eitaa logo
«صراط حق»
1هزار دنبال‌کننده
960 عکس
942 ویدیو
683 فایل
🌿𑁍› ‹#لبیــک_یامهــﷻــدے...!𑁍› بالاے سـࢪم نـام تو ࢪا نقش نمودم یعنے ڪہ سࢪ من بہ فداے قدم تو ‹ مجـمو؏ـه صــࢪاط ح‌ــق › @serat12k ‹ #شناسـنام‌ـہ‌ 📎⇣⇣› @seratehagh111 ارتباط: @Vahid_kashani ▫️▫️▫️▫️
مشاهده در ایتا
دانلود
مفهوم‌حکمت‌در‌قرآن‌و‌حدیث.pdf
274.7K
᯽﷽ - مقالهٔ مفهوم حکمت در قرآن و حدیث. - مؤلّف: دکتر رضا برنجکار. - کلیـک: ســایـت. · · ── ᯽ ۱. آشنایی با معنای لغوی و اصطلاحی حکمت. ۲. توضیحی مختصر راجع به لقمان حکیم، تفسیر حکمت. ۳. منابع و زمینه‌های حکمت. ۴. عدم اتحاد حکمت اصطلاحی فلسفی با حکمت قرآنی. ╭─ 𑁍◍⃟@serat12k ╰─┈┈┈┈┈┈┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
「﷽」 ❏کلیپ‌‌شماره☜⸼⊑ ۳۷۲ ⊒⸼ ❏معرفی شرایع انبیاء. ╭──────────────── ꧷ 🎥 دکتر باقرپور کاشانی ╰๛--- ‑ ‑  -   - ❲☜ تلگرام❳ ❲☜ سایت❳ ❲☜ یوتیـوب❳ ❲☜ آپارات❳ ❲☜ اینستاگرام❳   ┏━━━━━━        @serat12k   ┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
معرفی‌شرایع‌انبیاء.ogg
884.3K
◁ㅤ❚❚ㅤ▷ · 🎙ⱽᵒⁱᶜᵉ⸼⊑ ۳۷۲ ⊒⸼
معرفی شرایع انبیاء.
𖧌🎙"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
معرفی‌شرایع‌انبیاء.pdf
517.9K
𖥸· ─── 🔖· ᴘᴅꜰ⸼⊑ ۳۷۲ ⊒⸼ㅤ
معرفی شرایع انبیاء.
𖧌🔖"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⌜ ๛🌿‌⃟🌸⌟ بِسْمِ رَبِّ نـٰآمَتـ ڪِھ اِعجٰاز مےڪُنَد ؛ یـٰابقیَة‌اللّٰه..؛🌿ˇˇ! ــــــ ــ اَللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلۍمُحَمَّدِوَآل‌ِمُحَمَّد وَ‌عَجِّل‌فَرَجَهُم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 『هوالحڪیم⇣ بررسی‌ برهان‌ وجوب‌ و‌ امڪان‌ در‌ اثبــات‌ وجــود‌ خــدا دکتر باقرپور کاشانی‌ ‹مسلمان› جنـــاب سینا رهنورد ‹آتئیست› بهمن‌ماه۱۳۹۵. ┈┈┈┈┈┈┈┈┈‌ ┈┈┈ 📌دکتر باقرپور کاشانی‌: حالا بعد از اینکه در این برهان، مفهوم مطرح می‌شود، می‌رسیم به خارج. کسانی که این برهان را مطرح می‌کنند، فرض گرفتند که خارجی هست، یعنی سوفسطی نیستند؛ که التفات دارید که در ارتباط با سوفسطائیان، دو مکتب هست. جناب پروتاگوراس - رئیس مکتب سوفسطائیان - ایشان فرمود که من هستم غیر من چیزی نیست! جناب گرگیاس - شخصیت دوم سوفسطایی - گفت نه من هستم، نه غیر من! که خلاف بدیهیات صحبت کرده‌اند که هم من هستم هم غیر من هست! که مشخص هست من و شما در این زمینه اختلافی نداریم. در مورد ماتریالیست‌ها یعنی کسانی که عالم را متوقف به ماده و لواحق مادی می‌دانند، این‌ها قائل‌اند که خارج، غیر ماده و لواحق مادی و انرژی چیزی نیست و حقیقتی فرامادی و حقیقتی مجرد، یک عقیده ایده‌آلیستی و خرافی‌ است. پس ماتریالیست، حالا اعم از مکانیکی یا دیالکتیک، یک قدم از شکاک و سوفسطی جلو است از نگاه بنده؛ یعنی آن‌ها حقایق خارجی را قبول دارند. لذا در مقدمهٔ این برهان، ما فرض می‌کنیم که در خارج، حقایقی هست. حالا بحث بر سر اینکه آیا غیر از ماده و لواحق مادی که هم قابل پذیرش ماتریالیسم هست، هم قابل پذیرش الهی هست، یک حقیقت یا حقایقی مجرد و فرامادی در خارج وجود دارد یا خیر؟ پس فرض این شد که در عالم، موجوداتی هستند. حالا این برهان چه می‌گوید؟ این برهان می‌خواهد بگوید که اگر چنانچه مجموع این موجودات، ممکن باشد؛ یعنی چه؟ یعنی این ممکنات، نه اقتضای وجود دارند نه اقتضای عدم؛ نه وجود ذاتی آن‌هاست، نه عدم ذاتی آن‌هاست. زیرا اگر وجود، ذاتی آن‌ها باشد، می‌شود واجب‌الوجود؛ اگر عدم ذاتی آن‌ها باشد، اساساً تحقق خارجی ندارند و این موجوداتی که ما در ارتباط با آن هستیم، این‌ها ممکنات هستند. به‌خاطر اینکه می‌بینیم که این‌ها نبودند عمر دارند. انسانی که هفتاد سال دارد، هفتاد و یک‌ سال پیش کجا بود؟ درختی که دویست سال دارد، دویست و یک سال پیش کجا بود؟ صخره‌ای که میلیون‌ها سال عمر دارد، یک سال قبلش، یک دقیقه قبلش، یک ثانیه قبلش کجا بود؟ این‌ها همه عمر دارند. لذا وجود، ذاتیشان نیست که همیشه بوده باشند، بوده، بوده، بوده... و این حقایق، ازلی باشند. این‌ها در تغییر و تغیّر هستند. 🔖ادامه دارد... 🔖پارت دوم 🔖کلیک: پارت قبل ➪‌‌‌‌: @serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ 𑁍◍⃟🌿 شیاطین در لباس دین ╰─┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ای پسـر نعمان! مـا اهـل بیتی هستیـم که پیوستـه شیطـان افرادی را که از مـا و از دین ما نیستند، در گروه ما داخل می‌کند، و آن‌گاه که مشهـور شـده و مردم آنـان را شناختنـد، شیطان بـه آنها امـر می‌کند که بـر مـا دروغ ببندنـد، و هرگاه یکی از آنان بـرود دیگـری می‌آیـد!
يَا ابْنَ النُّعْمَانِ إِنَّا أَهْلُ بَيْتٍ لَا يَزَالُ 
الشَّيْطَـانُ يُدْخِلُ فِينَا مَنْ لَيْسَ مِنَّا 
وَ لَا مِـنْ‏ أَهْـلِ دِينِنَـا فَـإِذَا رَفَعَــهُ وَ 
نَظَــرَ إِلَيْهِ النَّــاسُ أَمَــرَهُ الشَّيْطَـانُ
فَيَكْذِبُ عَلَيْنَـا وَ كُلَّمَا ذَهَـبَ وَاحِــدٌ 
جَــاءَ آخَــرُ.
.
📝تحف‌العقول، ص۳۰۹. ╭─┈┈┈ 𑁍𖧹◍⃟@serat12k ╰─┈┈┈┈┈┈┈┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا