eitaa logo
ستاره خاکی
109 دنبال‌کننده
471 عکس
422 ویدیو
7 فایل
❀﷽❀ وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فی سبیل‌الله... 💠«آل عمران.۱۶۹»💠 ༺هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده مپندار، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند ༻
مشاهده در ایتا
دانلود
26.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 اسم اعظم چیست و چه کاربردی دارد ⁉️ 💦 بشنویم ، یادبگیریم ، عمل کنیم . . . و به دیگران هم توصیه کنیم ... ✌️ 🏴 ┅┅┅❀🏴❀┅┅┅┅ @setarekhaki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من سراغ هر کسی رفتم دلم را زد شکست غالبا این لحظه ها به دادم میرسید.. 🏴 ┅┅┅❀🏴❀┅┅┅┅ @setarekhaki
معنی عصمت‏ ...⁉️ از شما می‌پرسند اینکه پیغمبران یا ائمّه معصومند یعنی چه؟ ... مثالی برایتان عرض کنم: آیا هیچ برای شما اتفاق افتاده است که دستتان را در آتش ببرید یا بروید در آتش؟ حالا اگر تشخیص ندهید، مسئله‌ دیگری است. در تمام عمر یک بار هم اتفاق نمی‏‌افتد که ما و شما اراده کنیم که خودمان را در آتش بیندازیم مگر وقتی که بخواهیم خودکشی کنیم. چرا؟ برای اینکه علم ما به سوزندگی آتش، علم ما به اینکه اگر در آتش بیفتیم قطعاً خواهیم مرد، یک علم قطعی یقینی است و تا آتش را می‌بینیم، آن علم در ذهن ما حاضر می‌شود و لحظه‌ای غفلت نمی‌کنیم. لهذا ما از اینکه خودمان را در آتش بیندازیم معصومیم؛ یعنی آن علم و یقین و ایمانی که ما به سوزندگی آتش داریم، همیشه جلوی ما را از اینکه خودمان را در آتش بیندازیم می‌گیرد. اولیای حق به همان اندازه که ما به سوزندگی آتش ایمان داریم، به سوزندگی گناه ایمان دارند و لهذا آنها معصومند. 📌استاد متفکر شهید مرتضی مطهری 📚 آزادی معنوی ص۹۷ 🏴 ┅┅┅❀🏴❀┅┅┅┅ @setarekhaki
‍ 📌عقاید مذهبی صهیونیست‌ها در تلمود 🔹حتی بهترین از غیریهودیان همگی باید کشته شوند.(soferim 15) 🔹تمامی بچه‌های غیریهودیان حیوان هستند.(Yebamoth 98a) 🔹جنتیل‌ها(غیر یهودیان) انسان نیستند، آن‌ها جانور هستند.(Baba mezia 114 b) 🔹یک یهودی ممکن است تخلف کند اما با یک دختر غیر یهودی ازدواج نکند.(Gad shad 2:2) 🔹دختران جنتیل‌ها (غیر یهودیان) از بدو تولد در حالت کثیفی و هرزگی هستند.(Abodah zarah 36b) 🔹یک یهودی ممکن است با یک کودک رابطه‌ی جنسی برقرار کند تا زمانی که کودک کمتر از نه سال سن دارد.(Sanhedrin 54b) 🔹اگر یک غیر یهودی، یک یهودی را بزند، او باید کشته شود.(Sanhedrin 58b) 🔹هنگامی که یک یهودی، یک جنتیل (غیر یهودی) را به قتل برساند هیچ مجازات مرگی (اعدام) در کار نخواهد بود.(Sanhedrin 57 a) 🔹اگر شما همراه با یک غیر یهودی غذا بخورید مشابه است با اینکه همراه با یک سگ غذا می‌خورید.(Tospoth jebamoth 84 b) 🔹اگر یک یهودی وسیله‌ای را که یک جنتیل (غیر یهودی) گم کرده است، پیدا کند نیازی نیست تا بازگردانده شود. (Baba mezia 24a) 🔹جنتیل‌ها (غیر یهودیان) ترجیح می‌دهند تا با گاوها رابطه جنسی برقرار کنند.(Abodah zarah 22a-22b) 🔹یهودیان ممکن است از دروغ برای دور زدن (حیله) یک جنتیل (غیر یهودی) استفاده کنند.(Baba kamma 113a) ✍️پرهام 👈 💠@masaf_najva
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آشنایی با یکی از بزرگترین متفکرین قرن ‌‌● مثال عجیب نماینده کویت درباره ‌‌● چیزی که حسرت داشتنش را می‌کشد... 🌍 اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ 🌤 ┅┅┅┅❀✨❀┅┅┅┅ @setarekhaki
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم ┅┅┅┅❀ کلام نور 🕋 ❀ ┅┅┅┅ وَاللَّهُ يُرِيدُ أَن يَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَيُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ أَن تَمِيلُوا مَيْلًا عَظِيمًا نساء-27 خدا می‌خواهد شما را ببخشد (و از آلودگی پاک نماید)، امّا آنها که پیرو شهواتند، می‌خواهند شما بکلی منحرف شوید. ┅┅┅┅┅❀✨❀┅┅┅┅ نکته ها( تفسیر نور): آزادى هاى جنسى در دید اوّل، نوعى لذّت و كامجویى است، لیكن با توجّه به عوارض حج فردى و اجتماعى آنها، بزرگ ترین سقوط و انحراف است. بى بند وبارى، جسم را ذوب، فكر را مشغول، اموال را تباه و اطمینان را سلب مى كند. میل به تشكیل خانواده را از بین مى برد، فرزندان نامشروع به جامعه تحویل مى دهد، امراض مقاربتى و روانى به ارمغان مى آورد و در یك كلمه، آزادى جنسى، بزرگ ترین اسارت ها را به دنبال دارد. پیام ها: - محدودیّت ها و قیودى كه در ازدواج مطرح است، رمز لطف خدا به انسان و جامعه ى بشرى است. «واللّه یرید ان یتوب علیكم» - در مسیر شهوترانان گام ننهید و از آنان تقلید نكنید، كه دشمن شمایند. «یرید الّذین یتّبعون الشهوات...» - هوسبازان بى بند و بار، به چیزى جز غرق شدن شما در شهوات، قانع نمى شوند و مى خواهند شما رفیق راهشان باشید. «ان تمیلوا میلاً عظیماً» - اخلاق جنسى در اسلام، معتدل و دور از افراط و تفریط است، ولى هوس پرستان راه افراطى را براى شما مى خواهند. «میلاً عظیماً» - در انتخاب راه دقّت كنیم. در آیه دوبار كلمه «یُرید» به كار رفته است؛ یك اراده از خداى هم علیم حكیم و یك اراده از هوسبازان بدخواه. به سراغ كدام اراده ها مى رویم. «واللّه یرید... یرید الّذین یتّبعون الشهوات» 🖤 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ 🖤 🏴 ┅┅┅❀🏴❀┅┅┅┅ @setarekhaki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نمونه‌ای از افراط در عبادت‏ از همان وقت‌هایی که تصوف هم در دنیای اسلام پیدا شد، ما می‌بینیم افرادی پیدا شدند که تمام نیروی خودشان را صرف عبادت و نماز کردند و سایر وظایف اسلامی را فراموش نمودند. ‌ مثلًا در میان اصحاب امیرالمؤمنین مردی را داریم به نام ربیع بن خُثَیم، همین خواجه ربیع معروف که قبری منسوب به او در مشهد است. حالا این قبر، قبر او هست یا نه، من یقین ندارم و اطلاعم در این زمینه کافی نیست ولی در اینکه او را یکی از زهّاد ثمانیه یعنی یکی از هشت زاهد معروف دنیای اسلام می‌شمارند شکی نیست. ربیع بن خثیم اینقدر کارش به زهد و عبادت کشیده بود که در دوران آخر عمرش‏ [این مرد بعد از شهادت امیرالمؤمنین تا دوران شهادت اباعبدالله که بیست سال فاصله شد، زنده بود ] قبر خودش را کنده بود و گاهی می‌رفت در قبر و لحدی که‏خودش برای خودش کنده بود می‌خوابید و خود را نصیحت و موعظه می‌کرد، می‌گفت: یادت نرود عاقبت باید بیایی اینجا. تنها جمله‌ای که غیر از ذکر و دعا از او شنیدند آن وقتی بود که اطلاع پیدا کرد که مردم حسین بن علی فرزند عزیز پیغمبر را شهید کرده‌اند؛ چند کلمه گفت در اظهار تأثر و تأسف از چنین حادثه‌ای: وای بر این امّت که فرزند پیغمبرشان را شهید کردند! می‌گویند بعدها استغفار می‌کرد که چرا من این چند کلمه را که غیر ذکر بود به زبان آوردم. همین آدم در دوران امیرالمؤمنین علی علیه السلام جزء سپاهیان ایشان بوده است. یک روز آمد خدمت امیرالمؤمنین عرض کرد: «یا امیرَالْمُؤْمِنینَ! انّا شَککنا فی هذَا الْقِتالِ». «انّا» را هم که می‌گوید معلوم می‌شود که او نماینده عده‌ای بوده است. یا امیرالمؤمنین! ما درباره این جنگ شک و تردید داریم، می‌‏ترسیم این جنگ جنگ شرعی نباشد. چرا؟ چون ما داریم با اهل قبله می‌‏جنگیم، ما داریم با مردمی می‏‌جنگیم که آنها مثل ما شهادتین می‌گویند، مثل ما نماز می‌خوانند، مثل ما رو به قبله می‌ایستند. و از طرفی شیعه امیرالمؤمنین بود، نمی‌خواست کناره گیری کند. گفت: یا امیرالمؤمنین! خواهش می‌کنم به من کاری را واگذار کنید که در آن شک وجود نداشته باشد، من را به جایی و دنبال مأموریتی بفرست که در آن شک نباشد [1]. امیرالمؤمنین هم فرمود: بسیار خوب، اگر تو شک می‌کنی پس من تو را به جای دیگری می‏‌فرستم. نمی‌دانم خودش تقاضا کرد یا ابتدائاً حضرت او را به یکی از سرحدات فرستادند که در آنجا هم باز سرباز بود. کار سربازی می‌خواست انجام بدهد اما در سرحد کشور اسلامی که اگر احیاناً پای جنگ و خونریزی به میان آمد طرفش کفار یا بت پرستان یعنی غیرمسلمان‌ها باشند. این نمونه‌ای بود از زهّاد و عبّادی که در آن زمان بودند. این زهد و عبادت چقدر ارزش دارد؟ این، ارزش ندارد که آدم در رکاب مردی مانند علی باشد اما در راهی که علی دارد راهنمایی می‌کند و در آنجایی که علی فرمان جهاد می‌دهد، شک کند که آیا این درست است یا نادرست، و عمل به احتیاط کند، بنا را بر احتیاط بگذارد. مثل اینکه می‌گویند: چرا ما روزه شک‌دار بگیریم؟ می‌بینید که در میان مردم هم این حرف خیلی زیاد است: «چرا ما روزه شک‌دار بگیریم، این چه کاری است؟ چرا جایی بجنگیم که شک داریم؟ می‌رویم جایی که روزه‌‏ای که می‌گیریم روزه شک‌دار نباشد.» این چه ارزشی دارد؟ اسلام بصیرت می‌خواهد؛ هم عمل می‌خواهد و هم بصیرت. این آدم (خواجه ربیع) بصیرت ندارد. در دوران ستمگری مانند معاویه و ستمگرتری مانند یزیدبن معاویه زندگی می‌کند (معاویه‌ای که دین خدا را دارد زیرورو می‌کند، یزیدی که بزرگترین جنایتها را در تاریخ اسلام مرتکب می‌شود و تمام زحمات پیغمبر دارد هدر می‌رود)، آقا رفته یک گوشه‏ای را انتخاب کرده، شب و روز دائماً مشغول نماز خواندن است و جز ذکر خدا کلمه دیگری به زبانش نمی‌آید؛ یک جمله‌ای هم که به عنوان اظهار تأسف از شهادت حسین بن علی علیه السلام می‌گوید، بعد پشیمان می‌شود که اینْ حرفِ دنیا شد، چرا به جای آن‏ سُبْحانَ الله، الْحَمْدُ للَّهِ‏ نگفتم؟ چرا به جای آن‏ یاحَی یا قَیوم‏ نگفتم؟ چرا اللهُ اکبَر نگفتم، لا حَوْلَ وَلا قوَّةَ الَّا بِالله نگفتم؟ این با تعلیمات اسلامی جور درنمی آید. لا یرَی الْجاهِلُ الّا مُفْرِطاً اوْ مُفَرِّطاً [1] جاهل یا تند می‌رود یا کند. 📚‌ آزادی معنوی/ص۷۶ ┅┅┅❀🌟❀┅┅┅ @setarekhaki