eitaa logo
" سراج "
2.7هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
3.9هزار ویدیو
551 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️کیفیت خواندن نماز در تنگی وقت 🔷 سوال: در صورتی که برای نماز وقت کم باشد، کوتاهترین نماز که وقت کم نیاز داشته باشد، چگونه است؟ ✅ جواب: نماز بدون سوره، یک مرتبه تسبیحات اربعه در رکعتهای سوم و چهارم و حذف مستحبات مانند قنوت و اکتفاء به یک سلام در پایان نماز. 📕منبع: khamenei.ir @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ 🔻چک‌های زیر قابل شکایت کیفری نیستند: ۱/ چک دارای سررسید (وعده‌دار) ۲/ چک بدون تاریخ (تاریخ سفید) ۳/ چک سفید امضاء ۴/ چکی که در آن یا بصورت توافق جداگانه‌ای، مشروط باشد ۵/ چک بابت تضمین ۶/ چکی که بابت معاملات نامشروع مثل بهره ربوی صادر شده است. در شکایت چک بلامحل در هر زمانی که صادر کننده‌ی چک، وجه چک و خسارات را بپردازد، رسیدگی کیفری متوقف می‌شود و در صورت صدور حکم نیز حکم اجرا نمی‌شود و اگر درحال اجرا باشد اجرا متوقف می‌شود. شکایت کیفری چک بلا محل فقط علیه صادر کننده‌ی چک قابل تصور است نه ضامن و ظهرنویس اگر چک به نمایندگی صادر شود مسوولیت کیفری بر عهده‌ی شخص نماینده است مگر آنکه ثابت کند عدم پرداخت ناشی از فعل اصیل یا نماینده ی بعدی او بوده است که در این صورت ایشان مسوولیت کیفری خواهد داشت. @seraj1397 .
؛ ⁉️ سوال: افرادی که پرداخت نفقه‌شون به مـرد خونه واجبه چه کسانی هستند؟ ۱/ همسر چه دارا باشه چه ندار. ۲/ فرزندان و پدرومادر فقط اگه ندار باشند. نفقه همسر حتی اگه مرد نفقه خودش راهم نداشته باشه واجبه، اگه نداشت بپردازه مدیون میشه هر وقت داشت باید بپردازه. اما نفقه فرزندان و پدرومادر در صورتی واجبه که مرد علاوه به نفقهٔ خودش توان پرداخت نفقه اونها را داشته باشه. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 | هر یک ساعت در غزه چه می‌گذرد؟! @seraj1397 .
🔴 | کشورهای تامین کنندهٔ نفت اسراییل واحد: هزار بشکه در روز 🔸رهبر انقلاب: باید فوراً راه صدور نفت به رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی بسته شود. @seraj1397 .
🔴 | اسامی اهل‌بیتی شهــدای غــزه و تودهنی دیگری به قاعدین متحجر 🔸مذهب غالبِ برادران مسلمان فلسطینی‌، شافعی است. دربارۀ دلبستگی ایشان به اهل‌بیت (ع) شواهد گوناگونی مطرح شده است. 🔸اما اخیرا وزارت بهداشت فلسطین، فایل حاوی اسامی نزدیک به ۷هزار شهید طوفان‌الاقصی را منتشر کرد که تیر خلاصی بر ادعای دروغ عمله‌های دشمن مبنی بر «ناصبی» (دشمن اهل‌بیت (ع)) بودن ملت فلسطین است. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مدیریـت تصـاویـر! 📌در این ویدئو به یکی از تکنیک‌های عملیات روانی در رسانه تحت عنوان مدیریت تصاویر پرداخته می‌شود. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نکته مهمی که در کارتون پینوکیو بود و خیلی از ماها بهش توجه کافی نکردیم! @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ ⁉️ بختک چیه که گاهی بعضی‌ها بعد خواب دچار آن می شوند؟ ⁉️ آیا ریشـه دینی هم دارد یا نه؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی       @seraj1397 .
. 🔴 مطلبی درباره کالاهای اسرائیلی👇 📌 اخبار و ادعاهای ضد و نقیضی درباره ارتباط برخی شرکتهای ایرانی از جمله شرکت خوشگوار (تولیدکننده کوکاکولا) و ساسان (تولیدکننده پپسی) وجود دارد. ✅ در اینجا دو ادعا باید اثبات شود: 👈 اول اینکه شرکت خارجی وابسته به اسرائیل است. 👈 دوم اینکه شرکت ایرانی با آن شرکت خارجی در ارتباط است و سود این شرکت ایرانی به شرکت خارجی می رسد. 🔻اما معمولا در هر دو ادعا تردیدهایی وجود دارد. برای نمونه: شرکت کوکاکولا یک شرکت چند ملیّتی است که در کشورهای مختلف شعبه‌های مستقلی دارد. حتی کوکاکولای مالزی در کشور فلسطین نیز شعبه‌ای تاسیس کرده و هیچ سودی از آن به رژیم صهیونیستی نمی‌رسد، بلکه اشتغالزایی آن برای فلسطینیان بوده. B2n.ir/g15571 🔸از طرفی شرکت ایرانی خوشگوار نیز به صورت رسمی و با ارائه مستندات به مراجع قانونی، ارتباط خود با شرکتهای خارجی و رژیم صهیونیستی را رد کرده است. isna.ir/xdPZLحال تکلیف چیست؟ 🔸طبق ماده ۸ قانون «حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين» مصوب ۱۳۶۹: هر نوع برقراري رابطه اقتصادي و تجاري و فرهنگي با كمپاني‌ها و مؤسسات و شركتهای وابسته به صهيونيست‌ها در سطح جهان ممنوع ‌می‌باشد. 🔸همچنین طبق فتوای مراجع معظم تقلید نیز خرید و استفاده از کالاهایی که یقین داریم سود آن به رژیم صهیونیستی می رسد حرام است اما اگر ارتباطشان معلوم نیست، اشکالی ندارد. 🔸طبق تبصره 1 الحاقی ماده ۸ قانون «حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين» مصوب ۱۳۸۹، کمیته‌ای متشکل از چند وزارتخانه از جمله وزارت اطلاعات و همچنین بانک مرکزی و صداوسیما باید تشکیل شود و هر دوماه یکبار لیست شرکتها و کالاهای مرتبط با رژیم صهیونیستی را ارائه دهد. 🔸طبق اعلام معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه، فهرست کالاهای مرتبط با شرکت‌های صهیونیستی به‌زودی نهایی شده و تا هفته آینده به وزارت صمت ارسال می‌شود. 🔸بنابر مطالب فوق، به نظر می‌رسد تا زمانی که از سوی مراجع رسمی و قانونی، لیست شرکتها و کالاهای مرتبط با رژیم صهیونیستی اعلام نشده، نمی‌توانیم درباره شرکتها قضاوت کنیم، پس استفاده از کالاهایی که صرفاً در مظانّ ارتباط با این رژیم هستند اما مستنداتی برای این ارتباط وجود ندارد، اشکالی نخواهد داشت.    @seraj1397 .
؛ ❌ متن شبهه:👇👇 چرا مسلمانان همیشه در بدبختی و سختی و بلا و قحطی هستند؟ این چه دینی است که نتوانسته جامعه خودش را به پیشرفت برساند؟پاسخ:👇👇 پیش‌فرض هر دو پرسش اشتباه است! 🔸اینگونه نیست که مسلمانان همیشه تاریخ و در همه جا بدبخت و بیچاره باشند. همچنین اینگونه نیست که اسلام نتوانسته باشد جامعه خود را به پیشرفت برساند. 🔸در تاریخ اسلام، دست‌کم یک دوره ۵٠٠ ساله داریم که به دوران طلایی تمدن اسلامی معروف است و مسلمانان از نظر علمی، اقتصادی، فرهنگی و رفاهی سرآمد مردم جهان بوده اند. B2n.ir/f13850 🔸اگر استقلال، امنیت و پیشرفتهای علم و تکنولوژی در ایران اسلامی را در نظر نگیرید، دست‌کم قبول دارید که مسلمانان کشورهای حاشیه خلیج فارس، مالزی، اندونزی و... بدبخت و بیچاره نیستند. پس همه مسلمانان بدبخت نیستند. 🔸وقتی به این نتیجه رسیدیم، روشن می‌شود که علّت جنگها و مشکلات اقتصادی و امنیتیِ برخی از جوامع اسلامی، مسلمان بودن و محتوای دین اسلام نیست. بلکه عوامل دیگری در این امر دخیل است. شما بگویید چه چیزی در دین اسلام هست که منجر شده جوامع مسلمین رو به انحطاط بروند❓ ▪️اینکه اسلام گفته نه ظلم کن و نه ظلم بپذیر؟ ▪️اینکه اسلام گفته عدالت پیشه کن؟ ▪️به همسایه‌ات مانند برادرت نیکی کن؟ ▪️در جستجوی علم تا ثریا هم برو؟ ▪️خون بی‌گناه را به ناحق نریز؟ ▪️با پیروان سایر ادیان که سر جنگ با تو ندارند مدارا کن؟ 📌اگر اسلام عامل بدبختی است، دقیقا کدام آموزه‌اش منشأ این پیامد است؟! 🔸تمام مشکلات مسلمانان، ناشی از عمل نکردن به متن قرآن و دستورات اهلبیت (علیهم‌السلام) است. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ 🎥 شایعۀ خنده‌دار در مورد کارتخوان‌های نان ❌ به‌تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشرشده که در آن فردی با نشان دادنِ دوربین کارتخوان‌های هوشمند نان، مدعی‌ شده چون در صف نان مردم بحث سیاسی می‌کنند، این کارتخوان‌ها تجهیز شده‌اند تا برای مردم پرونده‌سازی شود! اما واقعیت ماجرا چیست؟ @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ ❌ نقـد زرتشتی‌گری و باستان گرایی و ایران باستان ۱. آیا زرتشت ایرانی بوده؟ ۲. آیا زرتشت پیامبر بوده؟ ۳. زن فروشی در زرتشتیان ۴. گاوپرستی و آتش‌پرستی در زرتشتیان ۵. نوشیدن ادرار گاو برای زنان ۶. گفتار و کردار و پندار نیک: حرفی مزخرف ۷. حیوان‌کشی عملی خوب در زرتشت و... چندین عقیده دیگر در برخی ایرانیان 🎙 مرتضی‌ کهرمی @seraj1397 .
؛ ❌ اخیرا تصویری از شهید محمدعلی سلمان (که در لبنان به شهادت رسیده است) درحال انتشار است که سلطنت طلب‌ها به دروغ آن را به سیدحسن نصرالله و حضورش در سال ۱۳۵۷ نسبت می‌دهند که از اساس کذب است. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ ⁉️ آیا ایران کوتاه آمد و رژیم صهونیستی را به رسمیت شناخت؟ ❌ پس از تصویب قطعنامه سازمان ملل در خصوص ، برخی رسانه‌ها از رای مثبتِ ایران به طرح دو کشوری خبر دادند. در این ویدئو به بررسی این مطلب می‌پردازیم. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ 📳 پاسخ دیپلمات بلندپایه جمهوری اسلامی به یک سوال مهم؛ چرا ایران به قطعنامه آتش‌بسی رای مثبت داد که در آن طرح دو دولتیِ فلسطین-اسرائیل وجود داشت؟ @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ ❌ آیا در امر سفیانی (از علائم حتمی ظهور امام زمان علیه‌السلام) تغییری ایجاد شده است؟ ✅ پاسخ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم به ادعای یکی از سخنرانان مطرح کشور درباره انتساب ادعایی به رهبر معظم انقلاب @seraj1397 .