پایگاه خبری صدای حوزه
در دورهمی مسأله محور و طلبگی صدای حوزه با محوریت "اولویت تبلیغ در حوزه های علمیه" مطرح شد؛ 📽 لزوم تو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در دورهمی مسأله محور و طلبگی صدای حوزه با محوریت "اولویت تبلیغ در حوزه های علمیه" مطرح شد؛
📽 تأملی دراستراتژی تبلیغی مناسب برای سازماندهی هویت های متکثر و پرقدرت مبلغین
حجت الاسلام احمد اولیایی:
🟢 به طلبه مانند یک نظامی نگاه نکنید؛ او سلسله مراتبی عمل نمی کند.
🔺در حوزه با یک هویت متکثر مواجهیم؛ این هم تهدید است هم فرصت!
🔹سازمان های تبلیغی به هیچ وجه نمی توانند ادعا کنند این طلبه های مبلغ، نیروی من هستند؛ بسیاری از مبلغین، جزوه ها و مجلات تبلیغی سازمان ها را قبول ندارند و می گویند بیایید من به شما بگویم چه چیزی چاپ کنید!
📽 لزوم توسعه در مصادیق مفهوم تبلیغ!
📽 چرا تبلیغ، اولویت اول ساختارهای حوزوی نیست؟!
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
🔺#مسجد و بچهها
▫️نشستم مسجد منتظر نماز عشا
▫️این روحانی محترم ( آیت الله محسن حیدری، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری) داره از فضیلت همراه با بچه ها به مسجد اومدن میگه.
▫️روایت از کرامت و حرمت بچهها پیش خدا گفت
خیلی به پیرمردها و پیرزن ها تذکر داد که خدای نکرده تو عواقب نیومدن بچهها به مسجد شریک نشن؛ روحم تازه شد!
▫️مسجد پر بود از کودک و نوجوان😍
▫️با وجود همه ی پیرمرد پیرزن ها و جوون ها فکر میکنم میانگین سنی کل جمعیت زیر ۲۰ سال بود.
🔹 امام جماعت میتونه مسجد رو اصلاح کنه؛ بارها شده جوونا و بچه بسیجی ها تلاش کردن و درست نشده، چون امام جماعت نخواسته / میرحسین نبی
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
📸 واکنش های متفاوت به سخنرانی اخیر حجت الاسلام پناهیان در مشهد با حضور قالیباف و پزشکیان و مداحی علی
🔺درباره ماجرای پناهیان...
1️⃣ پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت: دوقطبی سازی بد است. هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید. چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی. (لینک)
کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟
گویی کسی بگوید:
آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیتالمال تعدی کرد با او برخورد کنید.
چه پسر رهبری باشد
چه پسر خاتمی باشد...
بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی!
▫️اسلوب این نوع سخن اقتضا میکند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد.
2️⃣ اما درباره پناهیان، او کیست؟ وقتی به روند دینداری نگاه میکنم میبینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند: طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی. طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا.
▫️اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از بچههای انقلاب پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند. پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابیها.
🔹آغاز ماجرای پیادهروی اربعین را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سالهای سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را #اربعین با خود برد تا کمکم طعم آن را فراگیر کند.
🔸همین پناهیان سالهای سال اسلام سیاسی گفت. از #دوقطبی واقعی گفت، وسط دهها فتنه از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان میآید اینجا.
3️⃣ همه اینها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد میکنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته.
4️⃣ مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از قدرنشناسی است. خدا از انسانهای ناسپاس خوشش نمیآید، عقوبت میکند.
▫️آخرین مورد پیش روی مان شهید رئیسی است. همانهایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را میزدند جماعت ناسپاسها و اینجا چقدر جای پای جریان خاص پررنگ است.
5️⃣ این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد میکنند، میدانم قاطبه بچههای انقلابی اینگونه اند. اما #برخی را میشناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی احقاد بدریه است؛ نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین! / حجت الاسلام حسین ایزدی
➕ اکبرنژاد متذبذب نیست، او همان است که بود...
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
در نشست بررسی چالشهای غرب استان مازندران در رامسر مطرح شد؛
🔺یوسف نوری، استاندار مازندران: ۲۱ میلیون گردشگر طی یک هفته اخیر به استان سفر کردند!
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
اظهارات تنش زای یک ظاهرا اصولگرا که گزینه محتمل رسانه دولت هم هست:
🔺دورخیز رسانه ای مهاجری علیه امامان جمعه: وقتی امام جمعهها در خطبهها سخنان اختلافافکن مطرح میکنند، مردم اعتراض کنند!
محمد مهاجری که عامدانه رسانه های اصلاح طلب همه جا مقابل اسمش می نویسندفعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با سایت اصلاح طلب رویداد 24 که اخیرا اقدام به بزرگداشت یپرم خان ارمنی نیز کرده بود طی اظهاراتی تنش زا گفته است:
▫️افرادی که در برخی از مسندها مانند امام جمعه هستند، اهداف سیاسی خاص خود را جلو میبرند و هیچ چارهای جز روشنگری افکار عمومی وجود ندارد و کار باید به جایی برسد که مردم وقتی در نماز جمعه سخنان اختلافافکن را میشنوند، وسط نماز جمعه بلندشوند و اعتراض کنند و شعار دهند. تا آن تعداد از ائمه جمعه که به این وفاق ملی اعتقاد ندارند، تحت فشار افکار عمومی، روششان تغییر کند!
🔹پزشکیان تا جایی که میتواند و مقدور است باید این مسیر تعامل را ادامه دهد و طرف مقابل را مجبور به عقبنشینی کند. او در این مسائل فرد پرحوصلهای است برخلاف دولتهای قبل که پرحوصله نبودند و بعد از مدتی عصبانی میشدند، پزشکیان نشان داده که تحملش بالا است و قطعا تحملی که او دارد، نتیجه بخش خواهد بود.
▫️منظور آقای قالیباف از اینکه عدهای برای شکست دولت پزشکیان کمین کردهاند، تیم جلیلی و پایداریچیها و همین امامان جمعهای که بر خلاف وفاق، خطبه میخوانند، است. / آقای جلیلی و جریان پایداری هیچ توجهای به بیانات رهبری ندارند و همواره سعی میکنند و توجیه کنند و به کارگاه بازیهای سیاسی خودشان بپردازند.
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
مصطفی 1..mp3
20.11M
▫️تاریخ تحلیلی زندگی پیامبر
🎙عطا یاوری
▫️قسمت اول پادپخش مصطفی: جغرافیا و فرهنگ جزیرة العرب / کاری از رادیو مناهج
🔹پراکندگی جمعیت در شبهه جزیره چطور بود؟! تفاوت مهم شمال و جنوب عربستان!
🔹شکستن سد مأرب حادثهای مهم که در قرآن نیز اشاره شده است.
🔹چرا عربستان قبل از اسلام بخلاف ایران و روم شاهد تهاجم خارجی نبود؟!
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
آقای دکتر احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 1403.06.016.mp3
5.21M
▫️کاهش استثمار با توسعه تعاونیها
🎙احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی / سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه دیروز تهران
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی سیدجواد هاشمی هم به پروژه معنویت بدون شریعت شتاب می دهد؛
📽 می شود نماز خواند و دست داد... علی پروین با ناهید کیانی دست می دهد...!
✍️ خلاصه ماجرا اینست که زمینه خوبی در میان ایرانیان به دلیل روح احساسی پرقدرتی که دارند وجود دارد تا چنین نگاه هایی به دین را به راحتی بپذیرند؛ از سوی دیگر روح "همه چیز دانی" که حاصل شوک اطلاعاتی در میان نسل Z و نسل هزاره می باشد و از سوی دیگر طرد هر نوع آتوریته و اقتدار در عین علاقه به فردگرایی و اباحه گری، شده اند مسهل و زمینه ساز تمایل به سمت اسلام استانبولی و به اصطلاح میانه (در مقابل به تعبیر خودشان اسلام فقاهتی) که دیگر در غالب موارد از رساله های عملیه خط نمی گیرد...
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
وقتی جمهوری اسلامی، میوه های راهبری "رهبر علم دوستش" را می چیند؛
📸 افتخار ستودنی نابغه های ایرانی؛ ایران در جایگاه سوم رتبهبندی مدالی المپیادهای جهانی ۲۰۲۴
▫️با پایان المپیادهای علمی۲۰۲۴، در ۵ المپیاد با بیشترین کشور شرکتکننده (۱ز ۵۳ تا ۱۱۰ کشور) جمهوری اسلامی ایران بعد از کشورهای آمریکا و چین با کسب مجموعا ۱۰ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۲ برنز در جایگاه سوم دنیا قرار گرفت.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
📚 تمایز و امتیاز؛ کتابی برای بررسی عدالت اجتماعی در مدارس یا تضعیف موقعیت اجتماعی قشر مرفه مذهبی؟!
در توضیح این کتاب در روزنامه سازندگی (ارگان رسانه ای کارگزاران سازندگی) آمده است:
▫️امسال در میان ۳۰ نفر نخست پذیرفتهشدگان کنکور دانشگاه گروههای ریاضی، تجربی، انسانی و هنر، تنها یک نفر از مدارس دولتی است؛ انتقاد دانشآموختگان مدارس دولتی به نابرابری آموزشی موضوعی دیرینه و گسترده است اما اگر بپرسیم در سوی مقابل، دانشآموختگان مدارس غیرانتفاعی برابری و نابرابری را چگونه میفهمند، ماجرا جالب خواهد شد.
🔹این کاری است که غزاله چیتساز، دانشآموختۀ یکی از همین مدارس و کارشناسیارشد علوم اجتماعی در پایاننامه و کتاب خود با عنوان «تمایز و امتیاز: پژوهشی در مدارس غیرانتفاعی مذهبی دخترانه» بدان پرداخته است. البته با تمرکز روی مدارس غیرانتفاعی مذهبی و دخترانۀ مشهور در تهران با گرایشات متفاوت مذهبی و سیاسی – پنج دبیرستان طلوع، شکوفه، فضیلت، ستوده و راهشایستگان – و با تکنیک مصاحبههای نیمهعمیق.
🔸نویسنده، «مدارس غیرانتقاعی اسلامی بهمثابۀ قلمروی متدینین» را واکاوی می کند؛ جایی که «زیست مرفهانه» در آمیزش با محیط اسلامی مدرسه، بازتولید میشود؛ چراکه به دانشآموز و خانوادهاش القا میشود که «فقر عامل انحراف است» جملهای تکاندهنده که از یکی از بنیانگذاران معمم مدارس مذهبی دوران پیش از انقلاب نقل میشود، گواهی است بر این مدعا! (نقد و بررسی)
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
🔺کتابی برای منزوی نمایاندن فرزندان خانواده های مذهبی مرفه و عدم واکنش یا واکنش های دیرهنگام مراکز علمی و حوزوی مستقر در قم و تهران!
در ادامه به چند بند دیگر از این کتاب نگاهی می اندازیم تا ضرورت واکنش منصفانه و علمی مراکز علمی متعدد مستقر در قم مانند دانشگاه باقرالعلوم وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی بیشتر معلوم شود:
▫️سوی دیگر این ماجرا، کنارهگیری مذهبیون مرفه از تودۀ مردم است که باور دارند، فرزندان آنان تنها در چنین مدارسی باید درس بخوانند. این تعریف «دیگری» و فاصلهگذاری با او (ص ۷۲) در نهایت به چیزی میانجامد که محیط شکلگیری «زیستگلخانهای» میداند: «تجربۀ تحصیل در مدارس غیرانتفاعی اسلامی یعنی دور نگاه داشته شدن از واقعیتهای جامعه در یک محیط انحصاری که دانشآموزان در آن کسی جز افراد شبیه به خود را نمیبینند. آنها حالا در مواجهه با واقعیتهای جهان بیرون و عدم توانایی در درک موقعیت جدید و آدمهای جدیدِ این موقعیت، احساس ضعف میکنند و از مدرسه و این شیوۀ پرورش رضایت ندارند. این مشارکتکنندگان، در نتیجۀ احساس شکست در فرآیند کسب تأیید اجتماعی از سوی دیگری بهدنبال ریشههای این مشکل گشته و مدرسه را مسبب اصلی این ناکامی میدانند.»
🔹مفهومی نوبنیاد به الهیات این قشر متدین مرفه وارد شده است؛ مفهومی به نام «شأن» / در چنین شرایطی دینداران تبدیل به مصرفکنندگانی میشوند که محتویات دینی را بنا بر سلیقۀ خود انتخاب میکنند: «بیش از آنکه دین مسئولیت هدایت و تعیین شیوۀ زیست افراد را بر عهده داشته باشد، شیوۀ زیستن آنها تعیینکنندۀ تعاریفشان از دینداری میگردد.
🔸آموزههای مذهبی در قالب تقدیرگرایی به کمک مصاحبهشوندگان میآید تا این تناقض را توجیه کنند: «با پیش کشیدن پای حکمت خداوند در ایجاد ارتباط میان استحقاق افراد و مفهوم عدالت، با بهرسمیت شناختن تقدیرگرایی، حکم به منصفانه بودن بهرهمندی از امکانات و خدمات در چنین مدارسی میدهند.»
▫️مدرسۀ غیرانتفاعی اسلامی ابتدا در واکنش به احساس به حاشیه رانده شدن قشر متدین در برابر الزامات ورود مدرنیته به ایران، از بالا و از سوی حاکمیت و در جهت تمایل آنها برای حفظ نظام ارزشیشان شکل گرفت. / به نظر میرسد با وقوع انقلاب و تغییرات ساختاری پس از آن، شرایط باید برای این قشر به شرایط ایدهآلی بدل گشته باشد اما از سخنان افراد مورد مصاحبه چنین برمیآید که حالا پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب که از سازگار کردن ساختارها با الزامات زیست بر اساس مبانی دینی میگذرد، چندان تغییر قابل توجهی در از میان رفتن احساس ناخوشایند قشر متدین صورت نگرفته و شرایط جامعه با القای احساس اقلیتبودگی به آنان همچنان آنها را وادار میکند تا به اجتماعات انحصاری خود که غالباً خصلت دینی دارند، پناه برند.»
#صدای_حوزه:
✍️ براستی یک دانشجوی اصلاح طلب دیگر چه باید بنویسد تا مراکز علمی حوزوی نسبت به نقد و بررسی آن اقدام عاجل کنند؟!
🔹 آیا واقعا عادت واره (هابیتوس بوردیو) بچه های مذهبی قشر متوسط به بالا که در مدارس غیرانتفاعی مذهبی درس خوانده اند همه دچار اختلال و عارضه "دینداری آسایش طلبانه" هستند؟
🔸آیا کنش های این بچه ها کاملا منطبق با تعبیر «طبقۀ تنآسای دینی» (ملهم از مفهوم تورشتاین وبلن) است و اشاره به مصرف تظاهری در دانشآموزان مذهبی مرفه دارد؟!
▫️گفتنی است انتقادات گسترده ای به رشد مدارس غیرانتفاعی، در تقابل با عدالت آموزشی وجود دارد اما این مدارس، گونه های بسیار متفاوتی دارند و برخی از آنها اتفاقا ابتکارات آموزشی موثری عرضه می کنند.
رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار با معلمان:
▫️" بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند، کارهای بسیار خوبی انجام میدهند؛ باید از آن ابتکارات استفاده کرد، لکن به مجموعهی مدارس غیر دولتی هم باید نظارت داشت. آموزشوپرورش خودش را فارغ نداند از نظارت بر این مدارس. البتّه عرض کردم این به معنای آن نیست که آن ابتکاراتشان و کارهای نویی که در بعضی از این مدارس انجام میدهند نادیده گرفته بشود یا جلویش گرفته بشود؛ معنایش این نیست."
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
وقتی سیدجواد هاشمی هم به پروژه معنویت بدون شریعت شتاب می دهد؛ 📽 می شود نماز خواند و دست داد... علی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کنایه صریح مجری تلویزیون به عادل فردوسیپور و علی ضیا؛
📽 گدایی توجه در عصر بی اعتنایی عمومی!
🔺چون در برنامه تخصصیشان در فضای مجازی موفق نشدند، با هر محتوای سخیفی میخواهند وایرال شوند و جلب توجه کنند!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔺مثلا کیهان یا واقعا کیهان؟!
حجت الاسلام محمدرضا آتشین صدف در واکنش به یادداشت "درباره ماجرای پناهیان..." از حجت الاسلام ایزدی، نوشت:
▫️حاج آقا پناهیان عزیز است و بسیار خدمت کرده است به انقلاب و تفکر انقلابی. برای بیان فضایل و خدمات ایشان کتاب مفصلی باید نوشت. / حاج حسین شریعتمداری و کیهانش نیز عزیز هستند و بسیار خدمت کرده اند به انقلاب و تفکر انقلابی و برای بیان فضایل و خدمات آنها نیز کتاب مفصلی باید نوشت.
🔹متاسفانه خرده گیری بر هر کدام از این دو عزیز، برای نویسنده ناخوشایند است؛ چون مایه ی خوشحالی ناخودی ها و بی خودهاست، می شود گفت تف سر بالاست!
دو نکته:
1️⃣ اینکه بگوییم حاج آقا پناهیان کلی گفته و صرفا منظورش کیهان نبوده و همه ی روزنامه ها را گفته و دو سر طیف را گفته که همه را شامل شود، برای خواننده ی سادهانگار شاید اقناع کننده باشد اما برای دیگران چه عرض کنم!
▫️ما در علم اصول خوانده ایم که وقتی شما مفهومی کلی را به صورت مطلق به کار می برید در بسیاری موارد به مصداق اتم و شاخص انصراف پیدا می کند؛ مثلا "حضرت آقا" تعبیری عمومی است ولی کسی روی منبر بگوید حضرت آقا فرموده، اولین کسی که به ذهن مخاطب می آید، مقام معظم رهبری است.
🔹متاسفانه در ما نحن فیه هم دیدیم که دوست و دشمن مرجع ضمیر را روزنامه ی کیهان دانستند و می توان گفت اسم بردن از روزنامه ای دیگر در کنار کیهان نیز از تکنیک های سخنرانی بود؛ برای رد گم کردن یا دست کم، کاهش زهر سخن؛ نشان به آن نشان که اگر ایشان می خواستند به حرفشان کلیت بدهند سر دیگر طیف، روزنامه ی شرق بود نه اطلاعات!
2️⃣ اینکه به صورت کلی و مبهم بگوییم کیهان دوقطبی سازی می کند کافی نیست و اتهامی اثبات نشده است. کدام دو قطبی؟ دو سه مورد از دو قطبی هایی را که کیهان ساخته بیان بفرمایید. آیا هر نقدی دوقطبی سازی است؟ پس باید همیشه بگوییم ان شاءلله گربه است؛ تا در جامعه دوقطبی ایجاد نشود. علاوه بر این؛ آیا می توان دوقطبی های واقعی موجود در فرهنگ دینی و سیاسی جامعه را نادیده گرفت؟ آیا اگر کسی تحلیل هایش ناظر به آنها بود، باید متهم به دوقطبی سازی شود؟
▫️آیا نقدهای آقای شریعتمداری بر عملکرد دولت چهاردهم به این علت است که پزشکیان و اطرافیانش در جناح مخالف هستند؟ بر فرض که این طور باشد که نیست، آیا شواهد و استدلال هایشان پذیرفتنی نیست؟
🔹از همهی اینها گذشته بهتر بود جناب استاد پناهیان نقدش را مستقیم و دوستانه به خود آقای شریعتمداری می گفت نه روی منبر که رسانه ای بشود و نیروهای ولایی بیشتر به گوشه ی رینگ هل داده بشوند.
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
دیروز، به همت مجمع خطبای اصحاب الصاحب برگزار شد؛
🔺 نشست علمی بررسی ابعاد تاریخی، اجتماعی دهه محسنیه
▫️تبیین دلایل و قرائن اجتهادی تاخیر حدود چهل روزه حمله به خانه حضرت زهرا(س) پس از شهادت پیامبر(ص) توسط حجت الاسلام دکتر جباری
🔹 تشکر حجت الاسلام سید حسین مومنی از مطالب تاریخی ارزشمند استاد جباری و تأکید بر ضرورت ایجاد وفاق و همدلی بین مومنین و احترام به دیدگاه دیگران و جلوگیری از شقاق و نزاع در موضوعات مختلف به ویژه در موضوعات دینی و اعتقادی
حجت الاسلام مومنی:
🔸در هر حال غصب خلافت در این ایام صورت پذیرفته است و نقلی در شهادت امام عسکری علیه السلام در اول این ماه و نقلی در شهادت رسول خدا در روز دوم این ماه و نقلی در شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در هشتم این ماه وجود دارد و نباید برگزاری مراسم عزا در این ایام توسط تعدادی از شیعیان امیرالمومنین علیه السلام موجب نزاع و اختلاف شود.
مطالعه گزارش تفصیلی و مرور دلایل تاریخی طرفین بحث:
🌐 https://v-o-h.ir/?p=45130
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
35.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد
▫️بیانات رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد که در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شده بود، امشب یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در محل برگزاری این کنگره در یاسوج منتشر شد.
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
naseri_2.mp3
14.16M
🎙پادکست |خون آورد / قسمت اول
▫️گفتگوی سیدعلیآقا خامنهای،مرتضی مطهری و علی شریعتی درباره قیام و انقلاب امام حسین علیه السلام
▫️خوانش: محمدرضا نصیری / رادیوفکرت
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽گزارش رسانه اقتصادی و اصلاح طلب اکو ایران علیه بانکداری اسلامی با عنوان بانکداری در لباس شرعی!
✍️ پ.ن: ابتدا بانکداری اسلامی را طوری که می خواهند تعریف می کنند و بعد همان را ابطال کرده و ادعا می کنند پس بانکداری اسلامی شدنی نیست چون چرخ بانک بدون بهره نمی چرخد؛ این در حالیست که بانکداری اسلامی مشکلی با جبران کاهش قدرت خرید ندارد و بحث بر سر مسیرهایی است که به حفظ ارزش پول می انجامد!
🔹از سوی دیگر اساسا بهره به معنای جبران کاهش قدرت خرید پول و تابعی صرف از تورم نیست، برخی بهره را هزینه امساک از مصرف می دانند و لذا در شرایط تورم صفردرصدی هم باید پرداخت شود و برخی بهره را شریک کردن سرمایه گذار در سود فعالیت های مشروع اقتصادی بانک می دانند و ...
🔸با اینکه ماهیت بانکداری اسلامی همچنان در هاله ابهام باقی مانده است اما روشن است که مقصد امثال اکوایران نه اصلاح که حذف رویکردهای اسلامی در حوزه های اقتصادی می باشد؛ این جراحت اقتصادی با نظریات ایجابی اقتصادخوانده های حوزوی قابل ترمیم است!
اکو ایران:
▫️از حدود 60 سال پیش نوعی از بانکداری شکل گرفت و از آن استقبال شد که بهره و ربا در پرداخت وام و تسهیلات آن نقش چندانی نداشت.
