eitaa logo
" سراج "
2.7هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
3.8هزار ویدیو
549 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️ امر به معروف و نهی از منکر 🔹سوال: اگر امر به معروف و نهی از منکر مستلزم بی آبرویی کسی که واجب را ترک کرده و یا فعل حرام را به جا آورده باشد، و موجب کاسته شدن احترام او در برابر مردم گردد، چه حکمی دارد؟ ✅ جواب: اگر در امر به معروف و نهی از منکر، شرایط و آداب آن رعایت شود و از حدود آن تجاوز نشود، اشکال ندارد. @seraj1397 .
‼️حکم فعالیت گروه سرود در مسجد 🔷 سوال: بنده یکسال هست در زمینه سرود به همراه موسیقی (سرودهایی که توسط صدا و سیما هم در مناسبت‌ها در کانال‌های مختلف پخش می‌شود) برای نونهالان با مضامین مذهبی و امامان معصوم (ع) با ایشان تمرین و اجرا می‌کنم. آیا این کار اشکال شرعی دارد؟ لازم به ذکر است این فعالیت در مسجد و همراه با دیگر فعالیت‌ها از جمله حفظ قرآن و... می‌باشد. ✅ جواب: تمرین سرودهای مذهبی و انقلابی در مسجد اشکال ندارد، ولی در هر حال مراعات شأن، قداست و جایگاه مسجد واجب است و باید از کارهایی که با شأن و منزلت مسجد منافات دارد پرهیز شود، و ایجاد مزاحمت برای نمازگزاران جایز نیست. @seraj1397 .
‼️ خمس جهیزیه بلا استفاده 🔷 سوال: شخصی برای دخترش که در شرف ازدواج است جهیزیه تهیه می‌کند اما به دلائلی مانند فوت دختر یا طلاق و ... مورد استفاده قرار نگرفته و نزد او باقی مانده است؛ آیا باید خمس آن را بدهد یا آنکه مئونه محسوب شده و خمس ندارد؟ ✅ جواب: بنابر احتیاط واجب، مشمول خمس می‌گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ 🔴 طبقات را یاد بگیرید! 🔻طبق قانون مدنی، موجبات ارث، دو طیف از بستگان رو شامل میشه: 1️⃣ بستگان نسبی یا خونی 2️⃣ بستگان سببی (ناشی از عقد و ازدواج هستن) ✅ طبقه اول 👇🏻 پدر، مادر، فرزندان و نوه‌های فرد متوفی ✅ طبقه دوم 👇🏻 پدربزرگ، مادربزرگ، برادرها و خواهر‌های فرد متوفی ✅ طبقه سوم 👇🏻 خاله‌ها، عمه‌ها، دایی‌ها و عموهای فرد متوفی ✅ اگر طبقه اولِ متوفی موجود باشه دیگه به طبقات بعدی ارثی تعلق نخواهد گرفت و ... ✅ البته داخل این طبقات هم درجه‌بندی وجود داره: 👇👇 در صورت وجود وراثِ درجه اول، وراث درجه دوم، و در صورت وجود وراث درجه دوم، وراث درجه سوم، از ارث محروم خواهند بود. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ 🔴 قانــــون چـــک؛ چکی که در «سامانه صیاد» ثبت نشده چک محسوب نمیشه و مانند یک رسید عادی به حساب میاد 👌اگر بخوام واضح‌تر براتون توضیح بدم باید بگم؛ قانونگذار برای چکهای ثبت شده در سامانه صیاد یکسری مزایای ویژه قرارداده و مهمترینش اینه که: بدون نیاز به دادخواست و گذشت زمان و وقت رسیدگی، شما میتونی حسابهای صادر کننده چک را مسدود کنی و حتی فوری میتونی صادر کننده را جلب کنی و بندازی زندان. ⁉️ حالا اگه چک ثبت نشده باشه چی؟؟ 🔸برای گرفتن وجه اون چک باید اول از بانک صادر کننده چک، گواهی عدم ثبت دریافت کنی. بعد، گواهی عدم ثبت چک را به همراه دادخواست تقدیم دادگاه کنی و منتظر بمونی تا وقت رسیدگی تعیین بشه و به موضوع رسیدگی بشه. حالا ممکنه اون وقت رسیدگی برای یکماه دیگه تعیین بشه و ممکنه مثلا سه ماه دیگه باشه. 😕 🔸تازه اینم باید بدونی که دادگاه صالح برای رسیدگی به موضوع چک ثبت نشده، محل اقامت صادر کننده چک هست. 🔸یعنی دادگاه، شهری برگزار میشه که صادر کننده چک اونجا سکونت داره. 🔸یک نکته دیگه در مورد چک‌های ثبت نشده که باید بدونید؛ اینه که.... وقتی چکی به درستی صادر میشه و ثبت میشه 👈 از تاریخ چک تا تاریخ پرداخت بهش خسارت تاخیر تأدیه تعلق می‌گیره. ❌️ اما چک ثبت نشده از تاریخ چک، خسارت تاخیر بهش تعلق نمی‌گیره، بلکه از تاریخ دادخواست میتونید خسارت تاخیر بگیرید. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ اگر كسی در ملک خود برای حفاظت اموالش موانعی ايجاد كند و كسی با آن برخورد كند، مسئول حادثه است؟ 🔸در صورتی كه مالك برای حفاظت اموال و ملك خود از سرقت، سيم خاردار را روی ديوار ملك خود به نحوی قرار داده باشد كه رهگذران بطور عادی با آن برخورد پيدا نمی‌كنند، هرگاه فردی با رفتن بالای ديوار به قصد سرقت يا جرم ديگر با آن برخورد كند و دچار آسيب شود و يا حتی بميرد، مسئوليتی متوجه صاحب ملك نيست. 🔸البته باید توجه داشت که منظور از حفاظت، نوع متعارف آن مانند نرده فلزی، سیم خاردار، نیـزه و ... است بطور مثال، اگر صاحبخانه به سیم خاردار برق وصل کند و فرد براثر برق گرفتگی مجروح و یا کشته شود بدلیل نامتعارف بودن حفاظ، قتل شبه عمد محسوب می‌شود. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 |نوسان بازارها پس از افزایش قیمت بنزین در سال 98 @seraj1397 .
🔴 |پنج کشور خائنِ عربی که اقتصاد نابود شدهٔ اسرائیل را نجات دادند! ‼️ قمــار روی اســب بازنــده! @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇱🇧 زندگیـــنامۀ مـــردِ مقاومـــت لبــنان ┄┅═✧☫🇮🇷☫✧═┅┄ @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این صحبت‌های سیدحسن نصرالله رو حتما گوش کنید... ✔️ امروز فرمانده و امام خیمه‌گاه ما امام خامنه‌ای‌ست و اگر... @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ریشه‌ی تمام احساس نارضایتی‌های ما در زندگی 🎙 استاد شجاعی @seraj1397 .
35.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 کاشت ناخن؛ بازی با سرنوشت فرزند! با وضو جبیره نمی‌توان طهارت بدست آورد؛ وضو، غسل، عبادت‌ها و طهارت‌ها با کاشت ناخــن دچـار مشکل می‌شوند. اگر نطفه‌ی جنینی بدون غسل حیض یا غســل استحاضـه یا غســل جنابـت یا نفاس یا هـر غسل واجب دیگر بسته شود؛ این نطفه چه حکمی دارد؟ اگر به دنبال رقـم زدن نسـلی باکیفیت می‌باشید از کاشت ناخــن پرهیز نمایید؛ عدم طهارت در هنگام انعقاد نطفـه روی سرنوشت فرزندان تاثیرات‌ مخربی دارد. @seraj1397 .
4_5902049577472624406.mp3
2.42M
⁉️ چــرا غیبــتِ امام زمــان (عج) برای ما عــادی شده؟ 🎙حجت‌الاسلام عــالــی @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نسل بعد و انقلاب اسلامی 🔸جمهوری اسلامی از تهدید نظامی خارجی و امنیتی آسیب نخواهد دید. حکومتی است که میتواند از تمامیت ارضی ایران در این منطقه دفاع کند. وابستگی نظامی و امنیتی ندارد. برای چند دهه ایران را ضمانت کرده است. اما این ساخت قدرت از دل هویتِ "انقلاب اسلامی" درآمده است. 🔸اپوزیسیون فعلیِ جمهوری اسلامی اشخاص و احزاب نیستند. عملکرد خود ماست. 🔸دو مساله وجود دارد: ۱. مساله فرهنگی و تربیت نسل بی‌هویت ۲. مساله عدالت و معیشت 🔸این ویدئو از آن صحنه خوب‌های ماجراست که آدم لااقل شرم نمی‌کند از انتشار آن، این آغاز راه است. جریان فرهنگی باید در هویت سازی این نسل به کمک‌شان برسد. نسلی با هویت جدید درحال تربیت نیست، بلکه نسل فاقد هویت است. یعنی این نسل حتی نمیتواند خود را غربی یا شرقی به معنای واقع کلمه تعریف کند! ایرانیِ مسلمان بودن پیشکش. بی‌هویتی چه بسا خطرناک‌تر از هویت مهاجم است! 🔸این نسل دنبال جذابیت است، ارائه‌های ما برای شکل‌گیری هویت ایرانی اسلامی برای آنان جذابیت ندارد. بر محتوا و مبنا غلبه پیدا کرده است! ✍ علیرضا زادبــر @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هشــدار امام‌خامنــه‌ای: در تاریخ، توابیــن را مَـدح نمی‌کنند؛ چون دیـــــر جنبـیدند! @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 عاقبت این انقلاب چه خواهد شد.... توصیه می‌کنیم همه این کلیپ را تا آخرش ببینید مخصوصاً اونهایی که یه کم دلهاشون لرزیده و میخوان بفهمن سرانجام این انقلاب چه اتفاقاتی می‌افته؟ @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ تصمیم انتقـام و پاسخ به رژیم صهیونیستی در اختیار چه کسی است؟ ... 🔸در جمهوری اسلامی ایران باعنایت به جایگاه قانونی شورای‌عالی امنیت ملی به ریاست رئیس‌جمهور، کلیه سیاست‌ها، اقدامات و عملیات‌ها بایستی به تأیید رئیس شورای عالی امنیت کشور (یعنی رئیس‌جمهور) برسد. از طرفی نیز مقام معظم رهبری دستور به "شورای نظامی" را در سطح عملیات‌ها و پاسخ به تهاجمات دشمن را به شورای عالی امنیت ملی تفویض کرده‌اند. (خوب دقت کنید) 🔸لذا تعیین کمی و کیفی، نحوه، زمان، اهداف و کلیه جزئیات عملیات به عهدهٔ شورای‌عالی امنیت ملی به ریاست رئیس‌جمهوری است و در نهایت با تأیید نهایی فرماندهی کل قوا اجرایی می‌شود. 🔸از این رو چنانچه رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور به هر دلیلی تمایلی به انجام عملیاتِ نظامی و پاسخ به دشمن نداشته باشد "می‌تواند مخالفت کند" و این نظر، قطعی و لازم‌الاجرا است. 👆بازهم دقت کنید... 🔸و بالعکس چنانچه رئیس جمهور، رئیس شورای‌عالی امنیت ملی تصمیم بر پاسخ و عملیات با هر شرحی داشته باشد، با تأیید نهایی فرماندهی کل قوا، آن دستور، فوری و قطعی و لازم‌الاجرا است؛ بعنوان مثال؛ در ماجرای پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملیِ وقت شهید آیت‌الله رئیسی (رضوان الله علیه) با تأکید بر شدت و کوبنده بودنِ عملیات و مبدأ شليک از ایران، عملیات بزرگِ "وعده صادق" را تصویب و پس از تأیید نهایی توسط فرماندهی کل قوا باقدرت اجرایی شد. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا