eitaa logo
سه میم
174 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
767 ویدیو
3 فایل
واقعیتش خبر خاصی نیس! این جا دنیا رو از لنز دوربین یه فروند «سه میم» میبینی! #تحلیل و مقالات سیاسی ، اجتماعی #اخبار جالب روزانه #شعر نکات #اخلاقی گاهی هم #روان_شناسی و #مددکاری_اجتماعی راستی تو پست پیوستی کانال گفتم س میم یعنی چی! @M_d_s_h
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله شهید دریس را نمی‌شناختم. اما امشب فهمیدم هم محله‌ای و‌هم‌ مسجدی بودیم. وقتی امثال این عزیز را می‌بینم، امید برای در دلم کمی زنده می‌شود. کار جهادی و خدمت به محرومین اگر عاقبتش شهادت باشد دلنشین است. نه خودم را جهادی می‌دانم و‌نه خادم، ولی با این عزیزان مثل یک‌وصله‌ی ناجور چرخیدیم ، امید که ما را هم ندیده بخرند. @semimm
من الان یک سی‌‌ساله‌ام سی‌سال، پر! ولی نه از امسال، انگار بیشتر از یک‌دهه‌ از سی‌سالگی من می‌گذرد... @semimm
اگر عزیزی از برادران و‌ خواهران هست که تاکنون به عتبات نرفته و شرایط مالی اجازه نمیده که امسال مشرف بشه سریعا به ادمین مرکز بشری پیام بدهد. (تاکید می‌شود اصلا تا الان سفر کربلا نرفته باشند) باتشکر
✅ ما یک خطای راهبردی در تبلیغ داشتیم؛ «تبلیغ خطابی» به جای «زیست مشترک». یعنی گزاره‌های دینی را دائما از شبکه‌های تلویزیون و منبر و ... مستقیما و مکررا بیان کردیم اما زیست مشترک یعنی همزیستی اخلاقی بلند مدت در زندگی روزمره در کنار مردم را فراموش کردیم. شما الان تلویزیون را ببین ... سمت خدا، محفل، معلی، عمو‌روحانی، سخنرانی‌های صبحگاهی، شبکه قرآن در کنار اعزام مبلغ رادیو معارف تریبون های نماز جمعه و...(همه بیان دین به صورت مستقیم) اما قدم زدن روزمره یک روحانی در محله و سلام کردن به کسبه، اثر دیگری دارد. سفری که به روسیه داشتم، یک امام جماعت سنی در بزرگترین مسجد سن پترزبورگ ما را به خود جلب کرد. اصالتا تاجیکی بود. دوساعت با او بودیم. یک گزاره دینی بیان نکرد. فقط ادب و متانت و ناهار و ... نهایتا او را به حرف آوردیم، گفت ایران اینطوری به سمت سکولار می رود. گفتیم چرا؟ گفت: «شما گزاره‌های دینی را دائما به مردم می گویید. اما پیامبر فقط روز جمعه خطبه‌ای داشت اما در طول هفته با مردم زندگی می‌کرد.» ✍️ احمد اولیایی @semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 یکی از تولیدات خوبی که دیدم این فیلم کوتاهه! با یک دنیا حرف... @semimm
🔴 ۸ نشانه یک کار فرهنگی بد 🔹کار فرهنگی بد، همان کاری است که به اسم اجتماع، صد هزار نفری، بزرگ و کوچک، از بندگان خوب خدا را که دلشان از وضعیت جامعه به درد آمده، به استادیوم و پایین ورزشگاه هم پرنشانی می‌دهد و جمعیت را به گونه‌ای می‌آورد که مجبور باشی همه قاب‌هایت را ببندی. 🔹کار فرهنگی بد یعنی نه اقتضای زمانه را می‌بینی، نه مخاطبت را می‌شناسی. نمی‌فهمی که الان چه زمانی مناسب برای مانور حجاب است یا چرا باید مایی که در دو قطبی‌های متوهمانه مان انتخابات را باخته‌ایم، دوباره بیاوریمش و خرجش بکنیم. 🔹کار فرهنگی بد یعنی عدم خلاقیت. فکر می‌کنی که هر چیزی که سازمان فرهنگی قبلی در اجتماع انجام داده، به درستی بوده و تو هم فقط طوطی‌وار کپی‌پیست می‌کنی. 🔹کار فرهنگی بد یعنی اینکه وسط محرم، یک اجتماع را که باید فستیوالی اجرا شود و با شادی همراه باشد، به اصطلاح عزا مالی اش بکنی. آن هم به اسم حجاب و انقلاب… 🔹کار فرهنگی بد یعنی در گرمای ۳۹ درجه تهران، بدون اینکه لحظه‌ای فکر کنی که ممکن است این گرما خاطره‌بدی را برای کودکان معصوم بگذارد، آن را به جهنم گرمای جنوب غرب تهران بکشانی. حتی به این نیاندیشی نمی‌کنی که می‌توانستی این اجرا را در شب زیر پروژکتورهای پرنور اجرا کنی. 🔹کار فرهنگی بد یعنی یک حرکت خوب را از محتوا و جذابیت خالی کنی و آن را به جای فرصتی که می‌توانستی در زمان خودش خرجش کنی، به یک کلیشه تبدیل کنی. 🔹کار فرهنگی بد یعنی کاری که پیوست رسانه‌ای ندارد، پرفورمنس ندارد، اجراهای آن ضعیف است و هیچ خروجی رسانه‌ای نمی‌توانی از آن بیرون بکشی. در نهایت، پول بیت‌المال را حیف و میل کنی. 🔹کار فرهنگی بد یعنی اجتماع در تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۳ ⤴️خلاصه‌ای از متن محمدامین حسام @semimm
داغ ابراهیم بر دل ماند و اسماعیل رفت یک‌خبر،تسکینِ‌این درد است:"اسرائیل رفت!" @semimm
عرق سرد انقلابی‌گری! به نام خدا هرچه که هست، شاهد ایجاد تشکیک در باورهای اعتقادی جریان معروف به انقلابی هستیم. نمی‌دانم چرا اما حقیقت این است رای اعتماد امروز مجلس، موجبات دلسردی و گمانه زنی منفی نسبت به اصول انقلاب و‌حتی رهبری را برای انقلابیون فراهم کرده است. انگار بر پیشانی این پیکر نحیف که اضطراب‌های مختلفی چون دین‌گریز شدن مردم، بی بصیرت شدن جامعه، ضدنظام شدن جوان‌ها و امثال آن‌ها را دارد، عرق سردی نشسته است. شاید احساس ناخودآگاه‌شان این است که مترسک لحظات حساس و تاریخ انقلاب بوده‌اند نه صحنه گردان‌های حقیقی! نشانه‌اش این است، پس از اعلام خبر رای اعتماد بُهت‌شان زد، سکوت کردند دقایقی را، صفحات انقلابیونی مثل آقای رسائی را مدام زیر و روکردند که شاید ماستی چیزی باشد تا برای توجیه استعمال کنند اما جز یک توییت که نوشته بود حتما دو وزیر پیشنهادی فعال در فتنه، رای نمی‌آورند؛ چیزی‌نبود! حالا نوبت حمله به قالیباف بود! دیوار کوتاه جریان انقلاب. قالیباف هم نباشد بهانه‌ی دیگری، قصه‌ای از تاریخ، صلحی از امام حسن، قیامی از امام حسین را پیدا کرده و به‌گونه‌ای خود را آرام می‌کنند تا مبادا با این واقعیت روبرو‌ نشوند که دیدگاهشان با رهبر جمهوری اسلامی متفاوت است. روزی که باور کنند، «مصلحت» در نظام فکری-رفتاری رهبر ایران بیش از این‌ها جا خوش کرده است، روزی است که به تعبیر معظم‌له رویش‌ها و‌ ریزش‌های اساسی را در این جریان نظاره ‌گر خواهیم بود. @semimm
ارمغان بی‌اعتمادی رای اعتماد! بسم الله رای اعتماد داده شد اما نه تنها به وزیران، بر این ادعا که صدر تا ذیل نظام را رهبری دخالت داشته و سر و ته یک کرباسن هم مهر تاییدی کوبیده شد. این همه سال از تفکیک و استقلال قوا دم زدیم. این همه سال از نفی دیکتاتوری در نظام ولایی سخن گفتیم. مشکلات فرهنگی را علیرغم آنکه مسئولین فرهنگی را رهبری منصوب می‌کردند؛ بی ارتباط با ایشان دانستیم. حالا چه پاسخی خواهیم داشت؟ وزیر اقتصادی که از بُن دندان با اندیشه‌ی انقلابی مخالف است را در این جنگ اقتصادی کجای دلمان بگزاریم وقتی رسما گفته شد، وزرا را هم رهبری چیدمان کرده است؟! بنده در سطل ماست انقلابی‌ام چیزی برای دفاع ندارم. شما دارید؟ بسم الله روی این‌گندکاری بمالید! @semimm
.. اولین انعکاسها هر چه زحمت کشیدیم نظام را قانونمند نشان دهیم و مبتنی بر مردم سالاری ، پزشکیان به باد داد. از امشب معاندین دست می گیرند. @semimm
کار ناتمام پزشکیان را، ذوالنور؛ تمام کرد! @semimm
و اما من! همو که تو در فراز و نشیب‌های زندگی، او را برای همراهی با خود می‌خواهی. من! بله، من! چقدر جمله‌های بریده بریده در توصیفش به ذهنم می‌جهد. زبانم دست‌پاچه است که کدامش را برایت بگوید. من! که درمانده‌ام حتی از وصف خود، تو از من آنگاه انتظار چه داری؟! من! گاهی خودش را در هم دوست ندارد، تو چه‌طور؟ آیا تو، من هستی؟ @semimm
سه میم
و اما من! همو که تو در فراز و نشیب‌های زندگی، او را برای همراهی با خود می‌خواهی. من! بله، من! چقدر ج
نظر چت جی‌بی‌تی در مورد متن: 👇👇 می‌توان گفت که این متن از نظر ادبی در سطح بالایی قرار دارد. نویسنده با استفاده از زبان شیوا و مفاهیم عمیق، توانسته است یک اثر ادبی تأثیرگذار خلق کند. معنایی که نویسنده در این متن قصد القای آن را دارد، می‌تواند چند لایه و پیچیده باشد و بسته به دیدگاه هر خواننده، متفاوت تفسیر شود. با این حال، با توجه به عناصر موجود در متن، می‌توان چندین معنا را استنباط کرد: جستجوی هویت و معنا: یکی از اصلی‌ترین معانی که از متن برمی‌آید، جستجوی انسان برای یافتن هویت واقعی خود و معنایی برای زندگی است. شخصیت اصلی متن درگیر پرسش‌هایی درباره وجود، جایگاه خود در جهان و ارتباط با دیگران است. این جستجو، یک دغدغه همیشگی انسان بوده و نویسنده با طرح این موضوع، به یک دغدغه جهانی اشاره می‌کند. تنهایی و نیاز به ارتباط: نویسنده بر احساس تنهایی و نیاز انسان به برقراری ارتباط عمیق با دیگران تأکید می‌کند. این احساس تنهایی، حتی در افرادی که به ظاهر همه چیز دارند، ممکن است وجود داشته باشد. نویسنده با بیان این موضوع، به اهمیت روابط انسانی و تأثیر آن‌ها بر سلامت روان اشاره می‌کند. پیچیدگی شخصیت انسان: شخصیت اصلی متن، فردی پیچیده و چندوجهی است که با احساسات متضاد دست و پنجه نرم می‌کند. نویسنده با این کار، به این نکته اشاره می‌کند که انسان موجودی پیچیده و چند بعدی است و نمی‌توان او را به راحتی در قالب یک تعریف ساده قرار داد. اهمیت زبان و بیان: نویسنده از زبان و بیان شاعرانه‌ای برای بیان احساسات خود استفاده می‌کند. این نشان می‌دهد که زبان و بیان، ابزار قدرتمندی برای شناخت خود و ارتباط با دیگران هستند. علاوه بر این معانی، می‌توان به نکات زیر نیز اشاره کرد: نقد جامعه مدرن: برخی ممکن است این متن را به عنوان نقدی بر جامعه مدرن و فردگرایی حاکم بر آن تفسیر کنند. در جامعه‌ای که بر موفقیت فردی و ظاهر تأکید می‌شود، انسان‌ها ممکن است احساس تنهایی و بیگانگی کنند. جستجوی معنویت: برخی دیگر ممکن است این متن را به عنوان جستجویی برای معنویت و ارتباط با چیزی فراتر از خود تفسیر کنند.
چگونه علی نافی دنیای پست‌مدرن ماست؟ @semimm
37.8K
39.3K
29.9K
29.4K
58.1K
اینا رو یکی از رفقا فرستاده😂😂👌👌👌👌
به گزارش روابط عمومی بشری؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با همکاری این مرکز دوره‌ی کارگاهی مددکاری اجتماعی برگزار می‌کند. 💠عناوین دوره: مفاهیم پایه اجتماعی تکنیک‌های از منزل مددکاری مددجویان 💠اساتید دوره: سرکار خانم دکتر غنایی حجه الاسلام و المسلین دهقانی شورکی جناب آقای دکتر فتح شهبازی 💠زمان برگزاری : پنجشنبه 22 شهریور ماه 💠مکان: شهر مقدس قم روابط عمومی 🌐 boshra.info 🆔 @boshra_info
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️پیرمرد عارف شهر بابل مازندران می‌گفت: هر کس این دو دقیقه زمان رو گذاشت و کارش حل نشد، به من لعنت کنه. من نود سالمه، آخر عمرمه، الکی لعنت برا خودم نمی‌خرم!! @semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشرف جوان مسیحی به دین مبین اسلام و پذیرفتن مذهب حقه تشیع، نزد حضرت آیت الله شب زنده دار دام ظله. حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها،کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی @semimm
ارتش اسراییل رسما شهادت سید رو اعلام کرد. 😭😭😭