مواضع سیاسی اخیر مصطفی ملکیان، تنک بلکه تهیمایه است؛ همچون کارنامهی علمیاش. ما با یک گرتهبردار و دنبالهرو مواجهیم که اینک در دورهی پایانی زندگیاش، حتی یک صفحه سخن نوآورانه و نظریهپردازانه ندارد. نباید فریب ادا و اطوار روشنفکری شبهدینی را خورد؛ بازار این صنف، بهشدت بیرونق شده است.
https://virasty.com/Mahdijamshidi
manteghe-teorik-alame-motahari.pdf
1.38M
🔻مقالۀ تحقیقی:
منطق تئوریک علامه مطهری برای تحلیل جامعۀ پساانقلابی ایران
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
علامه سیدمحمدحسین طهرانی دربارهی غرب میگفتند «تمدن ضالهی غربی». آری، مبنای این تمدن، تفرعن و نفسانیت است و فقط متجانس و متحد با ماهیت خویش را برمیگزیند. متجددان اینجایی، همواره صید و شکار اینچنین تمدنی بودهاند. جبههی شیطان، مکانمند نیست، بلکه بهواسطهی وحدت هویتی، تحقق مییابد.
https://virasty.com/Mahdijamshidi
◽️خاستگاههای معرفتیِ الزام حاکمیّتی به حجاب
📌 نقد استدلالهای مصطفی ملکیان؛
✍️ نوشتاری از #مهدی_جمشیدی عضو هیات علمی گروه فرهنگپژوهی پژوهشگاه؛
🔻در طول سال گذشته، مجموعههای از مباحثات دربارۀ #حجاب و نقش دولت دینی دربارۀ آن مطرح شده و جنبههای متفاوتی از این مسأله، آشکار گردیده است، اما در این میان، آقای مصطفی ملکیان در مصاحبهای که چندی پیش انجام داده است، چهار اشکال را نسبت به حجاب و الزام دولتی به آن بیان کرده که تکرار همان پرسشها و شبهههایی است که تاکنون اظهار شده بودند.
🔍 متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/ehejab
#یادداشت
🆔 @iictchannel
🔻اغتشاش فرومایگان؛ ناجنبشی که فروریخت
نسخهی کامل تصویری را در اینجا ببینید:
https://www.aparat.com/v/IAQKC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدس، مظهر جراحتی است که بر قلب امت اسلام وارد شده است و این جراحت را جز به خون نمیتوان شست. قدس جلوهی برکت خدا و پلهی نخستین معراج انسان است و مسلمین برای دستیابی به اهداف نهایی اسلام، چارهای ندارند جز اینکه بر قدس شریف دست یابند، و راه قدس نیز از کربلاست که میگذرد. راه ما به سوی قدس که معرج نخستین معراج تکامل انسان است، راهی کربلایی است و راه کربلایی، راهی است که با تحمل مشقات و از خود گذشتگی همراه است. راه قدس، مرد جنگ میخواهد و مرد جنگ نیز کربلایی است و کربلایی، مرد میدان عشق است و از سختیها و مشقات و سرباختنها و جاندادنها نمیهراسد.
سیدمرتضی آوینی
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔖 #عکس_نگاشت | فریفتگان فرنگ!
✍️ #مهدی_جمشیدی
💢 روشنفکران، آنچنان شیفتۀ مظاهر و جلوههای فرهنگ و تمدن غرب شده بودند که پیوند خود را از هویت فرهنگی و فکری ملت خود گسسته و در جستجوی دستیابی به یک نظام سکولار و شبهغربی در ایران بودند.
📍 برای مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظم علمیِ ما در علوم انسانی و ترجیحات آن، بر اساس منطق «انتزاعی» و «میدانگریز» و «دانشگاهبسنده» بنا شده است؛ چنانکه از عینیّت فاصله دارد و بهجای حل مسألههای واقعی و گشودن گرههای اینجا و اکنون، در عوالم مفهومی و خیالاندودِ خویش به سر میبرد. انبوه مقالات بهاصطلاح «علمی-پژوهشی»، نسبت خود را با واقعیّت و حلمسأله از دست دادهاند و بر اساس کثرت و روزآمدی ارجاعات، چاپ میشوند؛ هرچه «ترجمهای» و «غربیتر» و «اقتباسیتر» باشند، علمیتر انگاشته میشوند. در این منطقِ ناموجّه، علمیبودن به معنی دنبالهرو بودن است. این در حالی است که حتی مقالهبسندگی خطاست؛ چه رسد به آفات درونی این مقالات. این خطا، جامۀ «قانون» به تن کرده و از سوی «وزارت علوم»، رسمیّت دارد و در همۀ دولتها نیز جاری است. اینکه ممکن است فردی در جبهۀ علم و معرفت، قدرت جریانسازی فکری داشته باشد؛ یا در عرصۀ عمومی، راهی را بگشاید و به مسألهای پاسخ بگوید؛ یا در معرکۀ جنگ شناختی، روایت رسانهای از معارف ارائه نماید؛ یا در تقابلات و مناظرات عملی، حاضر و فعّال باشد، هیچ مزیّت و فضیلتی ندارد، بلکه برعکس، متضاد با «شأن علمی» قلمداد میشود. بدینجهت است که دانشکدههای علوم انسانی، به مراکز تولید «مدرّسانِ محافظهکار» تبدیل شده است، نه سرچشمۀ تولید «متفکرانِ مصلح».
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻«تاب» و «تحمل» مردم غزه، ستودنی و مایهی حیرت است؛ اینهمه مصیبت و بلای بیامان و همچنان نیز اعتقاد به مقاومت و مبارزه! صهیونیستهای وحشی میخواهند «ایدئولوژی مقاومت» را از «بدنهی اجتماعی»، تهی کنند؛ یعنی به مردم غزه القا کنند که «هزینهی چالش»، بسیار بیشتر از «هزینهی سازش» است، اما نتوانستهاند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
شهید آوینی و سویههای هویّتیِ مقاومت در برابر اسرائیل.pdf
253.9K
🔻کرسی علمی-ترویجی:
شهید آوینی و سویههای هویّتیِ مقاومت در برابر اسرائیل
۱. سویۀ هویّتیِ سرزمین قدسی؛ نشانۀ عالم ملکوت
۲. سویۀ هویّتیِ خودآگاهی تاریخی؛ تولّد جمعی دوباره
۳. سویۀ هویّتیِ امکانمندی انقلاب؛ تجربۀ امام خمینی
۴. سویۀ هویّتیِ تفوّق نامعادلهوار؛ نابهنجاریهای تکوینی
۵. سویۀ هویّتیِ لقای الهی؛ طلب مرگ
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻غزهنشینان اسطورهای:
تابآوری اجتماعی در زیر بمباران
🖇 گفتگو با مهدی جمشیدی
(نویسنده و محقق فرهنگی)
🖇 شبکهی یک، برنامه جریان
۱ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۲۰
🖇 در اینجا ببینید:
https://telewebion.com/episode/0x9416774
◽️شهید آوینی و سویههای هویّتیِ مقاومت در برابر اسرائیل
🔹 در کرسی ترویجی “شهید آوینی و سویههای هویّتیِ مقاومت در برابر اسرائیل" بررسی شد.
🔻 از جمله اندوختههای روایتی ما که در طول دهههای گذشته، به آن بیتوجهی و بیاهتمامی داشتهایم، نوشتههای شهید سیّد #مرتضی_آوینی هستند که اغلب در قالب گفتارهای متن فیلمهای مستند ایشان نگاشته شدهاند و افزود: این نوشتههای پُرمایه و غنی، نهتنها همچنان میتوانند نقش پیشران در عرصۀ تفکر و رسانه ایفا کنند، بلکه باید اعتراف کرد که با وجود گذشت سه دهه، همچنان سرآمد و مثالزدنی هستند و کسی نتوانسته گامی از ایشان فراتر بنهد.
📎 ادامه مطلب👇👇
🌐 iict.ac.ir/ahvyat
#کرسی
🆔 @iictchannel
🔻گفتگو با ویژهنامهی شورای نگهبان:
معقولیت مواجههی استصوابی
(نظارت ارزشی در نظام ارزشی)
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi