فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ ببینید/جابهجایی مرزهای ابتذال و لمپنیسم در یک تاکشو نمایشخانگی!
📌دستپخت ساترای صداوسیما برای سفره فرهنگی مردم!
درحالی رواج لمپنیسم به سکه رایج رئالیتیشوهای این روزهای نمایشخانگی تبدیل شده که نظارت بر پلتفرمهای آنلاین از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساترا زیرمجموعه صداوسیما سپرده شده است. نتیجه این واگذاری را در بخشی از این برنامه میبینید!
جالب آنکه صداوسیما بارها در بخشهای فرهنگی گزارشهای خبری خود به سینمای ایران و محتوای فیلمها حمله کرده است اما در عمل، خود فرهنگ مردم را با این قبیل برنامههای نمایشخانگی به چالش میکشد.
برخلاف انتقادهای صداوسیما از شاخهای اینستاگرام، یک شاخ فضای مجازی که به هر قیمتی دنبال خنده گرفتن است هم در این برنامه در کنار دو بازیگر تمام شده حضور دارد!
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
📚 تقویم هنری/سالگرد احمد محمود
احمد محمود با نام اصلی احمد اعطا در چهارم دی ۱۳۱۰ در اهواز متولد شد و در دوازدهم مهر ۸۱ در تهران درگذشت.
نخستین داستان احمد محمود در سال ۱۳۳۳ در مجله امید ایران منتشر شد و در سال ۱۳۳۸ نخستین مجموعه داستانش با نام مول را با هزینه خود چاپ کرد. احمد محمود پیش از آن در زندان شاه به سر میبرد. او از دانشجویان طرفدار مصدق در دانشکده افسری بود که پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد بازداشت و سپس به بندر لنگه تبعید شد.
از رمانهای معروف احمد محمود میتوان به "همسایهها" و "مدار صفر درجه"، "درخت انجیر معابد" در کنار "داستان یک شهر" و "زمین سوخته" اشاره کرد.
او جایزه پکا برای مجموعه آثار و جایزه هوشنگ گلشیری را برای درخت انجیر معابد برد.
در دولت اصلاحات قرار بود جایزه هیات ویژه داوران برای بیست سال ادبیات داستانی به احمد محمود برای "مدار صفر درجه" داده شود که بخاطر مخالفت خارج از حیطه دولت و در برابر بهت احمد محمود، این جایزه به او داده نشد. دلیل این امر بعدها ضدجنگ بودن "مدار صفر درجه" عنوان شد.
نوشتههای احمد محمود مبتنی بر رئالیسم سوسیالیستی بود.
#ستاره_سینما
🆔️ @setare30nama
◀️ تبلیغ یا ضدتبلیغ؟
📌تبلیغات گلدرشت و غیراصولی در سریال "زخمکاری"
در کنار ضعف فیلمنامه و کارگردانی ضعیف و اشتباه در انتخاب بازیگران فصل دوم سریال نمایشخانگی "زخم کاری" ساخته محمدحسین مهدویان که انتقادهای مخاطبان را به دنبال داشته، نحوه نمایش اسپانسرهای تبلیغاتی نیز در این سریال نوعی بیاحترامی به مخاطب را تداعی میکند. از چیپس تا نوشابه انرژیزا تبلیغاتی هستند که در این سریال دیده میشوند و بهعنوان نمونه تا اینجا دوبار و بدون هیچ ربطی بیلبوردهای تبلیغاتی چیپس مزمز در نماهای شهری نشان داده شده است! بماند که در سینمای امروز دنیا، کات صدا به تصویر و تصویر به تصویر جایگزین نماهای منسوخ شده عمومی شهری شده که بدسلیقگی کارگردان در نحوه گنجاندن تبلیغات، این توی ذوق زدن مخاطب را چند برابر کرده و به ضدتبلیغ این برندها هم تبدیل شده است، بخصوص که کیفیت پایین فصل دوم زخمکاری هم میتواند مانع رسیدن صاحبان این برندها به اهداف تبلیغاتی خود شود که احتمالا با ذهنیت فصل اول این سریال دست به جیب شده و هزینه گزاف پرداختهاند و حال خروجی کار یک اثر ضعیف و انتقاد برانگیز و نحوه تبلیغ، از سر باز کنی شده است.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🎭 تقویم هنری/سالگرد درگذشت فتحعلی اویسی
فتحعلی اویسی در سیزدهم مهر ۱۴۰۰ بر اثر سکته مغزی در هفتاد و پنج سالگی درگذشت.
