eitaa logo
کانال سید حسین کشفی
1.3هزار دنبال‌کننده
224 عکس
80 ویدیو
199 فایل
🔸یادداشت هایی با رویکرد دینی از سید حسین کشفی 🔹محصّل و مدرّس حوزه علمیه قم ارتباط با ادمین: @s_h_kashfi 🔻کانال دروس رجال و حدیث: https://eitaa.com/hadiskhani_kashfi
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظله و استاد معظم حاج آقا جواد شبیری زنجانی دامت برکاته 📆 امشب، ۲۸ دی ۱۴۰۲ @seyyed_hossein_kashfi
4_5854836604010497655.mp3
33.42M
⚡️معرفی چاپ اول کتاب (خاطرات مرحوم آیت الله حاج آقا نصرالله شاه آبادی) 🔻در برنامه چراغ مطالعه رادیو معارف @seyyed_hossein_kashfi
⚡️ منکر ضروری دین 🔻 با مجموعه «مبلغ» مصاحبه ای در موضوع بررسی حکم منکر ضروری دین داشتم. 👇 متن کامل مصاحبه را در لینک زیر بخوانید: 🔹 انکار ضروریات دین، در مورد خیلی از افراد به معنای کفر نیست. @seyyed_hossein_kashfi
کانال سید حسین کشفی
🔻بخش هایی از مصاحبه را در کانال به اشتراک می گذارم:
⚡️ معلوم شد از روی بدبختی و گرسنگی جسارت کرده بود! ✍ سید حسین کشفی 🔹از استاد بزرگوار آقای حاج شیخ محمد حسن معزالدینی نوه گرانقدر مرحوم آیة الله شهید صدوقی شنیدم که از پدر خود نقل میکردند: یک وقتی مردم، فردی را در شهر یزد دستگیر کرده بودند و او را پیش مرحوم آیة الله سید علی حائری آورده بودند و گفته بودند که این شخص به خداوند و اهل بیت ناسزا می­گوید. ما او را دستگیر کرده ایم و شما باید حد را بر او جاری کنید. چون حکم سابّ النبی اعدام است. ایشان به مردم می­گوید شما بروید من خود با این شخص صحبت می­کنم. 🔸مرحوم حائری از آن شخص می‌پرسد که شما صبحانه خوردید؟ می‌گوید: نه. گفتند دیروز شام یا ناهار خوردید؟ باز هم می‌گوید نه. آقای سیدعلی حائری دستور دادند که یک نون داغ به همراه ارده برای او بیاورند تا بخورد. بعد که غذا خورد به آقای حائری گفت که خداوند به حق محمد و آل محمد به شما خیر دهد و علی و اولاد علی در این دنیا و دنیای آخرت، فریادرس شما باشد!! معلوم شد که فرد از روی گرسنگی و بدبختی چنین سخنانی را بر زبان آورده است! @seyyed_hossein_kashfi
کانال سید حسین کشفی
⚡️ معلوم شد از روی بدبختی و گرسنگی جسارت کرده بود! ✍ سید حسین کشفی 🔹از استاد بزرگوار آقای حاج شیخ
⚡️مردم بعضا به دلیل برخی مشکلات حرف‌هایی می‌زنند! ✍ سید حسین کشفی 🔻دایی بزرگوار بنده آقای حاج آقا محمد علی شاه آبادی نقل می‌کردند: پدرم [مرحوم آیة الله حاج آقا نصرالله شاه آبادی] در سال­‌های ابتدایی دفاع مقدس به طور مکرر به جبهه می‌رفتند و با جمع آوری کمک­‌های مردمی به ارتش و سپاه کمک می‌کردند. در یک سفر من هم همراه ایشان بودم. از تهران حرکت کردیم و در حسن آباد توقفی داشتیم. در آن جا شخصی خدمت پدر آمد و گفت: من بهایی شده‌ام! مرحوم پدرم [حاج آقا نصرالله] به او گفتند: به بنده چه ارتباطی دارد؟ آن فرد تعجب کرد و گفت: شما نارحت نمی‌شوید؟ ایشان گفتند: شما می‌خواهید خودتان را جهنمی کنید، من چه کنم؟ بعد سوال کردند که چطور شد که این تصمیم را گرفتی که بهایی شوی؟ آن فرد گفت: زمین من را مصادره کرده‌اند و … . ایشان هم گفتند: این که نیازی به بهایی شدن ندارد، من نامه‌ای برای شما می‌نویسم، شما آن را پیش مسئولین ببر تا انشالله درست شود! در نهایت کار وی درست می‌شود و او از مریدهای حاج آقا نصرالله شاه آبادی می‌شود. مردم معمولاً در این موارد به مدلول کلام خود توجهی ندارند و به دلیل برخی از مشکلات و مسائل، این سخنان را بیان می‌کنند. @seyyed_hossein_kashfi
کانال سید حسین کشفی
⚡️ منکر ضروری دین 🔻 با مجموعه «مبلغ» مصاحبه ای در موضوع بررسی حکم منکر ضروری دین داشتم. 👇 متن کامل
⚡️ تکفیر عام 🔹در مجموع در مسأله کافر نامیدن افراد باید احتیاط کرد به خصوص اگر طوری صحبت کنیم که مجموعه ای از افراد را از دائره اسلام و مسلمانی خارج کنیم. 🔸سخن خود را با کلامی دیگر از آیة الله العظمی شبیری زنجانی تمام کنم، ایشان در حاشیه کتابی که  تکفیر اعضای جبهه ملی را به مرحوم امام و آیة الله گلپایگانی نسبت داده بود این گونه نوشتند: 🔹 «شأن این دو مرجع بزرگ أجلّ از آن است که حکم تکفیر به نحو عموم صادر کنند. تکفیر عام با آن چه در رساله­های آنها نوشته شده، مطابق نیست.» 📚جرعه ای از دریا، ج۲، ص۲۸۱. @seyyed_hossein_kashfi
⚡️پیغام سلطان الواعظین به آیت الله العظمی وحید خراسانی 🔻 استاد بزرگوار آقای حاج سید باقر موسوی درچه ای (دامت برکاته) 🔹این جریان را چند بار از مرحوم حجة الإسلام و المسلمین سید محمد رضا فحام _ اعرجی _ شنیدم که یک بار آن در جمع عده ای که در محضر آیت الله زنجانی بودند نقل شد و ایشان هم جمله ای در تأیید منبر حاج آقا وحيد [ خراسانی] بيان کردند و آن از این قرار است: 🔸 چند روز قبل از ولادت حضرت علی علیه السلام در ۱۳ رجب ( حدود سال ۱۳۸۷) خواب مرحوم سلطان الواعظین _از خطبای معروف زمان سابق_ را دیدم دست او را بوسیدم، او به من گفت: به آقای شیخ حسین وحید بگو (در این مناسبت) حق امیر المؤمنین را ادا کند. من شب این خواب را دیدم و فراموش کردم تا این که فردا بعد از ظهر عین همان خواب و صحنه را دوباره دیدم و این دفعه به من تشر زد که چرا نگفتی؟ من با وحشت از خواب بیدار شدم و تلفنی جریان را به حاج آقا منتقل کردم. 🔹این خواب را ایشان بعد از سخنرانی حاج آقا [ آیت‌الله وحید] به مناسبت سیزده رجب برای ما نقل کرد و به نظرم آن سخنرانی یکی از بهترین سخنرانیها شد و فهمیدم که عنایت خاصی به این سخنرانی بوده است. 📚 العین الحلوة (چشمه شیرین و گوارا)، ص۱۱۰ پ ن: کتاب العین الحلوة مجموعه ای از حکایات و خاطرات ناب استاد آقای موسوی درچه ای می باشد که ایشان سالها برای جمع آوری آن زحمت کشیده اند.این کتاب با طی کردن مرحله نهایی اخذ مجوز ارشاد، به زودی منتشر می‌شود. @seyyed_hossein_kashfi
⚡️ قال أمیرالمؤمنین ( علیه السلام): لَوْ كُشِفَ اَلْغِطَاءُ مَا اِزْدَدْتُ يَقِيناً. 🔹اگر پرده از پيش چشم من برداشته شود بر يقينم افزوده نخواهد شد. 📚الفضائل (لإبن شاذان) ج ۱، ص ۱۳۷ 🔺اثر استاد آقای سید محسن کشفی 🌺 میلاد با سعادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی بن ابی طالب علیه السلام را به همه شیعیان و محبین آن حضرت تبریک عرض می کنم. @seyyed_hossein_kashfi
⚡️ چطور دلت می‌آید؟ 🔻 یکی از طلبه‌ها در دیداری از شهید صدر می‌پرسد: «خیلی وقت‌ها دچار بی‌حوصلگی می‌شوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها می‌کنم. چه کنم [که از این حالت رها شوم]؟» 🔹و شهید صدر پاسخ می‌دهد: «کسی که توطئه‌ها و دسیسه‌ها و تبانی‌ها بر ضد اسلام و تهمت‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی را می‌بیند که درباره مبانی اسلامی می‌شود، چگونه دلش می‌آید که مطالعه و کار جدی و بی‌وقفه را رها کند؟!» 📚 السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق، جلد٢، صفحه ٢٨٩ @seyyed_hossein_kashfi
⚡️ صاحب جواهر و فتوای ابوحنیفه 🔻همه درباره‌ی فتاوای عجیب ابوحنیفه در باب نماز شنیده‌ایم. یکی از آن‌ها استحباب تسلیم است، به این معنا که نمازگزار می‌تواند سلام آخر را ترک و نماز خود را با یکی از مبطلات -حتّی حدث!- تمام کند. ⬅️ مرحوم صاحب جواهر (رضوان الله تعالی علیه) که در آمیختن خطابه با برهان ید طولایی دارد، در عبارت شیرینی به فتاوای ابوحنیفه در باب نماز تاخته، و دوری بلکه اِعراض وی از بیت وحی و صاحبان شریعت (صلوات الله علیهم اجمعین) را با رِندی به رخ کشیده‌است و گوید: 🔹شاید علت این که ابوحنیفه فتوا داده که شخص می تواند نماز را با حدث هم تمام کند آن است که باید بین نماز و پایان آن تناسبی باشد، نمازی که با وضو با شراب خرمای غصبی، در مکان غصبی و بر پوست سگ شروع شود باید هم با حدثی پایان پذیرد. 🔸و لعل الذي ألجأه إلى التخيير المزبور -بعد القياس- أنه راعى التناسبَ بين أفراد ما ابتدعه من الصلاة و بين المحلِّل لها، إذ منها عنده -بعد الوضوء بنبيذ التمر المغصوب منكوساً عكسَ الكتاب العزيز- الصلاةُ في الدار المغصوبة على جلدِ كلبٍ لابساً لجلد كلبٍ و بيده قطعةٌ من لحمِ كلبٍ و عليه نجاسةٌ، ثم يكبّر بالفارسية و يقرأ كذلك [= بالفارسیة] «مدهامّتان»، ثم يطأطئ رأسَه حداً يسيراً غيرَ ذاكرٍ و لا مطمئنٍّ، ثم يَهوي إلى السجود من غير رفعٍ، ثم يحفر حفيرةً لينزل جبهتَه أو أنفَه فيها من غير ذكر و لا طمأنينةٍ و لا رفعٍ بينهما، ثمّ يقعُد من غير تشهدٍ. و هذه لايناسبها إلا التحليلُ بضرطةٍ قطعاً! و حقٌّ للآمر بها أن يأمرَ بهذا المحلِّل لها! 📚جواهر الکلام، ج۱۰، ص ۲۸۳. @seyyed_hossein_kashfi