eitaa logo
صدیقی 🏴
19.1هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
11 ویدیو
2.5هزار فایل
هشتگها https://eitaa.com/seddiqii/21 صوتها https://eitaa.com/seddiqii/8297 بازنشر (فوروارد) فایلها فقط با لینک سوال فقط در رابطه با درسها @m_s_seddiqii ❌تبلیغ و تبادل نداریم روبیکا https://rubika.ir/seddiqii استاد حجت الاسلام محمدصادق صدیقی (مازندرانی)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال پرتکرار: فایده خواندن علم صرف جواب: به دلیل ارتباط مباحث علم صرف با علم نحو ✔️ با توجه به سه رکن (عامل و معمول و اعراب) 👈در علم صرف: فعل معلوم و فعل مجهول ، فعل لازم و فعل متعدی در علم نحو: فعل = عامل فاعل و نائب و مفعول به = معمول 👈 علامت فاعل و نائب فاعل: رفع علامت مفعول به: نصب رفع و نصب = اعراب 👈 قواعد اعلال و ادغام و تخفیف: شناخت اقسام و انواع اسمها و فعلها و صیغه های افعال به عنوان عامل و ... 👈 در صرف: حالات فعل مضارع، مرفوع و منصوب و مجزوم در نحو: عوامل معنوی (مضارع مرفوع) و لفظی (مضارع منصوب و مجزوم) 👈 مصدر و اسم های مشتق (پنج مورد اول) = عامل 👈 در صرف: مصدر ریشه و اصل فعل در نحو: مفعول مطلق و مفعول له 👈 مذکر و مونث: مناسبت عامل و معمول در تذکیر و تانیث 👈 مفرد و مثنی و جمع: مناسبت عامل و معمول در تعداد افراد و شناخت مثنی و جمع سالم از نظر اعراب 👈 مصغر و منسوب: به عنوان صفت 👈 معرفه و نکره: در بحث مبتدا و خبر اصل این است که مبتدا معرفه و خبر نکره باشد تبعیت نعت و منعوت در تعریف و تنکیر اصل در حال و تمیبز نکره بودن است. 👈 معرب و مبنی: معرب علائم اعراب می پذیرد مبنی علائم اعراب نمی پذیرد @seddiqii
📱با برنامه pdf merge می توانید چندین فایل PDF را با هم ادغام نمایید و همچنین میتوانید تصاویر خود را به pdf تبدیل نمایید. «‏PDF Merge: Combine PDF» در مایکت: https://myket.ir/app/com.benzveen.utility.pdftool ‏«PDF Merge: Combine PDF» را در بازار اندروید ببین: http://cafebazaar.ir/app/?id=com.benzveen.utility.pdftool&ref=share @seddiqii
1_1257069964.pdf
19.91M
خلاصه نویسی اصول ۴ کتاب الحلقة الثانیة با تشکر از خواهر گرامی @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدیقی 🏴
حذف تاء عوض در مصدر اقامة ۱. يجوز ترك التّعويض في «الإفعال» عند الإضافة كقوله- عزّ من قائل-: وَ إِق
📝نكته(٢١) : درباره ى خـمـسـة أشـيـاء هـي بـمـنـزلـة شـي‌ء واحـد خمسة أشياء هي بمنزلة شي‌ء واحد : 🌹 الجار و المجرور كالشي‌ء الواحد 🌺 المضاف و المضاف إليه كالشي‌ء الواحد 🌷 الفعل و الفاعل كالشي‌ء الواحد 🌸 الصفة و الموصوف كالشي‌ء الواحد 🥀 الصلة و الموصول كالشي‌ء الواحد 🥀 📚منبع:👇 (الأشباه و النظائر في النحو -ج١ -ص٣٠٠) آيدى كانال👇 @AlSerajAlMonirLLTalebAlKhabir
📢 جهت اطلاع: احتمالا یکی از درس های ترم دوم، نحو عالی ۲ می باشد. 👇 @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دشمن از این رنگها می ترسه: رنگ سبز لباس سپاه رنگ خاکی لباس بسیج رنگ سرخ خون شهداء رنگ جوهر آبی رأی و رنگ سیاه چادر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرهنگ لغت معین - جلد اول(0).pdf
39.4M
📚 فرهنگ لغت معین، دکتر محمد معین (جلد اول) ✏️ گردآورنده: عزیزالله علیزاده 🇮🇷 ناشر: اَدِنا ⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۶ ه.ش / چاپ چهارم 📄 تعداد صفحه: ۱۱۰۶ صفحه 🔰 حجم: ۳۷.۶ مگابایت 🔆 توضیح: جلد اول از الف تا عین می باشد. از کانال کتابخانه علوم اسلامی تسنیم @tasnim_pdf @seddiqii
فرهنگ لغت معین - جلد دوم.pdf
34.52M
📚 فرهنگ لغت معین، دکتر محمد معین (جلد دوم) ✏️ گردآورنده: عزیزالله علیزاده 🇮🇷 ناشر: اَدِنا ⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۶ ه.ش / چاپ چهارم 📄 تعداد صفحه: ۱۰۵۳ صفحه 🔰 حجم: ۳۲.۹ مگابایت 🔆 توضیح: جلد دوم از غین تا یاء می باشد.. از کانال کتابخانه علوم اسلامی تسنیم @tasnim_pdf @seddiqii
📘مهمترین کتابهای اصیل لغت عام (به ترتیب زمانی): ۱- 🕐 «العین» للخلیل بن أحمد الفراهیديّ ۲- 🕑 «الغریب المنصف» لابن سلّام ۳- 🕒 «جمهرة اللغة» لابن دُرید ۴- 🕓 «البارع» لأبي عليّ القاليّ ۵- 🕔 «تهذیب اللغة» للأزهريّ ۶- 🕕 «المحیط في اللغة» للصاحب بن عبّاد ۷- 🕖 «صحاح اللغة» للجوهريّ ۸-۹- 🕘🕗 «المجمل في اللغة» و «مقاییس اللغة» لابن فارس ۱۰-۱۱- 🕚🕙 «المخصَّص» و «المحکم و المحیط الأعظم» لابن سِیدة 🌠کتابهای لغت متاخر (مثل العباب الزاخر و لسان العرب و المصباح المنیر و القاموس المحیط) جمع یا خلاصه ای از برخی کتب اصلی لغت می باشد. ⚠⚠ توجه به این نکته ضروری است که در ابتدایِ کار با لغت بهتر است از لغتنامه های متاخر استفاده کرده و بطور تدریجی و هدفمند در مسیر انس با منابع دست اول و اصیل حرکت کرد، چرا که مراجعه مبتدی در لغت (کسی که در لغت بطور مرتب و منسجم کار نکرده) به منابع دست اول غالبا فایده مطلوب را نخواهد داشت نظیر اینکه مبتدی در علم نحو ابتداءا به «الکتاب» جناب سیبویه مراجعه کند. استاد حجت الاسلام هادی قربانی همایی https://ghorbanihomayi.ir/ @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط منطق با نحو : نسبت های چهارگانه : عموم و خصوص مطلق 👈 ظرف اعمً از مفعول فیه است صفت اعمّ از نعت است جمله اعمً از کلام است 👈 عامل اعمً از رافع و ناصب و جارً و جازم است 👈 عامل اعمً از فعل و اسم و حرف است 👈 و از آن طرف ، معمول شامل مرفوعات و منصوبات و مجرورات و مجرومات می شود. 👈 توابع جمع تابع ، شامل پنج مورد می شود. 👈 جمله اعمّ از کلام است. @seddiqii
202030_382472210.pdf
9.19M
جزوه دست نویس و نموداری نحو عالی ۱ و ۲ از ابتدا تا افعل تعجب ، ۷۱ صفحه با تشکر از خواهر گرامی @seddiqii
نحوعالی ۲- از درس ۴۰ تا ۶۹.pdf
11.39M
جزوه دست نویس نحو عالی ۲ از مفعول مطلق تا مفعول معه ، ۵۳ صفحه با تشکر از خواهر گرامی @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کلیات علوم اسلامی 1 منطق فلسفه.pdf
1.24M
کلیات علوم اسلامی جلد ۱ ، استاد شهید مطهری @seddiqii
کلیات علوم اسلامی 3- اصول فقه، فقه.pdf
1.66M
کلیات علوم اسلامی جلد ۳ استاد شهید مطهری @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛﷽ ━━━━᪥◯🌹◯᪥━━━ کتب مرجع لغوی ━━━━᪥◯🌹◯᪥━━━ ۱- کتاب العین:🔺 فراهیدی، خلیل بن احمد ۲- المحیط فی اللغة: 🔺صاحب بن عباد، كافى الكفاة، اسماعيل بن عباد‌ ۳- الصحاح، تاج اللغة و صحاح العربیة: 🔺 جوهرى، اسماعيل بن حماد‌ ۴- معجم مقاییس اللغة: 🔺ابو الحسين، احمد بن فارس بن زكريا ۵- مفردات الفاظ القرآن: 🔺اصفهانى، حسين بن محمد راغب‌ ۶- لسان العرب: 🔺 ابن منظور، ابو الفضل، جمال الدين، محمد بن مكرم‌ ۷- المصباح المنير في غريب الشرح الكبير للرافعي: 🔺 فيومى، احمد بن محمد مقرى. ۸- مجمع البحرین: 🔺 طریحی، فخر الدین. ۹- تاج العروس من جواهر القاموس‌: 🔺 واسطى زبيدى، حنفى، محب الدين، سيد محمد مرتضى حسينى.‌ ۱۰- التحقيق في كلمات القرآن الكريم‌: 🔺 مصطفوى، حسن‌. ۱۱- قاموس قرآن‌: 🔺 قرشى، سيد على اكبر.‌ ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎╭─═ঊঈ☆♥️☆ঊঈ ═─╮ @pajoohesh_esfahan ╰─═ঊঈ ☆❥☆ ঊঈ═─╯
ای کاش نحومان صرف آخرت می شد.pdf
149.8K
❇️ جملاتی با رایحه دروس حوزوی 🔹 ای کاش نحومان صرف آخرت می‌شد. 🔸 ای کاش هیچ وقت ضمیرمان به گناه بر نمی‌گشت. 🔹 ای کاش نطق‌مان، بلیغ بود و منطق‌مان مستقیم. 🔸 ای کاش همیشه مبنی بودیم و از تغییر و تصریف در امان. 📍ادامه در فایل بالا 👆 @nomov_ir