eitaa logo
صراط| Serat1357talabe
414 دنبال‌کننده
588 عکس
270 ویدیو
41 فایل
💠 چند رسانه ای دین و مطالعات فرهنگی 💠 #یادداشت #ویراست #کلیپ #طرح #فیش #صوت #پادکست 🔺گرد آوری محتوای تبلیغی صراط 👇👇👇 @mohtavatablighSerat منتشر کردن محتوای کانال با درج آدرس صراط ۱۳۵۷ بلامانع است ... 📚📝🖋📷📽🎞 @ali31312137
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧من از دیار حبیبم غریب افتادم بیا بیا گل نرگس برس به فریادم @Serat1357talabe | صراط
✴️روش صحیح استفاده از فکر دیگران: با راه حلهای وارداتی نخواهیم توانست مسائل را حل نماییم. «اَعلَم الناسِ مَنْ جَمَعَ عِلمَ النَّاسِ إِلى عِلْمِهِ » جمع علم الناس الی علمه یعنی چه؟ علم دیگران را هم بگذارد روی علم خودش یعنی علم خودش قاعده باشد، اما از علم آنها تغذیه بشود و به وسیلۀ علم دیگران، علم خودش را تغذیه کند. مثل مادری که شیر میدهد .به .بچه فرمول شیر ،مادر شیرانسان است. مادر یرگاو هم میخورد شیر گوسفند و شیر شتر و گاومیش هم می خورد، اما شیرانسان پس میدهد معنای این حدیث این است که علم دیگران رامثل غذا باید مصرف کرد اما علم ملی و بومی خودمان را پس بدهیم. 📗تفکر ص۶۱ @Serat1357talabe | صراط
🗓 نسخه "PDF" مجموعه فیش های گرد آوری شده از کتاب " تفکر " آیت الله حائری شیرازی(ره) 🧾برای مشاهده اینجا را کلیک کنید ... به امید لبخند مهدی فاطمه ... تهیه شده در : ✅@Serat1357talabe | صراط
تفکر .آیت الله حائری شیرازی.pdf
1.25M
🗓 نسخه "PDF" مجموعه فیش های گرد آوری شده از کتاب " تفکر " آیت الله حائری شیرازی(ره) ... به امید لبخند مهدی فاطمه ... 🔺انتشار محتوا با ذکر کردن لینک صراط ۱۳۵۷ مانعی ندارد ... تهیه شده در : ✅@Serat1357talabe | صراط
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سخنرانی "از آوینی تا حاج قاسم، سرچشمه‌های ابدی فرهنگ و هنر ما" 🔻خلاصه: ➕️هنر و حکمت از آنجا که برای ما از آن عطیه ازلی میگویند، باقی می مانند. این خاطره‌های ازلی است که ما را زنده نگاه داشته. همانطور که حافظ و سنایی و مولوی و سعدی فراموش نخواهند شد، چون از جنس سرآغازها و سرچشمه‌ها هستند، لحن و زنگ آوینی هم برای ما به خاطره قومی بدل شد. همانطور که ما با حاج قاسم، سیاوش و کاوه را به‌یاد آوردیم و در بدرقه‌ی پیکر او تمام ملت، پیوندهای ناگسستنی کهن خودش را به‌خاطر آورد... ➕️چرا بقیه نتوانستند مثل آوینی، فتح را روایت کنند؟ انس با حقیقت جنگ بود که آوینی را لسان الغیب کرد. جهاد تبیین هم مرتبه‌ای از همان حقیقت است. چرا ما آوینی نمی‌شویم. عجیب است که رهبر انقلاب می‌گوید ما نزدیک قله‌ایم ولی چون جان ما این حقیقت را در نمی‌یابد نمیتواند این فتح را روایت کند. امام جنگ را فتح می‌دید از جنس فتوحات ملکوتی ولی بسیاری جنگ را فقط جنگ می‌دیدند. این آوینی بود که چون جانش هم افق با جان امام بود، فتح را دید و روایت کرد. آیا اکنون ما همچون امام‌مان قله را می‌بینیم که روایتش کنیم؟ (فایل اصلاح شد) @yaminpour
👤تعریف : 🗣شخصيت عبارت است از آن سازمان، آن هماهنگى شكل‌يافته عوامل و منظومه‌هاى روانى و رفتارى هر انسان كه منشأ سازگارى اوست با محيطش. 🔺يعنى هر فرد انسان براى سازگارى با محيطش فرمول "خاصى" دارد. حتى دو نفر انسان در برابر عوامل محيطى حتماً لازم نيست واكنش "مشابهى" داشته باشند، بلكه معمولاً ميان كنش و واكنش اين‌ها با عوامل محيط تفاوتهاست. 📗نقش آزادی در تربيت کودکان ، ص۱۵۵ @Serat1357talabe | صراط
⭕️مسأله اين نيست كه اگر جاى مصدق بوديم، چه مى‌كرديم‌؟ مسأله اين است كه امروز، جاى خودمان از كارهايى كه شده، چگونه استفاده كنيم‌؟! 🔺نمى‌خواهم مسأله را نفى كنم يا آن را باعث نفى كردن يك شخصيت بدانم، ولى در همان مقطع، اين امكان بود كه انسان مجموعه را در نظر بگيرد. 🔺ما بايد بين عمل و عامل تفكيك كنيم؛ چه بسا شخص، كار خوبى كرده، ولى انگيزۀ بدى داشته، كه اين نامقدس است و چه بسا بر عكس، كسى كار بدى كرده، ولى انگيزۀ خوبى داشته، كه اين مقدس است. بين عمل و عامل بايد تفكيك كرد. 🔺آنچه مى‌خواهيد از آن طرفدارى كنيد، كدام است‌؟ عمل است يا شخص‌؟ صحبت از شخص نيست، كه از عمل اوست و آنچه به ما مربوط است، نه نقد كردن در همان مقطع، بلكه نتيجه‌گيرى براى زمانى است كه در آن هستيم و زندگى مى‌كنيم. 📗‌حرکت (تحلیل جریان فکری و تربیتی انسان) ص 218 @Serat1357talabe | صراط
✍به وقت کتاب الزکاه .... ✅@Serat1357talabe | صراط
🔴 آوینی وشیوه ی مقابله ی او با مسائل مختلف ؛ 🔺آوینی در مسائلی که ما با آن درگیریم در حوزه فرهنگ، اقتصاد، انسان شناسی،مباحث سینما و رسانه و حوزههای دیگر مثل "پارتیزانهای واکنش سریع" عمل میکند . 🔺شهید مطهری هم این خصلت را دارد امروز درباره مسئله حجاب سخن میگوید و فردا درباره بانکداری یک بار میرود سراغ نظام حقوق زن و بار دیگر میرود سراغ حافظ و موقعی هم داستان راستان مینویسد و..... این خصلت "پارتیزانی" را شهید آوینی هم دارد. 🔺 مسعود بهنود مقاله ای مینویسد و او در چند مقاله پاسخ میدهد یا فیلمی سریالی از تلویزیون پخش میشود و او در انتقاد به آن کار عملیاتی میکند؛ یعنی سریعاً به تحولاتی که عالم او را فرا گرفته است واکنش نشان میدهد در عین حال آوینی انسانی مینماید که فراتر از مرزهای اندیشگانی زمان خودش زیست کرده است. 📗ماجرای فکر آوینی،ص۴۱ @Serat1357talabe | صراط
🗓امروز ۶ اردیبهشت گردهمایی جمعی از جهادگران و دغدغه مندان جبهه انقلاب در حرم امام و بهشت زهرا ،قطعه ۴۶ ⭕️در آستانه نوزدهمین سالگرد مجاهد عزیز مرحوم حاج عبد الله والی @Serat1357talabe | صراط
شاگردان خمینی در جوار خمینی .... @Serat1357talabe | صراط
🔺حرم امام برای حزب الهی ها تجدید بیعت است با بنیان گذار انقلاب ... 🔺استمرار ارتباط با امام رفته رفته در دل ما حُبّش را زیاد می‌کند... @Serat1357talabe | صراط
🔺✍شرحی بر برنامه سالگرد حاج عبد الله والی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از رفقا برای تجدید بیعت با الگوی جهادی خود؛ حاج عبدالله والی و فرمانده این جهاد یعنی مرحوم امام ره، راهی مرقد امام ره شدیم تا رابطه‌ی قلبی و دلی‌مان، با این رفت و آمدها زنده شود... @Serat1357talabe | صراط
✍در بین همه برنامه ها ، طرح مطالعه ی "راه امام" (پیام امام به ملت ایران درباره ی تشکیل جهاد سازندگی ) از همه سازنده تر بود ... 🔺پیامی بود که در بین همه ی تاکید ها و امثال آن ، برای پیمودن ادامه ی این مسیر تاریخی راهکار معرفی می‌کرد و آن راهکار "تشکیل جبهه ی جهاد" و "تبیین گفتمان جهاد" در عرصه های مختلف بود. @Serat1357talabe | صراط
... بماند به یادگار ... چهارمین پاتوق عهد با خمینی @Serat1357talabe | صراط
حضور بر سر مزار پیر جهادگران @Serat1357talabe | صراط
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت حاج امیر والی از دیدار حاج عبدالله والی با امام و لبیک گفتن حاج عبدالله به امر امام ... @Serat1357talabe | صراط
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تبیین وضعیت بشاگرد امروز بعد از حرکت حاج عبد الله @Serat1357talabe | صراط
⭕️شیوه ی نقد غزالی در مواجهه با ابن سینا: 🔺مدل شناسایی در حوزه اندیشه ممکن است مانند امام محمد غزالی باشد،غزالی معتقد بود ابن سینا ،فارابی، کندی و فلاسفه به کلی "کافرند" حتی اگر صریحاً نگفته باشد که کافرند به آنها "بدوبیراه" گفته است. 🔺 او کتابی نوشته است با نام "المنقذ من الضلال " به معنای «نجات یافته از گمراهی خود غزالی فیلسوف بوده است. پس از مدتی به باور خود از گمراهی فلسفه "نجات" می یابد و به تصوف روی می آورد راهش را که مییابد کتاب "المنقذ من الضلال" را مینویسد او کتاب دیگری دارد با نام تهافت الفلاسفه که ترجمه اش چرت و پرت گویی های فلاسفه است غزالی گفته های فیلسوفان را "تهافت" و فلسفه را «ضلال» میخواند اما کتابش بهترین منبع تدریس فلسفه است. 🔺 فلسفه ابن سینا را بهتر از خودش تشریح کرده است ما با این شیوه هیچ مشکلی نداریم کسی خودش فیلسوف بوده است در این باره کتاب نوشته و در این فضا رشد کرده سپس با استدلالاتی وارد عرصه تصوف شده و معتقدات ابن سینا را رد کرده است. 🔺 ردیه ای که غزالی بر آرای ابن سینا مینویسد و به گفته برخی از حکمای معاصر ما زمینه "رشد فلسفه اشراق" را فراهم میکند و سبب رشد شیوه های جدیدی در عرصه فلسفه و حکمت اسلامی میشود؛ یعنی ما بخشی از "تفکرمان" را "مدیون" "درشت گوییهای غزالی" هستیم. 🔺انسان اگر این طور کسی را محکوم کند برکت دارد؛ یعنی طوری دشنام دهد در که مبدأ تغییر در عرصه تفکر شود. این بسیار فرق دارد با اتفاقاتی که در این سالها در حال رخ دادن است. "ما بدوبیراهی میگوییم که مبدأ کور شدن تفکر است." وقتی از همان که جریان شناسی میکند میخواهند درباره جریانی که محکومش کرده است بیشتر توضیح دهد نمیتواند چون "آگاهی ندارد" او تفکر را جریان شناسانه و دسته بندی شده دیده است. ورود به این حوزه ها عجله بردار نیست؛ زمان و سعه صدر نیاز دارد. همۀ ما در آغاز راهیم؛ یعنی زمان نیاز داریم تا به مطلوب برسیم باید به سراغ کتابهایی رفت که از تاریخ تفکر میگویند و نه جریان شناسی تفکر نویسندگان این کتابها از تاریخ تفکر میگویند؛ یعنی متفکر را معرفی میکنند و میکوشند به هسته اصلی تفکر نزدیک شوند. از انگ زدن و دسته بندی هم می.پرهیزند چنین کتابهایی کم است و نمیتوان به سادگی تعدادی را برشمرد ولی هست.. 📗ماجرای فکر آوینی، ص ۴۹ @Serat1357talabe | صراط
ای کاش شیوه ی ما هم در برابر سخن ها و ادله های عکس خودمون هم این جور باشه ....