31.mp3
6.76M
🖤خــــَبر ڪن اے دِل هـــَمیــن اِمــشـبــ
تـــَما؎ غـــَم هاے عــالـــم را
ڪـہ غـــَرقِ خــــون دَر افــــق دیــدَم
🌙هـــلالِ مـــاه مـــحرَ؎ را
@seraj_135
ســــ🌙ــــراج
#تفسیر_اجتماعی #شبهات_قرآنی #برده_داری_2 ❓❓سوال : با توجه به این موضوع که برده داری سنتی منسوخ شده
#تفسیر_اجتماعی
#شبهات_قرآنی
#برده_داری_3
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
در این بخش به گونه ای دیگر از آیات برده داری مانند آیه 33 سوره نور که خداوند در آن درباره موضوع خودداری از اجبار کنیزان به اعمال منافی عفت سخن گفته است، می پردازیم که مفسرین معاصر با توسعه معنای این آیه کاربرد آن را در عصر حاضر بیان کرده اند.
✅دیدگاه سوم: سوء استفاده از جسم زنان برای بهره برداری مادی، نوع دیگری از بردگی
مفسرین در ذیل این آیه، با اشاره به روش کثیف استثمار جنسی زنان، توسط مردان طمع کار و جاه طلب، به این موضوع اذعان دارند که شرایط نامطلوب بعضی از زنان و تحت فشار بودنشان، آنان را وادار به تسلیم شدن در برابر خواسته های مردان می کند. تا مردان با جسم زن تجارت کرده و بهره مالی فراوانی نصیب خود کرده و زنان نیز از این راه کسب در آمد کنند. 💰😱
بعضی از سودجویان، دختران جوان را تحت سلطه خود در آورده و بدون توجه به خواسته آنها با جسم ایشان تجارت کرده و او را در معرض لذات پست شهوت پرستان قرار می دهند.
همچنین در کشورهایی که دم از تمدن و حقوق بشر می زنند، اجبار زنان به فحشا ادامه دارد. در کشور ما نیز در زمان طاغوت وادار کردن آنها به این عمل قبیح برای سود مالی و کسب در آمد انجام می شده است. 😔
امروزه استکبار جهانی و صهیونیست ها نیز مانند عصر جاهلیت، بازاری برای بردگی جنسی در دنیا به راه انداخته اند. مفسران و اندیشمندان معاصر با اشاره به جاهلیت مدرن در قرن بیستم بر این عقیده اند که گر چه ظاهرا بردگی در عصر حاضر وجود ندارد ولی اعمال قبیح و جنایت آمیز در دنیای به اصطلاح متمدن امروزی بیشتر از جاهلیت انجام می شود.⚠️
منابع: تفسير نمونه، ج14، ص: 462و461
تفسیر سوره مبارکه نور علامه جوادی آملی
تفسیر من وحى القرآن، ج16، ص: 316
@seraj_135
گر دیگران به عیش و طرب خرمند و شاد
ما را غم نگار بود مایهی سرور🖤
@seraj_135
🌸امام زمان در قرآن 🌸
«قوُلْ أَ رَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِماءٍ؛ مَعِینٍ
،بگو به من خبر دهيد اگر آب [آشاميدنى] شما [به زمين] فرو رود چه كسى آب روان برايتان خواهد آورد»
از حضرت امام رضا(ع) روایت است که فرمودند:«مائکم، یعنی (ابوابکم) که ائمه هستند و ائمه ابواب (ودرهای رحمت الهی) می باشند
«فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِماءٍ مَعِینٍ» یعنی کیست که علم امام را برای شما بیاورد؟ 🤔
(و آن درها را بروی شما بگشاید)
واقعهی خونین کربلا رخ داد چون مردم امام زمانشان را یاری نکردند.
یاریگر امام زمانمان باشیم. شده به ترک یک گناه ⚘
#امام_زمان
🌺ملک آیه ۳۰
@seraj_135
19.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_ما_ملت_شهادتیم
🚩🗡🏴
إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنْيَانٌ مَّرْصُوصٌ
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻛﺴﺎنی ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺻﻒ ﺑﺴﺘﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺍﻭ ﭘﻴﻜﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ، ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﮔﻮیی ﺑﻨﺎیی ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺴﺘﺤﻜﻢ ﺍﺯ ﺳﺮﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
✨۴/صف✨
🏴🚩🏴
صـــداے هـــَل مِن نـــاصـــِر حــســِیــن(ع) دوبــاره دَر تـــَمــام ڪوچـہهاے شــَهر پـــیــچیده
... وَ مـــنتَظــِر لــبِیــڪ ...
#مدافعان_حرم
#محرم
@seraj_135
#تفسیر_اجتماعی
#شبهات_قرآنی
#برده_داری_4
🔳 مبحث پایانی برده داری که آیت الله جوادی آملی آنرا بیان کرده اند، حقیقتا بسیار جالب و قابل تامل است.
☑️ دیدگاه چهارم: بردگى، دوره تربیت اسلامی در عصر ظهور
علامه جوادی آملی با مطرح کردن این موضوع در ذیل آیات برده داری این سوال را مطرح میکند که در هنگام ظهور حضرت حجت(عج) انسانهایی که در جنگ با ایشان به اسارت در می آیند و بویی از انسانیت نبرده اند را چه باید کرد؟! 🤔
بر اساس اینکه نظام اسلامی اجازه استرقاق در جنگ ها را داده، و از طرفی اسلام ادعای این را دارد که دینی جهانی می باشد پس باید برنامه ای جهانی برای اصلاح داشته باشد.🌎
تنها راه اصلاح آنها به بردگی گرفتن شان با شرایط و ضوابطی که اسلام برای این امر معین کرده می باشد. 🍃🍃🍃
شرایطی مانند اینکه مولا نباید به عبد خود هیچ گونه توهین و تحقیری روا دارد زیرا تن او در بند مالکیت اوست ولی روح انسانی او آزاد است.
کما اینکه در دنیای امروز انسانهایی وجود دارند که حتی شایستگی به بردگی گرفته شدن را نیز ندارند و باید سالها تحت تربیت و استرقاق قرار گیرند تا بخشی از انسانیت خود را باز یابند. افرادی مانند هندوها و... فقط در این صورت است که میتوانند به جامعه اسلامی قدم گذارند.🌿🌿🌿
منبع: تفسير سوره مبارکه نساء جلسه 90جوادی آملی برگرفته از سایت اسراء
@seraj_135
May 11
ســــ🌙ــــراج
💡درواقع گمراهی افراد به این دلیل رخ میدهد که آنها گناه میکنند. و اثر و عکسالعمل واقعی این گناه ای
#انسان_شناسی_قرآن
#قسمت_پنجم
⚘همانطور که گفته شد از نظر قرآن پذیرش اسباب و علتها هیچ منافاتی با این ندارد که تمام اتفاقات عالم به خواست و ارادهی خدا انجام میشود.
✨این خداست که وسیله بودن سببها و علتها را به آنها داده.✨
👈🏻 این باور در سخنرانی دیروز رهبری کاملا مشهود بود.😍
آنجا که علاوه و بر تاکید به رعایت پروتکلها به این مساله هم اشاره کردند که ✨مسبب الاسباب✨ خداست و باید درعین توجه به این مسائل به درگاه او هم دعا کنیم و از او بخواهیم شر بیماری را از سرمان کم کند.🤲🏻
🍃🌻🍃🌻
مسالهی دیگری که برای برخی از مردم ایجاد سوال میکند قضا و قدر است.
اینکه آیا اعتقاد به قضا و قدر با مختار بودن انسان ها منافات دارد؟🤔❓
همین سوال باعث شده برخی بگویند قضا و قدر الهی عام نیست. یعنی گناهان انسان از حوزهی قضا و قدر الهی خارج است.😐
یا برخی دیگر از آن طرف افتادند و گفتند قضا و قدر عام است و شامل همه چیز میشود. پس انسان هیچ اراده و اختیاری از خود ندارد. و در همه چیز مجبور است.🤦🏻♀️
⚘اما نظر قرآن متفاوت است.⚘
پاسخ در قسمت بعد😊
@seraj_135
🦋 عشق امام حسین علیه السلام به قرآن
#در_دوران_کودکی (۱)
🌤امام حسین (ع) از جمله انسانهاى بىنظیر جهان هستى است که زندگى او با قرآن عجین شده بود. او از کودکى با قرآن همراه بود؛ عاشق و دلدادهی قرآن بود. چون لب به سخن مى گشود، کلامش آیات قرآن بود و از قرآن دفاع مىکرد.
حضرت از کودکى به قرآن عشق فراوانى داشت؛ زیرا آیات فراوانى از قرآن در خانهشان بر رسول خدا(ص) نازل گشت و بدون تردید، این امر متأثر از فضاى قرآن حاکم بر خانواده بود.
دربارهی #فراگیرى_سورهی_توحید در کودکی به ایشان آمده است:
از ایشان در این باره سوال شد که از رسول خدا(ص) چه شنیدى❓
🔅فرمود و از او آموختم كه:
تكبير مىگفت و من نيز پشت سر او (در نماز) تكبير مىگفتم، چون تكبير مرا مىشنيد باز تكبير مىگفت تا هفت بار آن را تكرار مىكرد، و او «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» و نيز نمازهاى پنجگانه را به من آموخت؛
✓و شنیدم که مىفرمود:
هرکه خدا را اطاعت کند، خدا او را بالا مىبرد و هرکه نیت خود را براى خدا خالص کند؛ خدا او را نیکو سازد و بیاراید و هرکه به آنچه نزد خدا است، اطمینان کند؛ خدا او را بىنیاز کند و هرکه بر خدا بزرگى کند، خدا او را خوار سازد.
📚با استفاده از فرهنگ جامع سخنان امام حسین علیه السلام، موسسه انتشارات امیر كبیر/۱۳۸۱؛ ص ۳۱.
🍁 @seraj_135