eitaa logo
" سراج "
2.6هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
3.8هزار ویدیو
549 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال 22.pdf
73K
؛ 🔴 پاسخ به شبهه «وعده‌ی آب و برق مجانی»⁉️ @seraj1397 .
؛ ⁉️ : دعـایی برای ایمن شدن از همه بیماری‌ها در طول عمـر! ✅ پاسخ: 👇👇 🔸در این روزهای کرونایی مطلبی جعلی در رابطه با دعایی از پیامبر اکرم(ص) برای ایمن بودن از بیماری ها در حال دست بدست شدن است. 🔸در رابطه با این مطلب باید بیان کرد: 1⃣ چنین دعایی در هیچ کتاب معتبر روایی ـ و حتی غیرمعتبر و درجه چندم شیعه ـ هم یافت نشد. 2⃣ نویسنده این دعا در ابتدای آن می‌گوید «روایت شده…». باید سوال کرد، در کجا روایت شده؟ توسط چه کسی؟ سلسله سند روایت کجاست؟ در کدام کتاب این دعا نقل شده است؟! 3⃣ با اندکی دقت می‌توان فهمید که نویسندگان این متن، چند فراز از دعای جوشن کبیر را کنار هم قرار داده و با الگو گیری از این دعای عظیم الشان، سعی در موجه جلوه دادن این محصول خود داشته اند. ایشان برای باورپذیرتر نمودن عملِ خود، به جای بخشی که در آخر هر فراز از دعای جوشن کبیر تکرار می‌شود ـ … خلّصنا مِن النّار یا رَب ـ تکرار می‌کنند که: «خَلّصنا مِن کل أمراض»! در حالی که راه خلاص و رهایی از امراض، مراجعه به پزشک و در عین حال توکل به خداوند و توسل به اهلبیت است. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ 🔴 متن شبهـه: قرآن میگه که انسان از خاک و گِل خلق شده، درحالی که این تصور غلط قرآنـه و مفسران مسلمان هم هیچ دلیلی برای اثباتش ندارند ✅ پاسخ را ببینیــد... @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آدمیزاد و جامعهٔ عاقل اگر از و هویت برخوردار باشد، چرا به آنها افتخار نکند؟ ملتی اگر در تاریخش ، امیرکبیر، ابن‌سینا، خیام، زکریای‌رازی، سعدی، ابوریحان، خواجه نصیر و.... نفس کشیده‌اند چرا به داشتن آنها بخود نبالد؟ دست بر قضا، داشتن این بزرگان افتخار دارد. بخصوص اگر بدانی آن زمان که ما چنین شخصیتهایی داشتیم، اروپایی‌ها در قرون‌وسطیٰ در سیاهی و عقب‌ماندگی مطلق زندگی میکردند و این آمریکا اصلا هنوز کشف نشده بود تا داخل آدم حساب آید! البته در همین تاریخ ایران‌زمین پادشاهان، نخبگان و شخصیتهای پَست هم زیاد داشته‌ایم. از دوره هخامنشی گرفته تا انقراض سلطنت در ایران. پادشاهان ظالم و شخصیتهای خودفروخته که از آنها چیزی جز "خیانت" سراغ نداریم! اما این روزها در یک جهت‌دهی مشخص، بعنوان خاطره خوش تاریخی از ایرانِ پیش از اسلام به نماد با جمهوری اسلامی تبدیل شده است! این درحالی است که بسیاری از کسانی که از کوروش میگویند یا اطلاعات بسیار اندکی از او دارند و یا اساساً با ایجاد تخیّلات و جعلیّات تاریخی بدنبال اِبراز مخالفت هستند! یکی از موضوعات مهم در بسیج مردم علیه یک "نظام‌سیاسی" جمع کردن آنها زیر پرچم یک نماد مشترک است. بسیاری از برنامه‌های ماهوره‌ای و پیامهای منتشر شده در توسط مخالفان جمهوری اسلامی با این هدف تولید و پمپاژ میشوند! در واقع شعار و هدف مخفی آنها این است: «کوروش بهانه است، جمهوری‌اسلامی را بزن»! جالب اینکه خیل عظیم مردمی که به کوروش و تاریخ ایران افتخار میکنند در این بازی قرار میگیرند، بدون اینکه متوجه شوند که کوروش در اینجا ابزار و وسیله هدف دیگری است! ایجاد دوگانگی و نماد در بین مردم در تقابل با حکومت یک ترفند برای بسیجِ سیاسی مردم است! مراقب باشیم با موافقت یا مخالفت‌های نابجا در بازی نکنیم. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فرزندان کوروش اکنون در کدام سرزمین زندگی می‌کنند؟! شهیدمطهری ؛ 🔸حقیقت این است که ادعای جدا بودن خون‌ها و نژادها خرافه‌ای بیش نیست. نژاد سامی و آریایی و غیره به صورت جدا و مستقل از یکدیگر فقط در گذشته بوده است، اما حالا آن‌قدر اختلاط و امتزاج و نقل و انتقال صورت گرفته است که اثری از نژادهای مستقل باقی نمانده است. 🔸بسیاری از مردمِ امروز ایران که ایرانی و فارسی زبان‌اند و داعیه ایرانی‌گری دارند، یا عرب‌اند یا ترک یا مغول، همچنان‌ که بسیاری از اعراب که با حماسه زیادی دم از می‌زنند از نژاد ایرانی یا ترک یا مغول می‌باشند. شما اگر همین حالا سفری به مکه و مدینه بروید، اکثر مردم ساکن آنجا را می‌بینید که در اصل اهل هند یا ایران یا بلخ یا بخارا یا جای دیگری هستند. 🔸شاید بسیاری از کسانی که نژادشان از کوروش و داریوش است، الان در کشورهای عربی تعصب شدید عربیّت دارند و بالعکس شاید بسیاری از اولاد ابوسفیان‌ها امروز سنگ تعصب ایرانیّت به سینه می‌زنند! 📚خدمات متقابل اسلام و ایران، ص۵۶ @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی تاریخ این مملکت فقط "چهل سال" به خود حکومت جمهوری دیده است و ۲۵۰۰ سال در دست شاهان بوده است‌. کدام شاه، شاه سلطان حسین صفوی که مملکت را به محمود افغان داد. شاهان بی کفایت قاجار که در هر دوره بخشی از خاک ایران را به روسها دادند (ترکمنچای_گلستان). رضاخان قلدری که در برابر روس و انگلستان سرشکسته بود اما مردم خودش را به مسلخ میبرد، شاهی مثل محمدرضا که در دوره او هم بخشی از ایران جدا شد، بله؛ بحرین خاک ما بود و...! حالا ۴۰ سال را مقابل ۲۵۰۰ سال قرار میدهند؛ آن روزی که اروپا در حال پیشرفت بود ما شاهانی همچون فتحعلی شاه داشتیم! روزی که غرب دنیا را گرفت ما شاهان وابسته ای مثل پهلوی داشتیم! اما "وطن پرستی" شما کجاست؟ به آرم شیر و خورشید؟ به دم زدن از کوروش و اهورا مزدا؟ مدام از خون آریایی گفتن؟! شما اگر "ایران" برایتان اهمیت داشت که هر دوره تاریخی یک بخش آن با بی کفایتی شاهان مورد حمایتتان جدا نمیشد. ایران در همین ۴۰ سال مورد حمله "صدام بعثی" قرار گرفته؛ او میگفت خرمشهر خاک عراق است، عربستان است نه خرمشهر؛ با تمام قدرت، با حمایت دنیا، به ایرانِ تازه انقلاب کرده هجوم آورد اما هزاران جوان زیر پرچم اهل بیت یک وجب خاک ندادند. بجای شعار و ادعای وطن خواهی، تاریخ بخوانید تا ببینید در عمل چه دارید. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دیـن عربها و روضه برای کوروش! 🔸بعضیا هستند که میخواهند دین اسلام را نماد بودن وانمود کنند و در مقابلش نژاد را قرار دهند و بگویند این بهتر است از آن... اما نخوانده‌اند که پیامبر(ص) زودتر از اینها یه این غائله پاسخ داد: «الا ان العربیه لیست بأب والد و لکنها لسان ناطق فمن قصر به عمله لم یبلغ به حسبه»، "عربیّت پدر کسی به شمار نمی‌رود و فقط زبان حرف زدن است، آنکس که عمل او نتواند وی را به جائی برساند، حسب و نسب او هم او را به جائی نخواهد رساند." 🔸همان بعضی‌ها در ادامه راه ، دست به دامن ایدئولوژی و مناسک خاص هم میشوند تا بتوانند در مقابل معارف قرآن و اهل‌بیت رقابت کنند و این مکتب را زنده نگه دارند و الا کم میاورند...! 🔸خبر دارم که خرج میکنند، محققین را به تحقیق در کتب قدیمی وا میدارند تا چیزی مقابل قرآن پیدا کنند، مناسکی برای روزهای خاص پیدا کنند، سجده کنند، سخنران دعوت کنند و دیری نمی‌پاید که روضهٔ کوروش بخوانند و نذور و هدایا پخش کنند...!! 🔸البته همه کسانی که می‌آیند به این قصد نمی‌آیند... خیلی‌ها کلاً اعتراض خود را به وضع موجود می‌رسانند ، خیلی‌ها برای شلوغیش می‌آیند و بعضی هم واقعا برای احترام به کوروش... @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ایـن مــردم، کجــا هستنـد؟ وقتی فضای مجازی، از اینستاگرام تا تلگرام را میگردی، با مردمانی مواجه میشوی که در صفحات خود، پست‌های روشنفکری میگذارند. یکی ادای احترام به "حقوق حیوانات" را در میاورد یکی پُـز "حفظ محیط زیست" دارد یکی با قیافه روشنفکری حرف از "حقوق شهروندی" میزنـد عده زیادی ژست "کمک به فقرا" میگیرند. همه عشق ایران، "وطن آریایی" و تاریخ ایران دارند. ✅ اما این مردمانِ فضای‌مجازی، کجای ایرانند؟ وقتی وارد جامعه میشوی، در یک ترافیک بخاطر برخورد ساده ماشین‌ها بهم، فحش ناموس میدهند و دعوا میشود! آشغال و پلاستیک، محیط زیست را شخم زده است! فقیـر را که می‌بینند، کمک که نمی‌کنند هیچ، تازه می‌گویند: درآمدش از ما بیشتر است، مسیر را کج میکنند. توی اتوبوس آهنگ میگذارد و گوش میدهد، انگار نه انگار چهل نفر دیگر هم نشسته اند و شاید میخواهند استراحت کنند! همین بلا در آپارتمان‌ها وجود دارد. از کل تاریخ و ایرانیّت اسم داریوش و کوروش را میدانند جنس چینی و اروپایی میخرند تا به وطن آنها خدمت کنند! این مردم، اگر به شعارها و پست هایی که میگذارند اعتقاد داشتند و عمل میکردند، در خیلی از جهات وضع جامعه بهتر از امروز می‌بود، برای چه کسی "فیلم" بازی می‌کنیم!؟ @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 تمامِ سال میگویند:کوروش منشور حقوق بشر نوشت! کوروش مخالف ظلم بود! کوروش۲۵۰۰سال پیش دنبال کرامت انسان بود! خب، کوروش اگر امروز بود از و حمایت نمی‌کرد؟ @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سه دقیقه و اندی از فضای اینستاگرام است. از «معتادها نمی‌گیرند» تا «شاخ‌ها» و اینفلوئنسرها. از چماق کش‌ها و چاقوکش‌ها تا فلان کس که به خاطر لهجه‌اش، شهرتی میلیونی کسب کرده! 🔸این نمایی از «اقبال عمومی» به یک امر سخیف، مبتذل و بعضـاً مستهجن است. سازنده کلیپ درست می‌گوید، اگرچه با فیلترینگ و برخورد قضایی بتوان بر این اوضاع سرپوش گذاشت اما نمی‌توان آن را حل کرد. اما دلیلش برای چرایی این اقبال عمومی بــی راه است. 🔸مردم با اینستا به ابزاری ساده، دم‌دستی و سهل‌الوصول دست یافته‌اند تا صدایشان را بلند کنند. اما چرا اقبـال به محتوای سخیف است؟! 🔸چون پایین است؛ اقبال عمومی است چون عموم این گونه می‌خواهند. و این نه فقط در جامعه ایران که امری جهانی است. حتی در پیشرفته ترین کشورها مانند اروپای شمالی، اقبال عمومی در فضای مجازی به امر جنسی سخیف است. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آيا طرح تنظیم خانواده که از سـال ۱۳۷٠ کلید خورد، یکی از عملیات‌های جریان نفـوذ داخلی بود؟ شاید...! اما تحرک شدید عوامل این جریان و ایجاد مانع علیرغم تأکیدات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر تغییر سیاست‌های کاهش جمعیت، حکایت از این می‌کند که از ابتدا تصمیم‌گیران کشور تحت تأثیر جریان نفوذ تن به این سیاست دادند. گفتنی است رهبر انقلاب، سال‌هاست در مخالفت با این سیاست، سخن گفته و مطالبه کرده‌اند. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
... 🔴 عمـل وحشیـانه "سقط جنیـن" اینگونه انجام می‌شود❗️ روزی ۲٠٠٠ سقــط جنــین !!! حرملـه‌ی زمانت را بشنــاس !!! @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 سالروز هلاکت عمرسعد 💠رهبرانقلاب: ‼️نظام اسلامى، با ايمانها و همتها زنده نگه داشتن شعارها بوجود میآيد و حفظ میشود و پيش میرود. شعارها را كم رنگ كردن؛ اصول اسلام و انقلاب را مورد بى‌اعتنايى قرار دادن و همه چيز را با محاسبات مادى فهميدن، جامعه را به آنجا خواهد برد كه به چنان وضعى برساند که در صدراسلام رساند. روزگارى براى مسلمين، پيشرفت اسلام مطرح، رضاى خدا، تعلیم معارف مطرح بود؛ دستگاه حكومت اسلامی، دستگاه زهد و تقوا و بى‌اعتنايى به زخارف دنيا و شهوات بود و نتيجه‌اش آن حركت عظيمى شد كه مردم به سمت خدا كردند. در چنان وضعيتى، شخصيتى مثل امیرالمومنین خليفه شد. و كسى مثل حسين بن على شخصيت برجسته شد. وقتى معيار خدا باشد، تقوا باشد، بى‌اعتنايى به دنيا باشد، مجاهدت در راه خدا باشد؛ آدمهايى كه اين معيارها را دارند، در صحنه عمل میآيند و سر رشته كارها را به دست میگيرند و جامعه، جامعه اسلامى میشود. اما وقتى كه معيارهاى خدايى عوض شود، هركه دنيا طلبتر و شهوترانتر است، سر كار میايد. آنوقت نتيجه میشود كه امثال عمرسعد به رياست میرسند و كسى مثل حسين‌بن‌على، به مذبح میرود! ۷۱/۴/۲۲ @Jahade_tabeini @seraj1397 .
🗓 سالروز فوت روحانی‌ منحرف، امام‌جمعه شهرستان رشت، نخستین‌ نماینده ولی‌فقیه در سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامی، فرمانده کمیته انقلاب‌اسلامی، دلداده سازمان مجاهدین‌ خلق، پدر دوعضو سازمان منافقین، یارغارِ اکبرهاشمی رفسنجانی، پدرشوهر فاطمه‌ و فائزه هاشمی، «حجةالاسلام‌ شیخ‌ حسن‌ لاهوتی» 💠امام خمینی: ‼️من از خدا می‌خواهم که همیشه نظیر این آقای ابوشریف را و این آقا (لاهوتی) که نور چشم من است و سابقه دارم با ایشان سالهای طولانی، و اینقدر رنج دیده است از این رژیم فاسد و مقاومت کرده، این آقا را قدرش را بدانید! ۵۸/۷/۲ 💠رهبرانقلاب: ‼️یک نکته اساسی در مورد خط امام و راه امام این است که امام بارها فرمود قضاوت در مورد اشخاص باید با معیار حال کنونی اشخاص باشد. این همان قضاوتی بود که امام امیرالمؤمنین با جناب طلحه و جناب زبیر کرد. شما باید بدانید طلحه و زبیر مردمان کوچکی نبودند، بعضیها با امام از پاریس تو هواپیما بودند و آمدند ایران؛ اما در زمان امام به خاطر خیانت اعدام شدند! بعضیها از دورانی که امام در نجف بود و بعد که به پاریس رفت، با ایشان ارتباط داشتند، در اول انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند؛ اما بعد رفتار اینها، موضع‌گیریهای اینها موجب شد که امام اینها را طرد کرد، از خودش دور کرد. میزان، وضعی است که امروز بنده دارم. اگر خدای نکرده نفس اماره و شیطان، راه را در مقابل من منحرف کردند، قضاوت چیز دیگری خواهد بود. مبنای نظام اسلامی این است و امام اینجوری عمل کرد. ۸۹/۳/۱۴ 📸شیخ حسن لاهوتی پشت سر امام خمینی @Jahade_tabeini @seraj1397 .