صدیقی 🏴
حذف تاء عوض در مصدر اقامة ۱. يجوز ترك التّعويض في «الإفعال» عند الإضافة كقوله- عزّ من قائل-: وَ إِق
📝نكته(٢١) : درباره ى خـمـسـة أشـيـاء هـي بـمـنـزلـة شـيء واحـد
خمسة أشياء هي بمنزلة شيء واحد :
🌹 الجار و المجرور كالشيء الواحد
🌺 المضاف و المضاف إليه كالشيء الواحد
🌷 الفعل و الفاعل كالشيء الواحد
🌸 الصفة و الموصوف كالشيء الواحد
🥀 الصلة و الموصول كالشيء الواحد 🥀
📚منبع:👇
(الأشباه و النظائر في النحو -ج١ -ص٣٠٠)
آيدى كانال👇 @AlSerajAlMonirLLTalebAlKhabir
#نحو #نکته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دشمن از این رنگها می ترسه:
رنگ سبز لباس سپاه
رنگ خاکی لباس بسیج
رنگ سرخ خون شهداء
رنگ جوهر آبی رأی
و رنگ سیاه چادر
#حجاب
فرهنگ لغت معین - جلد اول(0).pdf
39.4M
📚 فرهنگ لغت معین، دکتر محمد معین (جلد اول)
✏️ گردآورنده: عزیزالله علیزاده
🇮🇷 ناشر: اَدِنا
⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۶ ه.ش / چاپ چهارم
📄 تعداد صفحه: ۱۱۰۶ صفحه
🔰 حجم: ۳۷.۶ مگابایت
🔆 توضیح: جلد اول از الف تا عین می باشد.
از کانال کتابخانه علوم اسلامی تسنیم @tasnim_pdf
#لغتنامه
@seddiqii
فرهنگ لغت معین - جلد دوم.pdf
34.52M
📚 فرهنگ لغت معین، دکتر محمد معین (جلد دوم)
✏️ گردآورنده: عزیزالله علیزاده
🇮🇷 ناشر: اَدِنا
⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۶ ه.ش / چاپ چهارم
📄 تعداد صفحه: ۱۰۵۳ صفحه
🔰 حجم: ۳۲.۹ مگابایت
🔆 توضیح: جلد دوم از غین تا یاء می باشد..
از کانال کتابخانه علوم اسلامی تسنیم @tasnim_pdf
#لغتنامه
@seddiqii
📘مهمترین کتابهای اصیل لغت عام (به ترتیب زمانی):
۱- 🕐 «العین» للخلیل بن أحمد الفراهیديّ
۲- 🕑 «الغریب المنصف» لابن سلّام
۳- 🕒 «جمهرة اللغة» لابن دُرید
۴- 🕓 «البارع» لأبي عليّ القاليّ
۵- 🕔 «تهذیب اللغة» للأزهريّ
۶- 🕕 «المحیط في اللغة» للصاحب بن عبّاد
۷- 🕖 «صحاح اللغة» للجوهريّ
۸-۹- 🕘🕗 «المجمل في اللغة» و «مقاییس اللغة» لابن فارس
۱۰-۱۱- 🕚🕙 «المخصَّص» و «المحکم و المحیط الأعظم» لابن سِیدة
🌠کتابهای لغت متاخر (مثل العباب الزاخر و لسان العرب و المصباح المنیر و القاموس المحیط) جمع یا خلاصه ای از برخی کتب اصلی لغت می باشد.
⚠⚠ توجه به این نکته ضروری است که در ابتدایِ کار با لغت بهتر است از لغتنامه های متاخر استفاده کرده و بطور تدریجی و هدفمند در مسیر انس با منابع دست اول و اصیل حرکت کرد، چرا که مراجعه مبتدی در لغت (کسی که در لغت بطور مرتب و منسجم کار نکرده) به منابع دست اول غالبا فایده مطلوب را نخواهد داشت نظیر اینکه مبتدی در علم نحو ابتداءا به «الکتاب» جناب سیبویه مراجعه کند.
استاد حجت الاسلام هادی قربانی همایی
https://ghorbanihomayi.ir/
#لغت #کتاب
@seddiqii
43.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 تمدید مهلت ثبت نام جامعهالزهرا(س) در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تا 12 بهمن
🔆 بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان اسلام
◽️ سطح ۲ (کارشناسی)
◽️سطح ۳ (کارشناسی ارشد در ۱۵ رشته و گرایش تحصیلی)
◽️سطح ۴ (دکتری در ۶ رشته تحصیلی)
◽️سطح سه بین الملل ویژه داوطلبان غیرایرانی
🔹 حضوری 🔸 غیر حضوری 🔺 مجازی
✅ امکان ثبت نام دانشجویان و فارغالتحصیلان ۷۲ رشته دانشگاهی همسو در سطح ۳
💻 دسترسی سریع به سامانه پذیرش:
https://paziresh.jz.ac.ir
https://jz.ac.ir/post/12070
#الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج 🌹
┄┅═══••✾••═══┅┄
@jz_news |
کانال رسمی جامعه الزهرا
#پذیرش
ارتباط منطق با نحو : نسبت های چهارگانه : عموم و خصوص مطلق
👈 ظرف اعمً از مفعول فیه است
صفت اعمّ از نعت است
جمله اعمً از کلام است
👈 عامل اعمً از رافع و ناصب و جارً و جازم است
👈 عامل اعمً از فعل و اسم و حرف است
👈 و از آن طرف ، معمول شامل مرفوعات و منصوبات و مجرورات و مجرومات می شود.
👈 توابع جمع تابع ، شامل پنج مورد می شود.
👈 جمله اعمّ از کلام است.
#صرف #نحو
@seddiqii
202030_382472210.pdf
9.19M
نحوعالی ۲- از درس ۴۰ تا ۶۹.pdf
11.39M
؛﷽
━━━━᪥◯🌹◯᪥━━━
#لغت کتب مرجع لغوی
━━━━᪥◯🌹◯᪥━━━
۱- کتاب العین:🔺 فراهیدی، خلیل بن احمد
۲- المحیط فی اللغة: 🔺صاحب بن عباد، كافى الكفاة، اسماعيل بن عباد
۳- الصحاح، تاج اللغة و صحاح العربیة: 🔺 جوهرى، اسماعيل بن حماد
۴- معجم مقاییس اللغة: 🔺ابو الحسين، احمد بن فارس بن زكريا
۵- مفردات الفاظ القرآن: 🔺اصفهانى، حسين بن محمد راغب
۶- لسان العرب: 🔺 ابن منظور، ابو الفضل، جمال الدين، محمد بن مكرم
۷- المصباح المنير في غريب الشرح الكبير للرافعي: 🔺 فيومى، احمد بن محمد مقرى.
۸- مجمع البحرین: 🔺 طریحی، فخر الدین.
۹- تاج العروس من جواهر القاموس: 🔺 واسطى زبيدى، حنفى، محب الدين، سيد محمد مرتضى حسينى.
۱۰- التحقيق في كلمات القرآن الكريم: 🔺 مصطفوى، حسن.
۱۱- قاموس قرآن: 🔺 قرشى، سيد على اكبر.
╭─═ঊঈ☆♥️☆ঊঈ ═─╮
@pajoohesh_esfahan
╰─═ঊঈ ☆❥☆ ঊঈ═─╯
ای کاش نحومان صرف آخرت می شد.pdf
149.8K
❇️ جملاتی با رایحه دروس حوزوی
🔹 ای کاش نحومان صرف آخرت میشد.
🔸 ای کاش هیچ وقت ضمیرمان به گناه بر نمیگشت.
🔹 ای کاش نطقمان، بلیغ بود و منطقمان مستقیم.
🔸 ای کاش همیشه مبنی بودیم و از تغییر و تصریف در امان.
📍ادامه در فایل بالا 👆
@nomov_ir
🔴 #هزار_و_یک_نکته
✅ #نکته_نود_و_پنجم
🔴 #فروق
✅ #فروق_الفقهیة
✍اعراب کلماتی نظیر «شرعاً» «عرفاً» «لغة» «اصطلاحاً» به چه صورت است؟
اعراب کلمات این چنینی که در جملات اسمیه استعمال می شوند منصوب به نزع خافض می باشد.
لذا مثلاً وقتی گفته می شود: «الخمر حرامٌ شرعاً» کلمه «شرعاً» در این عبارت منصوب به نزع خافض می باشد و مراد این است که: «الخمر حرامٌ في الشرع».
@jannatolmorebin
هشت گام تحقيق.pdf
2.06M
حل تمارین نحوتادرس ۱۹.pdf
7.67M
حل تمرینات نحو متوسطه ۱
با تشکر از خواهر گرامی
#تمرین_نحو_متوسطه_1
@seddiqii