eitaa logo
معیار(صراط الحمید)
1.5هزار دنبال‌کننده
492 عکس
155 ویدیو
9 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم هدف بیان شاخص هایی برمبنای عقل وشرع است تا افرادبا اطمینان خودرا ارزیابی کنندو یا وظیفه خود را به درستی تشخیص دهند ان‌شاءالله در صورت انتقاد یا پیشنهاد یا سوال با ادمین ارتباط بگیرید:09127473862 @hamldakbarl لینک @serathamed منشن
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: مواعظ سایه🌓 ✍مقدمه : انسان عاقل می تواند از هر چیزی درس و عبرت بگیرد،سعدی علیه الرحمه گفت: خیز و غنیمت شمار جنبش باد ربیع ناله موزون مرغ بوی خوش لاله زار برگ درختان سبز پیش خداوند هوش هر ورقی دفتریست معرفت کردگار روز بهارست خیز تا به تماشا رویم تکیه بر ایام نیست تا دگر آید بهار 📚درس ها و عبرت ها 1⃣_هر چقدر بزرگ باشی سایه ات نیز بزرگ خواهد بود⛅️ آدم های کوچک و کم ظرفیت نمیتوان زیر سایه آنها زندگي کرد و معاشرت داشت 2⃣_اگر خورشید به شما نتابد سایه ای نخواهی داشت☀️ اگر ارتباط با امام و عالم ربانی نباشد از سایه معرفت و معویت بی بهره هستی 3⃣_سایه در زیر نگاه خورشید به دنبال تو می آید⛹‍♂ اعمال تو نیز در پی تو خواهد آمد 4⃣_اگر سایه ات را دنبال کنی هیچ وقت به آن نمی رسی و اگر پشت به سایه کنی به دنبالت می آید حتی اگر با سرعت بخواهی از او دور شوی⛹‍♀ دنیا نیز مثل سایه است اگر دنبالش نباشی خودش می آید أميرالمؤمنين علیه السلام علیک بالاخره تأتک الدنیا صاغرة دغدغه آخرت داشته باش دنیا خودش ذلیلانه و سر به زیر به محضرت می آید 5⃣_دود سیاه هم، سایه دارد اما مطبوع و مطلوب نیست ابر هم سایه دارد ببین در ذیل چه سایه ای هستی؟ ☂🔥 مرید چه مرامی هستی؟ و یا خودت برای دیگران چه نوع سایه ای؟ 6⃣_همه هستی و وجود سایه وابسته به صاحب سایه است و اصلا قوام و استقلالی ندارد همیشه همراه صاحبش هست💧 موقعیت انسان نسبت به خدا (از حیث استقلال) مانند سایه است پس چرا غرور و تکبر و نافرمانی؟! تو محتاجی، و فقیری و اصلا وجود ما عین فقر و نیاز، پس دنبال خالقت باش 7⃣_سایه هر آنچه هستی را نشان میدهد اگر انسان باشد سایه انسان و اگر حیوان زیر نور باشد سایه حیوان🐆 قیامت برخی خوک و سگ و روباه و مورچه و،،، محشور می شوند سایه حقیقت ذات آنها ظاهر می شود 8⃣__اندازه سایه ات بستگی به موقعیت تو با خورشید دارد هر چقدر نزدیک و بالای سرت باشد سایه کوتاه تر است🌔🌕 هر چقدر امام در زندگی بالای سر ما و نزدیکتر باشدهمه وجود ما میشود نور بدون حاشیه وسایه 9⃣_صاخب سایه از سایه خود بهره ای ندارد و اصلا نسبت به سایه خود سلطه و مالکیتی ندارد😂 چه بسیار اموالی که مثل سایه کنار ماست اما از آن هیچ بهره ای نمی بریم! 🔟_همیشه سایه ات سبب خدمت برای دیگران نیست گاهی که سایه خود و خانه غیر اصولی که ساخته ام خیانت است و مانع بهره مند شدن از نور و آفتابی که دیگران لازم دارد میشوم🖤 گاهی اموال و اولاد و هر چیزی که مثل سایه من منتسب به من است مانع بهره مندشدن دیگران ازنور وهدایت است 1⃣1⃣_سایه هر چیز را میتوان ساخت کافیست که جلوی نورباشی اما بالأخره سایه است نمیشه به آن اعتمادو امید داشت☁️ 2⃣1⃣_سایه بی سرو صدا هم زمان با صاحب سایه شکل می گیرد مواظب باشیم فرزندان ما آیینه تمام نما و سایه رفتار و گفتار ما هستندبی سر و صدا!!! 🤫 ببین چه سایه ای از خود نشان می دهی 3⃣1⃣_برخی هم در زیارت اربـعین اباعبدالله الحسین علیه السلام، برای زائران سایه می شدند 😭 می گفت من چیزی ندارم برای ارباب خرج کنم اما هیکلم می تواند سایه برای زائر بشود😭 ✍ از خود بپرس چقدر سایه داری چقدر سایه ات به درد خانواده، جامعه و دین می خورد ظلّ ممدود باشیم یعنی مثل هوای بهشتی سایه ای مستمر، مطبوع و خنک برای دین و دنیای مردم اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولید شده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed قم مقدسه18/ 6 /1400
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع :مواردی که در روایات نصف دین یا بعض دین مطرح شده ✍مقدمه: دوتا پرسش مهم الف_اینکه مراد از(نصف)چیست؟ لزوما نصف به معنای یک قسمت از دو قسمت مساوی نیست بلکه گاهی به معنای بخش و طرف و جزئی از اجزاء نیز آمده است ب_چرا این موارد(نصف)حساب شده؟! ممکن است این نوع بیان باعت می‌ گردد 1_ایجاد انگیزه می‌ کند تا برای نصف و بخش های دیگر دین نیز تلاش کند 2_انسانی که برخی از این موارد را دارد بفهمد که فقط دارای بخشی از دین شده و به آن اکتفا نکند 1⃣ توحید: رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله:التَّوحيدُ نِصفُ الدِّينِ[عيون أخبار الرضا2/35/75] توحيد، نصف دين است. 2⃣ أخلاق خوب: عنه صلى الله عليه و آله : حُسنُ الخُلُقِ نِصفُ الدِّينِ [الخصال30/106] خوش خويى، نصف دين است 3⃣ ازدواج (به موقع) 4⃣ تقوای الهی: قال رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : إذا تَزَوَّجَ العَبدُ فقدِ استَكمَلَ نِصفَ تق الدينِ ، فَلْيَتَّقِ اللّه َ في النِّصفِ الباقي .[كنز العمّال : 44403 .] هر گاه آدمى ازدواج كند ، نصف دين را به دست آورده است و براى نصف ديگر بايد تقواى خدا پيشه كند 5⃣ دوستی با مردم: رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : اَلتَّوَدُّدُ نِصْفُ اَلدِّينِ 6⃣طهارت و پاکیزگی: قال رَسُولَ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) يَصْنَعُ ذَلِكَ، وَ اِعْلَمْ أَنَّ اَلْوُضُوءَ نِصْفُ اَلْإِيمَانِ 7⃣ مدارا با مردم: قال رسول اللّٰه صلّى اللّه عليه و آله : مداراة الناس نصف الإيمان و الرفق بهم نصف 8⃣میانه روی و مدیریت در کسب: سَمِعْتُ رَجُلاً يَقُولُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بَلَغَنِي أَنَّ اَلاِقْتِصَادَ وَ اَلتَّدْبِيرَ فِي اَلْمَعِيشَةِ نِصْفُ اَلْكَسْبِ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لاَ بَلْ هُوَ اَلْكَسْبُ كُلُّهُ وَ مِنَ اَلدِّينِ اَلتَّدْبِيرُ فِي اَلْمَعِيشَةِ 9⃣ قیاس نکردن در دین: لاَ تَقِيسُوا اَلدِّينَ فَإِنَّ مِنَ اَلدِّينِ مَا لاَ يَنْقَاسُ وَ سَيَأْتِي أَقْوَامٌ يَقِيسُونَ وَ هُمْ أَعْدَاءُ اَلدِّينِ وَ أَوَّلُ مَنْ قَاسَ إِبْلِيسُ ✍نتیجه: موارد مذکور هیچ تناقض و تضادی با هم ندارند با این توضیح : 1_هر کدام از نصف ها مانند یک پر و قاچ از پرتقال هستند یعنی همه در کنار هم دین را کامل می کنند 2_هرکدام از این عناوین به تنهایی واقعا این قابلیت را دارند تا نصف دین را برای انسان تأمین کند وفرد بایدبرای کسب نصف دیگرتلاش کند اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed قم مقدسه 1401/7/12
1⃣ کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : آسیب شناسی مجالس عید الزهراء 9ربیع ✍مقدمه :. قطعا برائت جستن از دشمنان خدا، نبیّ و اهل‌بیت علیهم السلام از واجبات است و لعن بر معاندین و اذیت کنندگان آنان مطابق قرآن(احزاب58) واجب است، اما اگر مجالسی که به عنوان عید(عُمر کشون) گرفته می شود آسیب هائی دارد که باید إصلاح شود و إلا نه تنها ثواب ندارد باعث رنجش قلب امام عصر علیه السلام و حتی عقوبت الهی را در پی دارد 1⃣ نسبت ناروای(فاحشه) به همسر پیامبر(عایشه) ✍پاسخ آنکه اگر کسی با الفبای معارف دین آشنا باشد،چنین حرف زشتی نمی زند، مبانی اعتقادی وعلم کلام می گوید همسران پیامبران و اوصیای الهی از حیث دامن آلوده نیستند چرا که با رسالت هدایت گری نبیّ وامام منافات دارد( هر چند برخی از زنان مانند همسران نوح، لوط، امام حسن و امام جواد علیهم السلام دارای اخلاق بد،و رفتار خبیثانه ای داشتند) هر کسی نقش عایشه در اسلام علامه عسگری را بخواند معتقد می شود که عایشه ظالم و خبیث بوده و باید از او تبرّی جُست اما انصاف، اخلاق، و تقوا را نباید کنار گذاشت و بگوئیم چون دشمن اهل بیت علیهم السلام هست،پس هر چیزی را بدون سند معتبر به آنها نسبت دهیم و جایز بدانیم!! 2⃣ پوشیدن لباس اختصاصی زن یا مرد!! ✍مطابق فتوای همه ی مراجع، حرام است اگر از لباس یا کفش اختصاصی جنس مخالف استفاده شود. 3⃣ رقصیدن!!! ❎ رقصیدن های حرام ۱- مرد برای مرد ۲- زن برای مرد ۳- مرد برای زن ۴- زن برای زن ✅ رقص های حلال وجایز ۱- همسر برای همسر،البته بدون موسیقی حرام 4⃣ فحش دادن!!! سبّ (فحش) غیر از لعن است که مطلقا حتی به دشمنان هم جایز نیست نکته مهم اینکه طبق نظر بزرگان از جمله رهبر معظم انقلاب، لعن (خاص) نیز در این شرایط جایز نیست بنابراین رهبری مخالف اصل لعن و برائت نیست بلکه لعن به صورت عام باشد مثلا خدایا ظالمین و غاصبین و قاتلین اهل‌بیت علیهم السلام را لعنت کن 5⃣ بی ادبی و توهین به یکدیگر در مجلس جشن!!! ✍اميرالمؤمنين علیه السلام ( لا عقل لمن لا ادب له) کسی که ادب ندارد عقل ندارد مجالس اهل بیت علیهم السلام باید سراسر عقلانیت، عدالت و عفّت باشد *⃣ اینکه توجیه شود عند الأحباب تسقط الآداب به این معنا نیست که ادب واخلاق و احترام را کنار بگذاریم و نباید گفت هر که ظرفیت ندارد شرکت نکند! ✍کسی که إبایی ندارد که در مورد او چه میگویند و توهین به او تغییری در او ایجاد نمیشود باید از او ترسید و از شرّ او ایمن نیست ( من هانت علیه نفسه لا تامن شره) 6⃣ لباس قرمز و تزیین مجلس با رنگ قرمز!!! پیامبر گرامی اسلام فرمودند:《 الحمرة من زینة اشیطان ( نهج الفصاحه)》 رنگ قرمز ( سرخ) آرایش شیطان است.میتوان از رنگ سبز که لباس اهل بهشت است یا رنگ سفید یا آبی استفاده کرد 7⃣ بی حیایی در نحوه پوشش و گویش!!! لا دین لمن لا حیاء له قطعاً تبرّی لازم و واجب است اما خودمان را فریب ندهیم به اسم تبرّی و حتی ادعای مضحک برای کسب رضایت و خوشحالی حضرت زهرا سلام الله علیها اقدام به هر کاری حتی با بی حیایی نکنیم آیا حضرت زهرا به چنین مجالسی می آید؟! نکند میخواهید بفرمایید مجلس خصوصی مردانه است حضرت زهرا سلام الله علیها نباید بیایند! 8⃣ شوخی های بی اندازه و نابجا!!! مؤمن ،باید اهل چهره گشاده و اهل مطایبه باشد اما نه به گونه ای که هیبت وشکوه خود را از دست بدهد تا دیگران به خودشان فرصت و اجازه توهین به شما بدهند. گاهی با تقلید صدا از بزرگان که شبهه تمسخر و توهین مؤمنین و علماء را به همراه دارد و یا جوک های بسیار زشت برای لهجه های گوناگون!!! 9⃣ پرداختن به امور لغو،لهو و بیهوده!!! امام عسگری علیه السلام فرمودند «ما للعب خُلقنا بل للعلم و العباده» فکر کنیم آیا نحوه برگزاری جلسات این چنینی!!! عنوان علم یا عبادت را دارد یا نه لعب و بازی است؟! چقدر به معنویت یا معرفت من افزوده میشود؟ 🔟باعث اختلاف وفتنه!!! آیا مجالس به گونه ای هست که در مناطق اهل سنت اگر پخش شود باعث جذب آنان به شیعه شود؟ چرا مطالب کتاب هایی مثل نقش عایشه در اسلام یا سقیفه ( هر دو از علامه عسگری) را در مجالس نگوییم تا با تبیین مواضع ظالمانه آنان ،باعث هدایت اهل سنت بشویم اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 1400/8/1 قم مقدسه کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
کانال:معیار(صراط الحمید) بسم الله الرحمن الرحیم هدف بیان شاخص هایی بر مبنای عقل وشرع است که افراد به راحتی بتوانند با اطمینان خود را ارزیابی کنند و یا وظیفه خود را به درستی تشخیص دهند ان‌شاءالله در صورت انتقاد یا پیشنهاد یا سوال با ادمین ارتباط بگیرید:09127473862 @hamldakbarl https://eitaa.com/serathamed
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ به مناسبت سالروز ازدواج حضرت اُمّ المؤمنین خديجه کبری سلام الله علیها، کارگاه مهارت ازدواج توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی تقدیم می گردد کانال مطالب تولیدشده https://eitaa.com/serathamed
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
2⃣ به مناسبت سالروز ازدواج حضرت اُمّ المؤمنین خديجه کبری سلام الله علیها، کارگاه مهارت ازدواج توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی تقدیم می گردد کانال مطالب تولیدشده https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : آثار و برکات سفر ✍مقدمه : به مناسبت روز گردشگری، مناسب است از نگاه دینی، به این موضوع پرداخته شود که پیامد مسافرت چیست؟ 1⃣ صحّت و سلامتی: 2⃣ غنیمت و رشد مالی: پیامبرصلی‌الله علیه و آله و سلم»: سافِروا تَصِحّوا و تَغنَموا. مسافرت كنید تا سالم و تندرست بمانید و بهره‌ها نصیبتان گردد. (مواعظ عددیه، ص ١٢) 3⃣ کسب تجربه مفید پیامبرصلی‌الله علیه و آله سافِروا فَاِنَّكُم اِنْ لَم تَغنَموا مالاً أَفَدتُم عَقلاً. مسافرت كنید. در سفر اگر نفع مالی عایدتان نشود (لااقل) از فوائد عقلانی و تجربی آن بهره‌مند خواهید شد. (مكارم‌الاخلاق، ص ٢٤٠) 4⃣معیار و محک شخصیت پیامبرصلی‌الله علیه و آله و سلم السَّفَرُ میزانُ القَومِ! سفر (در حقیقت) یک محک و میزان شناسایی مردمان است! (در مسافرت حقیقت و باطن اشخاص آشکار می‌گردد)مکارم‌الاخلاق،ص ٢٤٠ 5⃣ رفع همّ و غم: امام جعفرصادق علیه‌السلام اذا اُعسِرَ اَحدُكُم فَلیَخرُجْ ولایَغُمُّ نَفسَهُ و اَهلَهُ. زمانی که یکی از شما دچار عُسرت و تنگدستی شد به سفر برود و خود و خانواده‌اش را افسرده و غمگین ننماید (مستدرک،ج ٨،ص١١٥) 6⃣ کسب علم و معرفت: 7⃣ آشنا شدن به آداب و فرهنگ های مختلف: 8⃣ هم صحبت شدن با آدم های بزرگ و بزرگوار:  در دیوان اشعار منسوب به امام علی (علیه السلام) درباره اهمیت سفر چنین آمده است: تَغَرَّبْ عَنِ الْأَوْطَانِ فِی طَلَبِ الْعُلَی  وَ سَافِرْ فَفِی الْأَسْفَارِ خَمْسُ فَوَائِدَ تَفَرُّجُ هَمٍّ وَ اکتِسَابُ مَعِیشَةٍ وَ عِلْمٌ وَ آدَابٌ وَ صُحْبَةُ مَاجِد در طلب بزرگی از وطن خارج شو؛ مسافرت کن؛ زیرا در مسافرت پنج فایده است: فراموشی غصه ها، بهره اقتصادی، کسب دانش، ادب آموزی، و همراهی با انسان های بزرگ. 9⃣ عبرت گیری از تاریخ: قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِکمْ سُنَنٌ فَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُروا کیفَ کانَ عاقِبَةُ الْمُکذِّبِینَ؛ پیش از شما، سنت ها (و مجازات های الهی بر طبق اعمال امت ها) وجود داشت، پس در روی زمین، گردش کنید و ببینید سرانجام تکذیب کنندگان (آیات الهی) چگونه بوده است؟ أَ فَلَمْ یسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَتَکونَ لَهُمْ قُلُوبٌ یعْقِلُونَ بِها أَوْ آذانٌ یسْمَعُونَ بِها فَإِنَّها لا تَعْمَی الْأَبْصارُ وَ لکنْ تَعْمَی الْقُلُوبُ الَّتِی فِی الصُّدُورِ؛ آیا آنان در زمین سیر نکردند، تا دل هایی داشته باشند که (حقیقت را) با آن درک کنند؛ یا گوش هایی که با آن (ندای حق را) بشنوند؟! زیرا (بسیار می شود که) چشم های ظاهر نابینا نمی شود، بلکه دل هایی که در سینه هاست کور می شود. قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کیفَ کانَ عاقِبَةُ الْمُجْرِمِینَ؛ بگو: «در زمین سیر کنید و ببینید سرانجام مجرمان چگونه بود!» أَ وَلَمْ یسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَینْظُرُوا کیفَ کانَ عاقِبَةُ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ کانُوا أَشَدَّ مِنْهُمْ قُوَّةً وَ أَثارُوا الْأَرْضَ وَ عَمَرُوها أَکثَرَ مِمَّا عَمَرُوها وَ جاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَیناتِ فَما کانَ اللَّهُ لِیظْلِمَهُمْ وَ لکنْ کانُوا أَنْفُسَهُمْ یظْلِمُونَ؛ آیا در زمین گردش نکردند تا ببینند عاقبت کسانی که قبل از آنان بودند چگونه بود؟! آنها نیرومندتر از اینان بودند، و زمین را (برای زراعت و آبادی) دگرگون ساختند و بیش از اینان، آن را آباد کردند، و پیامبرانشان با دلایل روشن به سراغشان آمدند (اما آنها انکار کردند و کیفر خود را دیدند)؛ خداوند هرگز به آنان ستم نکرد، ولی خودشان به خویشتن ستم می کردند 🔟 خدا شناسی: 1⃣1⃣ معاد شناسی: قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کیفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ ینْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلی کلِّ شَی ءٍ قَدِیرٌ؛ بگو: «در زمین بگردید و بنگرید خداوند چگونه آفرینش را آغاز کرده است؟ سپس خداوند (به همین گونه) جهان آخرت را ایجاد می کند؛ به یقین خدا بر هر چیزی تواناست. اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed قم مقدسه 1402/7/5
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: وحدت یعنی چه؟ کد گذاری حروف وحدت ✍مقدمه : به مناسبت هفته وحدت، معنای وحدت در قالب حروف وحدت تبيين می گردد، برخی تصور می کنند وحدت به معنای دست برداشتن از اصول اعتقادی و عمل بر خلاف عقل است! در حالیکه در عین حفظ عقاید و اصول مذهبی،هر رفتار و گفتاری که به اصل دین و اتحاد جامعه اسلامی لطمه وارد می کند خلاف وحدت و مخالفت با عقل و شرع است ✍واو یعنی: 1⃣ ولایت پذیری 2⃣ورودبه مسائل مشترک 3⃣ وابستگی به یکدیگر 4⃣واکنش درمقابل نفوذ ✍حاء یعنی: 1⃣ حفظ حرمت ها 2⃣ حدود و حریم الهی 3⃣حبس سلائق شخصی 4⃣حضور جدّی در میدان ✍دال یعنی: 1⃣ دفاع از حق 2⃣ دشمنی با دشمنان 3⃣ دغدغه دینی 4⃣دست به دست دادن ✍تاء یعنی : 1⃣ تقوای الهی داشتن 2⃣ تبعیت از اسلام ناب 3⃣ تنها نماندن از إجتماع 4⃣ ترس از فتنه دشمن اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed تهران 1402/7/6
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: أهمیت آتش🔥 نشانی ✍مقدمه : به مناسبت روز آتش نشانی کلامی از پیامبرصلی الله علیه وآله مورد تأمّل قرار می گیرد : مَن رَدَّ عَن قَومٍ مِنَ المُسلِمینَ عادِیَةَ ماءٍ أو نارٍ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ کسی که دسته‏ ای از مسلمانان را از خطر سیل یا آتش سوزی نجات دهد، بهشت بر او واجب می‏ شود لکافی، ج ۵، ص ۵۵ 1⃣ جان و مال مسلمان، حُرمت دارد لذا نجات او واجب است، حل مشکل و گرفتاری مسلمان یعنی مسلمان زیستن یعنی بهشتی شدن 2⃣ ظاهر حدیث می گوید حتی اگر کسی غیر مسلمان، باعث نجات جان مسلمانی بشود اهل بهشت است (البته اگر معاند نباشد) یعنی مستضعف فکری که در جهلش تقصیر نداشته و کار مثبتی مانند نجات مسلمان در نامه اعمال داشته است 3⃣ وقتی نجات کسی از آتش دنیوی، سبب بهشتی شدن است، پس نجات آدم ها از آتش جهنم، بسیار به مراتب، در درجات بالای بهشتی قرار می گیرد 4⃣ خطر آب و آتش، دو نمونه از حوادث سخت و تلخ است اما از روایت می توان استفاده کرد که هر چیزی که سبب ویرانی زندگی یک مسلمان است را باید دفع و رفع کرد 5⃣ گاهی جنس آتش مادی نیست بلکه آتش فتنه و إختلاف افکنی است! در اینجا، خاموش کردن این آتش، و نجات عده ای که گرفتارند ثواب عظیم و بهشت بالاتری خواهند داشت 6⃣ گاهی سیل آب نیست، بلکه سیل تهاجم فرهنگی و ایجاد شبهه در ذهن افراد نسبت به مبدأ و معاد، نبوت و امامت، فقاهت وعدالت است و به اسم آزادی و اصلاحات،جامعه را ویران می کنند، اگر کسی بهشت می خواهد باید در عرصه جهاد تبيين وارد شود و مردم را از این سیل! نجات دهد، أردوی جهادی فقط مناطق سیل آب نیست 7⃣ برخی نیز از درون گرفتار آتش درونی رذائل اخلاقی مانند کبر، حرص، حسد، لجاجت، و،،، که باید تلاش کرد چنین مسلمانی را نجات دادتا بهشتی شویم 8⃣ اگر کسی تلاش لازم را برای نجات خود، از آتش دنیوی و أُخروی یا جسمی و روانی،داشته، خود و خانواده را إصلاح و حفظ کند، سبب نجات از آتش و بهشتی شدن است قوا انفسکم و اهلیکم نارا 9⃣ کلمه عادِيَة در حدیث، مؤنث (العَادِي) است،به معنای ظلم، ستم، جور، اهانت، مصيبت، بلا، فاجعه، به کار گیری کلمه عادیة مؤنّث بعید نیست برای این باشد که دشمن مصائب و مشکلات، و تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، سیل شبهات و ایجاد آتش فتنه را در قالب زینت و زنانه برای فریب إرائه دهد مثلا با شعار زن زندگی آزادی!!! باید زنان هوشیار باشند که در روایت آمده بیشترین لشگر ابلیس زنان هستند، مواظب باشند سرباز شیطان نشوند تا مردم گرفتار جهنم نشوند 🔟 یکی از آتش ها، که از آن غافلیم و همان آتش چه بسا، دامنه وسیع تری را به آتش می کشد آتش شهوت است آتش نشانی یعنی همه برای إزدواج مجردها مسئولیم، اگر این شهوت را از راه شرعی و طبیعی خاموش نشود جامعه را آتش می زند، قرآن می فرماید(أنکحوا الأیامی) بی همسران را همسر دهید 1⃣1⃣ غضب، حرارت و آتش درونی است که در روایت آمده : الغضب مفتاح کُلّ شرّ!!! یعنی اگر این آتش خاموش نشود همه جا را آتش می زند و خانواده و جامعه و جهان را آتش غضب نابود می کند پس آتش نشانی یعنی تلاش برای کنترل و خاموش کردن خشم خود و دیگران، که نتیجه اش می شود بهشت ✍ نتیجه و نکته نهایی: اگر کسی می خواهد استخدام آتش نشانی بشود با حقوق عالی، آدرس اینجاست، آتش هائی در جامعه وجود دارد 🔥 آتش شهوت 🔥آتش غضب 🔥آتش فتنه و اختلاف 🔥آتش رذائل اخلاقی 🔥 آتش گناهان 🔥 آتش جنگ نرم 🔥و آتش،،، نیروهای جهادی و انقلابی می خواهد تا آن را خاموش کنند.فیش حقوقی آن، بهشت ابدی است روز آتش نشانی برای همه آتش نشانان مبارک مخصوصا آتش نشان های واقعی که آتش شهوت، غضب، فتنه، و،،، را خاموش می کنند و جامعه را به امنیت و آرامش می کشانند تا بستری برای سعادت مردم، تکامل و تقرب الهی آنان بشود اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed قم مقدسه 1402/7/7
.بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: زن،زندگی،آزادی ✍مقدمه : یکی از تاکتیک های ابلیس و شیاطین برای فریب، زینت دادن کار خود با شعار و تبلیغات، گام به گام و یا چهره اصلاح طلبی و خیرخواهی است اما در واقع منافق و در حال دشمنی و فتنه است، در این مقاله شعار زن، زندگی، آزادی را با سه پرسش اساسی ارزیابی می کنیم ✍ پرسش اوّل: الف_آیا زنی که از آن غرب و غرب زده حمایت می کند او را انسان دارای فکر و قدرت و اختیار می داند یا یک جنس مؤنث ضعیف(مثل یک حیوان ماده و گاو شیرده) ؟؟!! اگر زن را انسان با شعور می دانید پس چرا می خواهید او را برهنه کنید و یا با زن مؤمنه محجبه مخالفت می کنید؟! این شعار ببشتر و بلکه هدف اصلی تزلزل خانواده و فساد جامعه و تسلط استکبار و بالأخره زمینه هوس رانی مردان است ✍ پرسش دوّم: ب_زندگی به چه معناست؟ آیا فقط به شکم و شهوت پرداختن است آن هم به هر قیمتی!!؟ یا اینکه زندگی باید مزرعه آخرت باشد؟ یعنی سبک زندگی دنیوی باید سبب سعادت دنیا و آخرت بشود و فکر کنیم که اولا جماد، نبات و حیوان نیستیم ثانیا انسان مخلوق خداست و خدای حکیم برای انسان دارای عقل، برنامه ای برای سعادت و کمال دارد و نباید به هر سبکی زندگی کند ✍ پرسش سوّم: ج_حدّ آزادی تا کجاست؟!! 1_ اگر حدّ ندارد تزاحم با آزادی دیگران را چگونه توجیه و حلّمی کنید؟! که هرج و مرج پیش نیاید 2_و اگر حدّ دارد حدّ آن تا کجاست؟ 3_و جه کسی،یا چه مکتب فکری حدّ آن را مشخص می‌کند؟ و چرا؟! ✍نتيجه : بنابراین باید دید تعریف و تصور ما از هر یک از این عناوین چیست؟ به جرأت می توان گفت این شعار اسلام است زن زندگی آزادی ده ها آیات و روایات راحع به جایگاه زن و خانواده و اهمیت به زندگی و داشتن اراذه و آزادی در انتخاب داریم البته دشمن یا 1_ تعریف آنان از عناوین(زن، زندگی، آزادی) غلط است 2_ شعار حقّی است اما اراده باطل دارند مانند خوارج که می گفتند لا حکم الا لله پس این شعارها برای جبهه حق است که آنها سرقت کرده یا سوء استفاده می کنند، ماننداین شعار(مرگ بر دیکتاتور) (دیکتاتور إستکبار جهانی است) مرگ بر اسلام(انگلیسی و آمریکایی) درود بر آزادی (البته در چهار جوب عقل و شرع) اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed قم مقدسه 1401/8/3
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : نمونه هایی از آزادی زن در احکام و سبک زندگی دینی ✍مقدمه: ✅الف_تساوی در آزادی برای زن و مرد خلاف عدالت و حکمت الهی است عدالت و حکمت یعنی هر چیزی بر اساس ظرفیت و جنسیّت به جا و به اندازه سر جای خود قرار گیرد نمی شود خروس ها توقع کار مرغ داشته باشند و مرغ ها هم مطالبه رسالت خروس داشته باشند پس طلب آزادی خارج ازعقل، عرف وشرع، یعنی اولئک کالأنعام بل هم أضلّ ✅ب_بیان موارد ذیل به عنوان توصیه اخلاقی به جامعه زنان نیست بلکه صرفا تبيين و تذکری است که اسلام عزیز، چقدر به اختیار و آزادی آنها از جهت فقهی و حقوقی اهمیت داده که در هیچ یک از ادیان و مکاتب دیگر این آزادی برای زن نیست! 1⃣ هیچ پدری نمی‌تواند دخترش را به اجبار به عقد کسی در بیاورد و عقد بدون رضایت دختر، باطل است حتی اگر پدرش راضی باشد 2⃣ زن این اختيار و آزادی را در ضمن عقد دارد که، شرط کند که کجا زندگی کند و برخی از کارهای خانه را مانند پخت غذا، ظرف شویی، مرتب کردن منزل و،،،، را به عهده نگیرد و برای صله رحم و خروج از منزل شرط کند 3⃣ زن این اختيار و آزادی را دارد حتی به بجه اش(غیر از شیر اول) شیر ندهد و حق دارد بابت شیر دادن و نگهداری فرزندش أجرت مطالبه کند 4⃣زن می تواند وکالت إذن طلاق بگیرد و با آزادی کامل خود را مطلفه کند 5⃣ زن نسبت به اموال شخصی خود(مانند، درآمد، مهریه، إرث، هدیه و،.) آزاد است که هرگونه تصمیمی بگیرد، و شوهر نمی تواند زن را إجبار کند که خرج زندگی کند البته نباید مخارج و مصارف اموال شخصی با حقوق شوهر(مثلا زناشوئی یا خروج از منزل) منافات داشته باشد اما اگر تکلیف واجب پیش بیاید مانند حج واجب، رضایت شوهر شرط نیست 6⃣ زن آزاد است که در کنار همسر خود کاملا آزاد و بی حیاء باشد و طبق روایت زن مؤمنه با نامحرم متکبر و با همسر کاملا بی حیاء است 7⃣ زن برای انجام واجبات، حتی اگر لازم به خروج از منزل باشد اجازه همسر لازم نیست و آزاد است که مطالبات غیر شرعی همسرش را گوش ندهد 8⃣ اصل حجاب واجب است اما زن در انتخاب نوع پوششی که صدق حجاب کند آزاد است 9⃣ زن در صورت نارضايتي جنسی از زناشوئی و یا نا امنی در مقابل همسر، آزاد است که با ادعای عسر و حرج و البته إثبات آن پیش قاضي، تقاضای طلاق کند 🔟طبق نظر مراجع تقلید، تعیین مقدار مهریه با دختر است و تأييد آن با پدر(ولی دختر) است این یعنی اختیار و آزادی برای زن 1⃣1⃣ زن در انتخاب وصی و نوع وصیّت و تعیین تکلیف برای مخارج ثلث و محل دفن خود آزاد است 2⃣1⃣ دختر آزاد است طبق شرع و قانون که اصلا جهیزیه نیاورد و مرد حق مطالبه ندارد در کدام مصر و مذهبی، بهتر از این آزادی و زندگی برای زن وجود دارد؟! ✍نتیجه: آزادی مطلق را هیچ عاقلی نمی پذیرد و بلکه آزادی ای که خارج از مکتب فکری اهل‌بیت علیهم السلام باشد، مطلوب انسان نیست چرا که هرج و مرج پیش می آید و هیچ کس اجازه تعدّی به جان و مال و آبرو و امنیت خود نمی دهد به اسم اینکه ما آزادی می خواهیم(أفلاتعقلون) اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed قم مقدسه 1401/8/3
لعن مطابق با وحدت است چرا که گفته نمی شود فلان و فلان غصب خلافت کردند بلکه هر کسی که به ناحق غصب خلافت کرده، خدا لعنتش کند کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : ویژگی های پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در تبلیغ واسباب هدایت و اصلاح مخاطبان ✍مقدمه : إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ ۚ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ(قصص/56) قطعاً تو نمی توانی هر که را خود دوست داری هدایت کنی، بلکه خدا هر که را بخواهد هدایت می کند؛ و او به هدایت پذیران داناتر است، لَيْسَ عَلَيْكَ هُداهُمْ وَ لكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ» «بقره/272» هدايت‌پذيرى مردم بر عهده‌ى تو نيست وخداوند، هر كه را بخواهد، هدايت مى‌فرمايد. پرسش اینکه اگر هدایت به دست خداست پس نقش انبیاء و اوصیای الهی و علماء چیست؟ ✅جواب) همه وسیله هدايت هستند بنابراین باید مانند پيامبر صلي الله عليه و آله عمل کرد ممکن است یکی بشود ابوذر یکی بشودابولهب(به دلیل حقّ انتخاب مخاطب بدون إجبار) ✅عمل پيامبر صلي الله عليه وآله چگونه بود؟اینگونه باشیم 1⃣ اخلاق نیک : فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ(آل عمران/159) ای پیامبر،پس به مهر و رحمتی از سوی خدا با آنان نرم خوی شدی، و اگر درشت خوی و سخت دل بودی از پیرامونت پراکنده می شدند؛ بنابراین از آنان گذشت کن، و برای آنان آمرزش بخواه،  2⃣تکریم مخاطبان: وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ(آل عمران /159) و در کارها با آنان مشورت کن، و چون تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن؛ زیرا خدا توکل کنندگان را دوست دارد. 3⃣ عمل و ألگوی رفتاری: لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا(أحزاب /21) یقیناً برای شما در [روش و رفتار] پیامبر خدا الگوی نیکویی است برای کسی که همواره به خدا و روز قیامت امید دارد؛ و خدا را بسیار یاد می کند. 4⃣ تبلیغ صحیح: یعنی معارف دین را به صورت جامع و کامل و متناسب با زمان و نیاز مخاطبان،به گوش مخاطبان می رساند وَمَاعَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ (یس/17) و بر عهده ما جز رساندن آشکار [پیام وحی] نیست. 5⃣ إتمام حجّت: ولقد أهلكنا القرون من قبلكم لمّا ظلموا وجآءتهم رسلهم بالبيّنت وما كانوا ليؤمنوا كذلك نجزى القوم المجرمين.(یونس/13) یقیناً اقوام پیش از شما را هنگامی که ستم ورزیدند، هلاک کردیم، و پیامبرانشان برای آنان دلایل روشن آوردند، ولی آنان بر آن نبودند که ایمان بیاورند؛ این گونه گروه گناهکار را کیفر می دهیم. وَإِنْ يُكَذِّبُوكَ فَقَدْ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ وَبِالزُّبُرِ وَبِالْكِتَابِ الْمُنِيرِ(فاطر/25) اگر تو را تکذیب می کنند [اندوهگین مباش] همانا کسانی هم که پیش از اینان بودند [پیامبران را] تکذیب می کردند، در حالی که پیامبرانشان معجزه های آشکار، و نوشته ها [یی مشتمل بر پند و موعظه و مناجات] و کتاب روشن [که حاوی احکام و قوانین بود] برای آنان آوردند صفحه (اول)ادامه دارد⬅️ https://eitaa.com/serathamed کانال مطالب تولید شده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
6⃣.مخاطب شناسی: طبق آیه قرآن سه نوع مخاطب داریم (3تا عین :مخاطب عقلانی، مخاطب عاطفی، مخاطب عصبیت) مبلغ توانا باید برای هر مخاطبی، روش متناسب با او را در نظر بگیرید خدای سبحان به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله دستور می دهد: ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ ۖ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ(نحل/125) [مردم را] با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن، و با آنان به نیکوترین شیوه به بحث [و مجادله] بپرداز، یقیناً پروردگارت به کسانی که از راه او گمراه شده اند و نیز به راه یافتگان داناتر است. 7⃣ بشیر بودن: 8⃣ نذیر بودن: إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا ۚ وَإِنْ مِنْ أُمَّةٍ إِلَّا خَلَا فِيهَا نَذِيرٌ(فاطر/24) یقیناً ما تو را در حالی که مژده دهنده و هشدار دهنده ای، به حق و راستی فرستادیم، و هیچ امتی نبوده مگر آنکه در میان آنان بیم دهنده ای گذاشته است. امیرالمومنین علیه السلام: الفَقيهُ كُلُّ الفَقيهِ مَن لم يُقنِّطِ الناسَ مِن رَحمَةِ اللّه ِ ، و لم يُؤيِسْهُم مِن رَوحِ اللّه ِ ، و لم يُؤَمِّنْهُم مِن مَكرِ اللّه نهج البلاغة، الحكمة 90 امام على عليه السلام : فقيه كامل و واقعى، كسى است كه مردم را از رحمت خدا نوميد نكند، آنان را از فيض درگاهش مأيوس نگرداند و از مكر و عذاب خدا آسوده خاطرشان نسازد 9⃣ استقامت: فاستقم كما امرت و من تاب معك؛وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ(هود/112) پس همان گونه که فرمان یافته ای ایستادگی کن؛ و نیز آنان که همراهت به سوی خدا روی آورده اند [ایستادگی کنند] و سرکشی مکنید که او به آنچه انجام می دهید، بیناست. و شکیبایی کن، و شکیبایی تو جز به توفیق خدا نیست، و بر [گمراهی و ضلالت] آنان [و کارهایی که انجام می دهند] اندوهگین مباش، و از نیرنگی که همواره به کار می گیرند، دلتنگ مشو 🔟 إخلاص: و ما اسئلكم علیه من اجر إن اجری الّا علی رب العالمین(شعراء/145) و من از شما بر ابلاغ رسالتم هیچ پاداشی نمی خواهم، پاداش من فقط بر عهده پروردگار جهانیان است، 1⃣1⃣خدا ترسی و نهراسیدن از غیر خدا(خشیّت وشجاعت): در قرآن در وصف مبلغان دین خدا می‏فرماید: الذین یبلغون رسالات اللّه و یخشونه و لایخشون احداً الا اللّه و كفی بِاللَّهِ حَسِيبًا(أحزاب/39) آنان که همواره پیامهای خدا را به مردم می رسانند و از [عظمت و مقام] او می ترسند و از هیچ کس جز او واهمه ندارند و برای حسابرسی [کار با ارزش اینان] خدا کافی است. 2⃣1⃣ـ فروتنی و تواضع: در قرآن خطاب به پیامبر می‏فرماید: ای پیامبر برای پیروان مؤمن خود، بال مهربانی و فروتنی را بگستران. «واخفض جناحك لمن اتبعك من المؤمنین»(28) 3⃣1⃣ شرح صدر: الم نشرح لك صدرك، آیا ما سینه تو را گشاده قرار ندادیم.» از امیرمؤمنان نقل شده است كه آن حضرت فرمود: من ضاق صدره لم یصبر علی اداء الحق(كسی كه سینه‏اش تنگ شد بر ادای حق تاب نیاورد) اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم صفحه (دوم)1401/8/15 https://eitaa.com/serathamed کانال مطالب تولید شده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : راهکار تحمّل مصائب یا راه صبر،إستقامت ✍ مقدمه : با تاُملی در کلام امام صادق علیه السلام نکات مهمی استفاده می شود لو يعلم المؤمن ما له من الأجر في المصائب لتمني أنه قرض بالمقاريض امام جعفر صادق علیه السلام : اگر مؤمن پاداشي را كه براي مصيبتها دارد بداند ، آرزو مي كند كه او را با قيچي تكه تكه كنند . اصول كافي،ج3،ص354 1⃣ مصیبت برای مؤمنین ثواب و اجر الهی دارد، یعنی مؤمن در حال مصیبت، دارد عبادت می کند 2⃣(لو) یعنی اگر، پرسش این است که چرا ما را از أجر و نتیجه هر مصیبتی آگاه نکرد؟ جواب آنکه اگر بدانیم برای چه مصیبت می کشیم و یا مصیبت چقدر اجر دارد هنر،و کمال نیست،باید عبد مطیع بود، ربّ رحیم، حکیمانه عمل می کند مصائب، ظالمانه نیست 3⃣ همین اندازه اگر بدانیم که أجر عظیمی در مقابل مصیبت دریافت می کنیم، تحمل مصیبت ها برای ما آسان و ناچیز می گردد 4⃣ آن قدر أجر و پاداش الهی، بزرگ است که از هر مصیبتی حتی از سخت ترین بلایا، باید استقبال کرد (یا سیوف خُذینی) 5⃣ فقر، مرض، همسر و فرزند و همسایه بد و هر مصیبت دیگری در مقایسه با تکه تکه شدن با قيچي!!!،ناچیز است، پس زبان به شکایت از مصائب باز نکنیم وبلکه شاکرباشیم 6⃣ تعبیر مقاریض(قيچي ها) یعنی هجوم انواع بلایا و مشکلات از هر طرف،لذا نباید مؤمنین را نا اُمید و از راه بمانند باید مقاوم و صبور بود، با صبر، ظفر، قطعی است 7⃣ مصائب باعث خالص شدن، قوی شدن و قیمتی شدن مؤمنین می گردد مانند طلا در کوره، که عیار آن بالا می رود، لذا از مشکلات ترس، یأس، غم به دل راه ندهیم 8⃣ هر کسی که محبوب تر است خدای سبحان اراده فرمود که بیشتر، وبهتر أجر ببرد لذا بیشتر از همه مصیبت می بیند لذا هیچ کس مانند پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله اذیت نشد و یا هیچ کس مانند اهل بیت علیهم السلام مخصوصا امام حسین علیه السلام مصیبت ندیدند هر که در این بزم مُقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/7/10 قم مقدسه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/7/10قم مقدسه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
10 راهکار برای آنکه:چه کنیم پیش خدا، نبیّ، امام و مردم محبوب و خواستنی بشویم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed