eitaa logo
پایگاه تحلیلی صراط
10.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3هزار ویدیو
68 فایل
پایگاه خبری تحلیلی #صراط رسانه حوزه و روحانیت انقلابی www.seratzanjan.ir راه ارتباطی_ارسال سوژه: @masir1403 صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/serat_ir1/
مشاهده در ایتا
دانلود
24.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امت وسط 🔻بمناسبت سالروز طرح ایده توسط رهبر انقلاب 1️⃣ ضرورت شبکه اجتماعی"حلقه میانی" در چیست؟ 2️⃣ نسبت "حلقه های میانی" با نظام چیست و چگونه حاکمیت توسط این لایه با مردم پیوند میخورد؟ 3️⃣ چرا این لایه اجتماعی در چهل سال پس از انقلاب اسلامی هنوز پانگرفته است؟! ✍️پاسخ به این سوالات را در پایگاه تحلیلی مطالعه کنید. ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
جلیل محبی: برکناری شمخانی رقابت انتخابات ۱۴۰۴ را جدی تر خواهد کرد. 🔻 را دنبال کنید. ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
مهدی جمشیدی: رهبر انقلاب، کشف حجاب را «حرام سیاسی» می‌داند که فراتر از «حرام شرعی» است، اما لایحه حجاب، کشف حجاب را از «جرم» به «تخلف» تقلیل می‌دهد. ✅ چرایی تقلیل کشف حجاب از جرم به تخلف 🔻 را دنبال کنید. ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
پایگاه تحلیلی صراط
مهدی جمشیدی: رهبر انقلاب، کشف حجاب را «حرام سیاسی» می‌داند که فراتر از «حرام شرعی» است، اما لایحه حج
کشف حجاب تخلف است، فعل مجرمانه نیست 🎙هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد و در گفتگو با مهر قوانین نامساعد را علت اصلی به سامان نرسیدن بحث عفاف و حجاب بعد از انقلاب برشمرد و افزود: 🔹در قانون برای یک بدحجاب جرم تعریف کردند؛ یعنی این شخص باید توسط پلیس دستگیر و برایش پرونده تشکیل شود و در نهایت محاکمه و برای او مجازات تعیین می‌شود ولی در حال حاضر عملاً این مسئله امکان تحقق ندارد. 🔹طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، تعداد بدحجاب‌ها به بالای ۵۰ درصد رسیده است یعنی طبق قانون، تعریف فرد باحجاب و بی حجاب را بر اساس قرار داده اند. ملاک شرعی یعنی یک تار موی زن هم بیرون باشد مجرم است و باید دستگیر شود. خیلی‌ها در پوشش‌های محلی خود شاید لباسی دارند که با شاخص‌های حداکثری شرعی تناسب ندارد و حالا همه این افراد را هم باید مجرم بدانیم؟! 🔸بعد از آسیب شناسی که درباره انجام دادیم به این دو سوال رسیدیم که چرا باید تعیین کنیم و چرا نگوییم ؟ 🔸تخلف؛ یعنی برای مثال همانطور که طبق قانون راهنمایی و رانندگی اگر کسی چراغ قرمز را رد کرد برای آن طبق شاخص‌ها، جریمه تعیین می‌شود؛ اگر کسی کمربند عفاف و حجاب را نیز نبست بعد از یکبار و دو بار تذکر- این تذکر می‌تواند به شکل کار فرهنگی باشد -در صورت تکرار، جریمه و در نوبت‌های بعدی جرایم دو برابر و سه برابر شود. 🔴 به ظاهر شاید ما جرم را به تخلف تقلیل داده ایم اما کارآمد و اثرگذار است و قابلیت اجرا دارد و شدنی است. 🔻 را دنبال کنید. ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
7.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حسین شمقدری: در خارج از ایران خیلی وقتها بیشتر از اینکه شبیه به جریان اعتراضی باشه به یک شبیه شده مستند 🔻 را دنبال کنید. ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
پایگاه تحلیلی صراط
🔰سیمای روحانیت یا روحانیت در سینما 🔸یکی از آسیب‌های سینمای کشورمان در زمینه حوزه و روحانیت، تخریب چ
طی نقدی به سریال "آب و آتش" مطرح شد؛ 🔺ویراستاری حضور روحانیون در جنبش مشروطه ✍️ حمیدرضا باقری: ▫️از ابتدای فیلم «آتش و باد» منتظر بودم کی نقش در مبارزات را نمایش می‌دهد و با حسن ظن که بالاخره نقش اول روحانیت را در مشروطه و قیام مردم نشان خواهد داد، به انتظار نشستم. 🔹اما سریال دارد تمام می‌شود و هنوز هیچ تصویری در هیچ سکانسی از روحانیت به نمایش در نیامده! 📸 تصویر بالا مربوط به مردم در سفارت انگلیس است که در سریال هم این ماجرا بود، اما حتی یک روحانی در آن حضور نداشت؛ تعداد روحانیون حاضر در تصویر بالا که نمایش واقعیت است را با آنچه در فیلم بود و به ظاهر روایت واقعیت است، مقایسه کنید. 🔸تحصن علما در حرم و هجرتشان به قم که عامل اصلی امضای سند مشروطه بود که هیچ (!) لااقل تحصن مردم عادی در سفارت انگلیس که در آن هم روحانیون حضور پر شمار داشتند را همانطور که بود نشان می‌دادید! ✅ صدای حوزه: به نظر می رسد سازندگان سریال به قصد بازنمایی رسانه ای مثبت از روحانیون حضور آنان در تحصن سفارت انگلیس را سانسور کرده اند اما این نگاه ویراستارانه به تاریخ، منجر به حذف کلی نقش روحانیت در جریان مشروطه خواهی شده است، لذا می توان گفت: "همان به که تاریخ را آنچنان که بود روایت کنند!" 📌سیمای روحانیت یا روحانیت در سینما 🔻 را دنبال کنید. ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
پایگاه تحلیلی صراط
طی نقدی به سریال "آب و آتش" مطرح شد؛ 🔺ویراستاری حضور روحانیون در جنبش مشروطه ✍️ حمیدرضا باقری: ▫️ا
🗨 سلام در مورد انتقاد از سریال آتش و باد باید توجه داشت که اولا سریال در ایلات دورافتاده اتفاق افتاده و روحانیت در شهرستان، زیاد فعال نبودند دوما در سریال چندین بار به شهر لار و آیت الله لاری و روحانیت که در این منطقه فعال هست اشاره می کند و کم کم سریال به قیام لارستان و آیت الله لاری که منطقه را برای بیگانگان جهنم کرده بود می رسد و در نهایت ارتباط پیدا می‌کند با قیام رئیسعلی دلواری/سیدحسین احمدی ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
سجاده های خالیِ امامت جماعت در مساجد 🔸حجت‌الاسلام حریزاوی: متاسفانه کسی مسئولیت امام جماعت را قبول نمی‌کند و در استانی مانند بوشهر تنها ۲۰ درصد مساجد، امام جماعت دارند. باید گفت که در زنجان ما هم وضعیت چنان قابل قبول نیست و طبق آمار غیر رسمی در سال گذشته از 1200 مسجد در زنجان تنها 300 مسجد فعال است که بیشترشان صرفاً تبدیل به یک نمازخانه شده‌اند تا پایگاه فعال فرهنگی و دینی! 🔸آنچه مشخص است، برای احیای مساجد و فعال شدن و منشأ اثر شدن آنان نیازمند امامان جماعت فعال و خوشفکر هستیم. طلبه‌هایی که نه لزوماً جوان بودن آن‌ها مورد تأکید باشد بلکه خوشفکری و خلاق بودن آن‌ها و همچنین دغدغه‌مندی آنان بسیار مورد اهمیت است. اما جایگاه و شأن امام جماعت در میان طلبه‌ها مانند قبل نیست و افول کرده است و تقریبا طلبه‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی تمایلشان به جذب در ادارات بیشتر از امام جماعت مساجد شدن است که البته مشکلات معیشتی و فرهنگی حاکم بر فضای طلبگی امروز در این میان کم‌تاثیر نیست. 🔸جالب اینجاست که در وقت سخن، از ائمه جمعه گرفته تا مسئولین نهادهای فرهنگی که در قبال مساجد مسئولند، عقیده دارند که مساجد باید پایگاه‌های فرهنگی جامعه شده و نوجوانان و جوانان را جذب کند! حال با کدام برنامه و حمایت‌ها و کدام نیروی تربیت‌شده توسط حوزه علمیه و... این «بایدها» باید اتفاق بیفتد خدا عالم است! آقایان ائمه جمعه و مسئولین فرهنگی! در شرایط فرهنگی و اقتصادی امروز که طلاب برای امام جماعت شدن و کار فرهنگی چندان رغبتی ندارند، بقول حافظ(ره) «چیست یاران طریقت بعدازاین تدبیر ما؟» 🔻 را دنبال کنید. ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
✅زنجان رتبه پنجم ایجاد اشتغال را در کشور کسب کرد مجید خلیلی‌خشنود مشاور عالی استاندار زنجان: سهم زنجان از هدفگذاری ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۷۰ فرصت شغلی تعیین شده بود که بر اساس آمارهای ثبتی، این هدفگذاری به میزان ۱۱۶ درصد - بیشتر از هدف تعریف شده- تحقق یافت. ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
دوم خرداد؛ کوششی ناکام علیه حاکمیت دینی گزارش روزنامه ایران درباره تاریخ تجدیدنظرطلبی یک جریان سیاسی: 🔸در دوم خرداد ۱۳۷۶، چپ‌ها که یک دوره فعالیت تئوریک را پشت سر گذاشته بودند وارد فاز عملیاتی شدند. به نظر وقت آن رسیده بود آنچه در گعده‌ها و در محافل علمی و در پوشش روشنفکری دینی در لفافه و با کنایه مطرح می‌شد، عملیاتی شود و به قول سروش، «بار حکومت دینی از دوش دین برداشته شود.» طرح ایده «ولایت انتخابی مقیده فقیه» و تخطئه شأن ولایت فقیه، حضور لیدرهای دوم خردادی در نشست‌های ضددینی مثل کنفرانس قبرس در سال ۷۸ و کنفرانس برلین در سال ۷۹، تحریک جامعه علیه مبانی دینی توسط روزنامه‌های زنجیره‌ای همچون حوادث سال ۷۸، بحران‌سازی علیه جمهوری اسلامی با طرح مسائل ساختارشکنانه مثل لوایح دوقلو، طرح ایده‌هایی مثل جامعه مدنی و انبوهی از اقدامات و اظهارات ضد دینی و تجدیدنظرطلبانه، قرائنی است که نشان می‌دهد دوم خرداد در حقیقت شروع فاز عملیاتی طراحی چپ‌ها برای عبور از حاکمیت دینی بود. 🔸نظریه‌پردازان اصلاح‌طلب که تا دیروز در فکر جمع دین و تجدد بودند، در دوره دوم خرداد بی‌پروا نسخه‌های ضد دینی تجویز کرده رسماً حاکمیت دین را ناکارآمد و نامطلوب خواندند. رهبر فکری دوم خردادی‌ها که تا پیش از این جانب احتیاط را مراعات می‌کرد، اعلان داشت که «امروز تمدن متجدد غرب، ما مسلمانان را دچار بحران هویت نموده و دین توان رویارویی با تمدن غربی را ندارد. تنها منجی، عقلانیت مستقل است.»(کیان، مهر و آذر ۷۸) ⬅️متن کامل را در لینک زیر بخوانید https://eitaa.com/masir110/187 🔻 را دنبال کنید ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈
چرا درس رهبری پخش نشد؟ 🔹 به بهانه ۳۰ اردیبهشت آغاز درس خارج آیةالله خامنه‌ای درسال۱۳۶۹ 💢 این داستان برشی از کتاب پرجاذبه است که ان‌شاءالله به‌زودی منتشر خواهد شد. پ.ن: آنوقت یه عده این آقا را متهم به دیکتاتوری میکنند! واقعا وصف ایشان است. 🔻 را دنبال کنید ┈┄┅═✾ serat ✾═┅┄┈