eitaa logo
" سراج "
2.6هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
3.8هزار ویدیو
549 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 | افزایش صادرات غیرنفتی ایران در یک دهه اخیر 🔸علی‌رغم وضع تحریم‌های گسترده‌تر در ده سال گذشته علیه کشور، صادرات غیرنفتی طی همین مدت افزایش قابل توجهی داشته است و حجم آن به رقم ۵۲ میلیارد دلار رسیده است. @seraj1397 .
🔴 | دولت ایران کم‌خرج‌ترین دولت غرب آسیا 🔸صندوق بین‌المللی پول، دولت ایران را بعنوان کم‌خرج‌ترین دولت خاورمیانه از نظر نسبت هزینه‌کرد به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. این نسبت حدود 12.29 درصد بوده و یمن و قطر پس از ایران در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند. @seraj1397 .
. 🔴 | هزینه‌های نظامی، سال ٢٠٢٢ ( واحد ميليارد دلار) : 🇨🇳 چین: ٢٩١ 🇮🇳 هند: ۶۶ 🇷🇺 روسیه: ۶١ 🇬🇧 انگلستان: ۵۵ 🇫🇷 فرانسه: ۵١ 🇯🇵 ژاپن: ۴٨ 🇩🇪 آلمان: ۴۶ 🇮🇹 ایتالیا: ٣٣ 🇧🇷 برزیل: ٢٠ 🇮🇷 ایران: ۶ مجموع این ۱۰ کشور: ۶٧٧ میلیارد دلار 🇺🇸 هزینه‌های نظامی ایالات متحده به تنهایی: ٨٧٧ میلیارد دلار!!! @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پادشاهی به وزیرش گفت: دقت کردی، همیشه خدمت‌کارم از من خوشحال‌تر است در حالی که او هیچ چیز ندارد!! و منِ پادشاه که همه چیز دارم، حال و روزِ خوبی ندارم!!؟ وزیر گفت: سرورم شما باید قاعده ۹۹ را امتحان کنید!! پادشاه گفت: قاعده ۹۹ چیست؟!! وزیر گفت: ۹۹ سکه طلا در کیسه‌ای بگذارید و شب، هنگام رفتن خدمتکار به اوبدهید و بگویید این ۱۰۰ سکه طلا هدیه‌ای است برای تو و ببینید فردا چه اتفاقی رخ می‌دهد!! پادشاه نقشه را آن‌طور که وزیر به او گفته بود، انجام داد.... خدمتکار پادشاه، آن کیسه را برداشت و از پادشاه بخاطر این انعام گرانبها تشکر فراوان کرد، موقعی که به خانه رسید سکه‌ها را شمرد، متوجه شد یکی کم دارد!! پیش خود فکر کرد که شایدآن را در مسیر راه گم کرده است!! همراه با خانواده‌اش کل شب را دنبال آن یک سکه طلا گشتند و هیچی پیدا نکردند!! خدمتکار ناراحت و ناامید به خانه برگشت!! هزار فکر و پریشانی به سراغش آمد که این یک سکه را کجا گم کرده، با آنکه آن‌ همه سکه‌های دیگر را در اختیار داشت!! تمام فکرش معطوف به آن یک سکه بود... روز بعد خدمتکار پریشان حال بود چرا؟! چون شب نخوابیده بود، وقتی که پیش پادشاه رسید چهره‌ای درهم و ناراحت داشت، مثل روزهای قبل شاد و خوشحال نبود!! پادشاه آن موقع فهمید که معنی قاعده ۹۹ چیست!!  آری، قاعده ۹۹ آن است که داشته های خود را نمیبینیم و تمرکز ما بر روی نداشته هاست... و در تمام ادوار زندگیمان دنبال آن یک  گمشده می‌گردیم و خودمان را به خاطر آن ناراحت می‌کنیم و فراموش کرده‌ایم که شاید داشته های ما بسیار بیشتر از نداشته هایمان است. قاعده ۹۹ همان تمامیت خواهی و کمال گرایی افراطیست. قاعده ۹۹، زیستن در فضای ناهوشیاریست. پس به داشته هایمان بیاندیشیم و قدر آنها را بدانیم. آسایش و آرامش و رشد در فضای شکرگذاری و افکار مثبت حاصل میشود. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
... بهلول سکه طلائی در دست داشت و با آن بازی می‌نمود. شیادی جلو آمد و گفت: اگر این سکه را به من بدهی در عوض ۱٠ سکه را که به همین رنگ است به تو می‌دهم!! بهلول چون سکه‌های او را دید دانست که سکه‌های او از مس است و ارزشی ندارد. به آن مرد گفت به یک شرط قبول می نمایم: اگر سه مرتبه مانند الاغ عرعر کنی. شیاد قبول نمود و مانند خر عرعر نمود! بهلول به او گفت: تو با این خریت فهمیدی سکه‌ای که در دست من است از طلاست، چگونه من نفهمم که سکه‌های تو از مس است؟!!! @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخنـــدید و یـاد بگیـــرید... 😅 اگر از خنده غش کردید یه صلوات هم برای شادی روح اموات بفرستید... تا حالا ازین زاویه نگاه نکرده بودم 😊 @seraj1397 .
معمولا همینه!! 😂 @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ ❌ شبهه:👇👇 در ایران باستان مردم در خانه‌های خودشان نگه میداشتند. بعداز حملهٔ اعراب به ایران سگها نگهبانهای خانه‌ها بودند و جلوی تهاجم اعراب به خانه و ناموس مردم را میگرفتند. اعراب از سادگی مردم ایران استفاده کردند و فتوا دادن که سگ نجسه و اگر در خانه باشه تا هفت خانه اینطرف و آنطرف فرشته‌ای نمیاد و برکت از آن خانه میره و بعداز این فتوا مردم باور کردن و اعراب به جان و مال و ناموس ایرانیها تجاوز کردند و از آن به بعد در ایران باب شد که سگ نجس است.....پاســخ: 👇👇 🔸این خیلی خنده‌دار است که اعراب مسلمان که توانستند امپراطوری بزرگ ایران را شکست دهند، تنها از سگهای ایرانیان ترسیده باشند. درحالی که خود اعراب از قبل از اسلام به دلایل گوناگون با سگ سروکار داشتند. 🔸حمله به ایران، در زمان خلیفه دوم اتفاق افتاد و اگر حکم متاثر از این واقعه بوده است، فقه شیعه با آن مخالفت میکرد. در حالیکه روایات متعددی در منابع شیعه در مورد نجاست سگ وجود دارد. (وسائل الشیعه، ج۱، ص۲۲۶) 🔸از واضحات مسائل فقهی است که نگهداری چند نوع سگ (علی‌رغم اینکه نجس است) اشکال ندارد. مانند سگ نگهبان، سگ گله، سگ شکاری (که درباره‌ جواز استفاده و نگهداری آن آیه قرآن وجود دارد) 🔸علت نجاست سگ امری تعبّدی است که دلیل آن برای ما چندان روشن نیست. اما به نظر میرسد مشکلات بهداشتی و روانی معاشرت با این حیوان ازدلایل مهم آن باشد. 🔸این احتمال نیز قویاً به ذهن میرسد که یکی از دلایل نجس شمردن این حیوان، به جهت "حمایت از سگ" باشد. توضیح اینکه نگهداری سگ در خانه با طبیعت اولیه این حیوان ناسازگار و به نوعی در قفس انداختن او باشد. یعنی کسانی که سگ را مجبور به انتخاب سبک زندگی انسانی میکنند، بزرگترین ظلم را در حق این حیوان زبان بسته، مرتکب میشوند. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ ❌ شبهــه:👇👇 روز ۱۲ اردیبهشت (روز معلم) ربطی به شهادت مطهری ندارد، بلکه قبل از انقلاب هم بوده و روز فوت ابوالحسن خانعلی در سال ۱۳۴۰ است. پاســخ:👇👇 1⃣ اولین نکته در شبهه فوت خانعلی ذکر شده و چرا نگفتند شهادت و اینکه بدست چه کسانی به شهادت رسیده؟ علت آن اینست که معاندان با تحمیق مخاطبان خود نخواستند بگویند که شهید ابوالحسن خانعلی بدست رژیم سفاک شاه به شهادت رسید. 2⃣ اصل ماجرا : در ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۴۰ معلمان برای اعتراض به وضعیت معیشتی معلمان تجمعی بزرگ در تهران برگزار کردند. در این اعتراضات یک معلم ۲۹ ساله به نام ابوالحسن خانعلی با گلوله مزدوران شاه مخلوع به شهادت رسید. معلمان شعار میدادند: «کشتند یک معلم را» این معلم که در دبیرستان جامی تهران فقه و عربی درس می داد، همزمان در مقطع دکتری دانشکده معقول و منقول - که شهید مطهری در آن تدریس می‌کرد- درس می‌خواند. 3⃣ در مراسم هفتم این معلم، معلمان بیانیه‌ای صادر کردند و ۱۲ اردیبهشت را روز معلم نامیدند اما رژیم شاه هیچگاه آن را به رسمیت نشناخت. 4⃣ پس از انقلاب معلمان تصمیم داشتند این روز را به نام روز معلم احیا کنند که تقریباً با ترور شهید مطهری مصادف شد (ترور استاد شامگاه ۱۱ اردیبهشت بود)، به این ترتیب نظام اسلامی به تصمیم معلمان صحه گذاشت و روز ۱۲ اردیبهشت را بعنوان روز معلم نامگذاری کرد. روزی که هیچوقت رژیم سابق به آن احترام نگذاشت. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ ❌ دین جغرافیایی: هرجا بدنیا اومدید، همون دین را دارید... ⛔️ چارلی چاپلین : اگر در اسرائیل بدنیا می‌آمدید، یهودی، در عربستان مسلمان، و در اروپا مسیحی می‌شدید. 🎙 مرتضی‌ کهرمی @seraj1397 .
؛ ⁉️ چرا امامان اینقدر زن گرفتن؟ آیا زنان ناراضی بودن؟! ✍ مرتضی‌ کهرمی @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ ❌ ‌یکی از ملحدین میگه باورهای اسلام تعبّدی است و پشتوانه عقلی نداره!!!؟؟پاسخ استاد محمدی را بشنوید... @seraj1397 .
؛ ‼️اون از دروغ حواله‌های خودرو به نمایندگان مجلس توسط وزارت صمت! ‼️اون از دروغ دادن کارت هدیه به حاضرین در جلسه فعالان فضای مجازی با وزیر صمت! ‼️اینم از اینکه عکس رویداد نانـو تو دانشگاه فردوسی رو به اسم جلسه وزارت صمت بالشگر سایبری زدن! 📵 این چندروز پشت هم شبانه‌روز دروغ گفتن!! @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ ❌ شبهــه: 👇👇 یه سر به مفاتیح‌الجنان بزنید، نوشته دعای ساعت اول روز، دعای ساعت دوم روز، دعای ساعت سوم... آخه این دینـیه؟ صبح تا شب بشین دعا بخون! مردم رفتن کُرات آسمانی رو بگیرن شما نشستی دعا میخونی! پاســخ: 👇👇 🔸وجود دعاهای مختلف برای ساعت و لحظات مختلف به این معنا نیست که باید صبح تا شب دعا بخوانیم، بلکه به این معناست که هر زمان قصد داشتید دعاکنید؛ دعای متناسب با آن وجود دارد. 🔸به این مثال دقت کنید: شما وقتی به ترمینال می‌روید روی تابلوها نوشته: 🚍 تهران-قم ساعت ۶ 🚍 تهران-قم ساعت ۷ 🚍 تهران-قم ساعت ۸ و.... این بمعنای این نیست که هی بروید قم هی بروید تهران... بلکه معنی آن اینست که هر وقت ماشین خواستید فراهم است. اگر خواستید ساعت ۶ بروید ماشین موجود است اگر ساعت ۷ خواستید بروید موجود است. 🔸داروخانه شبانه‌روزی معنایش این نیست که شبانه‌روز دارو بخرید، داروخانه شبانه‌روزی برای این است که هروقت خواستید دارو بخرید داروخانه باز است. 🔸https://aparat.com/v/2gKiC @seraj1397 .