eitaa logo
«صراط حق»
1هزار دنبال‌کننده
934 عکس
925 ویدیو
668 فایل
🌿𑁍› ‹#لبیــک_یامهــﷻــدے...!𑁍› بالاے سـࢪم نـام تو ࢪا نقش نمودم یعنے ڪہ سࢪ من بہ فداے قدم تو ‹ مجـمو؏ـه صــࢪاط ح‌ــق › @serat12k ‹ #شناسـنام‌ـہ‌ 📎⇣⇣› @seratehagh111 ارتباط: @Vahid_kashani ▫️▫️▫️▫️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
˹﷽˼ ꜜ✿ تدریس کتاب ‹بیان‌الفرقان- مهدویت› ꜜ✿ تألیف ‹آیت‌الله علامه مجتبی قزوینی› ꜜ✿ مدرس ‹دکتر باقرپور کاشانی› ꜜ✿ جلسه‌ ‹پنجاه‌و‌چهارم› ┄═༻⃘⃕❀𑁍༻⃘⃕❀𑁍༻⃘⃕❀═┄ اهمّ سرفصل‌های جلسه‌ پنجاه‌ و چهارمꜜ ❃›تدریس از صفحه‌ ۹۳۸ تا ۹۴۱. ❃›وجوہ استدراڪ در روایاتی ڪہ قائم بہ امر، ڪتاب، حڪم و سلطنت جدید قیام نماید. ❃›معانی تحریف. ❃›ورود تحریف حقایق در قرآن. ❃›ورود تحریف حروف و حرڪات در قرآن. ❃›ورود تحریف آیات در قرآن. ❃›آیا بسم اللّہ اول هر سورہ جزء سورہ است؟! ❃›تحریف بہ زیادہ در قرآن راہ ندارد. ❃›اختلاف در ورود تحریف بہ نقصان در قرآن. ❃›وقتے امام عصر -ع- بر منبر ڪتابی را می‌خوانند غیر از نقباء از حضرت فاصلہ می‌گیرند. ❃›بازگشت مردم بہ امام زمان علیه‌السلام با تڪلم بہ ڪلامی. ❃›وجہ اشتراڪ و تمایز رفتار امام عصر -ع- بہ رسول الله. ❃›امام عصر بعد از اتمام حجت، توبه‌ے ڪسی را قبول نمی‌ڪنند. ❃›استدراڪ روایات تخریب مسجد ڪوفہ توسط امام عصر -ع-. ❃›اهتمام شیعیان در تعلیم قرآن در عصر ظهور. ❃›علت باقی گذاشتن نام ابولهب در قرآن. ❃›سوره‌ مَسَد از اخبار غیبی قرآن. https://eitaa.com/serat12k/5664    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْـفَـرَج 🖇 🖇 ┈┈┈┈┈┈┈┈𖦙 𓂐 ⸀@serat12k˼ ᭄ꪆ.•
پنجاه‌و‌چهارم مهدویت.ogg
21.14M
ꜜ✿ تدریس‌کتاب‌بیان‌الفرقان. ꜜ✿ بخش مهدویت. ꜜ✿ مدرس، استاد ارجمند: ꜜ✿ دکتر‌باقر‌پورکاشانی. ꜜ✿ صوت‌جلسه‌پنجاه‌وچهارم. 𓂐 ⸀@serat12k˼ ᭄ꪆ.•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿 گوشــت بــدن فرزنـدان رسـول‌الله‌ ﺺ و امیرالمؤمنین؏ - از جمله زینب کبری؏ - بـر درنـدگان حـرام اسـت!
«صراط حق»
🌿 گوشــت بــدن فرزنـدان رسـول‌الله‌ ﺺ و امیرالمؤمنین؏ - از جمله زینب کبری؏ - بـر درنـدگان حـرام اسـ
ꞋꞌꞋ🌸🌸⃟❤️ گوشــت بــدن فرزنـدان رسـول‌الله‌ ﺺ و امیرالمؤمنین؏ - از جمله زینب کبری؏ - بـر درنـدگان حـرام اسـت! 🔽ابوالهلقام، عبدالله‌بن جعفر حمیری، صقر جبلی، ابُوشعیـب حناط و علی‌‌بن مهزیار گفته‌اند: ◀️زینب کذابه، مدعی بود دختر علی‌بن ابی‌طالب علیهماالسلام است. متوکل، او را احضار کرد و گفت: نسب خود را بگو. - گفت: من زینب دختر علی؏ هستم که او را به شام برده‌اند و در یکی از بیابان‌ها در میان بنی‌کلب قرار گرفته و آن‌جا اقامت گزیده است. - متوکل گفت: زینب، دختر علی - علیه‌السلام - از دورانی کهن است و تو جوانی! - گفت: پیامبر خدا ﺺ مرا دعا کرده است که در هر پنجاه سال یک بار جوانی‌ام باز گردد. ◀️متوکل، بزرگان خاندان ابوطالب را خواست و پرسید چگونه به دروغ این زن پی‌برده شود؟ - فتح گفت: تنها ابن‌الرضا - امام هادی علیه‌السلام - می‌تواند تو را در این‌باره آگاه کند. متوکل دستور داد او را به حضور آوردند و از او پرسیدند. ❤حضرت امام هادی علیه‌السلام فرمودند: فرزندان امیرالمؤمنین علیه‌السلام را نشانه‌ای است. - پرسیدند: آن چیست؟ - فرمودند: درندگان متعرض آن‌ها نمی‌شوند. این زن را در معرض درندگان بگذارید، اگر متعرض او نشدند، راست می‌گوید. ◀️آن زن (زینب کذابه) گفت: ای امیرمؤمنان! (متوکل) درباره من از خدا پروا کن، او قصد کشتن مرا دارد. پس بر الاغ نشست و فریاد می‌زد: من زینب کذابم! ⬅️در روایتی است که این کار را بدان زن پیشنهاد کردند و او نپذیرفت، اما او را در معرض درندگان نهادند و درندگان او را خوردند! 🔽جناب علی‌بن مهزیار می‌گوید: در این میان، علی‌بن جهم گفت: این سخن را دربارهٔ گوینده‌اش (امام هادی علیه‌السلام) بیازمایید. پس درندگان را سه روز گرسنه نگه داشتند و آنگاه امام علیه‌السلام را خواندند و درندگان را آزاد کردند. اما آن‌ها چون او را دیدند به او پناه بردند و دم تکانیدند. امام به آن‌ها اعتنایی نکرد و بر بام رفت و نزد متوکل نشست. پس از بام فرود آمد و درندگان به او پناه می‌جستند و دم می‌تکاندند تا آنکه بیرون رفت. ❤و فرمودند: پیامبر خدا صلى‌الله‌علیه‌وآله فرموده است: گوشت فرزندان من بر درندگان حرام است. - المناقب، ج۳، ص۵۱۸. •༝ 🦋
صراط‌حق
⤷⊹@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌿 صبحت بخیر ای غزل ناب دفترم ای اولین سروده و ای شعر آخرم صبحی که یاد تو در آن شکفته شد گویا تلنگری زده بر صبح محشرم 🕊 اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطمهَ و اَبیها و بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 『
هوالحڪیم⇣ 
بررسی‌ برهان‌ وجوب‌ و‌ امڪان‌ در‌ اثبــات‌ وجــود‌ خــدا دکتر باقرپور کاشانی‌ ‹مسلمان› جنـــاب سینا رهنورد ‹آتئیست› بهمن‌ماه۱۳۹۵. ┈┈┈┈┈┈┈┈┈‌ ┈┈┈ 📌دکتر باقرپور کاشانی‌: با عرض سلام و احترام خدمت دوست بزرگوارم جناب سینا رهنورد و تمام بزرگوارانی که مباحثه ما را دنبال می‌کنند. بحثی که خدمت شما و دوستان بنا است که مباحثه‌ای داشته باشیم، پیرامون یکی از ادلهٔ مطرح در اثبات وجود خداست به‌ نام «برهان وجوب و امکان». این برهان، از ذهن، ما را به خارج می‌رساند‌‌. یعنی اول به حصر عقلی، شقوقی را مشخص می‌کند، بعد بحث می‌شود که آیا این شقوق، مصداق خارجی‌اش به چه نحو است. هر مفهومی که انسان تعقل می‌کند، نظر به ذات مفهوم، بدون ملاحظهٔ امر خارجی، از سه حالت خارج نیست: یا واجب است که هستی، ذاتی اوست، به آن اطلاق می‌شود واجب‌الوجود؛ یا وقتی نظر به ذات آن مفهوم می‌شود، می‌بینیم که عدم ذاتی اوست، نیستی ذاتی اوست، به آن می‌گوییم ممتنع‌الوجود که این ممتنع‌الوجود، فرض می‌شود اما مصداق خارجی ندارد، فقط موطنش در ذهن هست. فرض دیگر، وقتی نظر به ذات مفهومی می‌شود، در ذاتش نه وجوب خوابیده نه امتناع. یعنی نه هستی، ذاتی اوست، نه نیستی، ذاتی اوست؛ به آن می‌گوییم ممکن‌الوجود. در ارتباط با ممکن الوجود، بودن و نبودن، هر دو به ذات او رواست. اگر علتی به هم رساند، موجود می‌شود، و الّا معدوم خواهد بود! یعنی اگر علت خارجی باشد، این تحقق پیدا می‌کند، و الّا تحقق پیدا نخواهد کرد. پس این‌گونه شد که وقتی نظر به ذات هر مفهومی می‌شود، از سه حالت خارج نیست: یا وجوب وجود دارد، یعنی وجود و هستی، ذاتی آن هست، فرض عدم برایش نمی‌شود. وقتی حقیقتی چنین باشد، این همیشه بوده‌ است، بوده‌ است، بوده‌ است. حالا ما کاری نداریم که این حقیقت در خارج باشد یا نباشد! فعلاً در این برهان، این قسمت مطرح نشده. یا وقتی‌ که آن مفهوم را لحاظ می‌کنیم، امکان تحقق خارجی اساساً برایش نیست. نیستی در ذاتش هست. آن را تعبیر کردند به ممتنع‌الوجود. البته می‌شود فرض کرد، یعنی با فرض وجود خدا، شریک الباری، شریک برای خدا قائل بشود فرض می‌شود کرد، اما در خارج تحقق ندارد. ممتنع‌الوجود است. گاهی‌اوقات نظر به ذات مفهوم که می‌شود، وجود و عدم برایش علی‌السویه است؛ یعنی نه وجود، ذاتی آن مفهوم است نه عدم، ذاتی آن مفهوم است. می‌تواند در خارج تحقق پیدا بکند، می‌تواند تحقق پیدا نکند. منتهی برای تحققش نیازمند به علت خارجی دارد. چون چیزی که ذاتی شیئی نیست، برای تحقق، نیاز به‌ علت خارجی دارد. به مانند واجب‌الوجود نیست که وجود ذاتی آن باشد! ممکن، وجود و عدم برایش علی‌السویه هست. لذا برای تحقق خارجی پیدا کردن، نیازمند به علت خارجی دارد. 🔖ادامه دارد... 🔖پارت اول ➪‌‌‌‌:@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
『•🪴💚⇣•』 『Ꞌالعجل‌یـٰابقیَة‌اللّٰه』 - آداب محبت!
امام صادق علیه‌السلام فرمودند:
«إذا أحَبَّ أحَدُكُم أخاهُ فَليُعلِمهُ ذلِكَ»
هر گاه کسی را دوست داشتی مراتب محبتت را به او بازگو کن.
الكافى: ج۲، ص۶۴۴، ح۲.
- یادت باشد! محبتت را به امام زمانت ابراز کن! به او بگو دوستش داری! بگو قلبت را خانه‌ی او کرده‌ای! بگو دوستی‌اش را بر همه چیز ترجیح می‌دهی! امام مهربانم دوستت دارم @serat12k⇣•』