https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710519076145312811
🗒 میگویند: چرا جبههی فرهنگی انقلاب، افزون بر کشف حجاب، از بیعدالتی و دشواری معیشتی نمیگوید؟
پاسخ این است: مگر در برابر «اشرافیگری»، فریاد نزدیم؟ مگر مخالفتمان با برجام، ریشه در «شرطیشدن معیشت مردم» نداشت؟ مگر بر «اقتصاد مقاومتی» اصرار نورزیدیم؟ و مگر در انتخابات، از «عدالتگرایان» دفاع نکردیم؟
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710573774723071496
🗒 مواضع این روزهای برخی از حوزویان بزرگزاده یا خارجگو -دربارهی مسألهی مواجهه با کشف حجاب- به نفع «جریان» و «روند» کشف حجاب، تمام شد. دینشناسان نقطهنگر و ذرهاندیش، حُسن تدبیر ندارند که در قلمرو اجتماعیات، «برآیندی» بنگرند و «کلنگر» محاسبه کنند. به تعبیر مولانا: عقل جُزوی، عقل را بدنام کرد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710605691753432023
🗒 بند میم وصیتنامهی امام و آتشبهاختیاری یعنی:
🖇تقدم امر اجتماعی بر امر سیاسی
🖇جبران خلاء کارکردی حاکمیت
🖇جامعهی مدنی اسلامی
🖇حلقههای میانی
🖇نهضت کمکهای مؤمنانه
🖇گروههای خودجوش فرهنگی
🖇همیاری به کارگران هفتتپه
🖇حجاببانی در مترو
🖇جنبش یادداشتنویسی رسانهای
🖇جهاد تبیین و روایتسازی
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710660145117411026
🗒 بند میم وصیتنامهی امام و آتشبهاختیاری یعنی:
🖇عصیان و استقلال انتخاباتی در برابر تحمیلگری و قدرتطلبی پدرخواندههای سیاسیکار
🖇گذار مردمسالارانه از ناانقلابیهای سکولار و نیمهانقلابیهای محافظهکار به انقلابیهای حداکثری و تمامعیار
🖇تولید خودجوش و درونزای علوم انسانی اسلامی
🖇کوچ جمعی از شبکههای اجتماعی غربی
🖇نقادی و روشنگری دربارهی آقازادگی و اشرافیگری حاکمیتی
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710731260020228846
🗒 تعابیر شهید بهشتی در نامهاش به امام خمینی در اسفند ۵۹، تأملبرانگیزند: «دوگانگی مدیریتی»، «اختلاف بینشی»، «اندیشههای بینابین»، «نفوذ کممبالاتها در مدیریتها»، «اقلیت مؤمن»، «ادارهی نظام بر پایهی یک بینش»، «نفوذ عناصر ناخالص»، «نیروهای اصیل اسلامی»، «تلفشدن نیروها در دوگانگی فرساینده» و ... .
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710777894108894493
🗒 بیانیهی آیتالله سیدمحمد یزدینجفی، سرشار از عقلانیت سیاستی و غیرت اسلامی و صراحت انقلابی بود. دریافتیم که زنان مکشفه، مرتکب «تجاهربهفسق» هستند و ازاینجهت، «حرمت» ندارند. حکم خدا را باید «بیتعارف» گفت تا جامعه و حاکمیت بفهمد در چه ورطهای افتاده است. بیش باد عالمان بصیر و خداترسی همچون ایشان.
،،،،،،،،،،
🖇 تعلیقه:
ابتدا باید «فهم حقیقی» نسبت به «حرام اجتماعی» شکل بگیرد که در اینجا، ترکیبی از «حرام شرعی» و «حرام سیاسی» است. اکنون حتی بخشی از نیروهای انقلابی میکوشند مسأله را بهعنوان «تکثر قهری»، فهم و تعبیر کنند؛ حالآنکه معصیت، قابل فروکاهش به سلیقه و تنوع فرهنگی نیست، بهخصوص اگر «جنبهی اجتماعی» و «جنبهی سیاسی» بیابد و ذیل حرام اجتماعی و حرام سیاسی قرار بگیرد. در اینجا باید واقعیت زشت و زمخت عمل را نشان داد و جامعه را نسبت به آن، «حساس» و «برانگیخته» کرد. مسأله، یک معصیت شخصی نیست، بلکه آشکارسازی معصیت و شکستن خطوط قرمز الهی در عیان و سوقدادن جامعه به سوی عادیسازی محرمات شرعی است. ازاینرو، باید صریح و قاطع ایستاد و حرف و حکم خدا را بیپروا بیان کرد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710907285108074349
🗒 «اقتصاد مردمی»، بر وفاداری درونی تکیه میکند و «اقتصاد برجامی»، بر وعدهی بیرونی. یکی سرمایهی اجتماعی را اصل میانگارد و دیگری، سرمایهی خارجی را. یکی به تولید میاندیشد و دیگری به تعامل. حاصل یکی شکوفایی است و حاصل دیگری، شرطیشدن.
مشارکت مردمی در نسخهی مردمسالاری دینی، منحصر به انتخابات نیست.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1711002887050351983
🗒 در برابر خط «امید»، چه مفاهیمی از سوی نیروهای سیاسی و روشنفکری دگراندیش شنیدهایم؟! فروپاشی اجتماعی، جامعهی قطبیشده، افول دینداری، گسست نسلی، زوال رقابت سیاسی، انسداد مردمسالاری، سیاستزدایی، فساد ساختاری، بحران حکمرانی، سایهی جنگ، حاکمیت یکدست، غلبهی اقلیت، تضاد دولت و ملت، قهر با جهان و ...
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi