eitaa logo
پایگاه تحلیلی صراط
8.7هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.8هزار ویدیو
66 فایل
پایگاه خبری تحلیلی #صراط رسانه حوزه و روحانیت انقلابی www.seratzanjan.ir راه ارتباطی_ارسال سوژه: @masir1403 صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/serat_ir1/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
062_14001102_حجاب ورزشکاران.mp3
3.4M
🌀 مخالفت رهبری، مراجع و علما با ورود زنان به ورزشگاه‌ها 🎙 آیت الله شب زنده دار 📆 شنبه: ۲ بهمن ۱۴۰۰ @Manahejj
⭕️ دامان مادر، پلکان آسمان 🌺 یکی از طلاب اصفهانی می گوید: زمانی برای خودسازی و تزکیه نفس چندماهی به مشهد مقدس مسافرت نمودم. روزی خدمت آیت‌الله العظمی بهجت رسیدم، ایشان بدون اینکه سوال کنم فرمود: آقا خودسازی به این شکل فایده ای ندارد و بروید به اصفهان و مادرتان را خشنود کنید. ▪️فریادگر توحید ص ۲۱۰ @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قَسَم‌های قاسم 🔸 کلیپی دیدنی از مجموعه قسم‌های حاج قاسم در تمام سخنرانی‌ها @serat_zanjan
فرهنگ زنجانی، فرهنگ مطالبه نیست. 👤مدیرکل مرکز به لزوم تقویت مطالبه گری در رسانه ها و جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ زنجانی، فرهنگ مطالبه نیست و این فرهنگ در زنجان جا نیفتاده است. 🔹️وی به مشکلات به وجود آمده در مدیریت بحران و ضعف روبی معابر طی چند روز گذشته در زنجان اشاره کرد و افزود: وقتی در خصوص وضعیت و برف روبی مطالبه گری کردیم عده ای حرف هایی زدند که فلانی غیربومی است، وقتی فردی با ۶ هزار رأی عضور شورای شهر شود نتیجه اش همین می شود. 🔹️هنوز خیابان های زنجان را به طور کامل برف روبی نکردند، زنجان که از تبریز بزرگ تر نیست، درحالیکه میزان بارش در تبریز زیاد هم بود ولی الان بروید و خیابان های تبریز را ببینید. 🔹️مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب پابرهنگان و مستضعفان است و مدیری لاکچری نشین اصلا فهمی از ارزش‌های آن نخواهد داشت. /ایرنا @serat_zanjan
⭕️ همُّ و غمِّ امروز دولت، اصلاح وضعیت معیشت مردم است/ به جهاد تبیین و روشنگری حوزویان نیازمندیم 👤 حجت الاسلام والمسلمین خطیب، وزیر اطلاعات در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا: ♻️ دشمن در افغانستان، عراق، سوریه و ... وارد شده و فتنه ای مثل داعش را راه انداخت تا به ایران آسیب برساند و تمام امکانات و توانمندی های خود را بسیج کرده اند تا فشار حداکثری را وارد نمایند. ♻️ امروز افتخار ما این است که نیروهای مسلح ما دارای اقتداری هستند که این اقتدار، حرف اول را در منطقه زده و کسی نمی تواند گوشه چشمی نسبت به این سرزمین داشته باشد. ♻️ محور مقاومت پشتوانه عظیم انقلاب اسلامی ایران است و این محور، رژیم صهیونیستی و آمریکا را در منطقه با ذلت روبرو کرده است. ♻️ امروز همُّ و غمِّ دولت، اصلاح وضعیت معیشت مردم است تا سفره مردم بزرگتر و رنگین تر گردد. ♻️ اختلاف نظر لازمه یک دولت پویاست؛ اما رئیس دولت، نظر واحد را اعلام خواهد کرد تا شاهد روند ثابت در تصمیمات کشوری باشیم. ♻️ انتظاری که رهبری معظم انقلاب، دولت و مردم از حوزه های علمیه دارند، جهاد تبیینی و روشنگری و مقابله با جنگ های ترکیبی و ادراکی است که دشمنان علیه ملت تدارک دیده اند. @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 بررسی ابعاد فقهی _ بین المللی ممنوعیت سلاح های کشتار جمعی ✍حجت الاسلام یحیی جهانگیری(قیداری)، عضو تحریریه نشریه صلح پژوهی اسلام: [صفحه 1 از 2] 📍آیا داشتن سلاح هسته ای چه حکمی دارد؟ مباح است ، حرام است یا مکروه ؛ دوم اینکه انباشت آن چه حکمی دارد و در نهایت استفاده از سلاح اتمی چه حکمی خواهد داشت. 🔻حال اقوال را بررسی می کنیم، ابتدا نظر مقام معظم رهبری حال اقوال را بررسی می کنیم، ابتدا نظر مقام معظم رهبری (مدظله) که همه را حرام می دانند و کاملا واضح است. 🔹️سایر اقوال مفروض در این بحث نیز از این قرار است. (ممکن است قولی قائل هم نداشته باشد) اول: قول به جواز مطلق در هر سه حالت تولید، انباشت و استفاده؛ دوم: اطلاق در عدم جواز در هر سه حالت تولید ، انباشت و استفاده ؛ سوم: تولید و انباشت مجاز است اما در استفاده به طور مطلق مجاز نیستیم. 🔻: ▪️https://eitaa.com/serat_zanjan/1914
⭕️ بررسی ابعاد فقهی-بین المللی ممنوعیت سلاح های کشتار جمعی [صفحه 2 از 2] 🔹️اولین دلیل موافقان سلاح هسته ای استناد به آیه 60 سوره انفال " وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ " است، آنان معتقدند در این آیه "اعدوا" اطلاق دارد و "قوه" هم بصورت نکره آمده است و این دو اطلاق نشان می دهد که ما هرگونه آمادگی را می توانیم داشته باشیم. 🔰 برای رد کردن این دلیل می توانیم از شأن نزول آیه استفاده کنیم که در آن آمده است ، آیه فوق الذکر بعد از جنگ بدر و امداد غیبی خداوند نازل شده است و به مسلمانان گوشزد می کند که همیشه منتظر امداد های غیبی نباشد ، و خودتان را آماده کنید، این طلب گویای این مسئله است که در این آیه خداوند به دنبال بیان جواز در تهیه هر گونه سلاحی نیست بلکه به دنبال نهی از کم کاری است. 🔹️نکته دوم اینکه در ادامه آیات این سوره بیان می کند که کافران به این تصور هستند که با جمع کردن سلاح به دنبال تضعیف شما هستند و بیان می کند که هرچه سلاح جمع کنند نمی توانید خدا را ضعیف کنند، پس ما چرا در تهیه سلاح بین خودمان باید رقابت کنیم و هر سلاحی را به هر قیمتی تهیه کنیم. 🔸️نکته سوم ، "قوه" نکره است ولی موصوف است ، قوه ای که ارهاب ایجاد کند، پس نباید دنبال هر سلاحی باشیم ، فرق است بین ارهاب و اخاف ، قرآن بیان می کند، به سراغ سلاحی برویدکه ارهاب آور باشد یعنی میل به تولید در آن ایجاد نشود؛ نه اینکه با آن مردم را بترسانید، ما اگر سلاح هسته ای درست کنیم دشمن بیشتر تولید می کند پس ارهاب و عدم رغبت به تولید محقق نشده و این نقض غرض است. 🔹️نکته چهارم ، اگر این را پذیرفتیم که این آیه اجازه تولید سلاح کشتار جمعی را می دهد، با توجه به آیات دیگر قرآن ، شارع هیچ وقت اجازه نمی دهد که ما با سلاح کشتار جمعی حرث و نسل را نابود کنیم (آیه 205 سوره بقره). 🔸️نکته پنجم، "قوه" را به سلاح معنی کردند و گفتند که در گذشته شمشیر بوده و الآن شامل سلاح هسته ای می شود، اما با کمی دقت معنا شناسی می فهمیم که اصلا سلاح هسته ای اساسا و جنس و ماهیتش با سلاح های عادی متفاوت است برای مثال در رسانه ، ما رسانه های جدید را نمی توانیم در کنار رسانه هایی مثل کتاب بگذاریم این دو اصلا با هم قابل جمع نیستند. نکته ششم، ضمیر موجود در "تُرْهِبُونَ" به دشمن بر می گردد، پس باید سلاحی داشته باشیم که دشمن را ارهاب کند اما سلاح هسته ای نه فقط دشمن بلکه همه را می ترساند ، در تعابری رهبری این جمله را درخصوص سلاح هسته ای داریم که : " استمرار كابوس هسته‌ای در جهان " یا این جمله که " این سلاح تهدید علیه بشریت است" این ها برگرفته از مبانی فقهی می باشند. 🔹️بخاطر کوتاهی زمان فقط به یکی از ادله مخالفین سلاح هسته ای اشاره نمودند و آن: آیه "وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى" است که به صراحت استفاده از این گونه سلاح ها را نفی می کند زیرا موجب خسرات در نسل می شود، در این باره به خاطره ای از امام خمینی (ره) نیز اشاره کردند که : از امام خمینی (ره) برای مقابله به مثل و یک مورد هم در مقام دفاع درخواست کردند که اجازه دهند تا از سلاح کشتار جمعی استفاده کنند و ایشان هر دو مورد را اجازه ندادند. 🔻 عامل اصلی ممانعت فقه شیعه در باره تولید انباشت و استفاده از سلاح هسته ای، عامل درونی است نه بیرونی ، یعنی شیعه بخاط دشمن این کار را حرام نمی داند، بلکه این فتوا بخاطر درون مایه معرفتی دینی شیعه است و نکته دوم هم این است که باید بکوشیم تا فقه شیعه و فقه اهل بیت (ع) را برجسته کنیم که چقدر فاخر و دقیق و با ظرافت به تبیین چنین موضوعاتی می پردازد. @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد، چگونه کینه و نفرت را در جامعه زیاد می‌کند؟ 🔹طلبه اهل بهبهان در شبکه افق ، برنامه ثریا 📌کاش از نظرات تخصصی روحانیت در زمینه های مختلف بیشتر در رسانه ملی استفاده بشود. @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻افسانه‌پردازی برای مشتری بیشتر هیئت! 🎙سید مهدی حسینی (مداح اهل بیت): می‌بینیم مداحی می‌خواهد هیجان کاذب به مراسمش بدهد، درباره اهل بیت(ع) افسانه‌پردازی و مجلس را نورپردازی می‌کند و کارهای این چنینی؛ به چه قیمتی می‌خواهیم جذب کنیم؟ محبت اهل بیت(ع) نیاز به این زرق و برق‌ها ندارد. @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰در جنگ بی‌امانِ حق و باطل، در کجا ایستاده‌ای؟ 🎥 بخشی از بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام(۱۴۰۰/۱۱/۰۳) 🔹گفتیم ؛ خب پس بنابراین قوام هیئت به جهاد است؛ جهاد یعنی چه؟ جهاد یعنی تلاش در مقابله‌ی با دشمن؛ هر تلاشی جهاد نیست. خیلی‌ها تلاش میکنند، تلاشهای علمی زیادی میکنند، تلاشهای اقتصادی میکنند که خوب و به‌جا است، امّا جهاد نیست. 🔸جهاد یعنی تلاشی که هدف‌گیری در مقابل دشمن در آن وجود داشته باشد؛ این جهاد است. در اصطلاح اسلامی و منطق اسلامی، جهاد این [کاری] است که در مقابل دشمن انجام میگیرد. شما [اگر] کار اقتصادی بکنید برای مقابله‌ی با دشمن، میشود جهاد؛ کار علمی و تحقیقی بکنید برای مقابله‌ی با دشمن، میشود جهاد؛ حرف بزنید، تبیین کنید برای خنثی ‌کردن وسوسه‌ی دشمن، میشود جهاد؛ اینها همه جهاد است. 🔻پس مهم این است که ما عرصه‌ی جهاد را تشخیص بدهیم که در هر زمانی در چه عرصه‌ای باید جهاد کرد؛ این خیلی مهم است. @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 هر تلاشی «جهاد» نیست. 📝 شرح معنای «جهاد» در منطق اسلام 🎥 گزیده‌ای از بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار اخیر مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدی صدرالساداتی با حکم دادگاه ویژه روحانیت خلع لباس شد! 🔹 سید مهدی صدرالساداتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، خبر خلع لباس دائم خود از روحانیت داد. 🔹 سید حسن آقامیری هم ، در کامنت این پست، بهش تبریک گفته. @serat_zanjan
💢 حکم انتصاب حاج ابوالقاسم 🔹در حکمی از سوی سید ابراهیم رئیسی، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم به عضویت شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت منصوب شد. 🔹رئیس جمهور به منظور تحکیم و تقویت ارتباط ریاست جمهوری با مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه، علمای بلاد، حوزه‌های علمیه و سایر شخصیت‌های روحانی، در احکام جداگانه‌ای حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی و حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی را به عضویت شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت منصوب کرد. @serat_zanjan
⭕️ محکومان پرونده شهرداری زنجان دوران حبس خود را طی می‌کنند. 👤حجت‌الاسلام محسن کرمی، دادستان زنجان در جمع خبرنگاران: 🔹این افراد در رأی دادگاه بدوی، محکوم بودند اما با توجه به اعتراضی که داشتند، مورد رسیدگی در دادگاه تجدید نظر قرار گرفت. 🔹وی با اشاره به اینکه افرادی هم بودند که به رأی دادگاه بدوی معترض بودند اما اعتراض آن‌ها رد شد، افزود: بسیاری از محکومان پرونده شهرداری زنجان هم‌اکنون در تحمل دوران حبس خود هستند. 🔸دادگاه تجدید نظر، تعداد معدودی از محکومان را مستحق برائت دانست و رأی داد و رأی دادگاه تجدید نظر، قطعی است و امکان تغییر آن وجود ندارد مگر به طرق فوق‌العاده که آن هم مجاری خود را دارد. ❌ آنچه که در رسانه‌ها نسبت به فروش ماشین‌آلات شهرداری گفته می‌شود، متفاوت با واقعیت است و در بحث فروش ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری‌ها هم خود رسانه‌ها و هم مسئولان مربوطه نتوانستند به جمع‌بندی برسند. ⭕️در بارش اخیر به عنوان مدعی‌العموم، ورود داشتیم و تفاوت وضعیت برف‌روبی در روزهای دوم و سوم بارش با روز اول، احساس شد هر چند ایرادات زیادی در این زمینه وجود دارد. @serat_zanjan
هر امام جماعت، یک شبکه مردمی 👤حجت الاسلام علیرضاپناهیان‌ در نشست ائمه جماعات: 🔹️اصلی‌ترین کار امام جماعت، ترویج ولایت عرضی و تشکیل شبکه مردمی است.هر امام جماعتی باید یک شبکه مردمی را شکل بدهد. 🔹️هیچ‌گاه تبلیغ از عمل جدا نبوده و صحنه عمل در موارد بسیاری همان صحنه تبلیغ بوده است. اکثر مواقع رفتارها موجب دعوت مردم به دین شده که در سیره اولیا خدا نیز همین رویه جاری بوده است. 🔸️رابطه تنگاتنگ تبلیغ و عمل موضوعی قابل تأمل است، دین را باید در عرصه عمل تبلیغ کرد. اما قدرتمندان به دلیل مخالفت با اولیا خدا، با دخالت دین در صحنه عمل نیز مخالفت دارند. ⭕ صنف طلاب‌ نسبت به صنوف دیگر بیشترین آمار شهدا را دارد و امروز نیز تبلیغ معطوف به صحنه عمل، سخت‌تر از آن چیزی است که تاکنون بوده است. هرچه جامعه جلوتر می‌رود، امتحان الهی در صحنه عمل نیز دشوارتر می‌شود و ما امروز در معرض امتحان سخت‌تری نسبت به گذشته قرار داریم. 🔹️امروز عرصه تبلیغ از جهاتی دشوارتر از دوران ، و دوران است. این دشواری طبیعی است، چراکه لازمه پیشرفت است. @serat_zanjan
آموزش عقاید نباید نقطه آغاز آموزش‌های دینی باشد. 👤حجت الاسلام علیرضاپناهیان‌ در نشست ائمه جماعات: 🔸️اثر روانشناختی شروع آموزش دین با اصول عقاید این است که افراد تصور می‌کنند، مسئله اصلی معتقد شدن به فضایل اولیا خداست و این تلقی موجب می‌شود که افراد، معتقدبودن خود را کافی بدانند؛ 🔹️ در صورتی که یقین، هرچند در مرحله عالی‌تری از اعتقاد قرار داد، اما قرآن کریم هیچ‌گاه یقین و ایمان را عامل عاقبت به خیری اعلام نکرده، بلکه آن ‌چیزی که در قرآن ملاک عاقبت بخیری بیان شده، تقوا است. @serat_zanjan
⭕️ در فضای سایبر، دینداری به معنای سنتی، معنی خودش را از دست می‌دهد. 👤 حجت الاسلام قائمی نیا نویسنده کتاب : 🔹 ازنظر من رابطه میان عالم واقعی و یک طیف و درامتداد هم هستند. اینکه فکرکنیم یکطرف فضای واقعی و طرف دیگر فضای مجازی است دیدگاه درستی نیست به نظر من فضای سایبر یک لایه ای از فضای واقعیت است و هیچوقت نباید فکر کنیم که این فضا یک فضای توهمی و خیالی است. 🔸 فضای سایبر فضای رد و بدل اطلاعات است در این جهان معرفت به معنای سنتی دیگر معنا نمی دهد. در چون با مجموعه ای از اطلاعات مواجه هستیم دنبال راست یا دروغ بودن آنها نیستیم. 🔹در فضای سایبر دینداری به معنای سنتی معنی خودش را از دست می‌دهد چون مناسبات خاص خودش را دارد و خصلت این فضا اینگونه است که اطلاعات در آن سیال است و تکثر اطلاعات وجود دارد. 🔸نظریه ای که من در کتاب مطرح کردم، نظریه «انسان مجازی و ایمان سیال» است و در سال ۱۳۹۵ به ذهن من خطور کرد. آن زمان هنوز کرونا نیامده بود ولی من در سفرهای خارجی که می‌رفتم می دیدم که در کشورهای اروپایی آنقدری که ما از شبکه های مجازی استفاده می کنیم آنها استفاده نمی کنند و آنقدری که برای ما جذابیت دارد برای انها ندارد که این موضوع نیاز به تحلیل جامعه شناسی دارد اما کرونا به عنوان یک کاتالیزور عمل کرد و این امر را در جهان تسهیل کرد و امروز انسان مجازی در کل جهان حاکم شده است. 🔹تاکید می کنم باید از مزایای این فضا استفاده کنیم کما اینکه خود من هم از آن استفاده می کنم. @serat_zanjan
⭕️ علت موفقیت چشمگیر نظامی در انقلاب اسلامی 👤حجت الاسلام والمسلمین دکتر رهدار، عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع): 🔸تجربه انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که نظامی ها بیشترین فرمانبری را از رهبر انقلاب داشته اند و به همان میزان نیز موفق بوده اند؛ اما به عنوان مثال دانشگاه‌ها به بحث اسلامی‌سازی علوم انسانی بی توجه کردند، و الان نیز دستاوردی نداشته اند. 🔹سوگیری های رهبران انقلاب اسلامی در جهت پیشرفت کشور است و یکی از این سوگیری هایی که حتماً باید دنبال شود، عدم اعتماد به بیگانگان است؛ عدم اعتماد به بیگانگان عبرتی است که از زمان مشروطه کسب شده؛ در آن زمان قشر مذهبی به یکی از سفارت خانه‌های غربی پناه بردند و دیدیم که در اثر این اقدام، چه بلایی بر سر انقلاب مشروطه آمد. 🔰پ.ن: روشن است که حوزه های علمیه هم اگر از رشد و تعالی مورد انتظار عقب مانده اند که مانده اند، مشمول همین تذکار جناب استاد هستند... فتأمل جیدا! @serat_zanjan
⭕️ عدالت انگلستانی، مطلوب سینمای روشنفکری/ سوده بنی همدانی؛ الگویی از عدالتخواهی دینی! 👤 حجت الاسلام قنبریان در جشنواره فیلم عمار مطرح کرد؛ 🔰امام خمینی (ره) می فرماید در جامع ترین معنای خود که از فرد تا جمع ، قسط اجتماعی و اسما را شامل شود استقامت بر صراط مستقیم است. پس هر کس بر روی زمین عدالت گستری کند و برای قسط و اجتماعی تلاش کند، دارد صفت حضرت حق را بر روی زمین بسط می‌دهد. 🔹مثلاً در فیلم تمایزهایی در آن است، که مرا جذب کرد و طبقه را جذب نکرد! 🔸سینمای روشنفکری ما اگر بخواهد به عدالت بپردازد دوست دارد کنش طبقه و متوسط را با طبقه حاکم تصویر کند که در این دیالکتیک ثروت بتواند قدرت را تعدیل کند. او را دوست دارد. از ثروت برای تعدیل قدرت استفاده می‌کند. ▫️اما اگر در فیلمی کشاورزان و دهقانان برای محیط خودشان، جسارت نقد کردن قدرت سیاسی را داشته باشد، به مرام روشنفکران ما خوش نمی آید. اینکه محروم بخواهد با پریدن است از و بورژوا، حاکمیت را نقد کند خوشش نمی آید به خلاف دین ما که به شدت با این کنش موافق است. 