مرحوم اویسی دانشآموخته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تگزاس در سال ۱۳۵۳ بود و فعالیت سینمایی خود را از بازی در فیلم "قدغن" ساخته علیرضا داودنژاد پیش از انقلاب و در سال ۵۷ آغاز کرد. البته قبل از ورود به سینما، در سال ۵۳ در سریال "دلیران تنگستان" ساخته مرحوم همایون شهنواز ایفای نقش کرده بود.
فتحعلی اویسی که زمانی یکی از بازیگران نقش منفی مهم سینمای ایران بود، به مرور به یک کمدین محبوب تبدیل شد.
فتحعلی اویسی علاوه بر بازیگری، چند فیلم هم کارگردانی کرد که فیلم کودک و نوجوان "مریم و میتیل" ساخته او چند جایزه در جشنواره کودک و نوجوان و جشنواره فیلم فجر گرفت و از بهترینهای تاریخ سینمای کودک ایران به حساب میآید.
فیلمهای؛ ناخدا خورشید، سرب، هامون، دستمزد، دلشدگان، بانو، میخواهم زنده بمانم، پاتک، مومیایی۳، بلهبرون، و سریالهای "چراغ جادو" ، "بدون شرح" و "کمربندها را ببندیم" از جمله آثار پرطرفدار این بازیگر فقید است.
📸 عکسنوشت: در نمایی از "پاتک" ساخته علیاصغر شادروان ۱۳۷۴
🆔 @setare30nama
📸 تصویر روز/بازگشت رونق به گیشه سینماها
در روز سهشنبه یازدهم مهر که بخاطر تعطیلی، بلیت سینماها برخلاف روال نیمبهای سهشنبهها تمامبها به فروش رسید، سینماهای کشور بیش از هشت میلیارد تومان در یک روز فروش داشتند.
از فیلمهای پرفروش تازه اکران شده سینماها میتوان به؛ "هتل" با فروش دوازده میلیارد و ششصد میلیون تومان در یک هفته از آغاز اکران، انیمیشن "بچه زرنگ" چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان فروش در یک هفته اکران، "هولیا" دو میلیارد و پانصد میلیون تومان فروش در دو هفته اکران، اشاره کرد.
همچنان "فسیل" با دویست و شصت و پنج میلیارد تومان و "شهرهرت" با شصت و هفت میلیارد تومان، پرفروشترین فیلمهای اکران امسال سینماها هستند.
"گیجگاه" ساخته عادل تبریزی هم از چهارشنبه اکران خود در سینماها را آغاز کرده که در نخستین روز اکران و درحالیکه سینماهای نمایش دهنده آن تکمیل نشده، صد میلیون تومان بلیت فروخته است.
"نارگیل" متعلق به سینمای کودک هم دوازده میلیارد تومان فروخته است.
در پایین جدول فروش؛ بچههای طوفان، شماره ده، بعد از رفتن، که همگی محصولات دولتی بنیاد سینمایی فارابی هستند، قرار دارند.
🆔 @setare30nama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ ببینید/رونمایی از تیزر "گیجگاه" همزمان با شروع اکران در سینماهای سراسر کشور
حامد بهداد، باران کوثری، جمشید هاشمپور، فرهاد آئیش، سروش صحت، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشهخواه، سیاوش چراغیپور، رضا صفاییپور، حسن رضایی، مریم همتیان، حامد شیخی از جمله بازیگران "گیجگاه" به کارگردانی عادل تبریزی هستند.
این فیلم نخستینبار در جشنواره سیونهم فیلم فجر به نمایش درآمد و تحسین منتقدان و تماشاگران را به دنبال داشت و در دو رشته بهترین کارگردان اول برای عادل تبریزی و بهترین تدوین عماد خدابخش نامزد جایزه شد.
"گیجگاه" در این مدت به چندین فستیوال بینالمللی هم راه یافته و جوایزی کسب کرده است.
پیش از این از "عادل تبریزی" سریال "جنابعالی" در نمایشخانگی پخش شده بود.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
20.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎭 شب پایانی نمایش «قصهی ترانههای ماندگار» در کاخ سعدآباد
تئاتر "قصهی ترانههای ماندگار" با بیست و نه اجرا و میزبانیِ بیش از شانزده هزار تماشاگر به آخرین شب اجرای خود رسید.
جمعه چهاردهم مهرماه آخرین شب اجرای این نمایش به تهیهکنندگی آزیتا موگویی و نویسندگی و کارگردانی سید جلالالدین دُری در کاخ سعدآباد خواهد بود.
