eitaa logo
صراط المستقیم
1.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
177 فایل
کانال جامع با مطالب مستند و مستدل ارتباط با ادمین @nasim1368 @zamin25111354 اينستا https://instagram.com/student_dialame?igshid=1f64s03e74n67 سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
صراط المستقیم
*☑ قسمت چهارم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بز
*☑ قسمت پنجم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزنید* *💢 علی کشوری ، کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، در مراسم رونمایی از محصولات الگو در دانشگاه صنعتی شریف از کارشناسان حوزه برنامه ‌ریزی دعوت کرد ، به‌ جای پیاده کردن مبانی دانشگاه ‌های MIT و کمبریج ، به حوزه علمیه قم سری بزنند.* *📝 تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶* *💢 با مجموعه شرایط موجود کشور که در شرایط تحریم هستیم و تحریم‌ ها تشدید شده است و ممکن است در آینده بافت پیچیده ‌تری نیز پیدا کند یکی از موضوعاتی که باید راجع به آنها فکر کنیم ، بحث استراتژی صنعت در جمهوری اسلامی است . یعنی ما بافت صنایع صنعتی خودمان را چگونه مطرح کنیم . مسائلی که در اینجا مطرح می ‌باشد ، یکی از مسائلی است که تقریباً متفکران حوزه دینی به آن ورود پیدا نکرده‌ اند و معدود افرادی ورود پیدا کرده و مباحثی را مطرح کرده‌ اند.* *💢 خُب حالا ممکن است برخی از دوستان در جلسه بپرسند که داستان صنعت چه ربطی به حوزه دین دارد ؟ این موضوع یک مسأله فنی است که دوستانِ دانشگاه صنعتی شریف باید به آن پاسخ دهند . پاسخ این موضوع بسیار روشن است . ورود بحث ، از صنعت است ؛ اما در ادامه نظامی از مفاهیم در حوزه صنعت مطرح می ‌شود که ضد شاخص ‌های هویت اسلامی عمل می ‌کنند . بنده مثال می ‌زنم تا روشن شود .* *💢 به عنوان مثال در مفاهیمی که الآن مطرح می ‌باشد بحثی به نام رقابت وجود دارد . تقریباً این موضوع به صورت یک گزاره بدیهی درآمده است . برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری می ‌گفتند مگر می‌ شود حوزه اقتصاد را فعال کرد ولی رقابت بین بنگاه‌ های تولیدی را ندید . اصلاً از این موضوع به عنوان یک گزاره بدیهی یاد می ‌کنند.* *💢 حالا این رقابت چه مشکلی ایجاد می ‌کند؟ بنده قدری راجع به مفهوم رقابت صحبت کنم . اولین بحثی که راجع به مفهوم رقابت که لازمه صنعت و اقتصاد هست باید بگوییم این است که شما بدانید رقابتی که در دستگاه مدرنیته و در دستگاه توسعه مطرح می ‌باشد ، رقابت در سطح میکرو و در سطح خُرد نیست . اینطور نیست که شما بگویید ما در یک شهر رقابتِ دو بنگاه تولیدی کوچک را داریم .* *📝 ادامه دارد* https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/02/30/1413870 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت پنجم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزن
*☑ قسمت ششم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزنید* *💢 علی کشوری ، کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، در مراسم رونمایی از محصولات الگو در دانشگاه صنعتی شریف از کارشناسان حوزه برنامه ‌ریزی دعوت کرد ، به‌ جای پیاده کردن مبانی دانشگاه ‌های MIT و کمبریج ، به حوزه علمیه قم سری بزنند.* *📝 تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶* *💢 رقابت به معنای یک اصل که دارای یک مجموعه متکفل است ، در سطح کلان و در سطح ماکرو مطرح است . معنایش این است که نظامی از قوانین و مقررات کشور را برای ارتقا مسئله رقابت بازتعریف می ‌کند . وقتی رقابت به ‌عنوان پایه اداره جامعه قرار گرفت چه اتفاقی می ‌افتد ؟ پاسخ روشن است . این نوع رقابت ، رقابتِ در امر دنیا را تشدید می ‌کند . بنگاه ‌های تولیدی متوجه هستند که اگر می‌ خواهند دوام بیاورند باید در رقابت با سایر رقبا محصولات با کیفیت ‌تری را عرضه کنند تا حذف نشوند و به همان میزانی که برای ارتقا کیفیت تلاش می ‌کنند ، با مردم ارتباط می‌ گیرند تا آن‌ها را نسبت به ویژگی ‌های کالاهای خودشان جذب کنند ؛ حالا شماجامعه ‌ای را تصور کنید که فقط100بنگاه تولیدی بخواهند این کار را انجام دهند . معنایش این خواهد بود که 100 بنگاه تولیدی ذهن مردم را در فضای اقتصادی و اکونومیک ضرب می‌کنند و جامعه ‌ای که ذهنیتِ اقتصادمحور پیدا کند ، موضوعات آرمانی دین و عالم آخرت برای این جامعه تبدیل به موضوع فرعی خواهد شد . کثرت تبلیغات و کثرت قانون‌گذاری و مجموعه قواعدی که بر مبنای رقابت تنظیم می‌شود ، موجی از اطلاعات را به افراد جامعه منتقل می‌کند و طبیعتِ اطلاعات آن است که ذهن افراد را درگیر می ‌کند . به‌اصطلاح فنی ما در الگوی پیشرفت اسلامی ، اطلاعاتِ اقتصادی ، ذهن انسان ‌ها را اشغال می‌کند ؛ بالاخره انسان‌ ها ظرفیت ذهنی و اطلاعاتی محدود دارند و رقابت باعث می‌شود که سطحِ اطلاعات اکونومیک افراد بالاتر از سطح سایر اطلاعات ِآن‌ها قرار گیرد . بنابراین علم را در عمل و عینیت به علم و اطلاعات مربوط به معاش و نیاز مادی و محدود می ‌کنند و اساساً سایر اطلاعات موردنیاز برای بشر به او انتقال پیدا نمی ‌کند . این اتفاق در حال رخ دادن است . اگر پژوهشگاهی از انسان ‌هایی که در این دوره زندگی می‌ کنند نظرسنجی کرده و اطلاعات اقتصادی آن ‌ها را استخراج و در مقابل سایر اطلاعاتِ موردنیاز قرار دهد ، حتماً به این نتیجه خواهد رسید که مثلاً اطلاعات انسان مدرن در مورد خانواده یک اطلاعات کاملاً حداقلی و ابتدائی است ؛ با اینکه قطعاً سهم مسئله خانواده و روابط انسانی در رفاه بیش از مسائل اقتصادی است . وقتی روابط انسانی به چالش کشیده می ‌شود ، جامعه به ‌صورت پیش ‌فرض وارد اصطکاک می ‌شود . وقتی نمی ‌توانیم روابط انسان ‌ها را مدیریت کنیم ، آن‌ها تبدیل به گرگ یکدیگر می‌ شوند. همان ‌گونه که فرمودند چون مدرنیته نتوانسته روابط انسانی را مدیریت کند ، متفکرین غربی طرف دیگرِ بحث را تئوریزه کرده و گفته‌ اند انسان گرگ انسان است ، این اتفاق می ‌افتد . شما باید اطلاعاتی را به افراد بدهید و برای آن‌ها فرصت تأملی ایجاد کنید و به آنها توضیح دهید که روابط خود را با سایر انسان ‌ها چگونه تنظیم کنند . وقتی شما رقابت را بنیان قوانین و اداره جامعه قرار می‌ دهید ، تلاش برای تحقق رقابت لازمه‌ ای دارد ؛ این لازمه ، انتقال اطلاعات اقتصادیِ فراوان به اذهان جامعه است . پس بنابراین اطلاعات اکونومیک انسان‌ هایی که ذیل اصل رقابت و در یک جامعۀ رقابتی زندگی می ‌کنند ، به‌ عنوان اولین دسته اطلاعات آنها قرار دارد و ذهن آنها به این اطلاعات مشغول است . قوانین بورس و بانک را می ‌دانند . کالای با کیفیت را تشخیص می ‌دهند . آخرین نسخه تلفن همراه را در اختیار دارند . هزاران اطلاعات از این سنخ را دریافت می ‌کنند ، می ‌دانند که کالای با کیفیت چیست ، الآن چه مدل جدیدی از تلفن همراه به بازار آمده است و ... هزاران اطلاعات از این سنخ را دریافت می ‌کنند . این کار را چه کسی انجام می ‌دهد ؟ همین بنگاه ‌های تولیدی از طریق تبلیغ و آموزش و تغییر قوانین و ... این کار را می ‌کنند . اشغال ظرفیت بشر اتفاق می ‌افتد . این یک مسئله مهم است و باید به حال آن فکری کرد .* *📝 ادامه دارد* https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/02/30/1413870 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت ششم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزنی
*☑ قسمت هفتم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزنید* *💢 علی کشوری ، کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، در مراسم رونمایی از محصولات الگو در دانشگاه صنعتی شریف از کارشناسان حوزه برنامه ‌ریزی دعوت کرد ، به‌ جای پیاده کردن مبانی دانشگاه ‌های MIT و کمبریج ، به حوزه علمیه قم سری بزنند.* *📝 تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶* *💢 حالا اگر اقتصاد رقابتی نبود چگونه باید مشکلات حوزه اقتصاد را فربه کنیم ؟ باید به این موضوع نیز پاسخ دهیم . پاسخ ما فربه نمودن سود اجتماعی است که باید بعداً آن را بحث کنیم . ما نیز باید پاسخگو باشیم [ و راه‌ حل جایگزین ارائه دهیم .] زیرا رقابت را برای رونق اقتصادی مطرح کرده ‌اند ، برای اینکه مشکلات بخش دولتی به وجود نیاید ، برای اینکه کالا بی ‌کیفیت نشود و برای اینکه حق مشتری به چالش کشیده نشود . پس ما مسئله ‌ای داریم و پاسخ غلطی به آن داده ‌شده است ، اصل رقابت !! عارضه این راه‌ حل چیست ؟ تربیت انسان اکونومیک ...* *💢 حالا شما به نخبگان در دانشگاه شریف می ‌فرمایید اصل رقابت ظرفیت بشر را به نفع بخشی از نیازهایش که اقتصادی است اشغال می ‌کند. حالا اگر بخواهیم اقتصاد را بدون اصل رقابت اداره کنیم باید چه کنیم ؟ عرض کردم باید به سمت تولید الگوهای تولید خانوادگی و تقویت سود اجتماعی حرکت کنیم . این‌ یکی از مسائلی است که باید مورد بحث قرار گیرد . بنده نمی‌ خواهم مصدع شما شوم ؛ چند مسئله کوتاه را نیز طرحِ مسئله کنم .* *📝 ادامه دارد* https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/02/30/1413870 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت هفتم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزن
*☑ قسمت هشتم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزنید* *💢 علی کشوری ، کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، در مراسم رونمایی از محصولات الگو در دانشگاه صنعتی شریف از کارشناسان حوزه برنامه ‌ریزی دعوت کرد ، به‌ جای پیاده کردن مبانی دانشگاه ‌های MIT و کمبریج ، به حوزه علمیه قم سری بزنند.* *📝 تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶* *💢 ما اگر می‌خواهیم به سمت تمدن اسلامی برویم باید فکری به حال بازتعریفِ مساجدمان کنیم . طبق آمار 70 هزار مسجد داریم . به نظرم می‌ رسد هیچ حزب سیاسی و مکتبی در جمهوری اسلامی به این میزان واحد عملیاتی پردازشی ندارد ؛ 70 هزار مسجد، یعنی یک ظرفیت منحصر به ‌فرد و بی‌ بدیل در همه‌ جای کشور برای ارتباط غیرمتمرکز و دقیق و از سر محبت و رفق با مردم ؛ اما بسیاری از این مساجد حتی امام جماعت و اقامه نماز هم ندارند .* *💢 چه اتفاقی افتاده است که مساجد ما اینگونه بی ‌خاصیت شده ‌اند ؟ بسیاری از مساجد ما ، مسجد تراز اسلام نیستند . چرا این اتفاق می ‌افتد ؟ آیا با اجرای طرحی مانند طرح بیّنات و اعزام امام جماعت ، می ‌توان مساجد را احیا کرد ؟ آیا می‌ توان امام جماعت برای مسجد تربیت و اعزام کنیم ؟ این‌ها کارهای خوبی است و انکار نمی ‌کنم؛ اما به نظر ما علت کم اثر شدن مساجد از دست رفتن ماهیت محله است . مدیریت شهری موجود ماهیت محله را به چالش کشیده است . مسجدی که تراز اسلامی می‌ باشد ، مرکز محله است . پس برای احیا مسجد باید به این سمت برویم که مفهوم محله را در نظام قوانین خودمان پردازش کنیم . بحث بنده خیلی روشن است . وقتی محله وجود داشته باشد ، افراد در محله زندگی می ‌کنند و در محله درس می‌ خوانند و نیازهای روزمره آن‌ ها تأمین می‌ شود . در محله حتی‌ الامکان شاغل هستند و در محله تفریح دارند . افرادی که در محله زندگی می‌کنند و نظام نیازمندی ‌های آنان تأمین می ‌شود ، در محله حضور دارند و مرکز فرماندهی محله مسجد است . اما اگر تفریح را به بیرون از محله بردیم – کما اینکه در حال حاضر کلاً به بیرون از محله منتقل ‌شده است - تحصیل هم به بیرون از محله منتقل شد ، با پدیده خطرناک هایپرمارکت ‌ها و مگامال ‌ها ، تأمین نیازهای روزمره نیز خارج از محله تعریف می ‌شود . نیازهای شغلی هم در شهری مثل تهران تقریباً خارج از محله است . افراد اصلاً در محله حضور ندارند تا مسجد برای آن ‌ها موضوعیت داشته باشد . حتی متدینین در محله حضور ندارند تا دوام حضور آن ‌ها منجر به ایجاد علقه با مسجد و امام جماعت و ... شود. لذا مسجد در اسلام یا مسجد محله است یا مسجد بازار است و یا مساجد اعتکاف . مساجد یک انضمامی دارند و اشتباه ما آن است که مسجد را انتزاعی تعریف کردیم .* *💢 حالا چگونه می‌ توان فرایندی را برای این‌ کار تعریف کرد ؟ به نظر من 20 سال طول می‌کشد تا مساجد ما به یک واحد فعال تبدیل شوند ؛ این موضوع ، جزء مسائلی است که باید برایش کار فکری کرد .* *📝 ادامه دارد* https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/02/30/1413870 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت هشتم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزن
*☑ قسمت نهم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزنید* *💢 علی کشوری ، کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، در مراسم رونمایی از محصولات الگو در دانشگاه صنعتی شریف از کارشناسان حوزه برنامه ‌ریزی دعوت کرد ، به‌ جای پیاده کردن مبانی دانشگاه ‌های MIT و کمبریج ، به حوزه علمیه قم سری بزنند.* *📝 تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶* *💢 اگر خدای متعال توفیق داد و شرایط به همین منوال باقی ماند ، ما بحثی را در مورد نظام بودجه ‌ریزیِ کشور مطرح می ‌کنیم . بودجه باید چگونه تدوین شود ؟ این یکی از بحث‌ های جدی است که باید به آن ورود پیدا کنیم . تقریباً همه بیت ‌المال و انفال از طریق بودجه تخصیص پیدا می ‌کند . من برخی از آقایان را می ‌بینم که بر سر منبر می ‌گویند به‌ اندازه مثقال ذره‌ ای تصرف در بیت‌ المال محل بحث است . راست هم می ‌گویند . داستان مدیریت شمع توسط امیرالمؤمنین را تعریف می ‌کنند که حضرت حاضر نشد به‌ اندازه یک شمع برای مسائل خصوصی استفاده کنند . این مبنای اسلام است . حالا ما که به این مبنا معتقدیم آیا نباید روی بودجه کشور حساس باشیم و بدانیم که به کجا می ‌رود و چگونه تخصیص پیدا می ‌کند؟ اصلاً بحث از نظام بودجه ‌ریزی کشور یعنی بحث از تخصیص بیت ‌المال ؛ چه بلایی بر سر حوزه فکری ما آمده و چرا ما این ‌قدر انتزاعی شده ‌ایم که تخصیص بیت ‌المال ، موضوع بحث ما نیست . دیگران از این عدم توجه استفاده می ‌کنند و تخصیص بیت ‌المال را به سمت جهت‌ گیری ‌های غلط هدایت می ‌کنند . این ‌ها جزء مسائلی است که باید رو بروی آن صف ‌آرایی کنیم . البته برنامه هفتم نیز از نقدهای ما در امان نخواهد بود . بنده عرض کردم که ما تدوین برنامه هفتم را شروع کردیم . اگر در زمان تدوین برنامه ششم یک پیوست برای نظام برنامه ‌ریزی کشور پیشنهاد دادیم ؛ حالا می‌ خواهیم برنامه کامل را در زمان تدوین برنامه هفتم بحث کنیم و نه یک پیوست را.* *💢 آن مدیر باید کشور را اداره کند ولی وقتی شما پاسخ نمی ‌دهید و استراتژی صنعتی نمی‌ نویسید ، دیگران برای شما می‌ نویسند . این مسئله را باید جدی گرفت . شاید روزی برخی می‌ پنداشتند این مسئله شدنی نیست ، اما به نظرم این موضوع در این سال‌ های اخیر خودش را بسیار نشان داده است . اگر ما بتوانیم 7 یا 8 مسئله جدی دیگر را در کشور مطرح کنیم ا‌نشاءالله این موضوع بسیار باور پذیرتر می ‌شود که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت یک رقیب جدی برای توسعه محسوب می ‌شود . بعداً می ‌توانیم در دانشگاه صنعتی شریف و علم و صنعت تدریس هم بکنیم . این‌ها افق‌ های پیش روی ماست . امیدوارم خداوند برکاتش را شامل حال ما کند تا بتوانیم این کار را انجام بدهیم .* *📝 ادامه دارد* https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/02/30/1413870 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت نهم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزنی
*☑ قسمت دهم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزنید* *💢 علی کشوری ، کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، در مراسم رونمایی از محصولات الگو در دانشگاه صنعتی شریف از کارشناسان حوزه برنامه ‌ریزی دعوت کرد ، به‌ جای پیاده کردن مبانی دانشگاه ‌های MIT و کمبریج ، به حوزه علمیه قم سری بزنند.* *📝 تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶* *💢 نکته آخری را نیز عرض کنم و مراسم رونمایی از محصولات را انجام بدهیم . این روزها خیلی بحث شد که چرا در ایام انتخابات این جلسه مطرح ‌شده است . بنده مایلم یک ‌بار برای همیشه به این سؤال پاسخ دهم که چرا ما از زمان‌ های خاص برای طرح مسائل جدی استفاده می‌کنیم ؟ علتش این است که در این مناسبت‌ ها همه ذهن‌ ها درگیر است . بنده بسیار ناراحت می ‌شوم که جلسه ‌ای در ایام انتخابات در کشور ما برگزار می ‌شود و در تمام آن جلسه به مسائل فرعی و حاشیه‌ ای پرداخته می ‌شود . وقتی 20 میلیون به یک برنامه تلویزیونی نگاه می ‌کنند و همه به مسائل فرعی و حاشیه ‌ای می ‌پردازند چه بلایی سر فکر مردم می‌ آید ؟ ذهن مردمی که بزرگانشان بر سر مسائل کوچک بحث می ‌کنند ، نیز کوچک می‌ شود . آداب پیامبران را نگاه کنید ؛ وقتی با مردم گفتگو می ‌کردند راجع به مهم ‌ترین مسائل بحث می‌ کردند ؛ در زمان ما ، امام راحل عظیم الشان هیچ‌ وقت یک کلام از مبارزه با استکبار و رسیدگی به امور مستضعفین ، از زمینه ‌سازی ظهور حضرت ولی ‌عصر ، از تغییر نظم جهانی و از این مباحث کلان پایین ‌تر نیامدند . برخی شخصیت ‌ها تحت برخی شرایط قرار می‌ گیرند و حرف‌ های کوچکی را مطرح می ‌کنند . لذا به نظرم در ایامی مانند ایام انتخابات باید بسیج بشویم و حرف ‌های جدی نظام را بزنیم و سعی کنیم که این حرف ‌ها را به گوش مردم و مدیران و نخبگان برسانیم . به همین علت ما در انتخابات مراسم رونمایی از محصولات الگوی پیشرفت گذاشتیم . چرا ؟ بنده خیلی صریح به همه نامزدهای محترم ریاست جمهوری عرض می ‌کنم ، هر کدام از شما رأی بیاورید ؛ اگر بخواهید مثلاً مسئله محرومیت را مدیریت کنید ، اگر بخواهید مسائل و آسیب ‌های نظام برنامه‌ ریزی را رفع کنید ، با محاسبات موجود دستگاه برنامه ‌ریزی ، نمی ‌توانید این را محقق کنید . صحبت ‌کردن از نحوه برنامه ‌ریزی در دوران انتخابات ، جزء مباحث بسیار مهم است . ما از دولت آینده به‌ صورت صریح و برادرانه و از سر تواضع خواهش می‌ کنیم به بعضی از امهات مسائل کشور توجه کنند . اگر این مباحث را مطرح نکنیم دوباره زمان فصل تدوین برنامه ششم کشور رخ خواهد داد . دیدید چه اتفاقی در مورد برنامه ششم افتاد ؟ هیچ برنامه ‌ای این ‌قدر بحث و گفتگو و نقد نداشت . دو سال کشور مشغول برنامه ششم بود و مهم‌ترین نقد ، این بود که این برنامه اجرایی نخواهد شد . پس برای دولت دوازدهم مسئله برنامه ‌ریزی و رفع محرومیت جزء موارد بسیار مهم است . مسئله محرومیت ، جزء امهات مسائل دولت بعدی است . قرار است با تئوری‌ های UNDP رفع محرومیت کنیم ؟ قرار است با منارید این کار را بکنیم ؟ قرار است با مِریدا پیشگیری از جرم کنیم ؟ قرار است با این نظریاتی که در کشور ما مطرح است این کار را انجام دهیم ؟ این مسائل و نظریات اگر قدرت حل مسئله داشتند ما در کشورهای اروپایی این‌ همه فقیر و فاصله طبقاتی و قیام وال ‌استریت نداشتیم ؛ باید حتماً همه همت کنند و لذا بنده جلسه امروز را مکملِ جلسات نیروهای انقلاب می ‌دانم . دوستان می‌ خواهند تجمع کنند و بگویند ارزش ‌های انقلاب باید بر سر کار باشد و ما نیز کمک خواهیم کرد . اما ارزش ‌های انقلاب آنگاه به‌ صورت کامل بالا می ‌آید که در کنارش نظریه ‌پردازی نیز باشد .* *📝 ادامه دارد* https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/02/30/1413870 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت دهم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزنی
*☑ قسمت یازدهم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزنید* *💢 علی کشوری ، کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، در مراسم رونمایی از محصولات الگو در دانشگاه صنعتی شریف از کارشناسان حوزه برنامه ‌ریزی دعوت کرد ، به‌ جای پیاده کردن مبانی دانشگاه ‌های MIT و کمبریج ، به حوزه علمیه قم سری بزنند.* *📝 تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶* *💢 ما تجربه زیادی در 4 دهه انقلاب داشتیم و دولت ‌هایی آمدند و خواستند مسئله را حل بکنند ؛ چرا نتوانسته ‌اند ؟ این موضوع به دلیل نظریه ‌پردازی غربی است که در کشور ما رواج پیدا کرده است . کشور ما پر از ترجمه و حرف ‌هایی است که 4 دهه تجربه کرده ‌ایم . لذا به نظر من وقت مناسبی است که در ایام انتخابات به این مسائل بپردازیم . ان‌شاءالله هر دولتی سر کار آمد می ‌تواند از این مباحث الگوی پیشرفت استفاده کند . من همیشه به دوستان می ‌گویم به‌ جای آنکه به دانشگاه ‌های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزنید ؛ این دعوتِ همیشگی بنده است . غیر از مجموعه ما مجموعه ‌های دیگری نیز هستند که به این مباحث ورود پیدا کرده‌ اند . این‌ یک راه جدید مانند خود انقلاب . در ابتدای انقلاب برخی شخصیت ‌ها به امام می ‌گفتند که ایشان جامعه‌ شناسی نخوانده ‌اند ، علوم سیاسی نخوانده ‌اند ، چگونه می ‌خواهند یک جامعه را رهبری کنند ؟ امام در یکی از گفتگوهای خود فرموده بودند ما یک روابط جدیدی را بر مبنای ظلم و عدل برپا می ‌کنیم . سیاست ما دارای مبنای متفاوتی است . حالا بنده به امام راحل عظیم الشان تأسی می ‌کنم و به دوستان حوزه برنامه ‌ریزی عرض می ‌کنم ما به دنبال برپایی یک مناسبات جدید در نظام برنامه ‌ریزی هستیم که زیرساخت‌های آن ، موضوعات جهت ‌ساز و زیرساخت ‌های هدایت هستند . البته برای کسانی که دائماً تفکرات آن ‌طرف را خوانده‌ اند سخت است که حرف ‌های جدید را باور کنند و این طبیعی است ؛ همان ‌گونه که امام موفق شد یک نظم سیاسی جدید را پایه‌ گذاری کند و الان به یک‌ قطب قدرت در دنیا تبدیل شده است – علامت آن نیز این است که همه ابرقدرت ‌ها می ‌خواهند این انقلاب را زمین ‌گیر کنند و قابل ‌انکار هم نیست - همان‌ گونه که این حرکت به اینجا ختم شد ، من روزی را می‌ بینم که پژوهشکده‌ های ما در حوزه علمیه قم میزان پیشرفته ‌بودن یا پس رفته ‌بودن کشورها را بر مبنای شاخص ‌های اهل‌بیت ارزیابی می ‌کنند . قبل از این نیز وضعیت نظام برنامه ‌ریزی کشور را اصلاح می ‌کنیم ، خوب است که دوستان مقاومت بی‌ فایده را تمام کنند و وارد بحث و گفتگو شوند . ان‌ شاء الله خدای متعال از همه شما قبول کند ؛ هدیه به محضر مقدس امام زمان صلواتی را هدیه بفرمایید* *📝 پایان* https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/02/30/1413870 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 بسم الله الرحمن الرحیم* *☑ نهضت مطالبه گری از نمایندگان محترم استان فارس* *📚 طبق نامه 50 نهج ال
*📚 بسم الله الرحمن الرحیم* *☑ نهضت مطالبه گری از کاندید های نمایندگان مجلس شورای اسلامی سراسر کشور* *📝 فرم تعهد نامه شماره 1* *👤 اینجانب ......... فرزند .......... با شماره شناسنامه ...... و کد ملی ........ با تاریخ تولد .../..../...... نه تنها به مردم حوزه انتخابیه خود بلکه به مردم ایران تعهد می دهم که مطالبات مردم را در حوزه شفافیت طبق کلام قرآن و نهج البلاغه و سیره اهل بیت و کلام رهبران انقلاب امام خمینی ( ره ) و امام خامنه ای همراه با مستندات به صورت فیلم و صوت و متن ( متن همراه با امضا و اثر انگشت ) انجام دهم و در صورت عدم انجام تعهدات خود به هر دلیلی ، به مردم و نظام و انقلاب خیانت کرده و خود را به عنوان مجرم تحویل دستگاه قضایی کشور می دهم ، و کمترین مجازات خود را حبس ابد می دانم و از ابتدایی ترین حقوق خود که در اجتماع و سرنوشت مردم و انقلاب نقش دارد ، مانند رای دادن محروم شوم ، چون امکان دارد یک خائن را با رای خود به مسئولیت برسانم ، با امضا و اثر انگشت خود بروی این فرم موارد نامبرده را به عنوان مصادیق شفافیت متعهد می شوم* *📚 طبق نامه 50 نهج البلاغه امیرالمومنین که جز مسائل امنیتی چیز محرمانه ای نداریم و پیرو فرمایشات امام خامنه ای در درس خارج فقه مورخه 23 مهر 97 که فرمودند شفافیت برای مردم آری و برای دشمن نه* *📝 پیش از انتخابات* *1⃣ شفافیت وعده ‌های انتخاباتی ( به صورت فیلم و صوت و متن همراه با امضا و اثر انگشت منتشر می کنم )* *2⃣ شفافیت منابع مالی رقابت ‌های انتخاباتی ( یعنی چه کسانی و چه میزان در انتخابات برای من هزینه کرده اند با اسناد برای مردم‌ منتشر می کنم )* *3⃣ شفافیت میزان و ترکیب هزینه کرد رقابت های انتخاباتی ( یعنی هزینه پوستر و مکان ستاد انتخاباتی و... به صورت تفکیک برای مردم با اسناد منتشر می کنم )* *4⃣ اموال و دارایی خود و همسر یا همسران و فرزند یا فرزندان یک ماه قبل از برگزاری انتخابات و در صورت نماینده شدن بعد از پایان مسئوليت برای مردم همراه با انتشار اسناد منتشر می کنم* *📣 به واسطه حضور در مجلس موارد ذیل را برای مردم همراه با انتشار اسناد شفاف سازی می کنم به جز مسائل امنیتی :* *1⃣ شفافیت حقوق و مزایای نمایندگی خود* *2⃣ شفافیت هدایای دریافتی خود* *3⃣ شفافیت توصیه نامه‌ هایی که برای مراجعه کنندگان داده ام و میهمانان هایی را که به مجلس برده ام* *📝 در کمیسیون* *1⃣ طرح‌ های مطرح شده و حمایت کنندگان شان در کمیسیون ها را شفاف بیان می کنم* *2⃣ حاضران در جلسات کمیسیون هایی که حضور دارم را شفاف بیان می کنم* *3⃣ میزان فعالیت نمایندگان در چکش کاری طرح ها در کمیسیونی را که حضور دارم شفاف بیان می کنم* *4⃣ مذاکرات را در کمیسیون هایی که حضور دارم شفاف بیان می کنم* *5⃣ مشارکت نمایندگان در امور کمیسیون هایی که حضور دارم را شفاف بیان می کنم* *6⃣ کیفیت استدلال نمایندگان را در کمیسیونی که حضور دارم را شفاف بیان می کنم* *7⃣ میهمانان کمیسیون هایی را که حضور دارم شفاف بیان می کنم* *8⃣ آرای اعضای کمیسیون به طرح ‌ها و لوایح را شفاف بیان می کنم* *☑ در صحن علنی مجلس* *1⃣ شفاف بیان می کنم نمایندگان در کدام جلسات شرکت داشته اند .* *2⃣ نمایندگان نامنظم در جلسات را شفاف به مردم معرفی می کنم* *3⃣ میزان مشارکت نمایندگان در جلسات و طرح ها را شفاف بیان می کنم* *4⃣ مشروح مذاکرات صحن علنی مجلس را شفاف بیان می کنم* *5⃣ امکان اشتراک مواضع و عملکرد خود را در روزنامه رسمی فراهم می کنم* *6⃣ اطلاعات را به روز و رایگان در اختیار مردم قرار می دهم* *7⃣ اطلاعات را به تفکیک سخنرانان و با قابلیت جستجوی آسان در اختیار مردم قرار می دهم* *8⃣ جایگاه خود را در صحن علنی مجلس شفاف بیان می کنم که روی کدام صندلی هستم* *9⃣ آرای خود در صحن علنی را شفاف بیان می کنم* *🔟 ویدئوی حضور و سخنان خود در صحن علنی و کمیسیون ها را منتشر می کنم* ✅✅✅✅ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 *☑ انتشار بدون لینک حرام است* *📝 کانال رسمی صراط المستقیم* 🌷🌷🌷🌷🌷 *جهت عضویت گروه وات ساپ صراط المستقیم به شماره های زیر نام و نام خانوادگی و اهل کجا هستید را پیامک کنید* *1⃣ برادران : 09362250376* *2⃣ خواهران : 09170068148* 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 *لینک کانال صراط المستقیم در سروش* ⬇⬇⬇ http://sapp.ir/seratalmostaghim *لینک کانال صراط المستقیم در ایتا* https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت یازدهم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری ب
*🌐 محور اصلی مباحث الگوی پیشرفت اسلامی چیست ؟* *💠 الگوی اسلامی پیشرفت به دلیل جایگاه محوری هدایت در اداره‌ جامعه ، در مورد چگونگی فربه کردن امر هدایت بحث می ‌کند . الگوی پیشرفت اسلامی نسبت بین هدایت و همه ‌ی بخش ‌ها را مورد توجه قرار می ‌دهد .* *🌀 به طور مثال نسبت بین اقتصاد و هدایت ، یعنی اثر هدایت بر اقتصاد و متقابلا تاثیر اقتصاد بر هدایت را تحلیل می ‌کند . در یکی از سال‌ های اخیر ، طبق گزارش بانک مرکزی 100 هزار میلیارد تومان از محل حساب ‌های قرض ‌الحسنه تجمیع شده است . این مبلغ ، دو برابر بودجه ‌ای است که برای ساخت مسکن مهر صرف شده است . برای ساخت مسکن مهر حدود 50 هزار میلیارد تومان هزینه شد . اما کسانی که به دنبال سود مادی هستند ، حتما حساب ‌های قرض‌ الحسنه را انتخاب نمی ‌کنند . اصلا انتخاب حساب‌ های قرض ‌الحسنه به خاطر نگاه دینی و سطح هدایت فرد است . یعنی فرد به این نتیجه رسیده به جای آنکه سود مادی ببرد ، سود اخروی ببرد . درست است که ماهیت قرض ‌الحسنه دعوت به آخرت است ، اما از محل همین حساب‌ ها 100 هزار میلیارد تومان تجمیع سرمایه شده که صرف حل مشکلات مردم شده است . بنابراین هدایت بر اقتصاد اثر داشته و باعث شده که پول ارزان ‌قیمت تجمیع شود و هر جا که این پول هزینه شود ، سود سپرده‌ گذار به مجموع هزینه‌ های ‌سرمایه‌ گذاری اضافه نمی‌ شود ؛ زیرا پول ارزان ‌قیمت محسوب می ‌شود.* *💠 مثال دیگر در این زمینه معجزه‌ صندوق‌ های قرض ‌الحسنه‌ ی خانگی است که در همه‌ ی کشور به صورت غیرمتمرکز وجود دارد و از مبالغ کمی چون 500 هزار تومان تا مبالغی در حدود پنج میلیون تومان و بیشتر تجمیع می‌ شود . بسیاری از مشکلات خُرد مالی مردم از محل همین حساب‌ ها تامین می ‌شود . حال اگر قرار بود این خدمات را بانک‌ ها ارائه دهند و قواعدی که بر ضوابط بانکی حاکم است در این موارد هم حاکم باشد ، آن ‌وقت می ‌توان گفت که حتی یک‌ هزارم این خدمات هم ارائه نمی ‌شد . حال چرا این صندوق‌ ها دچار شکست نمی ‌شوند و کار خود را ادامه می ‌دهند؟ زیرا در بستر خانوادگی و همسایگی و فامیلی شکل گرفته و اداره می ‌شوند . خانواده که یک نهاد دینی است برای یک حرکت اقتصادی گسترده بسترسازی کرده است و به جای آیین ‌نامه ‌ها ، روابط خانوادگی و همسایگی آن را اداره می ‌کند.* *🌀 از طرفی پرسش دیگری که در الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت مد نظر قرار می‌ گیرد این است که اثر متقابل اقتصاد بر هدایت چیست ؟ الان که شبهه‌ ربوی ‌بودن بعضی از حساب ‌های بانکی مطرح است ، این گسترش ربا چه می ‌کند؟ اولین اثر ربا گسترش بی ‌رحمی در جامعه است . ربا باعث می‌ شود که جامعه از « رفق » جدا شود و رأفت از بین برود . اثر ربا ، گسست روابط انسانی است . پس اگر اقتصاد هم غلط شد ، بر هدایت جامعه اثر می ‌گذارد . در جامعه ‌ای که روابط انسانی گسسته شود ، نمی ‌توان به سمت طرح مسائل پیشرفته‌ تر دینی حرکت کرد و همه ‌ی این ‌ها روی روابط انسانی سوار است . دین ، رفق ‌بنیان است . ربا رفق را از بین می ‌برد . از بین رفتن رفق حاصلخیزی برای پذیرش گزاره‌ های دینی را از بین می ‌برد.* *💠 بنابراین وقتی درباره‌ ی الگوی پیشرفت اسلامی صحبت می ‌کنیم ، اثر هدایت بر امور مختلف ، مثل اقتصاد ، قانون و... و اثر این امور را بر هدایت ، بررسی می ‌کنیم . الگوی اسلامی پیشرفت ، جایگاه هدایت در اراده‌ ی جامعه و چگونگی ایجاد آن را بحث می‌ کند ؛ این‌که اصلا هدایت، چه اثری در اداره جامعه دارد.* *📚 گفتگوی حجت ‌الاسلام علی کشوری با شماره 170 خردنامه ( بهمن 1395 )* http://www.598.ir/fa/news/426558 http://www.598.ir/fa/news/426250 *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *💢 سند 2030* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
🎥 کلیپ 💢 جامعه ی جنسی و اصالت شهوت قسمت دوم 1⃣ جنبش خویشتن داری جنسی در غرب و تفاوت آن با سند ننگین
*💢 در هلند ، اولین کشوری که ازدواج همجنس ها قانونی شد : نیمی از زن ها تا قبل از 15 سالگی مورد تجاوز و خشونت جنسی قرار می گیرند که فقط 13 درصد آنها گزارش می شود!* *📚 منبع :* https://goo.gl/4rkefN *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *💢 سند 2030* #سند_2030 #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🌐 محور اصلی مباحث الگوی پیشرفت اسلامی چیست ؟* *💠 الگوی اسلامی پیشرفت به دلیل جایگاه محوری هدایت در
*👤 حجت الاسلام علی کشوری در قم ( نشست مورخ ۳۱-۴-۱۳۹۶ ) :* *💢 امروز مطلبی از جناب علوی بروجردی خواندم که خلاصه اش امضای اقتصاد آزاد بود و البته به اسم اینکه این اقتصاد عقلائی است و البته ایشان تاکید کرده بودند ما بیش از ۲۰ مورد حکم تاسیسی درباره اقتصاد اسلامی نداریم و بقیه اش امضایی است و چند نکته دیگر....* *💢 درباره اظهارات غیر کارشناسی ایشان درباره اقتصاد آزاد و این که فقط اقتصاد آزاد ، اقتصادی عقلائی است ؛ فقط به این نکته بسنده می کنم که در اقتصاد آدام اسمیتی بنابر تاکید خود ادام اسمیت ؛ رذایل منشاء و مبنای تولید تحرک و ثروت در جامعه هستند و نه فضائل !* *💢 به عنوان مثال در مدل تشکیل سرمایه ؛ فرآیند تجمیع سرمایه از طریق تحریک اصل آهنین منافع شخصی و حرص افراد ( اصول الکفر ثلاثة : الحرص و الاستکبار و الحسد ) صورت می پذیرد و البته در بخش مصرف هم رفع نیاز مبنای تولید نیست و تولید صنعتی به نیاز سازی کاذب و مصرفی شدن جوامع می انجامد . نفی عدالت و گسترش فاصله طبقاتی را نیز به موارد روشن دیگری که شرع مقدس بر ان تاکید کرده و اقتصاد آزاد آن را نادیده می گیرد ؛ می توان اضافه نمود و البته صد ها اشکال دیگر که بعدا تفصیلا مطرح خواهم کرد ...* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *💢 سند 2030* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت هشتم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزن
ارتباط راديو فرهنگ با حجت ‌الاسلام و المسلمين کشوری در رابطه با کتاب مديريت شهری از زاويه ديد الگوی پيشرفت اسلامی.mp3
5.21M
*🎵 ارتباط راديو فرهنگ با حجت‌ الاسلام و المسلمين کشوری در رابطه با کتاب مديريت شهری از زاويه ديد الگوی پيشرفت اسلامی* *📆 ( 1 مرداد 96 )* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* *🔷 5 مگابایت* *📝 به گزارش خبرگزاری فارس، فایل کتاب تبیین مدیریت شهری با زاویه دیدالگوی پیشرفت اسلامی ( شامل مجموعه مباحثات مطرح شده در حوزه علمیه مروی تهران در تیر ماه ۱۳۹۵ ) در ۳۴۴ صفحه رحلی در اختیار پژوهشگران قرار گرفت.* *💢 نسخه اول این مجموعه در سومین مراسم رونمائی از محصولات مرتبط با اولین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی در حوزه علمیه مروی (۱۲ مهرماه ۱۳۹۵)  در اختیار پژوهشگران قرار گرفت.* *💢 ساختار حاکم بر مباحثات این کتاب شامل: 1⃣ بررسی و نقد مدیریت شهری با مدل Tod مدل 2⃣ تعریف شهر اسلامی به نظامی از محله ها 3⃣ تعریف محله به محل تأمین نیازهای خانوار 4⃣ تعریف هرم نیازهای خانوار 5⃣  تبیین زیر ساخت های مورد نیاز در محلات برای تقویت ماهیت اسلامی محلات و تبیین بسته خدمات فوری قابل ارائه به خانوارها در شرایط فعلی می باشد . فایل pdf این مجموعه را از اینجا دریافت کنید.* *💢 شایان ذکر است که دوره دوم مباحثات مرتبط با مدیریت شهری - که در شهرداری مشهد برگزار گردیده است- در قالب جلد دوم مباحث مدیریت شهری با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی تدوین شده است .* https://www.farsnews.com/news/13960501001210 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2