🔹دین ما اینجا الگوی سوده بنی همدانی دارد که زنی بلند شود از قبیله خود در بنی همدان، به کوفه بیاید حکم عزل بگیرد و برگردد. حکم عزل را دست این آدم می دهد؛ نمی فرمایند شما برو ما رسیدگی می‌کنیم. امروز در نظام‌های اداری ما این کار منکوب است و عنوان می کنند که دیگران را جسور می کند. این چیزی است که ما باید به آن بپردازیم! @serat_zanjan
⭕️ یک شیخ شیعه در انگلیس از کجا پول آورده و شبکه راه انداخته است. 👤حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری،‌ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: ❌ سوال از فرانسه، انگلیس و آمریکا این است که آثار تمدنی ما چطور از کشور شما سر درآورده است؟ این کشورها ایران بزرگ را به ده‌ها کشور، عثمانی و هند را نیز به چند کشور تقسیم کردند تا ثروت ملی ما را غارت کنند. ‌ 🔺 تقابل آن‌ها با ایران به دلیل این است که از ما ترس دارند تا مانع این شویم، به موضوع عراق اگر نگاه کنیم ده سال دیگر همین آثار تمدنی که مثلاً تخریب کرد را در موزه‌های آن‌ها خواهیم دید، ما باید به عقلانیت اسلامی برسیم. ‌ 🔹 ما پروژه شیعه‌سازی نداریم بلکه به دنبال هستیم، چهار کتاب بزرگ شیعه از سه شخصیت بزرگ به نام‌های شیخ صدوق، شیخ طوسی و کلینی بوده است که هم اساتید اهل سنت و هم شاگردان اهل سنت داشتند، ‌ ❌ اگر تاریخ غرب را بخوانیم می‌بینیم که قومی وحشی بودند، فقط در جنگ جهانی حدود ۸۰ میلیون انسان از خود را کشتند تا منافع کسب کنند، این کشورها امروز برای ما پز می‌دهند. چرا باید سرمایه کشورهای اسلامی در فلان تیم اروپایی هزینه شود؟ این «اشدا علی الکفار» است؟ ❌در رسانه هم این چنین است؛ پشت برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های فضای مجازی که مدام به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند قطعاً آمریکا و انگلیس قرار دارند. ⭕️یک شیخ شیعه از کجا در بریتانیا پول آورده و شبکه افتتاح کرده است تا به «امهات المؤمنین» توهین کند؟ @serat_zanjan
⭕️ جامعه امروز نیاز به عالم جامع الاطراف دارد. 👤آیت الله شب زنده دار: 🔻برای اینکه مورد عنایت ویژه حق تعالی و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) باشیم به دو چیز باید اهتمام بالا داشته باشیم؛ امر اول، زندگی و رفتار و کردار ما الهی باشد، یعنی هر طلبه و فاضل حوزوی واقعاً مذکر معنویت و خداوند متعال باشد، یعنی هر کسی وارد حوزه‌های علمیه بشود استشمام معنویت و ارزش‌ها بکند اگر به خانه طلاب و فضلا سر بزنند آن خانه‌ها را نورانی ببینند. 🔸 اگر مراجع و رهبری معظم انقلاب این طور در دل‌ها نفوذ دارند و حرفشان را می‌پذیرند، مرهون این حیث است. مطلب دوم جامعه ما جامعه با سوادی است و با چهل پنجاه سال قبل فرق دارد امروز اطلاعات در دسترس معمول افراد است و اگر کسی می‌خواهد توفیق داشته و کلامش نفوذ داشته باشد باید وقت زیادی بگذارد و متمرکز باشد. 🔹 امروزه کار روحانیت به خاطر رسالتش و به خصوص بعد از انقلاب خیلی مشکل شده است. ما امروز به عالِم جامع‌الاطراف نیاز داریم و اگر کسی می‌خواهد جامع‌الاطراف شود، امروز حداقل به بیست سال نیاز دارد. @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا