eitaa logo
" سراج "
2.6هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
3.8هزار ویدیو
549 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 توزیع ۶,٠٠٠ بسته معیشتی در مرحله هشتم رزمایش کمک مومنانه 🔸مسئول بسیج سازندگی سپاه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر از توزیع ۶ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در سالروز ولادت پیامبراکرم(ص) خبر داد./ اسلامشهرخبر @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آغاز پویش مردمی خدمت در اسلامشهر 🔸حجةالاسلام سیدحسین موسوی سخنگوی پویش مردمی خدمت در اسلامشهر اظهار داست: به منظور خدمت‌رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا با محوریت مساجد، پویش مردمی خدمت، به صورت همزمان در تمامی مناطق اسلامشهر آغاز شد. 🔸وی با اشاره به اهداف اجرای این پویش، گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در کشور به خاطر شیوع بیماری کرونا و بروز اختلال در وضعیت سلامت و معیشت مردم و شرایط نا بسامان اقتصادی، جمعی از جوانان اسلامشهری با لبیک به فرامین مقام معظم رهبری، به صورت خودجوش پویش مردمی خدمت را در شهرستان اسلامشهر راه‌اندازی کردند. 🔸موسوی بیان کرد: این رزمایش با محوریت ۴۰ مسجد در سطح شهرستان اسلامشهر به همت جوانان محلات آغاز و در عرصه‌های معیشتی، درمانی، گروه‌های جهادی، فرهنگی و اجتماعی، خدمات اداری، قضایی و شهری خدمت‌رسانی خواهند کرد./ فارس @seraj1397 .
🔴 چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان اسلامشهر روز جمعه مورخ ۹ آبانماه در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار خواهد شد @seraj1397 .
🔴 آب پاکی روی دست کارمندان / دورکاری شامل شهرستان‌های استان تهران نمی‌شود 🔸امروز معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران آب پاکی را روی دست این افراد ریخت و اعلام کرد که دورکاری مربوط به شهرستان های استان تهران نمی‌شود. 🔸با اشاره به آخرین تصمیمات مربوط به دورکاری گفت: دورکاری ۵۰ درصدی کارمندان مربوط به کلانشهر تهران است و شامل شهرستان‌های استان تهران نمی‌شود. 🔸با این حساب، کارکنان دستگاه ها در اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم و سایر شهرستانهای استان تهران همچنان باید در سر کار حضور داشته باشند. انشاالله این آخرین سیاست یک بام و دوهوای دولت در مقابله با کرونا بشود./ سپیده‌نیوز @seraj1397 .
🔴 اراذل و اوباش حمله‌ی دیشب خیابان مهدیه دستگیر شدند/ سلاح و مهمات جنگی از خودروی آنها کشف شد‼️ 🔸سرهنگ مهدی کرمی فرمانده انتظامی شهرستان گفت: در راستای برخورد با اراذل و اوباش برهم زننده امنیت و نظم عمومی در شب گذشته محله مهدیه، شش نفر از اراذل و اوباش که باعث سلب آسایش شهروندان اسلامشهر شده بودند، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند. 🔸وی افزود: این اراذل و اوباش دستگیر شده شب گذشته با شکستن شیشه‌های خودروها و مغازه‌ها در خیابان مهدیه این شهر به ایجاد رعب و وحشت پرداخته بودند که به هشت خودرو آسیب رسانده و سه نفر را نیز مصدوم کرده بودند که مصدمین پس از اعزام به بیمارستان بصورت سرپایی درمان شدند. 🔸فرمانده انتظامی اسلامشهر گفت: این اراذل و اوباش در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و پس از دستگیری و تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند. 🔸وی با بیان اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است، اضافه کرد: نیروی انتظامی در رابطه با برخورد با افراد شرور مماشات نکرده و به شدت با مخلان امنیت برخورد خواهد کرد. @seraj1397 .
🔴 برگزاری کلاسهای آموزشی با محوریت سبک زندگـی اسلامـی، شناخت و فایده گیاهان دارویی، مزاج شناسی، در شهرستان اسلامشهر 🔻اساتید دوره: شیخ احمد ناصری و آقای مسعودی 🔻جهت اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 📱 09106600582 📱 09385139000 🔻نشانی وبسایت: 💠 www.sabadesalamati.ir 🔸اسلامشهر، خیابان امام محمدباقر، خیابان امام رضا(ع)، مسجد امام محمدباقر(ع) @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 کتاب صوتی "خیاط شهر ما" 🔸داستان‌هایی از زندگی عارف معاصر شیخ رجبعلی خیاط 🔸نویسنده : سمیرا اصلان پور 🔸با صدای: بهروز رضوی @seraj1397 .
. 📗 : 🔸کتاب «خیاط شهر ما» نوشته سمیرا اصلان‌پور حاوی داستان‌هایی از زندگی عارف سالک و واصل و بنده صالح خدا «شیخ رجبعلی نکوگویان» معروف به «شیخ رجبعلی خیاط» است که در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی به دیدار حق تعالی شتافت. 🔸«خیاط شهر ما» شامل چهل قصه است و حاصل تلفیق دو کتاب «هفت دریا شبنم» و «یک شهر، یک خیاط» است. 🔸نویسنده برای نگارش این کتاب از کتاب «کیمیای محبت» مشهورترین اثر نوشته شده درباره ایشان نوشته آیت‌الله ری‌شهری و مصاحبه شاگردان وی که قبل‌تر در مجلاتی به چاپ رسیده بهره برده است. 🔸داستان‌های موجود در این کتاب بیشتر منعکس‌ کننده رفتار، سلوک اجتماعی، کرامات اخلاقی و ارتباط وی با مردم و خاطرات ایشان است. @seraj1397 .
Part01_خیاط شهر ما.mp3
11.87M
داستانهایی از زندگی عارف سالک قسمت 1⃣ @seraj1397 .
Part02_خیاط شهر ما.mp3
11.74M
داستانهایی از زندگی عارف سالک قسمت 2⃣ @seraj1397 .
Part03_خیاط شهر ما.mp3
5.05M
داستانهایی از زندگی عارف سالک قسمت 3⃣ @seraj1397 .
Part04_خیاط شهر ما.mp3
5.11M
داستانهایی از زندگی عارف سالک قسمت 4⃣ پایان @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️مسح سر بر موی آغشته به روغن 🔷 سوال: آیا ژل و یا روغن‌مو، مانع مسح سر در وضو است؟ ✅ جواب: اگر جرم و چربی داشته باشد که مانع رسیدن آب به باشد، وضو با آن صحیح نیست و باید برطرف نماید و تشخیص آن به عهده مکلف است. @seraj1397 .
‼️برخورد با شیعیان تفرقه‌افکن 🔷 سوال: تکلیف ما در برخورد با شیعیانی که اصرار به تفرقه‌افکنی میان مسلمانان را دارند چیست؟ آیا امر به معروف و نهی از منکر آنها واجب است؟ ✅ جواب: نظر حضرت آقا این است که تفرقه بین مسلمانان کار حرامی است و توهین به مقدسات سایر مسلمین هم حرام است. فعل حرام منکر است و نهی از منکر هم واجب است؛ اما با وجود شرایط و مراعات مراتب. 📕منبع: leader.ir @seraj1397 .
‼️فالگیــری و درآمــد از راه آن 🔷 سوال: الف_ آیا فالگیری برای خود ما یا دیگران اشکال دارد؟ ب_ آیا می‌توانیم شرعاً برای گرفتن فال به دیگران مراجعه کنیم؟ ج_ آیا درآمد، از این راه حلال است؟ ✅ جواب: فالگیری شرعاً اعتباری ندارد؛ و کسب درآمد از این طریق جایز نیست.  📕منبع: leader.ir @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ ؛ 🔴 ضامن و ضمانت ⁉️ تکلیف ضامنی که اقساط وامِ وام‌گیرنده از حقوق او کسر می‌شود، چیست؟ 🔸ماده ۷۰۹قانون مدنی بیان می‌کند که ضامن حق رجوع به مضمون‌عنه را ندارد، مگر بعد از ادای دِیــن... بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ضامن پس از پرداخت دینی که ضمانت آن را بر عهده گرفته است، می‌تواند به مدیون (مضمون‌عنه) رجوع کند و حق خود را بگیرد به اینصورت که ضامن می‌تواند در زمان توافق بر ضمانت، از مدیون ضمانت‌هایی را بگیرد؛ 🔸بدین ترتیب که مدیون به مقدار مبلغ مورد ضمانت به ضامن سفته یا چک داده و خیال ضامن را از بابت بازپرداخت اقساط یا دیگر تعهدات راحت کند. ۱_ البته باید به چند نکته توجه داشت ابتدا این که این کار به این دلیل است که بتوان مدیون اصلی را مورد تعقیب کیفری قرار داده، بلکه از ترس زندان و محدودیت‌هایی از قبیل مسدود شدن حساب بانکی، محرومیت از داشتن دسته چک به طور موقت یا دائم، حق ضامن را ادا کند. ۲_ به این خاطر ضامن در فقره یا فقره‌های چکی که از کسی که ضمانتش را می‌کند، باید این موارد را رعایت کند: چک باید تاریخ دار باشد، یعنی این که اگر آخرین قسط وام ۵ سال دیگر است، تاریخ مندرج در چک بعد از این تاریخ ذکر شود و دیگر آن که تاریخ صدور چک در آن (گوشه و پایین چک) ذکر نشود، بر این اساس بند (ه) ماده (۱۳) قانون صدور چک چنین بیان می دارد: 🔸در صورتی که ثابت گردد چک بدون تاریخ صادر شده و یا تاریخ واقعی صدور چک مقدم بر تاریخ مندرج در متن چک باشد صادرکننده چک قابل تعقیب کیفری نیست» دیگر آن که در متن چک هدف از پرداخت چک که همان تعهد یا شروط می باشد، ذکر نشود و نیز چک حتما دارای امضا باشد. @seraj1397 .
؛ ⁉️ اگر چک مفقود شود چه اقداماتی باید انجام داد 🔸درصورتی که چکی گم شود برای جلوگیری از اقدامات غیر قانونی باید راهکارهای قانونی را طی شود. 🔸پس از مفقوی چک، باید به بانک صادر کننده چک مراجعه کرد و کاربرگ مخصوص بانک را پر کرد و از بانک خواست از پرداخت وجه چک به دیگری خودداری کند پس از انجام این کار بانک با احراز هویت شخص چک را به مدت یک هفته مسدود می‌کند. 🔸پس از مسدود شدن چک، فرد موظف است به دادسرای محل استقرار افتتاح کننده حساب مراجعه کند و شکایتش را به دادسرا تقدیم و دادسرا گواهی صادر کند. 🔸پس از انجام این دو مرحله فردی که چک او مفقود شده باید مجدداً به بانک مراجعه کند و گواهی‌ای را که از دادسرا گرفته تحویل بانک دهد، اگر این کار در مدت یک هفته انجام نشود و شخصی چک را به بانک ببرد درصورتی که پول در حساب باشد چک برای او نقد می‌شود. 🔸به همین دلیل مراجعه به بانک برای اعلام مفقودی چک و دریافت گواهی از دادسرا امری ضروری است که برای جلوگیری از نقد شدن چک گم شده حتما باید رعایت شود. @seraj1397 .
؛ ⁉️ وکالت بلاعزل را چگونه بلا اثـر کنیم؟ 🔸گاهی طرف وکالت می دهد تا وکیل مستقلاً اقدام کند در این صورت وکیل شخصاً اقدام به انجام آنچه به او اجازه داده شده می کند یعنی در واقع موضوع وکالت را انجام میدهد. 🔸اما گاهی اوقات این وکالت استقلالی به وکالت اجتماعی تبدیل می شود یعنی یک وکیل دیگری ضمیمه و پیوست وکیل اولیه می گردد در این صورت وکیل اولیه مجاز نیست به تنهایی مورد وکالت را انجام دهد بلکه وکیل دوم هم باید همراهی کند و اگر موافقت ننمود عملاً وکالت یعنی هیچ. ‍ 🔸فرض کنید زوج به زوجه وکالت بلاعزل می‌دهد که همسرش با مراجعه به دادگاه خود را مطلقه کند بعد زوج پشیمان می‌شود و به قصد بی‌اثـر کردن وکالت بلاعزل به دفترخانه مراجعه می‌کند و یک وکیل دیگری را ضمیمه وکیل قبلی که همسرش باشد می‌کند. مثلاً برادرش را ضمیمه می‌کند، در اینجا زوجه اگر بخواهد طلاق بگیرد باید برادر را هم راضی کند. @seraj1397 .
چطور با همسرمان ارتباط برقرار کنیم؟ 👈 لبخنــــد بزنید 👈 شــوخ‌طبع باشید 👈 بــوی خوب بدهید 👈 خوب لبــاس بپوشید 👈 ارتباط چشمـی برقـرار کنید 👈 بهداشـت فــردی را رعایت کنید @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 | ایران رکورددارِ تورّم مسکن در جهان شد‼️ 🔸با سپردن افسار مدیریت کشور بدست دولت لیبرالی که نگاهش به ظرفیتهای بیرونی و مذاکرات است، جز این نمیتوان انتظار داشت! @seraj1397 .
🔴 | گوشـت و مـرغ در دولت روحانی چقدر گــران شد؟ @seraj1397 .