علاقمندان برای رزرو بلیت اجرای پایانی میتوانند به سایت "ایران کنسرت" مراجعه نمایند.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🎭 تقویم هنری/ به یاد "رضا کرم رضایی" بازیگر، نمایشنامهنویس، کارگردان و مترجم فقید
🗓 تولد: پانزدهم مهر ۱۳۱۶
وفات: چهاردهم فروردین ۱۳۸۹
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🏴 آتیلا پسیانی درگذشت
آتیلا پسیانی بازیگر مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون پس از مدتی مبارزه با سرطان در شصت و شش سالگی درگذشت. مرحوم پسیانی در روزهای اخیر در فرانسه به سر میبرد.
آتیلا پسیانی متولد دهم اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران و فرزند شادروان جمیله شیخی بازیگر فقید تئاتر و سینما و تلویزیون و پدر ستاره پسیانی بازیگر بود.
طلسم، کشتی آنجلیکا، دو فیلم با یک بلیت، مسافران، روز شیطان، عقرب، هیوا، دو زن، نسل سوخته، آواز قو، آب و آتش، نیمه پنهان، شام آخر، گاوخونی، کما، مجردها، جایی برای زندگی، اسپاگتی در هشت دقیقه، آتشبس، پاداش سکوت، حس پنهان، سه زن، سوت پایان، در امتداد شهر، تلفن همراه رییس جمهور، پل چوبی، زندگی خصوصی، نیمه شب اتفاق افتاد، نقش نگار، سیانور، غلامرضا تختی، سرخپوست، از جمله فیلمهایی است که مرحوم پسیانی در کارنامه پرافتخار خود ایفای نقش کرده است.
آخرین فیلم اکران شده از مرحوم آتیلا پسیانی، فیلم "سیاهباز" بود.
📸 عکسنوشت: زندهیادان کیومرث پوراحمد و آتیلا پسیانی/عکس: مهدی حیدری
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🏴پیام تسلیت رییس سازمان سینمایی در پی درگذشت آتیلا پسیانی/یکی از ستونهای خاطرهساز سینمای ایران رفت
به گزارش ادارهکل روابط عمومی سازمان سینمایی، در پیام دکتر محمد خزاعی آمده است:
همه از اوییم و به سوی او باز میگردیم...
سینمای ایران یکی از پرفروغترین ستارههای آسمانش را از دست داد. استاد آتیلا پسیانی سرانجام قفس تنگ و رنجور جسم خاکی را شکست و به سوی جاودانگی و ابدیت پر گشود... او یکی از شاخصترین بازیگران سپهر سینمای ایران بود که در بیش از چند دهه فعالیت درخشان، توانست در آثار فاخر بسیاری نقشآفرینی کند. زندهیاد پسیانی یکی از ستونهای خاطرهساز جامعه ما بود.
او تصویری روشن و بیمانند از هنرمند متعهد، دغدغهمند و آگاه بود که تلاش میکرد کیفیت حضورش را در هر اثری ارتقا بخشد. مانایی برخی از نقشها به خاطر بزرگی بازیگرانی است که آنها را ایفا کردهاند. زندهیاد پسیانی مصداق واقعی چنین هنرمندی بود.
فقدان آتیلا پسیانی برای جامعه هنری ما و برای خانواده آن عزیز، دوستان و شاگردانش سنگین و دردآور است.
امیدوارم خداوند متعال با رحمت واسعهاش از هنرمند بزرگ ما پذیرایی کند و به همه دوستدارانش دراین ضایعه صبر و اجر عطا نماید.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
⚫️ اخلاق حرفهای آتیلا پسیانی
✍🏻 یادداشت مهمان/دکتر روحالله سهرابی*
تجربه همکاری بنده با جناب آقای پسیانی به سالها قبل و سریال پنجاه قسمتی «آرام میگیریم» برمیگردد. به جرات میتوان گفت یکی از باکیفیتترین روزهای تصویربرداری سریال «آرام میگیریم»، روزها یا شبهایی بود که آقای پسیانی در صحنه حضور داشتند.
ایشان بدون اینکه خود را درگیر حاشیه یا مسائل خارج از حیطه حرفهای سینما و سریال کنند، تمام و کمال انرژی خود را صرف نقشی که برعهده داشتند کردند که البته حاصل آن خلق شخصیتی جذاب و دلنشین بود به طوری که معتقدم فارغ از مولفههای منحصربهفردی که سریال «آرام میگیریم» برای جذب مخاطب حداکثری داشت بخش قابل توجهی از موفقیت در اخذ بالاترین رای مردمی در بین سریالهای تلویزیونی سال را باید مرهون حضور درست و حرفهای آتیلا پسیانی دانست.
در اینکه شخصیتی همچون آتیلا پسیانی که تئاتر، سینما و تلویزیون به نوعی آمیخته با خدمات ارزشمند و ماندگار اوست شکی نیست اما اینکه فردی در این سطح از کیفیت و تاثیر، کماکان در فضایی حرفهای و معین قدم بردارد و اصولاً علاقهای به تعرض به حیطه و ساحت دیگران نداشته باشد و صرفاً در خدمت نقش و وظیفهای که به وی محول شده باشد بسیار ارزشمند و قابل تحسین است؛ شیوهای که امید است بازیگران جوانتر هم سرلوحه رفتارهای حرفهای خود قرار دهند. لذا در کنار همه ویژگیهای مثبت، حضور در اصل ماجرا و پرهیز از حاشیههای مخرب و غیرحرفهای شاید از جمله شاخصترین ویژگیهای این هنرمند عزیز باشد.
*نویسنده و کارگردان و مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
📸 تصویر روز/ باران کوثری و حامد بهداد در نمایی از فیلم سینمایی تازه اکران شده "گیجگاه"
"گیجگاه" ساخته عادل تبریزی که از روز چهارشنبه دوازدهم مهر با پخش حوزه هنری روی پرده رفته و فاقد هرگونه تبلیغات تلویزیونی اعم از تیزر صداوسیما و تلویزیونهای ماهوارهای است، با ده هزار مخاطب، افتتاحیه پانصد میلیون تومانی را رقم زده است.
جمشید هاشمپور، فرهاد آئیش، سروش صحت، امیرحسین رستمی، بهرنگ علوی، مریم همتیان، نادر سلیمانی، بیژن بنفشهخواه، حسن رضایی، رضا صفاییپور، از دیگر بازیگران این اثر متفاوت هستند.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🎬 اهمیت "شماره ده" در چیست؟/به بهانه اکران عمومی
✍🏻صالح دلدم
فیلم سینمایی "شماره ده" محصول بنیاد سینمایی فارابی به کارگردانی حمید زرگرنژاد از دو جهت اثر مهمی است:
نخست- پس از سالها، دست گذاشتن روی موضوع مغفول مانده اسرای ایرانی دفاع مقدس در اردوگاههای عراق که انواع شکنجه و سختی را بخاطر کشور خود تحمل کردند، قابل تحسین است. فیلمهایی چون "شماره ده" نمیگذارد ایثار بزرگ آزادگان به فراموشی سپرده شود و از طرفی در وانفسای امروز که هرکسی به فکر منافع خود است و زیادهخواهی و کم طاقتی به اوج رسیده، سینمای ایران برای فرهنگسازی به بازگوییهایی چون "شماره ده" از قهرمانان واقعی برای نسل جدید بیش از قبل نیاز دارد.
دوم- فضاسازی و ساختار قابل دفاع "شماره ده" توانسته این اثر را به استاندارد فیلمهای موفق جنگی سینمای جهان مانند فیلمهای ساخته شده درباره جنگ جهانی نزدیک کند که خود یک الگو برای ادامه این مسیر است و سینمای دفاع مقدس را وارد یک پوستاندازی جدید در جهت رشد و ارتقای کیفی میکند.
بدون شک فیلمهایی چون "شماره ده" و "سینمامتروپل" انتظار از بنیاد فارابی را برای آثار جدید بالاتر میبرد.
🆔 @setare30nama
🔴 دست پایین سینمای ایران در آرمان فلسطین
✍🏻صالح دلدم
به غیر از فیلم ماندگار "بازمانده" ساخته مرحوم سیفالله داد به تهیهکنندگی شادروان منوچهر عسگرینسب که مرهون دانش سینمایی و شناخت سیاسی و تاریخی این دو هنرمند است، سینمای ایران برای آرمان فلسطین همچنان دست خالی است.
از "آتش پنهان" حبیب کاوش تا "هیام" محمد درمنش و "سی و سه روز" جمال شورجه، معدود تلاشهای شکست خوردهای برای سینمای مقاومت و آرمان مبارزان فلسطینی بودهاند که به دلیل ضعف این آثار نتیجه نداشتهاند.
درحالیکه پروپاگاندای صهیونیست جریان غالب هالیوود است، جریان چپ ضد امپریالیسمی که ایران سردمدار فرهنگی آن است، در سینما نتوانسته حرفی برای گفتن داشته باشد. فیلمسازان با دانش از ترس از دست دادن امتیاز فستیوالهای غربی یا گرین کارت وارد کارزار خیر علیه شر نمیشوند و فیلمسازان جریان موسوم به مقاومت هم استعداد خاصی در رابطه با موضوع فلسطین از خود نشان ندادهاند و از طرفی دستگاههای فرهنگی هم، تنها فعالیت خود را به همایشهای زودگذر و سخنرانی یا پول پاشی بین حلقهای خاص از فیلمسازان متمرکز کردهاند تا حقوق فلسطینیان در سینما به محاق برود.
🆔 @setare30nama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ ببینید/آخرین نقشآفرینی زندهیاد آتیلا پسیانی بر پرده سینما در سکانسی از فیلم "سیاهباز" همراه با سام قریبیان
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ ببینید/وقتی رژیم اسرائیل به سینمای غزه هم رحم نمیکند!
با بمباران هوایی رژیم اشغالگر قدس، ساختمانی که در مرکز غزه دارای سالن سینما و همچنین دفتر چند رسانه بود، نابود شد.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🙋♀🙋♂ سالنهای پر از خالی جشنواره فیلم کودک برای تولیدات بنیاد سینمایی فارابی!
درحالی پس از یک دوره وقفه، جشنواره سیوپنجم فیلمهای کودک و نوجوان توسط بنیاد فارابی در حال برگزاری است که در روز نخست، نمایش دو فیلم "هوک" و "کاپیتان" از محصولات دولتی بنیاد سینمایی فارابی با سالن پر از صندلیهای خالی مواجه شد!
این دو فیلم در جشنواره فیلم فجر سال گذشته هم حضور داشتند که کیفیت پایین هر دو، انتقاد اهالی رسانه و منتقدان را به دنبال داشت.
گویا در راهیابی به بخش مسابقه جشنوارهها در ایران، کیفیت فیلم مهم نیست و فقط فیلمهای دولتی از جشنوارهای دولتی به جشنواره دولتی دیگری میروند.
برگزاری فاجعهبار جشنواره فیلم کودک با سبد خالی از فیلمهای با کیفیت کودک آن هم پس از دوسال، نتیجه سیاستگذاری فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی و حلقه شورای اصلاحطلب آن در دولت انقلابی است که به جای توجه به کیفیت فیلمنامه، تنها از باندی خاص و تکراری از فیلمسازان حمایت میکنند و متقاضیان مستقل فیلمسازی را رد میکنند. مسیری که گویا همچنان در ادامه مدیران دهه شصت سینما و بنیاد فارابی همچون فخرالدین انوار و سید محمد بهشتی است!
🆔 @setare30nama
🎬 حملات شیمیایی عراق به ایران و وظیفه سینمای ایران در به تصویر کشیدن این جنایت و زجر
📌به بهانه شانزدهم مهر سالروز حمله شیمیایی به سومار
در شانزدهم مهرماه ۱۳۶۶ عراق، سومار را بمباران شیمیایی کرد و بیش از صد شهید و هزار مجروح از هموطنانمان گرفت. پیش از این نیز در مهر ۵۹ عراق اولین حمله شیمیایی خود را به رزمندگان در جبهه کرده بود.
از کرخه تا راین، درخت گردو، دلتنگیهای عاشقانه، میم مثل مادر، از جمله آثاری هستند که به این جنایات جنگی صدام که با تسلیح کشورهای غربی صورت گرفت، پرداختهاند. بخصوص دو فیلم "از کرخه تا راین" و "درخت گردو" که عمق این جنایت و زجر را به خوبی به تصویر کشیدهاند. این فیلمها قابل ستایش هستند اما برای سینمای ایران و آنچه در حملات شیمیایی بر هموطنان رفته کافی نیست و سینمای ایران باید با بهرهگیری از زبان جهانی فیلمهایی تولید کند که علاوه بر داخل بتوانند در سطح جهانی هم بدرخشند و سند مظلومیت ایران در جنگ باشند. جنگ جهانی با مدتی کمتر از جنگ تحمیلی همچنان موضوع فیلمهای بیگپروداکشن موفق در سینمای جهان است و سینماگر ایرانی همچنان گرفتار هزارتوی نهادهای سینمای دفاع مقدس!
🆔️ @setare30nama
🔴 هدایت کارگردان معترض به اتاق دربسته!؟/اختصاصی ستاره سینما
جشنواره دولتی کودک با حداقل حضور مخاطبان خودجوش کودک ولی با حداکثر بریز و بپاش برای تیم مدیران و معاونان و پرسنل در حال برگزاری است و این مساله حتی اعتراض برخی مهمانان حاضر در جشنواره را رقم زده است.
مشاهدههای عینی برخی فعالان رسانه حکایت از آن دارد که یکی از کارگردانان فعال در سینمای کودک این سالها که سابقه بازیگری پر و پیمانی هم دارد همزمان با حضور در جشنواره کودک، به شدت به صرف بودجه هنگفت برای جشنواره در حالی که هیچ کدام از صاحبان آثار مخاطب پسند کودک در جشنواره فیلم ندارند، اعتراض کرده است.
اعتراضات این کارگردان- بازیگر موجب شده، بهسرعت روسای جشنواره او را به اتاقی دربسته دعوت کرده و تلاش کنند با وعده و وعید او را آرام کنند ولی مسأله اصلی اینجاست که فلسفه برگزاری جشنواره کودک بدون صاحبان واقعی سینمای کودک چه فایده دارد؟!
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
📸 قاب خاطرات/زندهیاد آتیلا پسیانی و روحالله سهرابی در پشتصحنه سریال تلویزیونی "آرام میگیریم"
سریال "آرام میگیریم" به نویسندگی و کارگردانی روحالله سهرابی در سال ۹۵ در پنجاه قسمت تولید و از شبکه دو سیما پخش شد و عنوان پربینندهترین سریال سال را به خود اختصاص داد.
زندهیاد آتیلا پسیانی بازیگر نامدار تئاتر، سینما و تلویزیون که چهاردهم مهرماه بر اثر سرطان درگذشت، یکی از متفاوتترین نقشآفرینیهای خود در سالهای اخیر را در سریال "آرام میگیریم" ساخته روحالله سهرابی ایفا کرد.
میزان استقبال مخاطبان از "آرام میگیریم" در آن سال، خاطره روزهای پرمخاطب تلویزیون در سالهای دور را زنده کرد.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🔴 کیفیت پایین فیلمهای جشنواره کودک صدای معاون فرهنگی شهرداری اصفهان را هم درآورد!
میثم بکتاشیان معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان و دبیر اجرایی جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان در پاسخ به این پرسش که برخی تحلیلها در فضای مجازی و اظهارات برخی سینماگران حاکی از آن است که به دلیل عدم حمایت کافی شهرداری اصفهان جشنواره ضعیف برگزار شده، اظهار داشت: شهرداری برای هر تعداد مهمانی که اعلام کردند امکانات فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: بنده معتقدم به اصل موضوع باید پرداخت. شما اگر در اصفهان بودید و با خبرنگاران و داوران کودک صحبت میکردید و تحلیل آنها را میشنیدید متوجه میشدید که آنها مباحث جدی روی فیلمها داشتند و فیلمها انتظارات را برآورده نکرده است.
بکتاشیان در پاسخ به این پرسش که شنیده میشود شهرداری اصفهان تعداد اندکی اتاق به مهمانان اختصاص داده و به همین علت صاحبان آثار و عوامل اجرایی فیلمها به صورت گزینشی و با خستگی زیاد امکان حضور در این رویداد را دارند گفت: ما با بهترین هتل اصفهان که هتل «کوثر» است قرارداد بستیم و همچنین برخی افراد نیز در هتل «سوئیت» مستقر هستند.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🔴 به بهانه برگزاری مهجور جشنواره کودک/چرا سینمای کودک ایران شکست خورده است؟
✍🏻صالح دلدم
اگر برخی آثار همچون فیلمهای سید جواد هاشمی در سینمای کودک را کنار بگذاریم، بیشتر فیلمهای کودک ایرانی در سالهای اخیر شکست خوردهاند و نتوانستهاند کودکان و خانواده را جذب کنند. متاسفانه فیلمسازان و مدیران فرهنگی، فیلم کودک را در تعدادی عروسک و رقصیدن دیدهاند یا همچنان کودک امروز را مانند کودک دهه شصت درنظر گرفتهاند و مدینه فاضله آنها کودک فقیر و پابرهنه است!
کودک امروز برخلاف کودک دهه شصت که تنها سرگرمی او برنامه کودک تلویزیون بود، به تبلت و اینستاگرام و ماهواره و تولیدهای روز جهان مانند آثار فانتزی تیم برتون و انیمیشنهای روز دسترسی دارد و نمیتوان به شعورش توهین کرد.
متاسفانه بنیاد سینمایی فارابی نیز در سالهای اخیر، به جای توجه به روانشناسی کودک و نیازهای نسل امروز، در حمایت از این سینما فقط روابط و رانت افراد را دیده و از طرفی مدیریت فرهنگی فارابی نیز در برابر هرنوع فانتزی و خلاقیت در هنر گارد گرفته که درنتیجه، نهتنها سینمای کودک ایران راهی به بازار جهانی ندارد، در داخل هم با قهر مردم مواجه است.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ عشق اقیانوس بیکرانی است که ساحل آن ازدواج است!
"گیجگاه" ساخته عادل تبریزی کمدی متفاوت این روزهای سینمای ایران بر پرده سینماها
ببینیم، بشوره، ببره!
#ستاره_سینما
🆔️ @setare30nama
🏴 به بهانه نهم اکتبر سالروز درگذشت چهگوارا/نگاهی به فیلم "چه"
فیلم دو بخشی "چه" ساخته استیون سودربرگ محصول ۲۰۰۸ اسپانیا، فرانسه و آمریکا به نقش "ارنستو چه گوارا" مارکسیست انقلابی آرژانتینی در انقلاب کوبا پرداخته و از دیدار چه گوارا با فیدل کاسترو در مکزیکوسیتی شروع میشود.
در این فیلم، بنیسیو دل تورو در نقش چهگوارا، دمیان بیچیر در نقش فیدل کاسترو، خودریگو سانتورو در نقش رائول کاسترو، ایفای نقش کردهاند.
این فیلم در نوامبر ۲۰۰۸ در آرژانتین اکران خود را آغاز کرد که به دلیل استقبال مردم، ترافیک خیابانهای بوینوس آیرس را قفل کرد. این فیلم در گیشه آمریکای شمالی در آن سال به فروشی بیش از چهل میلیون دلار دست یافت. این فیلم در فستیوالهایی همچون کن، نیویورک، تورنتو نیز به نمایش درآمد و با استقبال نسبی منتقدان همراه شد.
ارنستو "چه" گوارا، پزشک، چریک، دیپلمات و نظریهپرداز مارکسیست انقلابی، زاده آرژانتین در چهاردهم ژوئن ۱۹۲۸ و از افراد اصلی در انقلاب کوبا، در ۹ اکتبر ۱۹۶۷ بر اثر زخم گلوله، در سی و نه سالگی در بولیوی درگذشت.
او از مهمترین چهرهها در مبارزه با امپریالیست آمریکا بود.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🔺نظرات مثبت تماشاگران نسبت به فیلم "گیجگاه" در بخش نظرات سایت تهیه بلیت سینما
در "گیجگاه" به کارگردانی عادل تبریزی؛ حامد بهداد، باران کوثری، جمشید هاشمپور، فرهاد آئیش، سروش، صحت، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بهرنگ علوی، بیژن بنفشهخواه، مریم همتیان، حسن رضایی، رضا صفاییپور، ایفای نقش کردهاند.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🔴 رونق گیشه سینما با مدیریت علمی و حساب شده
در سال ۹۹ که در اوج رکود کرونایی و مدیریت آشفته اکران سینما در دولت قبل کل سینماهای کشور فقط ۹ میلیارد تومان فروختند و تنها ششصد هزار نفر به سینماها رفتند و سالنهای سینما یکی پس از دیگری درخواست تغییر کاربری میدادند، کمتر کسی فکر میکرد که امروز و درحالیکه نیمی از سال باقی مانده، سینماها بیش از پانصد میلیارد تومان بفروشند. حتی قبل از کرونا هم کل فروش سال ۹۷ سینماها از دویست و چهل میلیارد تومان فراتر نرفت.
این توسعه اقتصادی در کنار دلایل مختلف، مرهون مدیریت روحالله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی است. مدیری تحصیلکرده باسابقه فیلمسازی که با جذب حداکثری توانست فیلمهای بسیاری را با همکاری شورای پروانه نمایش به سلامت به اکران برساند و سپس با همکاری شورای صنفی نمایش با چیدمان و برنامهریزی درست در اکران، گیشه سینماهایی را نجات بدهد که روزگاری چشم امیدشان به پخش فوتبال بود!
همین یک قلم انتصاب روحالله سهرابی برای کارنامه خدمت محمد خزاعی و حبیب ایلبیگی بعنوان رییس سازمان سینمایی و معاون سازمان سینمایی به سینمای ایران کافی است.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🔴 ضعف روابط عمومی و اطلاعرسانی بلای جان جشنواره فیلم کودک
پس از دو سال وقفه، انتظار میرفت جشنواره فیلم کودک با برنامهریزی و سیاستگذاری بهتری برگزار شود. در کنار کیفیت پایین آثار حاضر در جشنواره، عدم همراهی چهرههای شناخته شده و موثر، عدم حضور فیلمسازان مطرح بینالمللی سینمای کودک، یکی از بزرگترین ضربه را جشنواره کودک امسال از بخش روابط عمومی خورده است. گویا مسئولان سیوپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان یک جشنواره سینمایی را با جشنواره تلویزیونی اشتباه گرفتهاند و تمام تخممرغهای خود را در سبد صداوسیما گذاشتهاند و حتی در نشستهای به اصطلاح تخصصی سینما هم از خبرنگاران و مجریان نه چندان مطرح صداوسیما استفاده کردهاند. گویا هنوز در دهه شصت به سر میبرند و به غیر از رادیو و تلویزیون و تعدادی روزنامه کم تیراژ دولتی مدیوم دیگری را به عنوان رسانه آن هم در عصر ارتباطات و دیجیتال نمیشناسند!
شاید هم این ضعف ناشی از سابقه تلویزیونی دبیر جشنواره و مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی است که سینما را هم مانند مدیریت صداوسیما بینیاز از هرگونه پاسخگویی و همچنین تعامل با فضای مستقل رسانهای میداند.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ استقبال مسئولان سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد و هنرمندان از پیکر زندهیاد آتیلا پسیانی در بازگشت به میهن
بامداد روز چهارشنبه دکتر محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و جمعی از مدیران سازمان سینمایی و هنرمندان تئاتر و سینما با حضور در فرودگاه امام خمینی به استقبال پیکر آتیلا پسیانی رفتند. یزدان عشیری، اصغر فارسی، محمد چرمشیر، رضا کیانیان، منوچهر شاهسواری، شهرام گیلآبادی، پژمان بازغی، سحر دولتشاهی، مرضیه برومند، طناز طباطبایی، رامبد جوان، امیرجدیدی، آروند دشتآرا، احسان حاجیپور، علی دهکردی، حبیب رضایی، همایون اسعدیان، الهام کردا، امیرحسین دوانی، حمید پورآذری از جمله مدیران فرهنگی و هنرمندان حاضر در مراسم استقبال از پیکر آتیلا پسیانی بودند.
مراسم تشییع و بدرقه این هنرمند فقید تئاتر و سینمای ایران روز پنجشنبه بیستم مهرماه از ساعت ده صبح در مقابل تالار رودکی به سمت قطعه هنرمندان برگزار میشود.
#ستاره_سینما
🆔️ @setare30nama
📌در ادامه رکوردشکنی هفتگی؛
🎬 هتل در ۱۴ روز ۲۴ میلیاردی شد!
استقبال نیم میلیونی مخاطبان
فیلم سینمایی #هتل به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیهکنندگی محمد شایسته که از پنجم مهر اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کرده و از شروع اکران با استقبال مخاطبان رکورد فروش افتتاحیه و همچنین پرفروشترین فیلم هفته اول اکران را با ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به نام خود کرده بود؛ در ادامه این مسیر در هفته دوم نیز از این رکودشکنی بینصیب نماند.
«هتل» توانست با ثبت فروش ١٣ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ٧ روز دوم اکران و جمعا فروش ٢۴ میلیاردی با جذب ۵٠٨ هزار مخاطب، رکورد بیشترین فروش یک فیلم تا هفته دوم اکران در سینمای ایران را بشکند و از رقیبان خود در ثبت رکورد پیشی بگیرد.
پیشبینی میشود در هفتههای آتی نیز درصورت عدم تغییر در شرایط عمومی سینماها، کمدی تازه مسعود اطیابی بتواند با حفظ روند صعودی هفته به هفته خود ضمن ثبت رکوردهای تازه در فروش هفتگی، به پدیده جدید گیشه سینمای ایران تبدیل شود.
پژمان جمشیدی و محسن کیایی دو بازیگر اصلی این فیلم سینمایی هستند.
پخش «هتل» برعهده شایسته فیلم است.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🔴 تمام کاستیهای جشنواره و سینمای کودک را نباید به گردن زینالعابدین انداخت
در نقد و کار رسانه باید انصاف را رعایت کرد. تمام انتقادات وارده به جشنواره فیلم کودک و نوجوان و مشکلات سینمای کودک صحیح است اما این انتقادات در حال حاضر به مجید زینالعابدین مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره کودک وارد نیست. آقای زینالعابدین در دو ماه از عهدهدار شدن این سمتها فقط وارث برگزاری جشنواره کودک و مشکلات بنیاد فارابی شد و نمیتوان از یک مدیر بابت دههها نارسایی در یک ارگان، انتظار معجزه داشت. نه فیلمهای هوک و کاپیتان را مجید زینالعابدین تولید کرده نه شوراهای فارابی و مسئولان آن را منصوب کرده است. دو سال فرصت برای برنامهریزی جشنواره کودک و تولیدات آن به رفیق بازی گذشت و از الان فرصت است تا خاک آلوده بنیاد فارابی به رانت و حلقه باقیمانده از اصلاحطلبان و اعتدالیون در بخشهای مختلف آن توسط مدیرعامل جدید که اتفاقا حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد را هم دارد، شخم زده شود تا پایانی باشد بر رانتخواری در تصویب پروژهها و جایگزینی شایستگی با زد و بند تا به تبعیض و بیعدالتی در تولید پایان داده شود.
#ستاره_سینما
🆔️ @setare30nama