eitaa logo
" سراج "
2.7هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
3.9هزار ویدیو
551 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
. 📗 : 🔸خطبه غدیر پیامبر اکرم(ص)؛ آخرین و مشهورترین خطابه رسمی ایشان است که طی آن علی(ع) را مولا و جانشین مسلمانان معرفی می‌کند. پیامبر(ص) این خطبه را در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری، هنگام بازگشت از حجةالوداع در منطقه‌ای به نام غدیرخم، بعد از نزول آیه ۶۷ سوره مائده بیان کرد. 🔸این خطبه یکی از قویترین دلایل ولایت و سرپرستی امام علی(ع) بعد از پیامبر اسلام است. قرائن و شواهد مختلفی این حدیث را در اثبات ولایت امام علی(ع) تأیید و تقویت می‌کنند. @seraj1397 .
1_390498601.mp3
3.24M
1️⃣ بخش اول خطبه : حمد و ثنای الهی @seraj1397
khotbe ghadir part2.mp3
2.19M
2️⃣ بخش دوم خطبه : فرمان الهی برای اعلان ولایت امیرالمومنین علیه السلام @seraj1397
khotbe ghadir part3.mp3
3.21M
3️⃣ بخش سوم خطبه : اعلان رسمی ولایت و امامت دوازده امام علیهم السلام @seraj1397
1_390499063.mp3
1.14M
4️⃣ بخش چهارم خطبه : بلند کردن امیرالمومنین علیه السلام بدست رسول خدا صلی‌الله علیه و آله @seraj1397
1_390499128.mp3
1.28M
5️⃣ بخش پنجم خطبه: تاکید بر توجه امت به مسئله امامت @seraj1397
khotbe ghadir part6.mp3
2.4M
6️⃣ بخش ششم خطبه : اشاره به کارشکنی‌های منافقیـن @seraj1397
khotbe ghadir part7.mp3
2.02M
7️⃣ بخش هفتم خطبه : پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام و دشمنان ایشان @seraj1397
khotbe ghadir part8.mp3
670.9K
8️⃣ بخش هشتم: حضرت مهدی عجل‌الله فرجه الشریف @seraj1397
khotbe ghadir part9.mp3
320.3K
9️⃣ بخش نهم: مطرح کردن بیعت @seraj1397
khotbe ghadir part10.mp3
1.81M
0⃣1️⃣ بخش دهم: حلال و حرام ، واجبات و محرمات @seraj1397
khotbe ghadir part11.mp3
2.07M
1️⃣1️⃣ بخش یازدهم (پایانی): بیعت گرفتن رسمی @seraj1397
1_390500043.pdf
825.7K
🎈 نسخه خطبه غــــدیر پیامبر اکرم(ص) @seraj1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 یــادآوری یک رخــداد تلخ فراموش نکنیم که امروز ۱۸ تیر سالگرد "فتنـه کوی دانشگاه تهران" در سال ۷۸ بود. 🔻جهت یادآوری اشاره‌ای کنیم به سـران فتنــه آنـروز: 1⃣ سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها صاحب‌امتیاز وقت روزنامه سلام ؛ که با افشای یک سند دروغین از سعید امامی، آتش فتنه را شعله‌ور ساخ! موسوی خوئینی‌ها که ملقـب به "پدر فتنـه" می‌باشد در تمام فتنه‌های رخ داده نقش اصلی را داشته و دارد. 2⃣ سعیـد حجـاریـان تئوریسین فتنـه ۷۸ و سایر فتنه‌های بعداز آن تاریخ! وی در تمام وقایع دوران اصلاحات و بعد از آن نقش اساسی و تعیین کننده داشته. 3⃣ فائــزه هاشمـی دختـر هاشمی رفسنجانی ؛ یکی از فتنه‌گرانی که در تمام آشوبها و فتنه‌ها از جمله فتنه ۷۸ و ۸۸ همیشه به بهانه‌های مختلف در صحنه حضور داشته است. وی در جریان حادثه کوی دانشگاه در بین دانشجویان چنان با حرارت سخنرانی کرد که طبق اظهار حاضرین در صحنه، دانشجویان قبل از آن سخنرانی خیلی آرامتر بودند. 4⃣ احمــد باطبــی وی که دانشجـو هم نبود با هدف اخـذ گرین‌کارت، با تحریک و شوراندن دانشجویان تلاش میکرد دامنه اغتشاشات را وسعت دهد! وی بعد از دستگیری و محکومیت به ۱۵ سال زندان با استفاده از مرخصی استعلاجی موفق شد به آمریکا فرارکند. او هم اکنون از همکاران سازمانهای جاسوسی آمریکاست. 5⃣ علــی افشـــاری وی از اعضای اصلی شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و از گردانندگان اصلی فتنه ۷۸ بود. او نیاز تشنه تحصیل در خارج از کشور بود و فاقد توانایی مالی، علمی و رابطه‌ای لازم برای سفر به آنطرف آب، پس از دستگیری به ۶ سال حبـس تعزیری محکوم و پس از اظهار ندامت و اعترافات تلویزیونی از زندان آزاد و در سال۸۴ به بهانه ادامه تحصیل راهی آمریکا شد و اکنون در شبکه‌های خبری سازمان سیا به نفرت پراکنی و سیاه نمایی علیه انقلاب اسلامی مشغول می‌باشد! 6⃣ منوچهر محمدی متهم ردیف اول اغتشاشات کوی دانشگاه، که از قضا دانشجو هم نبـود.‌ وی پس از دستگیری و تبدیل حکم اعدامش به ۱۵ سال زندان، به بهانه شرکت در مراسم خاکسپاری برادرش، با کمک سفارت آمریکا موفق به فــرار‌ از ایران شد! 7⃣ امیـرعباس فخـرآور: فخـرآور در سال ۸۵ با استفاده از یک مرخصی کوتاه مدت به آمریکا فرار کرد. 8⃣ اکبــر عطــری او از افرادی است که نقش فعالی در اغتشاشات تیر ۷۸ داشت؛ و به خاطر همین فعالیتهای فتنه‌گرانه‌اش توانست مبلغ ۲ میلیون دلار از محل بودجه‌های وزارت امورخارجه آمریکا برای پیشبرد فعالیتهای فتنه گرانه‌اش دریافت نماید. این افراد با رهبری موسوی خوئینی‌ها و حجاریان و تعدادی دیگر، توانستند بمدت ۵ روز در خیابانهای تهران جولان داده و اموال مردم و بیت‌المال را غارت کنند تا جایی که تصمیم گرفتند که به بیت رهبـری هم حمله کنند ولی با جانفشانی نیروهای بسیجی نقشه‌شان نقش برآب شد. در این میان روزنامه‌های اصلاح‌طلب هر روز با تحریک اغتشاشگران تلاش میکردند آتش این فتنه را گرمتر و شعله‌ور تر نگه دارند! اما تاریخ چهرهٔ آنان را برملا و رسوا کرد. *فتنــه‌ها را نبـاید فراموش کنیم* ۱۴۰۰/۴/۱۸ @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️پول خرد باقی مانده از مشتری 🔷 سوال: من در پمپ بنزين کار می‌کنم، برای بازگرداندن بقیۀ پول مشتری مشکل دارم، به ناچار در پایان شیفت کاری مقدار کمی از پول مشتری نزد من باقی می‌ماند، تکلیف این پولها چیست؟ البته ظاهراً مشتری بقیه پول را می‌بخشد. ✅ جواب: اگر با رضایت مشتری باشد استفاده از پول باقیمانده برای شما اشکال ندارد، ولی اگر بدون رضایت مشتری باشد، باید به مشتری برگردانید و در صورتی که مأیوس از یافتن مشتری می باشید، از جانب او به فقیر صدقه بدهید. @seraj1397 .
‼️استفاده از برق شهری 🔷 سوال: اکثر هیئت‌های محلی که به مدت ده روز برگزار می‌شود، جهت چراغانی جلوی تکیه یا هیئت از برق اصلی شهر انشعاب گرفته و استفاده می‌کنند. حکم شرعی چیست؟  ✅ جواب: اگر با مجوز قانونی باشد اشکال ندارد؛ اما باید وجه برق را بپردازند. اما اگر بدون مجوز باشد، اصل کار خلاف است و موجب ضمان هم هست یعنی هزینه برق مصرفی را باید بپردازند. عزادار سید و سالار شهیدان به هر حال قانون نظام اسلامی را رعایت می‌کند و نسبت به این حقوق عمومی و بیت‌المال هم مواظبت دارد. 📕منبع: khamenei.ir @seraj1397 .
‼️قطع رابطه به دلیل بدحجابی 🔷 سوال: اگر دختر محجبه‌ای یک دوست بدحجاب دارد و امر به معروف او اثر ندارد، آیا باید با او قطع رابطه کند؟ ✅ جواب: اگر ترک رابطه با او اثر داشته باشد به این معنا که اصلاح می‌شود و حجابش را مراعات می‌کند، بله واجب است. گاهی وقت‌ها نیز برعکس است یعنی گرم‌گرفتن و محبت‌کردن و بعد تذکردادن بیشتر اثر می‌کند و باید از این راه وارد شد. اما اگر قطع ارتباط اثر ندارد و این رابطه برای شما  مفسده‌ای ندارد رفت‌وآمد با او اشکالی ندارد. 📕منبع: khamenei.ir @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ ⁉️ آیا کتک زدن دزدِ خانه جرم است؟ ✅ پاسخ: یکی از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که اگر دزدی را که وارد خانه‌مان شده کتک بزنیم آیا مرتکب جرم شده‌ایم؟ این مسئله ابعاد مختلفی دارد فرض کنید سارقی وارد منزل شما شده و شما با اطلاع از ورود او در جایی کمین کنید و غافلگیرانه با چوبی بر سر او بکوبید یا با سلاح دیگری او را هدف قرار دهید و موجب قتل وی شوید، در چنین موردی شما مسئول خواهید بود. قانون مجازات اسلامی در بحث دفاع مشروع، درباره این موضوع صحبت کرده است. در قانون مجازات اسلامی گفته شده اگر فردی برای دفاع از خود دیگری را کتک بزند یا مرتکب جرمی نسبت به او شود، به نوعی دفاع مشروع انجام داده و اقدامات او فاقد کیفر قانونی است؛ بنابراین دفاع از خود یا دیگران در مقابل سارق دارای شرایط خاصی است و در صورت وجود آن شرایط، قانونگذار از فردِ مدافع حمایت خواهد نمود. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ اگر در فضای مجازی عکس یا فیلم مستهجنی برای مزاحمت فرستاده شود، چه مجازاتی دارد؟ ✅ پاسخ: 🔸براساس ماده ۱۴ قانون جرایم رایانه‌ای، «هر فردی به کمک سامانه‌های کامپیوتری یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع کند یا به قصد داد و ستد یا افساد تولید یا ذخیره کند، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دوی مجازات محکوم می‌شود. 🔸انجام اعمال ذکر شده درخصوص محتویات مبتذل (محتویات دارای صحنه و صور قبیحه) باعث محکومیت به حداقل یکی از مجازات‌ها می‌شود.» همچنین، براساس ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای، «اگر محتویات مستهجن، افراد را تحریک، ترغیب، تهدید یا تطمیع کند یا گول زننده باشد یا شیوه دسترسی به آن‌ها را آسان کرده یا آموزش دهد، به حبس از ۹۱ روز تا ۱ سال یا جزای نقدی از۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم است. @seraj1397 .