eitaa logo
«صراط حق»
971 دنبال‌کننده
735 عکس
778 ویدیو
544 فایل
ارتباط: @Vahid_kashani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⌜ ๛🌿‌⃟🌸⌟ سلامٌ‌‌علی‌آل‌يٰس "یِک‌مَن‌دَرونِ‌سینه‌یِ‌مَن‌بی‌قرارِتوست" ..؛🌿ˇˇ!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◍⃟🌤˼ .....؛🌿ˇˇ! - سَلـٰام‌پِدَر‌ِمِہرَبـٰان،اِمـٰام‌ِزَمـٰان‌ِمـٰا. - اَلسَـلامُ‌عَلَیڪَ‌یـٰابقیَة‌اللّٰھِ‌فِۍ‌ارضِہ› ‌‌¬شمانقطہ‌ۍ‌پایان‌ِ‌اضطراب‌یہ‌عالمۍ آقاۍِغایب‌ازنظرِ‌نشستہ‌بَردل... · ─── @serat12k ┗━᭄✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
˹﷽˼ ꜜ✿ تدریس کتاب ‹بیان‌الفرقان- مهدویت› ꜜ✿ تألیف ‹آیت‌الله علامه مجتبی قزوینی› ꜜ✿ مدرس ‹دکتر باقرپور کاشانی› ꜜ✿ جلسه‌ی ‹بیست‌‌و‌ششم› ┄═༻⃘⃕❀𑁍༻⃘⃕❀𑁍༻⃘⃕❀═┄ ꜜاهمّ سرفصل‌های جلسه‌ی بیست‌وششمꜜ ¦↵تدریس از صفحه‌‌ے ۸۱۸ تا ۸۲۱. ¦↵نصوص و احادیثے نبو‌ے در تعیین ائمه‌ے اثنے عشر ‹ع› از طریق روات و محدثین عامه و اهل سنت. ¦↵فرمایش سیدبن طاووس در نصوص ائمه‌ے اثنے عشر ‹ع› در ڪتب عامه. ¦↵هفت خصلت اعطاءشده به ائمه ‹ع› ڪه به احدے از اولین و آخرین داده نشده است. ¦↵احادیث نبوے در تعداد امامان و جانشینان خود در ڪتب صحیح بخارے، صحیح مسلم و مسند احمدبن حنبل. ¦↵توجیهات جمعے از علماے عامه در معرفے ائمه‌‌ے اثنے عشر ‹ع›. https://eitaa.com/serat12k/2335 http://news.bagherpoor-kashani.com/?p=17115 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْـفَـرَج 🖇 🖇 ┈┈┈┈┈┈┈┈𖦙 𓂐 ⸀@serat12k˼ ᭄ꪆ.•
مهـــدویت_بیست‌و‌‌شش.ogg
14.95M
ꜜ✿ تدریس‌کتاب‌بیان‌الفرقان. ꜜ✿ بخش مهدویت. ꜜ✿ مدرس، استاد ارجمند: ꜜ✿ دکتر‌باقر‌پورکاشانی. ꜜ✿ صوت‌جلسه‌ی‌‌بیست‌وششم. 𓂐 ⸀@serat12k˼ ᭄ꪆ.•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⌜ ๛🌿‌⃟🌸⌟ ﷽. اِلـهی عَظُمَ الْبَلاءُ،وَبَرِحَ الْخَفاءُ،وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ،وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ،وَمُنِعَتِ السَّماءُواَنْتَ الْمُسْتَعانُ،وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى،وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِوالرَّخاءِ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّد ،اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْناطاعَتَهُمْ ،وَعَرَّفْتَنابِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم،فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاًعاجِلاً قَريباًكَلَمْحِ الْبَصَرِاَوْهُوَاَقْرَبُ؛ يامُحَمَّدُياعَلِيُّ ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُماكافِيانِ،وَانْصُراني فَاِنَّكُماناصِرانِ؛ يامَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ،‌ الْعَجَلَ الْعَجَلَ،الْعَجَل، يااَرْحَمَ الرّاحِمينَ،بِحَقِّ مُحَمَّدوَآلِهِ الطّاهِرين🕊 ♡اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♡ ┏━━━━━━ @serat12k ┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⌜ ๛🌿‌⃟🌸⌟ مارابـه‌سقفِ‌قصـرِبهشـتی‌نیـازنیست کافی‌ست‌چادرتوشودسایه‌سارِعرش •اَللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلی‌فاطِمَة‌وَاَبیهاوَبَعْلِها •وَ بَنیهاوَ سِرِّالْمُسْتَوْدَعِ فیها •بِعَدَدِ ما‌اَحَاطَ‌بِهِ‌عِلْمُکَ••• ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ بانوی‌نور!جانِ‌دوعالم‌فداي‌تو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⌜ ๛🌿‌⃟🌸⌟ مادرم‌کرده‌دعایم‌‌که باشم؛ این‌حسینی‌شدنم‌را امضا‌کرده ┏━━━━━━ @serat12k ┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
..﷽.. ❏کلیپ‌‌شماره☜⸼⊑ ۱۵۷ ⊒⸼ ❏دیرکرد در بانک‌های ایران، حرام است! ╭────────────────── ꧷ 🎥 آیت‌الله حسین نوری همدانی ╰๛--- ‑ ‑ - - اینستاگرامآپاراتتلگرامسایتیوتیوب ┏━━━━━━ @serat12k ┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
دیرکرددربانـک‌های‌ایران.ogg
635.6K
·◁ㅤ❚❚ㅤ▷ · ─‌─ 🎙ⱽᵒⁱᶜᵉ⸼⊑ ۱۵۷ ⊒⸼
دیرکرد در بانک‌های ایران، حرام است!
𖧌🎙"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
دیرکرد‌در‌بانک‌های‌ایران‌حرام‌است.pdf
323.9K
𖥸· ─── 🔖· ᴘᴅꜰ⸼⊑ ۱۵۷ ⊒⸼ㅤㅤ
دیرکرد در بانک‌های ایران، حرام است! 
𖧌🔖"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
exXNi-.ogg
11.9M
💢⭕️💢⭕️💢 ⭕️💢⭕️ 💢 تدریس‌کتاب‌دروس‌اعتقادی. مؤلف:آیت‌الله‌سید‌جعفر‌سیدان‌. مدرس:دکترباقرپورکاشانی. ┈┈┈┈┈┈┈┈┈ https://youtu.be/S-XYfYNJH_Q ┈┈┈┈┈┈┈┈┈ عنوان‌فرعیِ‌جلسه‌‌ی‌‌هجدهم: اقسام توحید: ذاتی، صفاتی، افعالی و عبادی. 💢 ⭕️💢⭕️  💢⭕️💢⭕️💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⌜ ๛🌿‌⃟🌸⌟ • ماریـزه‌خورِخوانِ‌توهَستیم،عَلی اَزعِـطـرِگلِ‌رویِ‌تـومَسـتـیـم؛‌علي هَـرچَنـدهَمـه‌غَـرقِ‌گُـنـاهیـم؛وَلي مادل‌بِـه‌شِفـٰاعَتِ‌تـوبَـستیـم؛عَلی ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ○‌الْحَمدالِلَّهِ‌الَّذِی‌جَعَلَنَا‌مِنَ‌الْمُتَمَسِّکِینَ‌بِوِلاَیَهِ‌ أَمِیرِ‌الْمُؤْمِنِینَ ○‌جانـــم‌امیرالمؤمنیـــــن‌ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
..﷽.. ❏کلیپ‌‌شماره☜⸼⊑ ۱۵۸ ⊒⸼ ❏اصل اجتماع نقیضین. ╭────────────────── ꧷ 🎥 دکتر وحید باقرپور کاشانی ╰๛--- ‑ ‑ - - اینستاگرامآپاراتتلگرامسایتیوتیوب ┏━━━━━━ @serat12k ┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
اصل‌اجتماع‌نقیضین.ogg
484.5K
·◁ㅤ❚❚ㅤ▷ · ─‌─ 🎙ⱽᵒⁱᶜᵉ⸼⊑ ۱۵۸ ⊒⸼
اصل اجتماع نقیضین 
𖧌🎙"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
اصل‌‌اجتماع‌‌نقیضین.pdf
543.2K
𖥸· ─── 🔖· ᴘᴅꜰ⸼⊑ ۱۵۸ ⊒⸼ㅤㅤ
اصل اجتماع نقیضین 
𖧌🔖"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.❀﷽❀ 📚 سـتارگـان هـدایـت «مناظره‌ای پیرامون ضرورت حجت‌ الهی» ┓ 🖌┏نگارنده: ┛┗؛ دڪتر باقرپور ڪاشانی ─────────── | ⇩▭⇩▬⇩▭⇩ حسن و قبح عقلی در روایات 🔹دکتر باقرپورکاشانی: پی بردن به هدف آفرینش انسان، از اموری است که عقل به تنهایی و به نسبتی- پس از ایمان به خالق- می‌تواند به آن برسد؛ زیرا انسان به حکم «حُسن و قُبح عقلی»[1] اموری را پسندیده و خوب و اموری را زشت و بد می‌داند[2] و می‌یابد که خالق متعال راه تشخیص و بازشناختن حق از باطل را درون او به ودیعت نهاده است.[3] عمل به حسن و قبح عقلی، اطاعت از پروردگار است و بندگی جز با اطاعت ممکن نیست.[4] 🔸دکتر امین‌زاده: وقتی انسان به توانایی و ادراکات مختلف خود می­‌نگرد، در نهاد خود برخی امور خارجی را خیر و برخی دیگر را شرّ می­‌یابد و اینکه اگر به سوی خیر حرکت کند، گویی در مسیر آفرینش گام نهاده است. 🔹دکتر باقرپورکاشانی: البته این حرکت پس از یافتن خالق و ایمان بـه اوسـت. اگـر انسان بدون ایمان به آفریدگار، به فرمان حُسن و قبح عقلی حرکت کند به هدف خلقت نخواهد رسید؛ زیرا هدف خلقت، بندگی و اطاعت از خالق به واسطه حکم عقل است. 🔸دکتر سيدهادی موسوی: رسیدن به این حالت و تداوم بر آن دشوار است. 🔹دکتر باقرپورکاشانی: به خاطر همین غفلت درباره اموری که عقل می­‌تواند به تنهایی به آن­ها برسد، به نماینده الهی نیاز است تا مردم را تذکر دهد و از غفلت برهاند؛ لذا عموم مردم، چه در اصلِ ایمان به خدا و چه در یافتن هدف آفرینش، نیازمند راهنمایی حجج الهی هستند.   🔸دکتر سيدهادی موسوی: هدف خلقت بندگی است و پیش­‌نیاز بندگی اطاعت؛ اما به وسیله عقلِ صرف نمی‌توان به همه تکالیفی که خداوند برای ما قرار داده است، پی برد. در نتیجه به تمام تکالیف عمل نمی‌شود تا عبادت پروردگار به صورت کامل و صحیح انجام شود ─────────── | ⇩▭⇩▬⇩▭⇩ [1]. یعنی: عقل به خودی خود و بی­‌نیاز از شرع، خوبی و بدی برخی امور را درمی­‌یابد. [2]. «عَنِ النَّبِيِّ:... فَيَقَعُ فِي قَلْبِ هَذَا الْإِنْسَانِ نُورٌ، فَيَفْهَمُ الْفَرِيضَةَ وَ السُّنَّةَ وَ الْجَيِّدَ وَ الرَّدِيَّ. أَلَا وَ مَثَلُ الْعَقْلِ فِي الْقَلْبِ كَمَثَلِ السِّرَاجِ فِي وَسَطِ الْبَيْتِ؛ آن­گاه در قلب انسان نورى واقع می­‌شود كه به وسیله آن واجب و مستحب، و خوب و بد را می­‌فهمد. آگاه باشيد كه عقل در قلب، مانند چراغ در وسط خانه است» (محمدبن علی بن بابویه (شيخ صدوق)، علل الشرائع‏، ج‏1،ص98). «عَنْ أَبِي­عَبْدِاللَّهِ8: وَ عَرَفُوا بِهِ الْحَسَنَ مِنَ الْقَبِيحِ...؛ به وسيله عقل، خوب و نیکو را از بد و زشت باز­شناسند» (محمدبن یعقوب کلینى، الكافي، ج‏1، ص29). [3] فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَ تَقْواهَا؛ بدكاري و پرهيزکاريش را به او الهام كرده است (شمس: 8). «عَنْ أَبِي­عَبْدِاللَّهِ فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ:... فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَ تَقْواهَا قَالَ: بَيَّنَ لَهَا مَا تَأْتِي وَ مَا تَتْرُكُ؛ براي نفس، آنچه بايد به جا آورد و آنچه بايد ترک کند را بيان فرموده است» (احمدبن محمد برقی، المحاسن‏، ج‏1، ص276؛ محمدبن یعقوب کلینى، الکافی، ج‏1، ص163؛ محمدبن علی بن بابویه (شيخ صدوق)، التوحيد، ص411؛ همو، الإعتقادات، ص36). [4]. «عَنْ أَبِي­جَعْفَرٍ قَالَ: قَالَ رَسُولُ­اللَّهِ: لَمْ يُعْبَدِ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ بِشَيْ‏ءٍ أَفْضَلَ مِنَ الْعَقْلِ؛ خداوند با چيزى برتر از عقل [و عمل به دستورات آن]، بندگى نمى­‌شود» (محمدبن علی بن بابویه (شيخ صدوق)، الخصال، ج‏2، ص433). «عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ قَالَ: قَالَ لِي أَبُوالْحَسَنِ مُوسَی بْنُ جَعْفَرٍ: يَا هِشَامُ... كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ يَقُولُ: مَا عُبِدَ اللَّهُ بِشَيْ‏ءٍ أَفْضَلَ مِنَ الْعَقْلِ‏؛ خداوند با چيزى برتر از عقل، بندگی نشد» (محمدبن یعقوب کلینى، الکافی، ج‏1، ص18؛ حسن­بن شعبة حرّاني، تحف العقول، ص388 [با اندکی تفاوت]). «عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا رَفَعَهُ إِلَی أَبِي­عَبْدِاللَّهِ8 قَالَ: قُلْتُ لَهُ مَا الْعَقْلُ؟ قَالَ: مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ وَ اكْتُسِبَ بِهِ الْجِنَانُ؛ شخصى از امام صادق‌علیه‌السلام پرسید: عقل چيست؟ حضرت فرمودند: چیزی است که به وسیله آن خداوندِ رحمان بندگى شود و بهشت‏ به دست آيد» (احمدبن محمد برقی، المحاسن‏، ج‏1، ص195؛ محمدبن یعقوب کلینى،۱ الکافی، ج‏1، ص11؛ محمدبن علی بن بابویه (شيخ صدوق)، معاني الأخبار، صص239-240). ┄┄┅━❅❀❀❀❅━┅┄┄ 📚@serat12k ┄┄┅━❅❀❀❀❅━┅┄┄