eitaa logo
" سراج "
2.6هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
3.8هزار ویدیو
549 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 تغییر و تبدیل در انجام دادن نذر 🔷 سوال: آیا در شرایط فعلی کرونا می‌توان به جای نذر هر ساله در ایام محرم، پول آن را محاسبه و به موسسات خیریّه اهدا کرد؟ ✅ جواب: اگر را به نحو صحیح بر زبان جاری نکرده است، تغییر و تبدیل در انجام دادن آن مانعی ندارد. @seraj1397 .
🏴 حضور در مجلس عزاداری با احتمال ابتلا به کرونا 🔷 سوال: حکم حضور در مجلس عزاداری سالار شهیدان(ع) در ایام کرونا چیست؟ ✅ جواب: حضور در مجلس عزاداری با رعایت نکات و دستورالعمل های بهداشتی، اشکال ندارد بلکه از بهترین کارها و جزء مستحبات موکّد است. @seraj1397 .
🏴 مدّاحی مرد در مراسم عزاداری بانوان 🔷 سوال: مدّاحی مرد در مراسم عزاداری بانوان چه حکمی دارد؟ آیا هم نوایی زنان با مداح مرد اشکال دارد؟ ✅ جواب: اگر خوف مفسده باشد، باید از آن اجتناب شود. 📕منبع: khamenei.ir @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا اباالفضـل العبـاس علیه‌السلام 💔 ابالفضـــل مـــن... علمــــدارِ مـــن... تـوانِ سپـــاهِ حسیــن و حسـن @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ 🔴 پیامدهای تعویض قفـلِ منزل توسط زوجین ❓اگر هر کدام از زن و شوهر بنا به دلایلی اقدام به تعویض قفل منزل مشترک نمایند و از ورود دیگری ممانعت کنند اولین اقدام چیست؟ 🔸طرف مقابل باید فوراً با ۱۱۰ تماس بگیرد و درخواست تنظیم صورتجلسه کند تهیه‌ی استشهادیه در این مورد بسیار کمک کننده خواهد بود و بعد از آن امکان طرح شکایت ممانعت از حق وجود خواهد داشت. 🔸نکته قابل توجه این است که: اگر کسی که قفل منزل را تعویض نموده جناب آقای شوهر باشد، زوجه میتواند شکایت کیفری ترک انفاق را هم مطرح کند. چرا که اقدام به عوض کردن قفل درب منزل توسط مرد به معنای آن است که از انفاق (پرداخت نفقه) به زن خودداری کرده است. 🔸در این صورت اگر دادگاه تعویض قفل درب منزل توسط مرد را احراز کند، شوهر را به انفاق محکوم می‌نماید. 🔸بنابراین توصیه میشود اگر مردی قصد دارد زن را الـزام به تمکین کند و عدم تمکین او را ثابت کند هرگز اقدام به تعویض قفل منزل مشترک ننماید چرا که عواقب بسیاری را در پی خواهد داشت. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍♨️ ؛ 🔴 استشـهادیـه محلـی ❓اعتبار استشهادیه محلی چقدر است؟آیا قاضی می‌تواند فقط به استناد آن، حکم صادر کند؟ 🔸استشهادیه یکی از مدارکی است که به اندازهٔ دلیلِ عادی اعتبار دارد. قضات برای صدور رای غالباً در پی دلائل، امارات و مستندات محکم‌تری هستند و غالباً استشهادیه را به عنوان قرینه می‌پذیرند. و صدور رای بستگی به نظر دادگاه دارد چرا که دادگاه می‌تواند بنابر علم خود و اوضاع و احوال پرونده حکم صادر کند. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ ؛ 🔴 تغییـــر اســـم 🔸شرایط تغییر اسم در شناسنامه اشخاص ۱۸ سال به بالا. افراد کمتر از ۱۸ سال که دارای حکم رشد باشند. پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه خود جهت فرزندان کمتر از ۱۸ سال. 🔸سرپرست قانونی (قیـم، امین، وصی) برای افراد صغیر و محجور با ارائه مدارک مستند که سمت او احراز شده باشد. 🔸نکته: تغییر نام برای اولین بار باشد، نامی که درخواست تغییر آن داده می‌شود جزو اسامی مقدس نباشد و یا چنانچه نام مقدس است با نام مقدس دیگری تقاضای تغییر داده شود، همچنین جهت اثبات در دادگاه الزاماً نیاز به استشهادیه و حضور شهود در محضر دادگاه می‌باشد و نکته آخر اینکه شخص می‌تواند در محل سکونت خود نیز تقاضای خود را مطرح نماید هرچند اداره ثبت احوال مربوطه، در آن حوزه یا شهر واقع نشده باشد که در اینصورت مرجع رسیدگی یک نسخه از دادگاه و ضمائم را برای ادارة مربوطه (در هر نقطه از کشور) ارسال می نماید و اداره مزبور در فرجه مقرر نسبت به ارائه لایحه دفاعیه اقدام خواهد نمود. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 | کدام کشورها بیشترین سانسور اینترنتی دارند؟ 🔸برخلاف سیاهنمایی رسانه‌های غربی علیه کشورمان و ادعای آزادی که آنها دارند، بیشترین سانسورها در کشورهای غـربی اتفاق می‌افتد؛ البته که ولنگاری فضای مجازی را هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد. @seraj1397 .
🔴 | چه تعداد واکسن کرونا تاکنون وارد کشور شده است؟ @seraj1397 .
🔴 | چند روز بعداز زدن واکسن، ایمنـی ایجـاد می‌شود؟ @seraj1397 .
🔴 | ساختار رهبـری در طالبـان @seraj1397 .
🔴 | طبق گزارش ناظران بهداشتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئات دو برابر سایر اماکن است @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا