✅ حضرت حسین (ع) در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر
🌘 شب عاشورا سخن از «نمیخواهم» «احتیاج ندارم» «بروید» «بیعتم را برداشتم» بود
🌔 ولی روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید» «آیا یاور و مددکاری هست»؟ «هل من ناصر ینصرنی»؟
🌒 شب صحبت میکند تا مبادا «خبیثی» در بین «طیب»ها باشد
🌖 و روز سخن میگوید تا مبادا «طیبی» در بین «خبیث»ها مانده باشد.
🌘 شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند
🌖 و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
آن که در عرفه آنچنان میگرید، میتواند در عاشورا جهانی را اینچنین بگریاند.
🗣 مرحوم آیت الله حائری شیرازی
🔮 شناسه ما در دو پيام رسان ايتا و تلگرام 👇👇👇
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃 @serajemoniir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍂 امیرالمؤمنین عليه السلام در قرآن (101)
📖 وَ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنا لِلْمُتَّقينَ إِماماً
(فرقان/74)
📖 و كسانى كه مىگويند: «پروردگارا! همسران و فرزندانمان را مايهی روشنى چشم ما قرار ده، و ما را پيشوايى براى پرهيزگاران گردان»
📍عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ:
قَوْلِهِ تَعَالَی «وَ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا الْآیَهًَْ» قَالَ: نَزَلَتْ هَذِهِ الْآیَهًُْ وَ اللَّهِ خَاصَّهًًْ فِی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (ع)
قَالَ: کَانَ أَکْثَرُ دُعَائِهِ یَقُولُ «رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا» یَعْنِی فَاطِمَهًَْ «وَ ذُرِّیَّاتِنا» الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ قُرَّةَ أَعْیُنٍ.
قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ (ع): وَ اللَّهِ مَا سَأَلْتُ رَبِّی وَلَداً نَضِیرَ الْوَجْهِ وَ لَا سَأَلْتُهُ وَلَداً حَسَنَ الْقَامَهًْ وَ لَکِنْ سَأَلْتُ رَبِّی وُلْداً مُطِیعِینَ لِلَّهِ خَائِفِینَ وَجِلِینَ مِنْهُ حَتَّی إِذَا نَظَرْتُ إِلَیْهِ وَ هُوَ مُطِیعٌ لِلَّهِ قَرَّتْ بِهِ عَیْنِی
قَالَ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِینَ إِماماً قَالَ نَقْتَدِی بِمَنْ قَبْلَنَا مِنَ الْمُتَّقِینَ فَیَقْتَدِی الْمُتَّقُونَ بِنَا مِنْ بَعْدِنَا.
از سعیدبن جُبَیر نقل شده:
آیه «وَ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا» مخصوص حضرت علیّ بن ابیطالب (ع) است.
اکثر دعاهای حضرت امیر (ع) این بود که میفرمود: «رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا» که منظورش حضرت فاطمه (س) «و ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ» منظورش حضرت حسنین (ع) بود».
حضرت علیّ بن ابیطالب (ع) میفرمود: «به خدا قسم! من از خدا نخواستم که فرزندانی خوشقامت به من بدهد. بلکه خواستم فرزندانی به من ببخشد که مطیع خدا باشند، از خدا بترسند. که هرگاه من در موقع خداپرستی آنان به آنان نظر کنم چشمم روشن شود».
منظور از اینکه میفرماید: «وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً» این است که ما به پرهیزکاران قبل از خود اقتدا کنیم و پرهیزکاران بعد از ما به ما اقتدا نمایند.
📘بحار الأنوار ج ۲۴ ص ۱۳۲
📗بحار الأنوار ج ۴۳ ص ۲۷۹
🔮 شناسه ما در دو پيام رسان ايتا و تلگرام 👇👇👇
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃 @serajemoniir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔘لطمه زدن به بدن در عزاداری
❓ آیا لطمه زدن به بدن در عزاداری جایز است؟
✅ پاسخ:
لطمه زدن در عزاداری اگر ضرر قابل توجهی بر بدن داشته باشد، و یا موجب وهن مذهب یا مؤمنین یا مراسم عزاداری معصومین علیهم السلام باشد، جایز نیست؛ و در هر حال بهتر است مؤمنین مراعات شؤون عزاداری معصومین علیهم السلام به ویژه سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام را بنمایند.
🔮 شناسه ما در دو پيام رسان ايتا و تلگرام 👇👇👇
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃 @serajemoniir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
✳️ احکام زیارت عاشورا:
❓حکم خواندن زیارت عاشورا در زمان عادت ماهانه چیست؟
✅ پاسخ:
🌷آیت الله خامنهای:
اشکالی ندارد.
🌷آیت الله مکارم شیرازی:
خواندن دعاها و زیارات و انجام سجده و فرستادن صلوات و سایر اذکار به طور کلی مانعی ندارد.
🌷آیت الله سیستانی:
اشکال ندارد.
➖➖➖➖➖➖
❓آیا درسجدههای مستحب (مانند سجده زیارت عاشورا) باید تمام شرائط سجده نماز رعایت شود؟ اگر این سجده بدون مهر انجام شود صحیح است؟
✅ پاسخ:
🥀 امام خمينی (ره):
در سجدههای واجب قرآن و در سجده مستحبی باید مواضع هفتگانه روی زمین قرار گیرد و پیشانی بر چیزی که سجده بر آن صحیح است قرار گیرد، اما رو به قبله بودن و طهارت و رعایت حجاب در این سجده لازم نیست.
همچنین در موقع گفتن ذکر مستحب (ذکر سجده زیارت عاشورا) اگر آن را به قصد ذکری که برای سجده دستور داده اند، بگوید آرام بودن بدن لازم است.
🌷آیت الله خامنهای:
در سجده مستحبی مراعات آنچه برای سجده واجب ذکر شده لازم نیست، و لازم نیست سجده بر مهر و یا چیزی که سجده بر آن صحیح است باشد.
🌷آیت الله مکارم شیرازی:
در این گونه سجدهها رعایت تمام شرایط سجده لازم نیست، اما باید به چیزی که سجده بر آن صحیح است، سجده کند.
🌷آیت الله سیستانی:
خیر، سجده صحیح است.
🌷آیت الله نوری همدانی:
سجده باید بر ما یصح علیه السجود باشد، ولی سایر شرائط ظاهراً لازم نیست.
🥀 آیت الله صافی گلپایگانی (ره):
مجرد گذاردن پیشانی بر زمین کافی است.
🔮 شناسه ما در دو پيام رسان ايتا و تلگرام 👇👇👇
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃 @serajemoniir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🗞 یک حدیث ، یک داستان
✳️ امام صادق عليه السّلام فرمود:
مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یرِیدُ زِیارَةَ قَبْرِ الْحُسَینِ بْنِ عَلِی إِنْ کانَ مَاشِیاً کتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً وَ مَحَى عَنْهُ سَیئَةً حَتَّى إِذَا صَارَ فِی الْحَائِرِ کتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُصْلِحِینَ الْمُنْتَجَبِینَ [الْمُفْلِحینَ الْمُنْجِحِینَ] حَتَّى إِذَا قَضَى مَنَاسِکهُ کتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِینَ حَتَّى إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَک فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یقْرِۆُک السَّلَامَ وَ یقُولُ لَک اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَک مَا مَضَى
کسی که به قصد زیارت امام حسین (ع) از منزلش خارج شود، اگر پیاده برود، خداوند بابت هر قدمی که برای زیارت اباعبدالله (ع) برمیدارد، یک حسنه برایش مینویسد و یک سیئه از او محو میکند. وقتی که به حرم میرسد، خداوند او را جزء صالحین برگزیده مینویسد. وقتی مناسک او تمام شد، خداوند نام او را جزء فائزین مینویسد. وقتی میخواهد بازگردد یک فرشته الهی در مقابل او قرار میگیرد و میگوید: رسول خدا (ص) به شما سلام میرساند، و پیغام میدهد که عمل را از سرگیر که گذشتهات بخشیده شده است.
📕کامل الزیارات ص 132
📜عَنْ بُرَیْدِ بْنِ مُعَاوِیَةَ الْعِجْلِیِّ قَالَ کُنْتُ عِنْدَ أَبِی جَعْفَرٍ (ع) إِذْ دَخَلَ عَلَیْهِ قَادِمٌ مِنْ خُرَاسَانَ مَاشِیاً فَأَخْرَجَ رِجْلَیْهِ وَ قَدْ تَغَلَّفَتَا وَ قَالَ أَمَا وَ اللهِ مَا جَاءَ بِی مِنْ حَیْثُ جِئْتُ إِلَّا حُبُّکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ. فَقَالَ أَبُوجَعْفَرٍ(علیه السلام): وَ اللهِ لَوْ أَحَبَّنَا حَجَرٌ حَشَرَهُ اللهُ مَعَنَا وَ هَلِ الدِّینُ إِلَّا الْحُبُّ؟...»؛
راوی میگوید خدمت امام باقر (ع) بودم که مردی از خراسان که با پای پیاده از خراسان خدمت امام رسیده بود بر ایشان وارد شد.
سپس پای خویش را در حالی که تاول زده بود نشان داد و گفت:
به خدا قسم فقط برای محبت شما اهل بیت این راه طولانی را طی کردم.
امام باقر (ع) فرمود: به خدا قسم حتی اگر یک سنگ به ما محبت داشته باشد، خدا آن سنگ را با ما محشور میکند. آیا دین چیزی غیر از محبت است؟
📔بحار الانوار ج 27 ص 95
🔮 شناسه ما در دو پيام رسان ايتا و تلگرام 👇👇👇
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃 @serajemoniir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
سراج منیر
مردم (به ویژه در ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام)، نذرهای زیادی میکنند، ولی بسیاری از آنها نذر شر
نذرهای سلیقه ای
شکے نیست که انسان مےتواند هر چیز مباحی را وسیله نذر خود قرار دهد.
اما بسیاری از خانم ها نذرهای خاصی مےکنند که هیچ اساس درستے ندارد و در عین حال قداستے برای آن قائلند، در اینجا به دو نمونه از آن ها اشاره مےشود:
1. آجیل مشکل گشا و آن آجیلے است که برای برآورده شدن حاجات خود نذر حضرت علی علیه السلام مےکنند و عقیده دارند باید ماهی یک تا هفت مرتبه آن را انجام دهند.
2. سفره های بی بی سه شنبه، حضرت ابوالفضل، حضرت رقیه، آش امام زین العابدین و... که حتما باید به شیوه مخصوص تهیه شود.
🔮 شناسه ما در دو پيام رسان ايتا و تلگرام 👇👇👇
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃 @serajemoniir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
✨﷽ ✨
✳️ مهريه (8)
📖 و آتُوا النِّساءَ صَدُقاتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِنْ طِبْنَ لَكُمْ عَنْ شَيْءٍ مِنْهُ نَفْساً فَكُلُوهُ هَنيئاً مَريئاً
سوره نساء آيه 4
📖 و به زنان مهریههایشان را بدهید. پس اگر چیزی از آن را با طیب خاطر کامل برای شما واگذاشتند، پس آن را بخورید گوارا و نوش جان!
📌تعبير به «صدقاتهن» (با معنايی که گفتيم) به اين جهت است که نشان دهد مهریه، نرخ و قيمت زن نیست، بلكه نشانه صداقت مرد در علاقه و دوستی به همسر است.
چنان که آوردن لفظ «نحله» برای اين است که نشان دهد مهریه، بهای زن نیست، بلكه هدیه مرد به همسرش میباشد.
📌اگر در فرهنگ غربی تا یک و نیم قرن پیش زنان حق مالکیت نداشتند، اما اسلام نه تنها این حق را برایشان به رسمیت شناخته بود، بلکه هرگونه معامله بر سر ازدواج زنان را هم باطل اعلام کرد و زن را مالك تمامی مهریه خود دانست؛ به طوری که حتی پدر و بستگان زن هم، حقّی در مهریه او ندارند.
📌قرآن در حالی که مردان را با قاطعیت تمام به دادن مهریه همسرانشان، آن هم بدون دریافت هیچ ما به ازایی ملزم میسازد، زنان را هم به طور ضمنی به بخشیدن مهریهشان تشویق میکند.
📌به نظر میرسد یکی از خلأهای نظام حوزوی ما این است که در عرصه ارائه آموزههای فقهی، به تفاوتهای مقام استنباط و مقام آموش و تبلیغ بیاعتنا بوده، و این امر نهتنها شبهات فراوانی را در جامعه پدید آورده (شبیه برخی شبهات «کودکهمسری») بلکه در مقام عمل نیز موجب شده برخی از اموری که برای شارع مهم بوده، اما وضعیتش به گونهای نبوده که آن را واجب گرداند، عملا از بستر زندگی اجتماعی مسلمانان رو به ضعیف یا حذف شدن نهاده است.
🔺شاید نمونه بارز آن این است که در اسلام، اینکه از ارث متوفی، به نیازمندان، بهویژه در خویشاوندان نیازمند، کمکی شود، بسیار مورد تاکید بوده: « وَ إِذا حَضَرَ الْقِسْمَةَ أُولُوا الْقُرْبی وَ الْیتامی وَ الْمَساكینُ فَارْزُقُوهُمْ مِنْهُ وَ قُولُوا لَهُمْ قَوْلاً مَعْرُوفاً» (نساء/۸) اما چون به دلایلی این حکم واجب نشده، عملا از زندگی اجتماعی مسلمانان کنار نهاده شده است.
🔮 شناسه ما در دو پيام رسان ايتا و تلگرام 👇👇👇
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃 @serajemoniir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
▪️خاک قدمِ«رقیه» باشی عشق است
▪️زیر علمِ «رقیه» باشی عشق است
▪️با مهدی صاحب الزمان از ره لطف
▪️یک شب حرم رقیه باشی عشق است
🔮 شناسه ما در دو پيام رسان ايتا و تلگرام 👇👇👇
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃 @serajemoniir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
💯 حضرت رقیه (س)، حافظ امامت و الگویی برای فرزندان
اهلبیت علیهمالسلام نسبت به تربیت فرزند نگاهی متفاوت دارند، به این صورت که اهل بیت، بین تربیت مادی و تربیت معنوی، مسائل معنوی را مورد تأکید بیشتری قرار میدهند و به عبارتی به دنبال رشد روحی کودکان هستند. این شاخصه در سبک زندگی اهل بیت علیهمالسلام و تربیت فرزندان از اهمیت ویژهای برخوردار است.
👆 حضرت رقیه (س) از مصادیق این نوع آگاهی و تربیت در بیت وحی است، دختری سه ساله که مطالعه زندگی ایشان نکات ارزشمندی را بر ما روشن مینماید و بیشتر متوجه میشویم تربیت اهل بیت چگونه بوده است.
🔺در پستهای قبلی به نمونهای از اين نوع تربيت و بروز عينی آن اشاره کرديم (اينجا)، در اينجا نيز به مورد ديگری اشاره میکنيم:
⬅️ حضرت رقیه و حفظ مقام امامت
یزید زمانی که با افشاگریهای امام سجاد و حضرت زینب علیهما السلام رسوا شد، برای این که زودتر از این رسوایی خلاص شود، دستور قتل اسراء را داد؛ اما حضرت رقیه (س) با گریه شبانه باعث شد سایر اسرا نیز از خواب بیدار شده همراه ایشان شیون و گریه کنند. صدا به قصر یزید رسید و یزید سر مبارک امام را بر ایشان فرستاد و موجب شد حضرت رقیه با دیدن سر مبارک جان دهد.
با این کار مردم شام نیز از نقشه پلید یزید خبردار شدند و نقشه یزید نقش بر آب شد و حکم قتل اسرا را پس گرفت.
👌حضرت رقیه با این کار توانست، جان امام سجاد و امام باقر علیهما السلام به عبارتی، مقام امامت را نجات دهند.
🔺امام صادق (ع) در این زمینه می فرماید:
وقتى امام زين العابدين (ع) را با اهل بيت پيامبر نزد يزيد آوردند، آنان را در خرابهاى كه ديوارهايش سست بود قرار دادند. يكى از آنها گفت: ما را در اين خرابه قرار دادند تا بر سر ما خراب شود.
يكى از نگهبانان اين را شنيد و به زبان رومی گفت: اينها را بنگريد مىترسند كه ديوار بر سر آنها خراب شود، در حالیکه اين بهتر است از آن كه فردا بيرونشان آورده و يكى بعد از ديگرى گردنشان را بزنند!
امام سجاد (ع) فرمود: به اذن خدا هيچ يك از اين دو نمىشود و همين طور هم شد.
📙الخرائج و الجرائح ج ۲ ص 753
✅ نتیجه آن که توجه به شخصیتهای دینی و به ویژه شخصیتهای واقعه کربلا، سبب تغییر نگاه به نوع تربیت فرزند میشود و تربیت معنوی در وجود انسانها تقویت میگردد، این امر میتواند سبک زندگی درست و الهی را در زندگی پایهریزی نماید؛ زیرا اهل بیت علیهم السلام در سختترین شرایط و حتی در سن کودکی کارهایی را انجام میدهند که الگو بودن آنها را بر عالم اثبات میکند.
🔮 شناسه ما در دو پيام رسان ايتا و تلگرام 👇👇👇
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃 @serajemoniir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
⛔️ كاری مكن كه ناگريز از عذرخواهى باشی
❣️امام حسين عليه السلام می فرماید:
💠 إِيَّاكَ وَ مَا تَعْتَذِرُ مِنْهُ فَإِنَّ الْمُؤْمِنَ لَايُسِيءُ وَ لَايَعْتَذِرُ وَ الْمُنَافِقُ كُلَّ يَوْمٍ يُسِيءُ وَ يَعْتَذِرُ
💠 كاری مكن كه ناگريز از عذرخواهى باشی، زيرا انسان با ايمان، نه بدى مى كند و نه عذر مى خواهد؛ ولى منافق همه روز بد مى كند و پوزش مى طلبد.
📓بحار الأنوار ج 75 ص 120
📢 از هركسى خطا ممكن است سر زند، ولى افراد با ايمان و منافق در اينجا يك فرق دارند، افراد با ايمان مى كوشند كمتر خلاف كنند تا نيازى به عذر خواستن نداشته باشند؛ زيرا مى دانند عذرخواهى هرچه باشد اثر خلاف را کاملا پاک نمى كند، ولى منافقان پروايى از بدى و تخلّف ندارند و پى در پى پوزش مى طلبند، و اين خود يكى از نشانه هاى نفاق است كه ظاهرش به حكم عذر خواهى دليل ندامت است، و باطنش به حكم تكرار دليل عدم پشيمانى.
☝️در همین موضوع اميرالمؤمنين علی (ع) نیز می فرماید:
♨️ الاسْتِغْنَاءُ عَنِ الْعُذْرِ أَعَزُّ مِن الصِّدْقِ بِهِ
♨️ بى نياز بودن از عذرخواهى، بهتر از عذر صادقانه و مقبول است.
📒 نهج البلاغه، حکمت 329
👆 این سخن اشاره ای است به اينكه اگر خطايى نكنى كه نياز به عذرخواهى داشته باشى، بهتر از ارتكاب خطاى توأم با عذر مقبول است.
⬅️ اميرمؤمنان (ع) در نامه ای به «حارث همدانى» نیز مى فرمايد:
💯وَ احْذَرْ كُلَّ عَمَلٍ إِذَا سُئِلَ عَنْهُ صَاحِبُهُ أَنْكَرَهُ أَوْ اعْتَذَرَ مِنْهُ
💯از هر كارى كه اگر از صاحب آن درباره آن سؤال شود انكار يا عذرخواهى مى كند، بپرهيز
✅ از اين روايات استفاده مى شود كه انسان مؤمن آگاه نبايد به سراغ كارى برود كه او را براى عذرخواهى سرافكنده سازد.
🔮 شناسه ما در دو پيام رسان ايتا و تلگرام 👇👇👇
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃 @serajemoniir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️خطر در کمین زنان چادری....
🚨زنگ خطر برای چادری ها از اربعین امسال به صدا در آمد...
👈 اگر مراقب نباشید یک روز سر بلند می کنید و می گوئید من چادری و محجبه بودم نمی دانم چطور چادر از سرم برداشتم؟؟
❎ مراقبت ویژه نسبت به خودتان و عقایدتان داشته باشید که دشمن لحظه ای بیکار ننشسته است.
⬅️ نشر حد اکثری ➡️
🔮 شناسه ما در دو پيام رسان ايتا و تلگرام 👇👇👇
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃 @serajemoniir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 سقیفه قاتل امام حسین علیه السلام و تمام فرزندان رسول الله صلی الله علیه و آله
✍️ علامه عسکری در کتاب سقیفه مینویسد:
در اثر اجتماع در آن سقيفه شريعت اسلام پس از پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله دگرگون شد!. در اثر سقيفه تاريخ اسلام دگرگون شد:
⭕️ در اثر سقيفه به در خانه فاطمه زهرا سلام الله علیها آتش بردند و شد آنچه شد.
⭕️ در اثر سقيفه شمشير ابن ملجم بر فرق امير المؤمنين علی علیه السلام فرود آمد.
⭕️ در اثر سقيفه امام حسن علیه السلام با زهر شهيد شد
⭕️ در اثر سقيفه حضرت امام حسين علیه السلام شهيد شد!
⭕️ و زينب سلام الله علیها و ديگر دختران پيامبر صلی الله علیه و آله اسير شدند
⭕️ در اثر آن سقيفه مسير تاريخ بشريت دگرگون شد.
⭕️ آثار سقيفه از آن روز تا كنون و تا ظهور حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه دارد!!.
📗سقیفه (علامه عسکری) ص 2
🔮 شناسه ما در دو پيام رسان ايتا و تلگرام 👇👇👇
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃 @serajemoniir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