eitaa logo
سید مسعود خسروی
212 دنبال‌کننده
30 عکس
47 ویدیو
6 فایل
✨إِذَا أَرَادَ اَللَّهُ بِعَبْدٍ خَيْراً فَقَّهَهُ فِي اَلدِّينِ برخی مطالعات روزانه را به اشتراک میگذاریم ✨ امیدوارم مباحث مفید باشد ارتباط https://eitaa.com/seyed1366
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️عدالت یا ولایت پذیری؟! سالها بلکه صده هاست در بین مسلمانان شعار عدالت متداول است بلکه آن را از مولای حقیقی عالم علی بن ابی طالب اخذ کرده و لااقل در شعار به ایشان اقتدا کرده اند زمانی هم کمونیست ها این کلمه ی مقدس را بر زبان میراندند و با این شعار بر مردم سلطه یافتند اگر بگویم شعار اصلی لیبرال آزادی و شعار اصلی کمونیست عدالت است شاید گزاف نگفته باشم حال سوال بنده این است ،شعار یک مسلمان چیست؟ آزادی یا عدالت؟ اگر شعار ما عدالت است ، و شعار مولایمان عدالت بود پس چرا ابن ابی طالب بعد از حکومت اموال یکی از دزدان بیت المال را مصادره نکرد؟چرا فدک را پس نگرفت؟ مگر نه این که فرمود اموال بیت المال را اگر چه کابین زنانتان باشد پس میگیرم چرا رسول خدا بعد از فتح مکه،قاتلین مسلمین رامانند ابوسفیان قصاص نکرد؟ چرا پرونده قتل سیدالشهدا حمزه رضوان الله علیه را به جریان نینداخت؟ و ده ها سوال اینگونه... چرا و چرا و چرا؟ چرا امیدالمومنین فدک را پس نگرفت ؟ مگر عدالت اقتضا نمیکند که اموال غصب شده به صاحبان آن برگردد و قاتلین قصاص شوند ؟ و چه قاتلی جنایت کار تر از ابو سفیان؟ چرا امثال مغیره و دیگران به خاطر ظلمهایی که به دختر پیامبر کردند بعد از حکومت امیر مواخذه نشدند؟ آیا قاعده و اصلی بالاتر از عدالت وجود دارد؟ اگر اصل مهم تری هست ،آن اصل کدام است؟ اصل مصلحت ؟یا اصل عفو و رحمت ؟... اگر مصلحت اینقدر مهم است که باید از قاتلین حمزه سیدالشهدا و فاطمه ی زهرا و غاصبین فدک و اموال بیت المال بگذریم ، پس چرا در زمان ما  اینقدر این اصل مورد هجمه و تمسخر قرار گرفته؟ چیزی از اسلام آوردن ابوسفیان و اهل مکه نگذشته بود که در جنگی با رسول خدا همراه شدند و پیامبر غنائم آن جنگ را به اهل مکه داد مسلمین اعتراض کردند ، رسول خدا جان عالمی به فدای او فرموند اهل مکه با خود غنائم میبرند اما شما رسول خدا را به شهر خود میبرید این چه اصلی است که پیامبر خدا ناچار میشود خود را با غنائم و اموال بی ارزش دنیا مقایسه کند تا مسلمین را قانع کند مولفت القلوب دیگر چه اصلی است؟ از کجا سر در آورد؟ عدالت چه شد؟ مسلمینی که سالها از دست اهل مکه شکنجه ها دیدند و اموالشان در مکه غارت شد ،حالا باید نظاره کنند که غنائم جنگ را ابوسفیان میبرد ، او که  دشمن بیست ساله ی اسلام و شخصی است که از روز اول با مسلیمن جنگید ... این چه عدالتی است؟ ان شاءالله توفیق داشته باشم که مطلب را در قسمتهای دیگر ادامه دهم اگر بخت یار نبود همینقدر بگویم که قاعده ی مصلحت و اصل ولایت پذیری چیزی بالاتر از عدالت است شاغول درستی عدالت ، اصل ولایت پذیری و اصل مصالح عامه ی اسلام است @seyed_masoud_khosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️حدیث قرب نوافل مَا تَقَرَّبَ إِلَيَّ عَبْدٌ بِشَيْءٍ أَحَبَّ إِلَيَّ مِمَّا اِفْتَرَضْتُ عَلَيْهِ وَ إِنَّهُ لَيَتَقَرَّبُ إِلَيَّ بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ سَمْعَهُ اَلَّذِي يَسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ اَلَّذِي يُبْصِرُ بِهِ وَ لِسَانَهُ اَلَّذِي يَنْطِقُ بِهِ وَ يَدَهُ اَلَّتِي يَبْطِشُ بِهَا إِنْ دَعَانِي أَجَبْتُهُ وَ إِنْ سَأَلَنِي أَعْطَيْتُهُ هيچ بنده با عملى به من نزديك نشود كه محبوب‌تر باشد نزد من از عمل بدانچه بر او واجب كردم،و به راستى كه او با انجام نماز نافله به من تقرّب جويد تا آنجا كه او را دوست دارم و چون او را دوست داشتم،گوش او شوم كه با آن بشنود و چشم او شوم كه با آن ببيند و زبان او شوم كه با آن بگويد و دست او شوم كه با آن بگيرد اگر مرا بخواند، اجابتش كنم و اگر از من خواهشى كند،به او بدهم @seyed_masoud_khosravi
🔸️تحلیل خمس در زمان غیبت روایاتی از امام باقر و امام صادق در تحلیل خمس برای شیعیان داریم همچنین روایات مخالف با تحلیل از امامین باقرین موجود است روایاتی از امام جواد در وجوب خمس حتی برای شیعیان وارد شده و در آخر روایت توقیع در تحلیل خمس این سیر تاریخی احادیث در عمل هم همه ی حضرات از امام باقر تا حضرت صاحب خمس را دریافت میکردند با این اوصاف مشخص میشود که روایات تحلیل خمس مخصوص زمان خاص یا مورد خاصی است  برای شرح دقیق این مطلب به ترجمه ی کتاب دراسات فی ولایه الفقیه آقای منتظری ارجاع میدهیم جلد ۶ ترجمه صفحه ۱۴۷ تا۱۶۰ نکته ی پایانی اینکه خمس از واجبات قرآنی است و از امور سیاسی،اجتماعی ،اقتصادی است و با چند روایت نمیتوان برنامه ی جامعی برای حکومت اسلامی تنظیم کرد، باید تمام روایات ملاحظه شود و با قواعد اولیه ی عقلی-اقتصادی سنجیده شود ،بعد نتیجه گیری کرد @seyed_masoud_khosravi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگه رأی نمیدم چون تاثیر نداره؟ جدی میفرمایید؟ پس اینا چیه؟ سیدکمیل موسوی | عضوشوید 👇 @hosein_darabi
🔸️خصلت های خوب فرعون رُوِيَ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : إِنَّمَا أَمْهَلَ اَللَّهُ فِرْعَوْنَ فِي دَعْوَتِهِ لِسُهُولَةِ إِذْنِهِ وَ بَذْلِ طَعَامِهِ فَجُوزِيَ فِي اَلدُّنْيَا عَلَى أَعْمَالِهِ. خداوند در دعوت فرعون به او مهلت داد به خاطر اینکه برای دیدار مردم با او سهل میگرفت و مردم را اطعام میکرد به همین خاطر در دنیا پاداش اعمال او داده شد 🔸️خدایا به ما هم رحم کن😥 @seyed_masoud_khosravi
🔸️خصلت دیگری از فرعون أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : فِي قَوْلِ فِرْعَوْنَ ذَرُونِي أَقْتُلْ مُوسىٰ مَنْ كَانَ يَمْنَعُهُ قَالَ مَنَعَتْهُ رِشْدَتُهُ وَ لاَ يَقْتُلُ اَلْأَنْبِيَاءَ وَ أَوْلاَدَ اَلْأَنْبِيَاءِ إِلاَّ أَوْلاَدُ اَلزِّنَا محضر امام عليه السّلام عرض كردم:فرعون وقتى گفت:« ذَرُونِي أَقْتُلْ‌ مُوسىٰ‌ » (بگذاريد من موسى را بكشم)چه كسى و چه چيزى او را از كشتن حضرت باز داشت‌؟ امام عليه السّلام فرمودند:حلال زاده بودنش وى را از اين كار بازداشت زيرا انبياء و اولادشان را فقط‍‌ زنازادگان مى‌كشند. 🔸️برخی جنایات کار هر کس نیست @seyed_masoud_khosravi
🔸️سید حسن نصرالله: حزب الله نماد عینی تفکرسیاسی آیت الله مصباح در سطح منطقه است @seyed_masoud_khosravi
🔸️نیم ها 🔸️شهید مطهری در کتاب فلسفه تاریخ میفرماید: مولوی شعرهایی دارد راجع به «نیم‏ها» که من خیلی اوقات فکر کرده‌ام مقاله‏ای تحت عنوان «نیم‏ها» بنویسم که خیلی چیزها وجود ناقصش خطرش بیشتر از عدم محض است. می‌گویند غزالی راجع به علم این حرف را زده و گفته است: «هر چیزی وجود ناقصش به از عدم محض است مگر علم که وجود ناقصش بدتر از عدم محض است» و ریشه این حرف معلوم است. آدمی که هیچ عالم نیست، چون می‌داند عالم نیست لااقل در مقابل عالم تسلیم است. مثل کسی که طبیب نیست و می‌داند که طبیب نیست، دیگر لااقل در مقابل طبیب تسلیم است و در نتیجه از وجود طبیب بهره می‌برد. ولی نیمچه طبیب چون خودش را طبیب می‌داند تسلیم یک طبیب نیست، می‌خواهد از همان علم ناقصش استفاده کند، در نتیجه به جای سود زیان می‌برد. از همین جا بروید سراغ نیمچه مجتهدها و نیم روشنفکرها و نیم‏های دیگر، اینهایی که یک چیزکی می‌دانند. چیزکی می‌دانند و چیزها نمی‌دانند. اتفاقاً اینها خطرشان بیشتر است. چهارتا شعار می‏شنوند، بدون اینکه متعمق بشوند و درست فکر کنند و دریابند؛ می‌بینید این چهارتا شعار اینها را از جا حرکت می‌دهد @seyed_masoud_khosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰آیت‌الله صافی‌ گلپایگانی را می بينيد که نه تنها در سن ۱۰۳ سالگی در شرکت می‌کند؛ بلکه با آداب خاصی رأی خود را به صندوق رأی می‌اندازد: با نام خدا و توسل به حضرت ولی‌عصر (عج) و دعا برای اصلاح امور مسلمین. و سپس بر دست خود که رأی را به صندوق انداخته است بوسه می‌زند. یعنی این کار را یک امر مقدس و یک وظیفه شرعی و یک عبادت الهی می‌داند. @seyed_masoud_khosravi
🔸️متن یکی از آراء: من یک بازنشسته با ۲۱سال سابقه کار، پنج میلیون و چهل هزارتومان حقوق میگیرم،یک میلیون وپانصد وبیست هزارتومان عیدی دادند،من با این پول امورات عیدم را چگونه بگذرانم،چندتا عروس ونوه هم دارم، این رای را به خاطر اینکه تو پیروزی انقلاب و بعد از آن فعالیت داشتم دادم که میزان رای بالا برود درضمن چهار سرعائله و نوه وعروس دارم 🔸️مسئولینی که خدمت میکنن بدونن دارن برای این مردم باشرف کار میکنن و مسئولی که کم کاری میکنه بدونه که خیلی بی شرفه... @seyed_masoud_khosravi
🔸️ازکتاب کافی :مجالست با افرادی که به اولیاء خدا اهانت میکنند یا عیب میگیرند مَنْ قَعَدَ عِنْدَ سَبَّابٍ لِأَوْلِيَاءِ اَللَّهِ فَقَدْ عَصَى اَللَّهَ تَعَالَى هر كه نزد دشنامگوى باولياء خدا بنشيند خداى تعالى را نافرمانى كرده است. فَلاَ يَقْعُدَنَّ فِي مَجْلِسٍ يُعَابُ فِيهِ إِمَامٌ أَوْ يُنْتَقَصُ فِيهِ مُؤْمِنٌ . نبايد در مجلسى بنشيند كه امامى را در آن عيب كنند يا مؤمنى را مذمت نمايند. @seyed_masoud_khosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺محمد فاضلی: ضدانقلاب طرفدار جنگ به دنبال شر مطلق است! / من مثل شما اینطور بی هوا از واژه مردم استفاده نمی کنم! ▫️واکنش محمدفاضلی، جامعه شناس منتقد به شیطنت مجری دیدارنیوز دیدنی بود؛ آن هم در مواجهه با رسانه ای که گویا بنا دارد با هر کسی که ظرفیت موضع گیری علیه نظام را دارد مصاحبه کند از جمله با حوزویانی مثل اکبرنژاد، احمد مازنی و یکی مثل محمد موسوی و... 🔹محمد فاضلی از مصادره مفهوم مردم توسط جریان های ضدانقلاب یا حتی منتقد حاکمیت گلایه می کند و کسانی را که طرفدار حمله آمریکا به ایران هستند را حامیان شرمطلق می داند؛ او با ذائقه انسان رفاه طلب مدرن صحبت می کند و او را از قطع آب و برق آپارتمانش می ترساند و به او یادآور می شود که قدر زیرساخت های کلان کشورش را بداند! 🔹اما اگر می خواهید بدانید چرا امثال محمد فاضلی به ضدانقلاب نمی پیوندند و تلاش می کنند اهداف اصلاح طلبانه خود را درون نظام پیش ببرند بهتر است از دقیقه 08:33 (روی عدد بزنید) به بعد این ویدئو را تماشا کنید. @seyed_masoud_khosravi
🔸️کرامتی از امام رضا: آیت الله مصباح فرمودند: چند ماه پیش، در مشهد، به خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدم. صحبت از کرامات حضرت رضاعلیه السلام شد. ایشان فرمودند که برای مشهدی ها کرامات حضرت رضاعلیه السلام چیزی عادی است و آن ها از این مسئله که بگویند امروز حضرت کوری یا معلولی را شفا داد، هیچ تعجبی نمی کنند. آقا فرمودند: من بچه بودم که به مسجد پدرم در بازار می رفتیم. این مسجد معروف بود به مسجد ترک ها. در مسجد، مکبری بود به نام کربلایی که نابینا بود و حتی به او کربلایی رضای عاجز می گفتند. (آقا فرمودند که مشهدی ها به نابینا عاجز می گویند.) کربلایی رضای عاجز به مسجد می آمد و تکبیر می گفت. ما بچه بودیم و سال ها بود که او را می شناختیم و کوری او را دیده بودیم. روزی من پیش پدرم بودم که این کربلایی رضا آمد، اما بینا شده بود. پدرم از او پرسید: کربلایی رضا من را می بینی؟ گفت: بله آقا و سپس قیافه پدر من را شرح داد. پدرم شنیده بودند که کربلایی شفا گرفته است و می خواستند خودشان ببینند. من هم آن جا بودم و دیدم همان کربلایی رضایی که هر روز کور می آمد، امروز بینا شده بود. این کربلایی دختری داشت که در وقت کوری دست کربلایی را می گرفت و پدر نابینایش را به مسجد می آورد. بعد از اینکه در مسجد مستقر می شد، دیگر به کسی نیاز نداشت. ما جستجو کردیم که چرا شفا داده اند. گفتند: سال ها بود که این دختر بچه دست کربلایی را می گرفت و به مسجد می آورد. کم کم دختر بزرگ شد و به اصطلاح آب و رنگی پیدا کرده بود. روزی بعضی از بچه های بازار متلکی گفته بودند و کربلایی هم شنیده بود. او نتوانسته بود تحمل کند و به دخترش گفته بود دست من را بگیر و مرا به حرم ببر. در حرم، کربلایی به دخترش می گوید تو برو خانه من این جا می مانم. او به امام رضاعلیه السلام عرض کرده بود: آقا! من سال هاست که نابینا هستم و حتی یک بار هم گله نکردم، زندگی من با فقر گذشته است، اما یک بار هم گله نکردم و گفتم تقدیر خداست و من هم راضی هستم به رضای خدا، اما تعرض به ناموسم را تحمل نمی کنم؛ یا من را شفا بدهید یا همین جا مرگم بدهید. من دیگر طاقت ندارم متلک های مردم را به ناموس خودم تحمل کنم. کربلایی به حضرت متوسل می شود و بعد از مدتی خوابش می برد. در خواب، حضرت رضاعلیه السلام او را شفا می دهند. مقام معظم رهبری خودشان این داستان را نقل کردند و فرمودند من خودم این جریان را دیده ام، وگرنه برای مردم مشهد این چیزها خیلی عادی است و آن ها هر روز از این چیزها می بینند. @seyed_masoud_khosravi
🔸️مجالست با اهل معصیت: کتاب کافی: «جعفرى»،گويد:ابو الحسن عليه السّلام به من فرمود:چرا تو را نزد عبد الرحمن يعقوب مى‌نگرم‌؟در پاسخ گفت:راستش او دائى من است.امام فرمود كه:او سخن ناهموارى مى‌زند،خدا را وصف مى‌كند(به صورت و اوصاف جسم)با اينكه خدا به وصف درنيايد يا با او بنشين و ترك ما كن،و يا با ما بنشين و ترك او كن!گفتم:او هرچه خواهد بگويد چه مسؤليتى براى من دارد هرگاه من نگويم آنچه كه او مى‌گويد؟ ابو الحسن عليه السّلام فرمود:آيا نمى‌ترسى كه به او عذابى وارد شود و به همه شما(كه اطراف او هستيد برسد)آيا نمى‌شناسى كسى را كه خود از اصحاب موسى عليه السّلام و پدرش از ياران فرعون بود و چون سواران فرعون (در كنار دريا)به موسى(و يارانش رسيدند(آن پسر)از موسى جدا شد كه پدرش را پند دهد و او را به موسى و يارانش همراه سازد،پدرش به راه خود مى‌رفت و جوان با او پيرامون مذهبش با او ستيزه مى‌كرد تا آنكه هر دو به كنار دريا رسيدند و همين‌كه لشكريان فرعون غرق شدند آن دو نيز باهم غرق شدند،خبر به موسى عليه السّلام رسيد،فرمود:او در رحمت خداست ولى چون عذاب نازل شود از آن كسى كه نزديك گناهكار است دفاعى نشود. @seyed_masoud_khosravi
🔸️کتاب سیری در سیره ائمه،شهید مطهری: 🔸️بدترین مردم: نهج البلاغه کتاب عجیبی است، در هر جهت کتاب عجیبی است: توحیدش عجیب است، موعظه‌اش عجیب است، دعا و عبادتش عجیب است، تحلیل تاریخ زمان خودش هم عجیب است. علی علیه السلام وقتی معاویه یا عثمان یا خوارج و یا سایر جریانها را تحلیل می‌کند، عجیب تحلیل می‌کند. از جمله درباره خوارج این‏طور می‌فرماید: «ثُمَّ انْتُمْ شِرارُ النّاس» شما بدترین مردم هستید. به این مقدس مآب‏ها می‌گوید: شما بدترین مردم هستید. چرا؟ ما اگر باشیم می‌گوییم: ای آقا، بالأخره هرچه باشد آدمهای بی‏‌ضرری هستند، آدمهای خوبی هستند. ما این‏جور آدمها را می‌گوییم آدمهای خوب. از نظر ما اینها آدمهای خوب هستند. ولی آیا می‌دانید چرا علی می‌گوید شما بدترین مردم هستید؟ جمله بعدش این است: «وَ مَنْ رَمی‏ بِهِ الشَیطانُ مَرامِیهُ وَ ضَرَبَ بِهِ تیهَهُ» شما به این دلیل بسیار مردم بدی هستید که تیرهایی هستید در دست شیطانها؛ شیطان شما را به منزله تیر قرار می‌دهد، در کمان خودش می‌گذارد و هدف خود را میکوبد. علی علیه السلام می‌گوید: شما ابزار بسیار قاطعی هستید در دست شیطانها. و این را هم توجه داشته باشید که در زمان علی علیه السلام یک طبقه منافق امثال عمرو عاص و معاویه پیدا شده بودند که اینها عالم و دانا بودند و واقعیتها را می‌دانستند. [1] افرادی بودند مثل عمرو عاص و معاویه که علی و حکومت علی را می‌‏شناختند، هدفهای علی را می‌دانستند اما دنیاطلبی امانشان نمی‌داد. این طبقه زیرک منافق همیشه از این خشکه مقدس‏ها به عنوان یک تیر برای زدن هدفهای خودشان استفاده می‌کردند، و این جریان همیشه در دنیا ادامه دارد. این مشکل بزرگ... همیشه در دنیا هست. همیشه منافق هست، الآن هم والله معاویه و عمروعاص هست در لباسهای گوناگون، و همیشه ابن ملجم‏ها و خشکه مقدس‏ها و تیرهایی که ابزار دست شیطانها می‌باشند هستند، همیشه آماده‌‏ها برای‏ گول خوردن‏ها و تهمت زدن‏ها هستند که مثل علی را بگویند کافر شد، مشرک شد. @seyed_masoud_khosravi
🔸️آیا برخی از مردم بر برخی از آنها ولایت دارند؟ 🔸️اگر اینگونه است ،آیا این همان ارباب-رعیتی نیست؟ 🔸️فرق آن با پادشاهی چیست؟ الأنفال إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ آوَوا وَّنَصَرُوا أُولَٰئِكَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يُهَاجِرُوا مَا لَكُم مِّن وَلَايَتِهِم مِّن شَيْءٍ حَتَّىٰ يُهَاجِرُوا وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ إِلَّا عَلَىٰ قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُم مِّيثَاقٌ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ ﻣﺴﻠﻤﺎً ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ، ﻭ ﻫﺠﺮﺕ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﻭ ﺑﺎ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﺟﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺟﻬﺎﺩ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ، ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻬﺎﺟﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﭘﻨﺎﻩ ﻭ ﺟﺎ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻭ ﻳﺎﺭﻱ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﺍﻳﻨﺎﻧﻨﺪ ﻛﻪ اولیاء ﻳﻜﺪﻳﮕﺮﻧﺪ . ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﻫﺠﺮﺕ ﻧﻜﺮﺩﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ولایت ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻴﭻ ﺳﻮﺩﻱ ﻧﻴﺴﺖ ﺗﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻫﺠﺮﺕ ﻛﻨﻨﺪ ; ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺩﻳﻦ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻳﺎﺭﻱ ﻃﻠﺒﻨﺪ ، ﺑﺮ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﻫﻴﺪ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﺍﺩﻥ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺯﻳﺎﻥ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﻤﺎﻥ [ ﺗﺮﻙ ﺟﻨﮓ ] ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﻫﻴﺪ ، ﺑﻴﻨﺎﺳﺖ .(٧٢) التوبة وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَٰئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ اولیاء ﻳﻜﺪﻳﮕﺮﻧﺪ ; ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻧﻴﻚ ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺯﺷﺖ ﻭ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﺑﺎﺯﻣﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ ، ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺮﭘﺎ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﻭ ﺯﻛﺎﺕ ﻣﻰ ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻣﻰ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ; ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﺣﻤﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ .(٧١) 🔸️شخصی که ما را به سوی خدا دعوت کند، او امتداد ولایت الهی است و رد او رد دعوت خداوند است الأحقاف وَمَن لَّا يُجِبْ دَاعِيَ اللَّهِ فَلَيْسَ بِمُعْجِزٍ فِي الْأَرْضِ وَلَيْسَ لَهُ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءُ أُولَٰئِكَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻧﻜﻨﻨﺪ ﻧﻤﻰ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ [ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ] ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻋﺎﺟﺰ ﻛﻨﻨﺪ [ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﻭ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻭﻧﺪ ] ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﻳﺎﻭﺭﺍﻧﻲ ﻧﻴﺴﺖ [ ﻛﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﻓﻊ ﻛﻨﺪ ] ، ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ﺁﺷﻜﺎﺭﻱ ﻫﺴﺘﻨﺪ .(٣٢) 🔸️فرق پادشاه با ولایت ولی خدا این است که پادشاه دعوت به ضلالت میکند و ولی خدا دعوت به گفتمان الهی دارد 🔸️روایات مذمت حکومت ها قبل از ظهور انصراف به طاغوت دارد، نه اولیائی که دعوت به خیر میکنند. یکی دانستن اینها خلاف انصاف است. @seyed_masoud_khosravi
🔸️توصیه امیرالمومنین در برخورد با خوارج: حالا اصحاب علی بعد از او چگونه رفتار کنند؟ فرمود: بعد از من دیگر اینها را نکشید: «لا تَقْتُلُوا الْخَوارِجَ بَعْدی» درست است که اینها مرا کشتند ولی بعد از من اینها را نکشید، چون بعد از من شما هرچه که اینها را بکشید به نفع معاویه کار کرده‌اید نه به نفع حق و حقیقت، و معاویه خطرش خطر دیگری است. فرمود: «لا تَقْتُلُوا الْخَوارِجَ بَعْدی فَلَیسَ مَنْ طَلَبَ الْحَقَّ فَاخْطَأَهُ کمَنْ طَلَبَ الْباطِلَ فَادْرَکهُ» [1] خوارج را بعد از من نکشید که آن که حق را می‌خواهد و اشتباه کرده مانند آن که از ابتدا باطل را می‌خواسته و به آن رسیده است نیست استاد مطهری، سیری در سیره ائمه اطهار، ص47 🔸️تخریب نیروهای انقلاب به نفع استکبار است نه به نفع ایران اسلامی، هر کس حب وطن داشته باشد، نیروهای جبهه ی خود را تخریب نمیکند @seyed_masoud_khosravi
🔸️یا امیر المومنین آیا میتوانی مرا هم از جهنم نجات دهی؟ ابن ملجم را که گرفتند و اسیر کردند، آوردند خدمت مولی‏ علی علیه السلام. حضرت با یک صدای نحیفی (در اثر ضربت خوردن) چند کلمه با او صحبت کرد، فرمود: چرا این کار را کردی؟ آیا من بد امامی برای تو بودم؟ (من نمی‌دانم یک نوبت بوده است یا دو نوبت یا بیشتر، ولی همه اینها را که عرض می‌کنم نوشته‌اند). یک بار مثل اینکه تحت تأثیر روحانیت علی قرار گرفت، گفت: «افَانْتَ تُنْقِذُ مَنْ فِی النّار» [2] آیا یک آدم شقی و جهنمی را تو می‌توانی نجات دهی؟ منِ بدبخت بودم که چنین کاری کردم؟ استاد مطهری، سیری در سیره ائمه اطهار، ص47 @seyed_masoud_khosravi
🔸️رهبران غیر معصوم: 🔸️جبهه حق در نبود معصوم، با تبعیت از فقیه عادل و نائب عام امام امتحان میشود و معمول انسانها آمادگی پذیرش و متابعت را ندارند 🔸️داستان طالوت در قرآن و تاریخ مسلم بن عقیل شاهدی بر این مطلب است البقره وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا قَالُوا أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺖ : ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺧﺪﺍ ﻃﺎﻟﻮﺕ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻣﺪﺍﺭﻱ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺨﺖ . ﮔﻔﺘﻨﺪ : [ ﺷﮕﻔﺘﺎ ! ] ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﺎ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﻜﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭﺗﺮﻳﻢ ، ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻭﺳﻌﺖ ﻭ ﻓﺮﺍﺧﻲ ﻣﺎﻟﻲ ﺩﺍﺩﻩ ﻧﺸﺪﻩ [ ﭘﺲ ﻣﺎ ﻛﺠﺎ ﻭ ﺯﻣﺎﻣﺪﺍﺭﻱ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺗﻬﻴﺪﺳﺖ ﻛﺠﺎ ! ؟ ] [ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺷﺎﻥ ] ﮔﻔﺖ : ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﻩ ﻭ ﻭﻱ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺟﺴﻤﻰ ﻓﺰﻭﻧﻲ ﺩﺍﺩﻩ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺯﻣﺎﻣﺪﺍﺭﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻋﻄﺎ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻋﻄﺎ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ .(٢٤٧) @seyed_masoud_khosravi
🔸️شعرحق یا مدح اهل بیت در ماه مبارک رمضان یا شب جمعه یا کنار کعبه کراهت ندارد 🔸️خواهش میکنم ،التماس میکنم افرادی که فقاهت ندارند تا دو تا حدیث دیدن سریع استوری نکنن 🔸️فتوا بدون داشتن علمیت کافی حرام است 🔸️به این روایت توجه فرمایید: عَنْ خَلَفِ بْنِ حَمَّادٍ قَالَ: قُلْتُ لِلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِنَّ أَصْحَابَنَا يَرْوُونَ عَنْ آبَائِكَ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ ، أَنَّ اَلشِّعْرَ لَيْلَةَ اَلْجُمُعَةِ وَ يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ ، وَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ وَ فِي اَللَّيْلِ مَكْرُوهٌ وَ قَدْ هَمَمْتُ أَنْ أَرْثِيَ أَبَا اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ هَذَا شَهْرُ رَمَضَانَ ، فَقَالَ لِي اِرْثِ أَبَا اَلْحَسَنِ فِي لَيْلَةِ اَلْجُمُعَةِ ، وَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ وَ فِي اَللَّيْلِ وَ فِي سَائِرِ اَلْأَيَّامِ فَإِنَّ اَللَّهَ يُكَافِئُكَ عَلَى ذَلِكَ . خلف بن حماد گويد: به امام رضا عليه السّلام عرض كردم: اصحاب ما از پدران شما نقل كرده‌اند كه شعر خواندن در شب و روز جمعه و بلكه در هر شبى و نيز در تمام ماه رمضان مكروه است. اكنون من مى‌خواهم مرثيه پدر شما امام هفتم عليه السّلام را به شعر بگويم ولى ماه رمضان است. امام رضا عليه السّلام فرمود: «مرثيه حضرت ابو الحسن عليه السّلام را حتى در شب جمعه و نيز در ماه رمضان و در هر شب يا روزى كه خواستی بگو، كه خداوند پاداش تو را بر اين عمل خواهد داد». 🔸️نظر حاصب عروه ، حواشی عروه ،نظر صاحب حدائق رو ببینید بزرگان از فقها هستند که مطلق قائل به کراهت نشدن @seyed_masoud_khosravi
خدمت شما بزرگوار در این مسابقه رضوی (درباره امام رضا علیه السلام) شرکت کنید تا از جوایز ویژه و خوبی بهرمند شوید ان شاءالله. در همه گروه ها و کانال ها پخش کنید زیرا مهم تر از جوایز تلنگری برای شناخت بهتر و بیشتر امام رضا علیه السلام و حرم رضوی هست. جواب سوالات از سوال یک به ترتیب نوشتم بفرمایید اینم پاسخ سوالات رو گذاشتم. نقاره مدینه علی سقاخانه ولایت عشق قدس دهه کرامت فرشچیان صلوات خاص چهارشنبه دولتمند خائف سلسله الذهب بدون قرار قبلی عتیق نصر من الله و فتح القریب پیامبر اعظم نی شکر نقاره خانه رواق کودک التماس دعا🤲 لینک بزنید مسابقه شرکت کنید https://rezvan.novinrazavi.ir/competition/1?referral=63qU7hnG
سالروز نامه تاریخی امام خمینی(ره) در عزل منتظری از قائم مقامی رهبری بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای منتظری با دلی پرخون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خودم مقدم می‌دانم، خدا را در نظر می‌گیرم و مسائل را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید. شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضع‌گیری‌هایتان، نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به‌قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته‌شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آن‌ها نمی‌دیدم، مثلاً در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. در مسأله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدین‌تر می‌دانستید و با این‌که برایتان ثابت شده بود که او قاتل است، مرتب پیغام می‌دادید که او را نکشید. از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آن‌ها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمی‌باشید و به طلابی که برای شما پول می‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمدالله از این پس شما مسأله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود می‌دانید، که مسلماً منافقین صلاح نمی‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌شوید که آخرتتان را خراب‌تر می‌کند، با دلی شکسته و سینه‌ای گداخته از آتش بی‌مهری‌ها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌کنم دیگر خود دانید: ۱. سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد. ۲. از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد. ۳. دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هرچه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند. ۴. نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به‌وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان (روحی له الفدا) و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید، برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند. والله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده‌لوح می‌دانستم که مدیر و مدبر نبودید، ولی شخصی بودید تحصیل‌کرده که مفید برای حوزه‌های علمیه بودید و اگر این‌گونه کارهایتان را ادامه دهید مسلماً تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم. والله قسم، من با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدمی خوبی می‌دانستم. والله قسم، من رأی به ریاست جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم. سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستانم مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم. من کار به تاریخ و آن‌چه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیبمان پیمان بسته‌ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آن‌ها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تأثیر دروغ‌های دیکته‌شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند، نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هرچه هست او است. والسلام یکشنبه ۶۸/۱/۶ روح الله الموسوی الخمینی @seyed_masoud_khosravi