19.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حجتالاسلام قنبریان: راه حل های کنونی، مشکل حجاب را حل نمیکند
🔹 امروز تمدنی رو به روی ما است که پیشران فرهنگی آن، برهنگی است. سنگر اول برداشتن حجاب است.
حاشیه صراط؛
نهاد های تبلیغی بخصوص حوزه علمیه باید به فکر جریان سازی اجتماعی در این زمینه باشند.. این به این معنا نیست که مستقیما با ناهنجاری مواجه شوند بلکه باید جهت حرکت عمومی کشور را از جهت تمدنی غرب به جهت دینی تغییر دهند.
🔻#صراط را دنبال کنید
@serat_ir1
اعلام حمایت وزیر اقتصاد از پرداخت وام به کارکنان بانکها، دوباره حاشیهساز شده. صف وام ازدواج پیوسته طولانیتر میشود.
دیماه سال قبل رئیسی عزیز دستور داد ۲۳۵هزار وام ازدواج و فرزند "مازاد" بر سهمیه های ابلاغی پرداخت شود.
بانکها ناراحت شدند ولی کار جوانان راه افتاد.
راه همین است.
🗣 🇮🇷وحید یامین پور
🔻#صراط را دنبال کنید
@serat_ir1
جنس دینداری آقای پزشکیان ربطی به دینداری انقلاب اسلامی نداره
لطفا اگر نقدی به نجف رفتن ایشون دارید به همون جریانی بگید که براش رای جمع کردن.. چون دیندار تراز انقلاب اسلامی #شهید_رئیسی بود که دم اربعین به وزرای خودش گفت هوای کربلا نکنید چون دولت اسلامی و مشکل مردم مهم تر!
🗨 محمدزاده
🔻#صراط را دنبال کنید
@serat_ir1
از فتنه گری به بهانه تقلب تا جعل آمار!
به گزارش صراط، موسوی لاری از شخصیت های برجسته مجمع روحانیون مبارز در مصاحبه اخیر خود با سایت معلوم الحال جماران، آمار آرای پزشکیان را بالای 80 درصد اعلام کرد.!
او در این مصاحبه با تحقیر جوانان باسواد و مطالبه گر مجلس مانند امیر حسین ثابتی، آرای او را 8 درصد و پزشکیان را 80 درصد مردم خواند و نتیجه گرفت نماینده مجلس حق ندارد با وزیر پیشنهادی دولت مخالفت کند.!
🔹بااینکه عبور از قانون و نهادهای قانونی در بین جریان اصلاحات امری عادی تلقی میشود، اما آمار سازی های ناشیانه نیز گاهی موجب تمسخر آنها در فضای مجازی میشود.
🔹هر چند هنوز معلوم نیست منبع این آمار منتشر شده توسط موسوی لاری کجاست اما گفتنی است موسوی لاری از شخصیت های محوری مجمع روحانیون مبارز، نقش مهمی در بیانیه های این تشکل سیاسی روحانیت سکولار غربگرا در سال 88 داشت.
🔹به نحویکه حتی برخی اخبار حاکی از دستگیری فرزند او نیز بود.
🔹تمسک و استناد لاری به آمار جعلی در حالی است که او و دوستانش در سال 88 در انتخابات 85 درصدی رای مردم به نامزد رقیبشان را برنتافته و بر علیه قانون و جمهوریت شوریدند و کشور را تا مرز بحران پیش بردند.!
🔹البته در مورد شخص موسوی لاری ابهامات زیادی در مورد مسائل مالی و واگذاری های بی حساب و کتاب دوره اصلاحات که ایشان نقش وزیر کشور را بازی میکردند وجود دارد که در برخی رسانه ها نیز بدان پرداخته شده است.
📌برای مشاهده ابهامات مالی موسوی لاری اینجا را کلیک کنید.
🔻#صراط را دنبال کنید
@serat_ir1
4_5960912671199992826.mp3
1.86M
آستان امام رضا علیهالسلام مرکز ایران است
رهبر انقلاب: ایران، ایران امام رضاست. مشهد قله شکوه معنوی این کشور است. امام (ره) یک وقتی فرمودند مشهد پایتخت معنوی ایران است.
➕ بیانات امام خمینی
#شهادت_امام_رضا علیه السلام
#صراط را دنبال کنید
@serat_ir1
نسبت آشتی ملی و وفاق ملی؛ تبعیت از لویی جَرگه افغانستان یا عمل به قانون؟!
🔹آشتی ملی مفهومی است که از سال ۹۵ وارد ادبیات سیاسی ایران شد.
🔹طرحی که توسط خاتمی و با ظاهر ایجاد وحدت در جامعه مطرح شد ولی باطن آن بیرون کشیدن سران فتنه از حصر و مجرمین سیاسی از زندان و وارد کردن آنان به حیات سیاسی کشور بود.
📌برای مطالعه کامل یادداشت کلیک کنید.
🔻#صراط را دنبال کنید
@serat_ir1
نسبت آشتی ملی و وفاق ملی؛ تبعیت از لویی جرگه افغانستان یا عمل به قانون!
🔹آشتی ملی مفهومی است که از سال 95 وارد ادبیات سیاسی ایران شد. طرحی که توسط خاتمی و با ظاهر ایجاد وحدت در جامعه مطرح شد ولی باطن آن بیرون کشیدن سران فتنه از حصر و مجرمین سیاسی از زندان و وارد کردن آنان به حیات سیاسی کشور بود.
🔹این طرح که با فضاسازی رسانه های اصلاحطلب در سطح کشور مطرح شد، با واکنش قاطع رهبری مواجه شد.
🔹رهبری با رد ادعاها در مورد لزوم آشتی ملی بیان کردند مگر مردم با یکدیگر قهرند که نیاز به آشتی داشته باشند؟ اگر چند نفر با یکدیگر قهرند و دنبال آشتی اند پس چرا اسمش را آشتی ملی میگذارید.
رهبری در بیانات خود به طور شفاف اعلام میکنند:«بله، ملت با کسانی که در روز عاشورا اهانت کردند قهرند.»
🔹طبیعتا در کشوری که ساختارهای قانونی حاکم اند و دارای قانون اساسی و قوانین مشخصی در مسائل جزایی و کیفری دارد، دیگر معنی ندارد کسی که قانون شکنی کرده و در انتخاباتی شفاف نتیجه آرای ملت را نپذیرفته و لشکر کشی خیابانی کرده است، به جای پاسخ گویی در محضر مردم و قانون دنبال آشتی کردن باشد! کدام آشتی؟
🔹پس جواب خون های به ناحق بر زمین ریخته و مردمی که بعد از آن همه نا امنی و درگیری با تحریم های سنگین بین المللی مواجه و سفره شان کوچک تر شد را چه کسی میدهد؟ آیا چیزی از سفره همیشه در حال توسعه خاتمی کم شد؟!
🔹گویا اصلاحطلبان قصد دارند قانون را در کشور ملغی کنند و ایران را به سبک افغانستان اداره کنند.
🔹لویی جَرگه، شیوه منحصر به فردی از حکمرانی در افغانستان است که در تصمیمات کوچک و بزرگ کشور دخیل است و نقش مشروعیت بخشی به تصمیمات سیاسیون را بازی میکند. به گونه ای که آنچه خروجی این جلسه باشد، قانون و مشروع و مطاع است.
🔹جالب است که نه تنها مدل حکمرانی مد نظر اصلاحطلبان و سکولارهای حوزوی آن بسیار شبیه مدل افغانستان است بلکه در برخی موارد کارکرد آن عین آن چیزی است که در آن دیار رخ میدهد.! به عنوان نمونه آخرین لویی جرگه برگزار شده در دولت اشرف غنی(آخرین رئیس جمهور قبل از به قدرت رسیدن طالبان) حکم به آزادی زندانیان سیاسی و جنایی کرد که بلافاصله بعد از آزاد سازی آن زندانیان، طالبان قدرت مضاعف گرفت و بر سرنوشت مردم افغانستان مسلط شد.!
🔹بنابراین میتوان ادعا کرد با بررسی تیتر های رسانه ای جریان غرب گرا در ایران، آزادی مجرمین امنیتی و سیاسی و براندازان نظام در اولویت طرح آشتی ملی قرار دارد و بدون این مسائل اساسا از نظر آنان آشتی رخ نداده است.!
🔹بعد از ناکامی خاتمی در جا انداختن راهبرد«آشتی ملی» در دوره حسن روحانی، اکنون و با روی کار آمدن مسعود پزشکیان با شعار ایجاد وفاق ملی، جریان اصلاحات دوباره طمع کرده و همان طرح آشتی ملی را اینک به نام وفاق ملی مطرح میکند. و ناگفته پیداست که اهداف همچنان همان است که بود.
🔹خلاصه آنکه؛ جمهوری اسلامی دارای نظام قدرتمند و قانونمند مبتنی بر #ولایت_فقیه است که مردم برای تحقق آن از جان و مال خود هزینه کرده اند تا در کشور #قانون حکمفرما باشد و نه اراده سیاسیون فاسد و مساله دار.
🔹و یقینا همین مردم در مقابل هر جریانی که بخواهد در مقابل قانون و ارزش های اجتماعی عمل کند، خواهند ایستاد؛ درست مانند آنچه در 9 دی رخ داد و امواج ملت، قانون شکنان و فتنه گران را به پستوهای خود روانه کرد.
✍سعید فتحی
🔻#صراط را دنبال کنید
@serat_ir1
حوزه علمیه قم؛ پیشتازی و مرزبانی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️نگاهی به عناوین برخی از دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در سال جاری، نه تنها حیات علمی و پویایی آن را نشان میدهد، بلکه نشانههایی از پیشتازی و مرزبانی علمی آن را هم نمایان میسازد:
۱. فقه اجتماعی
۲. فقه احیای حقوق عامه
۳. فقه اخلاق
۴. فقه اداره
۵. فقه امنیت
۶. فقه بورس و بازارهای مالی
۷. فقه بیمه
۸. فقه پزشکی
۹. فقه پول
۱۰. فقه پولشویی
۱۱. فقه تربیت
۱۲. فقه جمعیت
۱۳. فقه حریم خصوصی
۱۴. فقه حقوق بشر
۱۵. فقه حکمرانی
۱۶. فقه حکومت
۱۷. فقه خانواده
۱۸. فقه رسانه
۱۹. فقه رمز ارزها
۲۰. فقه روابط بینالملل
۲۱. فقه رؤیت هلال ماه با چشم مسلح
۲۲. فقه شخص حقوقی و شرکتهای سهامی
۲۳. فقه عدالت
۲۴. فقه عقود مستحدثه
۲۵. فقه فضای مجازی
۲۶. فقه قانون
۲۷. فقه مالکیت فکری
۲۸. فقه محیط زیست
۲۹. فقه هوش مصنوعی
۳۰. فقه ورزش
۳۱. فقه کارگزاران
۳۲. فقه هوش مصنوعی
♦️در عین حال چند ملاحظه طلبگی را از این باب که «گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری» بیان میکنم:
یک. طبیعتاً انتظار این را نداریم که عمق طرح و ارائه چنین مباحثی به عمق مباحث استخواندار و سنتی فقه در موضوعات بیع و طهارت و نجاست و صوم و صلاة باشد. اما این انتظار را داریم که اساتید دغدغهمندی که از سر تکلیف و با اعتقاد به غنایی مبانی و منابع و اصول فقه شیعی به این مباحث ورود کردهاند،
اولاً، در موضوعشناسی دقت کامل داشته باشند، و به صورت عمیق و دقیق با موضوعات مورد بحث آشنا شوند.
ثانیاً، به هیچ وجه از روششناسی اجتهادی مرسوم و متعارف، در ارائه این مباحث عدول نکنند؛
دو. معتقدم برای آنکه حوزه علمیه قم بتواند نگاه جامع و همهجانبه اسلام را به مسائل اجتماعی و نوپدید عرضه کند، در کنار مباحث فقهی ناظر به این موضوعات، باید مباحث اخلاقی و الهیاتی (فلسفی) آنها را نیز با قوت دنبال کند. یعنی مباحثی مثل «اخلاق اجتماعی»، «اخلاق اداری»، «اخلاق امنیت»، «اخلاق پزشکی»، «اخلاق حکمرانی»، «اخلاق خانواده»، «اخلاق رسانه»، «اخلاق روابط بینالملل» و ... همچنین «فلسفه اجتماعی»، «فلسفه مدیریت»، «فلسفه امنیت»، «فلسفه خانواده»، «فلسفه رسانه»، «فلسفه حقوق»، «فلسفه عدالت»، «فلسفه محیط زیست»، «فلسفه ورزش» و ... را به طور جد در دستور آموزش و پژوهش خود قرار دهد.
سه. طرح این مباحث هرگز نباید محدود به حوزه علمیه قم شود؛ طلاب حاضر در شهرستانها و سایر حوزههای علمیه کشور نیز به شدت به چنین مباحثی نیازمندند. طلاب و حوزههای شهرستانها، ویترین و پیشانی حوزه علمیه قم و نماینده علم و پژوهش و اخلاق حوزه علمیه قم هستند، باید از حیث علمی و پژوهشی و تبلیغی دائماً تغذیه شوند.
چهار. برای عمیقتر شدن این موضوعات و مباحث، بسیار مناسب است که مدیریت حوزه، تدبیری به کار گیرد که با محوریت اساتید مربوطه، متخصصان دانشگاهی ایران و بلکه جهان، نیز امکان حضور در جلسات درس حوزویان را داشته باشند و جدیدترین مباحث ناظر به موضوعات مربوطه را در حضور اساتید حوزه، با طلاب علوم دینی در میان بگذارند. با این تدبیر، هم اساتید دانشگاه با دغدغههای اسلامی حوزویان آشناتر میشوند و هم اساتید و طلاب حوزههای علمیه، بهتر و بیشتر عمق مباحث موجود درباره موضوعات مورد بحث خود را آگاه میشوند.
پنج. مدیریت حوزه علمیه باید تدبیری به کارگیرد که چنین مباحثی به «فناوریهای نرم و فرهنگی» تبدیل شوند. زیرا تا آموزشها و پژوهشهای اجتهادی نتوانند کاربرد و کاربست خود را در مسائل اجتماعی و صنعی و مبتلابه مردم نشان دهند، جامعه هدف این مباحث و ذینفعان و مخاطبان، طعم شیرین چنین مباحثی را به صورتی ملموس نخواهند چشید؛ و در نتیجه امیدی به ماندگاری و استمرار چنین مباحثی هم نخواهد بود. به تعبیر دیگر، باید امتداد فناورانه این مباحث اجتهادی را هم مورد توجه قرار داد.
#فقه
#حوزه_علمیه
🔻#صراط را دنبال کنید
@serat_ir1
عالمی ذو الشهادتین؛ از بیانیه علیه شاه تا تربیت نیروی انسانی
🔹️آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی، جزو علمای فعال در عرصه تربیت نیروی انسانی برای اسلام و مذهب بود.
🔹️ایشان که جزو شاگردان خاص علامه نائینی و آقاضیاء عراقی بودند از جانب ایشان بهعنوان ذو الشهادتین شناخته میشد که اشاره به جایگاه ایشان نزد علامه نائینی در پذیرفتن سخنش به جای دو عادل بود.
🔹️آیت الله شاهرودی، با تاسیس حوزه های علمیه و مسجد و حسینیه در شهرهای مختلف ایران و عراق و افغانستان، نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی برای مذهب و اسلام و خدمت به علم و فرهنگ جوامع اسلامی داشتند.
🔹️ایشان بعد از رسیدن به جایگاه مرجعیت، تلاش زیادی برای رونق دادن به پیاده روی مسیر نجف_کربلا کردند.
🔹️ایشان بعد از واقعه مدرسه فیضیه در سال ۴۲، آن را محکوم و تلگراف هایی را خطاب به علما و مردم ارسال کردند.
🔹️همچنین فرزند ایشان، سید محمد شاهرودی از مراجع تقلید و از بزرگان حوزه های علمیه در ایران و عراق بودند.
📌سالروز رحلت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی در ۱۵ شهریور ۱۳۵۳
🔻#صراط را دنبال کنید
@serat_ir1