسخ مصاحبه شوندگان، تصویر منفی جدایی مردم از روحانیت/دیوار حائل میان حوزه و جامعه، بازنمایی میگردد. گفتگوها بسیار تیز و #ساختارشکن و با جهتگیری نفرت از روحانیت و حکومت، پیش میرود و از طرف راوی مستند هم همین روایت غلط فریز میشود.
۳.بازنمایی "بر اجتماع" از روحانیت؛ در ادامه تابوشکنی و روایت سازی مسموم، تصویری قدرت زده، توتالیتر، ضدعلم و منفور از روحانیت ارائه میدهد که از وقتی وارد عرصه حکمرانی شده، فساد سیاسی_اقتصادی را در پی داشته است.از دیالوگ سمی که در باب #مونوریل_نیمهکاره بود و عبارت "حرم من" هم بهره میبرد و نیز پرسش بدون پاسخی که راوی در باب تغییر سمت مردم/روحانیت از قبل و بعد انقلاب طرح میکند، همین روایت را تقویت مینماید.
2️⃣ دو تحلیل کژتاب از موضوع حجاب:
۱. تعمیم غلط و سوگیرانه: با نوع قاب بندی، تیپ سوژه ها و لوکیشنهای مصاحبه، #حجاب را یک مساله از دست رفته و بی حجابی را یک موضوع فراگیر نشان می دهد که البته با واقعیت و آمارهای رسمی در تعارض جدی است. اینکه قاب دوربین را به چند پارک و کافی شاپ معطوف بکنیم و برای اثبات مدعای سخیف، رطب و یابس را بهم ببافیم و در برخی پلان ها، ماجرا را امنیتی جلوه دهیم، جز #تعمیم_سوگیرانه چیز دیگری نمیتوان گفت.
۲. تحلیل حاد و بسیط و خطی: وقتی قاب دوربین را موقعیتی و ذوقی ببندیم و کشور را به لب ساحل و چند موقعیت طبقه زده اشرافی و لاکچری تنزل دهیم و از طرفی، دست داشتن ۹ سفارتخانه بیگانه در اغتشاشات ۱۴۰۱ و استعاره دیوار برلین و نقش سرویسهای جاسوسی را سانسور کنیم، نتیجه طبیعی این خواهد شد که مساله حجاب را به غلط، #پروژه_فریب و نفوذ جریانهای سیاسی داخلی معرفی کنیم.
3️⃣ سه تجویز تامل برانگیز در باب امر به معروف:
۱. تقلیل/تبدیل فناوری دینی به گفت و شنود شهروندی: وقتی #منش_بیقاعده روحانی مستند در کافیشاپ و پارک و نوع نگاه راحت و مواجهه ریلکس با پوشش های نامناسب و بعضا زننده برخی از شهروندان را مشاهده میکنیم، دلالتی جز تقلیل یا تبدیل ناشیانه یک فناوری دینی به #گفتوشنود_منفعلانه_شهروندی بدون اثر اصلاحی در ساحت اجتماعی را دریافت نمیکنیم.
۲. یک استراتژِی شکست خورده: وقتی غالب اشکالات مطرح شده از ماجرای #سینما_رکس تا بحث عبارت "چرا نمیرید؟" و سوالات ساختارشکن دیگر بی پاسخ میمانند یا پاسخ ضعیف و بلاگری دریافت میکنند و در انتها نیز زیر عمامهاش میزنند، #تصویر_افسرده و شکست پروژه امربهمعروف را در ساحت پذیرش اجتماعی به مخاطب منتقل میکند. بماند که با شیطنت خاصی، عبارت #خروج درب فروشگاه را بالای سر روحانی مستند بعد از فرایند حضور اجتماعی، به عنوان یک قاب استعاری هم مشاهده کردیم!
۳. خوانش غلط از مطالبه درست: اینکه امر به معروف و نهی ازمنکر را از سد ثروت و قدرت باید رهانید و در ساحت مسئولان و سرمایهداران هم پیگیری نمود حرف درستی است، اما اینکه دوگانه مصنوعی از فرهنگ اقتصاد یا سیاست اقتصاد درست کنیم و با تعجیل و بساطت تحلیلی یا خوانش غلط یکی را بر دیگری ترجیح بدهیم، تلقی درستی نیست.
4️⃣ تکنیک تقطیع در خدمت اعتباربخشی
▫️آفت تقطیع هم در عصر رسانه، به یک رفتار فراگیر تبدیل شده و دامان هر متن و انسان مقدس و جدی را هم گرفته است. دادهها و عباراتی که در موقعیتی از جانب بزرگی مطرح شده که نه قبل و بعد و موقعیت کلام، روشن است و نه با منظومه سخن و اندیشهاش سنجیده میشود و صرفا چون دلالتی بر ادعای مورد نظر دارد، برش خورده و مصرف میشود. در مستند #شمقدری هم این تکنیک اعتباربخشی گزینشی به پیرنگ روایی داستان، با دو کلیپ کوتاه از حضرت امام و رهبرانقلاب، استفاده شده و صرفا تقویت و تعمیم شبهات علیه روحانیت را دنبال میکند و الا با واقعیتها و دیگر عبارات امامین انقلاب، نسبت شاذ و دوری دارد.
✍️ علیرضامحمدلو
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برشی از دومین گفتگوی علمی در صدای حوزه؛
📽 تنش زایی با تابلوی تنش زدایی؟!
✍️ در این بخش از گفتگوی علمی بین حجج اسلام اکبرنژاد و دکتر رهدار، بحث بر سر روش کار آقای اکبرنژاد در طرح و تبلیغ فرضیه اش می باشد؛ آقای رهدار معتقد است این حرف ها تکراریست و قبل وی افرادی بوده اند که همین حرف ها را در حوزه بی آنکه تنشی چنین درست کنند مطرح کرده اند اما حالا آقای اکبرنژاد با تابلوی تنش زدایی، تنش زایی می کند!
▫️از طرفی آقای اکبرنژاد نظرش اینست که آن افراد مثل ایشان مداقه فقهی نداشته اند و حداکثر حرف هایی روشنفکرانه زده اند و رمز تنش زایی خود را در ذات و اهمیت حرف هایی می داند که مطرح می کند نه در روش و رفتارش.
🔹آقای اکبرنژاد همچنین به آقای رهدار معترض است که اصلا چه کسی به امام خمینی (ره) مأموریت داده بود تا علیه استکبار جهانی مبارزه کند که آقای رهدار جواب می دهد امام (ره) در کتابش به عنوان یک فقیه می گوید پیامبر (ص) این مأموریت را به من داده است و فهم من از این روایات اینست و اما حالا من می پرسم چه کسی به شما مأموریت داده است که خلق الله را آگاه کنید؟ شما مگر صالح هستید که قصد اصلاح دارید؟
🔸 آقای اکبرنژاد این آگاه سازی را وظیفه ذاتی خود به عنوان عالم دینی می داند و در پاسخ، آقای رهدار هم معتقد است چطور شما می توانید به وظیفه ذاتی خود عمل کنید، اما امام راحل (ره) نمی توانست؟!
📽 فیلم کامل مناظره دوم در آپارات صدای حوزه:
🌐 https://www.aparat.com/v/mACDd
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️السَّلاَمُ عَلَيْك ایها الهادی النقی
🎙 حجت الاسلام میرزا محمدی
🆔 @sedayehowzeh