▫️قانون بانکداری اسلامی در ایران هم سال 1362 یا 1983 میلادی تصویب شد و براساس آن بانکها ملزم شدند ظرف سه سال تمام عملیات بانکی خودشان را در قالب بانکداری بدون ربا انجام دهد.
▫️بسیاری از کارشناسان بانکی معتقدند که چیزی به اسم بانکداری اسلامی، ترکیب متناقضی است و نمیتوان بانکداری را بدون بهره پیش برد!
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
🔻آینده دیپلماسی و سیاست خارجی دولت چهاردهم
بعید است دولت جدید بتواند مسیر جدیدی در اقتصاد ایران بگشاید، به نظر می رسد دولت مردان بیش از توان داخل بر مذاکرات حساب باز کرده اند. اما شرایط ایران تفاوت کرده و مسیری هموار برای این موضوع وجود ندارد.
چند نکته مهم در محاسبات جدید :
1️⃣ انتخابات آمریکا: این انتخابات که کمتر از دو ماه دیگر برگزار خواهد شد، بسیار مسئله مهمی است انتخاب هریس یا ترامپ بشدت بر معادلات دولت چهاردهم اثرگذار خواهد بود. دولت مردان دوست دارند طرف حساب آن ها هریس باشد نه ترامپ.
2️⃣ معادلات منطقه: نتانیاهو تمام تلاش خود را خواهد کرد که با گسترش دامنه جنگ، ایران را درگیر جنگ گسترده کند تا بتواند با اتحاد در داخل رژیم، خلع سلاح مخالفان، و ایجاد پشتیبانی گسترده یهودیان در داخل آمریکا در ایالت های کلیدی آراء را به سمت ترامپ سوق دهد.
3️⃣ شرق گرایی و نوع تعامل دولت جدید با روسیه و چین: روسیه کشوری است که بشدت درگیر در جنگ اوکراین است بوِیژه که نیروهای ناتو و اوکراین در چند هفته در منطقه کورسک وارد خاک روسیه شده اند و برخی از نیروهای روسی را هم به گروگان گرفته اند. لذا این کشور بشدت دنبال این است که مواضع ایران در حمایت از روسیه شفاف و مستحکم باشد.
پیش بینی آینده روابط دولت چهاردهم:
▫️دولت جدید تلاش خواهد کرد؛ تا با پیروزی هریس به جای احیای جنازه اربااربا شده برجام یک معاهده جدید را به ثمر برساند، کامالا هریس هم سیگنال هایی را برای این موضوع فرستاده است. بازی با برگ روسیه در دستور کار قرار دارد. شاید پیام تبریک وزیر امور خارجه ایران به مناسبت روز ملی اوکراین را در این راستا بتوان ارزیابی کرد.
🔸 دیری نخواهد پایید که سیاست های عملی دولت دکتر پزشکیان مشخص شود. آیا در ادامه مسیر دیپلماسی دولت شهید رئیسی به سمت شرق گرایی و ارتباطات گسترده با روسیه و چین خواهد بود یا ادامه مسیر دولت دوازدهم و تنش زدایی با غرب. با این تفاوت که نه مردم به خاطر برجام به غرب اعتماد دارند، نه منطقه آماده چنین مسئله ای است، نه شاید رهبری بخواهد یک بار دیگر این تجربه اتفاق بیفتد.
🔹از همه این ها مهم تر، شرایط بغرنج رژیم صهیونیستی است که جنگ برای بقاء است، لذا از هر اقدامی که بتواند ایران را مهار کند، دریغ نخواهد کرد و لو با شکستن خطوط قرمز مانند ترور شهید هنیه. اگر دولت جدید پاسخی به این گستاخی ها بدهد درگیر جنگ خواهد شد و اگر پاسخ ندهد، این زنجیره ادامه پیدا خواهد کرد و یک به یک خطوط قرمز شکسته خواهد شد؛ بیننا و بینکم، الایام و اللیالی و المیدان.../ حجت الاسلام دکتر راسخی
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh